abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 22:46:10 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185833243
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:14 schreef trein2000 het volgende:
Keolis en conducteurs, hou op. Max 10 keer per jaar
Maar als ze er zijn controleren ze ook op Zutphen-Oldenzaal. Bij NS zit op elke trein een conducteur maar je ziet ze gewoon vrijwel niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 24 maart 2019 @ 22:46:52 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185833260
Die auto zat flink vast onder de trein in Breda:

OvDRail_Joost twitterde op zondag 24-03-2019 om 18:23:17 De #auto zat goed vast aan de #trein. De ploeg #Incidentenbestrijding heeft de auto met spanbanden vast gemaakt aan het spoor om zo de trein los te kunnen trekken van de auto.#ProRail https://t.co/4LqkPfMhQf reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_185833273
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Op Zwolle-Hengelo is 10 keer per week bij vijf dagen reizen in de spits geen uitzondering.
6 jaar goor Hengelo 10x per week gedaan en nu een half jaar goor Zutphen. Ik zie ze hoogst zelden.
zie email 27 oktober
pi_185833543
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

6 jaar goor Hengelo 10x per week gedaan en nu een half jaar goor Zutphen. Ik zie ze hoogst zelden.
Ik kom maar twee keer per jaar in Goor (SCHOOLFEEST WOOHOO!) maar vroeger meerdere keren per week in de spits en het is inderdaad een van de lijnen met minder controle volgens mijn statistieken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_185833725
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2019 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)aos-op-stations.html
Kennelijk vandaag niemand die naar of langs Brabant wilde? :?
Hele middag lopen pendelen tussen Breda en Tilburg door dat gedoe ;(
Gelukkig kreeg de bijsturing medelijden, dus mocht ik uiteindelijk toch even een hapje avondeten *O*
  zondag 24 maart 2019 @ 23:19:44 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185833892
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2019 23:11 schreef MTL het volgende:

[..]

Hele middag lopen pendelen tussen Breda en Tilburg door dat gedoe ;(
Waarom ook echt, er rijden daar 6 treinen per uur per richting... waarvan 4 tussen Breda en Den Bosch. Waarom dan nog gaan pendelen met de 1100.. :')
pi_185834176
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 23:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom ook echt, er rijden daar 6 treinen per uur per richting... waarvan 4 tussen Breda en Den Bosch. Waarom dan nog gaan pendelen met de 1100.. :')
Idd schandalig dat er een keer volgens planning gereden wordt :')
Alhoewel... volgens planning... ;(
Het was een puinhoop op het traject. Er reed zo ongeveer om de paar minuten een goederentrein, dus ik kreeg op een gegeven moment zelfs een alarmoproep omdat (door alle treinen) een overweg zo lang dicht was, dat deze in de storing schoot. Ik was dan ook meerdere slagen ergens tussen de 5 en 15 minuten te laat omdat er weer een zwaar vertraagde goederentrein voorlangs mocht of (ook meerdere malen gehad) een trein mijn aankomstspoor blokkeerde :')
Waarom er ondanks datalles toch gewoon gereden werd, was gok ik omdat er in zowel Breda als Tilburg te weinig plek was. Uiteindelijk is mijn collega (die ook op de 1100 aan het pendelen was) op Tilburg Goederenemplacement aan de kant gezet voor een paar slagen, maar die werd later toch ook gewoon weer ingezet.
  zondag 24 maart 2019 @ 23:43:45 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185834319
Ik klaag er ook niet over dat geprobeerd wordt om de treindienst in stand te houden hoor, dat vind ik juist wel positief. Ik vraag me vooral af of het het waard is gezien de rest van je verhaal, dat kan de betrouwbaarheid van de rest van de treindienst niet ten goede zijn gekomen :)
pi_185834439
Ik kan alleen voor mijzelf praten, maar ik heb (voor zover ik dat kon volgen op Routelint) slechts één keer een trein opgehouden, en in dat geval was die trein er misschien één minuutje mee opgeschoten als ik niet had gereden, want daarna zou 'ie achter dezelfde goederentrein zijn blijven hangen als waar ik achteraan reed :P
Dus volgens mij is er voor wat betreft de ritten die ik heb gereden nou niet echt een gevolg geweest voor de betrouwbaarheid van de treindienst. Of ik nou wel of niet had gereden, dat had heel weinig uitgemaakt.
Mensen die ik sprak waren juist erg blij dat alles zo goed en zo kwaad als het ging bleef rijden :)
pi_185836655
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is bizar veel. Ik denk dat ik op 10 retourtjes Deventer - Eindhoven max 3 keer een HC zie. Daarvan ook nog 1 keer dat ze gewoon "HALLLOOOOO GOEJEMORREGE" langs lopen. Maar kan dat voorlopig nog niet met cijfermateriaal backen.
Controle bij NS, hoe lang nog?
pi_185839158
Ik voel de trein aankomen
pi_185840807
Een wtf-je: als ik het goed begrijp heeft het Oostenrijkse Westbahn al hun Stadler KISS treinen verkocht aan de ÖBB, en kopen ze nieuwe treinen in China.
Die dingen zij toch relatief nieuw? Wat kan dan in 's hemelsnaam een reden voor verkoop zijn? Geldtekort? Te duur in onderhoud?
pi_185840819
Chinese aandeelhouder in Westbahn?
  maandag 25 maart 2019 @ 12:57:17 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185840862
Ik neem aan dat die treinen gefinancierd zijn door een bank, die daar rente voor vraagt. Nu de boel verkopen en nieuwe treinen aanschaffen kan best eens goedkoper zijn dan blijven rijden met de huidige vloot.
pi_185841004
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:57 schreef James1988 het volgende:
Ik neem aan dat die treinen gefinancierd zijn door een bank, die daar rente voor vraagt. Nu de boel verkopen en nieuwe treinen aanschaffen kan best eens goedkoper zijn dan blijven rijden met de huidige vloot.
En ÖBB heeft snel toegelaten treinen erbij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 25 maart 2019 @ 13:17:31 #241
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_185841166
Het schijnt inderdaad wel met de nog altijd aanhoudende verliezen te maken te hebben: https://kurier.at/wirtsch(...)ina-ordern/400445992

Overigens lees ik niet terug per wanneer de treinen verkocht worden. Is dat een vaste datum, met het risico dat Westbahn zonder treinen komt te zitten als de Chinezen de toelating niet op tijd rond krijgen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 maart 2019 @ 13:36:49 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185841471
Het gebeurt wel vaker dat nagenoeg gloednieuwe treinen aan de kant worden gezet omdat het goedkoper is om (nog) nieuwere te bestellen.

In Engeland heeft South Western Railway besloten om de door South West Trains bestelde Class 707-treinen (in dienst sinds 2017) te vervangen door Aventra's, en Greater Anglia stuurt hun Class 379 (in dienst sinds 2011) terug naar de leasemaatschappij om ze te vervangen door nieuwe FLIRTs.
pi_185841481
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:17 schreef dennistd het volgende:
Het schijnt inderdaad wel met de nog altijd aanhoudende verliezen te maken te hebben: https://kurier.at/wirtsch(...)ina-ordern/400445992

Overigens lees ik niet terug per wanneer de treinen verkocht worden. Is dat een vaste datum, met het risico dat Westbahn zonder treinen komt te zitten als de Chinezen de toelating niet op tijd rond krijgen?
Binnen 36 maanden moet de deal rond zijn, begreep ik.
  maandag 25 maart 2019 @ 17:48:56 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185845532
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:37 schreef MTL het volgende:

[..]

Binnen 36 maanden moet de deal rond zijn, begreep ik.
Poeh hee :O een brexit gaat nog vlotter :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:19:40 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185846040
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer?


Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwacht :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 25 maart 2019 @ 18:24:31 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185846104
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:19 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag twee treinstellen staan op de containerterminal bij Coevorden. Wie weet meer?
[ afbeelding ]

Komen nog best serieuze badslippers binnen daar, had ik niet verwacht :o
Mogguh :W https://www.bentheimer-eisenbahn.de/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 maart 2019 @ 18:27:23 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185846143
Heeft de BE niet een terminal/werkplaats of zoiets in Coevorden?

De BE wil de verbinding Bad Bentheim - Neuenhaus uiteindelijk doortrekken naar Coevorden. Er is zelfs sprake van een verlenging naar Emmen.
pi_185846195
Emmen, de nieuwe spoorknoop van Noord-Oost Nederland.

• Groningen - Emmen
• Emmen - Zwolle
• Emmen - Bad Bentheim
• Emmen - Almelo
  maandag 25 maart 2019 @ 18:34:51 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_185846264
Felix, de stationskat van de Britse plaats Huddersfield, is nu ook de naamgever van een locomotief van Transpennine Express.
  Moderator maandag 25 maart 2019 @ 18:45:15 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185846420
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:27 schreef James1988 het volgende:
Heeft de BE niet een terminal/werkplaats of zoiets in Coevorden?


Klopt, maar ik had niet verwacht dat die zo groot zou zijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')