ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Die proef met het LED systeem is redelijk geslaagd. Binnen twee jaar zou het systeem ook op Schiphol moeten hangen om daar de doorstroom te bevorderen.
Alsof toeristen daarnaar kijken, die lezen de TBP's niet eens en denken dat elke trein naar Emsturdem Centrol gaat. Sowieso liggen de stijgpunten ten opzichte van het perron verkeerd (te veel naar het begin) en is de ruimte tussen stijgpunt en perronrand te krap. Begrijp me niet verkeerd: station Schiphol is een uitstekend station. Maar met al die toeristen werkt het gewoon niet.
Op zondag 10 januari 2016 01:56 schreef Peter het volgende: Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Ja, je zwembroek. Maar het is een verrassing wat we gaan doen
Op zondag 10 januari 2016 01:56 schreef Peter het volgende: Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Ja, geld voor een NRW-ticket (¤8 p.p., we zijn met 10 toch?) en voor het eten en drinken onderweg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Rond Brussel gebruiken ze nu een soort van nummersysteem voor de zogeheten S-treinen. Niettemin wordt daarbij ook altijd de bestemming vermeld.
Die Barend Pelgrim in dat artikel van BN De Stem is ook een mooi figuur, hij heeft bij ProRail gewerkt en volgens hem heeft Prorail blijkbaar verkeerde treinen gekocht; wut?
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 11:10:08 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Tussen amersfoort en apeldoorn thv kootwijk. Nu al 10 min rood sein(zit mobiel vandaar)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Waarvoor hebben treinen dan zo'n mega toeter. Wat maakt ons het uit als dat beest gestresst verder het bos inrent
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op zondag 10 januari 2016 12:41 schreef Prins_Pils het volgende: Die trein heeft nu al 29 minuten vertraging, je gaat me niet zeggen dat het een half uur duurt voor een fokking PAARD naast de rails staat
Via de intercom meldde de machinist ons dat ze met 2 treinen bezig zijn dat kreng te vangen/dirigeren?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Politie aanwezig ik zie op de treinradar dat er al treinen zijn uitgevallen/niet verder rijden
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Sjezes Zit jij nu in die trein met een half uur vertraging?
Yes. Ik heb vandaag geen planning andere wellicht wel. Mn batterij zit gelukkig proppesvol
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op zondag 10 januari 2016 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Paarden zijn vet nare beesten, probeer een exemplaar dat niet wil maar eens te vangen, brrr :n
Een trap in je ballen kan je krijgen van die krengen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Het paard is reeds van het spoor verwijderd maar wij staan nog stil
Ergo mooie bomen staan hier
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Waarom stopt de ICE trouwens richting Duitsland in Deventer en richting Amsterdam in Zutphen? Of zijn het ingeplande stops die niet voor reizigers zijn, maar die toch in de actuele vertrektijden zijn geslopen?
Het rijdt verwachte aankomst op A'dam Zuid onbekend. Rijdt de ICE ook over dit traject?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
In welke trein zit je? Hoe laat ben je waar vertrokken?
11.16 te enschede
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Oke fijn. De trein rijdt niet verder dan Amersfoort prutsers moet tot 1340 wachten
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.