abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37218429
Memoirs of A Geisha

Mooie beelden, verhaallijn is wat dunnetjes, waardoor ik hem ook wat te lang vond.
Al met al toch niet slecht.

pi_37224391
A History of Violence

Aardige film, niet altijd even boeiend maar de actiescenes maken dit wel grotendeels goed.

zondag 23 april 2006 @ 23:04:12 #203
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37229119
A Letter to Three Wives
Drie vrouwen krijgen een brief van een vriendin om te melden dat die aan de haal is met de echtgenoot van één van de dames. Daarna beginnen ze alle drie hevig te flashbacken over waarom het misschien hun echtgenoot zou kunnen zijn. Uiteindelijk is 't een onschuldig feel-good filmpje met een weinig verrassende ontknoping, maar de 3 dames acteren op een erg aangename wijze en ook Kirk Douglas is leuk als één der echtgenoten.

L'Enfant
De gebroeders Dardenne deden nog maar eens hun ding en kregen daar nog maar eens een Gouden Palm voor. Kwalitatief is 't allemaal op het niveau van hun vorige films en de algemene sfeer vond ik toch een tikkeltje positiever dan gebruikelijk. Niet dat iedereen lachend rondloopt, maar er is een teken van hoop. Het ligt allemaal in de lijn van wat vooraf ging, als je dat leuk vond, dan vind je dit ook wel tof. Omgekeerd geldt hetzelfde.

Hooligans
Tja. Goede film hoor, maar ik heb hooligans altijd ongelooflijk overbodige klootzakken gevonden en met dat vooroordeel in het achterhoofd kijk ik misschien toch net iets anders aan tegen het broederlijk in elkaar trappen van de vijand, al is het zeker niet het doel van deze film om dat te verheerlijken. En Frodo hoort niet echt thuis tussen die typisch Britse lelijke karakterkoppen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_37230580
The United States of Leland (2003)
Tegenvallende film door een ietwat formulematige uitwerking, karakters die soms wel erg veel doen denken aan karakters uit andere films (bijv. de betere Donnie Darko en American Beauty) en een boodschap die wat geforceerd doet overkomen (mét bijbehorende dialogen die op een of andere manier allemaal relevant zijn en een zekere poëtische waarde bevatten). Wel mooie beelden, redelijk acteerwerk en een typisch maar sterk neergezet sfeertje. Bovendien draagt de film een sympathiek en oprecht gevoel met zich mee. Een 7.

Rear Window (1954)
Waarschijnlijk bij iedereen bekend en inderdaad heel vermakelijk. Mooi gevonden verhaal dat overtuigend en gedetailleerd is uitgewerkt. Mooie en tamelijke dynamische cameravoering in combinatie met de juiste muziek completeren verder op perfecte wijze. Een verdiende 9.

The Third Man (1949)
In alle eerlijkheid weet ik niet goed wat ik van deze film moet vinden. Het kijken van deze film was een vermakelijk ritje maar het kon me nergens volledig boeien. Het verhaal was leuk, het acteerwerk door de hoofdpersonen sterk maar sommige bijfiguren deden me wat karikaturaal overkomen. Natuurlijk wel heel mooie en sfeervolle beelden en de swingende gitaardeuntjes deden het ook goed. Omdat ik moeite heb de film in het juiste perspectief te plaatsen (ken weinig films uit de betreffende tijd) en omdat de film toch erg goed 'schijnt' te zijn zal ik me niet in de vingers snijden: geen cijfertje voor The Third Man.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_37230820
Elizabethtown. Sláápverwekkend

( vond ik dan)
  maandag 24 april 2006 @ 00:04:52 #206
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37231302
NINJA TERMINATOR

Zou iemand mij kunnen uitleggen waar ik net naar heb zitten koekeloeren?
Mischien dat ik een onderhuidse boodschap heb gemist of zo, of ik ben gewoon TE dom.

Of te slim

pi_37233660
Oxygen (1999)

De vrouw van een miljonair wordt ontvoerd en levend begraven met net genoeg zuurstof om 24 uur in leven te blijven. Als de overdracht van het losgeld mislukt en de dader gepakt wordt, is het aan te politie om uit te vissen waar het slachtoffer zich bevindt. Dat gaat echter niet zo makkelijk, aagezien de ontvoerder, een sadist met een obsessie voor Harry Houdini, vrijwel niks los wil laten. De enige die hij wenst te spreken is rechercheur Foster, aangezien hij haar door haar persoonlijke problemen als een soort van zielsverwant ziet. Zo ontstaat er een soort van kat en muis-spel tussen beiden terwijl de tijd steeds meer begint te dringen.
Fijne thriller, er zitten genoeg wendingen in het verhaal om het allemaal interessant te houden. Wel vind ik dat ze de problemen van Foster wat meer uit hadden moeten werken, aangezien er maar heel vaag over wordt gedaan. Verder zitten er nog wat details in die achteraf gezien misschien een beetje ongeloofwaardig zijn, maar goed, je kunt ook niet alles hebben. Adrien Brody ( )'s briljante rol als psychopaat maakt dan wel weer een hoop goed.

cijfer: 7, IMDB: 6.1
pi_37236444
Quand on est amoureux c'est merveilleux (1999)

Absurde en heel originele korte film van de Belgische filmmaker Fabrice du Welz. Het verhaal gaat over een eenzame en contactgestoorde vrouw van in de veertig die op haar verjaardag een stripper uitnodigt. Voor deze enige genodigde loopt het flink uit de hand. Meer weggeven zou zonde zijn. Verder rustige cameravoering, spaarzaam gebruik van muziek en degelijk maar zeer gepast acteerwerk. De combinatie van het zieke verhaal en de pikzwarte humor maken deze korte film zeer de moeite waard. Een aanrader dus: een dikke 8.
Quand on est amoureux c'est merveilleux is overigens terug te vinden bij de extra features van de special edition van Calvaire (ook van Du Welz), al net zo absurd en evenzeer de moeite waard.
  maandag 24 april 2006 @ 09:48:48 #209
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_37236761

geregisseerd door John Hughes
met Judd Nelson, Emilio Estevez en Molly Ringwald

Een club studenten moet 's ochtends nablijven. Niemand heeft een vriend aan een ander, en ieder zit er om verschillende redenen. De opdracht die ze krijgen is het schrijven van een opstel, onder doodse stilte en zonder van plaats te veranderen. Aan het begin van de ochtend doen ze dat nog maar al snel maken ze er een puinhoop van. De film was de doorbraak voor een grote groep acteurs (de zogenaamde "Brat Pack").

het is een oudje, maar ik kan echt geen genoeg krijgen van die film. Ik heb hem eindelijk op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt (nog ingeseald in plastic)
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 24 april 2006 @ 09:49:00 #210
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37236767
ikiru
blijft toch een topfilm, alhoewel ik moet toegeven minder te hebben genoten dan de 1e keer. kan niet zeggen waarom. misschien omdat de stijl van het vertellen van het verhaal bekend is.

flicka
geinig filmpje, waarin VL HR als soort van computerspelletje van eten moet voorzien.
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 14:43:15 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_37244796
quote:
Op maandag 24 april 2006 09:48 schreef buzzer het volgende:
[afbeelding]

geregisseerd door John Hughes
met Judd Nelson, Emilio Estevez en Molly Ringwald

Een club studenten moet 's ochtends nablijven. Niemand heeft een vriend aan een ander, en ieder zit er om verschillende redenen. De opdracht die ze krijgen is het schrijven van een opstel, onder doodse stilte en zonder van plaats te veranderen. Aan het begin van de ochtend doen ze dat nog maar al snel maken ze er een puinhoop van. De film was de doorbraak voor een grote groep acteurs (de zogenaamde "Brat Pack").

het is een oudje, maar ik kan echt geen genoeg krijgen van die film. Ik heb hem eindelijk op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt (nog ingeseald in plastic)
Geweldige film! De laatste film die ik heb gezien is euh....Flightplan. Geweldig, hele nieuwe home theater zooi aangeschaft om vervolgens ongeveer 1 film per 2 maanden te kijken. Ik lig echt grandioos achter
Breitling - Instruments for Professionals
pi_37246945
quote:
Op maandag 24 april 2006 09:48 schreef buzzer het volgende:
[afbeelding]
Heb ik pas geleden ook gezien, echt een leuke film.
  maandag 24 april 2006 @ 21:06:56 #213
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37257538
Paradise Now
Heel erg bijzonder vond ik hem niet, nog wel erg degelijk natuurlijk. Ook minder controversieel dan verwacht, degene die hier terroristenpropaganda in zien, hebben duidelijk naar een andere film zitten kijken. Kortom, volgens mij heeft hij geen Oscar gewonnen omdat hij gewoon niet goed genoeg was, niet omdat het allemaal te gevoelig ligt.

Otona no miru ehon - Umarete wa mita keredo
Ja, ja, zeg dat eens snel 5 keren na mekaar. Volgens de IMDb-ratings is dit de beste Ozu. Dat durf ik in twijfel te trekken, maar het is wel een sterke film (ik zou bijna zeggen vanzelfsprekend). Het is een stille film die een beetje een mix is van drama en komedie, serieuzere versie van Ohayou of iets dergelijks. Mooi einde met een paar leuke rituelen die steeds terugkeren. Iets frivoler en minder traag (of saai ) dan de doorsnee Ozu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 april 2006 @ 23:17:58 #214
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37263951
Nana (2005)
Nana en Nana zijn twee totaal verschillende meisjes met dezelfde naam en leefttijd, die elkaar ontmoeten in de trein naar Tokyo. Als ze toevallig tegelijkertijd hetzelfde appartement willen huren, besluiten ze dat samen te delen. Ze worden natuurlijk vrienden. En er is ook nog gedoe met vriendjes en een band.
Het was gewoon een erg leuke vermakelijke film. De twee Nana's hebben een leuke chemie met zijn tweeën. En het helpt ook wel het kijkplezier vergroten dat één van de Nana echt zo'n heel lief Japans huppelkutje is.
cijfer: 7.5

Wu ji (The Promise) (2005)
Er is iets met een godin, een koning, een prinses, twee generaals en een slaaf, die heel hard kan rennen.
Op sommige momenten is deze film prachtig op een typisch Aziatische manier, met veel kleuren e.d. En heeft de film veel weg van Zhang's material arts films. Maar in het geheel lijdt de film te veel aan een ongeïnspireerd plot en een overdaad aan CGI.
Cecilia Cheung was wel weer
cijfer: een krappe 7

The Shining (1980)
Deze horror-thriller klassieker bij uitstek blijft elke keer weer spannend. De film zit vol met creepy momenten, de bloedgolf, Danny op zijn driewieler, de vrouw in kamer 237, de tweeling, Shelley Duvall met haar enge mega ogen.
Het enige minpuntje is dat Jack toch wel wat overacteert en daarom de psychologische kant van het verhaal niet helemaal over komt.
cijfer: 9
  maandag 24 april 2006 @ 23:22:03 #215
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_37264142
Paths of Glory
Goed verhaal, goed geacteerd, maar ik vind het de negenendertigste plaats in de IMDb Top 250 niet waard. Maar goed, dat is meer een kwestie van smaak.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_37267289
Plysimoto di fuga deltino

Goed verhaal! Zonde van de gebruikte film!
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:00:48 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37274873
Empire Records (1995)
Film over het wel en wee van de werknemers van een platenzaak. De film heeft een fantastische sfeer. Zodat je zelf ook heel graag in die winkel zou willen werken. En dat is niet alleen omdat Liv Tyler er werkt. Alleen zou ik wel een andere dag dan Renee Zellweger willen werken, zodat ik niet de hele dag naar die irritante stem zou hoeven te luisteren.
cijfer: 7.5
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:18:46 #218
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_37298023
Oliver Twist (2005)
Erg aardige kinderfilm van Roman Polanski. Het bekende boek van Charles Dickens.
Best een knappe rol van Ben Kingsley als Fagin( Dit is tenminste waardig, die rol in Sound of Thunder was treurig).

7.5 / imdb 6.9

Excalibur (1981)
Het bekende verhaal van King Arthur en ridders van de ronde tafel en zijn zwaard Excalibur.
Best wel zweervol op gezet. Heel wat joust-gevechten. Een aardige middeleeuws gebeuren.

7.5 / imdb 7.4

Bonnie and Clyde (1967)
Weer een bekend verhaal, dit keer van de boevenbende Bonnie en Clyde die tijdens de drooglegging in America. Allerlei banken beroven. Ze worden een soort bekendheid.

8.0 / imdb 7.9 #224

Midnight Madness (1980)
Volgens de trivia van The Game is het op deze film gebaseerd. Het is trouwens ook de debuutrol van Michael J. Fox. Een student heeft een game uitgezet waarbij 5 groepjes de clues moeten oplossen. Een stel nerds, trieste dames, vetkleppen en de goodguys.

Vind het trouwens een kruising van Its a Mad Mad Mad World , The Game en Rat Race.
Best een aardige film. Een lekker jaren 80 festijn.

7.5 / imdb 6.1

Shopgirl (2005)
Is een keer een aardige rol voor Steve Martin. Hij wordt verliefd op een vrouw die werkzaam is in een kleerwinkel.

6.0 / imdb 6.7

Above the Law
jaja ik vond het nodig om de debuut rol van Steven Seagal. Griebel deze vent kan echt niets anders spelen. De enige rol waar hij in uit springt is in Under Siege.

4.5 / imdb 5.2

Bad Taste (1987)
Zo ook is een wat eerdere werk van meneer Peter Jackson bekeken. Wat een heerlijk zombie film.
Lekker goor. Hij heeft zelf een aardig grote rol.

6.0 / imdb 6.7

Singles (1992)
Wel een aardige love-comedy.

6.5 / imdb 6.5

Nochnoy Dozor (2004) of terwijl Night watch
Wat een kut-met-peren-film. Vond het maar een chaotisch film.
Enige aardige was de scene met het busje....

Op de hoes staat dat het de nwe Lord of the Rings is en dat het alle records in Rusland heeft verbroken. pfffff.

3.5 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 25 april 2006 @ 23:21:35 #219
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_37298116
THE DARK

Een stupide plot. Mijn god wat een stupide plot. Jammergenoeg kunnen de redelijk sterke performances van oa Boromir dit soepzooitje niet redden en mensen die een hekel hebben aan cheap tricks, flitsende cuts en harde geluidseffecten (om het 'enger' te maken) moeten helemaal wegblijven van deze onsamenhangende rommel

brrrrrrrrrr

woensdag 26 april 2006 @ 11:45:39 #220
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37306925
American Dreamz - Wat een kutfilm. Compleet mislukte satire over Amerika en pop-cultuur. Veel te makkelijk en nergens grappig. Nu nog even klagen dat ik ¤8,-- aan een bioscoopkaartje verspild heb: Ik had die ¤8,-- net zo goed door de plee kunnen spoelen. 3/10

Oh, en natuurlijk nog die Godsvergeten Marcia Gay Harden!!
pi_37307552
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:45 schreef RuneRose het volgende:
Oh, en natuurlijk nog die Godsvergeten Marcia Gay Harden!!
?
Is zij echt zo bagger? In Millers Crossing vond ik haar perfect gecast. Maar moet eerlijk bekennen dat er verder niet zoveel is bijgebleven van andere rollen die ze heeft gespeeld.
  woensdag 26 april 2006 @ 12:29:17 #222
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_37307937
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:12 schreef Doff het volgende:

[..]

?
Is zij echt zo bagger? In Millers Crossing vond ik haar perfect gecast. Maar moet eerlijk bekennen dat er verder niet zoveel is bijgebleven van andere rollen die ze heeft gespeeld.
Ik vind het gewoon een vreselijk wijf.
  woensdag 26 april 2006 @ 12:55:30 #223
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37308517
Kids in America (2005)
Aan de hand van imdb rating en poster had ik lage verwachtingen van deze film. Maar gelukkig werd ik weer eens positief verrast. Deze tienerkomedie is geen standaard tienerkomedie met standaardverhaaltje. Josh Stolberg probeert met deze film allerlei misstanden over het gebrek aan vrijheids van meningsuiting op Amerikaanse scholen aan het licht te brengen. Natuurlijk is het niet de meest intelligente film ooit over dit onderwerp. En ligt de moraal er drie dubbel dik bovenop gesmeerd. Maar dat is de film vergeven. Omdat de film duidelijk gemaakt is met het idee dat als die één puber, die deze film ziet nadenkt over dit soort gevallen, de missie geslaagd is. Want op het eind elaat Stolberg zien dat niet alles in deze film fictie is.
Verder bevat de film ook de ingredienten voor een redelijke tienerkomedie; leuke karakters, goeie grapjes en lekkere meisjes. Zelfs de rectrix van de school is heet.
cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-04-2006 14:32:49 ]
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 14:30:40 #224
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_37311410
Zoiets heet een rectrix Lonewolf. Ik vrees dat het woord recteus ook wel bestaat, maar dan in een iets andere context.
Sheridana +1
pi_37321764
BOY EATS GIRL

Yesssss... HELL YES!! Heerlijke romantische komische zombiefilm in de traditie van SHAUN OF THE DEAD.

De film bevat enkele leuke droge komische momenten, visueel als woordgrapjes

Jammergenoeg is het geen BRAINDEAD maar dat kan natuurlijk ook niet, en het is ook heerlijk om eens een zombiefilm te zien wat geen ode of rip-off is van NOTLD

Niet zeiken, deze kan meteen in iedere (horror) collectie!

[ Bericht 11% gewijzigd door kinky_queen op 26-04-2006 22:37:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')