abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33034534
Vorige topic:

Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX

Oude topics:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?

LA MARCHE DE L'EMPEREUR

MARCH OF THE PENGUINS

Leuk voor de eerste 20 minuten of zo, maar we kennen het allemaal al van de Duitse zenders. Prachtige natuuropnames. Dat dan weer wel.

Redactie Games dinsdag 13 december 2005 @ 02:32:41 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_33034537
Ts begint..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_33034552
Anders maak je je daar ff druk over, mijn god
  Redactie Games dinsdag 13 december 2005 @ 02:35:39 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_33034557
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 02:34 schreef kinky_queen het volgende:
Anders maak je je daar ff druk over, mijn god
Je verveelt je en je moet toch wat..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_33035061
ik heb gisteren polarexpress gekeken met tom hanks enzow... vond er niet veel aan...
pi_33035237
thx1138 (1971!), van george lucas toen ie nog klein was.. geniaal geschift en compleet 'alienating' .. liefdesverhaal annex sci-fi annex thriller

opvallend is om te zien hoe erg The Island leentjebuur heeft gespeeld bij deze film!
  dinsdag 13 december 2005 @ 07:07:23 #7
112150 Trebweb
Started running again
pi_33035396
Ik heb gisteren The Lord of War gekeken Vond het een erg leuke film
pi_33035741
Ik heb zondag The Polar Express gekeken! Best een leuke film. Wel echt voor kinderen vind ik.
pi_33035784
Gewoon ff een Golden Oldie => The Blues Brothers
pi_33035910
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 02:32 schreef kinky_queen het volgende:

MARCH OF THE PENGUINS

Leuk voor de eerste 20 minuten of zo, maar we kennen het allemaal al van de Duitse zenders. Prachtige natuuropnames. Dat dan weer wel.
Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse (Morgan Freeman)? Want de Amerikaanse schijnt minder te zijn dan de originele. Ik heb zelf de Franse gezien en vond hem helemaal geweldig.

The Crow
Gewoon m'n lievelingsfilm nog eens opgezet.
pi_33036009
Deuce biggalow european giggalow, boondock saints, saw... hmm thats it
pi_33036159
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse (Morgan Freeman)? Want de Amerikaanse schijnt minder te zijn dan de originele. Ik heb zelf de Franse gezien en vond hem helemaal geweldig.
Ik heb de versie met Morgan Freeman gezien en dat is nu niet de meest relaxte stem voor een documentaire... de Franse kon ik niet vinden zo snel.
pi_33036489
Erik of het klein insektenboek

de kinderen vonden het wel leuk, ik niet. ik vond the making of interessanter.
verhaal viel voor mij al vrij snel in de categorie: goed boek, verneukt scenario.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:33:08 #14
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_33036534
quote:

[..]

The Crow
Gewoon m'n lievelingsfilm nog eens opgezet.
"Is that gasoline I smell?"

Damn straight!
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_33036610
Gisteren Blues Brothers maar weer eens gezien op Veronica (&%^%$reclames), maar toch blijft het een leuke film.
Afgelopen zaterdag Amadeus (met vriendin op de bank)
En afgelopen vrijdag heb ik The Exorcism of Emily Rose gezien. Interessante film. Wordt aangeprezen als Horror, vandaar dat er drie knulletjes in de bios zaten die dachten lekker te kunnen gaan griezelen, maar dat viel ze kennelijk tegen en hebben dus de rest van de zaal geirriteerd met hun gelach en geklets. Maar na een keer "Hou nou eens je tyfusbekken of ga de zaal uit" te hebben gezegd, waarna er instemmend gemompel volgde uit de rest van de zaal, hielden ze zich redelijk stil. Desondanks toch een interessante film
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:54:04 #16
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33036917
A History of Violence gezien. Was gelukkig geen typische Hollywoodfilm. Vond um wel cool. Wel wat gore-elementen en freaky sex erin aangezien het een Cronenbergfilm is, maar daar houd ik wel van.
De scene waarin hij zijn broer weer opzoekt was Pulp Fiction-waardig
pi_33036980
quote:

Maar welke voice-over had je? De Franse of de Amerikaanse?
You're a fucking t-shirt, at best.

pi_33037267
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:57 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

You're a fucking t-shirt, at best.

Sorry KQ, ik volg je niet.
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:11:43 #20
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_33038442
Blues Brothres

Heel lang geleden al eens een paar x gezien, blijft leuk al is het allemaal heel erg over de top. Maar dat maakt het eigenlijk aleen nog maar leuker, vooral die kilometres lange val van de brug is eigenlijk gewoon hilarisch.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:34:55 #21
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33038975
High Noon - Prima western, Gary Cooper weet een typisch Amerikaanse held neer te zetten en wordt geassisteerd door de beeldschone Grace Kelly als zijn nieuwe vrouw. De soundtrack vond ik erg speciaal en voegt dan ook veel toe aan de film. Het verhaal is allemaal wat minder briljant, maar toch leuk genoeg. Een prima film met als hoogtepunt de geweldige shootout. 8/10

Cooper met zijn dushY Grace Kelly
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:50:26 #22
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33042259
Dark Water (Walter Salles, 2005)
Een stuk minder eng dan het origineel, maar wel wat beter te begrijpen. Jennifer Connelly is best goed en Salles weet mooie donkere plaatjes te schieten, maar spannend wordt het eigenlijk nergens. **½
pi_33042385
LA NOCHE DE LOS MIL GATOS

NIGHT OF A THOUSAND CATS/BLOOD FEAST

Vermakelijk b-filmpje over een rijke playboy die dames verleidt en naar z'n (mooie) kasteel brengt om ze daar aan z'n horde uitgehongerde katten te voeren.

De hoofden bewaart hij op sterk water

Tis allemaal zo onbeholpen en ongeloofwaardig dat het een quilty pleasure wordt

dinsdag 13 december 2005 @ 14:04:25 #24
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_33042569
Abre los ojos (1997)

Nu heb ik in een rare bui Vanilla Sky wel gezien, wat de Amerikaanse remake is van deze Spaanse film, maar daar snapte ik geen zak van en na het auto ongeluk herkende ik in deze film ook niets meer uit Vanilla Sky. Maar dat komt denk ik meer door de toestand waarin ik verkeerde toen ik Vanilla Sky keek.
Er zitten heerlijk vage stukjes in en de film zette mij en mijn filmkijkpartner ontzettend aan het denken, maar aan het einde hadden we gelukkig de puzzel compleet.
De borstjes van Penelope Cruz waren trouwens ook niet verkeerd
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:12:55 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33044263
Corpse Bride (2005)
Mooi leuk sprookje van Tim Burton.

cijfer: 8.5
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:27:57 #26
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_33047957
Flightplan: Ja. Itt de rest van de wereld, geloof ik, vond ik Foster maar een beetje irritant. Dat kwam overigens niet omdat ze een irritant personage speelde. Ik dacht de hele tijd maar: Meid, je kunt gewoon beter. Nee, zeker niet een van haar betere films. Verder doet Sarsgaard 't leuk en wordt 'ie enigszins ondersteund door Bean. Ook bij deze had ik het idee dat 'ie beter kon, maar dat kon ook aan de nutteloze rol liggen. Ondanks de kritiek vond ik het toch een leuke film. De claustrofobische vliegtuigomgeving wordt mooi in beeld gebracht en zorgt voor een lekker sfeertje. Het eind had beter gekund, maar was toch niet zo'n teleurstelling als verwacht. Al met al zeker geen hoogvlieger, maar een leuke zaterdagavondfilm. 7.

Mean Girls: Eh. Ja. Onder dwang gekeken op een duffe zondagmorgen. Ik heb me een paar keer lichtelijk kunnen vermaken, maar meer zat er ook niet in. Wat een bagger, eigenlijk. Dan heb ik liever overdreven bagger, zoals Crossroads . Nee. 4.
pi_33048832
Gisteren voor de 3e keer alweer Crna macka, beli macor (Black Cat White Cat) gezien.

Dit juweeltje van Kusturica blijft gewoon fantastisch, een heerlijk overdreven comedy met veel muziek en een prachtige setting. Onbetwist 1 van m'n alltime favorieten

Where facts are few, experts are many.
pi_33050790
A SOUND OF THUNDER

Leuke monsterfilm met special effects die door de bugle kunnen, die een heel andere kijk geeft op 'the butterfly effect'

Bradbury zou zich omdraaien in zijn graf, want van zijn originele verhaal is niet veel over. Als mensen tijdens het tijdreizen een grove fout maken die de toekomst en de prehistorie een beetje door elkaar husselen, worden zij al vrij snel 8ternagezeten door de meest vreemde creaturen

Dom, simpel, vrijdag kopen

pi_33052694

Death Of A Salesman
Tragische film over een vader die het nooit gemaakt heeft bij het bedrijf waar hij al jaren werkt, en zo graag wil dat zijn zoons wél iets worden dat hij (en het gezin) er kapot aan gaan.
Echt een ontzettend mooie film, ik was ontroerd
Er zat een aantal herkenbare elementen in, misschien dat het me daardoor meer deed misschien bij anderen, maar zelfs mijn huisgenote vroeg zich af of het wel goed met me ging omdat ik er zo stil van was

Goed acteerwerk ook van Hoffman (terechte Oscar) maar ook van een best jonge John Malkovic.

9, maar misschien is dat deels omdat ie me zo aansprak
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33055324
Lifeboat

Weer een topper van Hitchcock.
Spannend, sterke dialogen. Opvallend ook dat Hitchcock geen muziek in de film gebruikt.
pi_33057961
THE PREMATURE BURIAL

Zwáár ondergewaardeerde griezelfilm naar een kort verhaaltje van E.A.Poe over een rijke stinkerd die een fobie heeft om levend begraven te worden.

Klinkt simpel en had heel saai kunnen wezen maar Roger 'Geen van mijn films heeft ooit verlies geleden' Corman doet een puike regie en niet Vincent Price dit x maar Ray Milland speelt de hoofdrol met verve

Een enorm sfeervolle shocker die minstens de status van klassieker had moeten hebben.

Aanrader

En de dvd is zowat gratis

pi_33058417
Deuce Bigalow: European Gigolo

Spetterpoep.

Porco Rosso

Ghibli + Miyazaki = pareltje. Ook deze.
pi_33059332
DEER WOMAN

Dit 7e deel uit de Masters Of Horror serie is dan eindelijk eens een hele goede. De typische John Landis 'touch' is heel duidelijk aanwezig in wat het best omschreven kan worden als een logisch vervolg op AN AMERICAN WEREWOLF IN LONDON waar (niet subtiel overigens) aan gerefereerd wordt, maar dat is niet storend.

In de Indiaanse mythologie bestaat er zoiets als een hertendame, die heeft het gezicht en bovenlichaam van een goed uitziende vrouw, maar het onderstel van een hert, die mannen verleid om daarna net als de zwarte weduwe ze te vermoorden.

Een btje een goedmakertje van alle rotzooi die we gezien hebben in deze serie

woensdag 14 december 2005 @ 00:17:29 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33060618
Herbie: Fully Loaded (2005)
Hé het is Herbie. Dat betekent veel nostalgie voor deze jongen die vroeger alle Herbie films heeft gezien. Dus wat kan er mis gaan. ... Nou veel kennelijk, heel veel. Maar hé het is Herbie en Lindsay Lohan's tieten in strakke t-shirts.
cijfer: 2.5
pi_33060846
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:34 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 14 december 2005 @ 02:55:20 #36
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33063456
Net terug van de premiere

King Kong
De originele versie van King Kong is Peter Jackson`s favoriete film en dat is duidelijk af te zien aan de film. Je ziet aan alles af dat het met liefde is gemaakt. De hele film ziet er prachtig uit, de special effects zijn overweldigend goed en er wordt ruim de tijd genomen voor de karakters. In tegenstelling tot de trailers ziet Kong zelf er geweldig goed en gedetailleerd uit. Je ziet echt ongeveer ieder haartje van z`n vacht zitten en het beweegt op een natuurlijke manier. De ruim 3 uur die de film duurt zijn voorbij voordat je er erg in hebt. De film verveeld geen moment. Het feit dat t ruim anderhalf uur duurt voordat Kong zelf in beeld komt is ook geen probleem. De sterk acterende cast vangt t "gemis" van Kong in het eerste gedeelte van de film goed op.
De openingstitels zijn erg leuk gedaan als hommage aan de originele versie. Ook de inleiding en de opbouw van het verhaal, en de manier waarop de sfeer van de jaren `30 wordt weergegeven is erg goed te noemen.
Zoals gezegd wordt er sterk geacteerd. Vooral Jack Black en Naomi Watts zijn erg goed gecast. Er zitten door de hele film wat verwijzingen naar en grapjes over de originele versie. Ook worden er (uiteraard) grote stukken letterlijk overgenomen. Dat wordt natuurlijk met alle respect gedaan en komt nergens geforceerd over. De soundtrack van James Newton Howard ten slotte is heel erg goed en voegt zeker iets extra`s toe aan de gehele sfeer van de film.
Toch zijn er ook een aantal minpuntjes. Zoals gezegd duurt de film dus ruim 3 uur en dat is in vergelijking met de originele film (die 1uur en 40 minuten duurt) erg ruim genomen. Te ruim, want ik had wel het gevoel dat een aantal scenes wat overbodig waren. Niet dat ze niet goed waren, maar echt veel toevoegen aan t verhaal deden ze niet. Een speelduur van 2 - 2,5 uur wat beter was geweest, dan was de vaart er ook nog wat meer in gebleven.
Daarnaast duurt de grote finale iets te lang waardoor er wederom iets van het tempo en de spanning verloren gaat.
Maar ondanks deze kleine puntjes is Peter Jackson`s King Kong gewoon een ge-wel-dig goede film geworden die de naam Meesterwerk meer dan verdiend en zeker behoort tot de 5 beste films van het jaar.
Peter Jackson has done it again

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
pi_33064617
La finestra di dronte

over een dementerende man die wordt meegenomen door een stel, omdat ze enige sympathie voor de man hebben.
de man leeft voor een deel in het verleden, ergens in de 2e WO, waar hij tijdens een razzia veel mensen heeft gered.
daardoorheen beleeft de vrouw van het stel een verliefdheid tov haar overbuurman.

duidelijk mooi opgezette film, met veel oog voor details en subtiel benoemen van problemen en probleempjes.
goede film
  Moderator woensdag 14 december 2005 @ 10:08:01 #38
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33065788
Hotel Rwanda
De wereld sloot haar ogen toen de Hutus en de Tutsis elkaar afmaakten in Rwanda. Deze film laat de gruwelijkheden zien vanuit het oogpunt van een manager van een luxe westers hotel. Deze manager vangt honderden vluchtelingen op en heeft flinke moeite de moordende Hutus van zich af te houden. Ik vond het een boeiende film, maar was achteraf meer onder de indruk van het verhaal achter de film dan van de film zelf. Toch zeker de moeite waard, al was het alleen al om te zien hoe 'de wereld' met het Afrikaanse continent omgaat.

The Chronicles of Narnia
Van deze film had ik meer verwacht. Ok, ik weet dat het een verfilming van een kinderboek is, maar dat zijn de Harry Potter-films ook en die zijn voor volwassene ook heel entertainend. Dat is deze film een stuk minder. De grote battle die in de film zit is wel aardig om te zien, maar verder kan ik er niet echt enthousiast van worden.

Wedding Crashers
Leuke komedie waarbij je vrijwel de hele film met een glimlach op je gezicht zit. Het eerste gedeelte van de film, het wedding crashen, is wel behoorlijk wat komischer dan het tweede gedeelte en ik denk dat het voor deze film goed was geweest als-ie 20 tot 30 minuten korter was.

King Kong
Nee, nog niet de nieuwe versie, dat komt later deze week. Dit was de film uit 1933 die ik nog maar eens gekeken heb als opwarmertje. Het blijft een prima B-film en het valt op hoe slim de special effects af en toe in elkaar zitten.

The Exorcism of Emily Rose
Bij deze film, die het erg goed gedaan heeft in de VS, zullen sommige mensen wat bedrogen uitkomen. Het is namelijk geen horrorfilm, maar een rechtbank drama. Er zijn flashbacks die voor spanning zorgen en de hele sfeer in de film is benauwend. Ik hou wel van dit soort courtroom dramas en heb twee uur lang geboeid zitten kijken hoe het verhaal zich ontplooide. Prima huurtip als deze film op dvd verschijnt.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:20:57 #39
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_33066042
Match Point - De nieuwe film van Woody is eindelijk weer eens erg goed. Een uitstekende cast, een hele gave soundtrack en een gaaf verhaal met geweldige karakters. En natuurlijk: Scarlett! Het enige 'minpunt' (ik vond het niet zo heel erg hoor) is het begin wel érg snel is, oh en Scarlett was nog steeds niet top-less. Het was een prima afsluiter van het Film by the Sea door het Jaar jaar. :p

8/10

Timo, bij King Kong vliegen de drie uur eerst voorbij, en later zeg je dat het te lang was. Wat is het nu?
pi_33066264

Dear Wendy

Wat een weirdo film is dit... dacht ik aan t einde. Maar wel goed Film gaat over een groepje minder populaire jongeren in een onbekend rustig stadje in de USA die een affectie krijgen voor vuurwapens. Niet in de zin dat ze graag iemand willen afschieten want ze zijn allemaal "pacifist", maar ze hebben interesse in de techniek, history en omgang. Met dit onderwerp heeft von Trier, die het verhaal geschreven heeft, wel een duidelijk beeld gegeven van de gekte die in Amerika heerst rond wapens en hij laat dit zien in een erg bizar verhaal. Verder een onbekende cast met een erg goeie prestatie, overtuigend en ook erg strak gefilmd. Het eind van de film is ook wat je zegt errug verrassend.

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:27:14 #41
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33067579
Murderball (Henry Alex Rubin & Dana Adam Shapiro, 2005)
Prima documentaire over het doorzettingsvermogen van verlamden en hoe rolstoel-rugby daarbij een grote rol speelt. De spectaculaire sport is de publiekstrekker van de film, maar uiteindelijk gaat de film veel meer over hoe de spelers met hun handicap omgaan en zij spreiden hierbij een flinke dosis doorzettingsvermogen ten toon. Hierdoor krijgt de film een stuk meer diepgang dan ik aanvankelijk verwachtte. ***½

Kiss Kiss Bang Bang (Shane Black, 2005)
Erg leuke actie-comedy geregisseerd en geschreven door de man achter de Lethal Weapon-films en The Last Boyscout. De film staat dus weer bol van de grappige dialogen, maar niet alleen dat. Ook de verpakking is erg stijlvol. Dankzij de voice-over en de manier waarop het verhaal geconstrueerd is doet hij denken aan de film-noir films uit de jaren '40 / '50. De manier waarop de film ons constant eraan herinnert dat we naar een film aan het kijken zijn is ook erg leuk gedaan. Op de valreep nog één van de leukste films van het jaar. ****½
pi_33069036
A PRISÃO

BARE BEHIND BARS

WIP flick vol bloot met enkele hardcore scenes. Alle cliché's zitten er weer in dus is de 9.0 dik verdiend. Meteen maar even bestellen

pi_33070402
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:34 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33075493
THE REFLECTING SKIN

Als je denkt dat JIJ een ongelukkig jeugd hebt gehad, moet je deze film eens kijken. Een ietwat bizarre film die wel eens een cultstatus zou kunnen vergaren. Van de maker van het betere THE PASSION OF DARKLY NOON
pi_33075590
The Bourne Identity
Ik ben een meisje =)
pi_33075735
12 Angry Men

Dit is dus zeg maar de remake, het 'origineel' staat op de 12de plaats in de top 250.

Leuke, boeiende film, waar weinig in gebeurt qua actie maar waar veel in gepraat wordt.
  woensdag 14 december 2005 @ 18:00:48 #47
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_33077108
MovieMeter is nog steeds offline en dus moet ik hier even afstrepen. stel je voor dat ik aan het eind van de maand een onvolledig lijstje produceer!

Flying Tigers is best aardig in het rascistische-John Wayne-propaganda-genre. De luchtgevechten zijn prima en de dialogen redelijk geïnspireerd. Knullig drama en een voorspelbaar plot halen het weer wat omlaag. Zesje.
The Taste of Tea is best leuk hoor, best leuk. En na een minuut of honderd best saai. Zes en een halfje.
March of the Pinguins heeft hartstikke leuke pinguïns. Ja. Leuke pinguïns. Gekke meiden zijn dat. Bizar klein zeventje.
In 8 Mile wordt lekker gerept. Dat is best leuk. Het drama is niet zo leuk. Desondanks is de film best leuk. Zeven.
Love Actually heeft Hoef Krent. Hij is leuk. Leuker dan tien pinguins! Leuker dan tien pinguïns èn SoK! Erg leuk dus. Dikke acht.
Hwal heeft leuke muziek en een leuk meisje. De bloederige imiginaire pijl-ontmaagding vond ik dan weer wat minder leuk. Geef mij maar bloederige imaginaire Hoef Krent-ontmaagdingen. Dat lijkt me pas echt leuk. Zeven.
Ik kreeg heel veel zin in drugs van Hearts of Darkness. Maar ook zonder was hij erg leuk. Zeven en een half.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sai op 14-12-2005 19:10:13 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 18:16:47 #48
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33077495
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:03 schreef wlsandman het volgende:
12 Angry Men

Dit is dus zeg maar de remake, het 'origineel' staat op de 12de plaats in de top 250.

Leuke, boeiende film, waar weinig in gebeurt qua actie maar waar veel in gepraat wordt.
Die remake van William Friedkin moet ik ook nog een keer herkijken. Ik zag 'm namelijk vóór het origineel, vond 'm geweldig en zag het origineel pas een jaar of vijf later. Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.
Sheridana +1
  Moderator woensdag 14 december 2005 @ 18:19:59 #49
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33077568
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:16 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Die remake van William Friedkin moet ik ook nog een keer herkijken. Ik zag 'm namelijk vóór het origineel, vond 'm geweldig en zag het origineel pas een jaar of vijf later. Ben benieuwd hoe ik 'm nu zou vinden; Jack Lemmon en George C. Scott in één film kan niet slecht zijn.
En vergeet Tony Danza niet!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 14 december 2005 @ 18:20:14 #50
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33077571
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:00 schreef Sai het volgende:
Leuker dan tien pinguïns èn SoK!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')