https://www.bahn.de/p/vie(...)ersonenverkehr.shtmlquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar de punctualiteit van het Fernverkehr gekeken? 😂😂
De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.quote:
Dat maakt het er niet beter op eah. Dit zal wel treinpunctualiteit zijn, maar als je hele ruime overstappen hebt en je 15m punct. is zo laag, dan wordt dat alleen maar lager als die overstaptijd krapper wordt....quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.
Als je in Nederland 15 min vertraging hebt staat gewoon de volgende trein al te wachtenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De overstappen zijn meestal ook wat ruimer dan bij ons gelukkig.
tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Als je in Nederland 15 min vertraging hebt staat gewoon de volgende trein al te wachten
of helemaal nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...
Tijd om koffie te kopenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tenzij het een icd is dan komt ie over 5 minuten...
Poeh, ik voel me echt gediscrimineerd inderdaad.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef b2py het volgende:
De Schotse minister van Transport noemt het filmpje van de vakbond 'Beledigend en bijna racistisch': http://www.telegraaf.nl/b(...)__racistisch___.html
Wat een soap
te duur?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 17:30 schreef James1988 het volgende:
Creatieve route wel
Wat ik me dan afvraag... waarom zijn ze niet via Emmerich gereden?
Toevallig deze week een stukje meegereden met een SNCB-machinist. Echt absurd hoe zijn dienst er uit zag. Passagieren van Mons naar Luik, daar een uur betaalde pauze. Vervolgens twee keer 5 minuten Guillemins - Palais waarna weer een pauze. Uiteindelijk de trein terug naar Mons rijden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan rijdt daar de eerstkomende vijf jaar geen trein meer
Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.quote:
Toch zit er vaak wel enige logica achter. Weet niet hoe ze dat in België doen, maar hier in NL is er een programma wat die diensten zo efficiënt mogelijk in elkaar zet. En ja, daar komen soms verrassend ook wel eens diensten uit die er soortgelijk uitzien :pquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.
Ik denk dat er veel aan de wafelijzerpolitiek ligt. Voor elke Sjefke met een pretrooster MOET er ook een Laurent met een horaire de plaisir zijnquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Correct, maar besef je eens hoeveel minder de Belgische spoorwegen zouden kosten als die mcn's wat meer zouden besturen ipv betaald zitten niets zouden doen.
Nou, allebei gewoon aan de bak is in theorie ook een optie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel aan de wafelijzerpolitiek ligt. Voor elke Sjefke met een pretrooster MOET er ook een Laurent met een horaire de plaisir zijn![]()
7x op een dag op en neer naar Kampenquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:46 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Toch zit er vaak wel enige logica achter. Weet niet hoe ze dat in België doen, maar hier in NL is er een programma wat die diensten zo efficiënt mogelijk in elkaar zet. En ja, daar komen soms verrassend ook wel eens diensten uit die er soortgelijk uitzien :p
Inb4 rondjeomdekerkveiligheidgejankquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
7x op een dag op en neer naar Kampen
Ja precies.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:20 schreef dennistd het volgende:
Tja, toen kon dat nog zonder dat er meteen 10 reizigers gaan klagen op de social media, en met een beetje pech een filmpje van je omroep op dumpert terecht komt...
Staan er al een paar weken, en af en toe verdwijnt er 1. Schijnen momenteel veel werk in het Noorden te hebben.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden is het nogal druk met slijptreinen. Zag uit een van mijn ooghoeken twee korte slijptreinen, 2 locs van RRF en de nodige verblijfswagens staan. Zo druk heb ik het nog nooit op het emplacementje Schenkenschans gezien
Er waren al opstapplaatsen voorzien onderweg, en Prorail had oorspronkelijk de route via Eindhoven goedgekeurd. Het oorspronkelijke plan was namelijk dat er één spoor tussen Boxtel en Eindhoven beschikbaar zou blijven, maar men had het later aangepast naar "Den Bosch-Eindhoven geheel dicht". En de mensen die kaartjes hadden voor Den Bosch, Eindhoven en Venlo wilden ze wel meenemen, enkel die vanuit Eindhoven heeft Tweakers een bus gecharterd naar Den Boschquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 17:30 schreef James1988 het volgende:
Creatieve route wel
Wat ik me dan afvraag... waarom zijn ze niet via Emmerich gereden?
Ja, een heel topic vol al zelfs PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2018 #1quote:Op zondag 27 augustus 2017 09:43 schreef greavy het volgende:
Zijn er al plannen voor een Nieuwjaarsrondje?
Zwolle niet meer?quote:Op zondag 27 augustus 2017 09:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Staan er al een paar weken, en af en toe verdwijnt er 1. Schijnen momenteel veel werk in het Noorden te hebben.
Opstelplaatsen voor Speno heb je in Rotterdam, Zaandam, Blerick en Leeuwarden dus vandaar dat Leeuwarden nu goed gevuld is.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
tof!quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
reizigers?quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarna winst, personeelsbelangen en ergens ooit milieu
?
Je hebt hotel Volvo toch?quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:16 schreef greavy het volgende:
Oh, helemaal gemist de afgelopen tijd. Ben erg druk met mijn huisje die ik heb gekocht....
Klopt, de coach-stellen hadden deze stoelen. De 766 heeft ze nog steeds.quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:04 schreef Bitlord het volgende:
Deze stoelen heb ik niet meer meegemaakt, maar zijn volgens mij afkomstig uit Mat '54.
[ afbeelding ]
twitter:NS_online twitterde op zondag 27-08-2017 om 10:01:34Morgen pas op tv, maar trouwe volgers zien hem nu alvast: onze nieuwe tv-commercial. Wat houdt je tegen? https://t.co/cBClcFgRcN reageer retweet
Daarom neem ik deze vaak mee op reisquote:Op maandag 28 augustus 2017 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja die krijg je.
Stopcontacten? Kan lastig worden, zou er niet op rekenen.
Oh, had ik in m'n ligrijtuig toen wel. Was van PKP.quote:Op maandag 28 augustus 2017 16:05 schreef dennistd het volgende:
Vaak hebben die rijtuigen niet eens een stopcontact.
http://www.bndestem.nl/br(...)scheurtjes~a7c62d2a/quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
God allemachtig, als die brug in willekeurig welke Autobahn gelegen had was er binnen 24 uur een nieuwe geweest
In Duitsland? Echt niet.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
God allemachtig, als die brug in willekeurig welke Autobahn gelegen had was er binnen 24 uur een nieuwe geweest
Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...quote:
Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepenquote:Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...
Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
En ze hebben geen fonds waar grote infrastructuurprojecten uit betaald kunnen worden. Alles moet uit de algemene middelen komen, en als er iets langskomt wat meer prioriteit heeft kan dit zomaar betekenen dat een Baustelle twee jaar wordt stilgelegd.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepen
De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.
Om eerlijk te zijn denk ik dat het allemaal veel makkelijker en sneller kan.
Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.
Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.
Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..
Ik heb gebbqed oke.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.
quote:Op het traject Lelystad-Dordrecht rijdt vanaf september drie maanden lang een torentrein met 20 verdiepingen. De NS wil kijken of de zogenaamde ‘wolkendekker’ een oplossing is voor het gebrek aan zitplaatsen in de trein.
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:51 schreef b2py het volgende:
Je bent en blijft een pleb als je met de trein reist, al zit je nog zo luxe
Zie je ook wel eens in de betere Japanse-Hollandsche vreetschuur. Is best te doen, zolang je beperkt van lengte en postuur bent en niet te vaak opstaat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:55 schreef b2py het volgende:
@2:26, hoe kan dat comfortabel zijn en makkelijk om in en uit te klimmen
Dat zou ik ook doen als het veel sneller isquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
Dat doe ik ook (in aantal ritten, niet in kilometers): er rijdt nu eenmaal geen trein naar mijn werk....quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
twitter:ProRail_VL twitterde op woensdag 30-08-2017 om 14:22:56Hemmen-Dodewaard> Brand in motorcompartiment is geblust met schuim, moet weggesleept worden> geen treinverkeer mogelijk reageer retweet
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:58 schreef dennistd het volgende:
Best kans de de bak die aan de brandende kant grenst ook schade heeft door rook en hitte.
twitter:philatrail twitterde op woensdag 30-08-2017 om 11:07:37Waterloo derailment: Driver and signaller received erroneous indications that points were properly aligned. https://t.co/Mef6RJGUvj reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Via
Wat is daar nou weggepoetst op de foto?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:48 schreef dennistd het volgende:
Dat is wel een gevalletje total loss denk ik... Misschien een bakwissel met het stel dat op 11 augustus een aanrijding had?
[ afbeelding ]
Iemand die in beeld stond. Heb deze foto van iemand gekregen en zou niet weten wie die persoon op beeld was, maar ik vind het dan wel zo netjes om hem/haar/het even weg te halen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 19:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat is daar nou weggepoetst op de foto?
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Hier een set oude foto's, erg gaaf!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woensdagavondquizavond: de flag 'Leiden' is onjuist maar wat moet het wel zijn? Google reserve image niet toegestaan. Antwoord in de spoiler:Gave foto zeg van Delftsche Poort! Dacht altijd dat het een heel stuk oostelijker lag dan huidige CS omdat dat is wat ze altijd zeggen. Maar het ligt maar heel klein stukje meer oostelijk, als je naar Proveniersplein en Spoorsingel kijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Via
Aan de onderkant van de foto zie je denk ik de oude Diergaarde liggen, wat later verhuisd is naar Blijdorp. Dacht dat dat veel meer westelijker lag bij de Diergaardesingel. Maar na de oorlog zijn ook veel straten wat verschoven, waardoor dat eigenlijk niet alles zegt.
Oef, balen... Hoewel ik vraag me af wat comfortabeler is, eerste klas of een zespersoons couchette.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:33 schreef Jappie111 het volgende:
Zit in de nachttrein van Budapest naar Berlijn, alleen de couchettes die ik geboekt heb is er niet en os vervangen door een 1e klas zitplaats. En omdat er bij zitplaatsen nooit personeel is kan niemand ons uitleggen wat er gaande is.
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:34 schreef b2py het volgende:
Hier een set oude foto's, erg gaaf!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woensdagavondquizavond: de flag 'Leiden' is onjuist maar wat moet het wel zijn? Google reserve image niet toegestaan. Antwoord in de spoiler:Heel mooi! En wat is het allemaal veranderd door de jaren heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Via
Wat is het verhaal achter Maarn eigenlijk? Ik kom daar zovaak langs. Van dat machtige emplacement zijn nu alleen nog een paar overgroeide spoortjes over, waar zelden nog iets overheen rijdt. Wat was die afgraving aan de rechterkant?
De plek Maarn Goederen is een grote 'zanderij' geweest van NS vroeger, dat zie je nog goed terug in het landschap zoals bij Crailoo. Waarschijnlijk is dit een restant van die zanderij maar de reden dat daar zo absurd veel spoor lag kan ik niet vinden. De beste man Nico Spilt heeft er zelfs niets over (Behalve die zanderij dan)quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:51 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heel mooi! En wat is het allemaal veranderd door de jaren heen.
Wat is het verhaal achter Maarn eigenlijk? Ik kom daar zovaak langs. Van dat machtige emplacement zijn nu alleen nog een paar overgroeide spoortjes over, waar zelden nog iets overheen rijdt. Wat was die afgraving aan de rechterkant?
Is er in 1972 ook niet heel veel verdwenen bij het stopzetten van vele bedieningen?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vele Nederlandse plaatsen hadden ongewoon (in vergelijking met nu) grote emplacementen en bijna overal waren openbare loswegen. Dat is net voor en na WO2 allemaal opgeruimd, met een nieuw dieptepunt en nieuwe golf tijdens/rond/na het creëren en daarna verkopen van NS Cargo.
Het is met golven gegaan. Als ik op Sporenplan.nl kijk dan was er in '65 al veel weg.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 21:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is er in 1972 ook niet heel veel verdwenen bij het stopzetten van vele bedieningen?
Het scheelt inderdaad ook helemaal niet zo heel erg veel. Het Delftse plein ligt ook nog steeds vrijwel op dezelfde plek als waar vroeger het stationsplein was.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:35 schreef NedKelly het volgende:
Gave foto zeg van Delftsche Poort! Dacht altijd dat het een heel stuk oostelijker lag dan huidige CS omdat dat is wat ze altijd zeggen. Maar het ligt maar heel klein stukje meer oostelijk, als je naar Proveniersplein en Spoorsingel kijkt.
De Diergaardesingel was vroeger de zuidgrens van de diergaarde, die inderdaad direct tegen station DP aan lag. De diergaarde was in feite niet veel groter dan de globale driehoek Groothandelsgebouw - Delftse Poort NN - Doelenquote:Aan de onderkant van de foto zie je denk ik de oude Diergaarde liggen, wat later verhuisd is naar Blijdorp. Dacht dat dat veel meer westelijker lag bij de Diergaardesingel. Maar na de oorlog zijn ook veel straten wat verschoven, waardoor dat eigenlijk niet alles zegt.
Hebben wij ook eens gehad na werkzaamheden. Engels wissel verkeerd aangesloten. Liep er een goederentrein met gevaarlijke stoffen op groen seinbeeld naar een kopspoor. Ik hoor de machinist nog roepen: "Hier ben ik nog nooit geweest!".quote:Op woensdag 30 augustus 2017 17:56 schreef James1988 het volgende:
De afgelopen weken is Londen Waterloo ingrijpend verbouwd om plaats te maken voor meer treinen en voor langere treinen. Dit ging niet helemaal goed, halverwege de verbouwing ontspoorde een reizigerstrein bij het verlaten van het station.
Er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gedaan...[ afbeelding ]twitter:philatrail twitterde op woensdag 30-08-2017 om 11:07:37Waterloo derailment: Driver and signaller received erroneous indications that points were properly aligned. https://t.co/Mef6RJGUvj reageer retweet
Het RAIB doet onderzoek.
Ik wou het rapport even opzoeken bij ILenT maar die hebben weer eens een nieuwe site waarop de oude rapporten grotendeels ontbreken.... Met wat gegoogel toch wat gevonden: https://relevant.nl/downl(...)+24+januari+2013.pdfquote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij ook eens gehad na werkzaamheden. Engels wissel verkeerd aangesloten. Liep er een goederentrein met gevaarlijke stoffen op groen seinbeeld naar een kopspoor. Ik hoor de machinist nog roepen: "Hier ben ik nog nooit geweest!".
Ik dacht even dat ik de Donald Duck aan het lezen was maar het is echt. My god Friezen, wtf.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
in Leeuwarden is vandaag het M.C. Escher Akwadukt geopend onder het Van Harinxmakanaal door. Dit is een aquaduct voor het wegverkeer, maar als het aan de gemeente ligt komt er opnieuw een tunnel onder het kanaal door en wel eentje voor het spoor van/naar Heerenveen
Overweg Ravensteinlaan, ICM 4068 als IC 1581 (Amsterdam-Amersfoort)quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:33 schreef Jappie111 het volgende:
Zojuist een aanrijding tussen een trein en auto tussen Hilversum en Amersfoort
Conducteur op de IC Berlijn noemde het een Autoquote:Op donderdag 31 augustus 2017 23:01 schreef dennistd het volgende:
Er wordt trouwens een persoon gemeld, geen auto: https://www.rijdendetrein(...)amsterdam-amersfoort
Heb jij info of er een driedelige FLIRT van Arriva onderweg is naar Nederland? Stel is namelijk gespot in de buurt van Stuttgart, zoals ik het begrijp komend vanuit Zwitserland, gesleept door een loc van EGPquote:
Is je vader overleden?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |