abonnement Unibet Coolblue
pi_173429964
VEILIGHEID EERST PRODUCTIE VOLGT

:r
pi_173430143
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:15 schreef b2py het volgende:
VEILIGHEID EERST PRODUCTIE VOLGT

:r
Daarna winst, personeelsbelangen en ergens ooit milieu
?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 20:48:12 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173430861
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Daarna winst, personeelsbelangen en ergens ooit milieu
?
reizigers? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173430894
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

reizigers? :?
Daar doen ze bij de hoogovens niet aan toch?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 augustus 2017 @ 20:50:53 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173430947
oh nee sorry :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173430961
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

reizigers? :?
Het gaat hier niet alleen maar over de NS.
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 20:52:10 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173430980
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
Je hebt hotel Volvo toch? :+
Gefeliciteerd :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173431004
quote:
10s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
oh nee sorry :')
:')
  zondag 27 augustus 2017 @ 21:12:03 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_173431498
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:04 schreef Bitlord het volgende:

Deze stoelen heb ik niet meer meegemaakt, maar zijn volgens mij afkomstig uit Mat '54.
[ afbeelding ]
Klopt, de coach-stellen hadden deze stoelen. De 766 heeft ze nog steeds.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_173433667
Dresden-Ústí-Praha: Lekker dieselen met oude treintjes (deel 5)

Van zondag 30 juli tot woensdag 9 augustus heb ik de tweede hobbyvakantie van 2017 gevierd. Ditmaal ging het eerst naar het Oosten van Duitsland, waarna al snel de grens overgestoken werd naar Tsjechië waar rond de hoofdstad Praag diverse spoorlijnen werden bezocht. Het werd een reis langs de riveren de Elbe en Moldau.

Deel 1: PTA / Het grote treinentopic #1076 - Beste reizigers
Deel 2: PTA / Het grote treinentopic #1077 - U roept, IenM draait of niet
Deel 3: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit
Deel 4: PTA / Het grote treinentopic #1078 - Grundlichtkeit

In deel 5 gaan we verder op de enkelsporige dieselspoorlijn ten zuiden van Praag en sluiten we de dag af op het hoofdstation van Praag.

De van oorsprong Tsjechoslowaakse diesellocomotieven van de serie T 435.0 zijn door ČKD gebouwd tussen 1958 en 1962 en werden in zowel de reizigers als de goederendienst gebruikt. Totaal werden 287 exemplaren gebouwd, waarvan er 150 bij de ČSD dienst hebben gedaan. Daarnaast werden 54 locomotieven geëxporteerd naar Albanië, Irak en de DDR. Twintig stuks werden tientallen jaren ingezet in Leipzig.

In 1988 werden de locomotieven omgenummerd in de serie 720 maar sinds 1995 liep de inzet er van snel terug door modernisering van het materieelpark. Toch worden anno 2017 nog meerdere exemplaren ingezet door enkele railinfrabedrijven.


De 720 097 is bewaard gebleven bij vervoerder RJC en reed op zaterdag 5 augustus 2017 een slag Tábor-Písek. Keurig op tijd passeert de fraaie Hektor, zoals de bijnaam van dit loktype in Tsjechië luidt, met Sp 11399 op de terugrit naar Tábor hier ter hoogte van Svatonice.

In het weekend worden op diverse spoorlijnen in Tsjechië vaker extra treinen gereden. Deze treinen staan gewoon in de dienstregeling, meestal als Spě¨ný Vlak (Sp).

Na een lange autorit met veel omleidingen agv diverse wegwerkzaamheden waren we net op tijd terug aan de lijn Čerčany-Praag om de fraaie Blitzbrille 754 045 met Os 9062 naar Praha hlavní nádra¸í kort na Luka pod Mednikem te fotograferen.


Terwijl "duikbril" 745 045 van de České dráhy 's ochtends nog gestrand was in Vrané nad Vltavou is de locomotief later toch op eigen kracht teruggekeerd naar Praag en daarna via de geëlektrificeerde hoofdlijn naar Čerčany gereden.

Iedereen maakt het wel eens mee, je staat een uur in de zon en precies op het moment van doorkomst kruipt er een wolkje voor de zon...


ČD 749 264 met de laatste getrokken trein (Os 9064) op zaterdag 5 augustus 2017 uit Čerčany naar Praha hlavní nádra¸í kort voor Petrov u Prahy.

Zondag 6 augustus 2017
Na een bezoek aan het ziekenhuis ivm het hechten van de wond was ik vrij snel weer terug in het hotel. Omdat ik er verder geen last van had besloot ik gewoon door te gaan met de hobby, zij het wel ietsje rustiger aan. Ook op zondag worden vanuit depot Praha-Vr¨ovice op lijn 210 duikbrillen of Bardotka's ingezet. Ik besloot met de eerste getrokken trein uit Praag mee te rijden en onderweg maar ergens een plekje zien de scoren waar de trein goed voor de zon een stop maakt.


Op zondag 6 augustus 2017 werd de 749 264 ingezet voor de eerste getrokken trein van de dag, Os 9055, en maakt hier een stop te Luka pod Mednikem.


Doordat ik met de trein meereed kon nog een plaatje gemaakt worden bij het vertrek uit Kamenný Přívoz. Met een rookpluimpje vertrekt de wit/groene 749 264 met Os 9055 uit Praha hlavní nádra¸í hier uit Kamenný Přívoz naar Čerčany.

Op zondag rijden er op lijn 210 tussen Praag en Čerčany twee omlopen met getrokken materieel. Een uur na de eerste kwam dan eindelijk toch de gehoopte 749 121 met Os 9057 voorbij. Deze naar mijn smaak mooiste Bardotka in Praag is onlangs compleet opnieuw in de verf gezet.


Terwijl de wolken steeds meer de overhand kregen, bleef toch nog lang de zon schijnen. In een mix van stapelwolken en sluierbewolking werd de kracht van de zon wel op proef gesteld. In een heel flauw zonnetje passeert hier kort voor Kamenný Přívoz de 749 121 een van de vele onbewaakte overwegen die deze spoorlijn rijk is.

Spoorlijn 210 verloopt vanuit Praag eerst naar het ten zuiden van Praag gelegen stadje Vrané nad Vltavou. Even verderop bij Davle mondt het riviertje de Sázava uit in de Moldau (Vltavou) en buigt de spoorlijn af en volgt vanaf daar grotendeels de Sázava. Via kleine stadjes als Jilové u Prahy en Týnec nad Sázavou wordt na een klein uurtje het eindpunt Čerčany bereikt.

Het stationsemplacement van Čerčany is weer geëlektrificeerd want het ligt aan de hoofdlijn Praag-Tábor-České Budějovice. Na aankomst van de 749 121 om 11:05 in Čerčany loopt de locomotief om en blijft aan het perron staan tot het vertrek van de terugtrein naar Praag om 15:36.


Tijdens een kortstondig zonnig moment kon het geheel in Čerčany op de foto gezet worden.

De spoorlijn loopt tussen Luka pod Mednikem en Petrov u Prahy door een behoorlijk rotsachtige omgeving. Veel rotsen zijn bij de aanleg van de lijn uitgehakt waardoor de Pikovický-tunnel de enige tunnel op dit deel van de lijn is.

Toen het op zondagmiddag 6 augustus 2017 na de middag snel dicht trok met wolken wilde ik de getrokken treinen terug naar Praag bij de uitrijder van dit 50 meter lange tunneltje fotograferen.

Ik was erg blij met de inzet van de 749 121 op zondag 6 augustus, want het zou aan het eind van de maand blijken dat dit de enige inzetdag was op deze lijn in de maand augustus. Als eerste komt de 749 121 voorbij met Os 9062 naar Praag.

Aan de andere kant van het 50 meter lange tunneltje is pas echt goed te zien hoe scherp sommige rotspunten zijn. Hier en op de bekendere punten aan de andere kant van het tunneltje is de beklimming niet zonder enig gevaar. Ik was blij dat ik de bergschoenen aan had, zullen we maar zeggen.


Van de gemoderniseerde Regionova-stellen wordt de driedelige variant standaard ingezet tussen Praag en Čerčany. Op zondag 6 augustus 2017 zijn de 814 203 en 814 226 onderweg als Os 9065 en rijden hier net de Pikovický-tunnel uit op weg naar Čerčany. Wie goed kijkt ziet dat er een rode Brotbuchs-bijwagen tussen beide Regionova-stellen is ingeklemd.

In 2014/2015 is lijn 210 gronding gemoderniseerd. De houten bielzen zijn vervangen door betonnen dwarsliggers en ook zijn op enkele plekken kabelgoten aangelegd tbv de spoordetectie en aansturing van de seinen en wissels.

Het landschap blijft daarentegen gelukkig ruw en ruig en omdat de baan op veel plekken toch redelijk open is blijven er een veelvoud aan opnames mogelijk zonder last te hebben van begroeiing. Dat is een flink aantal jaren geleden wel anders geweest, toen het over het hele stuk tussen Petrov en Luka dichtzat met struiken en bomen.


Een heuveltje dichterbij het tunneltje zien we de 749 264 voor het laatst deze vakantie, met Os 9064 uit Čerčany naar Praha hlavní nádra¸í.

In de hoogzomer rijdt er op lijn 210 een extra trein van museumclub K´C Doprava. Op zaterdagochtend vanuit Praag naar Čerčany en zondagmiddag weer terug. K´C Doprava heeft een diversiteit aan materieel, uiteenlopend van motorwagens tot een Bardotka met oude ČSD-rijtuigen. In de weekenden worden hiermee op een aantal trajecten rond Praag extra ritten gereden.

De blauw/gele 740 692, nu met de mooie lange huif voor, en twee bijwagens als Sp 1564 bij het verlaten van de Pikovický-tunnel op weg naar Praha hlavní nádra¸í.

Bij de modernisering van lijn 210 tussen Praag en Čerčany zijn ook de telegraafpalen langs de lijn opgeruimd. Bij km 25.5 kwam ik toch nog een overblijfsel hiervan tegen.


Regionova-stel 814 201 werd hier als laatste foto in het Sázavadal vastgelegd als Os 9067 onderweg van Praag naar Čerčany. Hierna werd met de eerstvolgende Osobní vlak terug naar Praag gereisd.

In het weekend van 5 en 6 augustus organiseerde Posázavský Pacifik een excursie vanuit Bene¨ov u Prahy naar de tandradspoorlijn Tanvald-Kořenov. Via een aantal opstapplaatsen op de route, waaronder Praag, Mladá Boleslav en Turnov reed de trein op zaterdagochtend naar het in het noorden van Tsjechië gelegen Tanvald.

De trein bestond uit twee ČSD bijwagens en werd getrokken door een zgn Hektor-diesellocomotief uit de serie T435. Hiervan zijn er door de ČKD in Praag tussen 1958 en 1962 in totaal 287 stuks geproduceerd. Vanaf 1995 werden de locomotieven niet meer ČD/ČSD ingezet en kwamen enkele exemplaren in bezit van spooraannemers en museumspoorclubs.


Op zondagmiddag/avond 6 augustus 2017 keerde de trein weer terug naar Bene¨ov u Prahy. Tijdens een stop op het hoofdstation van Praag kon de T435 003 met twee bijwagens op de foto worden gezet, waarna even later als Sp 11607 door werd gereden naar Bene¨ov u Prahy.

Elk weekend zijn er vanuit depot Praha-Vr¨ovice vijf omlopen van de lokserie 749/754 met getrokken materieel voorzien. Drie daarvan rijden op lijn 210 tussen Praag en Čerčany (waarvan twee op zondag), één rijdt op lijn 212 tussen Čerčany en Světlá nad Sázavou (twee op zondag) en éen is ingedeeld in de Rychlík-dienst tussen Praag en Tanvald.

De laatstgenoemde Rychlík-dienst wordt doorgaans met motorwagens van de serie 854 plus een of meerdere rijtuigen gereden, maar zowel op zaterdag als zondag wordt één slag met een locomotief van de serie 749 of 754 gereden. Meestal worden hier een van de twee blauwe 'duikbrillen' ingezet.


Zo ook op zondag 6 augustus 2017, toen in alweer het laatste licht van de dag de zon net onder is gegaan als de 754 007 met R 1151 uit Tanvald is gearriveerd op het hlavní nádra¸í van Praag. Na een korte stop rijdt de trein nog door de tunnel onder het centrum van Praag door naar eindbestemming Praha-Vr¨ovice.

Hiermee komt een einde aan zondag 6 augustus en tevens dit deel. In het volgende deel schijnt de zon weer volop en krijgen we weer een wat gevarieerder aanbod van treinen.
pi_173434372
Mooie platen weer ^O^
dag
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 10:41:41 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173439185
Maar door dat slimme onderhoud is een deel van het DDAR en DDM1 niet inzetbaar omdat er simpelweg geen locs zijn...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173440502
de reklame voor de spoorwegen, welke laatst onder andere in de Houtrakpolder is opgenomen, zal vanaf morgen op TV te zien zijn.
NS_online twitterde op zondag 27-08-2017 om 10:01:34 Morgen pas op tv, maar trouwe volgers zien hem nu alvast: onze nieuwe tv-commercial. Wat houdt je tegen? https://t.co/cBClcFgRcN reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_173440710
Vandaag dus :Y
pi_173442738
Aanstaande woensdag ga ik voor twee dagen een minireisje maken. Ik vlieg woensdagochtend op Budapest, dan ga ik s'avonds met de euronight naar Berlijn om donderdag eind van de middag met de IC Berlijn terug naar huis te gaan.

Ik heb op de nachttrein een ligplaats in een 6-persoonscouchette geboekt. Ik vroeg me af of ik hierbij ook een kussen en deken krijg, of dat ik dat zelf mee moet nemen. Ook was ik benieuwd of er in de trein wifi en stopcontacten te vinden zijn?

En of iemand verder nog tips of opmerkingen heeft?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 15:27:28 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173443087
Ja die krijg je.

Stopcontacten? Kan lastig worden, zou er niet op rekenen. Wifi zeker niet.

Verder: Oordoppen en een flesje water. Veel plezier!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 15:42:26 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173443294
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2017 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja die krijg je.

Stopcontacten? Kan lastig worden, zou er niet op rekenen.
Daarom neem ik deze vaak mee op reis :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 16:05:04 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173443629
Vaak hebben die rijtuigen niet eens een stopcontact.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator maandag 28 augustus 2017 @ 17:44:55 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173445457
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 16:05 schreef dennistd het volgende:
Vaak hebben die rijtuigen niet eens een stopcontact.
Oh, had ik in m'n ligrijtuig toen wel. Was van PKP.

En wat anders, 2024 moet de nieuwe Friesenbrücke er liggen.

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)ls-Groningen-hem-wil
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 19:10:11 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173447002
God allemachtig, als die brug in willekeurig welke Autobahn gelegen had was er binnen 24 uur een nieuwe geweest :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173447087
Dat dacht je _O-
pi_173447143
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
God allemachtig, als die brug in willekeurig welke Autobahn gelegen had was er binnen 24 uur een nieuwe geweest :X
http://www.bndestem.nl/br(...)scheurtjes~a7c62d2a/

Heeft toch 2 maanden geduurd en dat waren slechts scheurtjes ;)
Bier.
pi_173447189
Dat is toch geen DE?
  maandag 28 augustus 2017 @ 19:23:24 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173447302
quote:
15s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
God allemachtig, als die brug in willekeurig welke Autobahn gelegen had was er binnen 24 uur een nieuwe geweest :X
In Duitsland? Echt niet.

Er zijn daar de nodige bruggen die op instorten staan, maar waar geen geld in wordt gestopt om ze te repareren.

Kijk maar eens op www.wegenforum.nl in het Duitsland-gedeelte.
pi_173447305
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:17 schreef b2py het volgende:
Dat is toch geen DE?
Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...

Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
Bier.
pi_173447340
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...

Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepen
  maandag 28 augustus 2017 @ 19:26:43 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173447387
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
En ze hebben geen fonds waar grote infrastructuurprojecten uit betaald kunnen worden. Alles moet uit de algemene middelen komen, en als er iets langskomt wat meer prioriteit heeft kan dit zomaar betekenen dat een Baustelle twee jaar wordt stilgelegd.
pi_173447395
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepen
Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het allemaal veel makkelijker en sneller kan.
Bier.
pi_173447466
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het allemaal veel makkelijker en sneller kan.
De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.
pi_173447675
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:29 schreef b2py het volgende:

[..]

De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.
Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 28 augustus 2017 @ 19:40:42 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173447784
Ik weet wel dat er een keer een brugdek van een Autobahn ingestort was, met 3 auto's. En toen had de Genie van de Bundeswehr binnen 7 uur een noodbrug liggen. Zo gigantisch is die Friesenbrücke niet :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173447826
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.
Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..
pi_173447840
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..
Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.
Bier.
pi_173447935
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.
Ik heb gebbqed oke.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:04:51 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173460310
https://speld.nl/2017/08/(...)van-20-verdiepingen/

quote:
Op het traject Lelystad-Dordrecht rijdt vanaf september drie maanden lang een torentrein met 20 verdiepingen. De NS wil kijken of de zogenaamde ‘wolkendekker’ een oplossing is voor het gebrek aan zitplaatsen in de trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173460740
_O-
Die reacties ook :D
pi_173471969
Je bent en blijft een pleb als je met de trein reist, al zit je nog zo luxe
pi_173472059
@2:26, hoe kan dat comfortabel zijn en makkelijk om in en uit te klimmen 8)7
pi_173472077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:51 schreef b2py het volgende:
Je bent en blijft een pleb als je met de trein reist, al zit je nog zo luxe
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
pi_173472116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:55 schreef b2py het volgende:
@2:26, hoe kan dat comfortabel zijn en makkelijk om in en uit te klimmen 8)7
Zie je ook wel eens in de betere Japanse-Hollandsche vreetschuur. Is best te doen, zolang je beperkt van lengte en postuur bent en niet te vaak opstaat.
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:31:50 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173472758
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
Dat zou ik ook doen als het veel sneller is :Y

De afgelopen weken was de A27 heerlijk rustig. Deze week is het weer bal, vanavond adviseerde mijn navigatiesysteem me zelfs om via Dordrecht (via de N214) te rijden omdat dat sneller was :X
  Redactie Sport woensdag 30 augustus 2017 @ 00:18:50 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173473371
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
Dat doe ik ook (in aantal ritten, niet in kilometers): er rijdt nu eenmaal geen trein naar mijn werk....
Op jaarbasis zal de bus (als chauffeur) bovenaan staan, daarna de trein en dan de auto. Die laatste gebruik ik vooral voor korte verplaatsingen, of als de trein gewoon echt heel erg onhandig is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 30 augustus 2017 @ 14:34:05 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173481263
Daar ging een (deel van) een GTW:
ProRail_VL twitterde op woensdag 30-08-2017 om 14:22:56 Hemmen-Dodewaard> Brand in motorcompartiment is geblust met schuim, moet weggesleept worden> geen treinverkeer mogelijk reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:35:08 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 augustus 2017 @ 14:40:33 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173481400
Dat is voorlopig een GTW 2/6 minder op de baan.

Zoveel reserve heeft Arriva niet in Achterhoek/Rivierenland. Als ze geen noordelijk stel die kant opsturen komen ze er waarschijnlijk eentje tekort. Zo'n stel zou dan als losse dienst moeten gaan rijden, omdat de software en dergelijke anders is dan bij de nieuwere stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 30 augustus 2017 @ 14:48:07 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173481544
Dat is wel een gevalletje total loss denk ik... Misschien een bakwissel met het stel dat op 11 augustus een aanrijding had?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 augustus 2017 @ 14:54:54 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173481677
Hangt er vanaf hoeveel reservecapaciteit Arriva heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173481724
Gewoon het motordeel uitwisselen toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')