abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:57:38 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33360713
Dolls (2002)
Ook Kitano hoort thuis in de top 10 van beste levende regisseurs. En Dolls is de één-na-beste van Kitano (die ik heb gezien). Een pracht film, die te complex is om met woorden te omschrijven en gewoon beleefd moet worden.

cijfer: 9.5

Insutôru (Install) (2004)
Film begon veel belovend met een meisje (Aya Ueto, die we beter kennen als Azumi) dat geen doel heeft in het leven. En daarom zich compleet doelloos en nutteloos voelt. Dus besluit ze te gaan spijbelen en al haar spullen weg te doen. Het begin voor een goede film was gezet. Maar de rest van de film doet ze niet veel meer dan rondhangen op de kamer van haar negenjarige buurjongentje (wat een verschrikkelijk irritant betweterig mannetje is) en daar op zijn computer invallen voor iemand op een cybersex site. Dat is leuk voor het eerste half uur. Maar omdat er verder niks mee gedaan wordt, zakt de film in elkaar als een slappe pudding. En eindigt die met nipt een
cijfer: 6je
pi_33361265
A Bittersweet Life

Aardige film, Toch komt de film niet helemaal overtuigend over. Maar de sterke rol van Byung-hun Lee, afgewisseld met de goede scenes en dialogen maken het nog wel tot een goede film.
  zaterdag 24 december 2005 @ 01:59:20 #228
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33361859
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:29 schreef Mikkie het volgende:
The Transporter II

Zonde. Het is allemaal wel heel erg over the top. Een beetje is geen probleem, maar nu slaat het soms gewoon echt nergens meer op. Het idee van een Transporter is ook weg... je ziet amper scènes waarbij zijn rijvaardigheid belangrijk is, je ziet alleen veel gevechten die soms op het idiote af zijn. Deel 1 was goed, maar deel 2, daar had meer in gezeten dan er nu uitgehaald is.

Een zesje. Krap aan.
Dan ga ik toch voor KQ zijn review.
Aangezien ik de gevechten het leukste vond aan The Transporter.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_33362149
The Consant gardener
Een verfilming van een boek van Le Carré door de regisseur van Cidade de Deus. Niet slecht en mooie beelden van Afrika. Maar hoewel ik me niet verveeld heb zal hij me niet echt bijblijven denk ik. Misschien mistte ik de ondertitels ook teveel.
Een film als 'Our man in Havana' , maar met engagement.

Grizzly Man

Ik heb nog maar de helft gezien, maar hij is nu al erg prachtig. Gaat dat zien allen. Het heeft alles in zich om uit te groeien tot een klassieker.
Met een hoofdpersonage waarvan ik soms denk: 'ga maar dood ook, ontzettende zeikerd' ; maar wanneer ik Herzogs'reactie zie op de geluidsopname van zijn dood wens ik hem zo'n gruwelijk lot zeker niet toe. En ik ben nog maar op de helft.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoSigar op 24-12-2005 11:10:41 ]
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:23:16 #230
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_33364879
Hauru no ugoku shiro (Howl's Moving Castle)[/b] (Hayao Miyazaki, 2004)
Alweer een mooi geanimeerde film van Miyazaki, maar echt overtuigen doet hij niet. Dat komt vooral doordat er geen band opgebouwd wordt met de personages. Er gebeuren zoveel dingen dat je je daar over verwondert en de personages lieten mij daardoor totaal koud. Ook vond ik de film te lang duren. De laatste 20 minuten zat haast alleen maar te wachten op het eind. Desalniettemin zijn de fantasierijke vonden best leuk om naar te kijken en dat vuurtje was wel grappig. ***½

La marche de l'empereur (Luc Jacquet, 2005)
Pinguins zijn geinige beesten dus het is best leuk om naar een documentaire erover te kijken. Zeker als er nog zulke mooie plaatjes bij zitten. Wereldschokkend of vernieuwend is het zeker niet, maar best vermakelijk is het wel. Krap ***½

The Constant Gardener (Fernando Meirelles, 2005)
Goede politieke thriller van de regisseur van Cidade de deus. Deze film is qua montage een stuk ingetogener dat eerder genoemde film, maar dat past een stuk beter bij het tempo van deze film. Deze weet vooral de aandacht vast te houden door, naast de goede acteerprestaties van met name Rachel Weisz, de informatie over wat er werkelijk aan de hand is mondjesmaat aan te bieden. ****

Into the Blue (John Stockwell, 2005)
Redelijk uitgevoerd hersenloos vermaak. De onderzee beelden zien er redelijk mooi uit en de plot biedt genoeg om te blijven boeien. De aanwezigheid van Jessica Alba draagt daar natuurlijk ook aan bij. Daarentegen zijn de dialogen soms tenenkrommend slecht en echt spanning ontbreekt ook. **½
pi_33367678
Forbrydelsens element [Element of Crime]

over een politie-agent (fischer) die na jaren in cairo weer naar europa komt om een moord op te lossen, die veel lijkt op het werk van iemand die jaren geleden actief was als seriemoordenaar. maar die man is, volgens de agent (osborne) die het toen heeft opgelost, omgekomen in een ongeluk.

fischer gebruikt ter oplossing dezelfde methodiek als osborne toen: door zich te gaan gedragen als de verdachte.

redelijke film, vooral door de kleurstellingen.
veel geel/bruin gebruik. maar plot is niet zo sterk en het uit de kleren gaan van me me lai (zie boven) is niet echt nodig, maar maakt de film niet veel sterker.

wel weer een von trier - film afgestreept
  Moderator zaterdag 24 december 2005 @ 15:40:30 #232
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33371911
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 02:16 schreef NoSigar het volgende:

Grizzly Man

Ik heb nog maar de helft gezien, maar hij is nu al erg prachtig. Gaat dat zien allen. Het heeft alles in zich om uit te groeien tot een klassieker.
Met een hoofdpersonage waarvan ik soms denk: 'ga maar dood ook, ontzettende zeikerd' ; maar wanneer ik Herzogs'reactie zie op de geluidsopname van zijn dood wens ik hem zo'n gruwelijk lot zeker niet toe. En ik ben nog maar op de helft.
Ik vond 'm tegenvallen.

Het hoofdpersonage vond ik onsymphatiek, er zaten een aantal behoorlijk saaie stukken in en ik vond het commentaar van Herzog maar vervelend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_33381262
CYCLONE

TERROR STORM

Cardona Jr heb ik nog niet op veel meesterwerkjes kunnen betrappen en dit is er zeker niet een

Mixje van JAWS, LIFEBOAT en CANNIBAL HOLOCAUST.

Met z'n dikke 2 uur véél te lang

Moderator zaterdag 24 december 2005 @ 21:28:36 #234
9859 crew  Karina
Woman
pi_33381619
Saw II
Ik had er niet veel verwachtingen van, sequels zijn meestal minder dan het origineel. Hij viel me toch mee, spannend en redelijk wat bloed. Het einde had beter gekund. Ik denk dat er nog wel een Saw III komt, gezien hoe het afloopt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_33384393

een sterke film vond ik het. zeer aangrijpend en geeft een hele macabere indruk hoe dat destijds gegaan is
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_33385064
THE DARK

THE MUTILATOR (niet te verwarren met de '80 s slasher)

THE DARK is een fun no-brainer zoals je waarschijnlijk wel van onderstaande pic kan afzien. De effecten zijn natuurlijk zwaar verouderd maar waren toen best hip.

al met al de moeite waard om strontlazarus te bekijken want het denkwerk is ver te zoeken. Mijn soort film dus

zaterdag 24 december 2005 @ 23:57:10 #237
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_33385462
Zojuist Stuart Little gezien blijft een leuke familiefilm 8/10
pi_33385765
laatst Mr & Ms. Smith gezien, leuk bedacht... cliche uitgewerkt... maarja, situatie is leuk.

Yo Sokolsky, is dat toevallig ook een plaatje van Ikiru(???) echt een geweldige film vind ik dat.... sowieso wat akira kurosawa heeft gemaakt, alleen jammer dat niet alles ( in NL) verkrijgbaar is.

owwwh, en sjakie en de chocolade fabriek weer gezien..

Johnny Depp speelt weer een fantastische sur-reele gast
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  zondag 25 december 2005 @ 01:00:43 #239
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_33386898
Broken Flowers

Erg fijne nieuwe film van Jarmusch. De film heeft een heel aangename sfeer. Murray doet niets nieuws, maar past prima in de rol van uitgebluste levensobservator die toch langzaam iets van een vonkje terugkrijgt. Het einde is verrassend, simpel en toch ontroerend. Mooie kerstavond film.
8
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_33387245
The Nightmare before Christmas

Leuke animatie, leuke humor en een geinig verhaal. Prachtig visueel voor die tijd. Op sommige momenten helaas wat te veel muziek.

[ Bericht 8% gewijzigd door pascalheister op 25-12-2005 01:32:55 ]
pi_33387490
TIREZ SUR LE PIANISTE

SHOOT THE PIANO PLAYER

Wat meteen opvalt is de relaxte sfeer die deze inhoudende gangsterfilm uitademt. Liefhebbers van aktie en geweld zullen zich hier niet vermaken, maar wie wat verder kijkt dan zijn neus lang is geniet van deze sympathieke film

† In Memoriam † zondag 25 december 2005 @ 10:27:02 #242
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33390136
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:10 schreef Dj_White_Night het volgende:
Yo Sokolsky, is dat toevallig ook een plaatje van Ikiru(???) echt een geweldige film vind ik dat.... sowieso wat akira kurosawa heeft gemaakt, alleen jammer dat niet alles ( in NL) verkrijgbaar is.

Het valt tegenwoordig toch wel mee met de Kurosawa's in Nederland? Er zijn drie boxen met in totaal 12 films, en Ran, Kagemusha en Dersu Uzala zijn ook wel te verkrijgen. En verder is er gewoon internet.
Sheridana +1
pi_33390764
The Lion, the Witch and the Wardrobe
Ik zou niet weten waarom ik deze film mensen zou aanraden...

Primer
Ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen om deze film aan te raden...
  zondag 25 december 2005 @ 11:31:35 #244
62182 Georges
That's the shit
pi_33390902
Kung Fu Hustle
Veel (middelmatige) Kung fu met veel cgi. Best een vermakelijke film, beter dan die andere van dezelfde regisseur, 'Shaolin Soccer'.
Verhaal is erg cliche, op z'n tijd grappig en de actie is ok.
Een 7.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_33392469
quote:
Er zijn drie boxen met in totaal 12 films
maar die gast heeft rond de 50 films gemaakt
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
pi_33394306
Bad Santa
In het begin vond ik het een stomme film, maar later werd ie wel wat leuker.
Cijfer 5
  zondag 25 december 2005 @ 14:46:10 #247
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_33394970
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 56% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:29:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33395006
quote:
Op zondag 25 december 2005 14:19 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bad Santa
In het begin vond ik het een stomme film, maar later werd ie wel wat leuker.
Cijfer 5
slechts een 5 voor deze geweldige film?
  Moderator zondag 25 december 2005 @ 14:57:53 #249
9859 crew  Karina
Woman
pi_33395250
The Defender
B-Aktiefilm met Dolf Lundgren en een klein rolletje van Jerry Springer! als president. Normaal weet ik een domme aktiefilm wel te waarderen (bijv. met Steven Seagal) maar dit was echt helemaal niets, geen aanrader dus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 25 december 2005 @ 15:06:07 #250
40664 Durbin
Who knows..
pi_33395423
quote:
Op zondag 25 december 2005 14:47 schreef pascalheister het volgende:

[..]

slechts een 5 voor deze geweldige film?
Bij mij kreeg ie zelfs een 4.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')