Dit topic gaat over Robber van de Broeke.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:38 schreef huupia34 het volgende:
[..]
steek je hand ook eens in eigen boezem.
jouw toontje komt ook heel vervelend over.
Yep geen probleem.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:
@Genverbrander.
Als ik nieuws heb van Robbert via krantenartikelen e.d. mag ik die dan naar jou sturen zodat jij ze hier kan plaatsen?
Zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik een EI met computers, daarintegen ben jij een KEI
Sorrie, maar ik ken dat topic niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:29 schreef rudeonline het volgende:
48 delen RvdB en "slechts" 8 delen rudeonline? Mag ik dat hypocriet noemen?
Het is toch niet de bedoeling dat ik hier een beetje als kleuterjuf rond moet gaan hangen he.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Robber van de Broeke.
Onderlinge discussies aangaande personen voer je maar, zoals Genverbrander het zelf al aangaf, bijv. via msn.
Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:53 schreef mailyourmom het volgende:
* mailyourmom vraagt zich als geinteresseerd doch weinig betrokken lezer af wat het merendeel van bovenstaande posts met RvdB te maken heeft.
Ik zie alleen maar kibbelende mensen en de OP van Iteejer heeft blijkbaar niet erg veel geholpen.
Ja, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef Mr_Integrity het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?
Het lijkt echt nergens meer over te gaan.
Wat is eerlijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:58 schreef Freethinker het volgende:
Is een waar medium niet gewoon iemand die mensen helpt zonder zich bezig te moeten houden met "sensationele" foto's van geesten en andersoortige entiteiten?
Ik bedoel eigenlijk dat ik liever had gezien dat hij m.b.v. readings mensen probeert te helpen. Of je nou wel of niet gelooft in contact met hogere machten, het staat buiten kijf dat er mensen mee geholpen worden. Zolang dit op een "eerlijke" manier gebeurt heb ik er weinig problemen mee.
90% van het nieuws is in de eerste 20 delen behandeld, daarna is het snel bergafwaarts gegaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:56 schreef Mr_Integrity het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet pas verder gaan met discussieren als er wat onderzoeken zijn geweest?
Het lijkt echt nergens meer over te gaan.
Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:10 schreef mailyourmom het volgende:
Wat ik frappant vind is dat Robbert zo ongeveer zo VEEL paranormale dingen schijnt te bezitten. Zo kan hij:Geesten voelen en fotograferen Door handoplegging mensen genezen Aura's zien Mensen via de televisie beinvloeden Vast nog veel meer
Dit is iets dat ik nog niet vaak in paranormaal begaafde personen heb gezien maar nu ben ik ook niet zo heel erg hiervan op de hoogte dus misschien is het volstrekt normaal dat je als paranormaal begaafde al deze dingen kunt.
My thoughts exactly.quote:Wat is eerlijk?
Iedereen doet wat hij of zij moet doen om te kunnen overleven.
Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
Aha, interessant. Ik moet toegeven dat ik er sceptisch tegenover sta. Niet alleen tegenover hem maar tegen alles waar "paranormaal" voor staat. Dat wil niet zeggen dat ik met bewijs te overtuigen ben. Ik ben iemand van "eerst zien, dan geloven".quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:26 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .
Is ook de reden waarom hij nu zo gekend is , omdat de fenomenen rond hem zo inhoudelijk complex zijn .![]()
Tja, straatrovers hebben vast ook geen makkelijke jeugd gehad, dat zijn echt geen gewetenloze dieven dusquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wat is eerlijk?
Ik zie Robbert niet als een gewetenloze oplichter. Zélfs niet als het hele verhaal verzonnen blijkt.
Beetje compassie voor de medemens.
Maar waarom laat hij zoveel vragen onbeantwoord ?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:26 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert kan idd wel heel veel, en meer dan door de band medium's , en vooral hij is nog jong en moet nog groeien, in zijn mediumschap .
Is ook de reden waarom hij nu zo gekend is , omdat de fenomenen rond hem zo inhoudelijk complex zijn .![]()
Ik zie hem ook niet als gewetenloze oplichter, hoe ik 'm wel moet zien weet ik niet meer zo goed. Zijn daden vind ik wel discutabel. Vandaar "eerlijk".quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wat is eerlijk?
De enige waar ik geen compassie mee heb dat zijn mensen (ouders) die hun kinderen misbruiken, mishandelen of zelfs vermoorden.
Ja, ben ik met je eens natuurlijk. alleen vind ik mezelf dan hypocriet omdat ik geen compassie heb met álle dieren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:37 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Ik zie hem ook niet als gewetenloze oplichter, hoe ik 'm wel moet zien weet ik niet meer zo goed. Zijn daden vind ik wel discutabel. Vandaar "eerlijk".
Ik ben het eens met je compassie. Bijna iedereen verdiend dat, hoewel ik wel met minder mensen compassie heb dan jij hoor(bijv. mensen die dieren mishandelen). In sommige gevallen is wat dat betreft mijn tolerantie erg laag, maar m.i. niet meer dan terecht. Kinderen en dieren zijn ALTIJD onschuldig.
Inderdaad, ook helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef CarDani het volgende:
[..]
Wat is eerlijk?
Ik ben van mening dat niemand bewust de keuze heeft gemaakt: goh ik word later lekker straatrover.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, straatrovers hebben vast ook geen makkelijke jeugd gehad, dat zijn echt geen gewetenloze dieven dus![]()
Ik ben van mening dat iemand die eerste keer dat ie dat doet heel duidelijk de keuze heeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:41 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat niemand bewust de keuze heeft gemaakt: goh ik word later lekker straatrover.
Ik verdiep me altijd in achtergronden.
Leuk om te lezen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:39 schreef CarDani het volgende:
[..]
Ja, ben ik met je eens natuurlijk. alleen vind ik mezelf dan hypocriet omdat ik geen compassie heb met álle dieren.
Ik sla genoeg muggen, vliegen en spinnen dood.
Nee, veel mensen voelen zich geholpen. Bovendien heeft hij er jaren en jaren niets voor gevraagd.quote:Ik wou dus aangeven dat ik het raar vind om te zeggen dat je robbert geen gewetenloze oplichter vind ook al zou ie de boel besodemieteren.
De reden waarom ik Robbert geen geweteloze oplichter vind is omdat ik hem ontoerekeningsvatbaar acht.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:50 schreef CarDani het volgende:
[..]
Nee, veel mensen voelen zich geholpen. Bovendien heeft hij er jaren en jaren niets voor gevraagd.
Als mensen naar hem toe gaan mag je verwachten dat ze er met gezond verstand naartoe gaan. Daarbij hebben ze de keuze of ze het waard vinden om voor te betalen.
Voordat iemand een medium bezoekt gaan er heel wat keuzes en beslissingen aan vooraf.
Nee, ik denk dat iemand op dat moment bezig is met overleven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:47 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat iemand die eerste keer dat ie dat doet heel duidelijk de keuze heeft.
Iedereen moet zich door het aardse leven heenworstelen. Dat je op je pad mensen kwetst, daar maakt iedereen zich schuldig aan. Ik ook. Jij ook. En die en die en die ook.!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:53 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
De reden waarom ik Robbert geen geweteloze oplichter vind is omdat ik hem ontoerekeningsvatbaar acht.
Tenzij hij niet aansluit met datgene wat de meerderheid van de gemeenschap als onaanvaardbaar bestempeld heeft; ofwel: tenzij datgene wat hij doet wettelijk niet toegestaan is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:01 schreef CarDani het volgende:
Robbert handelt op de manier waarop hij denkt dat goed is. het is zijn leven, hij mag die beslissing nemen ! Of die nu aansluit op onze visie of niet.
Ik stel voor het topic te sluiten en pas weer een nieuw te openen als er ook écht nieuws is.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:34 schreef iteejer het volgende:
Ik heb hier toch wel zo''n enorme pesthekel aanWe hadden toch afspraken? En nu moet ik er weer gaan ingrijpen, ik lijk weer de aandachtsgeile schoolmeester met geldingsdrang
Kan men zich voorstellen dat ik dan echt de neiging heb om te zeggen 'zak in de stront met je robbert'?
Pikki, je hebt nu geen excuus meer dat je wordt uitgedaagd - je hebt een ban te pakken, zo ga je je medefokkers niet benaderen. Af nu ben je hier niet meer welkom, geband dus.
L.Denninger, jij kunt je zaken ook anders formuleren.
Netflier, ook jij met je steekjes onder water draagt óók bij aan de ontsporingen hier.
Ik zal dit topic opschonen, alle flame-posts en daarop slaande replies eruit slopen, en pls hou het dan goed!!
En wat betreft de flames op genverbrander - ja, soms uit ie zich op een zeer subtiele manier en zegt en insinueert dingen zonder ze uit te spreken, en hij kan bij tijden enorm arrogant overkomen. So what. Geldt voor mij ook. Eat it. Het gaat om de inhoud. Als genverbrander te ver gaat krijgt hij dat echt ook wel te horen.
Dus kan het dan NU wél goed gaan..? Er zijn mensen zat die hier gewoon willen posten zonder geklooi.
Er zijn ook mensen die het zeer de moeite waard vinden. Als er minder of niet meer in gepost wordt merken we dat vanzelf wel. Maar een slot erop vind ik zelf een ongeoorloofde bemoeizucht van de kant van degenen die dat slot zetten.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:39 schreef Mr_Integrity het volgende:
Ik stel voor het topic te sluiten en pas weer een nieuw te openen als er ook écht nieuws is.
Kan iedereen weer rustig worden, en later hopelijk met frisse moed aan het discussieren gaan.
Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Of hij zakt terug en opereert in de beperkte kring van degenen die in hem geloven, zonder publieke ruchtbaarheid,quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:30 schreef Netflier het volgende:
Gelooft iemand hier dat er een moment zal aanbreken dat Robbert zijn oprechtheid kan aantonen? Of zal het voortgaan zoals dat nu het geval is; dat het mysterie blijft en Robbert niet ingaat op voorstellen om zich te bewijzen?
Ik heb geen idee hoeveel mensen hij in zijn 'praktijk' ontvangt, wat voor soort klachten die mensen hebben, en of die mensen ermee geholpen zijn of niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:42 schreef Netflier het volgende:
Hangt er ook van af wat de media met hem van plan is. Zodra Robbert gevraagd wordt voor een interview of om ergens zijn 'kunsten' te tonen zal hij dat aangrijpen. Maar als de media geen interesse meer in hem heeft zal hij als gevolg in de vergetelheid raken. Ik denk niet dat hij de status heeft bereikt die bijvoorbeeld Jomanda en Char hebben. Of zijn er toch heel wat mensen die hem benaderen voor hulp?
Op www.bndestem.nl staan vaak reakties van lezers, daar staan vaak positieve maar ook negatieve reakties op Robbert.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:55 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel mensen hij in zijn 'praktijk' ontvangt, wat voor soort klachten die mensen hebben, en of die mensen ermee geholpen zijn of niet.
Truth is te klein, maar eigenlijk zouden we op de FP of zo een oproep moeten zetten: 'wie is zelf, of kent iemand die ooit door robert vd broeke behandeld is? wat was de klacht, wat de remedie en wat het resultaat?'
Kom op zeg. Mediumschap is een vrij beroep. En wat vind jij onaanvaardbaar?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:06 schreef Croga het volgende:
[..]
Tenzij hij niet aansluit met datgene wat de meerderheid van de gemeenschap als onaanvaardbaar bestempeld heeft; ofwel: tenzij datgene wat hij doet wettelijk niet toegestaan is.
En neem van mij aan: Als hij inderdaad geen van de "gaven" bezit die hij zichzelf toedicht dan zijn er wetten genoeg waarmee hij aangepakt kan worden.
Let op! Ik oordeel niet over zijn mogelijke gaven. Ik oordeel slechts over het hypothetische geval dat deze niet bestaan. In dat geval neemt hij namelijk geen beslissingen meer over zijn eigen leven, maar over dat van anderen.......
Hij is in ieder geval zelf erg overtuigd van zijn missie. Ik denk ook dat als hij doorkrijgt dat hij weer de publiciteit moet zoeken, dat hij dat dan ook zeker zal doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:34 schreef iteejer het volgende:
[..]
Of hij zakt terug en opereert in de beperkte kring van degenen die in hem geloven, zonder publieke ruchtbaarheid,
of hij gaat zichzelf revancheren en probeert te bewijzen, al dan niet middels de wetenschap, dat hij wél echt is.
Mensen geld laten betalen voor zaken die je niet waar kunt maken valt in Nederland nog altijd onder oplichting. Mensen dingen vertellen die sterke emotionele invloed kunnen hebben zonder onderbouwing is wel degelijk "beslissingen nemen" over andermans leven en vindt ik dan ook moreel laakbaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:54 schreef CarDani het volgende:
Kom op zeg. Mediumschap is een vrij beroep. En wat vind jij onaanvaardbaar?
En hij neemt absoluut geen beslissingen over andermans leven.
Da's helemaal niet zo'n slecht idee. Ik ben benieuwd wat dat voor resultaat zal opleveren.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:55 schreef iteejer het volgende:
Truth is te klein, maar eigenlijk zouden we op de FP of zo een oproep moeten zetten: 'wie is zelf, of kent iemand die ooit door robert vd broeke behandeld is? wat was de klacht, wat de remedie en wat het resultaat?'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |