abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36918349
hoodwinked
Leuk verhaal, animatie om te huilen.
final destination 3
verhaal om te huilen, prachtige shockhorror beelden
running scared
vreemd verhaal, een soort sprookje in de donkere stad (het donkere bos?) met in ieder geval een heks (een serieverkrachtend stel? in een actiefilm?) De hoofdlijn is een -vlucht-voor-de-georganiseerde-misdaad- verder een heel hoop geschreeuw en rauwe bloederige actie. het meest verrassend is dat Paul Walker iets minder een plank is dan in zijn vorige films. op het einde is de Hockey scene uitstekend, het einde is helaas dramatisch. (als in: slecht niet als in: mooi drama)
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  donderdag 13 april 2006 @ 15:16:10 #92
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36922720
Chung hing sam lam (Chungking Express) (1994)
Deze film van Wong Kar Wai bestaat uit twee verhalen over politiemannen die net uit een relatie komen en daarom bedroefd en eenzaam zijn. In het eerste verhaal volgen we agent 223 (Takeshi Kaneshiro) die voor zich zelf stelt dat als zijn vriendin May niet terug bij hem is op 1 mei (zijn verjaardag) dat de liefde definitief voorbij is. En besluit dan verliefd te worden op een vrouw in een regenjas en een zonnebril met een blonde pruik op haar hoofd (Brigitte Lin),waarvan we ondertussen al enkele keren hebben gezien hoe ze met wat Indiers drugs probeert te smokkelen. Dan gaat het verhaal over in het tweede verhaal over Cop 633 (Tony Leung) die elke dag een salade komt halen bij een afhaalrestaurantje. In dat restaurant werkt Faye (Faye Wong), die verliefd wordt op cop 633. En als ze door omstandigheden in het bezit komt van de sleutel van zijn appartement, daar stiekem tussendoor bezoekjes aan brengt.
Dit tweede verhaal was imo het lekkere van de twee. En dat kwam vooral door het karakter van Faye.

De film zag er zoals altijd bij WKW weer prachtig uit. Vooral de speciale techniek die hij heeft gebruikt in sommige scene's, waardoor er een soort snelle flashy lichtflitsende beelden onstaan in de achtergrond, geven de film een kil gevoel van afstandelijkheid. En ook de muziek is weer heel erg WKW. Die man weet altijd precies het soort nummers te kiezen die je niet zou verwachten, maar toch juist precies passen.
WKW heeft ervoor gekozen om de film een erg afstandelijke sfeer te geven. Je krijgt als kijker echt het idee dat je alleen een glimpje in het leven krijgt van de film. Dit geeft de film een speciale sfeer die goed is te vergelijken met Godard's A Bout de Souffle, (die ik toevallig eergisteren zag). Maar zorgt er ook voor dat de film imo op een gegeven moment begon te vervelen.
cijfer: 8
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 16:00:56 #93
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_36924321
Een recensie over Chungking Express zonder "California Dreamin'" te noemen

Wat heb ik me groen en geel geërgerd aan dat nummer...
Sheridana +1
  donderdag 13 april 2006 @ 17:29:22 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36927516
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:00 schreef Sokolsky het volgende:
Een recensie over Chungking Express zonder "California Dreamin'" te noemen

Wat heb ik me groen en geel geërgerd aan dat nummer...
Ik niet. Ik vond het een leuk nummer, dat goed bij de sfeer van Faye paste.

Maar dat is precies wat ik bedoel met onpassende passende muziek. Als je in van te voren het plot van de film leest, hoe die er uit ziet enz. en dan dat WKW "California Dreamin'" eronder zet, dan zal bij menig een de eerste reactie zijn: rare combinatie. Maar toch werkt het juist.
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 00:33:57 #95
4571 Sokolsky
pi_36941311
Bij de eerste keer California Dreamin' vond ik het ook nog wel aardig. De tweede keer vond ik het opvallend dat ze 't alweer gebruikten. Maar bij de achtste keer moest ik me inhouden om 'm niet uit te zetten.
Sheridana +1
  vrijdag 14 april 2006 @ 10:16:19 #96
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_36946123
Kung Fu Hustle.
Ik had de dvd een week of wat geleden voor wèhnig gekocht bij de Videoland (off all places....)
Gisteren dan toch maar ff in de dvd-speler gejast. Damn, wat heb ik hard gelachen zeg.
Het verhaal liet hier en daar inderdaad wat te wensen over, maar deze film is met zoveel liefde, plezier en vakkundigheid gemaakt dat ik dat kleine gemis graag voor lief neem.
Dat stukje dat die hospita in de auto Bruce Lee nadeed: GE-WEL-DIG!!!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:37:56 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_36964713
Gisteren in de sneak:

Lucky Number Slevin
Hele aangename en genietbare film met een sterk bezette cast en een (op het eerste gezicht) slim in elkaar zittend verhaal. Maar als je een beetje nadenkt, heb je al redelijk snel door hoe de vork precies in de steel zit. Niet dat dat erg is want er blijft nog genoeg over dat deze film de moeite waard maakt: snelle en scherpe dialogen, toffe humor en een coole montage (vooral in het begin).
Perfect voor een avondje vermaak

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

En vandaag:
The Naked Gun I, II, en III
Geweldig flauwe humor, helemaal mijn ding. Duren allemaal niet te lang waardoor het gelukkig niet te lang wordt gerekt. Veel coole verwijzingen naar andere films. Had ze al lang niet meer gezien, maar het tweede deel vind ik nog steeds het leukste

Cijfer deel 1: 7,3/10
Cijfer deel 2: 7,5/10
Cijfer deel 3: 7,0/10
pi_36964944
Laatst Baise-Moi gekeken, wat een K.U.T.film. Werkelijk geen donder aan. Abnormaal slecht acteerwerk, een voorspelbaar, simpel, onlogisch en over-the-top verhaal en onnodig gedetaileerde seksscenes. Wat een baggerfilm. Enige film op imdb die van mij een 1 krijgt.
Niet kijken dus.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_36965083
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:45 schreef Doff het volgende:
Laatst Baise-Moi gekeken, wat een K.U.T.film. Werkelijk geen donder aan. Abnormaal slecht acteerwerk, een voorspelbaar, simpel, onlogisch en over-the-top verhaal en onnodig gedetaileerde seksscenes. Wat een baggerfilm. Enige film op imdb die van mij een 1 krijgt.
Niet kijken dus.
letterlijk en figuurlijk kut
pi_36969588
Just friends
Beetje stom af en toe, maar wel vermakelijk
  zaterdag 15 april 2006 @ 01:27:43 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_36972756
Match Point

"There are moments in a tennis match where the ball hits the top of the net, and for a split second, remains in mid-air. With a litte luck, the ball goes over, and you win. Or maybe it doesn't, and you lose."

Mooi, meeslepend tragisch liefdesverhaal, zoals mooie, meeslepende tragische liefdesverhalen kunnen zijn. Scarlett Johansson schittert natuurlijk weer als vanouds, maar ook bijvoorbeeld Emily Mortimer is prima te pruimen.

Èn de film heeft een einde zoals ik dat graag zie: unsettling, licht schrijnend.

8/10

[ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 15-04-2006 03:06:38 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_36973487
Don't Look Now

De tagline is "A psychic thriller" en dat dekt de lading volkomen. Het verhaal is geschreven door Daphne Du Maurier, die onder andere "The Birds" heeft geschreven.

John Baxter (Donald Sutherland) en zijn vrouw Laura (Julie Christie) zijn in Venetie, waar zij twee oudere zussen ontmoeten. Een van de zussen, die blind en helderziend is, beweert hun pas verdronken dochtertje te zien. Laura gelooft de vrouw meteen, maar John is sceptisch. Als hij ook vreemde beelden ziet, begint hij te twijfelen.

Aan het einde van de film was het eventjes moeilijk te bevatten wat ik had gezien, maar opeens werd het meeste duidelijk en blijkt deze film een meesterwerkje te zijn. Hij is erg spannend en verrassend, maar hij is soms net iets te traag.
9/10
  zaterdag 15 april 2006 @ 14:24:27 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_36980194
Fucking Åmål (1998)

Deze film verdient al zijn faam door zijn zeer realistische weergave van verhaal van Elin en Agnes en het stadje Åmål. Dit komt natuurlijk door het voortreffelijke spel van Alexandra Dahlström en Rebecka Liljeberg en Lukas Moodyssons goede regie. Maar ook de bijrollen zijn allemaal voortreffelijk realistisch neergezet. De oudere meer normaal conformerende zus Jessica, de macho stoere Marcus, de lievere verlegen Johan Hulth, de lieve vader, de moeder die haar dochter niet begrijpt, de vriendin in de rolstoel, die zelf ook populair wil worden, de vriendinnen van Elin, allemaal zijn ze fantatisch. En zorgen ervoor dat dit de één van de beste realistische film over tienerliefde en het opgroeien als tiener ooit is.
cijfer: 9.5

The Last Temptation of Christ (1988)
Ik vond dit wel een gepaste film voor Goede Vrijdag.
Scorsese geeft eens een andere kijk op het leven Jezus. En slaagt daar heel goed in. Door de nadruk te leggen op de menselijke kant van Jezus wordt die veel mensenlijker. Jezus wordt echt neergezet als mens met twijfels en vragen. Willem Dafoe is dan ook erg goed en overtuigend. En de cinemagrafie was erg mooi. Sommige scenes deden me door de lichtval e.d. erg denken aan 16e en 17e eeuwse schilderijen van Italiaanse en Nederlandse meesters.
De soundtrack was soms heel mooi en gepast met typisch Hebreeuws gezang. Maar af en toe zat er jammer genoeg ook een verschrikkelijk stukje jaren 80 synthesizer tussen.
Deze review is verder natuurlijk niet compleet zonder de goede bijrol van Harvey Keitel en de verassende bijrol van David Bowie te noemen.
cijfer: 8

Metropolitan (1990)
Je hebt imo twee soorten onrealistische film. De eerste soort is de bekendste, waaronder alle scifi's vallen (die verder best geloofwaardig en goed kunnen zijn.) De tweede soort is verpakt als realistische film, maar met een beetje inzicht prikt men erdoor hen. En je begrijpt al; deze film valt onder de laatste categorie.
De film gaat over een groep high-society vrienden, die elke avond bij elkaar komen en op feesten diep filoseferen en discussieren over Fourier, Jane Austen boeken, theorieën over de zelfdestructie van high-society. e.d. En er zit ook nog een liefdesverhaaltje in over een jongen die niet tot het clubje behoorden en een meisje. Dat komt in eerste instantie heel realistisch over. Maar al snel bekroop mij het idee dat het allemaal wel heel bedacht is. Wie discusieert er nu elke avond op deze manier? Niemand. Welke 20+ jarige speelt er nu bridge met zijn vrienden? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten in smoking? Niemand. Wie gaat er elke avond naar feesten en afterparty zonder ooit zichtbaar één druppel alcohol te drinken? Niemand.
Nee dit is een onrealistisch wanprodukt, waarbij gedaan wordt of het gooien van namen als Tolstoj en rare zelfbedachte theorieën zorgt voor een goede film met realistische dialogen.
En de hoofdactrice was ook nog eens heel lelijk, wat het kijkplezier ook al niet vergrootte.
De film wordt op het einde als het meer verhaal krijgt en er minder loos gepraat wordt wel beter. Maar dat is te laat om de film te redden.
cijfer: 5
pi_36985394
Trois Couleurs: Bleu (1993)

Prachtige film, mooie details, muziek en sfeer.

Trois Couleurs: Blanc (1994)

Het 2e deel wat ik in z'n totaal iets beter vind dan het 1e deel, verhaal zit ook wat leuker/beter in elkaar.

Trois Couleurs: Rouge (1994)

Laatste deel in de trilogie, met de mix van 1 en 2 en nog een scheutje erbij, vooral het einde is meesterlijk gedaan

pi_36997503
Ik heb gisteravond onderstaande DVD's ontvangen en bekeken.

© Domino.

In een notendop gaat deze dvd-film over een voormalig fotomodel die een 'bountyhunter' wordt.
Met in de hoofdrol de bloedmooie Britse actrice ® Keira Knightley die de rol van de inmiddels overleden
® Domino Harvey
met verve naspeelt.
Verder wordt de film opgesierd met 'bad boy' ® Mickey Rourke, ® Lucy Liu van o.a. © Kill Bill
en natuurlijk de Charlie's Angels sequels, © Beverly Hills 90210 series ® Ian Ziering en
® Brian Austin Green
, © The Deep ® Jaqueline Bisset en ® Christopher Walken.

Het filmverhaal zit goed in elkaar,heeft vaart,en is overtuigend.
Ook de extra's op de dvd geven je een goede indruk wie nu echt
deze 'Domino Harvey was de wijze waarop deze dvd-film is geschoten is op zijn minst
baanbrekend te noemen.

8 / 10

© Flightplan

In een notendop gaat deze dvd-film over een moeder die tijdens een vliegreis
haar dochter kwijtraakt en op onwil stuit van het vliegtuigpersoneel die zich niet
kan herinneren dat zij met haar dochter ooit aan boord is gekomen.
Actrice ® Jodie Foster laat maar weer eens zien waarom zij een
van de meest gerenomeerde film-actrices is aangezien zij ook weer deze rol met verve vervult
en de film als geheel weet te dragen.
De dvd-film zelf is boeiend en bevat soms wat ® Hitchcock ingredienten om het angst-effect
verder te vergroten.
Leuk einde dat je niet verwacht.

8 / 10

© Proof.

In een notendop gaat deze dvd-film over de dochter van een langzaam aftakelende
wiskundig genie die geen raad weet met haar gevoelens en deze tussen hoop en
vrees ergens probeert te uiten.
Met in de hoofdrol actrice ® Gwyneth Paltrow verder Oscar winnaar
® Anthony Hopkins
, en © Brokeback Mountain
hoofdrolspeler ® Jake Gyllenhaal.
Deze film is geen love-story maar eerder een karakterfilm waarin alle emoties
duidelijk de overhand hebben en nader worden belicht.
Actrice ® Gwyneth Paltrow speelt heel behoorlijk en weet dan ook overtuigend over te komen
zeker als je weet dat ze naast een acteur van het kaliber ® Anthony Hopkins staat.
Zeer onderhoudende film die na afloop stof geeft tot nadenken.

9 / 10
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zondag 16 april 2006 @ 15:08:14 #106
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37005918
4D MAN

MASTER OF TERROR/THE EVIL FORCE

How did you get in?
Through the door...

Een geleerde vind een apparaatje uit waarmee hij harde en zachtere materie kan samenbrengen wat natuurlijk fout gaat en hij binnen een mum van tijd zelf door muren kan lopen e.d

Als je je niet stoort aan het overacten van zowat de hele cast kan dit een leuk filmpie zijn maar niets bijzonders

pi_37011827
North Country

Realistische en goede film, overtuigend acteerwerk en een verhaal wat aardig in elkaar zit.

zondag 16 april 2006 @ 18:16:33 #108
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_37011960
Gisteravond 'Fight club' voor de miljoenste keer met een groep vrienden
puurheid zonder vergankelijkheid
  zondag 16 april 2006 @ 18:25:00 #109
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37012153

Garfield's baasje Jon zet Garfield's perfecte leventje op zijn kop als hij de domme hond Odie in huis haalt. Garfield heeft vanaf dat moment slechts één levensdoel: Odie uit zijn huis en zijn leven. Wanneer Odie echter ontvoerd wordt door een hondentrainer heeft Garfield toch wel medelijden met hem en komt in actie.
6/10
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 18:39:24 #110
4571 Sokolsky
pi_37012440
Fritz Langs eerste Amerikaanse film Fury (1936) heeft met massahysterie, wraak en rechtvaardigheid ongeveer dezelfde thema's als het bekendere M, maar is een stuk conventioneler. Daardoor vind ik 'm denk ik ook ietsje beter. Meeslepend verhaal, sterke montage, geweldige Spencer Tracy (die ik eigenlijk alleen uit zijn jaren '60-werk kende) en een sterke bijrol van de mij onbekende Walter Abel.
Sheridana +1
  zondag 16 april 2006 @ 19:51:46 #111
40664 Durbin
Who knows..
pi_37014210
Cry Wolf (2005, USA)

Een groep studenten spelen regelmatig onderling een spel waarbij men door bluffen en liegen de wolf tussen de schapen moet ontdekken. Wanneer een meisje van de campus wordt vermoord, besluit de groep om op deze moord in te spelen door een moordenaar en een verleden op een andere campus te verzinnen. Hun verzinsel blijkt echter steeds meer waarheid te worden. Erg vermakelijke, sfeervolle tiener-slasher dat een vleugje Cruel Intentions met zich meedraagt. Echt verrassend is de verhaallijn niet, maar de uitvoer is bovengemiddeld. Op IMDB scoort Cry Wolf niet verbazingwekkend hoog, maar wat mij betreft is het wel een aanrader voor een gemiddelde zondag-avond.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 16 april 2006 @ 20:35:42 #112
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_37015391
The Mouse That Roared

Leuke komedie over het kleinste land ter wereld dat de oorlog verklaart aan de Verenigde Staten en vervolgens met een leger van twintig man New York binnenvalt.
Peter Sellers is briljant met zijn driedubbelrol, waarvan ikzelf de Grand Duchess Gloriana XII de beste vond.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_37015408
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
pi_37016050
MIIB Nu op tv...
If those who are wiser always step down, we'd be ruled by the dumb... Why do the smart always step down?
pi_37016663
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:01 schreef EvilMistress het volgende:
MIIB Nu op tv...
maar je hebt hem al helemaal gezien?
pi_37017318
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:36 schreef iamredleader het volgende:
Vanavond naar Serenity kijken op DVD!
is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
pi_37018728
quote:
Op zondag 16 april 2006 21:46 schreef editor2 het volgende:

[..]

is deze dan al gereleased in Nederland op dvd?
Zoja, geef ff een adresje waar jij hem vandaan hebt,bestel ik um ook want wil um ook hebben.
in Engeland iig wel
  zondag 16 april 2006 @ 22:43:18 #118
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37018917
Jules et Jim

Twee vrienden, Jules uit Duitsland en Jim uit Frankrijk, hebben een geweldige tijd in Parijs vlak na de eeuwwisseling (1900). Na diverse avontuurtjes, komt er 1 vrouw in hun leven, Catharine (JM). Met zijn drieen hebben ze een fijne periode, maar als de oorlog uitbreekt, heeft zij de zijde van Jules gekozen.
ze vechten ieder voor hun land, maar in de hoop elkaar niet te zullen raken.
na de oorlog woont Jules met vrouw en kind ergens in Duitsland. Jim komt hen, als journalist en vriend bezoeken. Jim en Catharine worden hechter dan ooit, maar Jules wil hen beiden niet kwijt.

behoorlijke film, die echter lijdt onder de grote hoeveelheid tekst die wordt uitgesproken door de verteller.
de stijl is wel apart. het verhaal zelf is goed, het spel ook.
  zondag 16 april 2006 @ 23:34:08 #119
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37020374
JARHEAD

Elke oorlogsfilm valt in het niet bij APOCALYPSE NOW en zo ook deze, maar ik heb me toch prima vermaakt met name de eerste helft is ijzersterk, daarna zakt de film in en bloed een btje dood

pi_37021560
Ik ga ervan uit dat hij nog niet officieel in Nederland uit is anders graag een adresje
dus jij hebt of een download-versie,of een import-versie neem ik aan...

Maar ik wilde eigenlijk weten of hij kan wedijveren met © Blackhawk Down.
Jouw aangehaalde Apocalypse Now vond ik zelf een goeie film maar nou geen
maatstaaf voor een TOP oorlogsfilm.
Als ik je reactie zo doorlees dan lijkt Jarhead eerder op Full Metal Jacket.
( ook ijzersterk eerste helft en daarna inslapend)

[ Bericht 10% gewijzigd door editor2 op 17-04-2006 00:23:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')