Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...quote:
Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepenquote:Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, de A3 tussen Würzburg en Frankfurt wordt al 15 jaar verbreed. De verbreding van de A1 tussen Bremen en Hamburg was ook zo'n eindeloos drama en daar zijn volgens mij bepaalde deelprojecten rond Hamburg nog steeds niet van af. Daar waren ze al aan het klussen toen ik in 2007 voor het eerst naar Kopenhagen reed...
Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
En ze hebben geen fonds waar grote infrastructuurprojecten uit betaald kunnen worden. Alles moet uit de algemene middelen komen, en als er iets langskomt wat meer prioriteit heeft kan dit zomaar betekenen dat een Baustelle twee jaar wordt stilgelegd.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Duitsers zijn gewoon niet zo snel in infradingen.
Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh je punt was dat dat in NL ook niet zo is #verkeerdbegrepen
De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee m'n punt was meer dat zo'n brug natuurlijk niet zomaar klaar is en dat zoiets altijd wel lang duurt. En er is schijnbaar geen haast anders hadden ze vast om de aanbestedingsregels heen kunnen werken waarmee er anderhalf jaar van het project af zou kunnen gaan.
Om eerlijk te zijn denk ik dat het allemaal veel makkelijker en sneller kan.
Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:29 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag is of je met zo'n klus dat moet willen, om een aanbesteding heen.
Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bij zo'n enorme klus? Ja hoor. Gewoon combinatie van bouwbedrijven aanwijzen. Maatschappelijk belang. Een aanbesteding duurt maanden. Als dit om de Merwedebrug zou gaan dan het per maand zoveel meer kosten dat het uit kan.
Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Het maatschappelijk belang van die brug is aanmerkelijk kleiner dan de Merwedebrug..
Ik heb gebbqed oke.quote:Op maandag 28 augustus 2017 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, je vermogen voor begrijpend lezen is nog steeds niet al te best merk ik.
quote:Op het traject Lelystad-Dordrecht rijdt vanaf september drie maanden lang een torentrein met 20 verdiepingen. De NS wil kijken of de zogenaamde ‘wolkendekker’ een oplossing is voor het gebrek aan zitplaatsen in de trein.
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:51 schreef b2py het volgende:
Je bent en blijft een pleb als je met de trein reist, al zit je nog zo luxe
Zie je ook wel eens in de betere Japanse-Hollandsche vreetschuur. Is best te doen, zolang je beperkt van lengte en postuur bent en niet te vaak opstaat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:55 schreef b2py het volgende:
@2:26, hoe kan dat comfortabel zijn en makkelijk om in en uit te klimmen
Dat zou ik ook doen als het veel sneller isquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
Dat doe ik ook (in aantal ritten, niet in kilometers): er rijdt nu eenmaal geen trein naar mijn werk....quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het was dan ook voor de bühne, want ik kan denk ik niet langer reageren in het treinentopic als ik aangeef dat ik 95% van mijn verplaatsingen met de auto doe.
twitter:ProRail_VL twitterde op woensdag 30-08-2017 om 14:22:56 Hemmen-Dodewaard> Brand in motorcompartiment is geblust met schuim, moet weggesleept worden> geen treinverkeer mogelijk reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |