abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33231306
CIGARETTE BURNS

Poeh...

Ik had de moed een btje opgegeven wat John Carpenter betreft, maar de man kan nog steeds kippenvel bezorgen na z'n campy uitlatingen na IN THE MOUTH OF MADNESS waar deze nieuwe zeker op lijkt.

LA FIN ABSOLUE DU MONDE is een film met de impact van een sloperskogel op de toeschouwers, gelukkig is het kunststukje onvindbaar voor praktisch iedereen.

Udo Kier in een glansrol als steenrijke filmcollector heeft al jaren deze op zijn verlanglijstje staan en huurt iemand in die een geweldige reputatie heeft met het vinden van dit soort voorwerpen.

Blijkt nou, de film heeft zo'n uitwerking dat de toeschouwers er psychische problemen aan over houden, dit is bewezen omdat de film uiteraard gevonden word...

Carpenter's muziekkeuze is waarschijnlijk het sterkste onderdeel, net als de verassende 'gore'.

Ik betrapte mezelf op hyperventilatie en het vergeten te nemen van een screenshot.

Absoluut niet te missen voor horror/thriller fans

10
  maandag 19 december 2005 @ 23:15:23 #152
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33231628
Crazy/Beautiful

Ik moest er er naar kijken(mijn vriendin),maar wilde eigenlijk naar The Green Mile kijken.Maar ja,af en toe moet je water bij de wijn doen....Ik had de film al gezien en was toen niet echt bepaald onder de indruk.Nou ik 'm voor de tweede keer heb gekeken,moet ik toch wel zeggen dat 't 'n vrij aardige film is.Ik ben niet zo'n grote fan van Kirsten Dunst,maar ik moet toch toegeven dat ze in deze film goed acteert.Het verhaal vind ik 'n beetje dertien in 'n dozijn en vrij voorspelbaar,maar het acteerwerk van Dunst en Jay Hernadez is gewoon goed.Cijfer: 7,5
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  Moderator maandag 19 december 2005 @ 23:36:22 #153
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33232419
Ik heb geen zin om allemaal plaatjes te gaan zoeken of uitgebreid erover te gaan schrijven, maar toch even in het kort:

King Kong: Overtuigend, die aap. Entertainend ook wel, maar Jackson had beter wat overbodige personages en scenes weg kunnen laten. Drie uur en acht minuten is gewoon te lang en daar wordt de film niet beter van.

The Transporter: Erg zwak verhaal, maar de actie is best te pruimen. Eigenlijk voornamelijk gekeken als opwarmertje voor deel 2.

Red Eye: Verrassend spannende thriller met Rachel McAdams (voor mij toch dé ontdekking van dit jaar) en Cillian Murphy (die ook geen slecht jaar gehad heeft met Batman Begins en Breakfast on Pluto).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_33234334
King Kong

Eerste helft was beetje langdradig. 2e helft was super!
Die anitmatie was top gemaakt. Zeker de jaren 20/30 stijl was heel vét. Jammer waren kleine foutjes in de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vond het voor de rest een zeer boeiende film. Echt mooi gedaan.
Cijfer 8
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_33234878
A sound of thunder

net gezien. Mijn god wat viel die tegen zeg Onlogisch verhaal, slechte graphics, zeer matig acteerwerk en voorspelbaar.

The Big White

verrassend goede film. Het gaat over een man (Robin Williams) die zijn broer als vermist opgeeft zodat zijn levensverzekering geld uitkeert. Verzekering keert niet uit zonder lijk, en laat er nou toevallig een lijk in de container liggen in de straat. Er zijn nog wat andere mensen op zoek naar het lijk...
Dit alles speelt zich af in Alaska, wat mooi samengaat met het onderkoelde sfeertje in de film.

The Fantastic Four
Best leuk voor een avondje simpel vermaak. De acteurs zijn goed gecast (ik heb me niet eens geergerd aan barbiepop Jessica Alba, omdat ze best aardig acteert) en de special effects zijn mooi. Het verhaal is simpel, maar dat zal wel zo uit de comics komen. Daarnaast waren er ook zeker wel grappige momenten.

The Island

Mooie filmwerk. Het verhaal is wel wat voorspelbaar, zeker omdat ik al eens een boek had gelezen (Michael Marshall Smith, Vervangers) met praktisch hetzelfde verhaal en het heeft ook wel wat weg van A Brave New World. Ewan McGregor is leuk, maar dat is meer persoonlijke voorkeur. Scarlett Johansson speelt (of is) het blonde leeghoofdje met de dikke lippen. De actie is wel grappig.
  dinsdag 20 december 2005 @ 01:54:13 #156
67663 fractalis
we (all) search
pi_33235652
Saraband(Bergman, 2003)

Zweede tv-film die min of meer het sluitstuk vormt van Bergman's Scenes uit een huwelijk. Marianne besluit na 30 jaar Johan weer eens op te zoeken en valt met naar neus midden in een tragisch familiedrama.
Laten we voorop stellen dat deze film nergens het magistrale niveau haalt van Scenes uit een Huwelijk. Gelukkig verwachtte ik dat ook totaal niet. Saraband is desalniettemin een prachtige retrospectief op de levens van Marianne en Johan, die tegelijkertijd vers leed van enkele nieuwe familieleden aanboort. Acteerwerk is weer top, zoals in eigenlijk iedere Bergman. Toch ontbreekt er iets aan deze film. Nergens raakte ik echt intens betrokken of echt geemotioneerd en dat is dan weer jammer. Weet het ook niet, verder gewoon een prima film eigenlijk. Voor de mensen die reeds bekend zijn met de twee hoofdkarakters althans... Mooi om te zien dat de goede man het nog steeds kan. ****

The Bow (Hawl) (Ki-Duk, 2005)

Vertelt het verhaal van een 60-jarige man die met een meisje van 16 op een visserboot midden op zee leeft. De dagen streept hij op de kalender af, op haar 17de verjaardag zal hij met 'r trouwen.
Ki-Duk lijkt iets te hebben met woonboten, vissers en stille meisjes. Ook in deze film, inmiddels alweer zijn twaalfde in tien jaar tijd (!) zijn zijn favoriete elementen weer ruimschoots vertegenwoordigd. Voeg daar de onmogelijke liefde van een oude man en een jong meisje aan toe, een jongen die de boel komt verstoren en een boog met pijlen en je hebt de laatste spruit van Ki-Duk te pakken. Klinkt allemaal prima en dat is het ook wel. Toch is er iets dat mij gedurende de film ontzettend tegen begon te staan, namelijk de muziek. Welke halvegare koreaan heeft dat ultiem kitscherige themaatje verzonnen? Hoop dat het Ki-Duk zelf niet geweest is, wat een jengelmuziek. Continu aanwezig ook. Blegh.
Toch biedt de film ondanks deze muzikale ellende best nog wat moois. Symboliek is weer volop aanwezig, evenals de gebruikelijk mooie plaatjes. Opvallend is overigens dat de film nergens ook maar het verlangen van de oude man naar het meisje concreet in seks verbeeldt. Op de imaginaire pijlontmaagding na dan. Klinkt ultiem geil en dat is het ook niet. ***

Le Temps Qui Reste (Ozon, 2005)

Dat Francois Ozon leuke filmpjes kan maken weten we allemaal wel. Dat ie zulke leuke filmpjes kon maken was mij nog niet bekend.
Le Temps Qui Reste vertelt het tragische verhaal van de homoseksuele modefotograaf Romain (Melvil Poupaud) die te horen krijgt dat hij ongeneeslijk ziek is en nog maar enkele maanden te leven heeft.
Klinkt niet bijster origineel en dat is het ook niet. Het is vooral de uitwerking waarvoor Ozon een flinke pluim verdient. Mooie cinematografie en acteerwerk van hoog niveau. Prachtig om te zien hoe Romain zich ontwikkelt van arrogante, egoistische modefotograaf tot een iets minder arrogante, egoistische modefotograaf. Had ik het intens prachtige eindshot al genoemd? Leuke rol ook voor oudgediende Jeanne Moreau. Aanrader. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door fractalis op 20-12-2005 02:10:11 ]
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_33237185
Serenity

Ik begrijp echt niet wat deze film zo goed/bijzonder zou moeten maken. Wel leuk om te kijken, maar totaal geen meeslepende verhaallijnen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 09:44:39 #158
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33237794
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:54 schreef fractalis het volgende:Toch is er iets dat mij gedurende de film ontzettend tegen begon te staan, namelijk de muziek. Welke halvegare koreaan heeft dat ultiem kitscherige themaatje verzonnen? Hoop dat het Ki-Duk zelf niet geweest is, wat een jengelmuziek. Continu aanwezig ook. Blegh.
Original Music by
Eun-il Kang
Sheridana +1
  dinsdag 20 december 2005 @ 12:01:10 #159
67663 fractalis
we (all) search
pi_33240802
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:44 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Original Music by
Eun-il Kang
Dank
Denk ik
pi_33247144

te goede film weer van Miyazaki! ben al groot fan van hem maar iedere keer weer bewijst hij weer zijn genialiteit met zijn films! dit is ook echt gewoon een must see net zoals iedere film van hem
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:19:27 #161
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33247580
The Nightmare Before Christmas (1993)
Mooi leuk sprookje van Tim Burton voor vlak voor de kerst. Er wordt meer in gezongen dan in Corpse Bride imo. Maar dat geeft niet, want de liedjes zijn heel leuk en goed. Verder viel me wel op hoe veel de techniek is verbeterd de afgelopen 10 jaar als in TNBC vergelijk met Corpse Bride.
cijfer: 8
pi_33249147
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:04 schreef metalheadBOC het volgende:
[afbeelding]

te goede film weer van Miyazaki! ben al groot fan van hem maar iedere keer weer bewijst hij weer zijn genialiteit met zijn films! dit is ook echt gewoon een must see net zoals iedere film van hem
Ik had laatst een andere film van hem gezien: My Neighbor Totoro. Ook een sfeervolle film.
http://us.imdb.com/title/tt0096283/

Vorige week nog The Pianist gezien. Ook erg leuk en melodramatisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 20-12-2005 17:18:51 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:49:52 #163
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_33256124
Die Häupter meiner Lieben

soort van variant op thelma & louise, maar dan op zijn duits/toscaans en tja, verder ook nog verschillen.
twee vrouwen zijn vooral vriendinnen en mannen mogen er kort tussen en dan is het afgelopen voor hen.
later in de film zelfs 3 vrouwen.

de aanwezigheid van CP en HK vergoedde veel van het matige verhaal. toch enkele keren mogen lachen.
pi_33260320
THE EXORCISM OF EMILY ROSE

THE EXORCISM OF ANNELIESE MICHEL

Onmogelijk om geen vergelijking te trekken met het meesterlijke THE EXORCIST al zegt dat meer over laatstgenoemde natuurlijk dan over deze degelijke en vrij unieke mix van horror en rechtbankdrama

Emily Rose is een jonge meid die gestorven is en tijdens de rechtzaak over haar dood zien we veel terug in flashbacks.

De advocaat die denkt dat ze idd 'bezeten' was en de aanklager die er heilig van overtuigd is dat Emily psychotisch en epileptisch was zorgen voor vermakelijke momenten zeker als beide partijen met 'bewijzen' komen.

Best interessant filmpie die een 7 meer dan verdient

dinsdag 20 december 2005 @ 23:52:16 #165
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33262664
Wedding Crashers
Hoe laag kan je zinken. 2 malloten struinen trouwerijen af om grietjes te versieren. Op een van de trouwerijen worden ze uitgenodigd om te komen logeren. en dan loopt het een beetje uit de hand.
Jezus man wat is de Owen een viesventje. .. bij de eerste blik al .. bah ...heb eigenlijk nooit zo zijn films gemogen. Christopher Walken is wel aardige als 'powerfull' dad.

imdb 7.5 / cijfer 5.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:02:59 #166
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33267345
Richard Pryor - Live in Concert

Ja ik hou wel van stand-up comedy. Deze show werd gegeven in 1979. Pre eddie murphy shit dus.
Deze gast vloekt in zeen show volgens mij nog meer dan eddie dat 5 jaar later doet.
Hij begint en eindigt elke zin met "mutherfucker"

Persoonlijk vind ik deze pryor stand-up niet beter dan eddie musrphy's delerious en raw.
Je kunt echter wél goed zien dat eddie murphy goed heeft afgekeken bij pryor.
De patti labelle optrden hebben ze er uitgeknipt voor deze tape/dvd. jammer.
Ik heb me wel vermaakt en zowiezo wel me lachspieren laten werken
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:40:10 #167
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33267989
Keeping Mum (Niall Johnson, 2005)
Best leuke Britse zwarte comedy met onder andere Rowan Atkinson. De film bevat genoeg leuke momenten om te blijven boeien, maar eigenlijk is het tempo net iets te laag zeker in het begin. Maggie Smith is wel erg goed in haar rol als ontschuldig ogende huishoudster. Hier er daar worden wel wat subplotjes voor het gemak aan de kant geschoven, maar ach, het is allemaal wel geinig. ***
  woensdag 21 december 2005 @ 12:18:11 #168
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33270320
Mr. and Mrs. Smith - Het viel me heel erg mee, ik vond 'm zelfs erg leuk! Leuk gebracht, vooral die stukjes bij de relatietherapeut waren erg leuk gedaan. Voorderest zat het vol met actie en leuke gadgets. Soms was het misschien iets teveel van het goede en het had misschien wel wat korter gekund. Eindelijk eens een leuke actie comedie zonder Jackie Chan of Will Smith. Maar met de hot Angelina Jolie, en Brad Pitt is natuurlijk ook lekker.

The Chronicles of Narnia (1988) - Wat een truttige film zeg. Ik kan best iets 'kinderachtigs' kijken maar dit ging gewoon te ver. Ik had geen zin om hier 2,5 uur aan te besteden/verspillen, ik heb 'm dus na 20 minuten afgezet.

Sid and Nancy heb ik nog maar 40 minuten van gezien omdat ik moe was en kijk ik vanavond verder af.

Hoop Dreams - Stond al een tijdje op de "to-see" list, gister kon ik 'm meenemen van de FRS. De documantaire gaat over twee jongens die ervan dromen om een NBA ster te worden. Ze worden vanaf hun 14e, wanneer ze gescout worden voor een highschool, tot hun 18e gevolgd. Tussendoor krijgen we een goed inzicht op het leven van de twee jongens en hun familie bijv. de armoede, drugs, scheidingen en natuurlijk de school en basketbal wereld in America. Ik heb me in de drie uur geen moment verveeld en was bijna constant geboeid. Een erg interessante docu die zeker het bekijken waard is, ook voor de niet basketball fans (zoals ik)! Een dikke 8!

Bad Santa - Een vloekende, rokende, zuipende neukende kerstman. Het eerste half uur is erg leuk maar daarna is het een beetje veel van hetzelfde en wordt het niets meer dan een smakeloze komedie. 6/10

Manhattan - Erg goed! Leuke weergave van New York, goed geschoten, goeie muziek en geweldige humor. 8.5/10

Jacob's Ladder - Hij blijft heel erg goed. 8/10
  woensdag 21 december 2005 @ 13:10:29 #169
108862 a-child-in-chains
pi_33271902
trainsporter 2

Mwa, wel grappige witte jackie chan actie. wordt dat de nieuwe trend?
Heb het zelf niet zo op met jean claude-achtige gassies die voor het goede doel vechten enzo.
Zo cliché.. seen that a million times (so to speak)
Steekt kwa actie niet slecht in mekaar. Als je echt een avondje niks te doen hebt
en alle andere goede films al hebt gezien...Maja, wie ben ik? Mischien is het JOUW ding wel.
Mijn type actiefilm iiig. niet.

6je.
No room for the unlucky.
pi_33274356
Geen film maar de eerste 3 dvds van Firefly. Op aanraden van een vriend aan begonnen, en het valt mij absoluut niets tegen. Meeslepend, spannend, alles ziet er verzorgd uit en de "wereld" is leuk bedacht (met hoeren die hoog in aanzien staan enzo ).
Ik moest een beetje wennen aan het country and Western in space -idee, maar al met al erg leuk. Nog dvd 4 en dan de film (serenity).

The exorcism of Emely Rose
Hmm.. ik hou niet van films over demonen en bezeten mensen... Anyway, het verhaal wordt overthuigend gebracht en de afwisselingen tussen het verhaal van de dominee (whatever) en daarna de wetenschappelijke uitleg van het geheel maakt het interessant. Toch had ik na het zien van de film een gevoel dat er iets miste. Zowel het rechtbank-deel and het exorcism-deel waren aardig, maar bij elkaar opgeteld gaf het mij weinig toegevoegde waarde.

Verder had Emily wel een enge kop hoor, sjeemineetje!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 21 december 2005 @ 14:56:36 #171
67663 fractalis
we (all) search
pi_33275085
Trance (Almereyda, 1998)
Old school video. Het hoesje zag er tof uit, en kreten als "evil is not dead but lives within...." doen het natuurlijk altijd goed. Ook de vermelde bijdrage van Christopher Walken liet mij niet geheel ongeinteresseerd.
Jammer dat de film zelf mij dat wel deed. Simpelweg een de meest slaapverwekkende, oninteressante, en vooral minst enge horrorfilm die ik ooit gezien heb. Ik ga niet eens een samenvatting geven, het verhaal sloeg kant noch wal en enige vorm van acteerwerk was totaal afwezig. Enkel Christopher Walken zag er nog enigzins creepy uit met een roze bril op zijn kop. Wat een wanproduct, zelfs een gemiddelde aflevering van Barbapappa is nog enger... 1/2*

Tirez Sur La Pianiste (Truffaut, 1960)

Dit is dan weer volledig andere koek. Geweldige film waarin werkelijk haast ieder denkbaar genre geparodieerd dan wel gehommageerd (?) wordt. Film noir, komedie, western, het maakt allemaal niet uit, Truffaut maakt er naadloos een fantastisch geheel van. Jammer dat het feest na 81 minuten alweer voorbij is. Met recht een klassieker, die tevens flink heeft bijgedragen aan de algemene erkenning van film noir. Truffaut op zijn bijna-best. Geweldige dvd overigens weer van Criterion, hulde! ****1/2
  woensdag 21 december 2005 @ 17:27:11 #172
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33280356
Aragami (2003) & 2LDK (2002)
Omdat regisseurs Ryuhei Kitamura en Yukihiko Tsutsumi eerder klaren met hun stukje voor JAM films, kregen ze een extra opdracht: twee acteurs/trices, één lokatie, één overlevende en één week om alles op te nemen. Als er dus ooit twee films gemaakt zijn die met elkaar vergeleken mogen worden zijn het deze twee wel. Al is dat best moeilijk, omdat ondanks deze basisgegevens er twee zeer verschillende films uit gekomen zijn.

Aragami gaat in het kort over een samurai die in een verlaten tempel terecht komt, en er achter komt dat zijn gastheer een God van Oorlog is en wordt gedwongen met hem te vechten of te sterven.
2LDK gaat over twee wannabe-actrices, die allebei de zelfde rol willen en met elkaar een appartement moeten delen voor de nacht. De rivaliteit en ruzie tussen de twee wordt steeds groter en groter.

Aragami is imho net iets beter wat betreft camaravoering, e.d.. En zoals van Kitamura verwacht mag worden, is de choreografie van het gevecht goed en gaaf gedaan. Ook de muziek is gaver en cooler. De film heeft verder het coolste einde van de twee. Maar de dialogen er omheen om het verhaal duidelijk te maken zijn stront vervelend en saai. 2LDK daarentegen bevat leuke goede dialogen, die vloeiend de rivaliteit tussen de twee actrices opbouwen. Verder is heel het plot van 2LDK veel orgineler dan Aragami. Het hele verhaal is veel leuker. In die onderdelen verslaat 2LDK Aragami met afstand. En bovendien bevat 2LDK twee lekkere Japanse chickie in een catfight from hell.
De winner is dus 2LDK
cijfers:
Aragami: 7
2LDK: 7.5
pi_33280518
LE SAMOURAÏ

THE GODSON

Tzal wel aan mij liggen, maar deze film kon mij TO-TAAL niet boeien

pi_33280614
Mind Game - (2004)
Japanse animatie over een jongen die de kans krijgt nadat hij is dood geschoten dat moment over te doen. Zo krijgt hij de kans zijn leven een andere wending te geven. Erg gave anminatie, vele verschillende stijlen (ook 3d) door elkaar heen. Super orgineel wat dat betreft en totaal niet te vergelijken met andere films. Wat mij betreft wel een aanrader (mits je open staat voor vage animaties)

pi_33280937

Spreek uit: Temra

opzich wel geinige film maar het bloed kan wat echter en het meisje wat geiler
  woensdag 21 december 2005 @ 21:20:08 #176
67663 fractalis
we (all) search
pi_33288194
Damnation (Tarr, 1988)

Grappig, deze film wordt door Artificial Eye gratis op een tweede schijfje meegeleverd op de dvd van het fantastische Werckmeister Harmoniak. Om die reden dacht ik dat dit niet meer dan een aardig tussendoortje zou vormen... Naieveling die ik ben...
De film vertelt het verhaal van Karrer, die zich haast in volledige eenzaamheid heeft afgezonderd. Karrer eindigt elke dag in de Titanic Bar waar een oogje heeft laten vallen op de Zangeres. Hij is niet in staat een manier te vinden om haar te versieren, en stuurt uiteindelijk haar man voor een paar dagen op pad voor een dubieuze smokkeltrip. Maar Karrer's attenties blijven onopgemerkt en hij lijdt erg onder de vernederende afwijzingen.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, dit is zowel Kunst met de hoofdletter F als Film met de hoofdletter K. Diep onder de indruk was ik al na het zien van Werckmeister Harmoniak, zwaar geemotioneerd ben ik nu na het kijken van Damnation. Weemoed en verdriet. Een desolaat Oost-Europese landschap, doordrenkt in regen en modder. Troosteloze mensen. Maar ook bovenal innerlijk verlangen en een intense hoop op beantwoorde liefde en geluk. Pure schoonheid in al zijn Oost-Europese lelijkheid. Vergeet Sokurov, denk niet langer aan Zvyagintsev, de ware erfgenaam van Tarkovsky woont in Hongarije. Nimmer viel de regen zo treurig neerwaarts langs de kozijnen...

Hier nog een stukje over Tarr dat behoorlijk de spijker op z'n kop slaat:

http://www.filmkrant.nl/av/org/filmkran/archief/fk232/tarr.html
pi_33288343
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:32 schreef kinky_queen het volgende:
LE SAMOURAÏ

THE GODSON

Tzal wel aan mij liggen, maar deze film kon mij TO-TAAL niet boeien

[afbeelding]
dus je doet hem weg?
pi_33289730
Ja hoor, ik had hem al ge 'binned'

THE MANITOU

Manitou is de naam die Indianen geven aan wat wij de 'ziel' noemen.

Regisseur William Girdler is geen onbekende in exploitationland, hij regisseerde oa de classick THREE ON A MEATHOOK, ASYLUM OF SATAN en GRIZZLY, maar dit is zeker zijn beste.

Een vrouw krijgt last van haar nek en denkt een tumor te hebben, maar als de 'tumor' idioot snel groeit wordt Tony Curtis wantrouwend en er blijkt een foetus in haar nek te groeien en wel van een eeuwenoude Indiaanse medicijnman. Tony gaat op zoek naar hulp en komt terecht bij een medicijnman (overtuigend gespeeld door Michael Ansara) en de 2 proberen de kwade geest uit te drijven.

Vermakelijke cheese, jammergenoeg is er (nog?) geen waardige dvd.

woensdag 21 december 2005 @ 22:53:44 #179
108862 a-child-in-chains
pi_33291798
tamara

.

Kreeg en goede rating op imdb. Krijgt van mij een voldoende (6).
De film moest goed worden gemaakt worden door het jong vrouwelijk schoon
dat je te zien krijgt. Verhaal is belabberd.

Middelmatige horror.

[ Bericht 27% gewijzigd door a-child-in-chains op 23-12-2005 00:09:28 ]
No room for the unlucky.
pi_33291837
Heb vandaag The Godfather gezien... Had m nog nooit gezien. Mooie film
  woensdag 21 december 2005 @ 23:16:09 #181
52357 Lambiekje
pi_33292832
Cold Mountain
Erg mooie film.!
In het begin dacht ik van pff weer een "Glory" film het zal wel. Maar nee dit is veel beter. Vanaf het moment dat Inman (Jude Law) weggaat uit ziekenboeg begint het echt interessant te worden. Zijn zoektocht naar zijn geliefde Ada (Nicole Kidman) levert echt een van de mooist natuurshots van Amerika op. Prachtig prachtig prachtig.

Ook alle (kleine) bijrollen zijn erg goed vertolkt. Renee Zellweger, Nathalie Portman, Philip Seymour Hoffman, Giovanni Ribisi, Donald Sutherland.

Het klopt gewoon allemaal in deze film. ...

imdb 7.4 / cijfer 8.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 21 december 2005 @ 23:18:12 #182
52357 Lambiekje
pi_33292916
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:36 schreef Mike het volgende:
Ik heb geen zin om allemaal plaatjes te gaan zoeken of uitgebreid erover te gaan schrijven, maar toch even in het kort:

King Kong: Overtuigend, die aap. Entertainend ook wel, maar Jackson had beter wat overbodige personages en scenes weg kunnen laten. Drie uur en acht minuten is gewoon te lang en daar wordt de film niet beter van.
Het kon mij niet lang genoeg duren. Eerlijk gezegd vloeg te tijd voor bij. Had nu niet het idee dat ik naar een erg lang film heb lopen kijken.
pi_33293209
Saved!

Wat een rare kutfilm, al dat gezanik over Jezus etc. Meer heb ik er niet over te zeggen. Misschien ben ik ook te dom om de moraal te snappen, maar deze film ging echt nergens over.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_33294176
PAURA NEL BUIO

HITCHER IN THE DARK/FEAR IN THE DARK

Kerstfilm van Umberto 'ik kan het wel maar ik doe het bijna nooit' Lenzi over een jongen die in z'n pappies camper meissies vasthoud en ze vernederd.

De kidnapper/martelaar is compleet onovertuigend net als de rest van het zooitje

Saai en dom
pi_33301800
Madagascar

over een stel dierentuindieren die uit de zoo van newyork vertrekken en op madagascar belanden.
leuk? nee!
gewoon een slechte film, waar 2 keer glimlachen al een hoge score is.
het toont weer eens aan wat voor stront er door de VS over ons wordt uitgespoeld.

deze film zal heel hoog komen in mijn - top 10 van films die ik in 2005 heb gezien
pi_33301816
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:10:43 #187
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33305836
Sophie Scholl - Die letzten Tage (Marc Rothemund, 2005)
Aangrijpend verhaal over één van de grootste heldinnen in Duitsland. Julia Jentsch speelt haar overtuigend en vooral de confrontaties tussen haar en de ondervrager zijn goed. De film is wel wat statisch van karakter, omdat het veelal overhoringen zijn, maar dat maakt de film niet minder boeiend. ****

King Kong (Peter Jackson, 2005)
Erg goede remake van de gelijknamige legendarische film uit 1933. Peter Jackson weet de sfeer van het origineel vast te houden en deze aan te vullen met goede nieuwe ideeën. Uiteraard is de actie veel spectaculairder dan in het origineel, maar op één moment vond ik het net iets te ver gaan. In plaats van één tyrannosaurus rex zoals in het origineel staan er opeens drie voor hem. Maar dat is eigenlijk het enige wat ik aan te merken heb op de film. Ondanks de lengte verveelt hij geen moment, Naomi Watts is een goede vervanger voor Fay Wray en de scene op het ijs is nu al legendarisch. ****½
pi_33309333
Lilo & Stitch 2

Leuke kinderfilm, kan niet tippen aan deel 1, as usual Maar best vermakelijk en Stitch is
And you know I might
pi_33310393
In her shoes Met school naar de bios Beetje lange film, maar wel grappig
pi_33315695
Starsky and Hutch

Leuke film Ben Stiller is niet zo irritant en Owen Wilson is leuk als altijd Lekker luchtig filmpje voor een donderdagmiddag
And you know I might
pi_33316274
8 1/2 Women

Typische Greenaway, maar wel een van z'n minste.
Een beetje te overdone allemaal, het is net iets te smakeloos en in plaats van provocerend eerder saai. Toch heeft het z'n boeiende en zelfs hilarische momenten.
Dubbel gevoel dus, laat ik het erop houden dat er meer in had gezeten....
pi_33316931
MIO CARO ASSASSINO

MY DEAR KILLLER

Er zijn veel betere gialli maar deze kan er mee door

pi_33322637
SPLATTENSTEIN 2000

Ik kon geen review vinden van dit underground splatterwerkje van onze Finse bovenburen maar diegenen die ZOMBIEGORE hebben gezien weten ongeveer wat ze kunnen verw88

pi_33323473
The Boondock Saints, Return of the Killertomatoes en Sherlock Holmes: The Sign of Four, allemaal dvd's.
Children of the night. What music they make.
pi_33328108
THE MAN WITH THE SCREAMING BRAIN

Wat natuurlijk een hele leuke b-film had kunnen zijn ...

Pijnlijk onleuke film waarbij ik geen moment het gevoel had in mijn mondhoeken dat ze wat omhoog zouden krullen

Ook de beroemde fake shemps kunnen deze film niet redden

vrijdag 23 december 2005 @ 00:13:44 #196
108862 a-child-in-chains
pi_33330430
Rychard Pryor - Here and Now 1983

richard pryor in new orleans (us)
in de tijd dat ie van de drugs en drank afwas.
deze show vond ik erg matig. ik heb om vrijwel niks van zijn grappen kunnen lachen.
No room for the unlucky.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:16:03 #197
108862 a-child-in-chains
pi_33330508
eddie murphy - raw

Dit vind ik nogsteeds een hele goed optreden.
van begin tot eind is het lache!
hij is erg scherp en wat ie zegt is anno 2005 nogsteeds up to date!

'
No room for the unlucky.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:26:03 #198
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33330833
Bend It Like Beckham
Het verhaal heeft niet veel om 't lijf,maar ik blijf 't 'n leuke film vinden.Fantastisch,die Engelse humor....
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_33331632
No direction home

Ik heb hem in twee keer moeten bekijken:ben geen fan van Dylans' zeurderige stem. En nooit geweest ook.
Ik ben wel een fan van mooie docu's en ook een fan van Scorsese, en ik ben nu iets meer fan van Dylan geworden.

La notte di San Lorenzo

Een film van de Taviani broers. Een mooie film over een veelbetekende nacht in het Toscane op het eind van WO II .
Padre Padrone is beter. Kaos ook uiteraard.
Sommige beelden van LNDSL zijn, en dat heb ik in de praktijk bewezen, onvergetelijk.
En Good morning Babylonia vond ik slechter.
LNDSL is een uitstekende film om de Taviani's te leren kennen: heel veel herkenbare stijlelementen zitten in de film
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 23 december 2005 @ 01:32:24 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33332727
Hwal (The Bow) (2005)
Het verhaal is bekend bij de meesten en anders druk je maar op de link, die is er niet voor niks.

Ik ben een groot fan van Ki-duk Kim. Ik vink hem persoonlijk één van tien beste nog levende regisseurs. Hij weet als geen andere met minimale middelen een verhaal op prachtige, eenvoudige maar toch complexe en inhoudsvolle wijze te vertellen.
Net zoals in zijn andere films word er in Hwal niet tot nauwelijks gesproken, de oude man, (die ik trouwens heel erg op Takashi Shimura vond lijken ) en het meisje(, die er heel lief en leuk uitzag,) spreken zelfs de hele film niet (verstaanbaar) met elkaar.Na wat andere reviews o.a. hier was ik eigenlijk bang geworden dat het teveel een gimmick zou zijn geworden. Maar gelukkig was dat niet het geval, de absentie van spraak werkt nog steeds. Dat komt omdat Kim als geen ander weet dat acties en blikken veel duidelijker, mooier en eerlijker spreken dan woorden. Ki-duk Kim weet met wat enkele blikken uit te leggen waar anderen een half uur dialoog en voice-overs voor nodig zouden hebben. In Bin-jip bracht Ki-duk Kim zonder dialoog op een prachtige manier in beeld hoe twee geliefden naar elkaar toe groeien en totaal verliefd op elkaar worden. In Hwal doet hij het omgekeerde en laat hij prachtig zien hoe twee geliefden, die tegelijkertijd een soort vader-dochter relatie hebben, uit elkaar groeien en er een steeds grotere kloof tussen hen onstaat.

En net als in zijn vorige films toont hij ook weer dat je voor een goede film aan één simpele lokatie waar alles zich afspeelt meer dan genoeg hebt. De film zit dan ook weer vol met prachtige rustgevende shots die vergezelt gaan met even prachtige en rustgevende muziek.
Net als bij zijn andere films kan je de film compleet de grond in bagatelisseren. Een oude man die een meisje ontvoert op een boot voor 10 jaar om meer te trouwen,gadver wat is dat voor pedo. En waarom doet niemand aangifte als ze met pijlen worden beschoten door een oude gek? En dan dat einde met die ontmaagding-scené dat slaat helemaal nergens op. Zijn argumenten die je dan zou kunnen gebruiken. Tegen die mensen zeg ik: " jullie snappen het totaal niet." Het loslaten van (westerse) moraliteit op de oude man is compleet van de pot gerukt. Ki-duk Kim is (ondanks dat hij zelf Christen is) duidelijk sterk beïnvloed door het Boedistische idee dat niemand puur goed of slecht is. Dit komt als bij geen ander in de oude man op een prachtige manier tot uiting. Ki-duk Kim's films moeten imo op erg symbolische en metaforische manier bekeken worden en daarom is overredenatie van wat er feitelijk gebeurt totaal niet op zijn plaats bij zijn films. Hwal gaat in mijn ogen over het loslaten van iets geliefd en vertrouwd en het accepteren en aangaan van verandering.

Ik zal nog wel door kunnen gaan over het hoe, wat en waarom van deze film Maar de review is volgens mij allang genoeg en ik wil ook zo naar bed. Dus laat ik eindigen met te zeggen wat ik er van vond i.v.m met zijn eerdere werk.
Hwal is imo misschien nog geen Spring, summer, etc., maar hij komt zeker in de buurt van Bin-jip. En is beter imo dan Samaria of Seom en die gaf ik beiden al een 9.5 Dus..
cijfer: 10
Niet slecht lijkt me voor een film die in drie weken is opgenomen!

Tijdens het lezen over de film kwam ik wat tegen over Ki-duk Kim's plannen voor zijn volgende project. Voor de geïnteresseerden staat het hieronder:
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 23-12-2005 01:40:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')