quote:Hattrick is een online voetbalspel waar je spelers koopt en verkoopt en je trainer bent van jouw club in een competitie met duizenden tegenstanders in alleen al Nederland en momenteel meer dan 600.000 teams wereldwijd!
Tis een basisspelerquote:Op zaterdag 12 november 2005 00:36 schreef maniack28 het volgende:
tvp
@diegene die de redelijk ervaring had.. ik zou hem verkopen... waarschijnlijk speelt ie niet meer in a-team en duurt het dus +/- 300 oefenwedstrijden eer hij goed ervaring heeft.... dat is dus ongeveer 25 seizoenen verder
Hij zal niet veel opleveren nee, 40k misschien.... ik zou hem niet verkopen iig.... ik heb ook zo'n vleugelmanusje nog rondlopen, alle stats redelijk, haalt toch vaak 3,5*quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:36 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Tis een basisspeler
Ik speel pas in de VIII, het was echt een koopje, aangezien ik nog 2 vleugelspelers nodig had en deze kans zich voordeed. Maar als hij niet voor een fatsoenlijk bedrag te verkopen is, dan hou ik hem natuurlijk totdat hij geblesseerd raakt/ hard achteruit gaat in stats.
Van je mede-ajax-fans moet je het hebben...quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:15 schreef The_Hives het volgende:
eindelijk van die pauper zijn we af![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:40 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Van je mede-ajax-fans moet je het hebben...
wat boeit dat nou dat er een logootje instaatquote:Maar ik meen het, ik reageer pas weer als ik in de banner sta![]()
quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:59 schreef The_Hives het volgende:
[..], ik was dan ook niet serieus
[..]
wat boeit dat nou dat er een logootje instaat
quote:
Die achterlijke kutneuzen snappen ook niks hèquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:15 schreef The_Hives het volgende:
huh? Mister ASSpirine verklaar u nader
misschien moet je het eens uitleggen in blessuretijd, dan zijn die neuzen meestal wel bij de les.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die achterlijke kutneuzen snappen ook niks hè
Dat Grumpey ook niet serieus isquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:15 schreef The_Hives het volgende:
huh? Mister ASSpirine verklaar u nader
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:23 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hij zal niet veel opleveren nee, 40k misschien.... ik zou hem niet verkopen iig.... ik heb ook zo'n vleugelmanusje nog rondlopen, alle stats redelijk, haalt toch vaak 3,5*
Dan zou ik er nog winst op maken ookquote:13-07-2005 Pallas Fc H76 4 000 ¤ 90
Jeus! Die is ook nog eens bijna uitstekendquote:Op zondag 13 november 2005 13:41 schreef ArTiC het volgende:
Ojawel..eindelijk een heerlijke YP
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: goed
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: goed
Wat kun je hiervoor vragen volgens de positiespel trainers?
Leuke speler. Jammer van zijn conditie.quote:Op zondag 13 november 2005 13:41 schreef ArTiC het volgende:
---speler---
Miljoen??quote:Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef qyn het volgende:
[..]
Jeus! Die is ook nog eens bijna uitstekend.. geniale pull!
Jammer dat ie 18 is .. maar miljoentje moet toch wel te doen zijn
quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:30 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die achterlijke kutneuzen snappen ook niks hè
nou.....quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:34 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Dat Grumpey ook niet serieus is
PSV all the way
Zat je weer in de kroeg te pullen?quote:Op zondag 13 november 2005 15:53 schreef Verbal_Kint het volgende:
jeuzus, wat een geile pulls weer allemaal.
ik moet t doen met matig winger..18...tsi 160
en daar heb ik dan ook nog een Hattrick Credit aan verspild![]()
De jeugd van Ajax is anders nog niet zo heel veel mis mee.. maar de rest..quote:Op zondag 13 november 2005 16:38 schreef The_Hives het volgende:
mijn jeugdpull is trouwens ook weer van het niveautje Ajax
Cash funds: -44 312 ¤ (-159 689) ¤quote:Op zondag 13 november 2005 13:58 schreef komrad het volgende:
artic, erg fijne pull
@qyn zoek je nog een verdediger?? check mijn TL
ja dan moet je wel heel veel bezoekers trekkenquote:
Noord-Brabant:quote:Op zondag 13 november 2005 18:37 schreef komrad het volgende:
[..]
ja dan moet je wel heel veel bezoekers trekken
Region Groningenquote:Op zondag 13 november 2005 19:37 schreef qyn het volgende:
[..]
Noord-Brabant:
Weather: Rain
En ik speel nog thuis ook .. daar gaan m'n inkomsten..
Dan ook nog een stel spelers in het veld met specialiteit: "Quick".. Dus ik reken niet echt op een fantastische wedstrijd vanavond .. Iedereen succes straks iig![]()
Ach ja, doe eens gek.. waarom is mijn stadion nooit groot genoeg en zit m'n stadion binnen een half seizoen weer helemaal vol?quote:Op deze bewolkte dag kwamen er 36000 toeschouwers naar De Meer.
ik had ook nog wat records kunnen verbrekenquote:Op zondag 13 november 2005 22:05 schreef Uddel het volgende:
Vandaag een dag waarop alle records gebroken worden.
- Eerste 5* speler
- Meeste publiek ooit (nieuwe stadion vol)
- Meeste hatstats ooit
- Meeste sterren ooit
- Hoogste middenveld ooit
- Eerste goed in m'n wedstrijdratings
Daarnaast gewonnen met 3-1 en Elie Sebban eindelijk verkocht
khad een briljante kale mid voor 2 miljquote:Op zondag 13 november 2005 22:38 schreef komrad het volgende:
Kapitaal: 649 682 € (3 250 408) €
en daar kan dus evt een MF voor kopen, wat heb ik voor 3,25M??
quote:
Zegt iemand met een zwarte piet in de avatarquote:Op zaterdag 12 november 2005 18:16 schreef Lortnoc het volgende:
Beste Sinte,
Ik fraag dit jaar een feine joefpoel, eentje waar je hele veel geld voor kan fragen, ook zou ik graag een groot stadion wille, niet zo ene als de arena want daar bleift de gras niet ligge. Ferder zou ik graag een druiper van u krijge, liefs wel 15 in de week.
Danku sinterklaasje,
Lortnoc
quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:11 schreef komrad het volgende:
Grumpey, als dat net zo snel gaat als de vorige update zie ik je half 2006 wel weer (helaas)
quote:14-11-2005 Walk-over teams to become Bots
Currently, teams that have become ownerless have had their lineup reset (after week 7, 14 and 16 each season), causing walk-overs for the rest of the season.
Next season, this will change: Instead of having their lineup reset, they will get a brand new set of players and these new players will randomly form a "bot" lineup, so these teams become essentially the same as the existing "bot" teams. All the old players will remain in the squad though, available for NT coaches just as they are today until a new owner takes over, although they will not play any matches. These teams will thus be very bad, but they will put up some kind of fight at least, and the match will be played.
Also, all existing ownerless teams that have previously had their lineup reset, will get a new "bot squad" in time for next season.
Wordt gewoon tijd die teams te vervangen... schrap de 11e divisie en vul alle hogere divisies eerst eens in!quote:
Kun je trouwens dat logo van FC Uddel eruit halen??quote:Op maandag 14 november 2005 10:32 schreef Robar het volgende:
Speciaal om Komrad in het ongelijk te stellen en Grumpey weer terug tekrijgen in dit oh zo gezellige topic met fantastische TT
[afbeelding]
Speciaal voor jou een fotootje die ik afgelopen vrijdag vanaf mijn werkplekje heb gemaakt.quote:Op maandag 14 november 2005 13:01 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je trouwens dat logo van FC Uddel eruit halen??
Het doet me teveel denken aan een ander lelijk logo
quote:Op maandag 14 november 2005 13:45 schreef REFUSED het volgende:
Robar: je hebt 35 logo's, en maar 33 plaatjes. oa mijn logo ontbreekt nog bij de 'grote' logos (rechtsonder).
en bij grumpey en mij zie je heel goed de pixels, daar heb je bij de rest van de plaatjes geen last van. verklein ze eens terwijl de kleuren op alle kleuren staan?
Oh wacht, vergipsing, I see, vergeten.quote:Op maandag 14 november 2005 13:45 schreef REFUSED het volgende:
Robar: je hebt 35 logo's, en maar 33 plaatjes. oa mijn logo ontbreekt nog bij de 'grote' logos (rechtsonder).
en bij grumpey en mij zie je heel goed de pixels, daar heb je bij de rest van de plaatjes geen last van. verklein ze eens terwijl de kleuren op alle kleuren staan?
Op aanvraag:quote:Op maandag 14 november 2005 13:01 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Kun je trouwens dat logo van FC Uddel eruit halen??
Het doet me teveel denken aan een ander lelijk logo
Komt nogquote:Op maandag 14 november 2005 15:14 schreef Uddel het volgende:
Verandert de openingsbanner trouwens niet? (Random groot logo?)
Wa's dat??quote:Op maandag 14 november 2005 13:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Speciaal voor jou een fotootje die ik afgelopen vrijdag vanaf mijn werkplekje heb gemaakt.
Omdat je zo gek bent op dat mooie stadion aan de zuidoostkant van Amsterdam.
http://ourworld.cs.com/Royhooning/fok/MOOI_HE.jpg
[afbeelding]
Hehe k goed bezigquote:Op maandag 14 november 2005 15:17 schreef Robar het volgende:
[..]
Komt nog
Give me a minute
Heb niet elke dag weer alle tijd . . .![]()
Ik zeg jaquote:Op maandag 14 november 2005 15:31 schreef komrad het volgende:
Alexander Saltanov (53189307)
21 jaar, goed in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die evenwichtig en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Nationaliteit: Rossiya
Total Skill Index (TSI): 8 480
Loon: 3 168 �/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: vintage fc
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit
Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: briljant Passen: zwak
Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
Scoren: waardeloos Spelhervatting: rampzalig
gekocht voor 1,83M; goede prijs?
* truSteh geeft een gilquote:Op maandag 14 november 2005 13:33 schreef Robar het volgende:
Kan iedereen even kijken of hij er tussen staat?
-kloppen de logo's?
-sta je er tussen?
-zo nee, geef een gil
-zo ja, geef ook maar een gil, gewoon voor de vorm
Kun je gelijk even mijn logo in kleur pakken? Staat in dezelfde afbeelding, staat iets fleuriger.quote:Op maandag 14 november 2005 15:17 schreef Robar het volgende:
Komt nog.
Wat vliegen er toch rare ufo's rond daar bij jullie in de buurt....quote:Op maandag 14 november 2005 15:27 schreef Grumpey het volgende:
[afbeelding]
Hier woon ik dan weer
[afbeelding]
![]()
quote:Op maandag 14 november 2005 15:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wat vliegen er toch rare ufo's rond daar bij jullie in de buurt....
Hebben jullie de ufo meldlijn al gebeld?? 0900-UFO
'Gebouw' heet dat, het is misschien wat vreemd voor een groninger.quote:Op maandag 14 november 2005 15:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wat vliegen er toch rare ufo's rond daar bij jullie in de buurt....
Hebben jullie de ufo meldlijn al gebeld?? 0900-UFO
Nee, ik sta er niet in, Logo:quote:Op maandag 14 november 2005 13:33 schreef Robar het volgende:
-kloppen de logo's?
-sta je er tussen?
-zo nee, geef een gil
Wat een mooie grasmat ligt daar...quote:Op maandag 14 november 2005 17:07 schreef Uddel het volgende:
[..]
[afbeelding]
Laat die UFO dan ff een bom droppen in deze cirkel
Dat is pas een lelijk stadion
Hij zorgt voor de voortplanting van die poppen, lijkt me vrij logisch, of kennen ze die poppen bij NEC niet achter het doel?quote:Op maandag 14 november 2005 19:23 schreef Johan-Derksen het volgende:
Vreemde manier van die poppen opblazen dan...
Volgens mij hebben we het hier al over gehad, er zijn ook echte Ajax-supporters jaquote:Op maandag 14 november 2005 19:30 schreef Johan-Derksen het volgende:
Nee, wij zetten daar echte supporters neer ipv Ajax-publiek
Ben ik blij dak niet meer tegen jou hoefquote:Op maandag 14 november 2005 19:41 schreef maniack28 het volgende:
Nu weer genoeg off-topicIk heb een leuke briljant mid op het oog, met zwak ervaring en goed leiderschap, hij is 23
Leuke future coach en hij kan nog wel een tijdje mee, dus dat komt goed
Nu nog ff mn formi mid verkopen en ik heb genoeg cash
Zou je dat nou wel doen, Unpredictable icm poor defending en wretched passing?quote:Op maandag 14 november 2005 19:41 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb een leuke briljant mid op het oog, met zwak ervaring en goed leiderschap, hij is 23. Leuke future coach en hij kan nog wel een tijdje mee, dus dat komt goed.
Nofi maar ben je uberhaupt (ja JD, dat is Duits) wel lid van de fed?quote:Op maandag 14 november 2005 19:00 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Nee, ik sta er niet in, Logo heb ik gepost in vorige topic
*gil*quote:Op maandag 14 november 2005 13:33 schreef Robar het volgende:
-kloppen de logo's?
-sta je er tussen?
-zo nee, geef een gil
Nee, deze heeft goed leiderschap en zwak ervaring, briljant mid met redelijk wing, die kan nog minstens 3 seizoenen mee als winger to the middlequote:Op maandag 14 november 2005 22:42 schreef Verbal_Kint het volgende:
een future coach toch niet met waardeloos leider joralf
en ik weet ook niet of t zo verstandig is een winger aan te schaffen. waarom speel je niet gewoon met 3 IM's met 3-4-3 of is dat repositioneringsgewijs (leuk woord) niet handig?
![]()
die van mij kostte meer dan die van Komradquote:Op maandag 14 november 2005 20:04 schreef The_Hives het volgende:
redelijke prijs komrad. Ik verkocht er vorige week één voor 2 miljoen met vergelijkbare stats.
Ja idd, met 3-5-2 train je maar 3 defs.. ik zou voor 5-3-2 gaan dan.... tenzij je niet wilt counteren maar dan vraag ik me af waarom je defs traintquote:Op dinsdag 15 november 2005 09:27 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ben dr weer
Eindelijk heb ik 2 formidabele verdedigers (19 jaar, 3-5-2, verdediging trainend), zal dit jaar ook niet promoveren of degraderen. Dus zit nu een beetje geld te verdienen. Zelf zit ik te twijfelen of ik niet naar 4-4-2 moet gaan omdat ik dan weer een extra verdediger in kan zetten... Tips?
Als je 3-5-2 wil blijven spelen kun je beter positiespel trainen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:05 schreef Mangoworks2002 het volgende:
3-5-2 speelde ik omdat ik een redelijk sterk middenveld had..., aangezien de rest niet veel soeps is, wil ik wel 1 middenvelder opofferen voor een verdediger...
Ter vervanging van mijn 32 jarige speler die ik gedumpt heb met +5quote:Eddy Mievis (13265480)
34 jaar, waardeloos in vorm, gezond
Een sympathiek persoon die kalm en oprecht is.
Hij heeft goed ervaring en is een slecht leider.
Nationaliteit: België
Total Skill Index (TSI): 50
Loon: 624 ¤/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: H76
Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: redelijk
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: zwak
Scoren: slecht Spelhervatting: redelijk
Doelpunten in carrière: 13
Hattricks in carrière: 0
Competitiedoelpunten dit seizoen: 0
Bekerdoelpunten dit seizoen: 0
En hoe lang denk je dat het duurt voordat je nestor moet dumpen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:16 schreef hollander76 het volgende:
Owja.......
Weer een nieuwe speler gekocht, wereldspeler voor 6.000
[..]
Ter vervanging van mijn 32 jarige speler die ik gedumpt heb met +5
Weet ik veel, ik heb een speler van 34 al 1.5 seizoen rondlopen (sinds het begin van H76 zeg maar, mijn aankoop die nog steeds iedere week speelt). En ik heb nog een 35 jarige, en die loopt er ook al een seizoen rond. Ik zie een gouden toekomst voor deze spelerquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:20 schreef Robar het volgende:
[..]
En hoe lang denk je dat het duurt voordat je nestor moet dumpen?
Ik wens je heel veel sterkte toe.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:28 schreef hollander76 het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik heb een speler van 34 al 1.5 seizoen rondlopen (sinds het begin van H76 zeg maar, mijn aankoop die nog steeds iedere week speelt). En ik heb nog een 35 jarige, en die loopt er ook al een seizoen rond. Ik zie een gouden toekomst voor deze speler![]()
![]()
Ja dankjequote:Op dinsdag 15 november 2005 12:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel sterkte toe.
Is het nou ook zo dat met slecht weer er meer kans is op blessures wat betreft spelers ouder dan 30? Ik bedoel, als je uitglijdt op zo een leeftijd, dan wil je nog weleens wat breken.
Valt mee hoor. Ik heb ook een oudje rondlopen en hij heeft bij slecht weer een speciale rollatorquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel sterkte toe.
Is het nou ook zo dat met slecht weer er meer kans is op blessures wat betreft spelers ouder dan 30? Ik bedoel, als je uitglijdt op zo een leeftijd, dan wil je nog weleens wat breken.
Het is een betere rating hequote:Op dinsdag 15 november 2005 12:57 schreef twisteddlogic het volgende:
Is het belangrijk om oudere spelers met veel ervaring te hebben?
Mijn oudste basisspeler is 27, en die wil ik wegdoen omdat ik het me oud vind worden. Verder heb ik 1 speler van 34 maar die ga ik ontslaan.
Ik heb liever jongere spelers, die je nog een tijdje kan hebben, en je kan richten op het kopen van trainees, en af en toe een versterking op andere linies.
heb jij ff geluk, de mijne komen meestal niet verder dan grassprietjes bijwerkenquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik heb het al een paar keer gehad dat mijn YP's gelijk de wedstrijd erna basisspelers konden worden...
leeftijd, stats en wat moeten ze kosten?quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:34 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik investeer niet in mn jeugdopleiding
Ik ga het pas doen als ik een beetje uit de schulden ben, dus als ik 1 of beide met goed positiespel heb verkocht.
Ik zal thuis ff voor je kijken, kan op mn stage niet op Hattrick.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
leeftijd, stats en wat moeten ze kosten?
Daarom ga ik ze ook verkopenquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Te oud... mijn gemiddelde leefdtijd is 19 op het middenveld...
Dit gaat denk ik redelijk lang duren...quote:Mijn jeugdopleiding ga ik trouwens minimale investering tot matig, 10000 tot goed, en daarna 20.000. Het duurt een tijdje, maar dan ben ik daar niet te veel geld aan kwijt.
5000 is tot matig. 10000 is dacht ik tot goed, en 20000 is tot uitstekendquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:31 schreef maniack28 het volgende:
Nee, het is juist effectief zo, tot bepaalde niveaus heeft het geen zin meer dan 5k of meer dan 10k uit te geven omdat het niveau toch net zo hard stijgtr als wanneer je 20k uitgeeft. Heel slim dus(ik weet alleen de niveaus niet meer uit mn hoofd..
)
no shitquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:26 schreef twisteddlogic het volgende:
[..]
5000 is tot matig. 10000 is dacht ik tot goed, en 20000 is tot uitstekend
zou ik em op de TL zetten en dan hopen dat er een noob bied?quote:Brian Steen Bregnsbo (16705572) 3
35 jaar, goed in vorm, geblesseerd (3 weken)
Een sympathiek persoon die kalm en berucht is.
Hij heeft matig ervaring en is een matig leider.
Nationaliteit: Danmark
Total Skill Index (TSI): 220
Loon: 648 ¤/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Azzez
Fysiek: 3 we(e)k(en) geblesseerd
Conditie: uitstekend Keepen: waardeloos
Positiespel: goed Passen: zwak
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: redelijk
Scoren: matig Spelhervatting: rampzalig
Je gaat toch niet zelf bieden op je speler?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:01 schreef ASSpirine het volgende:
zou ik em op de TL zetten en dan hopen dat er een noob bied?
Dan was hij eindelijk gestegen naar goede vorm, dan krijg je dit...
Ik wou maar ff zeggenquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:23 schreef REFUSED het volgende:
[..]
Je gaat toch niet zelf bieden op je speler?
ontopic: zorg er gewoon voor dat de deadline samenvalt met het einde van een van je matches, dan is de blessure op dat moment onzichtbaar.
Confederatio Helvetica, Komrad is een Zwitser.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef ASSpirine het volgende:
CH???
zou trouwens niet aan jeugd beginnen, en als je perse wil, pas aan jeugd beginnen als je standaard 100k per 2-weekse begroting winst maakt. Maar goed, wie ben ik....quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:31 schreef maniack28 het volgende:
Nee, het is juist effectief zo, tot bepaalde niveaus heeft het geen zin meer dan 5k of meer dan 10k uit te geven omdat het niveau toch net zo hard stijgtr als wanneer je 20k uitgeeft. Heel slim dus(ik weet alleen de niveaus niet meer uit mn hoofd..
)
Eleven Ton Rovers - Vitussa FCquote:
quote:Op woensdag 16 november 2005 01:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Goed, duidelijk weer een correctie nodig, maar daar heet ik grump voor
Het stijgt niet net zo hard, maar het gaat langzamer. Alleen bespaar je er op de korte termijn geld mee uit, op de lange termijn is 20k zelfs rendabeler, maar dan hebben we het echt over bedragen onder de ton ofzo, over 2 seizoenen verspreid dus
Tip: blijf niet te lang in een niveau hangen, dus stap snel over naar 10k, en dan snel over naar 20k, hoe langer je wacht hoe langzamer de toename per week namelijk (en hoe langzamer de toename, hoe meer geld je uiteindelijk kwijt bent!)...
Dus conclusie, 20k is goedkoopste oplossing, maar geleidelijk investeren is handigst, zeker omdat je dat geld dan ook weer in trainies en en wekelijkse kosten kan steken. Ik zou trouwens niet aan jeugd beginnen, en als je perse wil, pas aan jeugd beginnen als je standaard 100k per 2-weekse begroting winst maakt. Maar goed, wie ben ik....
Geen coachquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:32 schreef Verbal_Kint het volgende:
@Mangoworks: echte verdedigerstrainers zijn 5-3-2 counterhufters![]()
joralf, die speler met zwak ervaring...duurt dan wel 3 ervaringsniveaus voor t je coach kan worden... wat doe je in de tussentijd?? dat schiet toch ook allemaal niet op![]()
Altijd!quote:Op woensdag 16 november 2005 09:27 schreef twisteddlogic het volgende:
Vanaf welk niveau is het handig om spelers te gaan promoveren? Redelijk ofzo?
Dat is volgens mij niet waar . . . ????quote:Op woensdag 16 november 2005 09:29 schreef twisteddlogic het volgende:
Ook als je jeugdopleiding maar slecht is?
Dan is de maximum waarde van de hoofdstat toch ook maar slecht?
Je vergroot de kans op een goede YP.quote:Je kunt elke week een nieuwe speler krijgen door een speler uit je jeugdteam te promoveren naar je eerste team. Hoe beter je opleiding is, des te groter de kans dat je jeugdspeler doorbreekt. Er is geen enkele mogelijkheid om te bepalen wat voor jeugdspeler je krijgt, behalve dat je kunt kiezen tussen een keeper en een veldspeler. Reken er niet op dat je elke week een topspeler krijgt; de meeste jeugdspelers zullen de basiself nooit halen. Als er één of twee meteen in de basis kunnen, zul je al tevreden moeten zijn – bedenk maar eens hoe het in het echt gaat!
De meeste clubs pompen veel geld in hun jeugdteam, maar er zijn er ook die minder investeren of helemaal niet en in plaats daarvan versterkingen kopen op de transfermarkt. Maar als je ervoor kiest een degelijke jeugdopleiding op te bouwen, moet je er wel op voorbereid zijn dat het wel even kan duren voordat je investeringen zich terugbetalen in de vorm van enigszins begaafde jeugdspelers. Zo zal het over het algemeen weinig zin hebben om jeugdspelers te promoveren als je opleiding "slecht" is.
Elke week heb je de keuze om een grote (20 000 ¤), middelmatige (10 000 ¤) of kleine (5 000 ¤) investering te doen in je jeugdteam. Veel kleine investeringen zijn effectiever dan een paar grote. Met andere woorden: het is verstandig om plannen te maken voor de lange termijn – als je bereid bent om veel nog te verdienen geld in je jeugdopleiding te stoppen, dan kunnen grote investeringen leiden tot een snellere vooruitgang. Als je een degelijke structuur wilt zonder daar veel geld aan uit te geven, dan maak je elke week een kleine investering. Het op niveau houden van je jeugdteam kost je niet automatisch zomaar iets, maar als je er niet voor zorgt dat je een regelmatig bedrag geeft, dan zal de structuur slechter worden. Zodra het niveau van je opleiding slechter wordt, zal het een hele tijd duren voordat hij weer omhoog gaat.
Je kunt maar één jeugdspeler per week promoveren. Als je het bedrag niet verandert, wordt het bedrag dat je vorige week in je opleiding hebt gestopt vanzelf ook deze week van je rekening worden afgeschreven.
Het kost de club 2 000 ¤ om een jeugdspeler te promoveren.
Informatie over je jeugdteam kun je vinden in het "Je club"-menu, onder het kopje "De club". Hier bepaal je hoeveel geld je wilt investeren en op deze plek kun je ook elke week een jeugdspeler promoveren.
tjao, je kunt dr een kopen met redelijk ervaring, die al volgend seizoen ofzo je coach kan worden. maar die's meestal wel wat ouder. opzich goed te doen, ik heb het met mn uitmuntend spits, is nu 31, gekocht met goed ervaring toen ie 30 was, wordt volgend seizoen mn coach als ie naar uitstekend ervaring is ("goed" coach wel hequote:Op woensdag 16 november 2005 07:25 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Geen coachJe hebt gelijk, maar wat voor mid moet ik dan kopen? Eentje zonder ervaring? Of met slecht ervaring? Wel of geen passen?
Kwartier voor het einde van je wedstrijd is slimmer, zo zien eventuele bieders anderhalf uur van tevoren geen blessures, en bij een eventuele bidwar heb je nog een kwartier spelingquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:15 schreef ASSpirine het volgende:
dus donderdag om half 9 erop zetten
Ik heb andere staatjes gezien (op Hottrick),quote:Op woensdag 16 november 2005 07:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
![]()
Ik ben 3 weken later dan komrad begonnen met investeren, hij steeds 20k, ik eerst 5k daarna meteen 10k daarna meteen 20k. Ik zat in dezelfde maand als komrad op uitstekend... dus wat je nu zegt gaat niet op..
Reken het totaalbedrag eens uit wat je kwijt zou zijn bij die 2 methoden?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik heb andere staatjes gezien (op Hottrick),
als je de hele tijd 20 K doet duurt het iets van 29 weken en bij geliedelijk investeren iets van 34 weken. Tel je de geinvesteerde bedragen op, ontloopt het elkaar qua totale investering weinig.
Dacht ik
wat een discussie om nixquote:Op woensdag 16 november 2005 14:19 schreef maniack28 het volgende:
Klopt, maar het duurt niet altijd 29 of 34 weken, dat is een klein beetje random (dacht ik). Dus volgens mij kan je toch beter maar 5k enzo doen.... maar goed, ieder voor zich he
Ik ga overigens niet die dure mid kopen, doe wel iets goedkopersMet iets minder ervaring enzo
en zonder redelijk wing
![]()
Dan hou ik tenminste nog geld over
Steeds 20 K iets van 580kquote:Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Reken het totaalbedrag eens uit wat je kwijt zou zijn bij die 2 methoden?
Kan dus ook 26 ipv 29 zijn en 37 ipv 34 weken, heb je toch 10 weken verschil.quote:Volgens mij zijn 29 weken en 34 weken gemiddelden aangezien de stijging per week variabel bepaald wordt (zoals bij conditietraining erg duidelijk is). 29 weken zou dus ook uit kunnen lopen naar 32 weken ofzo en de methode via 34 weken kan dan al in 31 weken ofzo voltooid zijn.
Dat is dan mijn theorie erachter![]()
Vergeet niet dat het bestaan van je team belangrijker is dan de jeugdopleiding... Immers wanneer je team niet bestaat heb je ook geen jeugdopleiding meer. Wanneer faillissement (schrijf je dat zo?) dreigt kun je er maar beter over nadenken om toch een beetje te minderen. En reken de extra rente over het negatieve saldo in dat geval ook even mee... ... ...quote:Op woensdag 16 november 2005 14:32 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Steeds 20 K iets van 580k
geleidelijk investeren 540 k, mar het duurt dan wel 5 weken langer,
min of meer gelijk dus
[..]
Kan dus ook 26 ipv 29 zijn en 37 ipv 34 weken, heb je toch 10 weken verschil.
Op de lange termijn dus redelijk verwaarloosbaar
Ik steek nu al 8 weken 20 k per week erin en als ik nu terug ga naar 5k of 10k dan daalt het nivo en duurt het een eeuwigheid voordat ik een uitstekende opleidiing heb. Kortom ik moet nu wel doorgaan, al dreigt er wel bankroet op deze manier, m'n deftrainees moeten binnen nu en 6 weken toch wel gaan "poppen" (zo noemen jullie dat toch), dan kan er weer poen binnen komen.
Grump, mijn verhaal was een aanvulling op jouw verhaal. Maar luisteren naar al die miljonairs schijnt aardig lastig te zijnquote:Op woensdag 16 november 2005 15:43 schreef Grumpey het volgende:
SW, daarom zeg ik:
Geen jeugd als je nog niet een A-team hebt waar ze tegenop kunnen kijken...
Maar Rony Vlaar is dan weer slecht voorbeeld![]()
Als het gaat zoals het gaat verlies ik ongeveer 40.000 per 2 weken, maar ik ben 10 verdedigers aan het trainen van redelijk naar goed, dus daar hoop ik wat aan te verdienen, volgens mij gaat het wel goed komen, en anders moet er ff rigoreus ingegrepen worden, maar ik verkoop m'n beste speler liever (nog) nietquote:Op woensdag 16 november 2005 15:07 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het bestaan van je team belangrijker is dan de jeugdopleiding... Immers wanneer je team niet bestaat heb je ook geen jeugdopleiding meer. Wanneer faillissement (schrijf je dat zo?) dreigt kun je er maar beter over nadenken om toch een beetje te minderen. En reken de extra rente over het negatieve saldo in dat geval ook even mee... ... ...
Uitstekend of goed coach maakt toch qua trainingssnelheid niets uit?quote:Op woensdag 16 november 2005 17:55 schreef komrad het volgende:
nee daar zijn ze veel te slecht voor
de U20 moet je zoeken bij Jonks, 17 jaar formi en een uitstekend coach
newbie, lees de FAQ eensquote:Op woensdag 16 november 2005 18:52 schreef Uddel het volgende:
[..]
Uitstekend of goed coach maakt toch qua trainingssnelheid niets uit?
Hoe kom ik er dan bij dat het niks uitmaakt?quote:Op woensdag 16 november 2005 18:55 schreef komrad het volgende:
natuurlijk wel
quote:Op woensdag 16 november 2005 19:17 schreef Johan-Derksen het volgende:
SW
Hoe is het met je trainees?
Goede aankoop?quote:Elio Weyerman (78902115)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een matig leider.
Specialiteit: Snel
Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 600
Loon: 681 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Martyrernes Brigader
Conditie: waardeloos Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: waardeloos
Vleugelspel: slecht Verdedigen: rampzalig
Scoren: redelijk Spelhervatting: slecht
Leg eens uit aubquote:Op woensdag 16 november 2005 21:28 schreef komrad het volgende:
ja, maar vooral salaris is lastig en aan wat voorwaarden verbonden
laat ik het zo zeggen, ik kan het een beetje maar er zijn er die het tot een kunst verheven hebben, denk aan Jonks, Grumpey, qyn, Lortnocquote:Op woensdag 16 november 2005 21:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Leg eens uit aubOf staat dat ook in de FAQ
Of is het te lastig uitleggen, maar je maakt me zo nieuwsgierig.....
Ik google me al sufquote:Op woensdag 16 november 2005 21:49 schreef komrad het volgende:
[..]
Sommige dingen moet je zelf uitzoeken ook.
Snap ik,quote:Op woensdag 16 november 2005 22:03 schreef komrad het volgende:
ik bedoel dat je door spelers te kopen en verkopen er zelf gevoel voor moet ontwikkelen. Google is ook niet alwetend (hoewel wel bijna )
ze hebben al 7 weken training gehad, dus het kan niet andersquote:Op woensdag 16 november 2005 22:33 schreef komrad het volgende:
en waar baseer je dat op?
Nee, ik bemoei me met dingen waar ik niets mee te maken hebquote:
En de leeftijd van je traineesquote:en ligt ook aan de coach die je hebt
Het is volle maanquote:Op woensdag 16 november 2005 22:33 schreef komrad het volgende:
en waar baseer je dat op?
kijk dat zijn de soort prono's waar ik van houd.quote:
17yr, die speelt weer in wk48quote:Op woensdag 16 november 2005 22:52 schreef komrad het volgende:
[..]
kijk dat zijn de soort prono's waar ik van houd.
Trouwens, iemand nog een +4 trainee kopen, ik garandeer dat hij hoog is (1 week), je moet er alleen wel wat doktors op zetten
Als je opgelet had, dan had je geweten dat de sterren voor een FTW ruwweg een optelsom is van zijn scoren en vleugelspel stat. Het is dus niet gek dat dit gebeurd voor elke FTW... Dus extreem veel geld hoef je niet te verwachten.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:16 schreef ExCibular het volgende:
Ik heb gisteren ook verloren!![]()
Was ook wel verwacht!
Ik heb wel mijn eerste blessure geschopt van dit seizoen, een 5+![]()
Mijn WB die kalm opvliegend en eerlijk is viel deze eer ten beurt.
Ik heb een heel klein beetje gespeeld met FTW. En ik vind het een aardige extra mogelijk. Ik ben wel benieuwd of nog wordt aangepast. Wat mij betreft is hij namelijk veel te sterk. Als ik naar de ratings kijk moet ik met een beetje spelen een uitstekend (--) - goed (--) - formidabel (+) kunnen halen.
Hiervoor haalde ik maximaal een redelijk over de gehele linie.
Ik heb een maand geleden een vleugelspeler gekocht met goed vleugelspel en goed passen. Deze had als bijstat redelijk scoren en deze speler haalt volgens htratings 5* als FTW terwijl hij op de vleugel 3* haalt. Volgens mij zou deze speler niet meer dan 3,5* mogen halen.
Mochten ze het zo houden dan ben ik benieuwd met er met zo'n speler gaat gebeuren op de transfermarkt. Dit is dan een super goedkope spits!
Loopt over 15 min afquote:Ardijan Vujanovic (10798252)
27 jaar, matig in vorm, gezond
Hij heeft goed ervaring en is een waardeloos leider.
Nationaliteit: Sverige
Total Skill Index (TSI): 3 300
Loon: 1 776 ¤/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Kristiansund
Positiespel: formidabel Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: matig
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht
Ik ben het met je eens dat het spelletje om de ratings draait. Juist daarom is FTW zo interessant. Een spits met redelijk vleugelspel, is opeens heel flexibel inzetbaar omdat zijn vleugelspel zo zwaar meetelt. Met FTW kan ik mijn vleugels verdedigend zetten en met mijn middenveld accent leggen op de aanval c.q. verdediging.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:38 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Als je opgelet had, dan had je geweten dat de sterren voor een FTW ruwweg een optelsom is van zijn scoren en vleugelspel stat. Het is dus niet gek dat dit gebeurd voor elke FTW... Dus extreem veel geld hoef je niet te verwachten.
En het spelletje draait nog altijd om de ratings!!!
Uitstekende aanval? Man, ik haal met 1 uitmuntend spits en 2 goed/goed spitsen niet eens goed (hoog).... met aanvallende coach en dan heb ik het niet over de hele linie maar over mijn centrale aanval. Vorige week 1 spits naar de wing gezet (met redelijk vleugel), centrale aanval daalde naar matig(zeer hoog) en wing naar redelijk (laag)... dus hoe jij bij uitstekend komtquote:Op donderdag 17 november 2005 10:20 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het spelletje om de ratings draait. Juist daarom is FTW zo interessant. Een spits met redelijk vleugelspel, is opeens heel flexibel inzetbaar omdat zijn vleugelspel zo zwaar meetelt. Met FTW kan ik mijn vleugels verdedigend zetten en met mijn middenveld accent leggen op de aanval c.q. verdediging.
Alleen word met 3 aanvallers en een countertactiek spelen zo wel heel interessant. Voor 1,5 miljoen heb je een uitstekende aanval over de hele linie. 2* een goed vleugelspel met goed scoren en een uitmuntende spits en je bent klaar.
Komrad, als ik jou als voorbeeld mag nemen want ik weet dat jij counter speelt, ik denk dat je als je 2 van je spitsen vervangt door goed vleugelspel goed passen en goed scoren spelers, je met een uitstekende aanvals linie kan spelen. Dan je vleugel verdedigend en je hebt ook een verdedigings linie die goed is over de hele breedte en daarnaast hou je geld over.
Dus daarom denk ik dat dit soort spelers wel eens een heel stuk duurder kunnen worden.
Met mijn WB, CM en mijn vleugels aanvallend (spelers die je kan kopen voor zo'n 40.000 p.s.) kan ik zelfs een Uitmuntend (-) en een formidabel (+) vleugelaanval halen. dit gaat dan natuurlijk wel tenkoste van de rest van mijn team en is daarom niet echt toepasbaar. Centrale aanval is daarbij slechts matig (mijn uitstekend spits).quote:Op donderdag 17 november 2005 10:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Uitstekende aanval? Man, ik haal met 1 uitmuntend spits en 2 goed/goed spitsen niet eens goed (hoog).... met aanvallende coach en dan heb ik het niet over de hele linie maar over mijn centrale aanval. Vorige week 1 spits naar de wing gezet (met redelijk vleugel), centrale aanval daalde naar matig(zeer hoog) en wing naar redelijk (laag)... dus hoe jij bij uitstekend komt
Misschien heb je nog 3 mids met veel passen ofzo... die heb ik niet, dus dat zou het verschil maken, bovendien speel ik met een winger to the middle (draagt dus ook niet bij aan mn aanval). Maar uitstekend aanval
Gefeliciteerd, dat is leuk! Dat geluk heb ik nog nooit gehad.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:38 schreef Oldbie het volgende:
Ik heb nog geen Japans vlaggetje dus ging ik even naar Japan om 25 online gebruikers uit te dagen. Zonder te kijken naar de teams gingen mijn uitdagingen de deur uit. Even later werd een uitdaging geaccepteerd.....blijkt het een team te zijn uit de J-league
Een oefenwedstrijd tussen een eredivisieploeg en een negende klasser
Ik ben kansloos maar als het een beetje meezit levert het me wel geld op
Daarom zei ik ook als je countert, ik kan ook niet met een rampzalig middenveld spelen, maar als ik counter kom ik daar denk ik nog wel mee weg denk ik (normaal heb ik zo waardeloos ++ of slecht --). Een counterexpert weet dit natuurlijk beter.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:57 schreef maniack28 het volgende:
Aaah je speelt 9e divisieJa, ik kan dat niet doen, ik moet minimaal zwak(hoog) middenveld halen, dus wingers werken bij mij niet (of ik moet heel veel geld hebben). Verder heb ik ervoor gekozen om mids zonder bijstats te halen, want die zijn goedkoper. Maar goed, ik heb nu nogal veel 17 jarige talentjes rondlopen, waarvan ik er sowiezo 2 met veel winst wil verkopen begin volgend seizoen. Dus dan heb ik weer geld vrij voor 18 jarigen. Echter no way dat ik nog 19 jarigen ga trainen, want die zijn echt niet rendabel (met hogere stats als formi/uitmuntend enz. enz.). Ik heb nu zelfs verlies gemaakt op een speler die ik 23 september heb gekocht (formi, matig met koppen, gekocht voor 1,4 miljoen nu verkocht met uitmuntend voor 1,5 miljoen
). Dus de transfermarkt voor spitsen is naar mijn idee aan het zakken (voor de 19 jarigen dan).
Kan ik je toch nog ergens in aftroevenquote:Op maandag 14 november 2005 15:31 schreef komrad het volgende:
Alexander Saltanov (53189307)
21 jaar, goed in vorm, gezond
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.
Nationaliteit: Rossiya
Total Skill Index (TSI): 8 480
Loon: 3 168 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: vintage fc
Positiespel: briljant Passen: zwak
Vleugelspel: slecht Verdedigen: slecht
Scoren: waardeloos Spelhervatting: rampzalig
gekocht voor 1,83M; goede prijs?
Ik heb het gevonden hoor op Googlequote:Op woensdag 16 november 2005 22:03 schreef komrad het volgende:
ik bedoel dat je door spelers te kopen en verkopen er zelf gevoel voor moet ontwikkelen. Google is ook niet alwetend (hoewel wel bijna )
Linkje alleen voor mij?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:47 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ik heb het gevonden hoor op Google
uhuquote:Op woensdag 16 november 2005 17:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Trouwens Maniack, was jij die Joralf uit Gouda die brieven naar de spits to stuurt?
dream on, ik heb een bovennatuurlijk een briljant (en soms ook nog een formi) spits en haal dat niet eensquote:Op donderdag 17 november 2005 10:20 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het spelletje om de ratings draait. Juist daarom is FTW zo interessant. Een spits met redelijk vleugelspel, is opeens heel flexibel inzetbaar omdat zijn vleugelspel zo zwaar meetelt. Met FTW kan ik mijn vleugels verdedigend zetten en met mijn middenveld accent leggen op de aanval c.q. verdediging.
Alleen word met 3 aanvallers en een countertactiek spelen zo wel heel interessant. Voor 1,5 miljoen heb je een uitstekende aanval over de hele linie. 2* een goed vleugelspel met goed scoren en een uitmuntende spits en je bent klaar.
Komrad, als ik jou als voorbeeld mag nemen want ik weet dat jij counter speelt, ik denk dat je als je 2 van je spitsen vervangt door goed vleugelspel goed passen en goed scoren spelers, je met een uitstekende aanvals linie kan spelen. Dan je vleugel verdedigend en je hebt ook een verdedigings linie die goed is over de hele breedte en daarnaast hou je geld over.
Dus daarom denk ik dat dit soort spelers wel eens een heel stuk duurder kunnen worden.
Will doquote:Op donderdag 17 november 2005 19:09 schreef ASSpirine het volgende:
die ene die in Japan ging spelen, laat wel even weten hoeveel je hebt verdiend
http://student.science.uva.nl/~lhoek/coolness.phpquote:Op donderdag 17 november 2005 19:05 schreef komrad het volgende:
hoe maken jullie eigenlijk die plaatjes?
www.hattricktips.orgquote:Op donderdag 17 november 2005 17:28 schreef Jonks het volgende:
Naast Google heeft Lortnoc ook een interessante pagina (waar ik mijn bijdrage nog steeds niet aan heb geleverd) hij meld zich vanzelf wel hoop ik
Ik wou even Player Price Calculator gebruiken maar dan moet ik verplicht IE gebruiken.quote:
quote:Op donderdag 17 november 2005 22:14 schreef Lortnoc het volgende:
Komt over een tijdje een online php versie van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |