abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33077578
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:16 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.
juist , en ik als sopranos-fan vond het natuurlijk ook leuk dat james gandolfinie? er een (klein) rolletje in had

Het is zo interessant om te zien hoe de personen omgaan met voorordelen, racisme en hun eigen verleden. Echt heel boeiend
  woensdag 14 december 2005 @ 18:56:49 #52
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33078146
Tengoku to jigoku (High and Low)
Een misdaadthriller/drama van Kurosawa.
Tevens de eerste film die ik zie van hem waar geen samurai in mee spelen.

Het gaat over de directeur van een schoenenfabriek wiens zoontje ontvoerd wordt.
Al snel komt men erachter dat het niet zijn zoontje was, maar van zijn chauffeur.
Dan zit hij met het dilemma om het losgeld te betalen en zo het leven van dat jongetje te redden maar daarmee wel alles op het spel zetten wat hij heeft opgebouwd, aangezien hij het geld zelf hard nodig heeft.
Een andere verhaaliljn is de zoektocht van de rechercheurs naar de daders. Wat zeer spannend gefilmd is.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33078255
Film die ik nu pas gezien heb is Good bye Lenin

PS: Ik kan al paar dagen www.moviemeter.nl niet meer bereiken , meerderen die daar last van hebben?
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
  woensdag 14 december 2005 @ 19:31:41 #54
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33079058
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:02 schreef Bullpit het volgende:
PS: Ik kan al paar dagen www.moviemeter.nl niet meer bereiken , meerderen die daar last van hebben?
"MovieMeter.nl is woensdagavond weer online!".

Waarschijnlijk wel.

[edit]Oh, fuck, het is vandaag al woensdagavond natuurlijk. Misschien moet je nog even wachten.
pi_33079138
THE COOK, THE THIEF, HIS WIFE & HER LOVER

Zitten leuke scenes tussen, maar een dikke onbeschofte vent die vies zit te vreten maakt nog geen goede film

pi_33079401
quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:34 schreef kinky_queen het volgende:
THE COOK, THE THIEF, HIS WIFE & HER LOVER

Zitten leuke scenes tussen, maar een dikke onbeschofte vent die vies zit te vreten maakt nog geen goede film

[afbeelding]
Probeer Drowning by Numbers een keertje, vind ik de beste van Greenaway.
  Moderator woensdag 14 december 2005 @ 22:50:40 #57
9859 crew  Karina
Woman
pi_33087052
The Jacket
Mooi psychologisch drama. Verleden, heden en toekomst lopen door elkaar heen. Deed me in de verte een beetje denken aan The Butterfly Effect.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 14 december 2005 @ 22:53:14 #58
46231 johnplayer
Succes is een keuze, mijn keuz
pi_33087150
The Glass house, Geen tieten, 1 schot, en geen heliccopters. beetje een afknapper
Poêle cancerique de putin mourante.
"Ja , dan ben je inderdaad een slet!"
pi_33087791
The Call of Cthulhu

Dé manier om dit verhaal te vefilmen; stom en zwart-wit.
  woensdag 14 december 2005 @ 23:18:57 #60
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33088155
Vanavond:

Lola Rennt
Heerlijke hyper active, in sneltrein vaart gemonteerde film van Tom Tykwer. Het verhaal is eigenlijk erg simpel maar doordat het zo goed is uitgewerkt is `t een erg sterke film die door de korte speelduur interessant blijft. De techno soundtrack zorgt ervoor dat het tempo nog wat wordt opgeschroefd. Het geheel is mooi en professioneel gefilmd en zoals gezegd erg sterk gemonteerd. Franka Potente zet een sterke rol neer, maar wel 1 die haar waarschijnlijk de rest van haar carriere rond haar persoon blijft hangen.
Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_33090041
IL BOSCO

EVIL CLUTCH/HORROR QUEEN

Deze film wil zooooooooo graag EVIL DEAD zijn, maar haalt het natuurlijk noooooooooooit bij dat meesterwerk.

Een 6je

donderdag 15 december 2005 @ 00:36:15 #62
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33090748
King Kong (2005)

Heerlijke avonturenfilm van mijn favo regisseur Peter Jackson .
Er zitten heel veel verwijzingen in naar de originele film, vooral een groot aantal achtergronden.
De meest opmerkelijke veranderingen zijn 2 actiescene's: De brontosaurus achtervolging en de "insecten"strijd. En natuurlijk ook het feit dat Peter Jackson er een romcom/rom-drama van gemaakt heeft.
Hij heeft ook in een aantal scene's veel meer aktie laten zien dan dat er in het origineel zat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind slechts één romantisch stukje echt zwaar overdreven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat is dan ook de reden dat ik deze film een 9 geef en geen 10.

[ Bericht 4% gewijzigd door victorinox op 15-12-2005 00:43:27 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33090841
Lord of War.
Zeker leuk!
Sommige quotes ook! Dit vind ik de mooiste:
"Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start."
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 00:43:37 #64
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33090948
Abril Despedaçado (Behind the Sun)

Fantastische film van de Braziliaanse regisseur Walter Salles. In een Medemachtige stijl verfilmt hij de lotgevallen van een suikerboerenfamilie, die in een vete is verwikkeld met een buurfamilie over een stuk land. Vanwege eerwraak wordt er aan beide zijden bloed vergoten; het is aan de jongste generatie om deze vicieuze cirkel te doorbreken. Valt er te ontsnappen aan het lot? Dat is de vraag die Salles stelt; het antwoord komt aan als een mokerslag.

Gebaseerd op een boek van de Albanees Ismail Kadare. Inhoudelijk sterk; de prachtige beelden, veelvuldige symboliek en indrukwekkend acteerwerk (met name van Rodrigo Santoro) maken dit tot een echte topper. Misschien wel beter dan die grote Braziliaanse film; ze zijn echter zo anders dat een vergelijking moeilijk te maken valt. 9/10.

Sheridana +1
pi_33094531
Donnie Darko

Ik vond het een zwaar vage film maar wel met een goed verhaal er in.

donderdag 15 december 2005 @ 09:49:31 #66
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33095517
The Warriors - Deze culthit uit '79 film is opeens helemaal hip (waarschijnlijk omdat er net een videogame van is uitgebracht) dus moest het er maar eens van komen. Ik heb me prima vermaakt, wat een gave film zeg! Stoere mannen in lederen hestjes (even dit gebruiken kan niet meer op het woord wat ik bedoel komen) achtervolgt door verschillende bendes omdat ze verdacht worden op de moord van "Cyrus", tijdens de weg terug naar huis worden ze natuurlijk geconfronteerd met wat bendes en natuurlijk de politie. Er wordt flink geknokt en geflirt en uiteindelijk vinden de jongens toch nog hun weg terug, om daar geconfronteerd te worden met de bende die het vanaf het begin op hen gemunt heeft. En dat allemaal met hele coole muziek. Eenechtestoeremannefilm! 7.5/10

Garden State - Geflopte acteur Braff komt terug uit L.A. (daar was 'ie toch?) om de begrafenis van z'n moeder bij te wonen, hij blijft een paar dagen langer om wat met zijn vrienden, die hij in geen negen jaar heeft gezien, op te trekken en uiteindelijk ontmoet hij de liefde van zijn leven. Wat minder voor stoere mannen maar nog steeds erg leuk. Soms wat wanhopig alternatief en ook de beelden waren volgens mij niet echt origineel. Gelukkig was er Nathalie Portman, die gewoon goed en lekker tegelijk was. (y) Ik heb me wel vermaakt hoor! 7.5/10
  Moderator donderdag 15 december 2005 @ 09:59:04 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33095695
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:11 schreef Chielus het volgende:
Blues Brothres

Heel lang geleden al eens een paar x gezien, blijft leuk al is het allemaal heel erg over de top. Maar dat maakt het eigenlijk aleen nog maar leuker, vooral die kilometres lange val van de brug is eigenlijk gewoon hilarisch.
jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

nu ja die heb ik ook gezien dus, voor de duizendste keer maar ik moet altijd zo keihard lachen als ze in die western bar komen dat ik de film (die erg leuk is maar wat overdreven) er altijd maar op de koop toe neem

echt die scene vind ik zo cool, eerst komt mevrouwtje 'we draaien alles ... country en western!' en dan komen ze op het podium 'wuh? kippengaas?' LOL!

en Courage under fire, ook voor de zoveelste keer maar dit is echt 1 van mijn favoriete oorlogsfilms al is het niet echt een oorlogsfilm maar goed ... en ik heb een zwak voor Meg Ryan

goede film iig, zelfs Denzel vind ik wel ok maar normaal gesproken ben ik daar geen fan van, gaat over advocaten en oorlogssituaties ... soort van Rules of Engagement maar dan goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_33096559
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:49 schreef RuneRose het volgende:
Stoere mannen in lederen hestjes (even dit gebruiken kan niet meer op het woord wat ik bedoel komen)
Een giletje.
Toffe film idd.
pi_33097110

North Country

De film gaat over een grote waargebeurde sexuele intimidatie zaak in het Noorden van Amerika waar een vrouw (Theron) het opneemt tegen de firma vanwege gestructeerde pesterijen van de mannen ten opzichte van de vrouwen in de mijn waar ze werken. Je wordt als kijker redelijk snel duidelijk gemaakt dat een vrouw het niet makkelijk heeft in een werkomgeving vol met mannen, dit wordt af en toe wat overdreven getoond al ben ik bang dat er wel waarheid in schuilt. De film gaat naarmate het verhaal vordert over in een courtroom drama en daarvan heb ik er genoeg gezien om te zeggen dat wat er zich in deze afspeelde niet helemaal realistisch leek, maargoed.. door de sterke cast en vooral de goeie prestaties van Theron was het verder een ervaring om het verhaal te zien.

Buffalo Soldiers

Een groep amerikaanse militairen gelegerd in West Duitsland vlak voor de val van de muur vervelen zich door en vervallen in allerlei criminele activiteiten. Het verhaal is best simpel maar ontzettend grappig in mekaar gezet en ontzettend ironisch. En ook al heb ik meer gelachen dan bij een gemiddelde comedy, toch komt de film zo serieus mogelijk over en is t verhaal zeker niet zo onrealistisch. Verder een pluimpje voor Ed Harris, hoe dom kan je spelen En Anna Paquin is ook wel t vermelden waard

Where facts are few, experts are many.
pi_33097805
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:34 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33100499
LA CAMPANA DEL INFIERNO

A BELL FROM HELL/THE BELLS/THE BELL OF HELL

Dat de regisseur zich te pletter viel aan diezelfde bel zal niets te maken hebben dattie zich schaamde voor deze film al is het niet echt een topper

Een jongeman die uit een gesticht ontslagen is keert terug naar zijn familie maar krijgt al snel last van zijn oude kwaaltjes

Issie echt gek, of zouder er meer dingen meespelen?

Niet voor dierenvrienden die de 'koe' scene uit APOCALYPSE NOW wanstaltig vinden

donderdag 15 december 2005 @ 14:25:05 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33101848
(#102) King Kong (Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack, 1933)
De film die aan de basis stond van zo ongeveer alle monster-films en actie-avonturen die later zouden volgen. De stop-motion effecten zijn erg tof gemaakt en het gevecht tussen Kong en de Tyrannosaurus Rex is dan ook een klassieker. Het verhaal is eenvoudig, maar wel goed uitgewerkt. Het duurt zeker een half uur voordat Kong op het toneel verschijnt en vanaf dan is het één grote achtbaanrit naar het einde. *****

Dear Wendy (Thomas Vinterberg, 2005)
Leuke en frisse film van Thomas Vinterberg, geschreven door Lars von Trier. Als aanklacht tegen de wapencultuur in Amerika vond ik hem vrij zwak, wat vooral komt door een aantal idiote plotelementen. Desalniettemin of misschien wel juist daardoor is de film wel erg entertainend. Door de bizarre premisse en de nog absurdere reden voor de shoot-out op het einde is het een bijzondere, haast surrealistische film met heerlijke muziek. ***½

The Exorcism of Emily Rose (Scott Derrickson, 2005)
Goede mix van een rechtbankdrama en horror-elementen. Het goede acteerwerk zorgt er voor dat de rechtbankscenes werken, maar eigenlijk bieden deze momenten niet veel opwindingen. Het is op de momenten dat de film naar horror neigt dat de film op z'n best is. Dit komt mede door de ijzingwekkende wijze waarop Jennifer Carpenter de bezeten Emily Rose neerzet, anderzijds door het effectieve kleurgebruik. ***½
pi_33104834
GAMERA DAIKAIJÛ KUCHU KESSEN

GAMERA- GUARDIAN OF THE UNIVERSE

Het is genieten geblazen als Tokyo weer eens met de grond gelijk word gemaakt, ditmaal door eeuwenoude monsters die alleen door Gamera (een reusachtige vliegende reuzenschildpad met straalaandrijving weh heh heh) verslagen kunnen worden als Godzilla even niet oplet.

Owja, de Eiffeltoren krijgt er ook nog ff flink van langs

Ongelovelijk dat er mensen zijn die hier niet naar kunnen kijken

pi_33106509
la terra trema: Episodio del mare

behoorlijke documentaire-achtige film van visconti.
het gaat over vissers in een dorpje op sicilie die worden uitgebuit door de grossiers. ze geven de vissers te lage prijzen voor hun vis.
als er iemand van de vissers tegen de grossiers opstaat en voor zichzelf begint, leeft zijn hele familie uiteraard met hem mee en gaat met hem mee omhoog en omlaag op de sociale ladder.

ondanks de lange duur blijft de film boeien. de vertelling heeft genoeg tempo om je er bij te houden en genoeg traagheid om van het gebodene te genieten.
pi_33117892
Blow-Up

coole en mooie film, verhaal is goed vertelt en uitgewerkt. David Hemmings en Vanessa Redgrave spelen beide hun rol erg goed. Deze film doet het niet met dialogen of actiescenes, maar het draait juist om het karakter, wat hem laat falen of niet.
pi_33118512
Les Revenants (aka They Came Back) (2004, France)

Op een klaarlichte dag komen plots overleden mensen van de afgelopen jaren de stad binnenlopen, gereed om hun oude leven weer op te pakken. Sommigen trekken weer in bij hun familie en beginnen na enige rehabilitatie zelfs weer te werken. Deze film wijkt volledig af van het normale concept bij zombiefilms; de doden komen namelijk volledig intact en met schone kleren terug uit hun dood. Daarnaast wordt er helemaal geen aandacht besteed aan de vraag waarom de doden weer tot leven kwamen, hoe ze zo behouden zijn gebleven en met welk doel ze bepaalde handelingen en rituelen uitvoeren. Het verhaal vestigt daarentegen vrijwel uitsluitend zijn aandacht op de psychische reactie van de familieleden op de onverwachte terugkeer van hun overleden familielid. En alhoewel dat concept best aardig is, laat de film teveel vragen onbeantwoord en onderwerpen onbehandeld, wat leidt tot een ééntonig, saai verloop van de film. Het laatste kwartier lijkt daarin nog verandering te kunnen brengen, maar dat blijkt tevergeefs en levert eigenlijk alleen nog maar meer vragen op.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_33120959
SHOCK WAVES

ALMOST HUMAN/DEATH CORPS ()

Hitler had kort voordat hij de oorlog verloor een experiment lopen met dode soldaten die met chemicalien behandeld werden zodat zij in onoverwinnelijke gevechtsmachines veranderden

Na de oorlog verdwenen deze lijken en zijn ze nooit meer gespot, tot er een groepje schipbreukelingen aanspoelen op een eilandje

Kr8 van de film is dattie nogal compromisloos is en daardoor geen parodie wordt op zichzelf

Aanrader voor zombieliefhebbers, en tis idd de beste nazizombieflick

pi_33122632
CENTIPEDE!

Matige ouderwetse monsterfilm waarin irritante tieners (echt irritante) worden opgevreten door uit de klauwen gewassen duizendpoten e.d. als zij een afdaling doen in een grot

Pluspunt aan de film is dat er animatronics zijn gebruikt ipv lelijke cgi
pi_33124935
The Story of Louis Pasteur

een mooie biopic over Louis Pasteur met Paul Muni
eigenlijk bestrijkt de film maar de periode van 1870 tot 1881 en we beginnen meteen met de moord die pasteur wordt aangerekend nav zijn pamflet dat doktoren en vroedvrouwen hun handen moeten wassen tijdens bevallingen.
vooral de scene met de schapen in arbois is leuk en uiteraard ook de scenes met zijn grote tegenstander charbonnet.

kortom: leuk voor de liefhebbers.
PM won hier een oscar mee
pi_33127406

A History of Violence

Had al een aantal keren wat gelezen over deze laatste Cronenberg en gister zelf gezien. Ben alleen niet zo enthousiast als de meeste verhalen die ik lees, al vond ik het zeker geen slechte film. Er wordt op een aparte manier met het genre omgegaan, er is weinig dialoog en de actie is snel, kort en grof. Ik vond vooral Harris en Mortensen goed op dreef, maar de rest van de cast viel me wat tegen.. vooral de kinderen. Dus geen vervelende film, maar het wordt ook niet mijn favoriet in het genre.
Where facts are few, experts are many.
pi_33130849

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:35 ]
Zerg schreef:
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:20:44 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33133644
The 40 Year Old Virgin (2005)
Dit is met gemak de leukste komedie van het jaar. Maar ook weer niet de leukste komedie in jaren.
cijfer: 8

Survive Style 5+ (2004)

Dit is een duidelijk weer een gevalletje: alleen in Azië. Alleen in Azië kan men een film als dit maken. Maar betekent dat ook automatisch dat het fantastisch is. Het ziet er allemaal heel mooi en goed uit. En met de cinemagrafie is dus niks mis. De liedjes die gekozen passen precies en maken de scené's helemaal compleet.
Maar de film mist gewoon echte inhoud. Ik zat eigenlijk de hele film te wachten tot het verhaal eindelijk zich eens een beetje ging ontwikkelen en vorm ging krijgen. Maar kwam na een uur erachter dat dat niet ging gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd. Het is zeker geen slechte film. En voor de Aziatische cinema liefhebber zal ik hem aanraden. Maar de kwaliteit van de betere Aziatische cinema, zoals een Ki-duk Kim, Kitano, KWW heeft het ook weer niet. En de ophemeling en 8.1 op imdb zijn imho dan ook een beetje overdreven.
cijfer: 7

Hooligans (2005)
Ik kan natuurlijk best veel aanmerken op de film. Dat Elijah Wood weer heel hard en wanhopig probeert zijn Frodo image af te schudden. Dat ik het idee heb dat de regisseur heel goed naar alle docu's over hooligans van de laatste tijd heeft gekeken maar meer ook niet. Dat de karakters erg weinig diepgang en motivatie hebben. Dat het einde al van mijlen af weer is zien aan te komen. Maar ik heb me prima vermaakt met de film.
cijfer: 6.5

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-12-2005 14:35:02 ]
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:57:45 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33136723
Gisteren in de sneak:

Keeping Mum
Redelijk geinige comedy met een leuk verhaaltje dat eigenlijk iets te voorspelbaar is. Ondanks dat voorspelbare verhaal zitten er een hoop erg leuke (en een aantal grove) grappen in. Het acteerwerk is dik in orde en de acteurs zijn goed op hun plaats. Vooral Maggie Smith ( die we kennen van de Harry Potter reeks) is erg goed op haar plaats.
Niets echts bijzonders, maar wel goed voor een avondje lachen

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_33136884
King Kong, het is geen slechte film maar het is ook niet echt die mega-topper. Bijna alles was net iets te, en om de emotionele momenten moest iedereen lachen in de zaal, dat kan niet echt de bedoeling zijn geweest. Het enigste wat niet 'te' was was het gevecht met de dino, dat was juist weer veels te kort!

Ik ben veel lange films gewend maar deze was voor mij gewoon echt te lang, toen ze in NY aankwamen hoopte ik eigenlijk dat hij zo snel mogelijk op die toren zou klimmen en het klaar was.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_33137038
The Right Temptation

Matige misdaadthriller over een stel dat een privé-detective erin luist om voor de moord op de man van het stel op te dragen, om zo hun geldproblemen te ontduiken. Redelijk vermakelijk, wel aardig plot wat ik niet had aan zien komen, maar zeker geen meesterwerk. Een 6.

Image Counts (volgens IMDB heet ie Change Of Hearts)

Een verbitterde en vroeger succesvolle zakenman in de reclame-business (en met een mislukt liefdesleven) maakt om uit zijn geldproblemen te komen een reclamecampagne voor een hartstichting, met daarin een meisje met hartproblemen. Hij krijgt sympathie voor het meisje en wordt verlieft op haar moeder, die op haar beurt verbitterd is omwille een ex-partner. Zijn ene beste vriend en businesspartner is er met zijn vrouw vandoor gegaan, de andere vriend en partner blijkt een zwendelaar.
Een regelrechte deus ex machina zorgt dat de man opeens heel veel geluk krijgt, geld wint, het meisje haar hartklachten overleeft, de zwendelaar krijgt op zijn donder en de vrouw opent haar hart voor de zakenman. Voorspelbaar, slecht geacteerd, kutfilm. Een 3.

[ Bericht 3% gewijzigd door the900 op 16-12-2005 16:14:27 ]
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33139179
Greenstreet Hooligans met Elijah Wood.

#geen
pi_33140644
Yor, the Hunter from the Future

Flash Gordon meets Jurassic Park meets Star Wars..
Slecht acteerwerk, papier mache decors, compleet doorzichtige special effects. Maar de acteurs lijken zich er niet aan te storen, en worstelen zich met alle ernst door dit epos waarin Yor op zoek is naar zijn roots, en en passant een stuk of 4 beschavingen compleet weet uit te roeien.

Erg vermakelijk, zeker met een plottwist iets halverwege, waar Tarantino nog iets van zou kunnen leren.
pi_33142655

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:35 ]
Zerg schreef:
pi_33144109
The Sea Wolf

mooie en spannende film over de bemanning van "ghost" een schip onder captain Wolf Larsen (EGR).
in de eerste scene zien we een jongeman (john garfield) geronseld worden. daarna zien we hoe een jonge ontsnapte vrouw en een schrijver op een veerboot schipbreuk lijden en aan boord van "ghost" worden gehesen.
ze worden op verschillende manieren verwelkomd en de kapitein blijkt steeds minder vrienden te hebben (en terecht).

achteraf blijf ik me afvragen of ik de film niet toch al eerder had gezien of alleen maar ergens een stukje.
maar wel de moeite waard
pi_33145117
A Bittersweet Life

Neo-noir revenge film van Koreaanse makelij. Niet zo zwaar als Oldboy, maar wat luchtiger van aard. Ik vond hem écht heel erg tof.
pi_33148812
Easy Rider

Goede film, film heeft het grotendeels van de beelden en de muziek, verhaal gaat in grote lijnen om het ontdekken van de vrijheid in amerika, met de nodige sex, drugs en muziek... vooral het einde is toch schokkend. Leuk klein rolletje van Jack
  vrijdag 16 december 2005 @ 23:28:52 #92
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_33149084
Twister

Mjah, beslist geen geweldige film imho. Voorspelbaar plot, cliche dialogen, matig tot redelijk acteerwerk en veel te veel plot holes. Auto's die heel blijven en niet de lucht in vliegen (letterlijk) terwijl ze naast een zeer krachtige tornado rijden is maar 1 van de vele voorbeelden. Enige wat wel acceptabel is zijn de special effects en de muziek.

Geen film om te kijken als je wat nuttigers te doen weet .
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_33150046
SIMON, KING OF THE WITCHES

Andrew Prine red enigszins de film door een sympathieke warlock te spelen, maar de film is verder te zwak om van de grond te komen

zaterdag 17 december 2005 @ 01:40:04 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33152235
King King (2005)
WOW!!!! wat een film. Special FX is weer een lat hoger.
The scenery van het eiland subliem. Je gaat bijna geloven dat de aap echt is.
Die dino scenes wheee wat een actie.

En ja om karakter uitdieping is tijd nodig ... naar mijn idee is de film goed in balans. 180 minuten vlogen voor bij.

imdb 8.3 #187 / cijfer 9.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 17 december 2005 @ 01:42:12 #95
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_33152273
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The 40 Year Old Virgin (2005)
Dit is met gemak de leukste komedie van het jaar. Maar ook weer niet de leukste komedie in jaren.
cijfer: 8
Ik vond er geen ene fluit aan ... geen moment echt moeten lachen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_33154796
Gisteren gezien:
Mr en Mrs Smith. Jeetje wat een saaie film! Gezien het feit dat ze in het echie toen behoorlijk steamy waren zeg maar, vond ik de film mega tegenvallen. Wel grappig dat nieuwe liefje van Jen ook meedoet in de film, maar wel jammer voor Vince dat ie zo'n stomme rol heeft.
De film krijgt nergens diepgang, heeft nergens een echt verhaal, plot of reden waarom je sympathiek of afkeer voor bepaalde mensen zou moeten krijgen.
Ik bleef kijken omdat ik hoopte dat het nog leuk, spannend of eng zou worden, maar ze zaten toen ineens ergens samen op een stoel en toen was het afgelopen.
Dat secret life gedoe is beter gedaan in True Lies met Arnie en Jamie Lee, de actie van geheim agenten is al veel beter gedaan in o.a. Mission Impossible. En grappig zijn zo'n beetje alle films die ik dit jaar gezien heb.
Cijfer: 3
Genomineerd voor de loden leeuw
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:57:33 #97
88405 NCU

Het is zeker een aanrader om te kijken!
Geniet van het leven...
  zaterdag 17 december 2005 @ 11:36:51 #98
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33156895

Gisteren deze gezien Leuke film 8/10
  Moderator zaterdag 17 december 2005 @ 11:37:42 #99
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33156918
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 11:36 schreef dvdfreak het volgende:
[php]http://www.soundtrackcollector.com/images/movie/large/Cat_People_(1942).jpg[/php
Mja.

Het is trouwens sowieso de bedoeling dat je er even bij zet wat je er van vindt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_33157308
Just Like Heaven

Ik vond dit een verassend leuke film, we gingen er in eerste instantie heen omdat er geen andere leuke films draaiden en dus verwachten we er ook niet veel van Maar het bleek een goede keus; leuk verhaal, leuke acteurs, de chemie tussen de hoofdrolspelers is ook leuk. Alleen af en toe een beetje cliche, natuurlijk loopt het goed af en sommige grappen zie je al een uur van te voren aankomen, maar ach, ik heb een leuke avond gehad!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')