Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:35 schreef GlenSpey het volgende:
Maar volgens mij was de staking ook vanaf 'aanvang dienst', dus niet per se vanaf 6 uur maar al eerder.
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van stakenquote:Op maandag 18 maart 2019 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik was hier niet verbaasd over. Maar ik had niet verwacht dat men meer zou doen maar de mogelijkheid bestaat dat 6-7 staken betekent dat je voor 6 uur je best doet om alles zo klaar te zetten dat je flitsend kunt starten. Dus wat treinen van de opstelterreinen naar een aantal stations rijden e.d. Voor 8:30 is er uit Deventer bijvoorbeeld niets naar het westen vertrokken terwijl doorgaans de treinen van 7:18 en 7:48 naar Amsterdam Centraal schoon vanaf het opstelterrein van Zutphen komen. Dat is maar een kwartiertje rijden. Het materieel van de eerste had men dan voor zessen die kant op kunnen rijden.
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar overal werd gemeld vanaf 6 tot 7. Dus ja, leek me niet raar dat men dacht dat er daarvoor wel iets reed of in ieder geval wat klaar werd gezet. Maar nu is het dus vanaf 4 tot 7.
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt dat 6 tot 7 is iets wat de media heeft opgepikt, blijkbaar denkt men dat de dienst pas aanvangt om 6 uur.
Van iemand die altijd zn woordje klaar heeft zou je verwachten dat ie zich wat meer in heeft gelezenquote:Op maandag 18 maart 2019 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, en de media heeft ook bedacht dat het precies 66 minuten was omdat 66 jaar. Maar dat was eigenlijk stom toeval. De media.
Ga weg joh
Ik ook niet, zag t toevallig een paar dagen terug voorbij komen op de Facebook-pagina van ons Wimquote:Op maandag 18 maart 2019 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder hoe dit dan zo de wereld in komt.
Maar nee, ik heb geen abonnement op het VVMC-blaadje helaas
Dan brengen ze in elk geval de boodschap over dat ze graag door willen werken tot hun 180ste, en dan met pensioen gaan. Dat moet wel te regelen zijn lijkt mequote:Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Anders ga jij lekker door tot je 90ste, om te compenseren voor degenen die daar niet op zitten te wachtenquote:Op maandag 18 maart 2019 11:17 schreef b2py het volgende:
Ratten staken dus nog langer dan 66 minuten, voor zover het begrip dat iedereen schijnt te hebben volgens FNV.
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.quote:Op maandag 18 maart 2019 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dan doe je een beroep op bereidwilligheid. En dat is nou precies niet het punt van stakenStaken doe je om hinder te veroorzaken.
7:18 ookquote:Op maandag 18 maart 2019 17:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar dan nog had dat ding van 7:48 gewoon kunnen rijden.
Tot hier klopt het. Maar....quote:Op maandag 18 maart 2019 12:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan het mooi platslaan. Maar als je het omdraait kan dat natuurlijk net zo goed: Als iedereen vroeg met pensioen gaat en dus niet meer aan de AOW meebetaalt en daar wel van profiteert is het huidige systeem met de vergrijzing en een laag geboortegetal onhoudbaar.
Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.quote:Dan gaat die verdwijnen of omlaag.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.quote:Op maandag 18 maart 2019 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Tot hier klopt het. Maar....
[..]
Dit zijn niet de enige oplossingen. De meest voor de hand liggende oplossing zou zijn om meer migratie te hosselen vanuit diverse plekken, ook om ervoor te zorgen dat er genoeg handjes zijn om straks al die grijze duiven van zorg te kunnen voorzien en de algemene belastingdruk acceptabel te houden. Als je de vergrijzing een zachte landing wil geven, zal je het effect moeten uitspreiden om de bevolking langzaamaan naar een niveau van zo'n 10 a 12 miljoen te krijgen over de aankomende 200 jaar.
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het wordt er zo'n ongelooflijk grote lap tekst van. Tel daarbij op dat dit voor een groot deel van de 66-jaar-protesteerders ook niet op immigratie zit te wachten en je bent weer terug bij af.
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.quote:Op maandag 18 maart 2019 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ook dan zijn er nog meer dan voldoende mogelijkheden om er iets aan te doen, zoals de inkomstenbelasting flink verhogen op het toptarief. En daarbij interesseert het me niet dat 30% al 70% van de belasting betaalt voordat iemand daarmee komt schermen, wonen in een samenleving heeft een prijs, jammer voor je dat je niet én een Bentley én een privéjet kan hebben.
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 06:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Die 30-70 zou best 10-90 mogen zijn idd. Waarom niet?
Idd.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
Omdat de rijke bovenlaag dan snel verdwenen is en het hoge belastingpercetage op "iets bereiken" schrikt jongeren af om hun best te doen op school.
Dat is funest voor een kenniseconomie als Nederland.
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.quote:
Als je niet verder kijkt dan de Nederlandse jongeren op een Nederlandse school in de tegenwoordige tijd dan zal je dat idd nooit horen.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:41 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog nooit een scholier horen zeggen dat ze hun best niet doen omdat de belasting op salaris heel hoog is. Je bent alleen maar bezig met fortnite, frikadellenbroodjes en energiedrank.
Je zou eens op Cuba kunnen gaan kijken. Bijna 0,0 motivatie onder de bevolking om zich daar de laten onderwijzen. Door het communisme is er weinig tot geen beloning voor mensen die een stapje extra willen zetten.quote:
Niets.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 11:48 schreef b2py het volgende:
Wat heeft de motivatie van schoolgaande Cubaanse kinderen met het Nederlands pensioenstelsel te maken?
Dat wordt altijd gezegd en toch is daar geen gram bewijs voor in de praktijk. Letterlijk iedere keer dat iemand een politicus op zo'n uitspraak aansprak bleken er alleen maar cijfers voor het tegenovergestelde principe te zijn (weleens gehoord van Noorwegen? Zweden?) want weet je wat; uiteindelijk blijkt dat de hele samenleving er zoveel beter van wordt dat het gewoon goed werkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die rijken kiezen dan een andere samenleving, waar ze een lagere prijs betalen.
Het is wel de hele reden ook waarom de Fyra/HSL zo'n drama waren, en de OVC, zelfde laissez-faire principes. Waarbij je dus alleen het recht hebt om heel boos te worden, maar verder klopt de uitspraak "We doen een glas, een plas, en alles bleef zoals het was" redelijk goed hierin. Oh en de NZL.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Helaas is de neoliberale werkelijkheid mommenteel nog zo dat ik net als al het andere plebs op de TREIN ben aaangewezen. Vinden jullie leuk hier, toch? Treinen?
quote:Bij zijn aantreden maakte de topman er al geen geheim van dat hij mikte op een periode van vier a vijf jaar.
Je hebt zo'n actie net gemist.quote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebbenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 08:06 schreef b2py het volgende:
Wat doet een CSM? Ik ken alleen CSM wanden maar kan mij bijna niet voorstellen dat het dat is.
Leuk speelgoedquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:
[..]
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
Kan het zijn dat zo'n unit ook op de open dag van VolkerRail in februari 2007 te zien was? Jezus lang geledenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 17:31 schreef jefjef het volgende:
[..]
Zie hier de verschillende stopmachines die we hebben
https://www.struktonrail.nl/railinfra/machinepark/stopmachines/
De stopmachine CSM 09-16 is bedoeld voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen. De machine is uitgerust met een satelliet die één dwarsligger tegelijkertijd kan onderstoppen. Bij deze continustopmachine (CSM) rijdt de machine zelf langzaam door en beweegt de stopkast onder de machine door. Hierdoor kan een hoge werksnelheid worden behaald.
zal het ff regelenquote:Op dinsdag 19 maart 2019 15:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
mensen van de treinen, Alstublieft... ik weet dat u hier meeleest..
Graag nog 1 keer de actie van eerste jaar het dal voordeelabonnement 29 euro. ik bestel er meteen twee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |