DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 01:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() Super V 955 in winterse omstandigheden | |
Peter | zondag 10 januari 2016 @ 01:56 |
Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen ![]() Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig? ![]() | |
MTL | zondag 10 januari 2016 @ 02:24 |
Die proef met het LED systeem is redelijk geslaagd. Binnen twee jaar zou het systeem ook op Schiphol moeten hangen om daar de doorstroom te bevorderen. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 03:00 |
Alsof toeristen daarnaar kijken, die lezen de TBP's niet eens en denken dat elke trein naar Emsturdem Centrol gaat. Sowieso liggen de stijgpunten ten opzichte van het perron verkeerd (te veel naar het begin) en is de ruimte tussen stijgpunt en perronrand te krap. Begrijp me niet verkeerd: station Schiphol is een uitstekend station. Maar met al die toeristen werkt het gewoon niet. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 03:06 |
Mwoah, ze kunnen vast iets in het steenkolenEngels van ze produceren. | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 08:38 |
Weer genoeg nachtbagger hier om over te slaan. | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 09:37 |
Reizigers meten kan je makkelijker regelen met WiFi beacons die WiFi detecteren. Werkt bij auto's ook heel erg goed. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2016 @ 09:37 |
Word de foto in de OP tegenwoordig niet meer aangepast? | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 09:57 |
Ja, je zwembroek. Maar het is een verrassing wat we gaan doen ![]() | |
Basekid_NZ | zondag 10 januari 2016 @ 10:06 |
Zo, even met de boemel van Maastricht Randwyck naar Heerlen. Als er volgende week hopelijk sneeuw ligt misschien nog een keertje ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 10:16 |
Ja, geld voor een NRW-ticket (¤8 p.p., we zijn met 10 toch?) en voor het eten en drinken onderweg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 10:59 |
en je paspoort. | |
#ANONIEM | zondag 10 januari 2016 @ 11:05 |
Rond Brussel gebruiken ze nu een soort van nummersysteem voor de zogeheten S-treinen. Niettemin wordt daarbij ook altijd de bestemming vermeld. Die Barend Pelgrim in dat artikel van BN De Stem is ook een mooi figuur, hij heeft bij ProRail gewerkt en volgens hem heeft Prorail blijkbaar verkeerde treinen gekocht; wut? ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 11:10:08 ] | |
greavy | zondag 10 januari 2016 @ 11:08 |
En een goed humeur | |
Peter | zondag 10 januari 2016 @ 11:10 |
En ontbijt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 11:12 |
Oh, dat was de ICE naar Apeldoorn ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 11:27 |
klopt ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 11:28 |
Dat neem ik niet mee (nou ja, eigenlijk ook wel, in mijn maag). | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 12:17 |
Altijd al gedacht dat NS mij als cargo ziet op het moment dat ik t land binnen kom ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:27 |
13:10 komt er weer eentje richting Amsterdam langs ![]() Edit: 12:47 +5 | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:30 |
Er staat een paard op het spoor AMER<>APL ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 12:32 |
Waar? | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 12:32 |
Oh Amersfoort-Apeldoorn. De correcte afkortingen zijn Amf en Apd en er worden hier geen afkortingen gebruikt. | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:32 |
Tussen amersfoort en apeldoorn thv kootwijk. Nu al 10 min rood sein(zit mobiel vandaar) | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:36 |
1739 12.31 +19m8s NSR Intercity Enschede 1 VIRM-6 dier op het spoor Platrijden en frikandellen van maken ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 12:39 |
Hmmm, frikandellen. Eens kijken of die er nog zijn. | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:40 |
Waarvoor hebben treinen dan zo'n mega toeter. Wat maakt ons het uit als dat beest gestresst verder het bos inrent ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:41 |
Die trein heeft nu al 29 minuten vertraging, je gaat me niet zeggen dat het een half uur duurt voor een fokking PAARD naast de rails staat ![]() | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:44 |
Via de intercom meldde de machinist ons dat ze met 2 treinen bezig zijn dat kreng te vangen/dirigeren? ![]() | |
Blistering | zondag 10 januari 2016 @ 12:44 |
![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:45 |
Sjezes ![]() | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:45 |
Politie aanwezig ![]() ![]() | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:46 |
Yes. Ik heb vandaag geen planning andere wellicht wel. Mn batterij zit gelukkig proppesvol ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:46 |
Vanuit Enschede wordt er nu gekeerd in Apeldoorn. | |
Blistering | zondag 10 januari 2016 @ 12:47 |
Met beeld. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 12:48 |
Paarden zijn vet nare beesten, probeer een exemplaar dat niet wil maar eens te vangen, brrr :n | |
Blistering | zondag 10 januari 2016 @ 12:51 |
Een trap in je ballen kan je krijgen van die krengen. | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 12:53 |
Het paard is reeds van het spoor verwijderd maar wij staan nog stil ![]() Ergo mooie bomen staan hier ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:55 |
Jouw trein is inmiddels in Deventer van de AV verdwenen en de ICE die een kwartiertje achter jou hoort te zitten heeft nog steeds slechts +5 ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 12:56 |
Alleen maar goed voor frikandellen die krengen. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 12:57 |
Nu heb ik zin in frikandellen gekregen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 12:57 |
Klopt. Spoor is nog niet vrijgegeven door de pliesie. IC Berlijn wordt omgeleid, denk ik. ICE dan dus ook. Hét kodakmoment voor een ICE op Olst. ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 13:00 |
Waarom stopt de ICE trouwens richting Duitsland in Deventer en richting Amsterdam in Zutphen? Of zijn het ingeplande stops die niet voor reizigers zijn, maar die toch in de actuele vertrektijden zijn geslopen? | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 13:00 |
Nevermind, het gaat weer rijden. | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 13:05 |
Het rijdt verwachte aankomst op A'dam Zuid onbekend. Rijdt de ICE ook over dit traject? | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 13:07 |
In welke trein zit je? Hoe laat ben je waar vertrokken? | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 13:07 |
11.16 te enschede | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 13:10 |
Je gaat niet verder dan Amersfoort. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 13:15 |
Fles, de ICE komt er NU aan ![]() | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 13:18 |
Oke fijn. De trein rijdt niet verder dan Amersfoort prutsers ![]() | |
Woods | zondag 10 januari 2016 @ 13:19 |
Zal wel komen vanwege de machinist ofzo? | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 13:19 |
Dat zeg ik. Geen idee. Ik constateer alleen dat je bent opgeheven. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 13:27 |
Edit, die rijdt nu net pas langs ![]() ![]() Heb er drie kwartier gestaan, ben nu weer thuis. De groeten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 13:28 |
Ja die heb ik ![]() ![]() | |
Salatrel | zondag 10 januari 2016 @ 14:02 |
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!!!11!1! | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:02 |
De struggels zijn reëel ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 14:17 |
Mijn pa klaagt dat de ICE uit Amsterdam nog niet in Amersfoort langs is geweest. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 14:24 |
Maar hoe kan je dat missen dan, hoe komt toch niet van de andere richting ofzo ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 14:25 |
Nou en? | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 14:27 |
Ja dat dacht ik ook. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:32 |
zal ik het painten? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 14:33 |
Yes pls ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 14:34 |
Ik dacht ook dat ze elke twee uur reden en was me al aan het klaarmaken om de deur uit te gaan, maar nu rijdt er een rit niet. Pas de vólgende rijdt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:46 |
![]() Spoor 3 omitted for simplicity. Het leven is al moeilijk genoeg voor sommigen hier ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:47 |
Op spoor 4 was het tijd voor de IC naar Zwolle, en spoor 2 is een perronloos spoor. Natuurlijk verwacht ik een omgeleide doorgaande trein dan op spoor 2. Vond het eigenlijk een nogal idiote beslissing om hem over 4 te leiden ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 14:48 |
Hoe kan je nou met je rug naar de richting staan waar die vandaan komt? | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:49 |
dat was niet zo en dat staat ook nergens. Je hallucineert ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 14:51 |
Nouja vind het gewoon niks voor jou om iets te missen... Jij kijkt altijd eerst naar de Wisselstraat en laat er een wiskundige formule op los, ben ik niet van je gewend... | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 14:52 |
Ik. Mis. Niks. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 14:53 |
De wissels om vanuit oostelijke richting op spoor 4 of 2 te komen liggen vanaf Fles zijn standpunt achter een hele zwik gebouwen en achter een bocht dus dat kun je niet zien. Hoe onduidelijk is die paint voor jou zeg ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 14:53 |
Kom maar op met de bazenfoto's dan ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 14:59 |
Omdat het ding dan alle rijwegen blokkeert als zoiets half in de knoop gebeurt, herpaderp. Ja, ik heb het ook niet bedacht. Sowieso is dat vrij zwakzinnig want de trein waar jij voor de kerstvakantie mee aankwam in Deventer en die ik regelmatig dan verder nam, daar zit dus een goederenpad vlak voor maar dan ook echt zo krap dat het bijna altijd vertraging oplevert. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 15:02 |
Waar is die foto dan ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:03 |
Ooh datte, heb ik donderdag nog gemerkt toen ik moeders ging ophalen van de IC naar Zwolle om 11:47. Kwam er vlak voor tijd een goederentrein aan over spoor 4, en dan ook nog de Pimpel naar 3, en dán pas de IC naar Zwolle, ruim 5 minuten te laat. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 15:04 |
Ja echt raar, en omdraaien kan eigenlijk ook niet, pimpel op 4 en Zwolle op 3, want dan gaat het bij vertrek fout. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:06 |
Toch zie ik hier zo af en toe treinen links rijden, zelfs een keertje twee naast elkaar gezien. Maar die zullen dan niet conflicteren op het station lijkt me. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:06 |
zo dan? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 15:07 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:08 |
Ja IK snapte het volkomen he he, ik kom namelijk ook wel eens op het station ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:10 |
Der hoef maar één dingetje los te zitten en dan schijtie eruit! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:10 |
Ja jij wel maar pipo de clown daarzo niet ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:10 |
Ja klopt maar je quotte mij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:17 |
ja ging over hoe duidelijk een paint moest zijn etc etc etc | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:18 |
Mja ik ga het om 16:50 eens proberen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:25 |
Er...... Staat........ Een............... PAARD in de BAAN!! JA JA een paard in de baan!! Woo woo een paard in de baan! Bij halte Assel ![]() Of is dit gewoon die dalurentrein die het 2uurspatroon verneukt door niet te bestaan? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 10 januari 2016 @ 15:31 |
Uiteindelijk stond je dus wel op het goede perron. Anders had je fout voor de zon gestaan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:36 |
ja ik zag eerst nog wat mensen op 1 staan ook, en toen dacht ik "dat is een betere plek eigenlijk". En als hij over 2 zou zijn gekomen is dat ook echt zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:45 |
tegen die tijd is het wel donker trouwens. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 15:45 |
Dit. Had beter toch om 12:50 kunnen gaan ![]() | |
Peter | zondag 10 januari 2016 @ 15:46 |
Dus die mensen op 1 mistte de trein? ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 15:48 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 15:49 |
het is helder weer hoor ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:52 |
nee het waren mensen. Gewone mensen. Geen spotters. Geen idee wat ze daar aan het doen waren. | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 15:56 |
Er staat trouwens niet instappen op de borden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 15:58 |
ja, op de displays stond Arnhem. En later reed ie weer weg. Geen idee wat daar de bedoeling van was. Het was iig niet de IC naar Roosendaal. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 16:00 |
Niet in Utrecht heb ik zojuist een foto van gezien! | |
James1988 | zondag 10 januari 2016 @ 16:03 |
Spanje heeft weer een nieuw AVE-station. Bij een AVE-station hoort natuurlijk een bepaalde grandeur, dus er is kosten noch moeite gespaard om er iets van te maken. Dames en heren, ik presenteer u: station Medina del Campo-AV. Het station staat goed aangegeven: ![]() De toeleidende weg is van alle gemakken zoals verlichting en fietspaden voorzien: ![]() En ook de parkeerplaats is erg uitgebreid en goed verlicht: ![]() ![]() Er is een state-of-the-art stationsgebouw neergeplempt waar je terechtkunt voor kaartjes: ![]() Het perron zelf is natuurlijk ook hoogwaardig afgewerkt: ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 16:05 |
Die kan mooi in de categorie Kathedraal van ProRail! | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 16:07 |
En de HiSpeed Lounge met gratis bier en koekjes? | |
TemulMelvin | zondag 10 januari 2016 @ 16:36 |
De Amsterdamse lounge is alcohol vrij geworden. :-( | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 17:00 |
![]() ![]() ![]() Die moet in jaaroverzicht 2016 | |
Darkwing_Duck | zondag 10 januari 2016 @ 17:10 |
Goed allemachtig, ik verwonder mij nergens meer over met die paellavreters.. Maar wat ik me wel afvraag, hoe kom JIJ aan al die onzin ![]() | |
James1988 | zondag 10 januari 2016 @ 17:11 |
Ik zou willen zeggen "Ik ben ter plekke even gaan kijken", maar dat is (helaas) niet waar. Dit heb ik van het Spaanse HSR-topic op Skyscrapercity. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 17:26 |
duurt nog ff ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 17:33 |
![]() ![]() ![]() Stapte zelfs nog iemand uit ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 17:41 |
Stopte die echt ja? ![]() | |
Bitlord | zondag 10 januari 2016 @ 17:42 |
Beter dan dienpeperdure calastrava-zooi. Spanje is zowat bankroet gegaan aan idiote bouwprojecten | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 17:43 |
Ja een minuutje of drie. Kwam tegelijk binnen met de IC naar Roosendaal en die ging (planmatig) voor. De andere kant op wordt niet gestopt. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 17:49 |
Die VIRM rechts op de foto kwam trouwens net van het emplacement rijden met de sluitseinen voorop ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 17:56 |
Ja, dat kan. Taak van de HC meen ik. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:02 |
lijkt me eerder iets voor een machinist eigenlijk. Of bepaalt de HC ook waar en hoe hard er geremd moet worden en zo? | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 18:04 |
Sinds wanneer remmen we met de sluitseinen? | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:05 |
Je snapt best wat ik bedoel. | |
DeaDLocK2K | zondag 10 januari 2016 @ 18:09 |
Meester doet dat. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:12 |
Leek mij ook ja. In een auto gaat ook niet de bijrijder over de verlichting. | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 18:18 |
Ik ga trouwens MTL nog even corrigeren uit het vorige topic. De Haarlemse tak is 140 Sloterdijk door en de Zaandamse tak is inderdaad 120. De terug naar 120 staan aan de kant van A'dam CS uit de richting Haarlem dus mag je daar nog 140 ![]() | |
James1988 | zondag 10 januari 2016 @ 18:27 |
In oktober heb ik 2 uur in een weiland stilgestaan met de Intershitty Defect. Natuurlijk heb ik daar een GtbV-claim voor ingediend, ik kreeg gisteren een mailtje dat ik geld terug ga krijgen ter compensatie. Het bedrag klopt niet. ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 18:27 |
Welke josti heeft bedacht dat echt álles tweetalig moet met dit soort grote lappen tekst tot gevolg? Had het Engels op zijn minst cursief gezet. En 'calls at intermediate stations' wil niet per definitie zeggen dat het álle tussengelegen stations betreft..![]() | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 18:28 |
Dat laatste staat er dan toch ook correct? Als je het woordje 'all' neer had gezet was de lap tekst nog groter en verontwaardiging waarom het er stond want de trein 'slaat daar geen enkel station over'. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:41 |
Ik denk dat "Calls at intermediate stops between Arnhem and Nijmegen" beter zou zijn. Zoals het nu staat is het eigenlijk een beetje onzinnig. "Rijdt gewoon door als Intercity" zou natuurlijk beter zijn. | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 18:50 |
Op alle stations met internationale treinen is de vertrekstaat nu tweetalig uitgevoerd volgens mij... | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 18:50 |
Achja, ik zou dit soort werk ook een stagiair laten doen | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:53 |
Bij NS denken ze dus echt zo. | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 18:54 |
Ik vind trouwens "via Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss" ook niet handig, ik zou daar "via Zutphen, Arnhem, Nijmegen, Oss" van maken. | |
James1988 | zondag 10 januari 2016 @ 18:57 |
Of "via Zutphen, Arnhem, 's-Hertogenbosch en Breda" Dan heb je de belangrijkste knooppunten van de route wel te pakken, denk ik. Nijmegen en Oss zijn niet zo belangrijk. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 18:58 |
Goeie. Engelsen gaan al snel zoeken waar het station Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss dan ligt. Die zijn immers gewend aan Weston-Super-Mare-On-The-Naze-By-The-Sea en meer van dat soort pareltjes ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 18:58 |
Ook zo'n hele duidelijkeMaak daar op z'n minst van:
| |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:00 |
Mijn god inderdaad ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:00 |
Duidelijkheid voor de reiziger is duidelijk een prioriteit voor ze ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 19:02 |
Inmiddels zijn die dingen voor tante Mien (de enige die ze nog gebruikte) onleesbaar geworden, waardoor NS ze dus toch kan afschaffen ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:02 |
Je kunt je trouwens ook afvragen waarom dat 'stopt tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations' überhaupt relevant is in Deventer of elke plaats waar álle IC's daar stoppen. Dat is het namelijk alleen in Arnhem en Nijmegen, vanwaaruit níét elke IC onderweg stopt. IC-symbooltjes ertussen, klaar. Ben je ook van onzin af als 'via Olst, Wijhe - stopt ook in Olst en Wijhe'. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:04 |
Hee anders noem je gewoon alle stations waar hij stopt. How hard can it be? ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 19:05 |
Voor de liefhebber hier trouwens een zipje van 12MB met alle huidige vertrekstaten: http://dennistd.nl/temp/tr/vertrekstaten2016.zip | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:06 |
Ze moeten gewoon eens kappen met stations die dan weer wel en dan weer geen IC-station zijn. IC's stoppen op IC-stations, allemaal altijd, en sprinters stoppen ook op andere stations. Is dat nou zo moeilijk? ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:07 |
Volgens mij heb ik zelfs ergens endoniemen (exoniemen?) gezien zoals 'calls at The Hague HS'. Of verbeeld ik me dat? | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:08 |
Eensch. | |
James1988 | zondag 10 januari 2016 @ 19:09 |
Of noem het lijnnummer en maak een apart tabelletje met de stations waarop dat ding dan stopt. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:09 |
Ik mag toch hopen dat je je dat verbeeldt, want dan moeten er ook tweetalige spoorkaarten en tweetalige bordjes gemaakt worden. En dan wordt er een nieuw station geopend en dan vergeten ze de tweetalige versie van de spoorkaart bij te werken en dan alles in de knoop. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:11 |
ze moeten gewoon terug naar de basis. Ze hebben het allemaal veel te gecompliceerd gemaakt en nu kunnen ze er zelf niet meer mee omgaan. | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:11 |
'Lionarspruce Camminghaneighbours' 'Lord-and-moor Ice skating stadium' 'Andpussy Knowledgepark' ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 19:11 |
Een zoektocht naar 'hague' in alle vertrekstaten levert geen resultaten op in elk geval. | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 19:12 |
Bied wel de kans om eindelijk een bordje op Achter de Hoven te plaatsen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:15 |
Hier daar gaat het alweer fout. Nee want daar komen geen internationale treinen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 19:17 |
Leeuwarden Behind the Gardens ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:19 |
Ze hebben voor Berlijn wel eens een letterlijk vertaalde metrokaart gemaakt. Kreeg je pareltjes als 'High Beautiful Houses' voor Hohenschönhausen van ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:19 |
straks willen die kutfriezen nog dat er in Leeuwarden en Heerenveen en zo allemaal Nederlands / fries tweetalige borden komen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 19:21 |
Neuh, gewoon alles Friestalig. Bij Arriva worden in de treinen alle plaatsnamen al in het Fries omgeroepen ![]() | |
Prins_Pils | zondag 10 januari 2016 @ 19:23 |
Laatste keer dat ik er was was het 'Harns, station Harlingen', dus beide. Maar dat is ook alweer anderhalf jaar geleden, ik kom alleen boven Zwolle als het strikt noodzakelijk is ![]() | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 19:25 |
klopt. Dronryp, Hurdegaryp, Feanwâlden en De Westereen worden alleen nog maar op die manier omgeroepen. Geen Nederlandse vertaling van die plaatsnamen meer | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:26 |
Gewoon los steken en de zee op douwen die onzin. Het Kosovo van de Benelux. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2016 @ 19:32 |
Wallonië bedoel je? | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:34 |
Nee dat moet gewoon los gestoken worden en de magma in geduwd. | |
Peterselieman | zondag 10 januari 2016 @ 19:36 |
Prima. Kunnen we misschien eindelijk eens een elfstedenschaatstocht houden en hebben we bovendien geen last van alle Hollanders ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 januari 2016 @ 19:44 |
Een bestuurder van een auto hoeft ook niet twaalf bakken naar achter te lopen om de achterlichten te controleren. Uit het handboek HC:
| |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 19:53 |
Denk niet dat er een HC zit op een trein die van het goederenterrein kwam ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 20:16 |
In dit geval waren het sluitseinen voorop, volgens mij is dat toch echt een taak van de machinist. | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 20:19 |
Trouwens nog een vraagje: ik denk erover om volgende maand richting het Schwarzwald te gaan (bij Freiburg ongeveer). Is het Eisenbahnmuseum Mülhausen de moeite waard om te bezoeken? En kan ik me daar met Duits redden want in het Frans kom ik niet verder dan oui oui la vache qui ri ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 20:27 |
Weet ik niet, dat heb ik overgeslagen. Wat wel een mooie route is is de Höllentalbahn naar Titisee en Seebrugg. Voor de rest vond ik er eigenlijk maar weinig aan in die regionen. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2016 @ 20:35 |
Het Zwarte Woud ligt toch gewoon in D. Waarom zou je dan Frans willen spreken? ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 20:37 |
Mülhausen is de Duitse naam voor de plaats die de Fransen Mulhouse noemen, en ook in Frankrijk ligt... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 20:38 |
In Mulhouse spreken ze geen Duits lijkt me. Misschien hele oude mensen nog eoa elzaslotharings accent ja ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 20:40 |
Nouja, als ik me bij de kassa maar red, voor de rest hoef ik niet met stokbroodvreters te communiceren hoop ik. De website belooft weinig goed in elk geval: de oude schijnt ook in het Engels en Duits te zijn, maar nu is de website in aanbouw en krijg ik alleen camembert-taal te zien ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 20:42 |
Wil vooral wat leuke rondjes treinen, nog even richting Basel, en dus het spoorwegmuseum in jean-kloot-land (lijkt me wel de moeite waard). Meeste plaatsen daar geven een Konus-kaart bij een overnachting, waarmee je gratis van trein en bus gebruik kunt maken. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2016 @ 20:45 |
Oh, maar dat ken ik wel, daar gingen we altijd de grens over met mijn ouders onderweg naar Zuid Frankrijk;) Zeg dan gewoon Mulhouse en geen Eisenbahn museum. Dan had ik kunnen zeggen dat, ook al zouden ze Duits spreken ze te eigenwijs zouden zijn om het te praten en jij gewoon Frans moet spreken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 20:54 |
Er ligt genoeg daar qua zijlijntjes ![]() ![]() | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 21:22 |
Lekker van Mulhouse naar Marseille of Lyon gaan man ![]() | |
_serial_ | zondag 10 januari 2016 @ 21:42 |
De Rotterdamse ook ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 21:43 |
Huu je zult eens moeten betalen voor alcohol ![]() | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 21:59 |
Skere bende | |
larsico | zondag 10 januari 2016 @ 22:00 |
'Japanese train firm goes extra mile for single passenger' [ Bericht 0% gewijzigd door larsico op 10-01-2016 22:08:18 ] | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 22:04 |
Er zit nog wel een groter gebied gratis bij in: http://www.schwarzwald-to(...)et%2Bseit%2B2012.pdf | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 22:04 |
Ik drink toch geen alcohol, zolang ze maar Fanta hebben vind ik het niet erg ![]() | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 22:10 |
Best netjes wel ![]() | |
dennistd | zondag 10 januari 2016 @ 22:32 |
Twee dagen lijntjes daar, dagje Mülhausen, dagje met een Baden-Württemberg-Ticket langs de Donau naar Ulm en dan langs de Bodensee en Rijn terug. Mwoah, volgens mij ga ik me daar wel vermaken ![]() Nu nog even een hotel boeken. | |
Dr_Flash | zondag 10 januari 2016 @ 22:52 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 januari 2016 @ 22:53 |
Er rijdt/reed in de buurt van Colmar ergens een trein dwars door vestingwerken van een stadje heen, Neuf-Brisach heet het geloof ik. | |
derLudolf | zondag 10 januari 2016 @ 23:12 |
Prachtig ja. Doet me denken aan kamperen in het Voralgebergte. "Immer schönes Wetter" aldus campingbaas Jozef in zijn Lederhose. Nou dat hebben we geweten, hele dagen regen en potjes Monopoly van 14 uur ![]() Misschien is het er best mooi als het weer goed is ![]() | |
b2py | zondag 10 januari 2016 @ 23:16 |
Daar ben ik met mijn ouders eens beland nadat we met de trein gingen in Oostenrijk. De trein ging volgens het bord naar Wenen maar reed vervolgens naar Duitsland. | |
MTL | zondag 10 januari 2016 @ 23:19 |
Helaas, u gaat voor een halve koelkast ![]() Ik had inderdaad niet aan sporen 7 en 8 gedacht, echter is de snelheid daarvan 130, geen 140. Sporen 3 t/m 6 zijn allemaal 120. | |
b2py | maandag 11 januari 2016 @ 00:01 |
Mieters, ik zou zweren dat die drie een vier was. | |
Prins_Pils | maandag 11 januari 2016 @ 00:02 |
De groene borden zijn in yt ook niet altijd lekker te lezen ![]() | |
MTL | maandag 11 januari 2016 @ 02:38 |
Sorry, net nog langs gereden. Speciaal voor jou extra op de bordjes gelet. Er stond echt 13 ![]() | |
Maegrim | maandag 11 januari 2016 @ 05:48 |
Ik zeg herkeuring | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 07:33 |
Komt er maar niet van, staat al jaren op de planning, er zijn lokale trein/tramkaartjes dat weet ik dan wel en kan je ook info erover bezorgen moet je dat willen, zelfde geld over info over Freiburg e.o. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 11-01-2016 07:39:35 ] | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 11:32 |
ook een geinig idee in Freiburg: de Schlossbergbahn![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 11 januari 2016 @ 11:48 |
Ik geef het wel even door. ![]() | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 12:19 |
Kruising tussen een cabinelift en een achtbaan? | |
dennistd | maandag 11 januari 2016 @ 12:27 |
Mocht ik er niet uit komen dan hoor je het wel ![]() Je krijgt hem daar niet voor zover ik kan zien, maar hij is er wel geldig. Zal eens kijken of ik daar aan toe kom Maar niet in februari ![]() Ben ik in 2006 al geweest ![]() Ik ga sowieso voor een hotel of iets, met ontbijtbuffet. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 12:36 |
Hey bedankt, ik kende die Konus Kaart niet maar ik zat al wel eens te kijken voor een lang weekend Freiburg. Voordelige combi als je ook nog eens een goedkope vlucht Amsterdam - Basel pakt met Easyjet. | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 12:39 |
Prima ![]() Klopt Vrienden van mij zijn in het IC-hotel daar op het station geweest was prima, krijg je vrij reizen in Freiburg-dagkaart (geen Konus) per dag dat je er slaapt. Ah, maar dat wist ik niet ![]() Trein is ok prima, 5 en half uur vanaf Utrecht, geen overstap om 8.30 vertrek af Utrecht, 14.00 loop je de tram lijn 3 in in Freiburg ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 11-01-2016 12:44:15 ] | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 12:46 |
Dat is vloeken hier, je kunt er makkelijk met de trein komen zonder overstap. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 12:47 |
Niet binnen vijftig minuten. Ik besteed m'n tijd liever daar. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 12:51 |
En je kunt in Zwarte Woud naar Duitslands hoogst gelegen brouwerij. Gaat geen trein naar toe, maar is wel goed pils. ![]() ![]() | |
DriekOplopers | maandag 11 januari 2016 @ 12:59 |
ACM liet onderzoek doen naar machtsconcentratie spoor: https://www.acm.nl/nl/pub(...)es-op-de-spoormarkt/ | |
Ireyon | maandag 11 januari 2016 @ 13:05 |
Ja gewoon nog een keer gaan me dunkt ![]() | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 13:09 |
Vijftig minuten vliegen, twee uur van te voren op Schiphol, twee uur en een kwartier onderweg naar Schiphol. En dan nog Basel-Freiburg terug Emmen-Freiburg is 7:21 uur en ¤89 Haren-Freiburg 6:15 uur een ¤79 (of ¤67 als ik in Köln in de EC naar Interlaken blijf zitten). Als je volle pond in de trein moet betalen en in deze regio woont pakte ik gewoon lekker de trein voor ¤79. Kost je max een uur extra, mits de Schipholtunnel niet op last van brandweer wordt gesloten (vrij reëel risico geloof ik ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 13:12 |
Ik vind Basel ook een interessante stad dus dan maak ik er een driehoekje van (incl. Konstanz bij de Bodensee). Met een beetje geluk kom je voor 30 euro in Basel met het vliegtuig plus die 6 euro om op Schiphol te komen met de trein. | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 14:17 |
Weizen is nog beter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 14:18 |
Basel vonden wij een grote dure deceptie, Bern is dan stukken beter ![]() Freiburg kan voor 39 euro enkele reis ICE rechtstreeks zonder korting! als je op tijd boekt, maar ieder zijn ding natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 14:20 |
Een relatief kleine stad waar van zoveel grote architecten bouwwerken staan kun je onmogelijk een deceptie noemen. | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 14:22 |
Wij vonden van wel, ieder zijn smaak en ding, echt 10x niks en dat zeg ik niet vaak en ben al op redelijk veel plekken geweest. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 14:23 |
Precies, dan heb je er geen oog voor. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 15:19 |
Volgens de NMBS facebook is de eerste gerenoveerde varkensneus weer op de baan en gaan ze die volledige vloot aan ouwe rotzooi nog renoveren. Rijdt momenteel tussen Turnhout en Binche. Was afgelopen week ook al beklad door vandalen blijkbaar ![]() Edit: blijkbaar is hij tijdens de eerste werkdag al kapot gegaan ter hoogte van 's Gravenbrakel ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 17:24:21 ] | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 15:22 |
Makkelijk. Rotterdam is ook kut. | |
#ANONIEM | maandag 11 januari 2016 @ 15:24 |
![]() | |
dennistd | maandag 11 januari 2016 @ 15:54 |
Komen er een apart soort bovenleidingsmasten op Wierden-Zwolle of lijkt dat zo?![]() Bron en meer: http://www.prorail.nl/pro(...)fantspoten-coevorden | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 15:56 |
Als zo zo worden opgesteld dan wel ja ![]() ![]() ![]() Geen idee, ben geen kenner, misschien staat er nog meer bij prorail?, in de url staat: olifantspoten, misschien helpt dat? Dit stond bij Movares
[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 11-01-2016 16:02:20 ] | |
b2py | maandag 11 januari 2016 @ 15:58 |
Dat is het nieuwe model, staan elders ook al. | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 16:07 |
![]() | |
dennistd | maandag 11 januari 2016 @ 16:17 |
![]() Een betonnen draagconstructie lijkt het me toch niet te zijn. | |
dennistd | maandag 11 januari 2016 @ 16:17 |
Dat had ik gemist dan. | |
b2py | maandag 11 januari 2016 @ 16:30 |
Volgens mij niet op grote schaal hoor, heb ze wel al eens elders gezien. | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 21:50 |
Aanpassingen per 8 februari: http://locov.nl/Images/Lo(...)16_tcm311-371734.pdf -Tijdsaanpassingen op tussenstationnetjes (1-2 minuten verschuiven); -3IC's Zwolle-Roosendaal die extra in Rosmalen gaan stoppen (7:16, 7:46, 8:16 vertrek Nijmegen); -Eerder voorbrengen van het materieel dat in Breukelen keert of leeg aankomt uit Amsterdam; -Wat klein grut van individuele treintjes. En... Enschede heeft weer een nieuw station erbij... Enschede Drienerlo ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 22:01 |
Hier snap ik dus echt niks van he. Zoveel jaar gedaan, weet je nou nogniet hoe hetgaat? ![]() | |
Blistering | maandag 11 januari 2016 @ 22:10 |
Leuke verrassing vandaag @ Amersfoort CS. Moest 'm wel snel maken vanuit een rijdende VIRM, maar desalniettemin altijd leuk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 22:10 |
staat er prima op hoor, voor een heupschot ![]() | |
Blistering | maandag 11 januari 2016 @ 22:14 |
Nog eentje dan, met het groene monstertje op de achtergrond: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 22:19 |
![]() | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 22:27 |
Fotobomb ![]() | |
b2py | maandag 11 januari 2016 @ 22:34 |
Ja van dat vertreksein. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 22:35 |
een betonnen vertreksein had wel gemogen van jou he | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 22:36 |
Fundering is al van beton ![]() | |
Yreal | maandag 11 januari 2016 @ 22:38 |
Heeft Eindhoven tegenwoordig dichte poortjes? | |
b2py | maandag 11 januari 2016 @ 22:38 |
Zo'n lekkere stijve betonnen paal, heerlijk. | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 22:57 |
in je gesmeerde ehm... kennispark ![]() | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 22:57 |
Wat is dat dan? Mat 54? 64? Plan U? | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:00 |
mat 54. Museumstel 386. | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 23:01 |
54, de 766 | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:07 |
kratje 386. de 766 bestaat nauwelijks meer. | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 23:10 |
Prima, incl bier:) | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:15 |
laat zien dan | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 23:19 |
http://www.mat54.nl/parse(...)d=183&languagekey=nl Foto is van Oktober, maar laat duidelijk zien dat de 766 van de Stichting Hondekop (voorheen Stichting Hondekop vier) in Amersfoort staat, wat ook hun thuisbasis is. Revisieverslag van december: http://www.mat54.nl/parse(...)d=187&languagekey=nl Waaruit blijkt dat het treinstel nog steeds in revisie is, en niet nauwelijks meer bestaat. https://flic.kr/p/CN3fy3 En de 386 (van het spoorwegmuseum) staat nog steeds in Utrecht... | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:46 |
Mwoa, niet echt overtuigend. Ik heb de 386 nog ritjes zien maken door Amersfoort afgelopen jaar ![]() ![]() | |
derLudolf | maandag 11 januari 2016 @ 23:46 |
Proost JdM! Geen dank voor je gratis kissie bier ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 januari 2016 @ 23:48 |
Dat wordt lappen, Fles ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 11 januari 2016 @ 23:48 |
Reizigersaanboden blijven niet jarenlang hetzelfde he, dat fluctueert nog wel eens. | |
bork | maandag 11 januari 2016 @ 23:49 |
Eind december stond de 386 nog in het NSM. | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:50 |
oh prima hoor. Maar ik wil wel series recent bewijs zien dan. 386 is ook gewoon een andere kleur groen dan 766. Maar dan gaan we Ludolf ook vol gieten begrijp ik? Nou, ben je zo klaar mee natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:51 |
ja, de auto van mijn moeder ook. Maar weet je wat het is met vervoermiddelen? THEY MOVE ![]() | |
_JdM_ | maandag 11 januari 2016 @ 23:54 |
Thnx!:) | |
Dr_Flash | maandag 11 januari 2016 @ 23:55 |
Nou ik ga pitten, ik hoor het morgen wel hmmkay ![]() | |
Yreal | maandag 11 januari 2016 @ 23:58 |
Niemand een idee over de poortjes situatie op Eindhoven? | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:00 |
Staat niet ergens op internep waar de poortjes gesloten zijn? Google eens anders? | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:00 |
DerLudolf drinkt niet ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:01 |
![]() ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:02 |
Stelletje geheelonthouders hier ook ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:12 |
Jonguh, je moet mij dankbaar zijn. Als ergens veel vraag naar is wordt het schaars en stijgt de prijs. Hier draag ik dus niet aan bij ![]() | |
bork | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:20 |
Bij een open markt ja, daar waken die bierbrouwers wel voor ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 januari 2016 @ 01:42 |
Alle paarden moeten dood. | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 02:02 |
Ik kreeg zo'n zin in frikandellen dat ik die avond naar de snekbar ben gegaan en een frikandel speciaal heb gehaald. Als wraak op dat paard. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 januari 2016 @ 02:02 |
Goed bezig. Ik ga deze week naar de slager op de hoek om paardenlappen te halen. Ga ik lekker stoofvlees maken. Mooi dat er een paard moest sterven voor mijn eetlust. Vind ik goed! | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 02:04 |
Ging jij nou wel of niet mee met Rondje zaterdag? | |
#ANONIEM | dinsdag 12 januari 2016 @ 02:07 |
Ja, maar de dienstindeler doet moeilijk en probeert me wat aan te smeren zaterdag of zondagochtend. Heb betaald voor de rit, dus in principe wel. Maar goed, als ze me in dienst gaan roepen verdien ik 100 euro, salaris, terugkomdag die ik kan opnemen wanneer ik wil en een wit voetje. Dus ik laat het nog een beetje in het midden. | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 02:11 |
Zou wel Netzotov zijn als je mee kan ![]() | |
dennistd | dinsdag 12 januari 2016 @ 05:22 |
In Beckum (D) is een stoomloc zonder water komen te staan omdat het regionale drinkwaterbedrijf verbood om water uit de brandkraan te halen ![]() http://www.derwesten.de/r(...)eppt-id11448660.html | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 07:53 |
Yep ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 07:59 |
Boeiend. Stoomlocs zijn NUL belangrijk ![]() | |
James1988 | dinsdag 12 januari 2016 @ 08:28 |
"Iemand heeft van de vernieuwde sprinter, door NMBS omgedoopt als #minion, een echte minion gemaakt. Vandalisme 2.0" ![]() Bron: Stationschef op Facebook | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 08:49 |
Vandaag is het de eerste keer deze eeuw dat ik op 12 januari in de trein zit. 12 januari was de laatste kalenderdag waarop dat nog niet gebeurd was. #lief dagboek | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 09:13 |
Boeiend. 12 januari is NUL belangrijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 09:13 |
Is ook zo ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 09:18 |
Wat een onzin, ze willen toch ook gewoon betalen voor dat water. Best begrijpelijk dat ze zeggen dat het niet gratis kan. Maar tussen gratis een helemaal geen water leveren zit veel verschil. Wat is hun punt nou precies? Dat de leiding kan knappen? Is dat niet waterslag? Als je de kraan voorzichtig open en dicht draait heb je daar toch geen last van? | |
James1988 | dinsdag 12 januari 2016 @ 09:45 |
Ik ben nu in Rotterdam, op de lift tussen spoor 8/9 zit een sticker: "NS test diervriendelijke vogelverjaaglaser". Op de lift staat iets gemonteerd wat op een beveiligingscamera lijkt, en het draait rond. Wel een tof idee, ik hoop dat het "piew piew"-geluidjes maakt wanneer het ding vogels verjaagt. ![]() | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 09:47 |
"In a train station far far away" | |
James1988 | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:04 |
Zojuist een paar Groningers gespot in de trein... ze noemden Den Haag HS "Hoofdstation" ![]() Dus ik: "jullie komen zeker uit Groningen?" "Hoe weet je dat?!" Tsja. ![]() [ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 12-01-2016 10:11:29 ] | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:21 |
Doet mij denken aan die Arriva GTW die omgetoverd was tot een Plan V ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:21 |
Ik dacht als kind ook altijd dat Den Haag én een Centraal Station én een Hoofdstation had. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:21 |
Altijd eigenwijs die lui ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:29 |
waar staat dat dan voor? ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:30 |
Nee dat zijn friezen | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:30 |
Zo heb ik jaren lang bussen rond zien rijden met "BUITENDIENST" op de display, en ik dacht altijd dat ik wist wat dat betekende, tot ik op een dag een bus zag met "RINGLIJN" erop ![]() | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:31 |
Seriously?!
| |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:36 |
Ikke i rute | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:55 |
Ja serieus. Bussen rijden hier ook altijd door 't dorp met danwel Grunn HS/Hoofdstation. Dus ik kende geen andere afkorting ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:57 |
Tja, een spatie kan een groot verschil maken | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 10:58 |
Dat bedoel ik dus met eigenwijze Groningers ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 11:00 |
Niets anders weten en eigenwijs zijn is niet hetzelfde vind ik | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 11:04 |
Het is een hele tijd centraal station of CS genoemd overal, maar nee, het zou en moest per se weer HS worden. | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 11:09 |
Maar ligt dat aan NS/ProRail of aan de Grunnegers? Minder dan x reizigers per dag en het mag geen CS heten toch? | |
Peterselieman | dinsdag 12 januari 2016 @ 11:22 |
officieel ja, maar het is wel een makkelijk om het belangrijkste station in een gebied zo aan te geven | |
Dr_Flash | dinsdag 12 januari 2016 @ 11:24 |
ook weer zo'n lekkere non-discussie ![]() | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 12:14 |
James, hier gaat je hart wel sneller van kloppen toch?![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 12:26 |
Geen James, maar das wel mooi spul. Willen we méér of minder locomotieven op de baan? | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 12:26 |
MINDER | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:03 |
Aan de Grunnegers natuurlijk, het station heet voor NS gewoon 'Groningen' | |
b2py | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:10 |
Het seinwezen van Crossrail. Interessant artikel over hoe de keuze op CBTC is gevallen en nieuwe systemen worden toegepast op het Crossrail project. http://www.railengineer.uk/2016/01/08/signalling-crossrail/ | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:11 |
Dankjewel. Ik zoek ook een zipje met alle Duitse... Zelf downloaden is monnikken werk en op Drehscheibe heb ik niks kunen vinden. Iemand enig idee? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:12 |
Sterker nog: er zijn onlangs stemmen opgegaan om Groningen Noord weer om te dopen tot Noorderstation. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:15 |
Nog vroegerderder heette het 'Groningen Halte', maak er dan meteen dat van als alle oude namen weer terug moeten ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:19 |
Ik meende te horen dat men dat gaat doorzetten, aangezien ze in Friesland ook naamswijzigingen hebben gekregen. Waanzin natuurlijk ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 14:20:06 ] | |
Prins_Pils | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:24 |
Oh dan moet het Grunn Nauwrd worden. Of zo. Ik spreek geen Groninglands. | |
James1988 | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:33 |
Meer meer meer. Locs zijn tof. | |
bork | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:42 |
http://www.bahn.de/p/view(...)laene_download.shtml | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 15:57 |
Thx, maar dat is nog steds niet alles ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:00 |
Nee, dan het het gewoon 'Stad' | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:01 |
Deze man ![]() | |
derLudolf | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:03 |
Gewoon Noord. Niet elke klinker moet worden vervangen hoor ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:38 |
3 maanden door Duitsland rauzen voor 1250 pop http://www.bahn.de/micro/(...)gebote-Probe-BC_LZ01 | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:39 |
leuk voor bordjesknallen | |
Darkwing_Duck | dinsdag 12 januari 2016 @ 16:39 |
Vol |