Vandaag overigens voor het eerst bij de spanningssluis Zevenbergsche Hoek via het 'verkeerde' spoor de HSL op gereden, waarbij ik even moest wachten op een vertraagde Thalys.
Alles is verder goed gegaan, maar het ontwerp van die sluis is werkelijk belachelijk. Iedereen klaagt over die fly-over, maar dat ding is appeltje-eitje in vergelijking met die andere kant
Ik sta hier voor het SMB (Stop Marker Board). Als de lamp onder het bord gaat branden, mag ik het bord passeren.
Tot zover geen probleem.
Als je echter de foto even inzoomt, dan zie je drie masten verderop (zeg maar 150 à 200 meter) een bord hangen dat de stroomafnemers neergelaten moeten zijn. Daar begint de spanningssluis.
Dus je moet in die 200 meter stapvoets het SMB voorbij om de rijweg op te halen (duurt even voor je 'm hebt in ERTMS Level 1), dan snel optrekken, de snelschakelaar uitschakelen en de stroomafnemer neer en dan hopen dat je genoeg vaart hebt om door die sluis te komen.
Het is dat de boel behoorlijk vlak is, maar je hobbelt er met misschien 15 à 20 km/u doorheen. Heb je een treinstel of stam die wat meer weerstand geeft, of heb je wind tegen (zonder gekheid), dan kan het zomaar zijn dat je midden in die sluis tot stilstand komt.
Met die fly-over zitten sommigen al te kloten, maar daar rijd je zelfs met de lange Intercity Den Haag - Eindhoven stammen nog met 35-40 doorheen. Ben benieuwd hoe die mensen dit zouden vinden
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-09-2017 16:02:37 ]