abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:27:43 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36972756
Match Point

"There are moments in a tennis match where the ball hits the top of the net, and for a split second, remains in mid-air. With a litte luck, the ball goes over, and you win. Or maybe it doesn't, and you lose."

Mooi, meeslepend tragisch liefdesverhaal, zoals mooie, meeslepende tragische liefdesverhalen kunnen zijn. Scarlett Johansson schittert natuurlijk weer als vanouds, maar ook bijvoorbeeld Emily Mortimer is prima te pruimen.

Èn de film heeft een einde zoals ik dat graag zie: unsettling, licht schrijnend.

8/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 15-04-2006 03:06:38 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36973487
Don't Look Now

De tagline is "A psychic thriller" en dat dekt de lading volkomen. Het verhaal is geschreven door Daphne Du Maurier, die onder andere "The Birds" heeft geschreven.

John Baxter (Donald Sutherland) en zijn vrouw Laura (Julie Christie) zijn in Venetie, waar zij twee oudere zussen ontmoeten. Een van de zussen, die blind en helderziend is, beweert hun pas verdronken dochtertje te zien. Laura gelooft de vrouw meteen, maar John is sceptisch. Als hij ook vreemde beelden ziet, begint hij te twijfelen.

Aan het einde van de film was het eventjes moeilijk te bevatten wat ik had gezien, maar opeens werd het meeste duidelijk en blijkt deze film een meesterwerkje te zijn. Hij is erg spannend en verrassend, maar hij is soms net iets te traag.
9/10
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:24:27 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36980194
Fucking Åmål (1998)

Deze film verdient al zijn faam door zijn zeer realistische weergave van verhaal van Elin en Agnes en het stadje Åmål. Dit komt natuurlijk door het voortreffelijke spel van Alexandra Dahlström en Rebecka Liljeberg en Lukas Moodyssons goede regie. Maar ook de bijrollen zijn allemaal voortreffelijk realistisch neergezet. De oudere meer normaal conformerende zus Jessica, de macho stoere Marcus, de lievere verlegen Johan Hulth, de lieve vader, de moeder die haar dochter niet begrijpt, de vriendin in de rolstoel, die zelf ook populair wil worden, de vriendinnen van Elin, allemaal zijn ze fantatisch. En zorgen ervoor dat dit de één van de beste realistische film over tienerliefde en het opgroeien als tiener ooit is.
cijfer: 9.5

The Last Temptation of Christ (1988)
Ik vond dit wel een gepaste film voor Goede Vrijdag.
Scorsese geeft eens een andere kijk op het leven Jezus. En slaagt daar heel goed in. Door de nadruk te leggen op de menselijke kant van Jezus wordt die veel mensenlijker. Jezus wordt echt neergezet als mens met twijfels en vragen. Willem Dafoe is dan ook erg goed en overtuigend. En de cinemagrafie was erg mooi. Sommige scenes deden me door de lichtval e.d. erg denken aan 16e en 17e eeuwse schilderijen van Italiaanse en Nederlandse meesters.
De soundtrack was soms heel mooi en gepast met typisch Hebreeuws gezang. Maar af en toe zat er jammer genoeg ook een verschrikkelijk stukje jaren 80 synthesizer tussen.
Deze review is verder natuurlijk niet compleet zonder de goede bijrol van Harvey Keitel en de verassende bijrol van David Bowie te noemen.
cijfer: 8

Metropolitan (1990)
Je hebt imo twee soorten onrealistische film. De eerste soort is de bekendste, waaronder alle scifi's vallen (die verder best geloofwaardig en goed kunnen zijn.) De tweede soort is verpakt als realistische film, maar met een beetje inzicht prikt men erdoor hen. En je begrijpt al; deze film valt onder de laatste categorie.
De film gaat over een groep high-society vrienden, die elke avond bij elkaar komen en op feesten diep filoseferen en discussieren over Fourier, Jane Austen boeken, theorieën over de zelfdestructie van high-society. e.d. En er zit ook nog een liefdesverhaaltje in over een jongen die niet tot het clubje behoorden en een meisje. Dat komt in eerste instantie heel realistisch over. Maar al snel bekroop mij het idee dat het allemaal wel heel bedacht is. Wie discusieert er nu elke avond op deze manier? Niemand. Welke 20+ jarige speelt er nu bridge met zijn vrienden? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten in smoking? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten en afterparty zonder ooit zichtbaar één druppel alcohol te drinken? Niemand.
Nee dit is een onrealistisch wanprodukt, waarbij gedaan wordt of het gooien van namen als Tolstoj en rare zelfbedachte theorieën zorgt voor een goede film met realistische dialogen.
En de hoofdactrice was ook nog eens heel lelijk, wat het kijkplezier ook al niet vergrootte.
De film wordt op het einde als het meer verhaal krijgt en er minder loos gepraat wordt wel beter. Maar dat is te laat om de film te redden.
cijfer: 5
pi_36985394
Trois Couleurs: Bleu (1993)

Prachtige film, mooie details, muziek en sfeer.

Trois Couleurs: Blanc (1994)

Het 2e deel wat ik in z'n totaal iets beter vind dan het 1e deel, verhaal zit ook wat leuker/beter in elkaar.

Trois Couleurs: Rouge (1994)

Laatste deel in de trilogie, met de mix van 1 en 2 en nog een scheutje erbij, vooral het einde is meesterlijk gedaan

pi_36997503
Ik heb gisteravond onderstaande DVD's ontvangen en bekeken.

© Domino.

In een notendop gaat deze dvd-film over een voormalig fotomodel die een 'bountyhunter' wordt.
Met in de hoofdrol de bloedmooie Britse actrice ® Keira Knightley die de rol van de inmiddels overleden
® Domino Harvey
met verve naspeelt.
Verder wordt de film opgesierd met 'bad boy' ® Mickey Rourke, ® Lucy Liu van o.a. © Kill Bill
en natuurlijk de Charlie's Angels sequels, © Beverly Hills 90210 series ® Ian Ziering en
® Brian Austin Green
, © The Deep ® Jaqueline Bisset en ® Christopher Walken.

Het filmverhaal zit goed in elkaar,heeft vaart,en is overtuigend.
Ook de extra's op de dvd geven je een goede indruk wie nu echt
deze 'Domino Harvey was de wijze waarop deze dvd-film is geschoten is op zijn minst
baanbrekend te noemen.

8 / 10

© Flightplan

In een notendop gaat deze dvd-film over een moeder die tijdens een vliegreis
haar dochter kwijtraakt en op onwil stuit van het vliegtuigpersoneel die zich niet
kan herinneren dat zij met haar dochter ooit aan boord is gekomen.
Actrice ® Jodie Foster laat maar weer eens zien waarom zij een
van de meest gerenomeerde film-actrices is aangezien zij ook weer deze rol met verve vervult
en de film als geheel weet te dragen.
De dvd-film zelf is boeiend en bevat soms wat ® Hitchcock ingredienten om het angst-effect
verder te vergroten.
Leuk einde dat je niet verwacht.

8 / 10

© Proof.

In een notendop gaat deze dvd-film over de dochter van een langzaam aftakelende
wiskundig genie die geen raad weet met haar gevoelens en deze tussen hoop en
vrees ergens probeert te uiten.
Met in de hoofdrol actrice ® Gwyneth Paltrow verder Oscar winnaar
® Anthony Hopkins
, en © Brokeback Mountain
hoofdrolspeler ® Jake Gyllenhaal.
Deze film is geen love-story maar eerder een karakterfilm waarin alle emoties
duidelijk de overhand hebben en nader worden belicht.
Actrice ® Gwyneth Paltrow speelt heel behoorlijk en weet dan ook overtuigend over te komen
zeker als je weet dat ze naast een acteur van het kaliber ® Anthony Hopkins staat.
Zeer onderhoudende film die na afloop stof geeft tot nadenken.

9 / 10
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zondag 16 april 2006 @ 15:08:14 #106
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37005918
4D MAN

MASTER OF TERROR/THE EVIL FORCE

How did you get in?
Through the door...

Een geleerde vind een apparaatje uit waarmee hij harde en zachtere materie kan samenbrengen wat natuurlijk fout gaat en hij binnen een mum van tijd zelf door muren kan lopen e.d

Als je je niet stoort aan het overacten van zowat de hele cast kan dit een leuk filmpie zijn maar niets bijzonders

pi_37011827
North Country

Realistische en goede film, overtuigend acteerwerk en een verhaal wat aardig in elkaar zit.

zondag 16 april 2006 @ 18:16:33 #108
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_37011960
Gisteravond 'Fight club' voor de miljoenste keer met een groep vrienden
puurheid zonder vergankelijkheid
  zondag 16 april 2006 @ 18:25:00 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37012153

Garfield's baasje Jon zet Garfield's perfecte leventje op zijn kop als hij de domme hond Odie in huis haalt. Garfield heeft vanaf dat moment slechts één levensdoel: Odie uit zijn huis en zijn leven. Wanneer Odie echter ontvoerd wordt door een hondentrainer heeft Garfield toch wel medelijden met hem en komt in actie.
6/10
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 18:39:24 #110
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37012440
Fritz Langs eerste Amerikaanse film Fury (1936) heeft met massahysterie, wraak en rechtvaardigheid ongeveer dezelfde thema's als het bekendere M, maar is een stuk conventioneler. Daardoor vind ik 'm denk ik ook ietsje beter. Meeslepend verhaal, sterke montage, geweldige Spencer Tracy (die ik eigenlijk alleen uit zijn jaren '60-werk kende) en een sterke bijrol van de mij onbekende Walter Abel.
Sheridana +1
  zondag 16 april 2006 @ 19:51:46 #111
40664 Durbin
Who knows..
pi_37014210
Cry Wolf (2005, USA)

Een groep studenten spelen regelmatig onderling een spel waarbij men door bluffen en liegen de wolf tussen de schapen moet ontdekken. Wanneer een meisje van de campus wordt vermoord, besluit de groep om op deze moord in te spelen door een moordenaar en een verleden op een andere campus te verzinnen. Hun verzinsel blijkt echter steeds meer waarheid te worden. Erg vermakelijke, sfeervolle tiener-slasher dat een vleugje Cruel Intentions met zich meedraagt. Echt verrassend is de verhaallijn niet, maar de uitvoer is bovengemiddeld. Op IMDB scoort Cry Wolf niet verbazingwekkend hoog, maar wat mij betreft is het wel een aanrader voor een gemiddelde zondag-avond.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 16 april 2006 @ 20:35:42 #112
45532 ziggyziggyziggy
pi_37015391
The Mouse That Roared

Leuke komedie over het kleinste land ter wereld dat de oorlog verklaart aan de Verenigde Staten en vervolgens met een leger van twintig man New York binnenvalt.
Peter Sellers is briljant met zijn driedubbelrol, waarvan ikzelf de Grand Duchess Gloriana XII de beste vond.
pi_37015408
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
pi_37016050
MIIB Nu op tv...
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37016663
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:01 schreef EvilMistress het volgende:
MIIB Nu op tv...
maar je hebt hem al helemaal gezien?
pi_37017318
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:36 schreef iamredleader het volgende:
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
pi_37018728
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:

[..]

Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
in Engeland iig wel
  zondag 16 april 2006 @ 22:43:18 #118
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37018917
Jules et Jim

Twee vrienden, Jules uit Duitsland en Jim uit Frankrijk, hebben een geweldige tijd in Parijs vlak na de eeuwwisseling (1900). Na diverse avontuurtjes, komt er 1 vrouw in hun leven, Catharine (JM). Met zijn drieen hebben ze een fijne periode, maar als de oorlog uitbreekt, heeft zij de zijde van Jules gekozen.
ze vechten ieder voor hun land, maar in de hoop elkaar niet te zullen raken.
na de oorlog woont Jules met vrouw en kind ergens in Duitsland. Jim komt hen, als journalist en vriend bezoeken. Jim en Catharine worden hechter dan ooit, maar Jules wil hen beiden niet kwijt.

behoorlijke film, die echter lijdt onder de grote hoeveelheid tekst die wordt uitgesproken door de verteller.
de stijl is wel apart. het verhaal zelf is goed, het spel ook.
  zondag 16 april 2006 @ 23:34:08 #119
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37020374
JARHEAD

Elke oorlogsfilm valt in het niet bij APOCALYPSE NOW en zo ook deze, maar ik heb me toch prima vermaakt met name de eerste helft is ijzersterk, daarna zakt de film in en bloed een btje dood

pi_37021560
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...

Maar ik wilde eigenlijk weten of hij kan wedijveren met © Blackhawk Down.
Jouw aangehaalde Apocalypse Now vond ik zelf een goeie film maar nou geen
maatstaaf voor een TOP oorlogsfilm.
Als ik je reactie zo doorlees dan lijkt Jarhead eerder op Full Metal Jacket.
( ook ijzersterk eerste helft en daarna inslapend)

[ Bericht 10% gewijzigd door editor2 op 17-04-2006 00:23:22 ]
  maandag 17 april 2006 @ 00:23:01 #121
45532 ziggyziggyziggy
pi_37021727
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 01:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Match Point 8/10
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Mouse That Roared 7,5/10
En verder nog gezien dit weekend:

Lolita 7/10
The Killing 6.5/10
Quick Change 6/10
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 9/10
Trois Couleurs: Bleu nog niet afgekeken, dus geen cijfer
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:24:52 #122
4571 Sokolsky
pi_37021786
Apocalypse Now geen topoorlogsfilm maar Black Hawk Down wel? Hm, apart.

En wat die releases betreft: zodra films als Serenity en Jarhead een Nederlandse DVD-release hebben zijn ze overal verkrijgbaar. Dat kun je zelf ook wel nazoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokolsky op 17-04-2006 00:32:23 ]
Sheridana +1
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:25:43 #123
4571 Sokolsky
pi_37021812
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Killing 6.5/10
Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?
Sheridana +1
pi_37021855
Men in black 2; vanavond was die op tv.
  maandag 17 april 2006 @ 00:27:25 #125
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37021857
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:16 schreef editor2 het volgende:
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...
Ben je in de war of zo

maandag 17 april 2006 @ 00:28:04 #126
45532 ziggyziggyziggy
pi_37021869
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:25 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Vind ik een beetje aan de lage kant; is het niet jouw genre of viel de film gewoon tegen?
Ik vond hem wat tegenvallen. Sowieso zijn misdaadfilms met complotten en intriges en veel namen niet echt mijn ding. Maar wellicht ga ik hem ooit nog eens kijken en mijn cijfer herzien.
pi_37021907
@ Sokolsky & KQ:

Okay...ze zijn dan schijnbaar uit in Nederland. Mail me ff dan een adresje waar ik ze kan bestellen want ik wil die Jarhead en Serenity ook hebben namelijk.
Mail adres staat in profile.
  maandag 17 april 2006 @ 00:33:04 #128
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37021984
JARHEAD heb ik gedownload

Vanwaar die yawnsmilie?
  † In Memoriam † maandag 17 april 2006 @ 00:33:29 #129
4571 Sokolsky
pi_37021992
Ach, laat ook maar.
Sheridana +1
  maandag 17 april 2006 @ 00:35:18 #130
40664 Durbin
Who knows..
pi_37022039
Clive Barker's Night Breed (1990, USA)

Aaron lijdt aan nachtmerries en hallicunaties en wordt daarvoor behandeld bij Dr. Decker (David Cronenberg). Door omstandigheden komt hij op een verlaten kerkhof terecht, waar allerlei mutanten ondergronds leven. Het eerste gedeelte van de film begint goed met een interessant verhaal, een paar goede scenes en leuke mutanten. Maar gaandeweg zakt het geheel af naar het niveau van een doorsnee horrorfilm. Ik heb me goed vermaakt, dat wel, maar uitermate bijzonder vond ik hem niet.

Little Manhattan (2005, USA)

De 10-jarige Gabe raakt steeds meer geïnteresseerd in de 11-jarige Rosemary en ontdekt tot zijn eigen schrik dat hij misschien wel verliefd aan het worden is. Het grootste gevaar van een film met een dergelijk verhaal is dat deze overdreven sentimenteel of geromantiseerd wordt. En dat is hier niet het geval, mede dankzij het uitstekend, frisse acteren van de jonge acteur en actrice. Daarnaast wordt het verhaal met een komische ondertoon gebracht. Een warme film, uitermate geschikt voor de komende zomerperiode.

Spring Break Shark Attack (2005, USA/South Africa)
Studenten komen in Florida bijelkaar voor spring break. Helaas voor hun hebben tientallen haaien ook hun koffers gepakt om af te reizen naar diezelfde kustlijn. De eerste helft gaat voornamelijk over relaties en bedrog tussen de studenten en komt er eigenlijk praktisch geen haai aan te pas. Als er vervolgens wat meer tijd aan de haaien wordt besteed, is het al veel te laat en zit je met smart op het einde van de film te wachten.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_37022317
quote:
Sokolsky schreef verder:
Apocalypse Now geen topoorlogsfilm maar Black Hawk Down wel? Hm, apart.
Voor mij niet nee. Ik vind Blackhawk Down beter dan Apocalypse Now.
Film verhaal vind ik logischer, actie-onderdelen ook, geloofwaardigheid
verhaal idem. Kortom over de hele linie beter.

Ik vind Apocalypso Now goed totdat de militairen bij de inboorlingen terecht komen.
Daarna zakt de film in teveel dialogen die verder weinig om het lijf hebben
dan obligate quasi-psychologische teksten die de film kwa vaart ophouden.
Daarintegen vind ik Apocalypse Now wel beter dan Platoon en the Deerhunter.
Ik vond dus © Boys from Company C eerder een dijk
van een film.

@ KQ:

Okay..wat ik al dacht toen je Jarhead noemde.
Jammer want hoopte dat zowel Jarhead als Serinity al uit waren in Nederland.
pi_37023180
Vrijdag en vandaag naar de bioscoop geweest, Scary Movie 4 en Inside Man. Vooral Inside Man vind ik echt een aanrader, geweldige, diepe film..
huup huup
barbatruuk
pi_37025040
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:

[..]

Amazon is your hero. Heb de serie en de film gekocht online, helaas is het "maar" de 1-DVD versie, maar ik heb geen regiovrije DVD-speler. Staat nog op m'n wenslijstje

Film was net als de eerste drie keer super!
pi_37025566
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

maar je hebt hem al helemaal gezien?
Ja eerder al een keer of drie. Maar hij blijft leuk!
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
  maandag 17 april 2006 @ 12:22:40 #135
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37028462
Rushmore (1998)
Deze film van Wes Anderson gaat over een jongen, Max Fisher, die allerlei neven activiteiten heeft op school en daarom aan studeren niet toe komt. Op een dag ontmoet hij de oudere industrieel Herman Blume (Bill Murray) en er onstaat een vriendschap tussen de twee. Dan wordt Max verliefd op de oudere lerares Rosemary Cross. Nadat Max van school gestuurd wordt en Blume ook verliefd wordt op Cross ontstaat er een twee strijd tussen de twee om haar hart te winnen.
Deze Wes Anderson viel me een beetje tegen. Het was nog steeds een erg leuke film. Maar de karakters waren nog niet zo compleet over the top zoals in Life Aquatic. Bill Murray was weer fantastisch. En ook Jason Schwartzman was zeer goed.
cijfer: 7
  maandag 17 april 2006 @ 13:12:51 #136
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37029964
THE FLESH EATERS

Heerlijke monsterfilm met een vleugje CABIN FEVER en tevens een van de eerste goremovies samen met het beroemde BLOOD FEAST en JIGOKU

Het verhaal heeft weinig om het lijf, een groepje op een eiland krijgt te maken met vleesetende bacterien. Dat is het eigenlijk wel, maar het enthousiasme straalt eraf.

Tevens is de dvd van zeer goede kwaliteit voor een prikkie

maandag 17 april 2006 @ 13:42:03 #137
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37030742
Als echte filmnerd wachtte ik al weken op de eerste mooie dag van het jaar, zodat ik die geheel in de bioscoop kon besteden. Gisteren was het zover, en jawel, ik zat de hele dag in de bioscoop om de hele Cremaster-cyclus te kijken. Volgens het promotiedingetje is dit 'het antwoord van de kunstwereld op Star Wars', maar behalve dat ook deze serie buiten de eigenlijke volgorde is opgenomen zijn er niet veel vergelijkingen te trekken. Laat ik eens samenvatten waar de films over gaan:
Cremaster 1: een meisje in een zappelin vingert een tafel waarna er druivenpatronen uit haar hak vallen die vervolgens worden uitgedanst door Japanse cheerladers.
Cremaster 2: twee anatomisch correcte bijenkorven hebben seks met elkaar, waarna een man een winkeltje overvalt en slijm kneedt.
Cremaster 3: reuzen metselen gaten dicht, waarna een soort van modeshow-iets uitmondt in een vrouw op glazen benen die achter de regisseur (met roze pruik) aanrent terwijl iemand slijm bakt.
Cremaster 4: de Mega Blubber Power Race van Telekids, maar dan met meer borsten.
Cremaster 5: Ursula Andress zingt een opera.

En dan zijn we alweer een uur of acht verder. Ik ben erg trots op mezelf.

Plaatje:
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 17 april 2006 @ 13:43:53 #138
13148 Shogo
Psycho...
pi_37030796
Laura (1944)

Wat een verrassende film zeg ik had een bepaalde voorstelling maar ik werd toch verrast. Het verhaal begint gelijk met de moord op Laura, maar toch krijgt het na dit begin verrassende twists. Daarbij is dit een geweldige cast wat dus met het verhaal een geweldige filmnoir oplevert.
  maandag 17 april 2006 @ 15:04:28 #139
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37033005

Los Angeles, de jaren '50: Na een schietpartij in een restaurant proberen drie agenten van het corrupte politiecorps achter de waarheid te komen. Ed Exley, die er alles aan doet om hogerop te komen, zolang het maar via de regels gebeurt, Bud White, die z'n eigen regels hanteert en problemen heeft om z'n woede onder controle te houden, en Jack Vincennes, die het onderhouden van z'n contacten in Hollywood minstens even belangrijk vindt als z'n politiewerk.
9/10
  maandag 17 april 2006 @ 15:43:24 #140
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37033826
Oh ja. Dit is nog een voorbeeld waarom ik het schrijven van dit soort recensietjes soms nogal saai vind:
Over Sky High wordt wel eens gezegd dat het een soort kruising tussen Harry Potter en The Incredibles is. Dat klopt. Op IMDb en MovieMeter ligt het cijfer zo tussen de zes en de zeven. Daar kan ik het ook mee eens zijn. Verder wordt nog wel eens opgemerkt dat de film een leuk bijrolletje van Bruce Capbell bevat. Ook daar valt weinig tegen in te brengen. 6,5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 17-04-2006 15:52:39 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_37036410
Vandaag heb ik mijn pas bestelde dvd Dave maar eens opgezet. Het gaat over een dubbelganger van de Amerikaanse president, die moet invallen voor de president die in coma ligt door een slippertje met een secretaresse. Gedurende film eigent de dubbelganger Dave steeds meer macht naar zich toe.
Ik vind het wel een leuk verhaal, ook leuk dat er meerdere Amerikaanse politici en tv-kopstukken een rolletje in de film spelen.

Cijfer: 8

[ Bericht 1% gewijzigd door Urquhart op 17-04-2006 17:24:27 ]
pi_37037590
Intervista

Wat Fellini bij Roma voor de stad Rome deed, doet hij nu voor zijn geliefde Cinnecitta studio's.
Namelijk een aangedikte biografie maken van zijn impressies, verleden en band met genoemde studio's.

Net als bij Roma heeft de film een wel erg los-zand-gevoel over zich en zijn lang niet alle scenes even interessant.
Toch zit er een prettige sfeer in en zitten er leuke visuele scenes in en zelf 1 memorabele, waarin Mastroianni en Ekberg zichtbaar ontroerd de bekende Trevi-fontein scene uit La Dolce Vita herkijken.

pi_37038351
In Good Company

aardige film, verhaal is leuk vertolkt, en Scarlett is weer een lust om te zien

maandag 17 april 2006 @ 21:53:57 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37045225
quote:
Op maandag 17 april 2006 18:27 schreef pascalheister het volgende:
In Good Company

[afbeelding]

en Scarlett is weer een lust om te zien

[afbeelding]
dat is geen nieuws lijkt me

Zaterdag in de bios:

Tom Yum Goong
Het verhaal slaat nogal redelijk nergens op maar de goed uitziende en gegoreografeerde actie ziet er erg strak uit en maken deze film het kijken best waard

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,7/10

En vandaag in de bios:
Ice Age 2: The Meltdown
Gelukkig geen slap vervolg maar een volwaardige en hele grappige animatie film. Het ziet er wederom prachtig uit, de humor is lekker droog en scherp en het tempo is hoog genoeg om de aandacht erbij te kunnen houden.
Ook Scrat is weer lekker op dreef, het einde is echt geweldig

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  maandag 17 april 2006 @ 21:56:16 #145
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_37045320
King Kong (2005)
Ik vond hem goed, mooi eerbetoon aan het origineel. En net zo'n B-film. Echt van die cliche dialogen en personages. Alleen dat stuk halverwege met die insecten en vooral die bloedzuigers had van mij niet gehoeven. Maar goed, dat is weer typisch Peter Jackson.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_37046029
Flight 93
Wat een film zeg . vond het een erg goede film, eb de hele tijd gespannen zitten kijken soms met kippenvel. Erg goede film.
pi_37048865
Inside Man

Wel aardige thriller/actiefilm over een ingenieuze en nogal onconventionele bankroof. Clive Owen speelt aardig en Denzel Washington doet z'n vaste ding als politieagent die - hoe kan het ook anders - de misdadiger als een van de weinigen lijkt te begrijpen. Jodie Fosters karakter is ronduit irritant imo en de wijze waarop ze over-the-top meedoet in de banale stoerdoenerij wordt uiteindelijk een beetje storend. Ook doen enkele kleine stijlbreukjes wat af aan het opzich aardig uitgevoerde verhaal. Een 6,5

[ Bericht 4% gewijzigd door Doff op 17-04-2006 23:34:36 ]
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:10:12 #148
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37059307

Eerste speelfilm van Crichton, de auteur die onder pseudoniem al succesvolle thrillers schreef alvorens met Jurassic Park aan de commerciële top van de hedendaagse literatuur terecht te komen. Deze inventieve futuristische thriller speelt zich af in een science-fiction pretpark voor volwassenen. Voor 1000 dollar per dag kunnen alle fantasieën worden bewaarheid, of je nu een Romeinse orgie, de Middeleeuwen of het Wilde Westen wilt meemaken. De fantasiewerelden worden bevolkt door voorgeprogrammeerde humanoids die perfect hun rollen spelen. Maar dan raakt er bij een cowboy-robot een draadje los en ontstaat een strijd op leven en dood.
8/10
pi_37062837
Die was gisteravond op ZDF
pi_37064938
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef editor2 het volgende:
Die was gisteravond op ZDF
Dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: