Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:45 schreef James1988 het volgende:
Misschien weten ze niet wie er gaat staken, kunnen ze daarom dus niet plannen
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.quote:Op zondag 17 maart 2019 18:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Inschrijven als staker gebeurd pas bij in dienst komen.
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?quote:Op zondag 17 maart 2019 17:19 schreef MTL het volgende:
https://nieuws.ns.nl/ns-v(...)in-belang-reizigers/
NS verschuift de opstart van de dienstregeling voor morgen gewoon even, zodat niet de rest van de dag er last is van de staking
in Nederland moet je een staking ook aankondigen alleen hoeft dat niet op individuele basis. De deadline was 14 maart 22:00quote:Op zondag 17 maart 2019 18:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij de Fransozen moet je uiterlijk iets van 1,5 dag van tevoren dat je meedoet, zodat erop gepland kan worden. Bij de Belgen is dat sinds kort ook verplicht.
Staken is een recht, maar ivm de logistiek moet je het wel tijdig laten weten.
Ik verwacht van niet, maar dan is het dus geen verschuiven maar gewoon de eerste uren alles opheffen.quote:
Als NS termen als "Reiziger op 1, 2 en 3" of in dit geval "In het belang van de reiziger" gaat gebruiken, dan kun je er zeker van zijn dat je als reiziger keihard genaaid wordt.quote:Op zondag 17 maart 2019 19:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar verschuiven, dat betekent dus dat alle diensten en ritten gewoon X uur opschuiven en er dus ook tot veel later doorgereden wordt?
We gaan het zien, morgen. Na kritiek van mijn kant namens de club met de groene website is GTBV morgen gewoon van toepassing. Eerst wilde NS dat niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 22:45 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het ontstellend knap dat NS het voor elkaar gekregen lijkt te hebben om sluitende materieel- en personeelsomlopen voor elkaar te krijgen voor na de afloop van actie. De opstelterreinen staan flink vol in Nederland. Het is zeer moeilijk om ff wat treintjes in te leggen net na zevenen.
Als het rijdend personeel ook nog aangepaste dienstkaartjes heeftgekregen met opkomsttijd op of na 07:06 kan het wel eens heel soepel verlopen. Uiteraard met veel klagende reizigers en volle treinen, maar daar kan niet aan ontkomen worden.
Zeg jijquote:Op zondag 17 maart 2019 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is waarom jij een blaaskaak bent.
Het is drukquote:Op maandag 18 maart 2019 08:32 schreef Injetta het volgende:
Veel treinen rijden nog niet zo te zien, maar het lijkt erop dat mijn trein wel gaat. Ik waag het erop.
de rangeerdienst (nachtdienst) staakte al vanaf 04:00 oftewel treinen zouden niet voorgebracht worden...quote:Op zondag 17 maart 2019 19:53 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn bij NS vergeten dat er 24x7 treinen rijden in Nederland
Het wordt commercieel mooi verpakt, maar je zal zien dat om 0600 machinisten op het eerste station dat ze het beste uitkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |