Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:02 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:08 |
Ik had hier recent al een foto gedeeld van de foto-avond bij de SGB, maar er kwamen nog een paar. De eerste foto was Ome Ceesje: gevolgd door de Hippel En nog even de Oersik met keteltrein En toen die foto met de Oersik en OmC die ik al eerder toonde waarna de afsluiter volgde en de lichten werden gedoofd: | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:11 |
Erg fraai, Greavy ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:13 |
Mooi hoor! is weer eens wat anders he, fotoshoot by night ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:14 |
Was weer eens leuk om te doen inderdaad. Heel anders als bij dag. Toen deze foto-avond in de vriendenkringen werd aangekondigd, heb ik mij gelijk aangemeld. Waren met 12 man aanwezig en hebben 3 uurtjes lopen fotograferen zodat iedereen genoeg tijd had om met instellingen dingen te proberen ed Hiervoor zijn ongeveer 20 grote halogeen schijnwerpers gebruikt om de donkere hoek bij te lichten. De SGB heeft, naast een paar zwakke lampen op het perron en een lantaarn naast het oude seinhuis, hier vrijwel geen verlichting. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:16 |
heb je meteen gevraagd hoe het met die NS2000 staat daar? | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:16 |
Deze zomer maar eens naar de SGB, kan ik ook nog wat bedrijfsmatigs meepakken ![]() | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:27 |
ding is optisch wat geschilderd enzo, maar nog niet de meeste haast mee. Zijn wat andere projecten even belangrijker. Maar ze gaan er wel weer mee aan de slag. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:29 |
It's something ![]() ![]() Heb daar inmiddels een maand geleden nogeens om een update gevraagd, maar ho maar ![]() PTA / NS 2000 Crowdfunding (Locomotief) | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:30 |
Nee idd, deze winter stond de werkplaats helemaal vol met het rijdend tractiemateriaal voor (groot) onderhoud, dus er was sowieso geen plek in de werkplaats. Dat spul is straks weer steeds rijdend, dus dan is er weer plek in de werkplaats. | |
greavy | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:35 |
Ik begreep dat er vanuit diverse punten pas volgend jaar tijd is om aan de lok te beginnen. Lok schijnt tot na de bevrijdingsfeesten 2020 in deze kleuren te blijven staan, aldus ergens tekst op FB van SGB zelf:
| |
Dr_Flash | zaterdag 16 maart 2019 @ 22:57 |
Oh well, leuk dat er dan ineens nul communicatie meer naar de donateurs is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 16 maart 2019 @ 23:23 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 17 maart 2019 @ 03:02 |
Kennen jullie de V-Chain train al? | |
Fred | zondag 17 maart 2019 @ 10:10 |
De buit is binnen, de SGB heeft nu zijn lokje waar ze binnen de eigen gelederen de blits kunnen maken op het 75+ feestje volgend jaar. | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2019 @ 12:58 |
Nou daar lijkt het ernstig op ja. | |
dennistd | zondag 17 maart 2019 @ 14:45 |
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben.... https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100 | |
GlenSpey | zondag 17 maart 2019 @ 15:44 |
Dit is waarom wij schoenen met stalen neuzen dragen | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2019 @ 16:01 |
Toevoeging: Hij was dronken en hij heeft de machinist alleen verbaal aangevallen. Hopelijk mag hij de schade van die andere 18 vertraagde treinen ook zelf ophoesten. | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2019 @ 16:02 |
Dit is waarom jij een blaaskaak bent. | |
MTL | zondag 17 maart 2019 @ 17:19 |
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/ NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de staking ![]() | |
b2py | zondag 17 maart 2019 @ 17:38 |
Wel een betere oplossing dan afgelopen vrijdag "reis niet met NS want hele dag nog ellende van de staking" | |
Kansenjongere | zondag 17 maart 2019 @ 17:42 |
WTF, omdat haar personeel dreigt een deel van de ritten lam te leggen schrapt NS maar meteen ALLE ochtendtreinen en noemt dat dan in het belang van de reiziger? Hoe wereldvreemd zijn die lui? | |
James1988 | zondag 17 maart 2019 @ 17:45 |
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen, en willen ze voorkomen dat er tijdens het hoogtepunt van de ochtendspits (7:30 - 8:30, meen ik me te herinneren?) op heel veel trajecten treinen uitvallen door een logistieke janboel? | |
Faux. | zondag 17 maart 2019 @ 17:45 |
Ik ben een treinenleek dus mogelijk slaat dit nergens op maar zou t niet voor de dienstregeling/inzet van materiaal lastig zijn als sommige treinen rijden en sommige niet? | |
Kansenjongere | zondag 17 maart 2019 @ 17:46 |
Ook daarom een rondje om de kerk. | |
Stefanovic83 | zondag 17 maart 2019 @ 18:40 |
En recht op staken schrappen. Stelletje achterlijken.. | |
Dr_Flash | zondag 17 maart 2019 @ 18:46 |
Sowieso veel beter ja. | |
Salatrel | zondag 17 maart 2019 @ 18:48 |
Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen. | |
James1988 | zondag 17 maart 2019 @ 18:58 |
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht. Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten. | |
dennistd | zondag 17 maart 2019 @ 19:04 |
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt? | |
b2py | zondag 17 maart 2019 @ 19:05 |
Wat denk je zelf? | |
Salatrel | zondag 17 maart 2019 @ 19:06 |
in Nederland moet je een staking ook aankondigen alleen hoeft dat niet op individuele basis. De deadline was 14 maart 22:00 | |
dennistd | zondag 17 maart 2019 @ 19:06 |
Ik verwacht van niet, maar dan is het dus geen verschuiven maar gewoon de eerste uren alles opheffen. | |
b2py | zondag 17 maart 2019 @ 19:33 |
Er staat toch ook ‘verschuift start dienstregeling’ | |
Kansenjongere | zondag 17 maart 2019 @ 19:37 |
Als NS termen als "Reiziger op 1, 2 en 3" of in dit geval "In het belang van de reiziger" gaat gebruiken, dan kun je er zeker van zijn dat je als reiziger keihard genaaid wordt. Reken dus maar niet op extra treinen, langere treinen of enige compensatie. | |
Fred | zondag 17 maart 2019 @ 19:53 |
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland ![]() Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt. En dan om 0706 zullen ze weer vertrekken, vast via dienstregeling, mits er een trein staat waar ze mee kunnen rijden. [ Bericht 44% gewijzigd door Fred op 17-03-2019 19:59:25 ] | |
Bitlord | zondag 17 maart 2019 @ 22:45 |
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen. Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden. | |
DriekOplopers | zondag 17 maart 2019 @ 23:26 |
We gaan het zien, morgen. Na kritiek van mijn kant namens de club met de groene website is GTBV morgen gewoon van toepassing. Eerst wilde NS dat niet. | |
Fred | zondag 17 maart 2019 @ 23:39 |
Aangepaste dienstregeling staat inmiddels in de planner... eerste trein van Rotterdam naar Den Haag vertrekt pas om 8u06. Vanaf 9u06 rijdt het weer volledig volgens de dienstregeling. Ik heb er nou al zin in. Er vast geen gratis koffie? | |
Kansenjongere | maandag 18 maart 2019 @ 00:56 |
Natuurlijk niet, dat zou "In het belang van de reiziger" zijn. | |
b2py | maandag 18 maart 2019 @ 07:28 |
Doe ff niet meer staken oké. Sjonge jonge | |
Kansenjongere | maandag 18 maart 2019 @ 07:44 |
Heeft NS het opstarten van de dienstregeling in het belang van de reiziger nog wat verder uitgesteld? | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 08:23 |
Zeg jij ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door GlenSpey op 18-03-2019 08:37:58 ] | |
Injetta | maandag 18 maart 2019 @ 08:32 |
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop. | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2019 @ 08:34 |
Het is druk ![]() | |
Injetta | maandag 18 maart 2019 @ 08:45 |
Sta nu op Duivendrecht. Erg rustig hier en nagenoeg lege treinen. Vreemd. Maar wel relaxed. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 08:58 |
Vandaag gewoon thuisblijven. Beter voor je bloeddruk en alles ![]() | |
Salatrel | maandag 18 maart 2019 @ 09:10 |
de rangeerdienst (nachtdienst) staakte al vanaf 04:00 oftewel treinen zouden niet voorgebracht worden... | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 09:21 |
Is er nou serieus iemand die dacht "okee 0600-0706 staken ze, dus daarvoor en daarna rijdt alles volgens het boekje"? ![]() Wat doen jullie allemaal verbaasd ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 18 maart 2019 @ 09:33 |
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden. | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 09:35 |
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder. | |
Frozen-assassin | maandag 18 maart 2019 @ 09:42 |
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7. | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 09:45 |
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van staken ![]() | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 09:54 |
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur. | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 09:56 |
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media. Ga weg joh | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 10:05 |
Van iemand die altijd zn woordje klaar heeft zou je verwachten dat ie zich wat meer in heeft gelezen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 10:26 |
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt. Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas ![]() | |
ReisT | maandag 18 maart 2019 @ 10:57 |
Media hebben gewoon overgenomen wat de vakbonden riepen, op de site van FNV staat bijvoorbeeld: "NS-medewerkers willen een pensioen vanaf 66 jaar, daarom duurt de symbolische staking 66 minuten. Effectief betekent dat vanaf aanvang dienstregeling." | |
b2py | maandag 18 maart 2019 @ 11:17 |
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV. | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 11:17 |
Ik ook niet, zag t toevallig een paar dagen terug voorbij komen op de Facebook-pagina van ons Wim ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 11:39 |
Dan brengen ze in elk geval de boodschap over dat ze graag door willen werken tot hun 180ste, en dan met pensioen gaan. Dat moet wel te regelen zijn lijkt me ![]() | |
GlenSpey | maandag 18 maart 2019 @ 12:23 |
Anders ga jij lekker door tot je 90ste, om te compenseren voor degenen die daar niet op zitten te wachten ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 18 maart 2019 @ 12:49 |
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar. Dan gaat die verdwijnen of omlaag. Dan gaat iedereen met 66 als een stel armoedzaaiers met pensioen. Lijkt mij niet de bedoeling. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die nu met 66,7 jaar met pensioen moeten en daar eigenlijk helemaal nog geen zin in hebben. Dat biedt kansen voor de mensen zelf en voor de betaalbaarheid van het pensioenstelsel. De bonden spelen daar totaal niet op in en lopen het personeel onnodig op te jutten. Zeker aangezien ze zelf bij het pensioenoverleg zijn weggelopen en men ook in Den Haag uitstekend snapt dat je niet met ieder beroep tot je 70e door kan werken. In plaats van mee te praten maken ze er een actie voor een eendimensionaal standpunt van waar een deel van de werknemers helemaal niet op zit te wachten. Het zijn pensioendrammers. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 maart 2019 @ 17:33 |
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden. | |
b2py | maandag 18 maart 2019 @ 17:34 |
7:18 ook | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 17:35 |
Ja, maar dat gebeurde niet. Er zal ook heus wel een component reizigertje pesten bij gezeten hebben ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 18 maart 2019 @ 17:37 |
Ander verhaal, ik trek dit zomaar uit de plannert: ![]() Ik hoef dus niet om te checken in Heerlen. Maar kan ik bij NS uitchecken in Valkenburg dan? ![]() | |
b2py | maandag 18 maart 2019 @ 17:37 |
Maar resume. De staking zou van 06:00 tot 07:06 duren. FNV kondigt aan vanaf aanvang dienst tot 07:06. De eerste bewegingen zullen rond half vijf aanvangen. Kwart over 4 op je werk. Bijna 3 uur dus. En dan moet ik de FNV blijven geloven? Zijn gewoon de laatste piepjes van een partij in ondergang dat nog aandacht zoekt ergens. Treurig dat ze hun eigen bestaan zo ophangen aan dit soort ellende. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 maart 2019 @ 17:38 |
Tot hier klopt het. Maar.... Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 maart 2019 @ 17:38 |
7:18-15=7:03 | |
Mr_Klaasje | maandag 18 maart 2019 @ 20:08 |
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af. | |
DeaDLocK2K | maandag 18 maart 2019 @ 20:32 |
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 maart 2019 @ 06:53 |
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet? | |
jefjef | dinsdag 19 maart 2019 @ 07:52 |
Voor de geintresseerden, zaterdag en zondag 23/24 maart worden enkele werkzaamheden op de lijn Zevenaar - Didam uitgevoerd betreffende aanleg dubbel spoor. Volgende materieel zal dan worden ingezet: - Kettinghor : vr/za : 04:00 – 08:00 (gedeelte : Wehl) ; - CSM : zo : 07:00- 16:00 (gedeeltes : A-12 en Didam) ; - Unimat : za/zo : 03:00 – 10:00 (gedeelte : Wehl) ; - Unimat : zo : 12:00 – 18:00 (gedeeltes : Ringbaan Oost en duiker km 47.870). Dus goed vanaf de zijwegen e.d. te zien en te volgen | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 08:06 |
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is. | |
Fred | dinsdag 19 maart 2019 @ 08:08 |
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen. Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school. Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland. | |
derLudolf | dinsdag 19 maart 2019 @ 08:18 |
Idd. | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 08:41 |
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank. | |
Fred | dinsdag 19 maart 2019 @ 10:07 |
Als je niet verder kijkt dan de Nederlandse jongeren op een Nederlandse school in de tegenwoordige tijd dan zal je dat idd nooit horen. | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 10:24 |
Waar had ik zoiets moeten horen dan? | |
Fred | dinsdag 19 maart 2019 @ 11:36 |
Je zou eens op Cuba kunnen gaan kijken. Bijna 0,0 motivatie onder de bevolking om zich daar de laten onderwijzen. Door het communisme is er weinig tot geen beloning voor mensen die een stapje extra willen zetten. Het uiteenvallen van de USSR is deels gebeurd doordat de bevolking geen motivatie had om überhaupt nog hard te werken. | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 11:48 |
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken? | |
Fred | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:08 |
Niets. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:18 |
Dat wordt altijd gezegd en toch is daar geen gram bewijs voor in de praktijk. Letterlijk iedere keer dat iemand een politicus op zo'n uitspraak aansprak bleken er alleen maar cijfers voor het tegenovergestelde principe te zijn (weleens gehoord van Noorwegen? Zweden?) want weet je wat; uiteindelijk blijkt dat de hele samenleving er zoveel beter van wordt dat het gewoon goed werkt. Zelfs de fucking VS hebben decennia lang een toptarief gehad van ruim 90%. Dus; Zoals voor al die VVD-papegaaiers, het zou je sieren om die economische neoliberale bullshitcredos eens van je af te flikkeren en net als de rest van de wereld weer wat serieuzer naar economie als wetenschap te gaan kijken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25 |
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:29 |
Het is wel de hele reden ook waarom de Fyra/HSL zo'n drama waren, en de OVC, zelfde laissez-faire principes. Waarbij je dus alleen het recht hebt om heel boos te worden, maar verder klopt de uitspraak "We doen een glas, een plas, en alles bleef zoals het was" redelijk goed hierin. Oh en de NZL. | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:48 |
Eringa kapt ermee na omvorming tot ZBO: https://www.spoorpro.nl/m(...)-topman-van-prorail/ | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 maart 2019 @ 12:55 |
Vind ik wel jammer. volgens mij de goede man op de goede plek, grotendeels. | |
Hr-Flip | dinsdag 19 maart 2019 @ 14:16 |
Pier was een goeie, maar vaak te populistisch bezig. Wel gelijk onbewaakte overwegen afsluiten met veel media. Maar over de debacle "Zwolle - Kampen" heeft hij 1x een ontwijkend antwoord gegeven. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 maart 2019 @ 14:47 |
Ja,maar ik had wel eindelijk het idee dat er iets bij de vastgeroeste cultuur binnen ProRail verandert is en ik denk dat dat de meeste winst is. Maar misschien is het ook weleens tijd voor een frisse neus ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 19 maart 2019 @ 15:42 |
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest.. Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee. | |
James1988 | dinsdag 19 maart 2019 @ 16:06 |
Volgens treinreiziger.nl was Pier sowieso al niet van plan om tot na 2020 te blijven zitten:
| |
James1988 | dinsdag 19 maart 2019 @ 16:08 |
Je hebt zo'n actie net gemist. | |
jefjef | dinsdag 19 maart 2019 @ 17:31 |
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/ De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald. | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 17:39 |
Ah leuk! Succes van het weekend! | |
James1988 | dinsdag 19 maart 2019 @ 17:47 |
^wat hij zegt ![]() | |
derLudolf | dinsdag 19 maart 2019 @ 17:50 |
Leuk speelgoed ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 maart 2019 @ 19:30 |
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geleden ![]() | |
Maegrim | dinsdag 19 maart 2019 @ 20:14 |
zal het ff regelen | |
#ANONIEM | dinsdag 19 maart 2019 @ 21:41 |
![]() Gaaf plaatje toch! [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2019 21:43:51 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 19 maart 2019 @ 21:48 |
Je zat echt drie dagen te wachten om dit te kunnen posten? ![]() Ja, gaaf plaatje ![]() | |
b2py | dinsdag 19 maart 2019 @ 21:49 |
https://www.treinreiziger(...)naar-ede-wageningen/ Ff wachten nog met ieder kwartier Valleilijn | |
#ANONIEM | dinsdag 19 maart 2019 @ 21:49 |
Ja man | |
derLudolf | dinsdag 19 maart 2019 @ 22:08 |
Grote jongen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 maart 2019 @ 23:57 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:03 |
Mijn emailadres, postcode, huisnummer en geboortedatum. Serieus. Nee dat valt niet onder billijke grondslag. Gewoon mijn vraag beantwoorden, nu meteen. Jullie overtreden de AVG / GDPR en je weet het. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:06 |
Ik zet mijn geld op 'bot die automatisch die reactie stuurt'. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:07 |
Ja de vliegende kanker met ze. Normaal doen, Je aan de wet houden, en nog enigszins klantvriendelijk overkomen ook graag. dat is toch wel het minste. 0 uit 3 wordt nu gepresteerd. Nee, je kunt niet wachten toch oktober of dit eigenlijk wel een probleem is. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:17 |
Je hebt helemaal gelijk hoor, bij een vraag als deze hebben ze die informatie echt niet nodig. Maar, goed lezen: "Heb je een vraag over je abonnement of het wijzigen van je gegevens? Stuur dan alvast..." Het antwoord op die vraag is 'nee', dus je hoeft niks te doen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:20 |
Nee hehe dat snap ik. Maar snappen zij nu ook dat de bal bij hen ligt? | |
Kansenjongere | woensdag 20 maart 2019 @ 00:20 |
Ze vragen (of in ieder geval vroegen) bij elke vraag, klacht of zelfs suggestie om die informatie want anders beweren ze het niet in hun systeem te kunnen registreren en doen ze er dus helemaal niets mee.. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:21 |
okee geboortedatum 01-01-1496, emailadres kut@lul.zak. Succes. | |
Kansenjongere | woensdag 20 maart 2019 @ 00:22 |
Nu gaan ze je vast keuzedagen aanbieden. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:22 |
Ik mag hopen van wel. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:23 |
Ik ben echt heel erg klaar met van alles nu. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:23 |
Transport for London was een paar jaar geleden ook mooi: wilde je een Oyster account aanmaken (om je reisgeschiedenis in te zien), dan móést je een adres opgeven (why?). En dat adres móést in het Verenigd Koninkrijk zijn. Toen heb ik maar het adres van het hoofdkantoor van TfL opgegeven. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:24 |
Zoals waarschijnlijk minstens 18.000 anderen ![]() | |
Kansenjongere | woensdag 20 maart 2019 @ 00:25 |
Klinkt herkenbaar, zoiets moest ik ook doen in LA om mijn resterende saldo op hun variant op de ov-chipkaart te kunnen raadplegen. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:26 |
Allee maar om je saldo te kunnen raadpleken ![]() | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:27 |
Tegenwoordig accepteert TfL wel internationale adressen. Maar als je dan je Oyster-card wil opwaarderen via de website, of als je er een abonnement wil kopen, dan moet je ineens weer een Brits adres hebben? ¯\_(ツ)_/¯ | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:28 |
afzinken die onzin. EU needs UK like fish needs bicycle ![]() | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:30 |
Zo kan ik nog wel meer debiele voorbeelden geven van 'little Britain' ![]() Mooi land hoor, en ik ben er graag. Maar af en toe is wel heel goed te merken dat ze zichzelf nog altijd als een eiland zien. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:31 |
lelijke wijven man je hebt daar niks te zoeken | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 00:31 |
Ik wil Schotland graag houden. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 00:31 |
Ik ga er ook niet heen om chickies te hosselen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:31 |
Ja, dat wil Schotland ook ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:37 |
"Hallo Fles, hoe laat gaat de bus naar DriehonderddertienscheGasselternijveenschemondschendamme-Camminghabuurvrouwschekutten? ![]() - Nou dat kan ik je wel vertellen maar dan moet ik eerst je creditcardnummer weten. " Serieus hoe kun je denken dat je NIET op je bek geslagen wordt? ![]() | |
dennistd | woensdag 20 maart 2019 @ 00:41 |
Ik ga het ook proberen met de eerste de beste die mij vraagt of deze bus naar huppeltjepup gaat. "Als ik dan eerst even uw geboortedatum, postcode en huisnummer mag hebben?" | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:48 |
ja moet je doen. kujjelachejonge. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:50 |
Ik begreep onlangs dat een enkele vraag aan je verzekeraar "heuj wordt deze schade gedekt?" al reden is om je premie op te hogen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 00:52 |
Wat is het verschil met een OV-chipkaart ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 00:58 |
Nul. Toch krijg ik een reisadvies waarvoor EXPLICIET aangegeven wordt dat ik in Heerlen niet hoef om te checken. Dan wil ik weten hoe dat zit: Moet ik in Eindhoven bij Arriva inchecken terwijl ik de eerste 98 km met NS reis? Kans = 0 Moet ik in Valkenburg bij NS uitchecken terwijl daar geen NS-paaltjes staan? Kans = 0 Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Enige optie is dat de tariefintegratie NS / Arriva inmiddels een feit is. Kans = 0. Succes falers ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 01:01 |
![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 01:04 |
Ik zou het principieel niet doen, in-/uitchecken. Kijken wat er gebeurt bij controle. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 01:05 |
JA ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 09:51 |
Het schijnt een foutje te zijn. Er moet gewoon wel omgebliept worden natuurlijk. | |
Fred | woensdag 20 maart 2019 @ 10:24 |
Dat gaan ze nu fixen door er in het rood een waarschuwing bij te zetten? Net zoals bij Sloterdijk? | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 10:25 |
ik denk dat ze de tekst op de website weg gaan halen ![]() | |
ReisT | woensdag 20 maart 2019 @ 11:12 |
Blijkbaar is het al gefixed, als ik nu in de reisplanner kijk staat er gewoon "check-uit NS en check-in Arriva" zoals je zou verwachten.Nee. Dit is gewoon een overstap tussen twee verschillende vervoerders. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 11:17 |
Nee hoor, het staat er nog. Vreemd genoeg alleen bij deze ene reis. Ga maar eens plannen op 12 april met vertrek 16:00. | |
ReisT | woensdag 20 maart 2019 @ 11:40 |
Ik zie nu waar de fout zit: De tweelandentrein heet nu nog "Arriva Sneltrein" in de reisplanner, vanaf 8 april is dat ineens "DB Arriva Regional-Express" en dat snapt het systeem niet. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 11:49 |
Dan is het toch wel heel bijzonder dat er expliciet bij staat dat ombliepen NIET nodig zou zijn. | |
ReisT | woensdag 20 maart 2019 @ 12:00 |
Tot afgelopen december reed er een DB-trein vanaf Heerlen waarop het NS-tarief geldig was. Blijkbaar staat er nog steeds ergens een tegeltje DB = NS-tarief en dan hoef je dus niet om te checken. | |
Dr_Flash | woensdag 20 maart 2019 @ 12:04 |
ik snap er niks meer van. Kan ik dan bij Blauwnet uitchecken of moet ik de DB-R-net paaltjes hebben? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 12:06 |
Abellio Scotrail. | |
jefjef | woensdag 20 maart 2019 @ 12:58 |
Dat kan zeker, Volker heeft ze zelf ook namelijk | |
BLS | woensdag 20 maart 2019 @ 19:52 |
Iemand die toevallig nog ergens dubbeldekkers voor 200 km/h heeft staan? Even DB inlichten want die heeft ze voor het eind van dit jaar nodig. https://railcolornews.com(...)t-double-deck-trains | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 19:54 |
Alsof iemand die over heeft? ![]() De enige 200 km/h-dubbeldekkers die ik ken zijn die van de NMBS (M6), en de WESTBahn KISS-treinstellen. De M6-stellen hebben zelfs al ETCS (Level 1, voor zover ik weet). Beide operators hebben ze zelf nodig. | |
BLS | woensdag 20 maart 2019 @ 19:57 |
Je kunt het altijd proberen... | |
dennistd | woensdag 20 maart 2019 @ 19:59 |
TGV Duplex ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 20 maart 2019 @ 20:00 |
De door SNCF afgekeurde OMNEO's. Het kan toch niet veel slechter bij DB. | |
BLS | woensdag 20 maart 2019 @ 20:03 |
Ligt iets boven de specificatie maar oke, is een optie. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 20:23 |
Ik dacht dat daar alweer bestellingen van bijgeplaatst werden ondertussen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 20:30 |
De Zwitsers hebben nog wel wat staan: https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RABe_502#Betriebsbewilligung | |
b2py | woensdag 20 maart 2019 @ 21:19 |
Waar zouden ze voor nodig hebben? Vertraging in levering door Bombardier in IC2? | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 21:36 |
Die kunnen sowieso geen 200 km/u. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 21:46 |
Ze zijn erachter gekomen dat ze toch 200km/u nodig hadden bij IC2! ![]() | |
b2py | woensdag 20 maart 2019 @ 21:51 |
Fair point, andere vraag blijft open | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2019 @ 22:33 |
![]() Zo kan het natuurlijk ook. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 22:54 |
Wel efficiënt gebruik van elke cm2. | |
DeaDLocK2K | woensdag 20 maart 2019 @ 22:57 |
Er hangen ook tot 30 bakken aan zo'n trein. Echt volslagen idioot ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2019 @ 23:19 |
Wist je dat er mensen zijn die bijvoorbeeld 3 weken vakantie opnemen en door Canada en de VS reizen per trein, en nee dat is geen passagiers trein. Beetje net als hierboven maar dan minder druk. Dit noemen we `freight hopping`, super gevaarlijk natuurlijk, maar wel een echt avontuur met hele mooie omgevingen. | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 23:27 |
En volgens mij ook hartstikke verboden ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 maart 2019 @ 23:53 |
joh, lulletje rozenwater ![]() Deze vind je wellicht ook leuk (incl arrestatie door de politie om dat het hartstikke verboden is) [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2019 23:54:22 ] | |
James1988 | woensdag 20 maart 2019 @ 23:59 |
Daarmee bedoelde ik dus te zeggen, als je gepakt wordt sturen ze je niet naar huis met een "Foei!" ![]() | |
derLudolf | donderdag 21 maart 2019 @ 00:01 |
En terecht natuurlijk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 maart 2019 @ 00:08 |
Als Nederlander denk ik wel. Na een poosje voorarrest gevolgd door uitzetting als ongewenst vreemdeling met het verzoek nooit meer terug te keren. | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2019 @ 00:18 |
De vraag is wie van jullie heeft freight hopping wel eens gedaan? | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 maart 2019 @ 00:25 |
Nee, ik verkies een zekere dood en rook. | |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2019 @ 00:30 |
Tragedy of young couple who hitched a ride across America on freight trains... but were buried alive under mountain of coal https://www.dailymail.co.(...)e-mountain-coal.html En dit dan, durf er bijna niet naar te kijken ![]() Leuk stukje over het leven op het randje van de dood: https://mountainx.com/new(...)e-traveling-culture/ [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 00:36:05 ] | |
James1988 | donderdag 21 maart 2019 @ 00:33 |
Nee. Ah, de Darwin awards hebben twee deelnemers erbij ![]() | |
Fred | donderdag 21 maart 2019 @ 08:34 |
Dat is toch ook juist het risico wat het zo aantrekkelijk maakt voor dat soort figuren? | |
dennistd | donderdag 21 maart 2019 @ 12:58 |
| |
#ANONIEM | donderdag 21 maart 2019 @ 13:24 |
Wat doet deze terrorist? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2019 13:24:54 ] | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 maart 2019 @ 14:15 |
Niets in Nederland. | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 15:29 |
ik denk dat hij een mier aan het bakken is. | |
spectrumanalyser | donderdag 21 maart 2019 @ 15:42 |
"pennies railroad" heet de foto. ik verwacht dan dat ie muntjes op het spoor vastplakt. die worden dan nog dunner. is een fase, het gaat vanzelf over. | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 15:47 |
Ooit werd mij verteld dat als je 5 stuivers op de rails legt met steeds een meter ertussen, dat door de resonantie dan de trein zou ontsporen ![]() ![]() Toen was ik nog jonger dan dit ventje ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 21 maart 2019 @ 16:10 |
met een stuiver kon je tot een paar jaar geleden een overweg in storing brengen. met name tijdens oud en nieuw flikte een onverlaat dat in de buurt van Alkmaar. | |
b2py | donderdag 21 maart 2019 @ 19:35 |
Muntje over een scheidingslas en je hebt een treindetectie. Oftewel, het systeem denkt dat er een trein rijdt alle seinen rood enzo. | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 maart 2019 @ 19:56 |
Nou das in ieder geval veilig! | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 20:46 |
de veiligste trein is geen trein. | |
Goverman | donderdag 21 maart 2019 @ 20:53 |
Zelfs ik heb dat wel eens gedaan, in een tijd dat mijn pa bij NS teamleider machinisten was en zelf ook wel eens treinen bestuurde. Ik heb het hem nooit verteld trouwens... | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 20:59 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 21 maart 2019 @ 21:01 |
Hangen, trekken en vierendelen! | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 21:01 |
trekken ghehe zou die wel willen ghe gheheh ![]() | |
James1988 | donderdag 21 maart 2019 @ 21:01 |
In het VK is een lapje stof dus niet genoeg om iets 1e klas te mogen noemen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 21:02 |
in dit kutland wel | |
Dr_Flash | donderdag 21 maart 2019 @ 21:03 |
ofjah, een andere kleur van hetzelfde lapje stof zelfs | |
MTL | donderdag 21 maart 2019 @ 22:56 |
Verderop in dat draadje staat dat er helemaal geen rechtszaak is geweest, maar dat er een settlement is geweest. Dat maakt het weer een stuk minder interessant. Als er echt een uitspraak was geweest, was het een ander verhaal.
| |
b2py | vrijdag 22 maart 2019 @ 06:19 |
Lijkt me verstandig als vervoerder, voor je het weet gaat dit de hele wereld over | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2019 @ 08:02 |
Hardnekkige rooklucht in de trein. Zou het kunnen dat er in de cabine eentje zit te paffen en de luchtcirculatie op Internal heeft staan? of werkt dat niet zo in een Virm? | |
renwan | vrijdag 22 maart 2019 @ 08:31 |
Nee | |
Fred | vrijdag 22 maart 2019 @ 09:07 |
Ze zitten nog in de EU, dus er bestaat nog een kans dat je er een zaak van kan maken in NL [ Bericht 2% gewijzigd door Fred op 22-03-2019 09:51:57 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2019 @ 15:56 |
of dat wijf tegenover me stonk gewoon als de vliegende builenpest, dat kan ook. | |
Kentekenplaat | vrijdag 22 maart 2019 @ 20:09 |
En dan 200 km/h. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2019 @ 22:24 |
Deze 36000 gaat maar tot Dieren blijkbaar. Hoe verder? | |
dennistd | vrijdag 22 maart 2019 @ 22:40 |
Bus naar Zutphen. Werkzaamheden vanaf 20.30u namelijk. | |
MTL | vrijdag 22 maart 2019 @ 23:01 |
Geloof dat dit weekend er een nieuwe onderdoorgang bij Dieren er in geschoven gaat worden. | |
b2py | vrijdag 22 maart 2019 @ 23:07 |
1 miljoen kg om precies te zijn, las ik vanmiddag op Twitter volgens mij | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2019 @ 23:29 |
Ik zal er bij JE MOEDER wat in schuiven. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 maart 2019 @ 23:29 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 maart 2019 @ 23:30 |
Bus reed voor mij alleen ![]() | |
renwan | zaterdag 23 maart 2019 @ 01:06 |
Ik sta nergens meer van te kijken, vooral niet van de geur van sommige mensen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 23 maart 2019 @ 22:29 |
Gisteren even de armseinen tussen Leer en Augustfehn opgezocht, waardoor in elk geval onderstaande foto gemaakt kon worden:![]() Omdat de werkzaamheden vanaf 25 maart afgerond zijn besloot ik op vrijdag 22 maart nog enkele goederentreinen vast te leggen op het traject Augustfehn-Leer, alvorens deze treinen weer hun reguliere route via Salzbergen zullen nemen. Door een Streckensperrung tussen Bremen en Oldenburg rond het middaguur kwam het treinverkeer naar Emden helaas pas laat weer op gang. In erg fraai namiddaglicht kon de 145 057 in dienst bij DB Cargo worden vastgelegd met een omgeleide autotrein uit Osnabrück naar Emden en passeert hier het inrijsein van kruisingsstation Stickhausen-Velde. Het station wordt alleen nog gebruikt om treinen elkaar te laten passeren, reizigers kunnen hier niet meer instappen. En vanmiddag na lang wikken en wegen toch maar de auto naar Staphorst gepakt om de vertraagde beladen dolime vast te leggen. Deze reed uitzonderlijk met een van de twee 77'ers in Lineas kleurstelling en zowaar kwam de zon nog lekker door ook. ![]() De trein rijdt meestal met 2 diesellocomotieven van de Belgische reeks 77, omdat het laatste trajectdeel tussen Onnen en Veendam ongeëlektrificeerd is. In tegenstelling tot de wens van de klant Nedmag rijdt Lineas de trein over de gehele route met dieseltractie. Met de start van Lineas in 2017 hebben twee locs van de reeks 77 de zwart/groene huisstijl van Lineas gekregen. Beide hebben ook een Duitsland toelating waardoor deze bestickerde locomotieven niet voor de trein van/naar Veendam werden ingezet. Daar kwam op zaterdag 23 maart 2019 verandering in, toen de 7789 in Lineas huisstijl en de geel/grijze 7776 met de ruim twee uur vertraagde beladen dolimetrein uit Hermalle hier voorbij Staphorst kwamen op weg naar Onnen en Veendam. | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 21:30 |
https://nos.nl/artikel/22(...)aos-op-stations.html Kennelijk vandaag niemand die naar of langs Brabant wilde? ![]() | |
dennistd | zondag 24 maart 2019 @ 21:36 |
Nee, ben naar het spoorwegmuseum geweest. Overigens zonder een conducteur gezien te hebben... | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 21:39 |
Dat ga ik ook maar weer eens bijhouden inderdaad. Hoe vaak ik op rij Deventer - Eindhoven kan reizen zonder iemand te zien. Keer of 4 moet wel lukken. | |
James1988 | zondag 24 maart 2019 @ 21:42 |
Ik ben vanochtend Brabant uit gegaan en de hele dag op pad geweest, en heb nu nergens last van. En ik heb Enkhuizen en Den Helder gezien ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 21:43 |
Nou, word je ook niet blij van. Enkhuizen misschien nog. | |
James1988 | zondag 24 maart 2019 @ 21:44 |
Ik moest al die lijntjes nog afstrepen. Dat is nu gedaan. In Den Helder ben ik naar de dijk gelopen en heb daar van het uitzicht op Texel genoten. | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 21:45 |
Verkeerde helft van mijn familie komt daar vandaan. Blij dat ik er nooit meer heen hoef ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 21:46 |
Op Zwolle Enschede vv heb ik met ruim 500 enkele reizen in slechts 72% van alle gevallen een conducteur gezien in NS tijd. De trefkans nu is hoger. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 21:47 |
Zwolle-Deventer 2001-2005: Trein van 9:15 uit Zwolle, EEN HALF PROCENT trefkans. Trein 18:48 terug: 40% trefkans. zelfde periode. Daarna gaat het beide kanten op richting de 60% maar nooit hoger dan 64% in 2011. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 21:48 |
Dat is met 400 enkele reizen per jaar trouwens. | |
James1988 | zondag 24 maart 2019 @ 21:58 |
Ik heb vandaag 2x controle gehad. Verder wel een hoop conducteurs gezien, maar die zaten vooral in de 1e klas. Ohja, en één conducteur gezien die niet de moeite nam om te fluiten, zijn vertrekproces bestond uit "sleutel draaien en daarna de eigen deur z.s.m. dichtgooien". | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 22:12 |
Dat is bizar veel. Ik denk dat ik op 10 retourtjes Deventer - Eindhoven max 3 keer een HC zie. Daarvan ook nog 1 keer dat ze gewoon "HALLLOOOOO GOEJEMORREGE" langs lopen. Maar kan dat voorlopig nog niet met cijfermateriaal backen. | |
derLudolf | zondag 24 maart 2019 @ 22:13 |
Als je al 40 jaar gerookt hebt conducteur bent is het ook lastig om hard te blazen ![]() | |
trein2000 | zondag 24 maart 2019 @ 22:14 |
Keolis en conducteurs, hou op. Max 10 keer per jaar | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 22:21 |
Nou, bij Deventer-Eindhoven heb ik dan nog het idee dat een conducteur net met een ander gedeelte van de trein bezig zou kunnen zijn. Het is niet één trein die van het begin tot eind door één conducteur gedaan wordt eah, alle stations waar gestopt wordt zijn standplaatsen waar personeelswisselingen plaats kunnen vinden. Dat is echter niet het geval op Zwolle-Almelo en verder. Het gros van de diensten was in ieder geval een volledige slag op het hele traject onder NS regie. Dan is het gewoon schrijnend dat je ruim een uur in je fucking kakhok blijft zitten sudokuen, kan me voorstellen dat je inderdaad moet bijkomen van die mensenmassa's die in Heino de trein bestijgen. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 22:22 |
Op Zwolle-Hengelo is 10 keer per week bij vijf dagen reizen in de spits geen uitzondering. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 22:22 |
Sterker nog, dat is in zeker 7 weken gebeurd vorig jaar. | |
Dr_Flash | zondag 24 maart 2019 @ 22:24 |
Zou wel heel bijzonder zijn he, als ik dat zo vaak zou weten te ontspringen ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 22:27 |
Ja is ook zo. | |
dennistd | zondag 24 maart 2019 @ 22:46 |
Maar als ze er zijn controleren ze ook op Zutphen-Oldenzaal. Bij NS zit op elke trein een conducteur maar je ziet ze gewoon vrijwel niet. | |
dennistd | zondag 24 maart 2019 @ 22:46 |
Die auto zat flink vast onder de trein in Breda:
| |
trein2000 | zondag 24 maart 2019 @ 22:47 |
6 jaar goor Hengelo 10x per week gedaan en nu een half jaar goor Zutphen. Ik zie ze hoogst zelden. | |
DeaDLocK2K | zondag 24 maart 2019 @ 23:01 |
Ik kom maar twee keer per jaar in Goor (SCHOOLFEEST WOOHOO!) maar vroeger meerdere keren per week in de spits en het is inderdaad een van de lijnen met minder controle volgens mijn statistieken. | |
MTL | zondag 24 maart 2019 @ 23:11 |
Hele middag lopen pendelen tussen Breda en Tilburg door dat gedoe ![]() Gelukkig kreeg de bijsturing medelijden, dus mocht ik uiteindelijk toch even een hapje avondeten ![]() | |
James1988 | zondag 24 maart 2019 @ 23:19 |
Waarom ook echt, er rijden daar 6 treinen per uur per richting... waarvan 4 tussen Breda en Den Bosch. Waarom dan nog gaan pendelen met de 1100.. ![]() | |
MTL | zondag 24 maart 2019 @ 23:34 |
Idd schandalig dat er een keer volgens planning gereden wordt ![]() Alhoewel... volgens planning... ![]() Het was een puinhoop op het traject. Er reed zo ongeveer om de paar minuten een goederentrein, dus ik kreeg op een gegeven moment zelfs een alarmoproep omdat (door alle treinen) een overweg zo lang dicht was, dat deze in de storing schoot. Ik was dan ook meerdere slagen ergens tussen de 5 en 15 minuten te laat omdat er weer een zwaar vertraagde goederentrein voorlangs mocht of (ook meerdere malen gehad) een trein mijn aankomstspoor blokkeerde ![]() Waarom er ondanks datalles toch gewoon gereden werd, was gok ik omdat er in zowel Breda als Tilburg te weinig plek was. Uiteindelijk is mijn collega (die ook op de 1100 aan het pendelen was) op Tilburg Goederenemplacement aan de kant gezet voor een paar slagen, maar die werd later toch ook gewoon weer ingezet. | |
James1988 | zondag 24 maart 2019 @ 23:43 |
Ik klaag er ook niet over dat geprobeerd wordt om de treindienst in stand te houden hoor, dat vind ik juist wel positief. Ik vraag me vooral af of het het waard is gezien de rest van je verhaal, dat kan de betrouwbaarheid van de rest van de treindienst niet ten goede zijn gekomen ![]() | |
MTL | zondag 24 maart 2019 @ 23:51 |
Ik kan alleen voor mijzelf praten, maar ik heb (voor zover ik dat kon volgen op Routelint) slechts één keer een trein opgehouden, en in dat geval was die trein er misschien één minuutje mee opgeschoten als ik niet had gereden, want daarna zou 'ie achter dezelfde goederentrein zijn blijven hangen als waar ik achteraan reed ![]() Dus volgens mij is er voor wat betreft de ritten die ik heb gereden nou niet echt een gevolg geweest voor de betrouwbaarheid van de treindienst. Of ik nou wel of niet had gereden, dat had heel weinig uitgemaakt. Mensen die ik sprak waren juist erg blij dat alles zo goed en zo kwaad als het ging bleef rijden ![]() | |
b2py | maandag 25 maart 2019 @ 07:23 |
Controle bij NS, hoe lang nog? | |
#ANONIEM | maandag 25 maart 2019 @ 10:55 |
Ik voel de trein aankomen | |
MTL | maandag 25 maart 2019 @ 12:51 |
Een wtf-je: als ik het goed begrijp heeft het Oostenrijkse Westbahn al hun Stadler KISS treinen verkocht aan de ÖBB, en kopen ze nieuwe treinen in China. Die dingen zij toch relatief nieuw? Wat kan dan in 's hemelsnaam een reden voor verkoop zijn? Geldtekort? Te duur in onderhoud? | |
b2py | maandag 25 maart 2019 @ 12:53 |
Chinese aandeelhouder in Westbahn? | |
James1988 | maandag 25 maart 2019 @ 12:57 |
Ik neem aan dat die treinen gefinancierd zijn door een bank, die daar rente voor vraagt. Nu de boel verkopen en nieuwe treinen aanschaffen kan best eens goedkoper zijn dan blijven rijden met de huidige vloot. | |
DeaDLocK2K | maandag 25 maart 2019 @ 13:07 |
En ÖBB heeft snel toegelaten treinen erbij. | |
dennistd | maandag 25 maart 2019 @ 13:17 |
Het schijnt inderdaad wel met de nog altijd aanhoudende verliezen te maken te hebben: https://kurier.at/wirtsch(...)ina-ordern/400445992 Overigens lees ik niet terug per wanneer de treinen verkocht worden. Is dat een vaste datum, met het risico dat Westbahn zonder treinen komt te zitten als de Chinezen de toelating niet op tijd rond krijgen? | |
James1988 | maandag 25 maart 2019 @ 13:36 |
Het gebeurt wel vaker dat nagenoeg gloednieuwe treinen aan de kant worden gezet omdat het goedkoper is om (nog) nieuwere te bestellen. In Engeland heeft South Western Railway besloten om de door South West Trains bestelde Class 707-treinen (in dienst sinds 2017) te vervangen door Aventra's, en Greater Anglia stuurt hun Class 379 (in dienst sinds 2011) terug naar de leasemaatschappij om ze te vervangen door nieuwe FLIRTs. | |
MTL | maandag 25 maart 2019 @ 13:37 |
Binnen 36 maanden moet de deal rond zijn, begreep ik. | |
Dr_Flash | maandag 25 maart 2019 @ 17:48 |
Poeh hee ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 25 maart 2019 @ 18:19 |
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer? ![]() Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwacht ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 maart 2019 @ 18:24 |
Mogguh ![]() | |
James1988 | maandag 25 maart 2019 @ 18:27 |
Heeft de BE niet een terminal/werkplaats of zoiets in Coevorden? De BE wil de verbinding Bad Bentheim - Neuenhaus uiteindelijk doortrekken naar Coevorden. Er is zelfs sprake van een verlenging naar Emmen. | |
b2py | maandag 25 maart 2019 @ 18:30 |
Emmen, de nieuwe spoorknoop van Noord-Oost Nederland. • Groningen - Emmen • Emmen - Zwolle • Emmen - Bad Bentheim • Emmen - Almelo | |
James1988 | maandag 25 maart 2019 @ 18:34 |
Felix, de stationskat van de Britse plaats Huddersfield, is nu ook de naamgever van een locomotief van Transpennine Express. | |
derLudolf | maandag 25 maart 2019 @ 18:45 |
Klopt, maar ik had niet verwacht dat die zo groot zou zijn | |
Dr_Flash | maandag 25 maart 2019 @ 19:05 |
that's what SHE said | |
dennistd | maandag 25 maart 2019 @ 19:51 |
De Euroterminal is inderdaad best groot ja, meerdere treinen per dag wat daar komt. Vanaf juli moeten de treinen Bentheim-Neuenhaus gaan rijden. Overigens is er 13 april al een rit voor ons soort ![]() http://www.asm-muenster.d(...)heimer-Eisenbahn.pdf [ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 25-03-2019 20:03:43 ] | |
Adrie072 | maandag 25 maart 2019 @ 20:43 |
Wat was er in Leiden aan de hand; Prorail, crowd-control, langere treinen, omdat het maandag de 25ste is? | |
James1988 | maandag 25 maart 2019 @ 20:46 |
Minder treinen door werkzaamheden, en daar bovenop een seinstoring. | |
Salatrel | maandag 25 maart 2019 @ 20:46 |
werkzaamheden aaangepaste dienstregeling bus inzet | |
#ANONIEM | dinsdag 26 maart 2019 @ 00:19 |
*en daar gaat ie weer* ![]() [ Bericht 82% gewijzigd door derLudolf op 26-03-2019 06:55:57 ] | |
dennistd | dinsdag 26 maart 2019 @ 01:12 |
Je hoeft hier niet te posten hoor als je niks zinnigs te melden hebt ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 01:22 |
Seconded. Kan een persoon met niet zwarte letters hier eens z'n aandacht op vestigen? Wacht, er is vast een rapporteerknop gok ik zo. | |
b2py | dinsdag 26 maart 2019 @ 08:07 |
Vlag kan uit: https://www.ad.nl/binnenl(...)trandingen~ae9c59d1/ ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 maart 2019 @ 08:13 |
Dus nu wordt de toeslag ook versneld verhoogd naar¤1,80? | |
Faux. | dinsdag 26 maart 2019 @ 09:37 |
Het is deze ochtend ook verschrikkelijk ![]() We staan nu gezellig als sardientjes in de trein naar Zuid ![]() | |
dennistd | dinsdag 26 maart 2019 @ 09:50 |
Barneveld Zuid of Emmen Zuid? | |
Faux. | dinsdag 26 maart 2019 @ 09:50 |
Amsterdam ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54 |
https://nos.nl/artikel/22(...)r-is-daarna-vol.html
Wordt dat allemaal niet nu al hoog tijd dan? Behalve dat 3000 kV wel ERG veel spanning is ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:57 |
Ga eens terug in je hok Merci | |
trein2000 | dinsdag 26 maart 2019 @ 16:59 |
In Nijmegen op het station is er een drugscontrole gaande. Apart om te zien wel | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:04 |
Hoe gaat zoiets in z'n werk? Waar controleren ze op? | |
trein2000 | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:07 |
Er lopen allerlei lui in burger rond die mensen die zo dom zijn om te gebruiken aan te spreken en evt aan te houden. En er loopt een drugshond heen en weer in de hal die wat rondsnuffelt. En als ie beet heeft komen er weer 2 mannetjes in burger die de verdachte aanspreken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:09 |
Wat een nutteloze actie van de Nationale Politie weer. | |
trein2000 | dinsdag 26 maart 2019 @ 17:15 |
Was wel 10 man politie in de weer, als het er niet meer waren. | |
Faux. | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:01 |
Zeta kap s | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:04 |
Het is zowaar gecorrigeerd. | |
Faux. | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:05 |
Het is wel heeeeel erg kut op Leiden CS. Treinen hebben standaard vertraging, wat in sommige gevallen dan weer resulteert in een trein die vervalt. Ze hadden bijna beter de hele tent kunnen opdoeken ![]() | |
Fred | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:06 |
Faux. kap s | |
Faux. | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:11 |
In other news, morgen een inhousedag bij NS ![]()
| |
derLudolf | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:11 |
Daar is de rapporteert op voor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 26 maart 2019 @ 18:29 |
De vlag kan pas uit als er meer dagen zonder dan dagen met verstoringen op de HSL zijn | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 20:12 |
Is er nu ook daadwerkelijk al verbetering zichtbaar in de praktijk? | |
Peterselieman | dinsdag 26 maart 2019 @ 20:35 |
ik denk dat we daar over een paar maanden iets van kunnen zeggen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:02 |
Nee hoor, als de statistieken gelijk af beginnen te wijken dan kan je dat op dag één zien. Ze hebben specifiek deze woordkeuze gebruikt, waar ik de conclusie uit trek dat deze problematiek een heldere oorzaak had die nu weggenomen is. Je kan echter pas wat over een trend spreken na een wat langere tijd inderdaad. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:26 |
In Nederland zijn de treinhoorns niet zo hard volgens mij Wat een lawaai hè | |
Peterselieman | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:31 |
Zo kan het ook: | |
Duvel | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:34 |
Treinen op HVDC, cool. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:34 |
O, ik denk daar komt ie maar hoor een auto toeter lol. Je kan het ook omdraaien en een trein toeter in een auto zetten. Nodig heb je een trein hoorn (of 5) en een kleine compressor van 135 psi [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 21:35:59 ] | |
Duvel | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:36 |
Zat voorbeelden van op Youtube, inlusief de reactie van voetgangers. | |
MTL | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:49 |
Een willekeurige vrij gemiddelde dag vóór de update: Een willekeurige gemiddelde dag na/tijdens de update: Ja, er is absoluut verbetering te zien (en dat is zonder sarcasme). | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 21:57 |
Mee eens, snap ik, en niet nodig om te zeggen want ik lees in harde cijfers niet zomaar sarcasme ![]() Goed om te zien! | |
Fixers | dinsdag 26 maart 2019 @ 22:18 |
Doen ze nog ergens gedetailleerd uit de doeken wat het software issue precies was? Of is het allemaal proprietary en geheim enzo? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 26 maart 2019 @ 22:21 |
Ik denk een aantal op elkaar lijkende regressiebugs. Als ze veel op elkaar lijken dan heb je wel wat opgelost maar als er nog een probleem ontstaat wat bijna hetzelfde is als wat je net hebt opgelost, dan tja. De broncode zullen we denk ik niet te zien krijgen. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 maart 2019 @ 22:34 |
Dat. Lingo voor "te gênant" waarschijnlijk. | |
Adrie072 | dinsdag 26 maart 2019 @ 23:00 |
Roger van Boxtel zal het wel gaan uitleggen, de technische man/vrouw van de NS kent niemand. | |
b2py | woensdag 27 maart 2019 @ 07:31 |
Ik zal de wederhelft waarschuwen voor een Fok!er | |
#ANONIEM | woensdag 27 maart 2019 @ 10:01 |
Kijk eens Treinen in het nieuws, de softwareproblemen van de Intercity Direct-treinen zijn namelijk verholpen. Als dat de treinen harten niet sneller laat slaan weet ik het ook niet meer. https://www.nu.nl/binnenl(...)-softwareupdate.html | |
WcPot | woensdag 27 maart 2019 @ 11:06 |
Opstel in Emmen krijgt er een extra spoor bij (misschien wel twee maar dat weet ik niet) En bij de nieuwe dienstregeling vertrekken bijna alle treinen uit Emmen ook de spitstreinen ![]() | |
Adrie072 | woensdag 27 maart 2019 @ 18:14 |
Spoorchaos Randstad door werkzaamheden Leiden, treinreizigers vallen flauw ProRail en NS beloven wat te doen aan de al drie dagen durende treinchaos rond Leiden Centraal. Vanwege grootschalige werkzaamheden rijden er drie weken lang geen rechtstreekse treinen tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Reizigers voelen zich compleet overvallen en klagen over overvolle treinen. Er zijn zelfs mensen flauwgevallen. Belangenclub Rover heeft forse kritiek. David Bremmer 27-03-19, 17:24 Laatste update: 17:47 Doordat het spoor bij Leiden CS door zijn levensduur heen is, vervangt ProRail er twee kilometer aan rails, bovenleiding en wissels. Zwaartepunt van de hele operatie is maandag gestart en duurt tot medio april. Gedurende die drie weken is slechts de helft van de sporen en perrons beschikbaar. Reizigers tussen Amsterdam-Leiden CS-Rotterdam moeten daardoor overdag overstappen op Den Haag CS. 's Nachts is er helemaal geen treinverkeer mogelijk en zet NS bussen in. Afgelopen dagen zorgde de operatie bij Leiden, één van Nederlands drukste stations, voor chaos en overvolle treinen. Reizigers klagen steen en been over veel te volle treinen. ,,Al drie dagen is het kommer en kwel voor reizigers uit Den Haag doordat mensen niet meekunnen,” twittert Chris van der Helm. Lia Totté ziet sinds afgelopen dagen ,,veel vertragingen en te volle treinen, vandaag een ramp. Dit zal toch niet tot half april zo doorgaan? Wat kunnen jullie doen?” Reizigers onwel Jeugdarts Ingrid van Dillen uit Oegstgeest reisde dinsdagmiddag in de overvolle Intercity van 17:19 uur van Amsterdam Zuid naar Leiden. Ter hoogte van Sassenheim riep de conducteur om of er ook een arts was. ,,Een vrouw van een jaar of 35 was flauw gevallen,” vertelt Dillen die zich door de menigte (‘zowel gangpaden als balkon waren bomvol’) naar het slachtoffer spoedde. Meteen vroeg ze de passagiers zo goed en kwaad als het kon ruimte te maken. ,,Zo kreeg de vrouw zuurstof.” Op vrijwel hetzelfde moment werd even verder op een man onwel. ,,Toen hij door de knieën ging, ging het snel beter.” Eenmaal bij Leiden aangekomen was de spoorwegpolitie paraat om de slachtoffers op te vangen, één van hen kreeg water. Dillen hoopt dat de NS lering trekt uit het gebeuren. ,,Door de werkzaamheden gaan er per uur nog maar twee treinen naar Leiden in plaats van normaal vier. Die treinen zijn bovendien veel korter. Dit moet niet nóg drie weken zo gaan.” Slechte informatie Reizigersvereniging Rover is bezorgd. ,,We zijn blij dat NS zijn best doet om zoveel mogelijk treinen toch te laten rijden (in plaats van het hele station uit de dienstregeling te nemen, red.), maar vraag is of het wél rijdende materieel voldoende capaciteit bezit,” stelt directeur Freek Bos. Rover vraagt zich verder af of reizigers vooraf voldoende geïnformeerd zijn over deze enorme operatie. ,,Het lijkt er op alsof vooral reizigers rond Leiden op de hoogte zijn gebracht. Terwijl de impact veel breder is.” De reizigersorganisatie ziet bovendien dat er tijdelijk minder treinen rijden tussen Lelystad en Schiphol. ,,Waarom? Die reizigers hebben helemaal geen binding met Leiden.” ProRail: we waren te ambitieus ProRail erkent in een reactie een deel van de problemen en belooft beterschap. ,,Het probleem is gek genoeg dat we afgelopen dagen té veel treinen hebben laten doorrijden,” zegt woordvoerder Coen van Kranenburg. Omdat er ook werktreinen met materieel moesten rijden, ontstond er te weinig lucht in het rooster. ,,Treinen vielen uit, er ontstond file op het spoor, perrons raakten vol. We zijn te ambitieus geweest.” De oplossing is iets minder treinen op het spoor, zegt ProRail. ,,Dat geeft meer rust en meer betrouwbaarheid.” De spoorbeheerder legt uit waarom reizigers via Den Haag CS moeten rijden. ,,Leiden CS is het vijfde station van Nederland en een enorm belangrijke overstapplek.” Door de werkzaamheden moet een ander station die overstapfunctie tijdelijk overnemen. ,,Den Haag HS is daar te klein voor en kan die reizigersstroom niet aan. Den Haag CS wél.” Volgens ProRail bleek het verder onmogelijk de werkzaamheden in de (zomer)vakantie in te plannen. ,,Wij werken met talloze aannemers en in de bouw is de werkdruk enorm. Daarnaast plannen we jaren van te voren. Vandaar dat we werkzaamheden soms ook buiten vakanties moeten plannen.” ProRail-woordvoerder Van Kranenburg beklemtoont wel degelijk rekening te houden met de buitenwereld. ,,Zo zijn de werkzaamheden een week vervroegd, zodat het bloemencorso in de Bollenstreek goed bereikbaar blijft.” NS: we evalueren communicatie aan reizigers NS laat in een reactie weten de werkzaamheden uitgebreid te hebben gecommuniceerd. ,,Maar nu veel reizigers stellen niet voldoende op de hoogte te zijn, gaan we dat uiteraard evalueren,” zegt Anita Boonstra. De spoorwegen stellen waar mogelijk langere treinen in te zetten, maar dat niet overal te kunnen doen. ,,Het materieel is immers ook op andere routes nodig.” De toeslag op de IC Direct, die als vervangende route tussen Amsterdam en Rotterdam geldt, wordt niet tijdelijk afgeschaft. ,,De IC Direct is al zo druk en wordt zonder toeslag nog veel drukker. Dat is geen optie.” Het vervangen van sprinters door dubbeldekkers is eveneens geen optie. Boonstra van NS: ,,Behalve dat ze elders nodig kunnen zijn, trekken sprinters veel sneller optrekken dan dubbeldekkers. Roostertechnisch lukt het vaak niet om dubbeldekkers te gebruiken.” Grote klapper Al met al moeten reizigers geduld betrachten en de drie weken durende werkzaamheden uitzitten. ProRail heeft echter goed bericht. ,,Dit was de grote klapper in het tweejarige onderhoud rond Leiden, het zwaartepunt. Hierna zal er hoogstens nog enkele weekenden, of een keer drie dagen, overlast zijn.” ProRail en NS beklemtonen dat het vaker voorkomt dat grote stations wekenlang (deels) op slot gaan. ,,Dat is eerder op station Arnhem en Zwolle ook gebeurd.” https://www.ad.nl/binnenl(...)llen-flauw~a7b23e17/ | |
Dr_Flash | woensdag 27 maart 2019 @ 18:22 |
Nou nou, men gaat weer eens enthousiast de communicatie evalueren. Over driehonderd jaar hebben we wat. Een wiel. | |
derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:28 |
Ben benieuwd waar ze die ruimte gaan vinden.... ![]() Het stuk spoor wat noordelijk van de Dennenlaan ligt wordt nooit gebruikt. Zou denk ik wel als opstelterrein gebruikt kunnen worden, er ligt gewoon een beveiligde overgang en er hangt waslijn boven. Het westelijke spoor op de overgang Dennenlaan is trouwens opgebroken, aan de kant van het station liggen er bielzen op het spoor. | |
Peterselieman | woensdag 27 maart 2019 @ 18:32 |
mwah https://www.google.com/ma(...)1,218m/data=!3m1!1e3 Aan de zijde van de Verlengde Stationslaan is nog wel wat ruimte toch? | |
derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:34 |
Ik zie op streetview de wissel voor dat spoor zelfs is weggesaneerd en er op de overgang een hek voor dat spoor staat. | |
derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:38 |
Oh, lol. Ik kom er vaak zat langs maar daar nog nooit treinen gezien ![]() | |
derLudolf | woensdag 27 maart 2019 @ 18:38 |
Vol |