Je verveelt je en je moet toch wat..quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:34 schreef kinky_queen het volgende:
Anders maak je je daar ff druk over, mijn god
Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse (Morgan Freeman)? Want de Amerikaanse schijnt minder te zijn dan de originele. Ik heb zelf de Franse gezien en vond hem helemaal geweldig.quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:32 schreef kinky_queen het volgende:
MARCH OF THE PENGUINS
Leuk voor de eerste 20 minuten of zo, maar we kennen het allemaal al van de Duitse zenders. Prachtige natuuropnames. Dat dan weer wel.
Ik heb de versie met Morgan Freeman gezien en dat is nu niet de meest relaxte stem voor een documentaire... de Franse kon ik niet vinden zo snel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse (Morgan Freeman)? Want de Amerikaanse schijnt minder te zijn dan de originele. Ik heb zelf de Franse gezien en vond hem helemaal geweldig.
"Is that gasoline I smell?"quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:46 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
The Crow
Gewoon m'n lievelingsfilm nog eens opgezet.![]()
You're a fucking t-shirt, at best.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse?
Sorry KQ, ik volg je niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:57 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
You're a fucking t-shirt, at best.
![]()
Die remake van William Friedkin moet ik ook nog een keer herkijken. Ik zag 'm namelijk vóór het origineel, vond 'm geweldig en zag het origineel pas een jaar of vijf later. Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:03 schreef wlsandman het volgende:
12 Angry Men
Dit is dus zeg maar de remake, het 'origineel' staat op de 12de plaats in de top 250.
Leuke, boeiende film, waar weinig in gebeurt qua actie maar waar veel in gepraat wordt.![]()
En vergeet Tony Danza niet!quote:Op woensdag 14 december 2005 18:16 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Die remake van William Friedkin moet ik ook nog een keer herkijken. Ik zag 'm namelijk vóór het origineel, vond 'm geweldig en zag het origineel pas een jaar of vijf later. Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.
quote:Op woensdag 14 december 2005 18:00 schreef Sai het volgende:
Leuker dan tien pinguïns èn SoK!
juist , en ik als sopranos-fan vond het natuurlijk ook leuk dat james gandolfinie? er een (klein) rolletje in hadquote:Op woensdag 14 december 2005 18:16 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.
"MovieMeter.nl is woensdagavond weer online!".quote:Op woensdag 14 december 2005 19:02 schreef Bullpit het volgende:
PS: Ik kan al paar dagen www.moviemeter.nl niet meer bereiken, meerderen die daar last van hebben?
Probeer Drowning by Numbers een keertje, vind ik de beste van Greenaway.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:34 schreef kinky_queen het volgende:
THE COOK, THE THIEF, HIS WIFE & HER LOVER
Zitten leuke scenes tussen, maar een dikke onbeschofte vent die vies zit te vreten maakt nog geen goede film
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind slechts één romantisch stukje echt zwaar overdreven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat is dan ook de reden dat ik deze film een 9 geef en geen 10.
[ Bericht 4% gewijzigd door victorinox op 15-12-2005 00:43:27 ]The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:11 schreef Chielus het volgende:
Blues Brothres
Heel lang geleden al eens een paar x gezien, blijft leuk al is het allemaal heel erg over de top. Maar dat maakt het eigenlijk aleen nog maar leuker, vooral die kilometres lange val van de brug is eigenlijk gewoon hilarisch.
Een giletje.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:49 schreef RuneRose het volgende:
Stoere mannen in lederen hestjes (even dit gebruiken kan niet meer op het woord wat ik bedoel komen)
Ik vond er geen ene fluit aan ... geen moment echt moeten lachen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The 40 Year Old Virgin (2005)
Dit is met gemak de leukste komedie van het jaar. Maar ook weer niet de leukste komedie in jaren.
cijfer: 8
Mja.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:36 schreef dvdfreak het volgende:
[php]http://www.soundtrackcollector.com/images/movie/large/Cat_People_(1942).jpg[/php
Ik vind Cube 2 wel het slechtse deel van de 3.... (maar dat terzijde)quote:Op zondag 18 december 2005 02:04 schreef a-child-in-chains het volgende:
Cube 2, Hypercube
Wel leuk om te zien.
1 element , nl. dat iemand tussen de slachtoffers in de cube een heel belangrijk
persoon was, vonnik goedkoop![]()
Voorde rest wel een redelijke film.
De special. effects waren wel ok.
En de spanning bleef ondanks het matige verhaal er wel in.
Nu heb ik alle 3 de cube films gezien
Ik heb hem gisteren gezien en ik ben het helemaal met je eens!quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:54 schreef rena het volgende:
Just Like Heaven
Ik vond dit een verassend leuke film, we gingen er in eerste instantie heen omdat er geen andere leuke films draaiden en dus verwachten we er ook niet veel vanMaar het bleek een goede keus; leuk verhaal, leuke acteurs, de chemie tussen de hoofdrolspelers is ook leuk. Alleen af en toe een beetje cliche, natuurlijk loopt het goed af
en sommige grappen zie je al een uur van te voren aankomen, maar ach, ik heb een leuke avond gehad!
Niet de bloopers bij de aftiteling? Zelden is een aftiteling zo'n afknapper geweest...quote:Op zondag 18 december 2005 15:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Being There (1979)
Mijn grootste kanttekening bij de film is echter dat die te lang is.
Ik vond die bloobers wel iets hebben. Je wordt er meteen aan herinnerd dat het maar fictie is.quote:Op zondag 18 december 2005 17:50 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Niet de bloopers bij de aftiteling? Zelden is een aftiteling zo'n afknapper geweest...
9 van de 10 dvd's komen bij dvdpacific vandaan en een enkele (zoals DINER WITH THE VAMPIRE) bij de frs.quote:Op zondag 18 december 2005 18:50 schreef a-child-in-chains het volgende:
@kinkyqueen:
Waar koop je die dvd's die jij altijd ziet?
Het lijken me geen 'mainstream/gangbare' films. En je maakt me benieuwd met die reviews van je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het voor de rest een zeer boeiende film. Echt mooi gedaan.
Cijfer 8Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Original Music byquote:Op dinsdag 20 december 2005 01:54 schreef fractalis het volgende:Toch is er iets dat mij gedurende de film ontzettend tegen begon te staan, namelijk de muziek. Welke halvegare koreaan heeft dat ultiem kitscherige themaatje verzonnen? Hoop dat het Ki-Duk zelf niet geweest is, wat een jengelmuziek. Continu aanwezig ook. Blegh.
Ik had laatst een andere film van hem gezien: My Neighbor Totoro. Ook een sfeervolle film.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef metalheadBOC het volgende:
[afbeelding]
te goede film weer van Miyazaki! ben al groot fan van hem maar iedere keer weer bewijst hij weer zijn genialiteit met zijn films! dit is ook echt gewoon een must see net zoals iedere film van hem
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
dus je doet hem weg?quote:Op woensdag 21 december 2005 17:32 schreef kinky_queen het volgende:
LE SAMOURAÏ
THE GODSON
Tzal wel aan mij liggen, maar deze film kon mij TO-TAAL niet boeien
[afbeelding]
Het kon mij niet lang genoeg duren. Eerlijk gezegd vloeg te tijd voor bij. Had nu niet het idee dat ik naar een erg lang film heb lopen kijken.quote:Op maandag 19 december 2005 23:36 schreef Mike het volgende:
Ik heb geen zin om allemaal plaatjes te gaan zoeken of uitgebreid erover te gaan schrijven, maar toch even in het kort:
King Kong: Overtuigend, die aap. Entertainend ook wel, maar Jackson had beter wat overbodige personages en scenes weg kunnen laten. Drie uur en acht minuten is gewoon te lang en daar wordt de film niet beter van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-12-2005 01:40:11 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige 2 karakters die ik wel interessant/goed vond waren Tilda Swinton als de witte heks en de centaur Oreius.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Idd een ijzersterke Bacon.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:38 schreef Sokolsky het volgende:
Wat pedofilie betreft: net heb ik The Woodsman gezien. Gedurfde film over een vrijwel onontgonnen onderwerp met een ijzersterke Kevin Bacon. Zeker een aanrader; komt denk ik nipt in mijn top-10 van 2005.
Ik vond hem niet in de buurt komen van Bin-Jip, al was het wel een goede film. Net iets te veel herhaling.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond hem niet in de buurt komen van Bin-Jip, al was het wel een goede film. Net iets te veel herhaling.Heb je het nu over Bin-jipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar geldt namelijk precies hetzelfde voor.
Zoals?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je het nu over Bin-jip![]()
Daar geldt namelijk precies hetzelfde voor.
quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]Al heb je gelijk dat de afwisseling bij Bin-jip groter is. Vond ik persoonlijk de herhaling bij Hwal niet storend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind Grizzly man nog steeds iedere dag beter worden. Toen ik hem net had gezien zat ik zo rond de acht, toen ik mijn recensie schreef zo rond een kleine negen, en iedere keer als ik dat prachtige nummer 'Coyotes' hoor komt daar weer een beetje bij. Misschien vind ik hem wel beter dan Fitzcarraldo, mijn andere favoriete Herzog.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:33 schreef Gorro het volgende:
Grizzly Man (Werner Herzog, 2005)
Prachtige documentaire die vooral interessant is door het verschil van mening over de natuur tussen Timothy Treadwell, het hoofdpersonage en Werner Herzog, de regisseur. Het knappe daarbij is dat Herzog niet zijn visie door wil drukken, maar alleen zijn observaties uitspreekt zoals Timothy het in zijn archiefbeelden ook doet. Verder toont hij veel respect door niet op sensatie uit te zijn en de opnames die gemaakt zijn van het overlijden van Timothy niet aan de kijker te laten horen. Zien wat het effect op hemzelf is, is al voldoende. Prachtige eerlijk docu. ****½
zoals gorro al in een eerder deel meldde: nogal wat overeenkomsten met Citizen Kanequote:Als afstudeerfilm voor de academie maakte Agnieszka (het debuut van Krystyna Janda) een documentaire over de lotgevallen van een arbeidersheld uit de jaren vijftig, Mateusz Birkut (Jerzy Radziwilowicz). Birkut lijkt spoorloos verdwenen, maar in haar onderzoek stuit de filmmaakster op een heldhaftige metselaar die argeloos de Stalinistische propaganda van zijn tijd heeft geslikt. Als ze mensen uit Birkuts omgeving interviewt, komt Agnieszka tot een heel ander verhaal. Birkut leidde een miserabel leven en werd weggestreept uit de officiële analen toen hij het waagde om zijn faam in te zetten voor politieke doeleinden. Dan probeert Agnieszka’s mentor het filmproject af te breken: het geld is ineens op…
quote:Waar Citizen Kane als aanklacht tegen het kapitalisme gezien kan worden, is dit een aanklacht tegen het communisme. Tijdens de zoektocht toont de film de corruptie binnen het systeem.
Dan ga ik toch voor KQ zijn review.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:29 schreef Mikkie het volgende:
The Transporter II
Zonde. Het is allemaal wel heel erg over the top. Een beetje is geen probleem, maar nu slaat het soms gewoon echt nergens meer op. Het idee van een Transporter is ook weg... je ziet amper scènes waarbij zijn rijvaardigheid belangrijk is, je ziet alleen veel gevechten die soms op het idiote af zijn. Deel 1 was goed, maar deel 2, daar had meer in gezeten dan er nu uitgehaald is.
Een zesje. Krap aan.
Ik vond 'm tegenvallen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 02:16 schreef NoSigar het volgende:
Grizzly Man
Ik heb nog maar de helft gezien, maar hij is nu al erg prachtig. Gaat dat zien allen. Het heeft alles in zich om uit te groeien tot een klassieker.
Met een hoofdpersonage waarvan ik soms denk: 'ga maar dood ook, ontzettende zeikerd' ; maar wanneer ik Herzogs'reactie zie op de geluidsopname van zijn dood wens ik hem zo'n gruwelijk lot zeker niet toe. En ik ben nog maar op de helft.
quote:Op zondag 25 december 2005 00:10 schreef Dj_White_Night het volgende:
Yo Sokolsky, is dat toevallig ook een plaatje van Ikiru(???) echt een geweldige film vind ik dat.... sowieso wat akira kurosawa heeft gemaakt, alleen jammer dat niet alles ( in NL) verkrijgbaar is.
maar die gast heeft rond de 50 films gemaaktquote:Er zijn drie boxen met in totaal 12 films
slechts een 5 voor deze geweldige film?quote:Op zondag 25 december 2005 14:19 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bad Santa![]()
In het begin vond ik het een stomme film, maar later werd ie wel wat leuker.
Cijfer 5
Bij mij kreeg ie zelfs een 4.quote:Op zondag 25 december 2005 14:47 schreef pascalheister het volgende:
[..]
slechts een 5 voor deze geweldige film?
Ja, geweldige film, daarom was ie ook zo duurquote:Op zondag 25 december 2005 14:47 schreef pascalheister het volgende:
[..]
slechts een 5 voor deze geweldige film?
32 maar, waarvan een paar als coregisseur.quote:Op zondag 25 december 2005 12:57 schreef Dj_White_Night het volgende:
maar die gast heeft rond de 50 films gemaakt![]()
Ik vond 'm zeer vermakelijk.quote:
Mooie plaatjes enzo, maar ik vond Rosanna Arquette echt vreselijk irritant...quote:Op maandag 26 december 2005 00:53 schreef pascalheister het volgende:
Le Grand Blue
168 minuten (Directors Cut)
Wat een prachtfilm zeg, schitterend verhaal en dan die prachtige beelden met die muziek erbij. Jean Reno zet één van z'n sterkste rollen ooit neer. Met een film die ruim 2,5 uur duurt maar doordat je zo in de film zit zijn die zo voorbij. Geweldig gewoon.
op sommige momenten wel ja, maar dat doet niks aan de film afquote:Op maandag 26 december 2005 10:17 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Mooie plaatjes enzo, maar ik vond Rosanna Arquette echt vreselijk irritant...
maf is ie zeker, humor ? niet mijn humor dan.quote:Op maandag 26 december 2005 15:46 schreef Kolkus het volgende:
A Zed & Two Noughts
[afbeelding]
Twee vrouwen overlijden tengevolge van een auto-ongeluk, veroorzaakt door een zwaan. De chauffeuse raakt erbij haar rechterbeen kwijt door een gedwongen amputatie. De twee dierkundigen, echtgenoten van de overleden vrouwen, die ook nog eens elkaars tweelingbroers zijn, raken gefascineerd door de processen van verval, beginnen vervolgens een verhouding met de vrouw zonder been en bevrijden daarnaast dieren uit de dierentuin.
Met open vizier over je heen laten komen en genieten van een visueel schitterende, humoristische, maffe en fascinerende film.
Heerlijk.
Visueel gezien vind ik 'em zeker schitterend, net als de soundtrack trouwens.quote:Op maandag 26 december 2005 15:52 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
maf is ie zeker, humor ? niet mijn humor dan.
schitterendtja
ik vond er niet veel aan, wel heel apart, dat zeker. maar ik vond Andréa Ferréol
[afbeelding]
bijzonder slecht
de beelden van de dieren die vergaan zijn bv weer bijzonder
Battle of Helmsdeepquote:Op maandag 26 december 2005 23:17 schreef HeaRt_woRm het volgende:
The lord of the rings the fellowship of the ring:Y
Mooie filmLekker vakantie, dus die andere twee ook nog een keertje kijken
![]()
Grizzly Manquote:Op zaterdag 24 december 2005 15:40 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond 'm tegenvallen.
Het hoofdpersonage vond ik onsymphatiek, er zaten een aantal behoorlijk saaie stukken in en ik vond het commentaar van Herzog maar vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |