ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Die proef met het LED systeem is redelijk geslaagd. Binnen twee jaar zou het systeem ook op Schiphol moeten hangen om daar de doorstroom te bevorderen.
Alsof toeristen daarnaar kijken, die lezen de TBP's niet eens en denken dat elke trein naar Emsturdem Centrol gaat. Sowieso liggen de stijgpunten ten opzichte van het perron verkeerd (te veel naar het begin) en is de ruimte tussen stijgpunt en perronrand te krap. Begrijp me niet verkeerd: station Schiphol is een uitstekend station. Maar met al die toeristen werkt het gewoon niet.
Op zondag 10 januari 2016 01:56 schreef Peter het volgende: Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Ja, je zwembroek. Maar het is een verrassing wat we gaan doen
Op zondag 10 januari 2016 01:56 schreef Peter het volgende: Over een weekje zijn we al weer voldaan thuis van een lange dag treinen Ik heb een NL Dagkaart (Dank Dennis!), en Greavy heeft kaartjes gekocht (dank!). hebbik nog meer nodig?
Ja, geld voor een NRW-ticket (¤8 p.p., we zijn met 10 toch?) en voor het eten en drinken onderweg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Rond Brussel gebruiken ze nu een soort van nummersysteem voor de zogeheten S-treinen. Niettemin wordt daarbij ook altijd de bestemming vermeld.
Die Barend Pelgrim in dat artikel van BN De Stem is ook een mooi figuur, hij heeft bij ProRail gewerkt en volgens hem heeft Prorail blijkbaar verkeerde treinen gekocht; wut?
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2016 11:10:08 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Tussen amersfoort en apeldoorn thv kootwijk. Nu al 10 min rood sein(zit mobiel vandaar)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Waarvoor hebben treinen dan zo'n mega toeter. Wat maakt ons het uit als dat beest gestresst verder het bos inrent
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op zondag 10 januari 2016 12:41 schreef Prins_Pils het volgende: Die trein heeft nu al 29 minuten vertraging, je gaat me niet zeggen dat het een half uur duurt voor een fokking PAARD naast de rails staat
Via de intercom meldde de machinist ons dat ze met 2 treinen bezig zijn dat kreng te vangen/dirigeren?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Politie aanwezig ik zie op de treinradar dat er al treinen zijn uitgevallen/niet verder rijden
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Sjezes Zit jij nu in die trein met een half uur vertraging?
Yes. Ik heb vandaag geen planning andere wellicht wel. Mn batterij zit gelukkig proppesvol
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op zondag 10 januari 2016 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Paarden zijn vet nare beesten, probeer een exemplaar dat niet wil maar eens te vangen, brrr :n
Een trap in je ballen kan je krijgen van die krengen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Het paard is reeds van het spoor verwijderd maar wij staan nog stil
Ergo mooie bomen staan hier
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Waarom stopt de ICE trouwens richting Duitsland in Deventer en richting Amsterdam in Zutphen? Of zijn het ingeplande stops die niet voor reizigers zijn, maar die toch in de actuele vertrektijden zijn geslopen?
Het rijdt verwachte aankomst op A'dam Zuid onbekend. Rijdt de ICE ook over dit traject?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
In welke trein zit je? Hoe laat ben je waar vertrokken?
11.16 te enschede
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Oke fijn. De trein rijdt niet verder dan Amersfoort prutsers moet tot 1340 wachten
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op spoor 4 was het tijd voor de IC naar Zwolle, en spoor 2 is een perronloos spoor. Natuurlijk verwacht ik een omgeleide doorgaande trein dan op spoor 2. Vond het eigenlijk een nogal idiote beslissing om hem over 4 te leiden
Op zondag 10 januari 2016 14:47 schreef Dr_Flash het volgende: Op spoor 4 was het tijd voor de IC naar Zwolle, en spoor 2 is een perronloos spoor. Natuurlijk verwacht ik een omgeleide doorgaande trein dan op spoor 2. Vond het eigenlijk een nogal idiote beslissing om hem over 4 te leiden
Hoe kan je nou met je rug naar de richting staan waar die vandaan komt?
dat was niet zo en dat staat ook nergens. Je hallucineert
Nouja vind het gewoon niks voor jou om iets te missen... Jij kijkt altijd eerst naar de Wisselstraat en laat er een wiskundige formule op los, ben ik niet van je gewend...
De wissels om vanuit oostelijke richting op spoor 4 of 2 te komen liggen vanaf Fles zijn standpunt achter een hele zwik gebouwen en achter een bocht dus dat kun je niet zien. Hoe onduidelijk is die paint voor jou zeg
Op zondag 10 januari 2016 14:47 schreef Dr_Flash het volgende: Op spoor 4 was het tijd voor de IC naar Zwolle, en spoor 2 is een perronloos spoor. Natuurlijk verwacht ik een omgeleide doorgaande trein dan op spoor 2. Vond het eigenlijk een nogal idiote beslissing om hem over 4 te leiden
Omdat het ding dan alle rijwegen blokkeert als zoiets half in de knoop gebeurt, herpaderp. Ja, ik heb het ook niet bedacht. Sowieso is dat vrij zwakzinnig want de trein waar jij voor de kerstvakantie mee aankwam in Deventer en die ik regelmatig dan verder nam, daar zit dus een goederenpad vlak voor maar dan ook echt zo krap dat het bijna altijd vertraging oplevert.
Omdat het ding dan alle rijwegen blokkeert als zoiets half in de knoop gebeurt, herpaderp. Ja, ik heb het ook niet bedacht. Sowieso is dat vrij zwakzinnig want de trein waar jij voor de kerstvakantie mee aankwam in Deventer en die ik regelmatig dan verder nam, daar zit dus een goederenpad vlak voor maar dan ook echt zo krap dat het bijna altijd vertraging oplevert.
Ooh datte, heb ik donderdag nog gemerkt toen ik moeders ging ophalen van de IC naar Zwolle om 11:47. Kwam er vlak voor tijd een goederentrein aan over spoor 4, en dan ook nog de Pimpel naar 3, en dán pas de IC naar Zwolle, ruim 5 minuten te laat.
Ooh datte, heb ik donderdag nog gemerkt toen ik moeders ging ophalen om 11:45. Kwam er een goederentrein aan over spoor 4, en dan ook nog de Pimpel naar 3, en dán pas de IC naar Zwolle, ruim 5 minuten te laat.
Ja echt raar, en omdraaien kan eigenlijk ook niet, pimpel op 4 en Zwolle op 3, want dan gaat het bij vertrek fout.
Ja echt raar, en omdraaien kan eigenlijk ook niet, pimpel op 4 en Zwolle op 3, want dan gaat het bij vertrek fout.
Toch zie ik hier zo af en toe treinen links rijden, zelfs een keertje twee naast elkaar gezien. Maar die zullen dan niet conflicteren op het station lijkt me.
Op zondag 10 januari 2016 14:53 schreef Prins_Pils het volgende: De wissels om vanuit oostelijke richting op spoor 4 of 2 te komen liggen vanaf Fles zijn standpunt achter een hele zwik gebouwen en achter een bocht dus dat kun je niet zien. Hoe onduidelijk is die paint voor jou zeg
Omdat het ding dan alle rijwegen blokkeert als zoiets half in de knoop gebeurt, herpaderp. Ja, ik heb het ook niet bedacht. Sowieso is dat vrij zwakzinnig want de trein waar jij voor de kerstvakantie mee aankwam in Deventer en die ik regelmatig dan verder nam, daar zit dus een goederenpad vlak voor maar dan ook echt zo krap dat het bijna altijd vertraging oplevert.
Der hoef maar één dingetje los te zitten en dan schijtie eruit!
Op zondag 10 januari 2016 15:31 schreef Zug-Chef het volgende: Uiteindelijk stond je dus wel op het goede perron. Anders had je fout voor de zon gestaan
ja ik zag eerst nog wat mensen op 1 staan ook, en toen dacht ik "dat is een betere plek eigenlijk". En als hij over 2 zou zijn gekomen is dat ook echt zo
ja ik zag eerst nog wat mensen op 1 staan ook, en toen dacht ik "dat is een betere plek eigenlijk". En als hij over 2 zou zijn gekomen is dat ook echt zo
Dus die mensen op 1 mistte de trein? Zag je ze nog rennen oid?
Spanje heeft weer een nieuw AVE-station. Bij een AVE-station hoort natuurlijk een bepaalde grandeur, dus er is kosten noch moeite gespaard om er iets van te maken. Dames en heren, ik presenteer u: station Medina del Campo-AV.
Het station staat goed aangegeven:
De toeleidende weg is van alle gemakken zoals verlichting en fietspaden voorzien:
En ook de parkeerplaats is erg uitgebreid en goed verlicht:
Er is een state-of-the-art stationsgebouw neergeplempt waar je terechtkunt voor kaartjes:
Het perron zelf is natuurlijk ook hoogwaardig afgewerkt:
Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef James1988 het volgende: Spanje heeft weer een nieuw AVE-station. Bij een AVE-station hoort natuurlijk een bepaalde grandeur, dus er is kosten noch moeite gespaard om er iets van te maken. Dames en heren, ik presenteer u: station Medina del Campo-AV.
Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef James1988 het volgende: Spanje heeft weer een nieuw AVE-station. Bij een AVE-station hoort natuurlijk een bepaalde grandeur, dus er is kosten noch moeite gespaard om er iets van te maken. Dames en heren, ik presenteer u: station Medina del Campo-AV.
Op zondag 10 januari 2016 16:03 schreef James1988 het volgende: Spanje heeft weer een nieuw AVE-station. Bij een AVE-station hoort natuurlijk een bepaalde grandeur, dus er is kosten noch moeite gespaard om er iets van te maken. Dames en heren, ik presenteer u: station Medina del Campo-AV.
Op zondag 10 januari 2016 17:49 schreef Prins_Pils het volgende: Die VIRM rechts op de foto kwam trouwens net van het emplacement rijden met de sluitseinen voorop Wist niet dat dat kon, was wel een maf gezicht
Ja, dat kan. Taak van de HC meen ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 10 januari 2016 18:02 schreef Dr_Flash het volgende: lijkt me eerder iets voor een machinist eigenlijk. Of bepaalt de HC ook waar en hoe hard er geremd moet worden en zo?
Sinds wanneer remmen we met de sluitseinen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik ga trouwens MTL nog even corrigeren uit het vorige topic. De Haarlemse tak is 140 Sloterdijk door en de Zaandamse tak is inderdaad 120. De terug naar 120 staan aan de kant van A'dam CS uit de richting Haarlem dus mag je daar nog 140
In oktober heb ik 2 uurin een weiland stilgestaan met de Intershitty Defect. Natuurlijk heb ik daar een GtbV-claim voor ingediend, ik kreeg gisteren een mailtje dat ik geld terug ga krijgen ter compensatie.
Welke josti heeft bedacht dat echt álles tweetalig moet met dit soort grote lappen tekst tot gevolg? Had het Engels op zijn minst cursief gezet. En 'calls at intermediate stations' wil niet per definitie zeggen dat het álle tussengelegen stations betreft..
Dat laatste staat er dan toch ook correct? Als je het woordje 'all' neer had gezet was de lap tekst nog groter en verontwaardiging waarom het er stond want de trein 'slaat daar geen enkel station over'.
Op zondag 10 januari 2016 18:54 schreef dennistd het volgende: Ik vind trouwens "via Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss" ook niet handig, ik zou daar "via Zutphen, Arnhem, Nijmegen, Oss" van maken.
Of "via Zutphen, Arnhem, 's-Hertogenbosch en Breda"
Dan heb je de belangrijkste knooppunten van de route wel te pakken, denk ik. Nijmegen en Oss zijn niet zo belangrijk.
Op zondag 10 januari 2016 18:54 schreef dennistd het volgende: Ik vind trouwens "via Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss" ook niet handig, ik zou daar "via Zutphen, Arnhem, Nijmegen, Oss" van maken.
Goeie. Engelsen gaan al snel zoeken waar het station Zutphen-Arnhem-Nijmegen-Oss dan ligt. Die zijn immers gewend aan Weston-Super-Mare-On-The-Naze-By-The-Sea en meer van dat soort pareltjes
Den Helder via Ede-Wageningen-Utrecht C.-Amsterdam C.-Sloterdijk, stopt ook in/also calls at De Klomp, Driebergen-Zeist, stopt vanaf/calls from Castricum op alle stations/at all stations
Maak daar op z'n minst van:
quote:
Den Helder via Ede-Wageningen, Utrecht Centraal, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk. (Stopt ook in/also calls at) Veenendaal De Klomp & Driebergen-Zeist, (en stopt vanaf/and calls from) Castricum (op alle stations/at all stations)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je kunt je trouwens ook afvragen waarom dat 'stopt tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations' überhaupt relevant is in Deventer of elke plaats waar álle IC's daar stoppen. Dat is het namelijk alleen in Arnhem en Nijmegen, vanwaaruit níét elke IC onderweg stopt. IC-symbooltjes ertussen, klaar. Ben je ook van onzin af als 'via Olst, Wijhe - stopt ook in Olst en Wijhe'.
Op zondag 10 januari 2016 19:02 schreef Prins_Pils het volgende: Je kunt je trouwens ook afvragen waarom dat 'stopt tussen Arnhem en Nijmegen op alle tussengelegen stations' überhaupt relevant is in Deventer of elke plaats waar álle IC's daar stoppen. Dat is het namelijk alleen in Arnhem en Nijmegen, vanwaaruit níét elke IC onderweg stopt. IC-symbooltjes ertussen, klaar. Ben je ook van onzin af als 'via Olst, Wijhe - stopt ook in Olst en Wijhe'.
Ze moeten gewoon eens kappen met stations die dan weer wel en dan weer geen IC-station zijn. IC's stoppen op IC-stations, allemaal altijd, en sprinters stoppen ook op andere stations. Is dat nou zo moeilijk?
Op zondag 10 januari 2016 18:50 schreef dennistd het volgende: Op alle stations met internationale treinen is de vertrekstaat nu tweetalig uitgevoerd volgens mij...
Volgens mij heb ik zelfs ergens endoniemen (exoniemen?) gezien zoals 'calls at The Hague HS'. Of verbeeld ik me dat?
Ze moeten gewoon eens kappen met stations die dan weer wel en dan weer geen IC-station zijn. IC's stoppen op IC-stations, allemaal altijd, en sprinters stoppen ook op andere stations. Is dat nou zo moeilijk?
Ik mag toch hopen dat je je dat verbeeldt, want dan moeten er ook tweetalige spoorkaarten en tweetalige bordjes gemaakt worden. En dan wordt er een nieuw station geopend en dan vergeten ze de tweetalige versie van de spoorkaart bij te werken en dan alles in de knoop.
Op zondag 10 januari 2016 19:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik mag toch hopen dat je je dat verbeeldt, want dan moeten er ook tweetalige spoorkaarten en tweetalige bordjes gemaakt worden. En dan wordt er een nieuw station geopend en dan vergeten ze de tweetalige versie van de spoorkaart bij te werken en dan alles in de knoop.
Op zondag 10 januari 2016 19:09 schreef Dr_Flash het volgende: Ik mag toch hopen dat je je dat verbeeldt, want dan moeten er ook tweetalige spoorkaarten en tweetalige bordjes gemaakt worden. En dan wordt er een nieuw station geopend en dan vergeten ze de tweetalige versie van de spoorkaart bij te werken en dan alles in de knoop.
Bied wel de kans om eindelijk een bordje op Achter de Hoven te plaatsen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 10 januari 2016 19:19 schreef Dr_Flash het volgende: straks willen die kutfriezen nog dat er in Leeuwarden en Heerenveen en zo allemaal Nederlands / fries tweetalige borden komen Moet nie gekker worden
Neuh, gewoon alles Friestalig. Bij Arriva worden in de treinen alle plaatsnamen al in het Fries omgeroepen
Neuh, gewoon alles Friestalig. Bij Arriva worden in de treinen alle plaatsnamen al in het Fries omgeroepen
Laatste keer dat ik er was was het 'Harns, station Harlingen', dus beide. Maar dat is ook alweer anderhalf jaar geleden, ik kom alleen boven Zwolle als het strikt noodzakelijk is
Laatste keer dat ik er was was het 'Harns, station Harlingen', dus beide. Maar dat is ook alweer anderhalf jaar geleden, ik kom alleen boven Zwolle als het strikt noodzakelijk is
klopt. Dronryp, Hurdegaryp, Feanwâlden en De Westereen worden alleen nog maar op die manier omgeroepen. Geen Nederlandse vertaling van die plaatsnamen meer