MTL | maandag 11 september 2017 @ 15:09 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 11-09-2017 15:15:20 ] | |
MTL | maandag 11 september 2017 @ 15:16 |
Even laatste post nog een keertje copy/pasten: Bij de FO Bahn MGB in Zwitserland zijn 27 mensen gewond geraakt toen een rangeerbeweging niet helemaal goed ging: https://nos.nl/artikel/21(...)zwitserse-alpen.html Edit: Ho, kan iemand ff titelfix uitvoeren Wilde maandagmorgen typen, maar dat is schijnbaar te lang [ Bericht 29% gewijzigd door MTL op 11-09-2017 15:31:21 ] | |
TjjWester | maandag 11 september 2017 @ 15:32 |
Zonder punt en met een spatie minder past het. | |
Mr.Jorn. | maandag 11 september 2017 @ 15:37 |
Weet een van jullie of DDZ/NID structureel op de IC's naar Groningen gaat rijden? Ik zie ze nu wel erg vaak... | |
MTL | maandag 11 september 2017 @ 15:43 |
Die rijden inderdaad sinds 4 september gewoon planmatig en dat zal ook zo blijven. | |
Peterselieman | maandag 11 september 2017 @ 15:49 |
Is ook wel handig nu het onderhoud van die dingen naar Onnen gaat | |
ReisT | maandag 11 september 2017 @ 15:49 |
Planmatig voor een deel van de ritten Rotterdam-Groningen v.v., omdat DDZ voortaan in Onnen wordt onderhouden. | |
Peterselieman | maandag 11 september 2017 @ 15:50 |
Op dit moment staat er zelfs een DDZ zesje in de werkplaats, terwijl een tweede op een van de opstelsporen van Onnen staat | |
Darkwing_Duck | maandag 11 september 2017 @ 16:15 |
Weet iemand op op Station Venlo nog een DB kaartautomaat is en met wat ik daar kan betalen? | |
HetBrabandertje | maandag 11 september 2017 @ 16:24 |
Ja, er staan er twee in de stationshal tegenover de Smullers. Ding slikt in ieder geval pinpas en briefgeld. | |
Darkwing_Duck | maandag 11 september 2017 @ 16:32 |
Creditkaart? | |
Maegrim | maandag 11 september 2017 @ 18:01 |
ik ben verre van een goede fotograaf maar die scheve horizon in de OP kan echt niet | |
DeaDLocK2K | maandag 11 september 2017 @ 18:03 |
Als het echt niet zou kunnen dan zou het niet gedaan zijn. | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 18:05 |
Wat maakt het uit, het is toch een kutstad. | |
MTL | maandag 11 september 2017 @ 18:18 |
Ja, dan heb je opeens de lapo, en dan moet je ook de fipo maken, terwijl je op je mobiel zit. Dus maar ff een snelle foto door een instagramfilter gehaald. Goed genoeg voor fok | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 18:25 |
waar was dat instagramfilter voor nodig dan? Wassie niet lelijk genoeg? | |
Peterselieman | maandag 11 september 2017 @ 18:27 |
is altijd nog beter dan de railhummer. Vind het al erg genoeg dat het ding de ov-chipkaart gehaald heeft | |
MTL | maandag 11 september 2017 @ 18:32 |
Dit is een jongerenforum, toch? Is hip ende cool enzo Al heb ik dan wel weer het idee dat in het treinentopic veelal de eh... "oudere jongeren" zitten | |
Peter | maandag 11 september 2017 @ 18:50 |
Zegt de man die uit een stad komt die men allen maar kent van de boekenmarkt en koekenbakkers.. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 september 2017 @ 18:54 |
Import ook nog. | |
b2py | maandag 11 september 2017 @ 18:58 |
http://www.vca.nl/home/homepage.aspx | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 18:58 |
Nee. Nooit geweest. | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 18:58 |
Bakkeshouwe | |
b2py | maandag 11 september 2017 @ 18:59 |
Hou je in he oudje :-P Btw, reed ICd weer niet vanmiddag? Sta je stil op de A4 komt er geen trein langszoeven | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 19:01 |
https://nos.nl/artikel/21(...)erlijntje-kapot.htmlWat zou de veiligheidsregio Twente daar van vinden? De trein reed overigens door. | |
DeaDLocK2K | maandag 11 september 2017 @ 19:03 |
Ligt Krampen in de veiligheidsregio Twente? | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 19:11 |
Alsof dat wat uitmaakt. Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat" | |
b2py | maandag 11 september 2017 @ 19:12 |
Ja dat maakt wat uit. Veiligheidsregio Zwolle heeft andere beleidsmakers | |
DeaDLocK2K | maandag 11 september 2017 @ 19:14 |
Euhh. Ik mis even een paar stappen denk ik. | |
Peter | maandag 11 september 2017 @ 19:25 |
Als die zou bestaan vast wel.. | |
b2py | maandag 11 september 2017 @ 19:33 |
Autism hits hard again, IJsselland voor jou dan | |
Peter | maandag 11 september 2017 @ 19:36 |
Als jij gaat mierenneuken bij een ander, moet je er zelf ook tegen kunnen | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 19:37 |
Veiligheid wordt bepaald door natuurwetten, niet door beleidsmakers. | |
Dr_Flash | maandag 11 september 2017 @ 19:38 |
Ondertussen klok ik 58,03 seconden op de 3 x 3 cube, net een halve seconde boven mijn PR | |
James1988 | maandag 11 september 2017 @ 20:31 |
Transpennine Express, één van de vele vervoerders die het Britse spoor rijk is, krijgt nieuwe treinen om hun franchise mee uit te voeren. Transpennine Express heeft vandaag een foto vrijgegeven van hoe de diesellocomotieven van het type 'Class 68' (Vossloh UKlight) die ze gaan krijgen eruit gaan zien:
Voor het uitvoeren van de nieuwe franchise heeft TPE een uiteenlopende vloot aan nieuwe treinen besteld: - 19 bi-mode 'Class 802'-treinstellen van Hitachi - 12 elektrische Civity UK's van CAF - 13 stammen van vijf bakken Mark 5-rijtuigen (waaronder een stuurstandrijtuig), met locomotieven. In eerste instantie zullen er diesellocomotieven worden ingezet, die op een later moment worden omgeruild voor e-locs. Wanneer "later" is valt nog te bezien nu de Britse overheid de elektrificatieprogramma's grotendeels heeft afgeschoten... | |
b2py | maandag 11 september 2017 @ 20:36 |
De acties die we daarop/daarvoor nemen wel | |
DeaDLocK2K | maandag 11 september 2017 @ 20:47 |
Natuurwetten geven je hooguit de veiligste en meest onveilige situaties en alles daar tussenin. Bij benadering. En door kansberekening wordt er een gok gemaakt hoe groot en frequent de kans is dat het voor kan komen. Natuurlijk zijn er dingen die alleen 100% vanuit logisch naar de natuurwetten kijken beredeneert kunnen worden, beleid heeft echter een gigantische invloed op veiligheid. Dat blijkt wel bij iets wat redelijk triviaal is, zoals één regel op een papieren checklist overslaan waardoor er enkele honderden passagiers omkomen tijdens een vliegtuigcrash. Daar kan je beleid op maken waardoor het vele malen veiliger wordt. | |
ReisT | maandag 11 september 2017 @ 20:53 |
Ik ben net terug van een paar weekjes Engeland. Ik moet alle foto's nog uitzoeken maar hier alvast een paar filmpjes: Een van de weinige klassieke getrokken treinen in de reguliere dienstregeling in Engeland. Met bijpassende ouderwetsche vertrekprocedure. Stoomtrein op een van de museumlijnen in Devon die ik heb bezocht. IC125 still going strong in zuidwest-Engeland. Maar niet lang meer, volgend jaar moeten hier Italiaanse 'Class 802'-treinstellen gaan rijden. Deze opmerkelijke combinatie reed afgelopen weekend een paar ritten op de London Underground Metropolitan Line | |
b2py | dinsdag 12 september 2017 @ 15:52 |
Morgen eerste herfststorm en testdag, ben benieuwd! | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 15:57 |
Thuiswerken: check Erwtensoep: check Jägermeister: check. Maak mij maar bang. | |
MTL | dinsdag 12 september 2017 @ 15:58 |
En Eurostartestdag. Eerste doorgaande rit volgens de dienstregeling. Uitzwaaien kan om 7:48 uur op Amsterdam CS spoor 15. Verdere dienstregeling zou ik niet weten, dit was de enige info die ik uit het reclamefilmpje in het personeelsverblijf kreeg | |
Adrie072 | dinsdag 12 september 2017 @ 16:00 |
In ieder geval niet saai, of het past met de rest van de trein en in het land...? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 september 2017 @ 16:00 |
Naar Deventer: check Nauwelijks kunnen lopen: check Er niet onderuit kunnen: check | |
Adrie072 | dinsdag 12 september 2017 @ 16:01 |
Erg fraai! | |
James1988 | dinsdag 12 september 2017 @ 16:09 |
Een tijd geleden verscheen de aanvraag van Eurostar bij de Belgische regulator online, hierin staat een (indicatieve) dienstregeling. Linkje: aanvraag pdf | |
MTL | dinsdag 12 september 2017 @ 16:13 |
Kijk, dat komt dus mooi overeen met die 7:48 uur Heb ik ook eens een waar bericht op Fok gezet | |
Salatrel | dinsdag 12 september 2017 @ 16:35 |
eurostar test gaat niet door | |
MTL | dinsdag 12 september 2017 @ 16:42 |
Lees het net inderdaad, heb ik weer Denk ik een keer een leuk nieuwtje te hebben, gaat het weer niet door Ook rijden er morgen minder IC's in Noord Holland. [ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 12-09-2017 16:49:26 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 16:48 |
Is er weer een kwart procent kans op windkracht 5 voorspeld of wat? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 september 2017 @ 16:50 |
Zo'n beetje alle modellen zeggen windkracht 10, windbuil. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 16:53 |
Mooi kut. Ik wil eerst mijn zomer waar ik recht op heb | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 september 2017 @ 16:55 |
Ja, het lijkt een stereotype klimaatveranderingszomer te zijn. Straks natuurlijk eind september en in oktober nog een paar spectaculair warme dagen ofzo, verder augustus en september pruttig en nat en juli okay. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 17:02 |
Ik ga begin oktober nog een weekje naar Mallorca, hopelijk dat ik daar nog wat compensatie vandaan kan halen. Ook met de Tren de Soller natuurlijk om het ontopic te houden Verder veel zwemmen denk ik | |
b2py | dinsdag 12 september 2017 @ 17:20 |
Thanks, stap ik wat eerder in de auto | |
b2py | dinsdag 12 september 2017 @ 18:12 |
KLM heeft ook diverse vluchten geannuleerd.. Waren die laatst niet op excursie bij NS? | |
JDude | dinsdag 12 september 2017 @ 18:23 |
Al die tienminutentreinen rijden vast wel in de 3500 serie. Oftewel opheffen maarrr... | |
Ener-G | dinsdag 12 september 2017 @ 18:41 |
Op de omroepert op amsterdam centraal: "Wegens de weersomstandigheden rijden er morgen minder intercity's tussen alkmaar en den helder" here we go | |
b2py | dinsdag 12 september 2017 @ 18:46 |
Eerste blunder, het is Den Helder - Zaandam.. | |
boriq | dinsdag 12 september 2017 @ 18:54 |
Viel me net trouwens op dat er wat materieel op het gelectrificeerde spoor naast de nieuwe Nedtrain-loods in Hengelo stond, nog niet eerder gezien. | |
derLudolf | dinsdag 12 september 2017 @ 18:58 |
Lekker treintje | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 september 2017 @ 18:59 |
Olieboot op rubber banden. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 19:00 |
Dan is er op zich niks gelogen aan Alkmaar - Den helder | |
b2py | dinsdag 12 september 2017 @ 19:04 |
Het is nog erger, Alkmaar moet je verplicht overstappen | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 20:02 |
Nou wat een drama | |
Peterselieman | dinsdag 12 september 2017 @ 20:50 |
niet geheel onverwacht | |
James1988 | dinsdag 12 september 2017 @ 21:34 |
Die lui van Abellio Greater Anglia hebben maar een raar idee van wat een "wide and airy train" is | |
Peterselieman | dinsdag 12 september 2017 @ 21:41 |
Wide and airy he? Dan kom ik op een DM'90 zonder ramen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 12 september 2017 @ 21:44 |
Ik weet wel iets wat Wide & Airy is Okay, zo kannie wel weer. | |
Dr_Flash | dinsdag 12 september 2017 @ 21:47 |
Ja de kut van JE MOEDER | |
dennistd | dinsdag 12 september 2017 @ 22:58 |
Een 2-3 opstelling in het smalle Engelse profiel? | |
James1988 | dinsdag 12 september 2017 @ 23:04 |
Niet ongebruikelijk... 'High Capacity'-versie van een Class 450 (Siemens Desiro) Tweede klas van een Class 333 (Siemens/CAF) Het andere uiterste komt van Transport for London... Interieur van een London Overground-stel. | |
Peterselieman | dinsdag 12 september 2017 @ 23:08 |
De M5 van het GVB heeft dit laatste ook. Kun je wel veel mensen tegelijk vervoeren. | |
James1988 | dinsdag 12 september 2017 @ 23:13 |
Crossrail krijgt een opstelling die een beetje er tussenin ligt: zowel vierzitters als bankjes aan de zijkant. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 06:28 |
Langsbanken -> veel ruimte om te staan, ideaal voor het vervoeren van pieken | |
Salatrel | woensdag 13 september 2017 @ 08:20 |
leuk voor op de bovenverdieping van een virm | |
Dr_Flash | woensdag 13 september 2017 @ 09:48 |
Bij Delft ligt er al een boom op de snelweg, over spoor hoor ik nog niks | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 13:26 |
In Amersfoort schijnen nu de nieuwe FLIRTs voor de Kippenlijn gearriveerd te zijn | |
ReisT | woensdag 13 september 2017 @ 14:34 |
Er schijnt ook een foto van gemaakt te zijn. Connexxion 5039 en 5038 bij aankomst te Amersfoort, 13 september 2017 by Roel Hemkes, on Flickr | |
Salatrel | woensdag 13 september 2017 @ 14:44 |
Extra stop gemaakt in Hoogeveen met de ic | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 14:46 |
Schaam je. Zelfs bij omgewaaide bomen zou je er nog niet moeten mogen stoppen | |
Salatrel | woensdag 13 september 2017 @ 14:52 |
Dit is alles wat er aan de hand is | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 15:26 |
en volgens Somda komt de eerste SNG vanavond laat vanuit Bentheim de grens over richting Amsterdam | |
Salatrel | woensdag 13 september 2017 @ 15:30 |
Heel weiland vol ProRail in incidentbestrijding ook terwijl ze beter greavy hadden kunnen bellen... | |
MTL | woensdag 13 september 2017 @ 15:31 |
Jeetje, de hele spoorlijn ligt scheef Zomaar 90° gedraaid | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 15:33 |
? | |
MTL | woensdag 13 september 2017 @ 15:35 |
Chrome leest de metadata niet uit, dus als de foto alleen via de metadata is gedraaid, zie ik dat niet | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 15:36 |
Tsja, ik zie het al | |
MTL | woensdag 13 september 2017 @ 15:55 |
Vandaag overigens voor het eerst bij de spanningssluis Zevenbergsche Hoek via het 'verkeerde' spoor de HSL op gereden, waarbij ik even moest wachten op een vertraagde Thalys. Alles is verder goed gegaan, maar het ontwerp van die sluis is werkelijk belachelijk. Iedereen klaagt over die fly-over, maar dat ding is appeltje-eitje in vergelijking met die andere kant Ik sta hier voor het SMB (Stop Marker Board). Als de lamp onder het bord gaat branden, mag ik het bord passeren. Tot zover geen probleem. Als je echter de foto even inzoomt, dan zie je drie masten verderop (zeg maar 150 ŕ 200 meter) een bord hangen dat de stroomafnemers neergelaten moeten zijn. Daar begint de spanningssluis. Dus je moet in die 200 meter stapvoets het SMB voorbij om de rijweg op te halen (duurt even voor je 'm hebt in ERTMS Level 1), dan snel optrekken, de snelschakelaar uitschakelen en de stroomafnemer neer en dan hopen dat je genoeg vaart hebt om door die sluis te komen. Het is dat de boel behoorlijk vlak is, maar je hobbelt er met misschien 15 ŕ 20 km/u doorheen. Heb je een treinstel of stam die wat meer weerstand geeft, of heb je wind tegen (zonder gekheid), dan kan het zomaar zijn dat je midden in die sluis tot stilstand komt. Met die fly-over zitten sommigen al te kloten, maar daar rijd je zelfs met de lange Intercity Den Haag - Eindhoven stammen nog met 35-40 doorheen. Ben benieuwd hoe die mensen dit zouden vinden [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-09-2017 16:02:37 ] | |
Adrie072 | woensdag 13 september 2017 @ 16:00 |
175 jaar ervaring, appeltje-eitje. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 16:05 |
? (Is in Chrome) | |
MTL | woensdag 13 september 2017 @ 16:16 |
Android hč. Chrome op Apple is valsspelen Dat is stiekem helemaal geen Chrome namelijk, omdat alsnog de Webkit engine gebruikt wordt van Safari in plaats van Chromium of Blink. | |
Goverman | woensdag 13 september 2017 @ 16:39 |
https://twitter.com/JeroenStans/status/907954887522168832/photo/1 Staatssecretaris Dijksma gooit wat olie op het vuur bij de beantwoording van Kamervragen over genderneutrale omroepberichten. | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 16:40 |
| |
Adrie072 | woensdag 13 september 2017 @ 16:44 |
Ben deze aan het kijken, kom ik `m daarin tegen? Verrek minuut 7 al, maar waar moet ik op letten? | |
Piles | woensdag 13 september 2017 @ 16:48 |
| |
MTL | woensdag 13 september 2017 @ 17:24 |
In die video ga je op de normale manier over de flyover. Ik ging bij de overloopwissels linker spoor en dan nogmaals links de HSL op. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 17:39 |
Vrijmibo antwoorden | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 17:40 |
Goedkope troep | |
ReisT | woensdag 13 september 2017 @ 18:29 |
Vandaag was voor mij de eerste Woensdag Testdag. Heen van Utrecht naar Amsterdam had ik de extra trein die in deze richting 5 minuten voor de normale tijd rijdt. Een losse VIRM-6 maar dat bleek ruim voldoende. Terug had ik de IC richting Maastricht, die nu 5 minuten eerder dan anders rijdt. Die was erg rustig met z'n 10 bakken (waar je normaal met moeite een plekje kan vinden). Hier diende de extra IC, van slechts 4 bakken VIRM als veegtrein - veel te klein natuurlijk, deze kwam met volle gangpaden in Utrecht aan.. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 18:34 |
Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol | |
ReisT | woensdag 13 september 2017 @ 18:51 |
Hallo zeg, kan je nog een beetje lezen? Die ene zat ik dus zelf in en die andere zag ik 10 min later binnenkomen. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 18:56 |
Jij wacht voor je lol 10 min op het station? Dat had ik niet aan zien komen | |
Salatrel | woensdag 13 september 2017 @ 19:05 |
heeft ie natuurlijk aan Eva gevraagd | |
ReisT | woensdag 13 september 2017 @ 19:40 |
Niet voor de lol maar om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen Als kritisch volger van dit prestigeproject. En 10 min is toch zo voorbij? (Bankje zitten, boekje lezen). Als het een kwartier was had ik dat natuurlijk niet gedaan, dat duurt vreselijk lang | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 19:54 |
Doe ik soms ook hoor Als ik om x:40 aankom in Rotterdam heb ik genoeg tijd om de intercity naar Breda/Eindhoven van :43 te halen. Maar soms ga ik dan op die brug staan om treintjes en mensen te kijken, dan neem ik de ICd van :51 (Behalve als die niet rijdt, dan stap ik wel in die IC.) | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 19:55 |
Wat een leven ook | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:03 |
Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het... Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 20:07 |
Je hebt een leaseauto, spring er in | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:09 |
Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem. Morgen weer met de trein naar Utrecht | |
Dr_Flash | woensdag 13 september 2017 @ 20:10 |
"maar liefst" Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Ličge Guillemins | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:11 |
7/113, de tering. Wat bezielt je als je zoiets bedenkt? Hoop je dan dat die tweede trein in de slipstream van de eerste rijdt ofzo? | |
Dr_Flash | woensdag 13 september 2017 @ 20:20 |
Dan ben je Belg. Waal zelfs. | |
derLudolf | woensdag 13 september 2017 @ 20:25 |
7/113 3/27 8/22 Waar gaat dit over? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:26 |
De verdeling van treinen in dezelfde richting over een bepaalde tijdseenheid in minuten. 3/27 betekent dat 3 minuten na de eerste trein nog een trein vertrekt, en dat het dan 27 minuten duurt tot de volgende. | |
derLudolf | woensdag 13 september 2017 @ 20:28 |
7/113 is dan om 15:00 en 15:07 en dan om 17u de volgende? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:29 |
Yep | |
derLudolf | woensdag 13 september 2017 @ 20:30 |
Ok, zeer logisch | |
derLudolf | woensdag 13 september 2017 @ 20:32 |
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:35 |
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug. De Merwedebrug is maar een kutbrug. De linkerrijbaan is smal, er is geen vluchtstrook en vlak na de brug ligt een industrieterrein waar veel vrachtverkeer vandaan komt. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 20:37 |
Waarom ga je dan ook in de spits met de auto? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:38 |
Omdat ik naar m'n werk moet? Vanochtend was het wel lekker rustig trouwens. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 20:40 |
Zorg dan voor werktijden die buiten de spits reistijden bezorgen | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:41 |
Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan. | |
Kansenjongere | woensdag 13 september 2017 @ 20:41 |
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 20:42 |
Na de spitsen? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:44 |
Zou ik best willen, maar dat ik pas na 10:00 binnenstap ga ik daar niet verkocht krijgen. Ik doe het vooralsnog half-om-half: maandag en woensdag met de auto, dinsdag en donderdag met de trein, vrijdag thuiswerken. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 20:47 |
Toch wel grappig dat vroeg werken dus blijkbaar geen probleem is maar laat werken wel .. | |
Dr_Flash | woensdag 13 september 2017 @ 20:50 |
Om precies te zijn om 15:10, 15:17 en dan om 17:10 weer. Je kunt toch dat plaatje zien? | |
derLudolf | woensdag 13 september 2017 @ 20:51 |
Ja, maar niet aandachtig naar gekeken | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 20:52 |
Wat ik me meer afvraag is waarom er niet eerder iets is gedaan aan de A27. Die weg staat al decennia in de lijst met knelpunten, maar pas nu is men met het voorbereiden van een verbreding bezig. Vanaf 2021 (!) wil RWS gaan bouwen: https://www.rijkswatersta(...)ct-houten-hooipolder | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 21:01 |
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd). | |
Dr_Flash | woensdag 13 september 2017 @ 21:05 |
Stel dan ook maar geen vragen, als je nog te belazerd bent om naar het antwoord te luisteren | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 21:10 |
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing. Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks. De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 21:15 |
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn. Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch. | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 21:22 |
Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag. Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 13 september 2017 @ 21:25 |
Dat is omdat het een van de mooiste plaatsnamen van Nederland is. Kan je er even van genieten. | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 21:28 |
Wat? | |
JDude | woensdag 13 september 2017 @ 21:29 |
Ligt er volgens mij ook al veel langer. | |
ReisT | woensdag 13 september 2017 @ 21:29 |
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden? Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets) | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 21:31 |
Foto genomen met een aardappel? | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 21:32 |
Zelfs al sinds 2006 als ik deze site mag geloven: http://www.infrasite.nl/n(...)nieuwsberichten=5491 Ik zie het al, ik had op Wikipedia alleen naar het wegnummer gekeken en niet naar het wegvak. In 2011 is er een spitsstrook geopend bij Houten. | |
b2py | woensdag 13 september 2017 @ 21:33 |
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. " Dat u het weet | |
JDude | woensdag 13 september 2017 @ 21:33 |
Dan ben ik al halverwege . Ook niet over files zeuren dan . | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 21:37 |
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits. | |
boriq | woensdag 13 september 2017 @ 22:11 |
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder. | |
James1988 | woensdag 13 september 2017 @ 22:14 |
In 's-Hertogenbosch weten de reizigers hoe lang 10 bakken VIRM is. Behalve als het regent | |
Dr_Flash | donderdag 14 september 2017 @ 07:51 |
Dan is de materieelinzet kennelijk niet voorspelbaar genoeg he | |
Ireyon | donderdag 14 september 2017 @ 10:44 |
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef | |
Mr_Klaasje | donderdag 14 september 2017 @ 11:06 |
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is. | |
Goverman | donderdag 14 september 2017 @ 12:04 |
Dat zit een beetje anders... Die spoedwet wegverbreding dateert uit 2003 (kabinet Balkenende-I). bonus voor wie raadt wie toen minister van VenW was... In 2007 liep de besluitvorming bij snelwegen vast op luchtkwaliteit (A4 Burgerveen-Leiden, zoek maar eens op). Luchtkwaliteit was toen een issue waarmee zo'n beetje elk project om zeep werd geholpen (zelfs stations...). Naar aanleiding daarvan heeft toenmalig minister Eurlings de Commissie Elverding (formeel "Commissie versnelling en verbetering besluitvorming infrastructuur" ingesteld. Die kwam met een aantal aanbevelingen: - verbeter structureel de besluitvorming (ofwel: pas tracéwet aan), dit was een omvangrijk proces dat in 2012 leidde tot de herziene tracéwet. - breng wat tweaks aan in de (bestaande) spoedwet wegverbreding. Met name de duiding van onderzoeksgebieden en actualiteit van informatie waren daarbij van belang. Echter, de spoedwet wegverbreding mag ALLEEN worden gebruikt bij een aantal in DIE wet genoemde projecten. Dat was een "Top 30". Binnen Rijkswaterstaat is daar toen een uitvoeringsprogramma op gezet: "spoedaanpak wegen". Dat liep door totdat alle 30 projecten waren uitgevoerd. De A27 Houten-Hooipolder heeft nooit in de spoedwet / spoedaanpak gezeten. Redenen waren dat andere projecten urgenter en belangrijker waren, dat er onvoldoende dekking was en dat ook probleemanalyse (en oplossingsrichtingen) met de regio niet eenduidig waren gedeeld (lees: iedereen wil wat anders, maar niemand wil betalen...). En dus gebeurt er niet zo veel. Ironisch genoeg heeft de afsluiting van de Merwedebrug wel effect gehad: er is nu een beslissing genomen dat de brug geheel vervangen wordt (en dat IenM de extra kosten daarvan dus dekt). Goed, tot zover wegen . De nieuwe tracéwet helpt trouwens ook bij spoorprojecten. Bij Zwolle, Utrecht heb ik daar al best wat profijt van gehad (en ProRail ook). | |
ReisT | donderdag 14 september 2017 @ 12:44 |
Want buiten die proef is die wel voorspelbaar en staan wel alle reizigers vanzelf op de juiste plaats op het perron? Als men zo graag wil dat we spoorboekloos gaan reizen met een mogen ze eerst wel eens beginnen met alle treinen even lang te maken. Het zou niet uit moeten maken met welke trein je reist. Dat is een essentieel onderdeel van een metrodienstregeling. | |
bork | donderdag 14 september 2017 @ 13:00 |
Rheintalbahn: Verkehr rollt wieder ab 2. Oktober 5 dagen eerder dan gepland. | |
Clicks_nl | donderdag 14 september 2017 @ 13:16 |
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik vind het de meest logische plek. Komende zaterdag rijdt SSN met de 01 1075 van Rotterdam naar Stadskanaal. Waar zou ik info over (verwachte) tijden kunnen vinden. Aangezien hij vrijwel door m'n achtertuin komt maar ik niet van plan ben de halve middag klaar te zitten om erop te wachten.... | |
Dr_Flash | donderdag 14 september 2017 @ 13:21 |
Even vragen op Somda Kujjelache | |
Peterselieman | donderdag 14 september 2017 @ 13:27 |
Dit kan je al wat op weg helpen: https://www.stoomstichtin(...)nementenEnRitten#264 De waterkoker gaat na Weesp linksaf via Almere en Lelydorp naar Zwolle en verder | |
dennistd | donderdag 14 september 2017 @ 13:30 |
Ik weet niet waar je precies woont, maar reken er maar op dat er tussen Onnen en Veendam een 6400 van DB Cargo voor zit. Dit vanwege het ontbreken van ATB-NG op de SSN-loc. | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 september 2017 @ 16:15 |
Kan iemand mij vertellen of ik uit de db automaten NRW schöne tag tickets met een datum in de toekomst kan trekken. (of zonder datum) | |
dennistd | donderdag 14 september 2017 @ 16:39 |
Volgens mij kan het wel met een datum in de toekomst, maar hoever van tevoren weet ik niet. | |
Darkwing_Duck | donderdag 14 september 2017 @ 17:13 |
Dankje | |
Clicks_nl | donderdag 14 september 2017 @ 18:31 |
Op Somda had ik al gekeken maar ik kon er niks over vinden (en ik heb ook geen nummers ofzo) | |
Clicks_nl | donderdag 14 september 2017 @ 18:34 |
Ah, dat is interessante info. Ik woon tussen Veendam en Stadskanaal, dus ik was eigenlijk van plan voor Veendam te gaan kijken. Om de 01 1075 solo te kunnen zien ipv in dubbeltractie met de eigen loc van de STAR. Maar dan kan ik dus misschien maar beter nog voor Groningen gaan kijken? | |
b2py | donderdag 14 september 2017 @ 19:00 |
Hij zal Groningen niet halen, na Onnen rechtsaf via Waterhuizen boogje | |
Dr_Flash | donderdag 14 september 2017 @ 19:17 |
Bij Haren kan wel, droom onder het zaad stoom onder de draad | |
Peterselieman | donderdag 14 september 2017 @ 20:44 |
Fixed Bij Haren zit de loc er al voor | |
b2py | donderdag 14 september 2017 @ 21:37 |
33 dagen later dan gepland? | |
bork | donderdag 14 september 2017 @ 21:53 |
Het is maar hoe je het bekijkt, prioriteit is hoger dan bij die brug bij Leer in ieder geval | |
dennistd | donderdag 14 september 2017 @ 22:12 |
Het is ook een iets drukker lijntje | |
ReisT | donderdag 14 september 2017 @ 23:31 |
Er staat nu een dienstregeling online, blijkbaar toch wel via Groningen. Zondag terug via het boogje. https://m.facebook.com/st(...)22&ref=page_internal | |
dennistd | donderdag 14 september 2017 @ 23:50 |
Blijkbaar willen ze de loc andersom op de lijn hebben dan. De 50'er van de STAR staat ook met de ketel richting Veendam. | |
Adrie072 | donderdag 14 september 2017 @ 23:52 |
http://www.telegraaf.nl/a(...)ganisatie_NS___.html Vrees FNV Spoor voor groot verlies banen ’Chaos op spoor door reorganisatie NS’ 2 uur geleden Paul Eldering UTRECHT - Reizigers moeten rekening houden met meer chaos op het spoor door een in gang gezette reorganisatie bij NS. „Met name het weghalen van personeel uit de regio kan voor knelpunten zorgen bij verstoringen van treinen.” Daarvoor waarschuwt het personeel, bijgestaan door vakbonden. Zo worden onder andere de afdelingen reisinformatie en rangeren gebundeld in Utrecht. Totaal gaan met die centralisatie volgens FNV Spoor honderden banen verloren. „NS heeft zich tot doel gesteld strakker te werken met minder kosten, meer onervaren en goedkope Verder lezen? Komt dit uit de lucht vallen? | |
Salatrel | vrijdag 15 september 2017 @ 00:13 |
Dat is al jaren aan de gang | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 08:02 |
Maar wat managementlagen schrappen? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 september 2017 @ 08:15 |
NS kiest bewust voor nog meer incompetentie en hinder? Tsja, het zal wel | |
ReisT | vrijdag 15 september 2017 @ 09:18 |
Het is ook wel handig voor de terugweg zondag, dan staat ie daarvoor ook alvast goed. | |
renwan | vrijdag 15 september 2017 @ 11:26 |
Ik zag dit gisteren ook al op een NS medewerkers pagina langskomen, bleek een bericht uit 2006 te zijn Blijkbaar maakt het voor de Telegraaf niets uit, gewoon overnemen die hap | |
dennistd | vrijdag 15 september 2017 @ 11:53 |
Hij was aangekondigd als zaterdag via het boogje Haren-Waterhuizen en zondag via Groningen, dus driehoeken zat er al in. Misschien handiger voor kolen/water laden of zo? | |
greavy | vrijdag 15 september 2017 @ 19:09 |
Heeft inzettechnische redenen bij de STAR. Hij gaat bij de STAR ook nog in de DRGL mee. | |
greavy | vrijdag 15 september 2017 @ 19:10 |
Oh, en een 6400 ervoor vanwege NG | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 19:30 |
He Greavy, rijdt er hier wel eens cargo? | |
greavy | vrijdag 15 september 2017 @ 20:19 |
Volgens mij op die aansluiting naar de Amerikahavenweg niet meer helaas | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 20:21 |
Ze hebben geld gevonden voor Nijmegen: https://www.ovmagazine.nl(...)zijde-nijmegen-0730/ | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 20:21 |
Ok | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 21:13 |
#ANONIEM | vrijdag 15 september 2017 @ 21:44 |
Hitachi maakt toch van die enorme vibrators? | |
derLudolf | vrijdag 15 september 2017 @ 21:45 |
Niet meer, de naam Magic Wand hebben ze verkocht | |
#ANONIEM | vrijdag 15 september 2017 @ 21:46 |
Ah. Daar ken ik ze van. Goed spul overigens. | |
Goverman | vrijdag 15 september 2017 @ 22:18 |
Heb je het complete artikel gelezen? Daar staat namelijk dat de gemeente en de provincie samen 11 mln bijleggen voor de extra toegang. In datzelfde artikel staat ook dat de wethouder er vanuit gaat dat het verschil tussen raming en budget 25 mln ongeveer) opgelost wordt. En woordvoerder van IenM zegt dat er alternatieven worden onderzocht. Komt op mij niet over alsof het geld voor het project bij elkaar is. En zonder PHS lijkt een doorgetrokken tunnel niet mogelijk... | |
Peterselieman | vrijdag 15 september 2017 @ 22:24 |
Arnhem - Nijmegen heeft PHS toch al zo ongeveer ingehaald? Er rijden daar keiveel raampjestreinen per uur rond | |
b2py | vrijdag 15 september 2017 @ 22:28 |
Ik ga geen geld betalen, ik heb alleen de graties versie. En daarin staat dat er voldoende geld bij elkaar is. | |
Salatrel | vrijdag 15 september 2017 @ 22:40 |
Altijd lachen met die Duitsers die netjes op tijd op station Venlo zijn voor de laatste trein maar vervolgens op de A zijde op een bankje gaat zitten terwijl de de trein op de B zijde keert | |
#ANONIEM | vrijdag 15 september 2017 @ 22:46 |
Duitsers en lachen in één zin, kan niet hoor | |
James1988 | vrijdag 15 september 2017 @ 23:50 |
Duitsers maken geen grappen. | |
James1988 | vrijdag 15 september 2017 @ 23:58 |
De TT geldt ook voor een vrijdagavond...Bron en meer: Gazet van Antwerpen | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 00:02 |
Die indrukwekkend uitziende stootjukken werken dus niet zo heel goed zo te zien.... | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 00:04 |
Ding is toch niet voorbij de paal gegaan | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 00:17 |
Daar denkt Carolin Kebekus anders over. Zoek maar eens op YouTube | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 07:33 |
Hangt ervan af wat de werking is, volgens mij heeft ie het prima gedaan | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 08:24 |
Het lijkt me in elk geval niet de bedoeling dat een trein gelanceerd wordt. | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 09:46 |
Kan een mogelijkheid zijn om de energie die je niet door het juk kan tegenhouden een andere richting op te sturen en dat dat naar boven is. Kan zijn dat die paal vernieuwen vele male simpeler is dan de constructie achter het juk. | |
derLudolf | zaterdag 16 september 2017 @ 10:04 |
Of Jan Böhmermann | |
derLudolf | zaterdag 16 september 2017 @ 10:07 |
Wat doet dat juk? Je klapt er op, cilinders drukken in en dan, waar gaat de olie die daar in zit naartoe? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 10:10 |
Waar gaat de olie die in andere hydraulische cylinders zit naartoe? Kom nou Wat dat juk doet is simpelweg zoveel mogelijk kinetische energie opvangen zodat wat er tegenaan komt zijn overtollige newtons zo snel mogelijk kwijt is maar dan zonder de machinist gelijk te vermoorden. | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 10:10 |
Ik ben geen kenner van hydraulische systemen maar waar normaal de olie naar toe gaat als de hydrauliek wordt ingedrukt? Het reservoir? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 10:13 |
*dingdingdingdingding* | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 10:21 |
Maar dat is alleen als het hydraulisch is. Het kan ook prima een gigantische veer zijn. | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 10:23 |
"In Antwerpen-Centraal staan, op de bovenste sporen (1-6), gecompliceerdere stootbuffers: deze bestaan uit een metalen baar die met zuigers in een pneumatisch vat zit. Bij een botsing worden de zuigers ingeduwd en absorbeert de gecomprimeerde lucht in het vat de energie. " Aldus Wikipedia Ongeveer hetzelfde maar dan met een gas ipv olie | |
derLudolf | zaterdag 16 september 2017 @ 10:25 |
Ik dacht meer aan actie/reactie, dat het in een andere cilinder ging ofzo Goeiemogguh | |
derLudolf | zaterdag 16 september 2017 @ 10:28 |
Met het verschil dat lucht te comprimeren is en olie niet. Olie zou nog harder afremmen, misschien nog te hard? | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 10:39 |
Ik zeg bewust 'een gas' en niet lucht, ik ken al die eigenschappen niet alhoewel ik hier wel een Binas heb liggen dus het misschien kan opzoeken maar het niet ga doen | |
ReisT | zaterdag 16 september 2017 @ 13:50 |
Er zit nu toch geen diesel voor de stoomtrein, blijkbaar is het ook goed als we het hele stuk van Groningen tot Veendam niet harder dan 40 rijden (dan doet ATB-NG toch ook niks). | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 14:20 |
Das 30 bij NG. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 14:48 |
Er zit ATB-E op die loc. Dat werkt niet samen met ATB-NG en dus is de max snelheid volgens de regels 40 km/h als je op een dergelijk baanvak komt, omdat je geen werkende beveiliging aan boord hebt. | |
Dr_Flash | zaterdag 16 september 2017 @ 17:32 |
Zulke dingen staan niet in Binas. In Binas staan alleen maar tabellen. Oh ja en de citroenzuurcyclus. Bij een gas is de intermoleculaire ruimte zo groot dat het voor de samendrukbaarheid niet uitmaakt welk gas je gebruikt. | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 17:38 |
Ook niet in tabel 12? | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 17:43 |
de Binas Die moet ik ook nog wel ergens hebben liggen denk ik | |
Zug-Chef | zaterdag 16 september 2017 @ 20:11 |
Dresden-Ústí-Praha: last but not least - de laatste dag (deel 7) Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau. Deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers Deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1077 - U roept, IenM draait of niet Deel 3: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit Deel 4: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit Deel 5: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit Deel 6: PTA / Het grote treinentopic #1079 - Woensdagtestdag In het laatste deel, deel 7, bezoeken we nog een keer de hoofdlijn tussen Praag en Kralupy. Omdat het maandagochtend niet zo wilde lukken met goederentreinen wilde ik op dinsdagochtend nogmaals een poging doen bij het ten noorden van Praag gelegen fotopunt bij Praha-Sedlec. Ditmaal zou het meer succes opleveren... Terwijl de zon nog over de heuveltop aan de overkant van de Moldau moest komen passeerde de eerste goederentrein al richting Duitsland. Het bleek de drie uur te vroeg rijdende Porsche-onderdelentrein te zijn van AWT, maar gelukkig reed deze met zwarte 189 ipv een AWT taurus... In de eerste bruikbare zonnestralen kon even later wel de eerste Eurocity van de dag naar Berlijn op de foto gezet worden. Eenling 371 002 heeft de Najbrt1-jas nog altijd aan en wijkt daarmee af van zijn soortgenoten. Met EC 178 "Alois Negrelli" passeert de 371 002 bij Praha-Sedlec. De Tsjechische spoorwegen stonden midden jaren 90 voor de opgave het materieelpark te moderniseren, want de oude treinstellen van de serie 451 waren inmiddels al ruim 35 jaar oud. Moravskoslezská vagonka, ČKD Vagonka en ¦koda Transportation ontwikkelden in 1999 twee prototypes van een driedelig dubbeldekstreinstel in de serie 471. Vanaf 2001 werden ze in serie gebouwd en in dienst gesteld bij de ČD. Vanwege financiële problemen worden slechts 6 treinstellen per jaar afgeleverd, wat vermoedelijk deels de oorzaak is dat de ČD nog niet zonder de oude treinstellen van de serie 451 kan. De treinstellen, met CityElefant als marketing-/productnaam, worden bij de ČD met name ingezet op de vele stoptreintrajecten (Esko) rond Praag. Zes stellen doen dienst rond Ostrava. De 971/471 048 is op dinsdag 8 augustus 2017 onderweg als Os 10410 uit Praha Masarykovo Nádra¸í naar Kralupy nad Vltavou en is zojuist uit Praha-Sedlec vertrokken. De koersrijtuigen behoren in West-Europa inmiddels al weer enige jaren tot de verleden tijd. De doorgaande rijtuigen naar Moskou en Minsk in de Jan Kiepura-nachttrein waren in Nederland de laatste koersrijtuigen. In de landen van het voormalige Oostblok daarentegen worden nog steeds reisverbindingen aangeboden middels koersrijtuigen. Op deze wijze kan de reiziger een rechtstreekse treinverbinding worden geboden op een langer traject waar een complete trein financieel niet uitkan. De doorgaande rijtuigen worden op een of meerdere stations tijdens de reis meegegeven aan andere, reguliere treinen. In de dagelijkse Euronight 444 uit het Slowaakse Ko¨ice naar Praag rijden koersrijtuigen naar Wenen en Cheb. Tevens worden koersrijtuigen uit Warschau en Banská Bystrica meegenomen naar Praag. Tot slot worden n Poprad-Tatry nog twee rijtuigen en drie autotransportwagens aangehangen. Een van de slaaprijtuigen uit het Slowaakse Ko¨ice wordt in Praag na aankomst van de trein afgerangeerd en aan Rychlík-trein 614 naar Cheb via Ústí nad Labem gekoppeld. De ČD 150 213 had deze ochtend de taak de trein tot Ústí te rijden en passeert hier bij Praha-Sedlec. Veel goederentreinen tussen Slowakije/Hongarije/Oost-Tsjechië en Ústí/Děčín/Duitsland rijden vanaf Kolín via de rechteroever van de Elbe om zo de omweg via Praag te besparen. Heel veel cargo ben ik hier in de 3 dagen dat ik hier tot een uur of 13 stond niet tegengekomen. Het leek alsof deze dinsdag kwa goederenvervoer net zo rustig zou worden als een dag eerder, maar gelukkig kwam iets voor half 9 dan eindelijk de eerste goederentrein goed voor de zon door Praha-Sedlec. ČD Cargo-loc 130 033 heeft een korte maar zeer fraai samengestelde bonte trein aan de haak, bestaande uit drie beladen Sdggmrs ingeklemd tussen twee gewone ketelwagens en vier gasketelwagens. Spoorgoederenvervoerder AWT (Advanced World Transport a.s) rijdt niet alleen bij Bad Schandau goederentreinen de Duits/Tsjechische grens over maar is ook actief in het binnenland van Tsjechië. Bekende trein is natuurlijk de Porsche-onderdelentrein die vaak met de witte 183'er gereden wordt. Maar AWT rijdt ook regelmatig ketelwagentreinen kriskras door het land. Op dinsdag 8 augustus 2017 zijn de 753 730 en 753 737, beide in de geel/blauwe kleurstelling, onderweg met een flink vertraagde OnRail-ketelwagentrein vanuit Břeclav přednádra¸í naar Děčín nákladní nádra¸í en passeren hier in heerlijk ochtendlicht door de boog bij Praha-Sedlec. Na de Eurocity die direct achter deze goederentrein reed kwamen de wolken snel opzetten, wat goed te zien is op de volgende foto. IDS Cargo kennen we met name van de gave diesels die ze inzetten tussen Bad Schandau en Děčín om treinen de grens over te zetten. Maar IDS Cargo heeft onder ander ook deze fraaie oude 182 041 in dienst. ¦koda bouwde tussen 1963 en 1965 in totaal 168 locs in de serie E 669.2 die voornamelijk ingezet werden in het zware goederenvervoer. Sinds 1988 zijn de overgebleven locomotieven omgenummerd in de serie 182. Vanaf 2005 is dit loctype buiten dienst gesteld bij zowel ČD Cargo als ZSSK Cargo. Sindsdien worden enkele exemplaren wel bij private goederenvervoerders ingezet, waaronder dus de 182 041 bij IDS Cargo. Op dinsdag 8 augustus 2017 mocht de loc een graantrein langs de linker Elbeoever rijden richting Praag en passeert hier in de boog bij Praha Sedlec. Doordat er vanuit het westen sluierbewolking binnendreef verdwenen de vervelende stapelwolken als sneeuw voor de zon. Zo kon de derde Eurocity van de dag richting Praag vanaf de rots bij Praha-Sedlec op de foto worden gezet. ČD-loc 371 002 had eerder vandaag EC 178 naar Dresden gereden en is twee uur later met EC 173 weer vertrokken. EC 173 "Hungaria" is momenteel de Eurocity met de langste route en start al vroeg in Hamburg-Altona. Het eindpunt Budapest-Keleti pályaudvar wordt op één minuut na 14 uur later bereikt. Voor de 371 002, die onlangs helaas het nummerschild moeten afstaan, is Praha hlavní nádra¸í al het eindstation. Tussen Praag en Budapest wordt de trein getrokken door een ČD-loc van de serie 380. Ook op dinsdag 8 augustus 2017 kwam rond half twee een bonte trein door richting Praag. Ditmaal getrokken door de 130 031 en flink wat ketelwagens aan de haak. Vanaf Praha-Sedlec is het nog slechts één station verder voor de voorstadstreinen van de serie 451 totdat het eindpunt Roztoky u Prahy bereikt is. Hier keren deze treinstellen elk half uur gedurende een kwartier en is het mogelijk in de middag passerende treinen richting Praag met een deel van het stationsgebouw te fotograferen. Opvallend aan dit station zijn de nog smalle perrons voor treinen richting Praag. Dit is zeer typerend voor de nog in de oude staat zijnde stations in Tsjechië. Reizigers worden geacht het perron rechts van mij pas te betreden zodra de trein stil staan. Treinen richting Kralupy nad Vltavou halteren wel aan het verhoogde, brede perron. De AWT duikbrillen 753 737 en 753 730 hebben in de ochtend een ketelwagentrein naar Ústí of Decin gebracht en keerden in de middag terug met een lege Gefco autotransporttrein. In de andere omloop van de S41 tussen Praha-Libeň en Roztoky u Prahy reed op dinsdag 8 augustus 2017 de 451 001/002. Deze Knallfrosch heeft ook in 2017 nog steeds de oerkleurstelling. Doordat de Eurocity naar Praag een kleine 10 minuten vertraging had kon dit fraaie oude treinstel mee op de foto, toen de 371 005 met EC 379 uit Kiel het station van Roztoky u Prahy passeerde. Op werkdagen rijdt ČD een spitstrein tussen Louny en Praha-Hole¨ovice met een 714 en drie Rychlík-rijtuigen. In de middagspits rijdt de trein terug naar Louny. Op dinsdag 8 augustus 2017 is de 714 231 zojuist vertrokken met Sp 10480 uit Praha-Hole¨ovice en passeert hier nonstop door Praha Sedlec. In de brede middagspits rijden de Tsjechische spoorwegen een hoogfrequente dienstregeling op de linker Moldauoever tussen Praag-Roztoky-Kralupy. Ruggegraat is een kwartierdienst tussen Praag en Roztoky, waarvan twee keer per uur de S41 vanuit Praha-Libeň en twee keer per uur de Os uit Praha-Masarykovo. De oude treinstellen in de serie 451 zijn nog altijd onmisbaar in het voorstadsverkeer van Praag. Stel 451 060/059 maakt hier een stop op het station van Praha-Sedlec als Os 12138 naar Roztoky u Prahy. De 371 005 is de enige overgebleven 371'er in de rood/geel/creme-kleurstelling bij de Tsjechische spoorwegen. Op dinsdag 8 augustus 2017 komt de fraaie loc met Eurocity 170 hier door Praha Sedlec op weg naar Berlin Hbf. De Tsjechische spoorwegen České dráhy hebben in 2005 bij ¦koda 20 locomotieven van het type 109E besteld. Het is voor ¦koda dé entree in de wereld van de moderne elektrische locomotieven. De locomotieven zijn gebouwd tussen 2008 en 2011, waarvan de eerste in 2010 in de serie 380 is afgeleverd. Door diverse problemen is dit loktype pas in 2014 gecertificeerd en volledig inzetbaar. Mede vanwege deze problemen is er (vooralsnog) geen vervolgserie besteld. De Tsjechische spoorwegen lijken inmiddels volledig voor de Siemens Vectron te gaan als aflosser van de oude elektrische meersysteemlocomotieven. De 380 013 heeft in de zomer van 2016 speciale stickers gekregen ten herrinering aan 80 jaar Slovenská strela (Slowaakse pijl). Deze rode trein was het vlaggenschip van de Tsjechoslowaakse spoorwegen en maakte in 1936 de eerste rit van Bratislava naar Praag. ČD 380 013 vertrekt met het leegmat van Ex 124 uit het Slowaakse ´ilina hier uit Praha hlavní nádra¸í naar het opstelterrein bij Praha-Vr¨ovice. De Poolse Staatsspoorwegen PKP hebben tussen 1986 en 1997 bij Pafawag in Wroclaw (Breslau) in totaal 47 locomotieven in de serie EP09 laten bouwen. Ze zijn geschikt voor 3 kV gelijksstroom waardoor ze inzetbaar zijn op alle geëlektrificeerde Poolse spoorlijnen. Omdat er in een deel van Tsjechië eveneens 3 kV gelijkstroom op de bovenleiding staat, zijn deze locomotieven ook in dit deel van Tsjechië inzetbaar. Deze locomotieven worden daarom ook doorgaand voor de Eurocity-treinen tussen Warschau en Praag ingezet. Op woensdag 9 augustus 2017 komt de EP09-043 van de PKP met het leegmat van EC 113 binnen op Praha hlavní nádra¸í en zal ruim een kwartier later vertrekken naar Warszawa Wschodnia. Een kleine 20 minuten later reed de eerste Eurocity van de dag naar Berlijn het station van Praag binnen. Met een overstap op de ICE naar Hamburg, de IC naar Bremen en de RE naar Norddeich Mole stond ik om 16:13 pünktlich in Leer(Ostfriesland), en dat voor nog geen 50 euro. Lang leve de webshop van de ČD. Tot zo ver deze zevendelige reis langs de Elbe, de Sázava en de Moldau. | |
Peterselieman | zaterdag 16 september 2017 @ 20:24 |
Opnieuw zeer fraai | |
James1988 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:24 |
Een Infrabeller heeft op Tweakers wat informatie en foto's geplaatst over de opruim- en herstelwerkzaamheden na de treinramp van het incident in Antwerpen, gisteravond. Enjoy: https://gathering.tweaker(...)ge/52603971#52603971 | |
James1988 | zaterdag 16 september 2017 @ 20:29 |
Eens! Schitterende fotoserie | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 20:44 |
Fijn genieten weer Zug-Chef! Mooie plaatjes | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 20:45 |
Dat dus ja | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 20:47 |
Als ik deze laatste zo bekijk heeft de trein het juk zijwaarts uit elkaar gedrukt en niet frontaal in elkaar zoals me de bedoeling lijkt. | |
b2py | zaterdag 16 september 2017 @ 21:26 |
Zeer fraai Zug! | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 22:46 |
Vandaag vertrok de SSN uit Rotterdam voor een tweedaagse trip naar Stadskanaal. Even na 8 uur werd uit de Maasstad vertrokken om na een rit van ruim zes uur aan te komen in Knoal. Voor het eerst in de historie reed er een stoomtrein door de Drontermeertunnel. Wonder boven wonder ging dit allemaal zonder enige brandmelding. Voor het zover was werd eerst het zwaarbewolkte station Dronten gepasseerd Om de loc goed om voor een dubbeltractie-rit bij de STAR te hebben staan werd er via station Groningen gereden en werd er geen gebruik gemaakt van de boog Haren-Waterhuizen. Om 12.41u kwam de trein Groningen binnen waar even later omgelopen werd. Iets was overigens twee pogingen kostte: de eerste keer werd de loc naar spoor 8 geleid terwijl de rijtuigen op spoor 7 stonden. Vanaf Groningen ging het ondanks het ontbreken van ATB-NG op de 01 1075 zonder voorspan naar Veendam. Dit ging echter wel gepaard met een snelheidbeperking: doordat er niet sneller dan 40km/h gereden werd liep de stoptrein erachter +10 op. Met de tender voorop komt de trein hier door het station van Kropswolde. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 22:52 |
Ik word echt een beetje opgewonden van stoom zonder draad op dubbelspoor geloof ik <3 | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 22:54 |
Ja, dat vond ik ook wel heel lekker om te zien Overigens had ik gerekend op een DB Cargo 6400 als voorspan vanwege het ontbreken van ATB-NG op de loc. Dat ie zonder reed was dus een mooie bijkomstigheid Morgen vertrekt ie om 16.23u uit Veendam en gaat dan bij Waterhuizen linksaf naar Onnen (doorkomst 17.01u), dus je hebt nog een kans | |
DeaDLocK2K | zaterdag 16 september 2017 @ 22:56 |
Ja. M'n pa was daar ook over aan het blaten, die dieselloc. | |
dennistd | zaterdag 16 september 2017 @ 23:29 |
Ook nog als filmpje trouwens: | |
bork | zaterdag 16 september 2017 @ 23:56 |
Heel fraai Bjorn! | |
DeaDLocK2K | zondag 17 september 2017 @ 09:12 |
Voor me zit iemand echt de meest bizarre database queries te produceren op z'n laptop ever. En zijn geluid staat hard aan. #zondagochtendbielzenblues | |
_serial_ | zondag 17 september 2017 @ 09:31 |
In venray is een werktreintje ontspoort:
| |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 09:39 |
Dat wordt uitgelopen werkzaamheden | |
DeaDLocK2K | zondag 17 september 2017 @ 09:42 |
Oops. | |
Dr_Flash | zondag 17 september 2017 @ 10:26 |
Ik krijg vooral de vliegende kippendiarree van dat obsessieve gebruik van de lijdende vorm in de zinsbouw. Maar dat zal mij ook wel obsessief maken | |
greavy | zondag 17 september 2017 @ 10:44 |
Gister was ik rond Stadskanaal, niet voor de stoomlok tussen Groningen-Veendam oid, want reed toch tender voor. 16 September 2017 - Tijdens Stadskanaal onder Stoom werden er ook 3 diesels in inzet gebracht, waaronder de NS 162 van de gelijknamige Stichting. De goederentrein die reed, had geen groot traject af te leggen, want het ging vanaf Stadskanaal naar de Pekelderweg in Stadskanaal en terug. Hier heeft de trein omgelopen bij de Pekelderweg en is weer vertrekgereed naar Stadskanaal. De BSH 2454 werd voor het eerst echt aan het publiek getoond en rijdend gezien tijdens Stadskanaal onder Stoom. De lok zou een week eerder ingezet worden voor een georganiseerde fotogoederentrein voor de deelnemers, maar vanwege problemen met het afdraaien van de wielen was de locomotief niet optijd inzet gereed. Hij is afgelopen week per dieplader vanuit Roosendaal naar Stadskanaal overgebracht, en rijdt hier met de eerste trein vanuit Musselkanaal terug naar Stadskanaal. Later op de dag ging de 2454 nog 2 keer naar Veendam, samen met de STAR 2278. De middagslag werd de locomotief aan de zijde van Stadskanaal geplaatst, en passeert hier vlakbij Bareveld richting Stadskanaal. Opvallend was dat de locomotief ineens de NS vishaken had gekregen, die waren eerder deze ochtend nog niet aanwezig. Een foto van "onze" 01 mocht niet ontbreken, en gelukkig was de zon redelijk ver afwezig, zodat de lok met ketel voor op een bovenleidingloos traject vastgelegd kon worden. Hier is de SSN 01 1075 met de lange STAR-rijtuigenstam (2 stammen gekoppeld) onderweg van Stadskanaal naar Veendam, en is bijna in Bareveld. | |
greavy | zondag 17 september 2017 @ 10:46 |
Gewoon met max. 40km/h is er niks aan de hand, als je maximaal een aantal kilometers per jaar op een NG-baanvak rijdt. Daar komt de SSN toch niet boven, dus geen 6400 nodig. Het was wel een goed geplaatste grap, dat die 6400 ervoor zou komen. Daar was nooit sprake van geweest bij de SSN, en iedereen had het erover dat dat ging gebeuren. | |
greavy | zondag 17 september 2017 @ 10:50 |
Maar de VSM heeft toch al eens over de Hanzelijn gereden, en dus ook door de Drontermeertunnel? Of was dat toen op het laatste moment afgeketst? | |
ziggyziggyziggy | zondag 17 september 2017 @ 11:44 |
Ik zag hem trouwens rijden bij Lelystad. Ik kwam toevallig net over de A6 door een zeer lokale mistbank... | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 13:25 |
De connectie [ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 17-09-2017 13:47:13 ] | |
Kansenjongere | zondag 17 september 2017 @ 13:34 |
Annemarie maakt 5 dagen per week dezelfde reis en toch loont Traject Vrij niet? Dan is dat abonnement echt veel te duur... | |
Dr_Flash | zondag 17 september 2017 @ 14:19 |
Lekker lompe old scool Oostblokshit | |
Adrie072 | zondag 17 september 2017 @ 15:02 |
Mooie plaatjes allemaal! | |
ReisT | zondag 17 september 2017 @ 15:22 |
De VSM reed in 2010 over de Hanzelijn maar toen alleen tussen Lelystad en Dronten, dus niet door de tunnel. | |
Fred | zondag 17 september 2017 @ 15:57 |
Om korting te krijgen moet je onder normale omstandigheden toch nog een aanvullend reisproduct hebben? 180 euro per maand voor Haarlem - Amsterdam C. Als je elke werkdag een kaartje, zonder korting, koopt ben je nog goedkoper uit | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 16:08 |
Altijd vrij moet je hebben | |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 18:11 |
De 2454 staat kapot in Wildervank... Nu de 2278 ervoor die achterop de tegentrein meeliep, maar inmiddels al +15. Maar goed dat ik een half uur overstap in Veendam heb. | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 18:14 |
Wie? Of wat? | |
Surveillance-Fiets | zondag 17 september 2017 @ 18:36 |
de grap ontgaat mij een beetje | |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 18:50 |
Ja, ik snap de grap ook niet zo. Maar goed, typisch gevalletje: ik heb informatie maar deel die lekker niet en achteraf weet ik alles beter. Beetje kansloos... | |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 18:51 |
Een locomotief van de serie 2400 en eentje van de serie 2200 | |
ReisT | zondag 17 september 2017 @ 19:16 |
De SSN-trein stoomt in elk geval lekker door, we duiken nu voor de tweede keer de Drontermeertunnel in. | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 19:19 |
Prestigetrein | |
Peterselieman | zondag 17 september 2017 @ 19:22 |
Misschien is het iets voor de HSL. Het materieel heeft in ieder geval bewezen betrouwbaarheid | |
ReisT | zondag 17 september 2017 @ 19:37 |
O, daarom stonden we net in Dronten 10 minuten stil om door drie (!) treinen ingehaald te worden? | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 19:43 |
Je hebt Drenthe al verlaten he, in de Randstad is het niet meer zo'n belangrijke trein: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)d-raast-door-Drenthe | |
Peterselieman | zondag 17 september 2017 @ 19:46 |
Moet gelijk hier aan denken | |
derLudolf | zondag 17 september 2017 @ 20:02 |
Ik ben wel drie keer het spoor van de Star over gekomen dit weekend, maar helaas geen tijd gehad om te kijken. | |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 20:25 |
Ik raad je toch aan de volgende keer wil te kijken: voor je het weet zit je onder een trein | |
Lunatiek | zondag 17 september 2017 @ 21:48 |
Lekker dan, de SSN staat met panne in Woerden stil. | |
Frozen-assassin | zondag 17 september 2017 @ 22:09 |
Prestigetrein! Overigens zie ik daar niks over op d'n twitter | |
James1988 | zondag 17 september 2017 @ 22:14 |
Woerden heeft zes sporen, dus waarschijnlijk kunnen ze er om heen rijden | |
Salatrel | zondag 17 september 2017 @ 22:16 |
defecte stoomafnemer zeker | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 22:23 |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 22:24 |
Rijdt alweer:
| |
derLudolf | zondag 17 september 2017 @ 22:31 |
Denk niet dat ik daar heel bang voor hoefde te zijn | |
MTL | zondag 17 september 2017 @ 22:31 |
Nee, RBC verlies. Ze moesten even de loc resetten. | |
Peterselieman | zondag 17 september 2017 @ 22:36 |
Het is heus, met de stoomtrein in zicht komen er twaalf bakken ICM voor je neus http://www.dumpert.nl/med(...)g_met_mijn_zoon.html | |
Lunatiek | zondag 17 september 2017 @ 22:45 |
SSN staat in Gouda, reizigers mochten niet verder. | |
James1988 | zondag 17 september 2017 @ 22:53 |
| |
Fixers | zondag 17 september 2017 @ 22:57 |
Ik zat vandaag in de sprinterpendel Den Haag Centraal - Den Haag HS. Da's wel het ultieme rondje om de kerk. | |
b2py | zondag 17 september 2017 @ 22:59 |
Welke domme kut gaat dan ook aan die kant van de dijk staan, dan vraag je er om | |
dennistd | zondag 17 september 2017 @ 23:36 |
Daar was ik in Dronten ook nog wel even bang voor, maar daar ging het gelukkig goed. Kans dat het misgaat is ook vrij klein, maar wel aanwezig. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 08:54 |
Persoonlijk vind ik het altijd leuk om treinen linkerspoor te laten rijden. Niet in de minste plaats vanwege de treinspotters. | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 11:34 |
Reizigers in verwarring brengen lukt jullie in Groningen ook prima, samen met Arriva. Gewoon de vertreksporen van de Delfzijler en de Roodeschooler regelmatig omdraaien | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 11:57 |
Ik heb me eergisteren eens gewaagd aan SimSig (treindienstleidersimulatie). Binnen no time reed alles waarvoor mijn 'post' verantwoordelijk was met +30 Respect voor Ziggy3 en zijn collega's | |
b2py | maandag 18 september 2017 @ 12:07 |
Bij een halfuursdienst zie ik geen problemen? | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 12:44 |
Was het maar zo'n feest Eer moet tussendoor ook nog van alles naar een yard of siding. | |
dennistd | maandag 18 september 2017 @ 12:47 |
Je zat toch niet ook toevallig gister rond 20.15u achter de knoppen in Zwolle he? Roestrijden bij Herfte met de IC vanuit Groningen (waarom niet de sprinter, die heeft tijd zat en geen aansluitingen) Vervolgens ook nog traag (zonder meer dan normaal wissels te nemen) op spoor 5 af waar we met een slakkengang langs reden. Ja, toen was de op papier onhaalbare overstap (3 minuten) naar Enschede ook echt onhaalbaar: met +3 stonden we pas stil langs het perron. Oh ja, en toen duurde het ook nog eens 15 seconden voordat de deuren eindelijk ontgrendeld waren | |
dennistd | maandag 18 september 2017 @ 12:56 |
Het bruggetje aan het eind van de lijn in Musselkanaal zo te zien? | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 13:09 |
Welke speelde je? Nee, treindienstleider ben ik alleen in Groningen. DVL doe ik in Groningen en Zwolle, maar dan ga ik dus niet over het roestrijden. | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 13:16 |
Ik speelde de post van Carlisle. Best een leuke post, lekker gevarieerd | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 13:49 |
Oh, die ken ik niet. Ik doe graag Swindon, Waterloo en vooral Edinburgh. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 september 2017 @ 14:03 |
Carlisle vond ik vaak best verwarrend met die hand-overs tussen de lager genummerde en de hoger genummerde perrons. Maar wel leuk | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 14:03 |
Ik heb gisteren even Brighton geprobeerd, maar binnen een kwartier had ik al een file tot aan Balcombe veroorzaakt | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 september 2017 @ 14:09 |
Ik ben met Rugby bezig nu, maar heb een wisselstoring die me heel erg in de weg zit nu... Die 1R16 gaat voorlopig nergens heen, alle andere up-treinen kan ik nog wel via de slow line sturen gelukkig... | |
Dr_Flash | maandag 18 september 2017 @ 14:10 |
Nieuw record 11:36 Mailtje "Ontvangst claim Geld terug bij Vertraging" 12:33 Mailtje "Goedkeuring claim Geld terug bij Vertraging" Het kan dus wel | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 14:11 |
Is dat Simsig op een Mac? | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 september 2017 @ 14:14 |
Haha, ja, hoe zie je dat? Gewoon wine geďnstalleerd, werkt prima! | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 14:16 |
Ik heb een MacBook naast m'n desktop, de look van de titelbalk kwam me bekend voor. Wine ga ik eens proberen. | |
Flodder450 | maandag 18 september 2017 @ 16:29 |
dat is flink trekkerend inderdaad | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 16:37 |
Doen we inderdaad soms op verzoek van Arriva. Maar ik draai dan liever de aankomstsporen om dan de vertreksporen. Stuk minder verwarrend. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 16:38 |
Welkom in mijn wereld. | |
Flodder450 | maandag 18 september 2017 @ 16:43 |
De trein uit Delfzijl gaat meestal naar de Roodeschool sporen en vice versa idd! | |
Fred | maandag 18 september 2017 @ 18:24 |
Mag toch hopen dat dat SimSig een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid is. "Driver of 6B36 waiting at red signal N187" Maar vervolgens is er geen enkele manier om uit te zoeken wáár N187 dan wel mag wezen. Net zoals het een groot raadsel is waar een trein heen moet. Als op deze manier ook in de echte wereld de treinenloop geregeld moet worden snap ik wel dat het zo vaak mis gaat. | |
b2py | maandag 18 september 2017 @ 18:27 |
Zit er een Ari in? En daarom heb je waarschijnlijk ook 'wegbekendheid' als treindienstleider | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 19:11 |
Je kunt een paar dingen doen: 1) In de opties "right click herroept het sein" uitzetten. Als je dan rechts klikt op een sein krijg je een popupmenu te zien met het seinnummer. Niet ideaal, maar zo kun je een beetje de map leren kennen omdat seinnummers opvolgend zijn. 2) Het "Train list"-scherm gebruiken (F2), daarin staat in iets meer detail de locatie van de trein, of in ieder geval de locatie waar de trein voor het laatst is gezien. Dit werkt dan weer niet als je multiplayer simsigt, alleen de host heeft het overzicht van alle treinen. Als je op de headcode klikt (bijvoorbeeld 1H14) krijg je de dienstregeling van de trein met die code te zien. Dit is het train describer systeem, waarmee Britse siggies in het echt ook werken. De code die je in een bepaalde "berth" ziet hoeft niet daadwerkelijk voor die trein te zijn. Als een trein aankomt op een kopstation en onder een ander nummer de retourrit uitvoert, dan zul je zelf dat nieuwe nummer moeten invoeren ('interposen'). Zie ook: Train Activities. De waarde in de berth is alleen maar ter referentie. Als je 's nachts rondkijkt op traksy.uk zie je dat er op een hoop baanvakken een 'trein' met als nummer "*T3*" rijdt: de lijn is buiten dienst genomen voor onderhoudswerkzaamheden (T3 is een module uit het Britse regelboek). Sommige lijnen hebben 'trein' "OOU*" "*UFN*" (out of use until further notice), materieel dat overnacht aan een perron kan dat doen onder code "8CAR" (hier staan 8 bakken), en afgelopen kerst had iemand (die niet zo in de kerststemming was?) "BAH-" "HUM-" "-BUG" ingevuld voor drie opeenvolgende berths. SimSig ondersteunt Automatic Route Setting, maar het hangt af van de post in kwestie of het ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Dit, inderdaad [ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 18-09-2017 19:25:10 ] | |
b2py | maandag 18 september 2017 @ 19:39 |
Volgens mij scheelt dat al 90% van je vertragingen | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 19:56 |
Niet helemaal. De trein uit Delfzijl die om .38 aankomt gaat meestal naar 3a vanwege de overstapmogelijkheid op de sneltrein Leeuwarden en wordt dan een Roodeschooler. Helaas zijn ook hier weer uitzonderingen op Op het andere half uur keren ze wel op zichzelf. | |
James1988 | maandag 18 september 2017 @ 20:19 |
Dat lijkt me ook. Maar dan moet het dus wel in de simulatie zitten | |
b2py | maandag 18 september 2017 @ 22:34 |
Bijna | |
b2py | maandag 18 september 2017 @ 22:35 |
Vol |