abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:04:40 #151
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_37066398
Szerelem is een mooie Hongaarse film over twee vrouwen die op twee manieren van één man houden en op één manier naar hem verlangen. Niet heel wereldschokkend, maar wel mooi en best ontroerend. Ook niet zwaar, wat je misschien van zo'n film uit het Hongarije van '71 zou verwachten. Aanradertje dus. 8,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:10:53 #152
13148 Shogo
Psycho...
pi_37066595
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef editor2 het volgende:
Die was gisteravond op ZDF
Ik meen me te herinneren dat ik hem op BBC aan het kijken was.
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:13:31 #153
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37066677
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:09 schreef editor2 het volgende:
Die was gisteravond op ZDF
Volgens mij was het BBC1
pi_37067252
dvdfreak kan z'n naam beter wijzigen in tvfreak
pi_37067291
Heeft Flight 93 nu Flight 93 of United 93
pi_37067583
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:33 schreef tonks het volgende:
Heeft Flight 93 nu Flight 93 of United 93
ik vind er 2 op imdb http://www.imdb.com/find?s=all&q=flight+93
  dinsdag 18 april 2006 @ 17:48:48 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37067694
Het is de TV-film die nu al min of meer beschikbaar is, de "grote" film van Greengrass moet nog uitkomen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:17:09 #158
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37081247
TERMINATOR II

SHOCKING DARK

Uitermate slechte ALIENS clone waarvan hele scenes en dialogen 'geleend' zijn.

Prima voor een avondje leedvermaak

woensdag 19 april 2006 @ 10:28:37 #159
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37088835
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:53 schreef Timo20 het volgende:

Zaterdag in de bios:

Tom Yum Goong
Het verhaal slaat nogal redelijk nergens op maar de goed uitziende en gegoreografeerde actie ziet er erg strak uit en maken deze film het kijken best waard

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 6,7/10
Waar heb je hem gezien?
Ik wist niet dat ie in de bios uitkwam...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 19 april 2006 @ 11:34:14 #160
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37090493
Oh, anderhalve week al niet meer in dit topic gepost, ff inhalen, resp. bios, sneak, sneak.

V for Vendetta (James McTeigue, 2005)
Tof. ****½

Lucky Number Slevin (Paul McGuigan, 2006)
Ook leuk. ***½

Last Holiday (Wayne Wang, 2006)
Op zich een best aardig verhaaltje, maar zo slecht gemaakt. Vol valse sentimenten, tenenkrommend slechte scenes en geen enkele vorm van overtuiging. Het moraal wordt in vier of vijf scenes werkelijk door je strot geduwd. *½
  woensdag 19 april 2006 @ 14:00:38 #161
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37094286
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:32 schreef pascalheister het volgende:
dvdfreak kan z'n naam beter wijzigen in tvfreak

A Streetcar Named Desire is Stella de gegoede vrouw van de primitieve Stanley. De komst van haar neurotische zus Blanche verstoort het prille geluk. Brando - in een inmiddels klassieke vertolking - volgt zijn brute instinct om te voorkomen dat Blanche een wig drijft tussen hem en zijn vrouw. Brando's naturelle acteerwerk en Kazans 'gefilmde theater' bleken uiterst invloedrijk in de filmwereld.
Stellaaaaaaa!
9/10
  † In Memoriam † woensdag 19 april 2006 @ 14:01:49 #162
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37094311
Die was gisteravond op SBS
Sheridana +1
pi_37100066
Toy Story (1995)
Erg mooi gedaan qua animatie, het viel me eigenlijk niet eens op dat ik naar een film van 11 jaar geleden zat te kijken. Het verhaal is wel leuk, maar het zijn, naast de animatie, toch vooral de personages en de kleine details die deze film het kijken waard maken. Goed werk van Pixar dus (maar dat kan volgens mij ook niet anders) en het cijfer op IMDB vind ik dan ook geheel terecht.

cijfer: 8, IMDB: 8

en met deze zit ik precies op de helft van de top 250
  woensdag 19 april 2006 @ 17:34:12 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37101170
quote:
Op woensdag 19 april 2006 10:28 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waar heb je hem gezien?
Ik wist niet dat ie in de bios uitkwam...
In de Kinepolis in Hasselt

Vanmiddag gezien:

Ugetsu
Prachtige film waarin een fantasie wereld en realiteit op een geweldige manier worden vermengd met elkaar. Het camerawerk en cinematografie zijn prachtig en stijlvol. Samen met het zeer sterke acteerwerk en de sterke score maakt dit Ugetsu tot een geweldige film die voorbij is voordat je er erg in hebt.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 19 april 2006 @ 20:21:44 #165
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37106372
Der Krieger + Die Kaiserin

FP speelt Sissi, een verpleegster in een gesloten inrichting voor psychische patienten.
BF speelt Bodo , een man die zijn vrouw heeft verloren tijdens een ongeluk bij een tankstation, terwijl hijzelf op de wc zat.
JK speelt Walter, de broer van Bodo. hij werkt in een bank bij de kluis.
sinds het ongeluk heeft Bodo een obsessie voor tankstations en we zien dat hij enkele spullen heeft gestolen in zo'n shop. de bediendes zitten achter hem aan. hij weet middels een sprong op een tankwagen weg te komen, maar de chauffeur van die wagen is niet zo blij ermee.
daardoor bemerkt die chauffeur het rode stoplicht te laat. Sissi steekt net over en wordt aangereden. Bodo redt haar leven door adequaat ingrijpen.
als ze uit het ziekenhuis komt, gaat ze op zoek naar hem.

sterke film, die wellicht soms wat langgerekte scenes kent, maar doorgaans juist vanwege de tempowisselingen een lekker ritme kent.
en het einde is heel sterk. de tranen van Bodo zijn een mooie rode draad.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:52:47 #166
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_37107489
Gone In 60 Seconds (1974)
De originele versie had ik nog niet gezien dus ik was benieuwd wat er in de nieuwe versie over was gehouden van het origineel. Eigenlijk beister weinig maar aan de andere kant ook eigenlijk alles. Deze film draait er niet omheen. De film gaat gewoon over mooie auto's die gejat worden en aan het einde is er flinke achtervolging met stoere situaties. De film is dan ook opeens zo afgelopen. Niets geen extra verhaal er omheen ofzo. Nee gewoon auto's jatten. Het vermaakt maar dat is alles. Een 7 dus.

Æon Flux
Toen ik de trailer zag was ik vol verwachting. Wat zou deze film brengen. Het zag er allemaal echt fantastisch uit en Charlize Theron was superhot. De film uiteindelijk is een stuk milder. De sfeer is wel super en het tempo is eigenlijk heel rustig te noemen. Neemt niet weg dat de verwachtingen van de trailer een beetje te hoog waren. Toch vind ik de film zeker niet slecht. Het verhaal wordt goed verteld. Het tempo is goed, SFX zijn ok, alles doet futuristisch aan. Geen uitspringer dus maar ook niet superslecht. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_37108751
SEVERED

CLEARING

Aardige zombiefilm met verassend goed akteerwerk, al vind ik dat flitsende camerawerk nogal irritant. Geef mij maar het statische gedoe dan zie ik meer

Al met al een redelijke horrorfilm maar ik mis 'iets'

donderdag 20 april 2006 @ 12:35:05 #168
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_37123818
Body and Soul (Robert Rossen, 1947)
Best toffe boks-noir met een goede John Garfield. Het verhaal heeft weinig verrassingen te bieden, maar dankzij de structuur en de leuke dialogen is de film zeker de moeite waard. De vechtscenes zijn ook best tof in beeld gebracht. ****
pi_37123965
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 23:17 schreef kinky_queen het volgende:
TERMINATOR II

SHOCKING DARK

Uitermate slechte ALIENS clone waarvan hele scenes en dialogen 'geleend' zijn.

Prima voor een avondje leedvermaak

[afbeelding]
Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  donderdag 20 april 2006 @ 14:19:19 #170
18008 hornage
pi_37126839
Kingdom Of Heaven
En jawel, alweer een nieuwe heldenepos in het verleden met zwaarden, Orlando Bloom en grote gevechten. Dit kon gewoon niet meer dan tegenvallen omdat er op het moment een overkill van deze films zijn. Nu had Ridley Scott als regisseur natuurlijk nog een verschil kunnen maken maar jammer genoeg is dat ook niet gebeurd. De film ziet er zeker wel goed uit en er is niet een overvloed aan gevechten o.i.d. Toch is er iets mis. Ik vond het begin veels te snel gaan zodat ik niet met de hoofdpersoon mee kon leven. Daarna volgde de rest ook heel erg oppervlakkig. Het deed me eigenlijk best wel denken aan Alexander. Die had datzelfde probleem ook. In vergelijking daarmee was Troy bijvoorbeeld eigenlijk nog best wel stukken beter. Het vermaakt dus wel maar het had zoveel mooier kunnen wezen. Een 7.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:33:55 #171
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37131271
quote:
Op donderdag 20 april 2006 12:40 schreef Doff het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een afbeelding van de populaire Terminator II?
De afbeelding is nagemaakt naar een poster van The Terminator.
Deze film is dan ook eerder uitgebracht dan Terminator 2: Judgment Day.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_37131338
valentine

vrij slecht, doch redelijk vermakelijk midden in de nacht
  donderdag 20 april 2006 @ 18:55:17 #173
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_37135638
Scary Movie 4

De Scary Movie serie is echt mijn type films! Deel 1 vond ik hilarisch, deel 2 viel me tegen en deel 3 vond ik weer heel leuk. Ook de American Pie serie vind ik leuk, deel 4 had me echt positief verrast.
Reden te meer uit te zien naar deel 4 van Scary Movie.

Helaas, wat viel hij tegen! In de voorgaande delen vond ik ze nog best creatief en verrassend.
Maar in deel 4 is het gewoon een herhaling van 'kunststukjes' uit vorige delen.
De visuele effecten zijn dit keer maar matig. Echt jammer.
Het acteerwerk is slecht, de meeste grappen matig.
Er zaten gelukkig nog stukjes in die een lach op mijn gezicht deden verschijnen.
Maar over het geheel, nee, hij viel me echt enorm tegen.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  donderdag 20 april 2006 @ 19:20:22 #174
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_37136346
Ping
Kort Nederlands filmpje over Ping die graag een transformer wil van zijn overleden oma.

Leuk verhaaltje, maar verder niks speciaals.
De getoonde "oude" transformers zijn wel jeugdsentiment.

Shutter
Thaise horrorfilm over een fotograaf die na een auto-ongeluk de geest van een meisje op zijn foto's ziet.

Hoe origineel is een film nog die over een geest gaat in de vorm van een meisje met lange zwarte haren...
Tevens zijn de meeste schrikeffecten schrikwekkend gemaakt door een hard geluid te laten horen.
IMDb Vote History
pi_37140159
DANGEROUS SEDUCTRESS

Idioot. Niet zo idioot als DUNYAYI KURTARAN ADAM of FORBIDDEN ZONE maar mensen met gezond verstand kunnen hier waarschijnlijk niet van genieten. Ik had daar geen problemen mee

Een vrouw roept per ongeluk een demoon aan genaamd Queen of Darkness (zucht) wier borsten continu in de fik staan, en de koningin neemt het (in optima forma verkerende) lichaam over van haar en lokt mannen in de val, waar zij absoluut geen problemen mee heeft.

Dan krijgen we ... een modeshow...

...

Dan krijgen we ... nog een modeshow... Dan krijgen we een aantal grietjes die in lingerie gaan dansen (niet dat het iets met de film te maken heeft, maar tis ook niet onaangenaam )

En tot slot een finale die zich het meest laat lijken op een mix van POLTERGEIST en PHANTASM die gezien moet worden om te worden gelooft

Een zeldzaam idiote film

pi_37140412
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse
Docu over hoe Apocalypse Now, ondanks een enorme hoeveelheid tegenslagen, uiteindelijk tóch tot stand is kunnen komen. Martin Sheen die bijna sterft, Dennis Hopper die door drangs&drugs niet aanspreekbaar is en Marlon Brando die gewoon een onmogelijke klootzak was. Tja....en dat ging Coppola zeer duidelijk niet in de koude kleren zitten. De sfeer van de uiteindelijke film is goed voelbaar in deze docu, doordat het maken van de film eigenlijk net zo absurd was als dat de film uiteindelijk ook geworden is.
pi_37145379
Welcome to Dongmakgol

Prachtige film, Drama met de nodige humor. Mooie setting en enkele meesterlijke scenes o.a die met het zwijn.

vrijdag 21 april 2006 @ 11:53:10 #178
18008 hornage
pi_37156138
Deuce Bigalow: European Gigolo
En toen was het tijd voor deze film. Ik had wel kunnen genieten van de voorganger maar ik hoorde al dat deze bende was. Toch leek hij me wel interessant omdat ie natuurlijk in Nederland speelt. Aan het begin was echter al snel te merken dat het echt een brakke film was. Het verhaal is echt te suf. De meeste grappen zijn echt op een te laag niveau om het leuk te vinden. Ik probeerde het nog grappig te gaan vinden door flink wat bier in het lichaam te gooien. Deze tacktiek mislukte ook jammer genoeg waardoor de film maar een slauw geheel bleek te wezen. Een 5 omdat hij in Nederland is. Anders een 4.
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2006 @ 12:44:53 #179
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37157726
The Merchant of Venice is behoorlijk oké. Mooie beelden van Venetië worden begeleid door prachtige muziek. Sterke personages, interessante thema's en Pacino is goed op dreef. Helaas vond ik het einde wat onbevredigend, en dat kwam niet alleen door het wat onnodige subplotje. Daardoor een krappe in plaats van een ruime 8.
Sheridana +1
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:59:16 #180
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_37166509
Gisteravond in de sneak:

Last Holiday
Queen Latifah werkt op de keuken afdeling van een groot warenhuis en krijgt te horen dat ze door een terminale ziekte nog maar 3 weken te leven heeft. Ze neemt ontslag en gaat alle leuke dingen doen die ze tot dan toe nooit heeft gedaan...
De film is redelijk vermakelijk en er zitten leuke stukken in. Queen Latifah is goed in haar element, zonder haar zou de film waarschijnlijk van een bedenkelijk niveau zijn geworden. Het verhaal is nogal dun en de boodschap die geprobeerd wordt uit te dragen ligt er nogal dik op en komt af en toe nogal geforceerd over. Uiteindelijk is het iets te voorspelbaar geworden, maar wel kijkbaar. En dat is dus te danken aan Queen Latifah.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,3/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')