abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 maart 2019 @ 09:33:13 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185684108
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.
pi_185684152
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:42:58 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_185684290
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:35 schreef GlenSpey het volgende:
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:45:25 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684325
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van staken ;) Staken doe je om hinder te veroorzaken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185684428
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
  maandag 18 maart 2019 @ 09:56:41 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684450
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.

Ga weg joh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185684559
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.

Ga weg joh
Van iemand die altijd zn woordje klaar heeft zou je verwachten dat ie zich wat meer in heeft gelezen

  maandag 18 maart 2019 @ 10:26:15 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185684795
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.

Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 maart 2019 @ 10:57:15 #59
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_185685201
Media hebben gewoon overgenomen wat de vakbonden riepen, op de site van FNV staat bijvoorbeeld:

"NS-medewerkers willen een pensioen vanaf 66 jaar, daarom duurt de symbolische staking 66 minuten. Effectief betekent dat vanaf aanvang dienstregeling."
pi_185685516
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
pi_185685519
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2019 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.

Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas :P
Ik ook niet, zag t toevallig een paar dagen terug voorbij komen op de Facebook-pagina van ons Wim :P
  maandag 18 maart 2019 @ 11:39:32 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185685919
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Dan brengen ze in elk geval de boodschap over dat ze graag door willen werken tot hun 180ste, en dan met pensioen gaan. Dat moet wel te regelen zijn lijkt me ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185686855
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Anders ga jij lekker door tot je 90ste, om te compenseren voor degenen die daar niet op zitten te wachten :')
  maandag 18 maart 2019 @ 12:49:04 #64
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185687392
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar. Dan gaat die verdwijnen of omlaag. Dan gaat iedereen met 66 als een stel armoedzaaiers met pensioen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Ik zie in mijn omgeving veel mensen die nu met 66,7 jaar met pensioen moeten en daar eigenlijk helemaal nog geen zin in hebben. Dat biedt kansen voor de mensen zelf en voor de betaalbaarheid van het pensioenstelsel. De bonden spelen daar totaal niet op in en lopen het personeel onnodig op te jutten. Zeker aangezien ze zelf bij het pensioenoverleg zijn weggelopen en men ook in Den Haag uitstekend snapt dat je niet met ieder beroep tot je 70e door kan werken. In plaats van mee te praten maken ze er een actie voor een eendimensionaal standpunt van waar een deel van de werknemers helemaal niet op zit te wachten. Het zijn pensioendrammers.
pi_185695503
quote:
3s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van staken ;) Staken doe je om hinder te veroorzaken.
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_185695548
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.
7:18 ook
  maandag 18 maart 2019 @ 17:35:56 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185695569
Ja, maar dat gebeurde niet. Er zal ook heus wel een component reizigertje pesten bij gezeten hebben :Y Wat dat betreft hoeven we elkaar geen mietje te noemen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 maart 2019 @ 17:37:02 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185695595
Ander verhaal, ik trek dit zomaar uit de plannert:



Ik hoef dus niet om te checken in Heerlen. Maar kan ik bij NS uitchecken in Valkenburg dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185695610
Maar resume. De staking zou van 06:00 tot 07:06 duren. FNV kondigt aan vanaf aanvang dienst tot 07:06. De eerste bewegingen zullen rond half vijf aanvangen. Kwart over 4 op je werk. Bijna 3 uur dus. En dan moet ik de FNV blijven geloven? Zijn gewoon de laatste piepjes van een partij in ondergang dat nog aandacht zoekt ergens. Treurig dat ze hun eigen bestaan zo ophangen aan dit soort ellende.
pi_185695619
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar.
Tot hier klopt het. Maar....

quote:
Dan gaat die verdwijnen of omlaag.
Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_185695628
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:34 schreef b2py het volgende:

[..]

7:18 ook
7:18-15=7:03
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 18 maart 2019 @ 20:08:49 #72
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_185699425
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Tot hier klopt het. Maar....
[..]

Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.
pi_185699985
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 06:53:07 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185707428
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185707679
Voor de geintresseerden, zaterdag en zondag 23/24 maart worden enkele werkzaamheden op de lijn Zevenaar - Didam uitgevoerd betreffende aanleg dubbel spoor. Volgende materieel zal dan worden ingezet:
- Kettinghor : vr/za : 04:00 – 08:00 (gedeelte : Wehl) ;
- CSM : zo : 07:00- 16:00 (gedeeltes : A-12 en Didam) ;
- Unimat : za/zo : 03:00 – 10:00 (gedeelte : Wehl) ;
- Unimat : zo : 12:00 – 18:00 (gedeeltes : Ringbaan Oost en duiker km 47.870).
Dus goed vanaf de zijwegen e.d. te zien en te volgen
pi_185707775
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 08:08:31 #77
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185707791
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.
So we just called him Fred
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 08:18:18 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185707845
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.
Idd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_185708053
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Idd.
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 10:07:37 #80
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185709183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.
Als je niet verder kijkt dan de Nederlandse jongeren op een Nederlandse school in de tegenwoordige tijd dan zal je dat idd nooit horen.
So we just called him Fred
pi_185709477
Waar had ik zoiets moeten horen dan?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 11:36:10 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185710945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 10:24 schreef b2py het volgende:
Waar had ik zoiets moeten horen dan?
Je zou eens op Cuba kunnen gaan kijken. Bijna 0,0 motivatie onder de bevolking om zich daar de laten onderwijzen. Door het communisme is er weinig tot geen beloning voor mensen die een stapje extra willen zetten.

Het uiteenvallen van de USSR is deels gebeurd doordat de bevolking geen motivatie had om überhaupt nog hard te werken.
So we just called him Fred
pi_185711208
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:08:20 #84
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185711554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 11:48 schreef b2py het volgende:
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?
Niets.
So we just called him Fred
pi_185711729
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
Dat wordt altijd gezegd en toch is daar geen gram bewijs voor in de praktijk. Letterlijk iedere keer dat iemand een politicus op zo'n uitspraak aansprak bleken er alleen maar cijfers voor het tegenovergestelde principe te zijn (weleens gehoord van Noorwegen? Zweden?) want weet je wat; uiteindelijk blijkt dat de hele samenleving er zoveel beter van wordt dat het gewoon goed werkt.

Zelfs de fucking VS hebben decennia lang een toptarief gehad van ruim 90%.

Dus; Zoals voor al die VVD-papegaaiers, het zou je sieren om die economische neoliberale bullshitcredos eens van je af te flikkeren en net als de rest van de wereld weer wat serieuzer naar economie als wetenschap te gaan kijken :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:22 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185711836
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen? O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185711888
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen? O+
Het is wel de hele reden ook waarom de Fyra/HSL zo'n drama waren, en de OVC, zelfde laissez-faire principes. Waarbij je dus alleen het recht hebt om heel boos te worden, maar verder klopt de uitspraak "We doen een glas, een plas, en alles bleef zoals het was" redelijk goed hierin. Oh en de NZL.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_185712258
Eringa kapt ermee na omvorming tot ZBO: https://www.spoorpro.nl/m(...)-topman-van-prorail/
pi_185712428
Vind ik wel jammer. volgens mij de goede man op de goede plek, grotendeels.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 14:16:05 #90
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_185713795
Pier was een goeie, maar vaak te populistisch bezig.
Wel gelijk onbewaakte overwegen afsluiten met veel media. Maar over de debacle "Zwolle - Kampen" heeft hij 1x een ontwijkend antwoord gegeven.
pi_185714255
Ja,maar ik had wel eindelijk het idee dat er iets bij de vastgeroeste cultuur binnen ProRail verandert is en ik denk dat dat de meeste winst is. Maar misschien is het ook weleens tijd voor een frisse neus :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_185715112
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:06:45 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185715687
Volgens treinreiziger.nl was Pier sowieso al niet van plan om tot na 2020 te blijven zitten:
quote:
Bij zijn aantreden maakte de topman er al geen geheim van dat hij mikte op een periode van vier a vijf jaar.
  dinsdag 19 maart 2019 @ 16:08:53 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185715747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Je hebt zo'n actie net gemist.
pi_185717709
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef b2py het volgende:
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
pi_185717883
Ah leuk! Succes van het weekend!
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:47:24 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185718038
^wat hij zegt :D
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 17:50:52 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185718100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:

[..]

Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Leuk speelgoed >:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 19 maart 2019 @ 19:30:10 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185720533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:

[..]

Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geleden :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_185721873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
zal het ff regelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')