ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 11-09-2017 15:15:20 ]
Ja, dan heb je opeens de lapo, en dan moet je ook de fipo maken, terwijl je op je mobiel zit. Dus maar ff een snelle foto door een instagramfilter gehaald. Goed genoeg voor fok
Oh, ik moet dus het spoor oversteken terwijl de spoorbomen gesloten zijn, met het risico dat ik aangereden wordt door een trein op het andere spoor. Tuurlijk
Ooggetuigen zeggen bij RTV Oost dat de vrachtwagen de kraan nog omhoog had staan na werkzaamheden in de buurt. Direct nadat de chauffeur de bovenleiding had losgetrokken, gingen voorbijgangers op het spoor staan om een naderende trein te waarschuwen.
Wat zou de veiligheidsregio Twente daar van vinden? De trein reed overigens door.
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Ja dat maakt wat uit. Veiligheidsregio Zwolle heeft andere beleidsmakers
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Transpennine Express, één van de vele vervoerders die het Britse spoor rijk is, krijgt nieuwe treinen om hun franchise mee uit te voeren. Transpennine Express heeft vandaag een foto vrijgegeven van hoe de diesellocomotieven van het type 'Class 68' (Vossloh UKlight) die ze gaan krijgen eruit gaan zien:
Voor het uitvoeren van de nieuwe franchise heeft TPE een uiteenlopende vloot aan nieuwe treinen besteld: - 19 bi-mode 'Class 802'-treinstellen van Hitachi - 12 elektrische Civity UK's van CAF - 13 stammen van vijf bakken Mark 5-rijtuigen (waaronder een stuurstandrijtuig), met locomotieven.
In eerste instantie zullen er diesellocomotieven worden ingezet, die op een later moment worden omgeruild voor e-locs. Wanneer "later" is valt nog te bezien nu de Britse overheid de elektrificatieprogramma's grotendeels heeft afgeschoten...
Veiligheid wordt bepaald door natuurwetten, niet door beleidsmakers.
Natuurwetten geven je hooguit de veiligste en meest onveilige situaties en alles daar tussenin. Bij benadering. En door kansberekening wordt er een gok gemaakt hoe groot en frequent de kans is dat het voor kan komen. Natuurlijk zijn er dingen die alleen 100% vanuit logisch naar de natuurwetten kijken beredeneert kunnen worden, beleid heeft echter een gigantische invloed op veiligheid. Dat blijkt wel bij iets wat redelijk triviaal is, zoals één regel op een papieren checklist overslaan waardoor er enkele honderden passagiers omkomen tijdens een vliegtuigcrash. Daar kan je beleid op maken waardoor het vele malen veiliger wordt.
En Eurostartestdag. Eerste doorgaande rit volgens de dienstregeling. Uitzwaaien kan om 7:48 uur op Amsterdam CS spoor 15. Verdere dienstregeling zou ik niet weten, dit was de enige info die ik uit het reclamefilmpje in het personeelsverblijf kreeg
Op dinsdag 12 september 2017 15:58 schreef MTL het volgende: En Eurostartestdag. Eerste doorgaande rit volgens de dienstregeling. Uitzwaaien kan om 7:48 uur op Amsterdam CS spoor 15. Verdere dienstregeling zou ik niet weten, dit was de enige info die ik uit het reclamefilmpje in het personeelsverblijf kreeg
Een tijd geleden verscheen de aanvraag van Eurostar bij de Belgische regulator online, hierin staat een (indicatieve) dienstregeling.
Op dinsdag 12 september 2017 16:13 schreef MTL het volgende: Kijk, dat komt dus mooi overeen met die 7:48 uur Heb ik ook eens een waar bericht op Fok gezet
Lees het net inderdaad, heb ik weer Denk ik een keer een leuk nieuwtje te hebben, gaat het weer niet door Ook rijden er morgen minder IC's in Noord Holland.
[ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 12-09-2017 16:49:26 ]
Ja, het lijkt een stereotype klimaatveranderingszomer te zijn. Straks natuurlijk eind september en in oktober nog een paar spectaculair warme dagen ofzo, verder augustus en september pruttig en nat en juli okay.
Ik ga begin oktober nog een weekje naar Mallorca, hopelijk dat ik daar nog wat compensatie vandaan kan halen. Ook met de Tren de Soller natuurlijk om het ontopic te houden
Op dinsdag 12 september 2017 16:42 schreef MTL het volgende: Lees het net inderdaad, heb ik weer Denk ik een keer een leuk nieuwtje te hebben, gaat het weer niet door Ook rijden er morgen minder IC's in Noord Holland.
Al die tienminutentreinen rijden vast wel in de 3500 serie. Oftewel opheffen maarrr...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef James1988 het volgende: Crossrail krijgt een opstelling die een beetje er tussenin ligt: zowel vierzitters als bankjes aan de zijkant.
Vandaag overigens voor het eerst bij de spanningssluis Zevenbergsche Hoek via het 'verkeerde' spoor de HSL op gereden, waarbij ik even moest wachten op een vertraagde Thalys. Alles is verder goed gegaan, maar het ontwerp van die sluis is werkelijk belachelijk. Iedereen klaagt over die fly-over, maar dat ding is appeltje-eitje in vergelijking met die andere kant
Ik sta hier voor het SMB (Stop Marker Board). Als de lamp onder het bord gaat branden, mag ik het bord passeren. Tot zover geen probleem. Als je echter de foto even inzoomt, dan zie je drie masten verderop (zeg maar 150 à 200 meter) een bord hangen dat de stroomafnemers neergelaten moeten zijn. Daar begint de spanningssluis. Dus je moet in die 200 meter stapvoets het SMB voorbij om de rijweg op te halen (duurt even voor je 'm hebt in ERTMS Level 1), dan snel optrekken, de snelschakelaar uitschakelen en de stroomafnemer neer en dan hopen dat je genoeg vaart hebt om door die sluis te komen. Het is dat de boel behoorlijk vlak is, maar je hobbelt er met misschien 15 à 20 km/u doorheen. Heb je een treinstel of stam die wat meer weerstand geeft, of heb je wind tegen (zonder gekheid), dan kan het zomaar zijn dat je midden in die sluis tot stilstand komt. Met die fly-over zitten sommigen al te kloten, maar daar rijd je zelfs met de lange Intercity Den Haag - Eindhoven stammen nog met 35-40 doorheen. Ben benieuwd hoe die mensen dit zouden vinden
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-09-2017 16:02:37 ]
Android hè. Chrome op Apple is valsspelen Dat is stiekem helemaal geen Chrome namelijk, omdat alsnog de Webkit engine gebruikt wordt van Safari in plaats van Chromium of Blink.
Op woensdag 13 september 2017 16:16 schreef MTL het volgende: Android hè. Chrome op Apple is valsspelen Dat is stiekem helemaal geen Chrome namelijk, omdat alsnog de Webkit engine gebruikt wordt van Safari in plaats van Chromium of Blink.
Heen van Utrecht naar Amsterdam had ik de extra trein die in deze richting 5 minuten voor de normale tijd rijdt. Een losse VIRM-6 maar dat bleek ruim voldoende.
Terug had ik de IC richting Maastricht, die nu 5 minuten eerder dan anders rijdt. Die was erg rustig met z'n 10 bakken (waar je normaal met moeite een plekje kan vinden). Hier diende de extra IC, van slechts 4 bakken VIRM als veegtrein - veel te klein natuurlijk, deze kwam met volle gangpaden in Utrecht aan..
Op woensdag 13 september 2017 18:34 schreef b2py het volgende: Ik ben benieuwd hoe je weet dat of die 10 bakken VIRM zo rustig was of die 4 bakken VIRM zo vol
Als ik om x:40 aankom in Rotterdam heb ik genoeg tijd om de intercity naar Breda/Eindhoven van :43 te halen. Maar soms ga ik dan op die brug staan om treintjes en mensen te kijken, dan neem ik de ICd van :51
(Behalve als die niet rijdt, dan stap ik wel in die IC.)
Op woensdag 13 september 2017 20:03 schreef James1988 het volgende: Verder vind ik dienstregeling 2017 maar karig. Een 8/22-verdeling tussen Breda en Rotterdam, hoe verzin je het...
Hetzelfde geldt voor Breda - Den Bosch, daar is het maarliefst 3/27.
"maar liefst" Ik bied u aan, de uitermate evenwichtige 7/113 takt van Pepinster naar Liège Guillemins
Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende: Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Morgen weer met de trein naar Utrecht
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?
Moet jij ook nog over de Moerdijkbrug? Of is dat de A27?
De Moerdijkbrug ligt in de A16. Ik moet over de Merwedebrug.
De Merwedebrug is maar een kutbrug. De linkerrijbaan is smal, er is geen vluchtstrook en vlak na de brug ligt een industrieterrein waar veel vrachtverkeer vandaan komt.
Op woensdag 13 september 2017 20:09 schreef James1988 het volgende: Vandaag gedaan. Vanavond ruim 30 minuten stilstaan en aanschuiven op de A-fucking-27 bij Gorinchem.
Voor mij ook. Het was best wel een tegenvaller dat de eerste extra trein pas om 07:48 bleek te vertrekken uit Utrecht, dat was NS blijkbaar vergeten te vertellen.
Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende: Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Wat ik me meer afvraag is waarom er niet eerder iets is gedaan aan de A27. Die weg staat al decennia in de lijst met knelpunten, maar pas nu is men met het voorbereiden van een verbreding bezig.
Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Op woensdag 13 september 2017 21:01 schreef b2py het volgende: Ze zijn er al sinds 1999 mee bezig, krijgen het niet van de grond ivm gebrek aan financiering van lokale overheden. Het is echt hopeloos daar, kost veel geld, weinig geld beschikbaar. Lage prioriteit vergeleken met andere snelwegen. Uitvoering duurt erg lang ivm vervangen bruggen (heeft ook voor 2 jaar extra vertraging gezorgd).
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.
Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.
De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Dat goede met de Merwedebrug (en het besluit tot totale vervanging) zal niet meehelpen voor een snelle oplossing.
Kunnen ze niet de vluchtstrook inzetten als extra rijbaan tijdens de spits? In noordelijke richting is er een spitsstrook tussen Gorinchem en Noordeloos, maar in zuidelijke richting is er niks.
De A27 tussen Gorinchem en Everdingen kan soms echt hopeloos zijn. Een paar weken terug stuurde Google Maps me zelfs via 's-Hertogenbosch (A2/A59/A27) omdat dat sneller zou zijn. Ik ben ook wel eens via plaatsen als Schoonhoven gestuurd.
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.
Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Op woensdag 13 september 2017 21:22 schreef James1988 het volgende: Ik zie trouwens op Wikipedia dat de spitsstrook van Gorinchem naar Noordeloos in 2011 is opengegaan. Ik dacht dat die er al langer lag.
Het werkt wel, dat stuk rijdt lekker door. Vervolgens sta je bij Noordeloos in de file omdat iedereen moet gaan ritsen.
Ligt er volgens mij ook al veel langer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden? Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "
Op woensdag 13 september 2017 20:41 schreef James1988 het volgende: Ik kan het voorbeeld van m'n collega volgen, maar ik voel er weinig voor om om 6 uur op te staan.
Dan ben ik al halverwege . Ook niet over files zeuren dan .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 13 september 2017 21:33 schreef b2py het volgende: Het is ook niet bedoeld voor verkeer op de A27 maar "Door het verbeteren van de doorstroming op de A27 wordt tevens voorkomen dat files terugslaan op knooppunt Gorinchem en hinder veroorzaken voor het verkeer op de A15. "
Dat u het weet
Dat is wel een goede keuze, de westelijke A15 is ook al zo'n drama tijdens de spits.
Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende: Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden? Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
Op woensdag 13 september 2017 21:29 schreef ReisT het volgende: Instapzones, electronische schermen en apps om reizigers te spreiden? Allemaal nergens voor nodig, anno 2017 hebben we een student met een bordje "u kunt vanaf hier instappen" (er is ook een variant met "hier zijn nog plaatse vrij" of zoiets)
Schijnbaar wel. In Deventer staat iedereen, ook als er 12 bakken ICM aankomen, tot het bordje van 6 (paar rokers bij 8) en ook geen meter verder.
In Deventer hangen er op (spoor 4 dan) überhaupt maar 4 bordjes. Daarbij geldt wel dat juist bij de drukste treinen de lengte het meest varieert. 12 bakken op dinsdag kan zomaar 8 bakken op woensdag zijn. Niet omdat het proces niet op orde is maar omdat dat gepland is.
Ze kunnen dat niet zomaar doen. Het enige alternatief is de Spoedwet wegverbreding maar ik vermoed dat ze zich daar niet aan gebrand hebben omdat ze sinds 2008 al de tracewet opgestart hadden en waarschijnlijk nooit gedacht hadden dat de wegen pas in 2029 verbreed zouden zijn. Mochten ze wel een glazen bol hebben gehad zal dat ongetwijfeld uitgevoerd zijn.
Die spoedwet is trouwens heel komisch. Vernieuwde tracéwet aangenomen maar om onder die ellenlange procedures uit te komen gewoon een spoedwet bedenken. Hilarisch.
Dat zit een beetje anders... Die spoedwet wegverbreding dateert uit 2003 (kabinet Balkenende-I). bonus voor wie raadt wie toen minister van VenW was...
In 2007 liep de besluitvorming bij snelwegen vast op luchtkwaliteit (A4 Burgerveen-Leiden, zoek maar eens op). Luchtkwaliteit was toen een issue waarmee zo'n beetje elk project om zeep werd geholpen (zelfs stations...). Naar aanleiding daarvan heeft toenmalig minister Eurlings de Commissie Elverding (formeel "Commissie versnelling en verbetering besluitvorming infrastructuur" ingesteld. Die kwam met een aantal aanbevelingen: - verbeter structureel de besluitvorming (ofwel: pas tracéwet aan), dit was een omvangrijk proces dat in 2012 leidde tot de herziene tracéwet. - breng wat tweaks aan in de (bestaande) spoedwet wegverbreding. Met name de duiding van onderzoeksgebieden en actualiteit van informatie waren daarbij van belang.
Echter, de spoedwet wegverbreding mag ALLEEN worden gebruikt bij een aantal in DIE wet genoemde projecten. Dat was een "Top 30". Binnen Rijkswaterstaat is daar toen een uitvoeringsprogramma op gezet: "spoedaanpak wegen". Dat liep door totdat alle 30 projecten waren uitgevoerd.
De A27 Houten-Hooipolder heeft nooit in de spoedwet / spoedaanpak gezeten. Redenen waren dat andere projecten urgenter en belangrijker waren, dat er onvoldoende dekking was en dat ook probleemanalyse (en oplossingsrichtingen) met de regio niet eenduidig waren gedeeld (lees: iedereen wil wat anders, maar niemand wil betalen...). En dus gebeurt er niet zo veel.
Ironisch genoeg heeft de afsluiting van de Merwedebrug wel effect gehad: er is nu een beslissing genomen dat de brug geheel vervangen wordt (en dat IenM de extra kosten daarvan dus dekt).
Goed, tot zover wegen . De nieuwe tracéwet helpt trouwens ook bij spoorprojecten. Bij Zwolle, Utrecht heb ik daar al best wat profijt van gehad (en ProRail ook).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Dit is vanwege de onvoorspelbare treinlengte tijdens de ETMET proef
Want buiten die proef is die wel voorspelbaar en staan wel alle reizigers vanzelf op de juiste plaats op het perron?
Als men zo graag wil dat we spoorboekloos gaan reizen met een mogen ze eerst wel eens beginnen met alle treinen even lang te maken. Het zou niet uit moeten maken met welke trein je reist. Dat is een essentieel onderdeel van een metrodienstregeling.