ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 11-09-2017 15:15:20 ]
Ja, dan heb je opeens de lapo, en dan moet je ook de fipo maken, terwijl je op je mobiel zit. Dus maar ff een snelle foto door een instagramfilter gehaald. Goed genoeg voor fok
Oh, ik moet dus het spoor oversteken terwijl de spoorbomen gesloten zijn, met het risico dat ik aangereden wordt door een trein op het andere spoor. Tuurlijk
Ooggetuigen zeggen bij RTV Oost dat de vrachtwagen de kraan nog omhoog had staan na werkzaamheden in de buurt. Direct nadat de chauffeur de bovenleiding had losgetrokken, gingen voorbijgangers op het spoor staan om een naderende trein te waarschuwen.
Wat zou de veiligheidsregio Twente daar van vinden? De trein reed overigens door.
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Ja dat maakt wat uit. Veiligheidsregio Zwolle heeft andere beleidsmakers
Als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen "Die griffo's neuken toch als de wilde konijnen, dat er een paar platgereden worden, who gives a fuck er zijn er toch zat"
Transpennine Express, één van de vele vervoerders die het Britse spoor rijk is, krijgt nieuwe treinen om hun franchise mee uit te voeren. Transpennine Express heeft vandaag een foto vrijgegeven van hoe de diesellocomotieven van het type 'Class 68' (Vossloh UKlight) die ze gaan krijgen eruit gaan zien:
Voor het uitvoeren van de nieuwe franchise heeft TPE een uiteenlopende vloot aan nieuwe treinen besteld: - 19 bi-mode 'Class 802'-treinstellen van Hitachi - 12 elektrische Civity UK's van CAF - 13 stammen van vijf bakken Mark 5-rijtuigen (waaronder een stuurstandrijtuig), met locomotieven.
In eerste instantie zullen er diesellocomotieven worden ingezet, die op een later moment worden omgeruild voor e-locs. Wanneer "later" is valt nog te bezien nu de Britse overheid de elektrificatieprogramma's grotendeels heeft afgeschoten...
Veiligheid wordt bepaald door natuurwetten, niet door beleidsmakers.
Natuurwetten geven je hooguit de veiligste en meest onveilige situaties en alles daar tussenin. Bij benadering. En door kansberekening wordt er een gok gemaakt hoe groot en frequent de kans is dat het voor kan komen. Natuurlijk zijn er dingen die alleen 100% vanuit logisch naar de natuurwetten kijken beredeneert kunnen worden, beleid heeft echter een gigantische invloed op veiligheid. Dat blijkt wel bij iets wat redelijk triviaal is, zoals één regel op een papieren checklist overslaan waardoor er enkele honderden passagiers omkomen tijdens een vliegtuigcrash. Daar kan je beleid op maken waardoor het vele malen veiliger wordt.
En Eurostartestdag. Eerste doorgaande rit volgens de dienstregeling. Uitzwaaien kan om 7:48 uur op Amsterdam CS spoor 15. Verdere dienstregeling zou ik niet weten, dit was de enige info die ik uit het reclamefilmpje in het personeelsverblijf kreeg
Op dinsdag 12 september 2017 15:58 schreef MTL het volgende: En Eurostartestdag. Eerste doorgaande rit volgens de dienstregeling. Uitzwaaien kan om 7:48 uur op Amsterdam CS spoor 15. Verdere dienstregeling zou ik niet weten, dit was de enige info die ik uit het reclamefilmpje in het personeelsverblijf kreeg
Een tijd geleden verscheen de aanvraag van Eurostar bij de Belgische regulator online, hierin staat een (indicatieve) dienstregeling.
Op dinsdag 12 september 2017 16:13 schreef MTL het volgende: Kijk, dat komt dus mooi overeen met die 7:48 uur Heb ik ook eens een waar bericht op Fok gezet
Lees het net inderdaad, heb ik weer Denk ik een keer een leuk nieuwtje te hebben, gaat het weer niet door Ook rijden er morgen minder IC's in Noord Holland.
[ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 12-09-2017 16:49:26 ]
Ja, het lijkt een stereotype klimaatveranderingszomer te zijn. Straks natuurlijk eind september en in oktober nog een paar spectaculair warme dagen ofzo, verder augustus en september pruttig en nat en juli okay.
Ik ga begin oktober nog een weekje naar Mallorca, hopelijk dat ik daar nog wat compensatie vandaan kan halen. Ook met de Tren de Soller natuurlijk om het ontopic te houden
Op dinsdag 12 september 2017 16:42 schreef MTL het volgende: Lees het net inderdaad, heb ik weer Denk ik een keer een leuk nieuwtje te hebben, gaat het weer niet door Ook rijden er morgen minder IC's in Noord Holland.
Al die tienminutentreinen rijden vast wel in de 3500 serie. Oftewel opheffen maarrr...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 12 september 2017 23:13 schreef James1988 het volgende: Crossrail krijgt een opstelling die een beetje er tussenin ligt: zowel vierzitters als bankjes aan de zijkant.
Vandaag overigens voor het eerst bij de spanningssluis Zevenbergsche Hoek via het 'verkeerde' spoor de HSL op gereden, waarbij ik even moest wachten op een vertraagde Thalys. Alles is verder goed gegaan, maar het ontwerp van die sluis is werkelijk belachelijk. Iedereen klaagt over die fly-over, maar dat ding is appeltje-eitje in vergelijking met die andere kant
Ik sta hier voor het SMB (Stop Marker Board). Als de lamp onder het bord gaat branden, mag ik het bord passeren. Tot zover geen probleem. Als je echter de foto even inzoomt, dan zie je drie masten verderop (zeg maar 150 à 200 meter) een bord hangen dat de stroomafnemers neergelaten moeten zijn. Daar begint de spanningssluis. Dus je moet in die 200 meter stapvoets het SMB voorbij om de rijweg op te halen (duurt even voor je 'm hebt in ERTMS Level 1), dan snel optrekken, de snelschakelaar uitschakelen en de stroomafnemer neer en dan hopen dat je genoeg vaart hebt om door die sluis te komen. Het is dat de boel behoorlijk vlak is, maar je hobbelt er met misschien 15 à 20 km/u doorheen. Heb je een treinstel of stam die wat meer weerstand geeft, of heb je wind tegen (zonder gekheid), dan kan het zomaar zijn dat je midden in die sluis tot stilstand komt. Met die fly-over zitten sommigen al te kloten, maar daar rijd je zelfs met de lange Intercity Den Haag - Eindhoven stammen nog met 35-40 doorheen. Ben benieuwd hoe die mensen dit zouden vinden
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-09-2017 16:02:37 ]
Android hè. Chrome op Apple is valsspelen Dat is stiekem helemaal geen Chrome namelijk, omdat alsnog de Webkit engine gebruikt wordt van Safari in plaats van Chromium of Blink.
Op woensdag 13 september 2017 16:16 schreef MTL het volgende: Android hè. Chrome op Apple is valsspelen Dat is stiekem helemaal geen Chrome namelijk, omdat alsnog de Webkit engine gebruikt wordt van Safari in plaats van Chromium of Blink.
Heen van Utrecht naar Amsterdam had ik de extra trein die in deze richting 5 minuten voor de normale tijd rijdt. Een losse VIRM-6 maar dat bleek ruim voldoende.
Terug had ik de IC richting Maastricht, die nu 5 minuten eerder dan anders rijdt. Die was erg rustig met z'n 10 bakken (waar je normaal met moeite een plekje kan vinden). Hier diende de extra IC, van slechts 4 bakken VIRM als veegtrein - veel te klein natuurlijk, deze kwam met volle gangpaden in Utrecht aan..