abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185658601


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:08:46 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_185658758
Ik had hier recent al een foto gedeeld van de foto-avond bij de SGB, maar er kwamen nog een paar.

De eerste foto was Ome Ceesje:

gevolgd door de Hippel

En nog even de Oersik met keteltrein

En toen die foto met de Oersik en OmC die ik al eerder toonde

waarna de afsluiter volgde en de lichten werden gedoofd:
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 maart 2019 @ 22:11:30 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185658819
Erg fraai, Greavy ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_185658861
Mooi hoor! is weer eens wat anders he, fotoshoot by night ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:14:48 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_185658891
Was weer eens leuk om te doen inderdaad. Heel anders als bij dag.
Toen deze foto-avond in de vriendenkringen werd aangekondigd, heb ik mij gelijk aangemeld. Waren met 12 man aanwezig en hebben 3 uurtjes lopen fotograferen zodat iedereen genoeg tijd had om met instellingen dingen te proberen ed

Hiervoor zijn ongeveer 20 grote halogeen schijnwerpers gebruikt om de donkere hoek bij te lichten. De SGB heeft, naast een paar zwakke lampen op het perron en een lantaarn naast het oude seinhuis, hier vrijwel geen verlichting.
pi_185658919
heb je meteen gevraagd hoe het met die NS2000 staat daar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 maart 2019 @ 22:16:55 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185658939
Deze zomer maar eens naar de SGB, kan ik ook nog wat bedrijfsmatigs meepakken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:27:35 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_185659179
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je meteen gevraagd hoe het met die NS2000 staat daar?
ding is optisch wat geschilderd enzo, maar nog niet de meeste haast mee. Zijn wat andere projecten even belangrijker. Maar ze gaan er wel weer mee aan de slag.
pi_185659231
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:27 schreef greavy het volgende:

[..]

ding is optisch wat geschilderd enzo, maar nog niet de meeste haast mee. Zijn wat andere projecten even belangrijker. Maar ze gaan er wel weer mee aan de slag.
It's something :{ Heb daar nogeens 30 euro aan gedoneerd ooit (of 50 kan ook wel). Toen was er een tijd lang een hoop enthousiasme rondom dat transport, maar nou dat ding daar eenmaal staat hoor je er niks meer van :{

Heb daar inmiddels een maand geleden nogeens om een update gevraagd, maar ho maar :W

PTA / NS 2000 Crowdfunding (Locomotief)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:30:17 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_185659252
Nee idd, deze winter stond de werkplaats helemaal vol met het rijdend tractiemateriaal voor (groot) onderhoud, dus er was sowieso geen plek in de werkplaats.
Dat spul is straks weer steeds rijdend, dus dan is er weer plek in de werkplaats.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 22:35:40 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_185659358
Ik begreep dat er vanuit diverse punten pas volgend jaar tijd is om aan de lok te beginnen. Lok schijnt tot na de bevrijdingsfeesten 2020 in deze kleuren te blijven staan, aldus ergens tekst op FB van SGB zelf:
quote:
De loc zal tot en met de bevrijdingsfeesten in 2020 te zien zijn in de kleurstelling zoals deze locomotieven in 1944 in Frankrijk aan land kwamen. Het is de bedoeling dat de locomotief na 2020 rijvaardig gemaakt wordt en de toenmalige NS-kleurstelling en -uiterlijk krijgt
pi_185659786
Oh well, leuk dat er dan ineens nul communicatie meer naar de donateurs is.

*O* JA HIJ GAAT OP TRANSPORT *O*

*O* JA HIJ KOMT AAN *O* maar je mag niet komen kijken :')

:X eigenlijk gaan we er de komende twee jaar niks mee doen :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 maart 2019 @ 23:23:18 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_185662929
Kennen jullie de V-Chain train al?
  zondag 17 maart 2019 @ 10:10:33 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185665940
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh well, leuk dat er dan ineens nul communicatie meer naar de donateurs is.
De buit is binnen, de SGB heeft nu zijn lokje waar ze binnen de eigen gelederen de blits kunnen maken op het 75+ feestje volgend jaar.
So we just called him Fred
  zondag 17 maart 2019 @ 12:58:27 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185668794
Nou daar lijkt het ernstig op ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 17 maart 2019 @ 14:45:08 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185671225
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....

https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185672519
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:45 schreef dennistd het volgende:
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....

https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100
Dit is waarom wij schoenen met stalen neuzen dragen
  zondag 17 maart 2019 @ 16:01:33 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185672973
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:45 schreef dennistd het volgende:
In een ICE Frankfurt-Parijs heeft een man met een brandblusser de cabinedeur ingeslagen en vervolgens de machinist aangevallen. Deze zou volgens hem veel te hard gereden hebben....

https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/63987/4220100
Toevoeging: Hij was dronken en hij heeft de machinist alleen verbaal aangevallen.

Hopelijk mag hij de schade van die andere 18 vertraagde treinen ook zelf ophoesten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 maart 2019 @ 16:02:12 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185672994
quote:
15s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Dit is waarom wij schoenen met stalen neuzen dragen
Dit is waarom jij een blaaskaak bent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185674745
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/

NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de staking :D
pi_185675091
Wel een betere oplossing dan afgelopen vrijdag "reis niet met NS want hele dag nog ellende van de staking"
pi_185675163
WTF, omdat haar personeel dreigt een deel van de ritten lam te leggen schrapt NS maar meteen ALLE ochtendtreinen en noemt dat dan in het belang van de reiziger? Hoe wereldvreemd zijn die lui?
  zondag 17 maart 2019 @ 17:45:07 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185675222
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen, en willen ze voorkomen dat er tijdens het hoogtepunt van de ochtendspits (7:30 - 8:30, meen ik me te herinneren?) op heel veel trajecten treinen uitvallen door een logistieke janboel?
  zondag 17 maart 2019 @ 17:45:33 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185675232
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:42 schreef Kansenjongere het volgende:
WTF, omdat haar personeel dreigt een deel van de ritten lam te leggen schrapt NS maar meteen ALLE ochtendtreinen en noemt dat dan in het belang van de reiziger? Hoe wereldvreemd zijn die lui?
Ik ben een treinenleek dus mogelijk slaat dit nergens op maar zou t niet voor de dienstregeling/inzet van materiaal lastig zijn als sommige treinen rijden en sommige niet?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_185675243
Ook daarom een rondje om de kerk.
pi_185676218
En recht op staken schrappen. Stelletje achterlijken..
  zondag 17 maart 2019 @ 18:46:55 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185676341
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Ook daarom een rondje om de kerk.
Sowieso veel beter ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185676364
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:45 schreef James1988 het volgende:
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen
Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.
  zondag 17 maart 2019 @ 18:58:02 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185676546
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.

Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten.
  Redactie Sport zondag 17 maart 2019 @ 19:04:09 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185676668
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:19 schreef MTL het volgende:
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/

NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de staking :D
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185676694
Wat denk je zelf?
pi_185676709
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 18:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.

Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten.
in Nederland moet je een staking ook aankondigen alleen hoeft dat niet op individuele basis. De deadline was 14 maart 22:00
  Redactie Sport zondag 17 maart 2019 @ 19:06:46 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185676723
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:05 schreef b2py het volgende:
Wat denk je zelf?
Ik verwacht van niet, maar dan is het dus geen verschuiven maar gewoon de eerste uren alles opheffen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185677165
Er staat toch ook ‘verschuift start dienstregeling’
pi_185677226
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?
Als NS termen als "Reiziger op 1, 2 en 3" of in dit geval "In het belang van de reiziger" gaat gebruiken, dan kun je er zeker van zijn dat je als reiziger keihard genaaid wordt.
Reken dus maar niet op extra treinen, langere treinen of enige compensatie.
  zondag 17 maart 2019 @ 19:53:57 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185677502
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland :?

Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt.

En dan om 0706 zullen ze weer vertrekken, vast via dienstregeling, mits er een trein staat waar ze mee kunnen rijden.

[ Bericht 44% gewijzigd door Fred op 17-03-2019 19:59:25 ]
So we just called him Fred
pi_185680871
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen.

Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden.
  zondag 17 maart 2019 @ 23:26:30 #39
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_185681350
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:45 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen.

Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden.
We gaan het zien, morgen. Na kritiek van mijn kant namens de club met de groene website is GTBV morgen gewoon van toepassing. Eerst wilde NS dat niet.
  zondag 17 maart 2019 @ 23:39:20 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185681545
Aangepaste dienstregeling staat inmiddels in de planner... eerste trein van Rotterdam naar Den Haag vertrekt pas om 8u06. Vanaf 9u06 rijdt het weer volledig volgens de dienstregeling.

Ik heb er nou al zin in. Er vast geen gratis koffie?
So we just called him Fred
pi_185682212
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:39 schreef FredvZ het volgende:
Er vast geen gratis koffie?
Natuurlijk niet, dat zou "In het belang van de reiziger" zijn.
pi_185683239
Doe ff niet meer staken oké. Sjonge jonge
pi_185683307
Heeft NS het opstarten van de dienstregeling in het belang van de reiziger nog wat verder uitgesteld?
pi_185683469
quote:
15s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is waarom jij een blaaskaak bent.
Zeg jij :')

[ Bericht 0% gewijzigd door GlenSpey op 18-03-2019 08:37:58 ]
pi_185683514
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_185683519
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 08:32 schreef Injetta het volgende:
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop.
Het is druk -O-
pi_185683616
Sta nu op Duivendrecht. Erg rustig hier en nagenoeg lege treinen. Vreemd. Maar wel relaxed. :)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  maandag 18 maart 2019 @ 08:58:50 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185683747
Vandaag gewoon thuisblijven. Beter voor je bloeddruk en alles :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185683841
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2019 19:53 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland :?

Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt.

de rangeerdienst (nachtdienst) staakte al vanaf 04:00 oftewel treinen zouden niet voorgebracht worden...
  maandag 18 maart 2019 @ 09:21:44 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185683958
Is er nou serieus iemand die dacht "okee 0600-0706 staken ze, dus daarvoor en daarna rijdt alles volgens het boekje"? :?

Wat doen jullie allemaal verbaasd -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 maart 2019 @ 09:33:13 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185684108
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.
pi_185684152
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:42:58 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185684290
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:35 schreef GlenSpey het volgende:
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:45:25 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684325
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van staken ;) Staken doe je om hinder te veroorzaken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185684428
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:56:41 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684450
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.

Ga weg joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185684559
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.

Ga weg joh
Van iemand die altijd zn woordje klaar heeft zou je verwachten dat ie zich wat meer in heeft gelezen

  maandag 18 maart 2019 @ 10:26:15 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684795
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.

Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 maart 2019 @ 10:57:15 #59
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_185685201
Media hebben gewoon overgenomen wat de vakbonden riepen, op de site van FNV staat bijvoorbeeld:

"NS-medewerkers willen een pensioen vanaf 66 jaar, daarom duurt de symbolische staking 66 minuten. Effectief betekent dat vanaf aanvang dienstregeling."
pi_185685516
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
pi_185685519
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.

Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas :P
Ik ook niet, zag t toevallig een paar dagen terug voorbij komen op de Facebook-pagina van ons Wim :P
  maandag 18 maart 2019 @ 11:39:32 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185685919
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Dan brengen ze in elk geval de boodschap over dat ze graag door willen werken tot hun 180ste, en dan met pensioen gaan. Dat moet wel te regelen zijn lijkt me ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185686855
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Anders ga jij lekker door tot je 90ste, om te compenseren voor degenen die daar niet op zitten te wachten :')
  maandag 18 maart 2019 @ 12:49:04 #64
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185687392
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar. Dan gaat die verdwijnen of omlaag. Dan gaat iedereen met 66 als een stel armoedzaaiers met pensioen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Ik zie in mijn omgeving veel mensen die nu met 66,7 jaar met pensioen moeten en daar eigenlijk helemaal nog geen zin in hebben. Dat biedt kansen voor de mensen zelf en voor de betaalbaarheid van het pensioenstelsel. De bonden spelen daar totaal niet op in en lopen het personeel onnodig op te jutten. Zeker aangezien ze zelf bij het pensioenoverleg zijn weggelopen en men ook in Den Haag uitstekend snapt dat je niet met ieder beroep tot je 70e door kan werken. In plaats van mee te praten maken ze er een actie voor een eendimensionaal standpunt van waar een deel van de werknemers helemaal niet op zit te wachten. Het zijn pensioendrammers.
pi_185695503
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van staken ;) Staken doe je om hinder te veroorzaken.
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.
Bier.
pi_185695548
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.
7:18 ook
  maandag 18 maart 2019 @ 17:35:56 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185695569
Ja, maar dat gebeurde niet. Er zal ook heus wel een component reizigertje pesten bij gezeten hebben :Y Wat dat betreft hoeven we elkaar geen mietje te noemen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 maart 2019 @ 17:37:02 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185695595
Ander verhaal, ik trek dit zomaar uit de plannert:



Ik hoef dus niet om te checken in Heerlen. Maar kan ik bij NS uitchecken in Valkenburg dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185695610
Maar resume. De staking zou van 06:00 tot 07:06 duren. FNV kondigt aan vanaf aanvang dienst tot 07:06. De eerste bewegingen zullen rond half vijf aanvangen. Kwart over 4 op je werk. Bijna 3 uur dus. En dan moet ik de FNV blijven geloven? Zijn gewoon de laatste piepjes van een partij in ondergang dat nog aandacht zoekt ergens. Treurig dat ze hun eigen bestaan zo ophangen aan dit soort ellende.
pi_185695619
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar.
Tot hier klopt het. Maar....

quote:
Dan gaat die verdwijnen of omlaag.
Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.
Bier.
pi_185695628
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef b2py het volgende:

[..]

7:18 ook
7:18-15=7:03
Bier.
  maandag 18 maart 2019 @ 20:08:49 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185699425
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Tot hier klopt het. Maar....
[..]

Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.
pi_185699985
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.
Bier.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:53:07 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185707428
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185707679
Voor de geintresseerden, zaterdag en zondag 23/24 maart worden enkele werkzaamheden op de lijn Zevenaar - Didam uitgevoerd betreffende aanleg dubbel spoor. Volgende materieel zal dan worden ingezet:
- Kettinghor : vr/za : 04:00 – 08:00 (gedeelte : Wehl) ;
- CSM : zo : 07:00- 16:00 (gedeeltes : A-12 en Didam) ;
- Unimat : za/zo : 03:00 – 10:00 (gedeelte : Wehl) ;
- Unimat : zo : 12:00 – 18:00 (gedeeltes : Ringbaan Oost en duiker km 47.870).
Dus goed vanaf de zijwegen e.d. te zien en te volgen
pi_185707775
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:08:31 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185707791
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 08:18:18 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185707845
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.
Idd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185708053
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Idd.
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:07:37 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185709183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.
Als je niet verder kijkt dan de Nederlandse jongeren op een Nederlandse school in de tegenwoordige tijd dan zal je dat idd nooit horen.
So we just called him Fred
pi_185709477
Waar had ik zoiets moeten horen dan?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:36:10 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185710945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:24 schreef b2py het volgende:
Waar had ik zoiets moeten horen dan?
Je zou eens op Cuba kunnen gaan kijken. Bijna 0,0 motivatie onder de bevolking om zich daar de laten onderwijzen. Door het communisme is er weinig tot geen beloning voor mensen die een stapje extra willen zetten.

Het uiteenvallen van de USSR is deels gebeurd doordat de bevolking geen motivatie had om überhaupt nog hard te werken.
So we just called him Fred
pi_185711208
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:08:20 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185711554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:48 schreef b2py het volgende:
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?
Niets.
So we just called him Fred
pi_185711729
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
Dat wordt altijd gezegd en toch is daar geen gram bewijs voor in de praktijk. Letterlijk iedere keer dat iemand een politicus op zo'n uitspraak aansprak bleken er alleen maar cijfers voor het tegenovergestelde principe te zijn (weleens gehoord van Noorwegen? Zweden?) want weet je wat; uiteindelijk blijkt dat de hele samenleving er zoveel beter van wordt dat het gewoon goed werkt.

Zelfs de fucking VS hebben decennia lang een toptarief gehad van ruim 90%.

Dus; Zoals voor al die VVD-papegaaiers, het zou je sieren om die economische neoliberale bullshitcredos eens van je af te flikkeren en net als de rest van de wereld weer wat serieuzer naar economie als wetenschap te gaan kijken :)
Bier.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:22 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185711836
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen? O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185711888
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen? O+
Het is wel de hele reden ook waarom de Fyra/HSL zo'n drama waren, en de OVC, zelfde laissez-faire principes. Waarbij je dus alleen het recht hebt om heel boos te worden, maar verder klopt de uitspraak "We doen een glas, een plas, en alles bleef zoals het was" redelijk goed hierin. Oh en de NZL.
Bier.
pi_185712258
Eringa kapt ermee na omvorming tot ZBO: https://www.spoorpro.nl/m(...)-topman-van-prorail/
pi_185712428
Vind ik wel jammer. volgens mij de goede man op de goede plek, grotendeels.
Bier.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:16:05 #90
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_185713795
Pier was een goeie, maar vaak te populistisch bezig.
Wel gelijk onbewaakte overwegen afsluiten met veel media. Maar over de debacle "Zwolle - Kampen" heeft hij 1x een ontwijkend antwoord gegeven.
pi_185714255
Ja,maar ik had wel eindelijk het idee dat er iets bij de vastgeroeste cultuur binnen ProRail verandert is en ik denk dat dat de meeste winst is. Maar misschien is het ook weleens tijd voor een frisse neus :)
Bier.
pi_185715112
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:06:45 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185715687
Volgens treinreiziger.nl was Pier sowieso al niet van plan om tot na 2020 te blijven zitten:
quote:
Bij zijn aantreden maakte de topman er al geen geheim van dat hij mikte op een periode van vier a vijf jaar.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:08:53 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185715747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Je hebt zo'n actie net gemist.
pi_185717709
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef b2py het volgende:
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
pi_185717883
Ah leuk! Succes van het weekend!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:47:24 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185718038
^wat hij zegt :D
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 17:50:52 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185718100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:

[..]

Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Leuk speelgoed >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:30:10 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185720533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:

[..]

Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geleden :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185721873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
zal het ff regelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')