James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
James1988 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:00 |
BREL = British Rail Engineering Limited, de engineeringafdeling van British Rail. Onder andere de iconische High Speed Train (Intercity 125) is ontworpen door British Rail zelf. In 1989 werd BREL geprivatiseerd, en ging het op in het Zweeds-Zwitserse ASEA-Brown Bovari (ABB), dat heden ten dage via ADtranz is opgegaan in Bombardier Transportation. ---- En het is tijd om 'm weer eens in dit topic te gooien: het Nieuwjaarsrondje. Aanmeldingen op dit moment: Wil je mee? Geef dan hier even aan wanneer. | |
greavy | vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:01 |
Filmpje van de HSB van afgelopen zaterdag. | |
Peter | vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:27 |
Mooi plekkie en goed shot ![]() | |
greavy | zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:05 |
Daar moet-ie een aardige helling op, en het licht was al dusdanig slecht dat ik maar ben gaan filmen. Vind die rolwagens en rolbokken ook wel leuk bij de HSB. Daarmee vervoeren ze normaalspoorwagens over de lijn. Ze hebben oa 4 normaalspoor onderlossers die ze voor ballasttreinen gebruiken op rolwagens staan. | |
Salatrel | zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:39 |
Ouwe zooi gespot te Rotterdam richting schiedam | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:28 |
Je bedoelt vast de lege boottrein naar Hoek van Holland? PTA / Het grote treinentopic #929: 150 euro charge buttons cause autism! | |
Dr_Flash | zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:42 |
16 januari? Prima | |
b2py | zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:40 |
Ik ga me niet committeren maar ik vermoed dat ik wel mee kan, foekie moet vlak na de 16e afstuderen dus zal weinig tijd hebben ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:09 |
Voor de liefhebbers: een AmRo-stam is verzeild geraakt in de Intercity Direct naar Breda. Nu onderweg naar Amsterdam, om 10:56 uit Breda vertrokken. In de eerste klas is niks veranderd, behalve een ander kleurtje op de muren. Er ligt nog steeds hetzelfde zeil op de vloer, inclusief beschadigingen. | |
b2py | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:27 |
Tof! ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:29 |
Verder is het nog steeds dezelfde zooi. Het toilet in mijn rijtuig was al sinds 19-10 defect en op het balkonnetje deed maar 1 van de lampen het. ![]() | |
Peter | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:43 |
Staat al in mijn agenda ![]() | |
Duvel | zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:11 |
Goed gedaan, Haarlem! | |
James1988 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:33 |
![]() Well well well, wat hebben we hier? | |
Duvel | zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:01 |
Een Zwitserse trein. | |
Dr_Flash | zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:37 |
Dw Orient Express in Rotjeknor!! | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:46 |
Betere foto's vanavond, ik stond ook op Rotterdam namelijk voor die trein. Na eerst nog even tweede te zijn geworden in de Railquiz ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:03 |
Oh dat was vandaag he. Nou ja. Ik heb mijn nvbs lidmaatschap ook maar opgezegd. Enige waar ik nog echt gebruik van maakte was die kalender, en dan is 55 euro wel een beetje veel. | |
Hr-Flip | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:16 |
Was gezellig, enorm gelachen, volgend jaar weer! | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:27 |
Zonde ![]() De kalender is trouwens ook los te koop voor ¤12,50. Kom je nog wel een keer naar de bijeenkomst van de afdeling Twente in Hengelo? We hebben bier en gehaktballen! | |
Dr_Flash | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:30 |
Als ik een keertje niet de volgende dag hoef te werken ![]() | |
Okuliarnik | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:42 |
Altijd wel benieuwd geweest wat voor volk daar op afkomt, heb je toevallig foto's? | |
Dr_Flash | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:50 |
Ik ben ook een keer geweest, was best leuk ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:06 |
Het overgrote deel was 50-, dat zegt al een heleboel. En mensen die relatief veel weten (21 van de 39 te behalen punten) en mensen die weinig weten (2 punten). Veel hilariteit om sommige vragen en antwoorden, en een goede quizmaster (John Krijgsman, oud NS-woordvoerder toen het nog geen voorliegers waren) | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:08 |
Op 28 december hebben we een oudjaarsbijeenkomst met wat korte presentaties en wat meer tijd voor gezelligheid (normaal moeten we de pauze altijd afbreken vanwege de tijd, presentatoren die nog naar het westen moeten e.d.). Of moet je ook tussen kerst en nieuwjaar werken? | |
derLudolf | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:10 |
Toen was het Plan V nog nieuw zeker? ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:11 |
Nee, ook weer niet zo lang geleden. Jaar of tien of zo, voor het hele HSL-debacle. Edit: toch iets minder lang, ik kan nog 2010 vinden iig. | |
derLudolf | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:13 |
Dat klinkt als een avondje van de Brulboeien ![]() | |
James1988 | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:31 |
Tweede maar? ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:05 |
Ach ja, wel constant in elk geval: vorig jaar was ik ook tweede (eigenlijk gedeeld eerste maar de shootout verloren). En als team waren weer eigenlijk ook tweede maar officieel derde )we hebben twee goede antwoorden achtergehouden zodat we zeker niet zouden winnen, de rest van mijn team wou namelijk geen quiz organiseren.) ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door dennistd op 25-10-2015 00:59:55 ] | |
greavy | zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:20 |
Vandaag een dagje MerciaCharters achtervolgen. Helaas is de oranje V100, nr. 220, nog steeds defect, dus werd de (ex-NBE) 203 160 ingezet. Van Maassluis via Botlek, Dordrecht, Roosendaal, Lewedorp, Sloehaven, Kruiningen en uiteindelijk Hoek van Holland weer de dag voltooid. Waarbij het in Botlek en Sloehaven met een paar auto's steeds achtervolgen was naar de volgende plek ![]() | |
dennistd | zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:25 |
Nog mensen geweest die zich misdragen hebben waar ProRail zo bang voor was? | |
greavy | zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:49 |
Heul die ProRail niet gezien. Ik denk dat de koffie te goed smaakte. En geen enkele fotostop gehad buiten de stations. Zelfs op de Theemsweg op de Botlek of op een subemplacement (bovenleidingloos enz) op Sloehaven mochten de deelnemers niet uit de trein van ProRail. | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 00:43 |
![]() HSB 99 6001 + Fotosonderfahrt by Durk Houtsma., on Flickr 18 Oktober 2015 - Deze dag werd er als trein 89591 van Wernigerode naar Harzgerode gereden. Er werd onder andere een foto te Sorge gemaakt. Nadat de meereizende deelnemers uitgestapt waren en naar de fotostek enkele honderd meters verderop gelopen waren, kwam de trein de eerste keer voorbij stampen. Hierna werd de trein teruggeduwd, meereizende deelnemers weer instappen en een tweede vertrek. Wij hebben met eigen vervoer vervolgd, maar wel de dienstregelingen gekocht. ![]() HSB 99 7243 + rijtuigen & HSB 99 6001 + Fotosonderfahrt by Durk Houtsma., on Flickr 18 Oktober 2015 - Bij Alexisbad was een Doppelausfahrt gepland met de Fotosonderfahrt en reguliere trein 8695 naar Hasselfelde. Links de trein naar Hasselfelde, rechts de Fotosonderfahrt naar Harzgerode. Helaas was de lok in Stiege een extra tweede rondje door de Wendeschleife gegaan, waardoor de lok ook hier weer met tender voor kwam te rijden. | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 02:32 |
Locon V100 203 160 was samen met loc 9904 de hele dag op pad met een uit CentralBahn-rijtuigen bestaande excursietrein. In opdracht van Mercia Charters werd er 's ochtends vertrokken uit Hoek van Holland, waarna een bezoek aan de Botlek werd gebracht. Vervolgens werd koers gezet naar Vlissingen waar de Sloehaven bezocht werd. Aan het eind van de dag werd nog doorgereden naar Hoek van Holland Strand, om vervolgens op station Haven de Britse reizigers weer op de boot te zetten. Ten slotte stapten op Rotterdam Centraal de Nederlandse deelnemers uit. De V100 zou los vertrekken naar de Kijfhoek, terwijl de 9904 na omlopen de rijtuigen terug zou brengen naar Venlo. Doordat een DB Schenker 189 bij Mierlo de bovenleiding kapot trok liep het allemaal wat anders, en werd de volledige trein via de tuin van Rotterdam omgereden naar spoor 2 waar hij de rest van de avond is blijven staan. | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 oktober 2015 @ 07:20 |
Dit is de eerste keer dat ik jou "bier" zie schrijven zonder ![]() | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 08:14 |
Nou ja, als ik ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 25 oktober 2015 @ 08:55 |
![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 09:09 |
Dure excursie, als je zo'n trein moet roggelen. Wat zou zoiets kosten voor een dagje? Luxe touringcars lijken me goedkoper, die heb je voor ¤1500 per dag wel (en misschien ook goedkoper... Emmen-Amsterdam en terug betalen we ¤~1000 voor. Minder luxe bus maar meer km's) | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 09:10 |
Oh dan zijn er dus meer niet bierdrinkers hier ![]() | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 09:10 |
Deelnemers betaalden 120 pond / 150 euro ofzo. Enkel fotostops door ProRail toegelaten op treinstations, en niet op aansluitsporen naar bedrijven en dergelijke. Was dus puur om te rijden. | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 09:11 |
Ik drink ook geen drup bier. Sowieso geen alkoholische dranken. | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 09:17 |
Oh, het ging echt om het reizen per trein ![]() | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 09:20 |
Tot 25 september was het 89 pond (120 euro), daarna inderdaad 120 pond. Heel erg duur dus... Een normale loc-getrokken trein schijnt zo'n ¤10.000 te kosten, maar in dit geval waren er veel locs bij betrokken, wat het uiteraard duurder maakt. Daarnaast moesten de rijtuigen vanuit Kaldenkirchen komen (doen ze ook niet gratis) en was er een relatief klein aantal deelnemers. Dat allemaal bij elkaar leidt dus tot een hoge deelnameprijs. | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 09:21 |
Nee, het is een Britse spoorweghobbyistenexcursieclub: http://www.merciacharters.co.uk/ | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 09:24 |
Twee toch? Maar dure aangelegenheid zeg. | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 09:54 |
Die loks kwamen uiteindelijk uit Mönchengladbach | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 09:55 |
Drie. De V100 203 160, de E-lok 9904 en de Belg 9802 enkel in de Sloehaven. Doordat dat allemaal wat lang duurde in de Sloehaven is de V100 al met de trein vertrokken naar de stamlijntjes, en mocht de Belg enkel de trein terugslepen naar het basisemplacement. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 10:25 |
nee,maar dan hoop ik in het buitenland te zitten. Nog niks geregeld trouwens. | |
Salatrel | zondag 25 oktober 2015 @ 10:25 |
Die trein staat al de hele ochtend op Rotterdam cs spoor 2 met de stroomafnemert op het dak | |
greavy | zondag 25 oktober 2015 @ 10:43 |
Ja, gaat - als het goed is - later vandaag door naar Venlo. | |
Salatrel | zondag 25 oktober 2015 @ 11:52 |
En ik ben net ingehaald Door een losgeslagen kameel | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 12:37 |
Afschieten, in Leeuwarden zit een restaurant die kamelenhamburgers verkocht. Hebben vast wel interesse. | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 12:39 |
Kaartje naar Bad Bentheim is zo gekocht ![]() | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 15:35 |
Dat dit kan in Nederland, 16 bakken VIRM de Veluwe over. Wel in twee treinen maar binnen 3 minuten van elkaar ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:24 |
Stomme vraag wellicht maar ik wil mijn spoorbingo terughalen in Nederland. Startpunt Breda en te doen: Hanzelijn en Veendam Hoe kan ik dat met een Bakker Bart kaartje (Of een ander reisprodukt) voordelig in het vat gieten? https://www.spoordeelwinkel.nl/product/dagje-uit-bakkerbart Bij t Bakker Bart kaartje staat er geen omwegen en dergelijke maar soms komt er via de reisplanner toch een reisadvies uit via Schiphol, maar dan wel via de ICD. Kan ik dan ook in principe klassiek naar Schiphol gaan? Nogmaals, andere iedeen zijn ook welkom ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 16:29 |
Ik zou de 3600 in één ruk naar Zwolle pakken en dan naar Groningen->Veendam. Vervolgens via Leeuwarden en Zwolle, dan Hanzelijn naar Schijthol en daar de IC Defect met toeslag naar Bredanus. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:35 |
En als ik dan in Schiphol die ICD niet pak omdat ik bij wijze van nog even in Leiden moet zijn.Dan ben ik stout? Wat mijn vraag is, moet ik de ICD nemen om Legaal over de Hanzelijn te gaan? | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 16:37 |
"Niet geldig voor omreizen" Defacto moet je dus de snelste route kiezen. | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 16:38 |
Voor dat geld heb je ook een normale dagkaart trouwens bij de Blokkert | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 16:38 |
Nee hoor. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:38 |
Thx voor de tip! | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 16:38 |
Ah, ik wist niet dat voor die kaart andere voorwaarden gelden, ik dacht zelfde als Blokker/Hema/Kruidvatkaartjes. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:39 |
Blokker kaartje geld niet op 24 November... ![]() | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 16:39 |
Het is een dagretour, kwam ik ook pas achter na het klikken op de link ![]() | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 16:41 |
Conclusie, je kan de Hanzelijn op je buik schrijven met zo'n ding ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 16:41 |
En het omreisbewijs is afgeschaft HEUH ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:45 |
Nouja hoe groot is de kans dat ik op de terugweg aangesproken word tussen Schiphol en Breda op klassiek spoor.. Terug kan ik die 'fout' beter maken dan heen denk ik... | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 16:47 |
Die kans is ongeveer 5% want dat is de trefkans ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 16:54 |
Trefkans controle of trefkans dat die knakker weet waar veendam ligt? Enniewee, reisplanner stuurt me ook over Rotterdam op de terugweg, is Groningen Rotterdam over de Hanzelijn? of hoe kom ik daar achter? Of is er nog andere creatieve reisroute? | |
Prins_Pils | zondag 25 oktober 2015 @ 16:56 |
Knopje 'tussenstations weergeven' ![]() | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 17:00 |
Zolang het een beetje in de goede richting is hoor je ze er niet over is mijn ervaring. | |
Ireyon | zondag 25 oktober 2015 @ 17:07 |
Groningen - Rotterdam is sowieso via Amersfoort.. Hanzelijn is alleen naar Schiphol / Den Haag Gok dat Breda - Schiphol via HSL - Groningen de enige echt 'toegestane' route is in dit geval.. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 17:09 |
Dat werkt niet als ik plan voor 24 November... ![]() Edit: Werkt wel... | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 17:12 |
Dan is het gewoon hopen dat ie weer eens uitvalt ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 17:14 |
Nee, Breda-Zwolle-Groningen is sowieso ook toegestaan. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 17:21 |
Is er weer wat loos bij de NS website? Ze hebben al uuuuuuuuren geleden wel mijn geld kunnen afschrijven, maar Mijn Bestellingen is leeg en onder Mijn Producten staat alleen mijn abo van vorige maand. Opschieten nu, ik heb hem morgen vroeg nodig. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 25-10-2015 17:47:35 ] | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 17:21 |
Breda - Den Bosch - Utrecht - Amersfoort - Groningen lijkt me ook weinig mis mee. | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 17:50 |
Klopt, is ook een normaal reisadvies. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 17:50 |
Alles behalve de Hanzelijn... ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 17:52 |
Betaal dan gewoon de normale prijs. Of ga combineer twee van die kaarten ofzo. Of ga met een alternatieve kaart. Boeiend. | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 18:03 |
Gewoon het vinkje 'Toon hogesnelheidstreinen' uitzetten ![]() Niet dat de ICd een HST is, maar goed. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 18:13 |
Sowieso kan een optie via de HSL nooit echt NOOIT de "enig toegestane route" zijn. Niet alleen vanwege gedwongen winkelnering, maar ook vanwege de notoire onbetrouwbaarheid. | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 18:24 |
Je kunt de HSL links laten liggen, want tussen Rotterdam en Schiphol moet je een toeslag betalen terwijl er een alternatief is. Dan is alleen nog de vraag of Groningen - Den Haag C - Breda via Almere minder TE's is dan Groningen - Zwolle - Breda. | |
Darkwing_Duck | zondag 25 oktober 2015 @ 18:31 |
TE's? | |
Nattekat | zondag 25 oktober 2015 @ 18:33 |
Via Den Haag is aanzienlijk duurder dan rechtstreeks. Maar het valt altijd te proberen, als je op de oude lijn niet gecontroleerd wordt, is er helemaal geen probleem. | |
DeaDLocK2K | zondag 25 oktober 2015 @ 18:33 |
Tariefeenheden. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 18:34 |
Zwolle - Amsterdam is iig even lang, tenminste in TE's. Zwolle - Lelystad is behoorlijk opgerekt ![]() | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 18:55 |
En anders ben je gewoon "vergeten" over te stappen in Zwolle. Vriend Eend heeft sowieso geen Nederlands adres, dus ik denk niet dat een HC heel erg moeilijk gaat doen voor een UvB als hij in de verkeerde trein maar in de juiste richting reist. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 18:57 |
Nou inderdaad. Vuile dakloze kuthippiezwerver. ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:13 |
Als je geen NL adres hebt moet je dan niet direct boter bij de vis doen, net als bij verkeersboete s? | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 19:14 |
zeg dat nou niet. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 19:15 |
komend jaar stapt ie geen Nederlandse trein meer in zonder een pond paling en een porseleinen vloot met Echte Boter in zijn tas ![]() | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 19:20 |
Je kunt toch helemaal niet contant afrekenen bij een HC? Omwille van hun veiligheid enzo? | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:26 |
![]() Mee eens, margarine ![]() ![]() Niets mis met slibtong gebakken in een dikke laag boter trouwens ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 19:27 |
Geen HC die hem dan nog wil controleren ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:29 |
Geen idee, zou best kunnen. Nou dan weet ik een manier om gratis te reizen ![]() | |
Salatrel | zondag 25 oktober 2015 @ 19:33 |
jawel hoor. Alleen moet je er rekening mee houden dat ze mogelijk geen wisselgeld hebben. Je hoeft ook niet te legitimeren maar bezwaar maken is ook niet meer mogelijk | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 19:33 |
Als je helemaal geen ticket hebt zullen ze S&V er wel bij halen. Heb je een ticket voor de juiste route maar zit je in de verkeerde trein, dan zullen ze waarschijnlijk wel een oogje toeknijpen. Als je op saldo reist kunnen ze je sowieso weinig maken, want je bestemming is tijdens controle nog niet bekend. Tussen Schiphol en Den Haag Centraal kun je immers op weg zijn naar Den Haag Centraal, en later ben je weer op weg naar Delft ofzo. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 19:37 |
Ik zie het hem nog wel doen ook hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 19:39 |
Of hij neemt een strijkplank mee en gaat onderweg overhemden strijken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 19:45 |
Nee daar heeftie een kipje voor tegenwoordig ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:47 |
Dus als je een biljet van ¤200 bij je hebt ben je de sjaak? | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 19:48 |
je weet maar nooit natuurlijk ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:49 |
Mij? Echte boter in een aardewerken boerenbond vloot? Check. Pond paling? Neen, helaas niet. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 19:52 |
dat heeft nooit iemand. Mobiel pinnen ftw. | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 19:54 |
Ik heb alle biljetten hier liggen hoor ![]() | |
Salatrel | zondag 25 oktober 2015 @ 20:00 |
je kunt ook afzien van wisselgeld als het niet af hoeven geven van je personalia je dat waard is ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 20:03 |
Nee eigenlijk niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 20:03 |
Ja, jij hebt ze allemaal. Dus niemand anders heeft er eentje. ![]() | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 20:05 |
Hoer ![]() | |
Yreal | zondag 25 oktober 2015 @ 20:11 |
Ga gewoon sloeberen op een meereiskaartje. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 20:16 |
dat moet echt afgeschaft worden. Daar komen alleen maar problemen van tussen reizigers onderling. | |
Yreal | zondag 25 oktober 2015 @ 20:17 |
Lijkt me mooi om iemand daar eens mee te naaien, maar daar ben ik te lief voor... | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 20:18 |
Scherp ![]() Wist trouwens dat de gemiddelde waarde van een eurobiljet ruim boven de ¤100 ligt? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 25 oktober 2015 @ 22:02 |
Ongeveer 33% van de totale waarde van alle eurobiljetten in omloop wordt vertegenwoordigd door biljetten van ¤500. Dat dat zo'n groot deel is is wel bijzonder, de meeste mensen zien dat biljet nooit ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2015 22:03:04 ] | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 22:11 |
Misschien wel door de georganiseerde misdaad? | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:31 |
Situatie nog steeds niet veranderd. Je hoeft geen controlerondje te gaan lopen morgen, want ik heb geen kaartje en het is niet mijn probleem. Krijg het. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:39 |
geweldig, NS online of NS reizigers is ook niet eens via Facebook te bereiken. Hoeveel moeite denk je nog dat ik ga doen om aan mijn betaalde product te komen? Morgen maar even bij de politie langs wegens diefstal en oplichterij. Goed klaar mee nu. | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 22:40 |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:41 |
heknie | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:41 |
vraag jij ze anders ff wat er mis is met de webshop. | |
dennistd | zondag 25 oktober 2015 @ 22:42 |
Heb je al gebeld?
| |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:42 |
ik moet nu gaan slapen. Ik hoop morgen naar mijn werk te mogen. Niet dat het daar zo geweldig is maar okee. | |
Dr_Flash | zondag 25 oktober 2015 @ 22:44 |
rot lekker op zeg. Ik heb al ruim tien uur geleden een nieuw abo gekocht via de website. Ze waren er als de kippen bij om mijn geld af te schrijven. En als het op het leveren van het product aankomt moet ik me voegen naar de communicatiemiddelen die hun schikken? Dacht het niet. Mijn abo klaarzetten en rap een beetje. Morgen 6:00 anders zwaait er wat. Stelletje nikskunners ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 22:50 |
Euro's zijn erg populair bij criminelen ja, omdat de hoogste notering 500 is. Bij US dollars is dit 100 dacht ik. 5 keer zoveel papier dus | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 22:52 |
'k Heb er 3 ![]() | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 22:59 |
Ik heb nog niet eens een briefje van 10. Contactloos betalen ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 23:03 |
Geen idee hoe dat werkt ![]() | |
WhiteJoker | zondag 25 oktober 2015 @ 23:05 |
Ik zie op Twitter dat meer mensen er last van hebben. Schijnt een storing te zijn. NS verwacht dat de bestellingen morgenochtend klaarstaat bij de kaartautomaat. | |
b2py | zondag 25 oktober 2015 @ 23:05 |
Max 25 ekkies contactloos heb ik, dat wordt geen 500 ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 23:07 |
Cash betalen is ook contactloos toch? ![]() | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:10 |
De grote banken geven al anderhalf jaar pasjes uit met NFC erin. Als je dat ook wilt hebben kun je een nieuwe pas aanvragen. Ik heb destijds tegen @ABNAMRO gezegd dat ik een nieuwe pas wilde vanwege NFC, en ik kreeg zelfs het advies om een nieuwe pas aan te vragen omdat mijn huidige defect zou zijn. ![]() Als je eenmaal zo'n pasje hebt hoef je niets meer te doen dan dit: ![]() 25 euro zonder pincode, voor alle NFC-betalingen boven dat bedrag moet je je pincode op die terminal inrammen, dat kan zonder dat je je pas dan nog nodig hebt. Als je sinds de laatste keer dat je je pincode hebt ingegeven voor >= ¤ 50 contactloos hebt afgerekend, dan moet je je pas een keer in die terminal proppen. Ik heb een paar maanden terug een vloer gekocht (ongeveer ¤ 1000) en die contactloos betaald. De winkelier wist niet wat hij zag. ![]() Alleen als je voorzichtig genoeg bent. ![]() | |
derLudolf | zondag 25 oktober 2015 @ 23:39 |
Ik vouw altijd vliegtuigjes van mijn biljetten zodat ik ze toe kan gooien. Tot dusverre redelijk contactloos ![]() | |
Peterselieman | zondag 25 oktober 2015 @ 23:53 |
werkt wel hendig ja ![]() | |
Kansenjongere | zondag 25 oktober 2015 @ 23:53 |
Het leek mij vooral ook erg handig voor kwaadwillenden dus ik heb het direct uitgezet. | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:54 |
![]() Van Facebook Ik weet niet wat erger is... dat degene die de foto heeft geplaatst zo hulpeloos is dat het ontbreken van de 'deur openen'-knop reden is tot paniek, of dat de NS-webcaresmurf ook niet doorheeft dat dit zo hoort... | |
James1988 | zondag 25 oktober 2015 @ 23:55 |
Da's niet nodig - contactloos betalen is technisch vele malen veiliger dan de OV-chipkaart. | |
Kansenjongere | maandag 26 oktober 2015 @ 00:04 |
In tegenstelling tot bij de ov-chipkaart heb ik bij contactloos betalen gelukkig wel de optie om er geen gebruik van te maken. | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 00:11 |
Dat is uiteraard aan jezelf, veiligheid lijkt mij alleen niet echt een reden om contactloos betalen te mijden. Je kunt een NFC-bankpas niet zomaar kopiëren, want die pas is eigenlijk een draagbaar mini-computertje dat checkt of alles wel echt is. Het "replayen" van een transactie (de transactie afluisteren en daarna nog een keertje doen) is niet zomaar mogelijk omdat er allerlei checks worden gedaan voor, tijdens en na de transactie. Als je pas wordt gestolen of verloren is je eigen risico maximaal ¤ 50,- (zie eerdergenoemde som), wanneer je je pas laat blokkeren door de bank is ook het contactloos betaalgedeelte meteen gedeactiveerd. Dit in tegenstelling tot wat er in je portemonnee zit, dat geld ben je hoe dan ook kwijt. Maar da's een beetje offtopic, dus trein: ![]() | |
Yreal | maandag 26 oktober 2015 @ 00:55 |
oh wow | |
Yreal | maandag 26 oktober 2015 @ 00:59 |
En dan die mensen die dan gaan discussiëren over dat het geen treinstel is... | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 01:01 |
Je plukt de autisten er zo wel tussenuit ja ![]() | |
Yreal | maandag 26 oktober 2015 @ 01:03 |
ergens snap je dan ook wel dat de ns geen hobbyisten aanneemt. | |
dennistd | maandag 26 oktober 2015 @ 01:25 |
Ik vind contactloos betalen daarom ook een groot voordeel t.o.v. normaal pinnen: dan heb je de kans dat de pincode wordt afgekeken, vervolgens je portemonnee gerold wordt en ten slotte je rekening geplunderd wordt. Bij contactloos betalen hoef je zeker 9/10 keer geen pincode in te toetsen, waardoor ie ook niet afgekeken kan worden. | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 01:42 |
Volgens mij zijn die er maar genoeg bij het spoor, maar met mate. Ik vind de snelheid waarmee een betaling wordt gedaan erg fijn. Gewoon even je kaart tegen de lezer tikken en je bent klaar. ![]() | |
Yreal | maandag 26 oktober 2015 @ 01:55 |
Precies. Gewoon tik, tak klaar. | |
bork | maandag 26 oktober 2015 @ 02:06 |
Bij ING kan je gewoon als reden contactloos betalen opgeven voor een nieuwe gratis pas, bij SNS dan weer niet maar daar krijgt "iedereen" dit jaar een nieuwe pas om contactloos te betalen, afwachten dus. nb: fotopas bij ING kost dan weer wel extra m.u.v.gebruik foto van vorige pas. Ik moest opzoeken waar ING voor stond ![]() ![]() | |
Prins_Pils | maandag 26 oktober 2015 @ 02:31 |
Ik heb SNS maar nog niks gehad. Maar dat komt dus nog ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 06:07 |
Ja, dat lijkt me duidelijk. Dat zou ik ook zeggen. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 06:11 |
OK de bevestigingsmail is inderdaad vannacht binnengekomen ![]() | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 06:43 |
Waarom hoort daar niet zo'n knop te zitten dan? | |
Kansenjongere | maandag 26 oktober 2015 @ 07:09 |
Dat is inderdaad hun standaardantwoord bij storingen in de webshop. Liever laten ze het iemand nog 100 keer proberen (of zijn reis uitstellen) dan dat ze zelf met een oplossing komen die NS geld zou kunnen kosten. Mooi dat hij toch nog binnen is. | |
MTL | maandag 26 oktober 2015 @ 07:41 |
Die rare Belgen willen enkel rijtuigen met van die deurhendels accepteren. Dus zijn in de benelux-treinen de rijtuigen aangepast en is het 'openen' knopje vervangen voor een hendel in de deur zelf. | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 08:01 |
Gemak dient de belg zeker? ![]() | |
JDude | maandag 26 oktober 2015 @ 08:17 |
Die deurslingers in ICK waren pas tof. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:23 |
Troep. Volgens mij had Plan W dat ook. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:24 |
Bordje erbij: gebruik espagnolet. Dan haal je de analfabeten er ook snel uit. | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 08:25 |
Ik ben te laat gaan treinen... ICK, ICL beide niet meegemaakt | |
spectrumanalyser | maandag 26 oktober 2015 @ 08:35 |
er is een tijd geweest dat de deuren tijdens het rijden open konden. Rtl4 heeft het ooit laten zien. | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 08:40 |
Als de balkons niet stampvol staan kan dat prima toch? ![]() | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:43 |
Ja, van 1839 tot 1996. | |
Ireyon | maandag 26 oktober 2015 @ 08:46 |
Je kon wel altijd aan beide kanten de deuren openen in ieder geval.. Dat is mij althans één keer per ongeluk gebeurd en elke volgende keer dat ik nieuwsgierig was of het nog steeds kon, lukte het ook. ![]() | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:48 |
Bij getrokken rijtuigen worden de deuren aan beide kanten ontgrendeld onder de 5 km/u of zo. | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 08:50 |
Bij de Benelux is dat al een aantal jaar alleen bij 0 km/u. | |
Ireyon | maandag 26 oktober 2015 @ 08:57 |
Nouja eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon niet duidelijk aangegeven hoe het wel moet. In al die jaren zijn de enige mensen die het gelijk weten te vinden, dagelijkse forenzen. 99% van het dagjesvolk staat schaapachtig om zich heen naar hulp te zoeken omdat NS denkt met twee vage stickers dit probleem op te lossen. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:57 |
Dat is ook <5 dus het klopt. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 08:59 |
Het lullige is dat ze de standaard sleutelkastjes aangepast hebben. In het oorspronkelijke ICR zat het zo niet. | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 09:04 |
Een pictogram van een uitstappend poppetje en een hendel met een pijl omhoog lijken me vrij duidelijk. Maar goed, er zijn ook mensen die de 'deuren dicht'-knop in de SLT willen gebruiken om de deuren te openen ![]() Dat het altijd erger kan bewijzen de Britten ![]() | |
Dos37 | maandag 26 oktober 2015 @ 11:04 |
Dat wordt nachtwerk ![]() | |
Blistering | maandag 26 oktober 2015 @ 11:10 |
Ruime schatting weer, 16:00 uur ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 11:11 |
300m bovenleiding bij Barneveld Noord omlaag gehaald door een vrachtwagen | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 11:13 |
Ik mis volgens mij inderdaad een kabel, vrachtwagen staat op de achtergrond (met de kraan omhoog).![]() | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 12:08 |
Ah, de kraan van de maand. | |
Fiorano | maandag 26 oktober 2015 @ 12:21 |
Zag bij Amersfoort al een dieseltreintje met pimpel rijtuigen aan de "verkeerde kaaaant" rijden. Handige kerel die chauffeur | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 12:58 |
En dan ook nog vragen of het raam weer dicht kan ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 13:16 |
Inmiddels (zoals wel te verwachten was) is het einde dienst geworden. | |
Blistering | maandag 26 oktober 2015 @ 13:23 |
Vrachtmeneer wordt bedankt dan. Nou goed, hopelijk dan morgenochtend wel weer de boel op orde ![]() | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 13:45 |
Commissie adviseert Mansveld over toekomstige investeringen spoor Een investeringscommissie gaat staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu adviseren over toekomstige investeringsbeslissingen in het openbaar vervoer en spoor. De commissie gaat maximaal vijf jaar investeringsvoorstellen beoordelen. Het is de bedoeling dat het ministerie met het instellen van de commissie meer grip krijgt op de uitgaven bij ProRail en NS. De commissie zal de staatssecretaris advies geven of de investeringsvoorstellen voldoen aan de doelen en ambities van de Lange Termijn Spoor Agenda. De commissie bestaat uit Bruno Bruins, Ingo Hansen, Erik Verhoef en Aad Veenman. Investeringen Bruins is op dit moment voorzitter van de Raad van Bestuur van het UWV. Hij was van juli 2006 tot februari 2007 staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ook was hij werkzaam bij vervoerders Westnederland en HTM. Tussen 2008 en 2011 was hij directeur customer relations bij Connexxion. Ingo Hansen bekleedt de leerstoel Ontwerp van Vervoers- en Verkeersvoorzieningen aan de TU Delft. Hansen is staflid van TRAIL, de Nederlandse onderzoeksschool voor TRAnsport, Infrastructuur en Logistiek. In een onderzoek naar de staat van de spoorinfrastructuur concludeerde hij dat ProRail en de NS te veel gericht zijn op korte termijn winst. Bron en meer | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 14:14 |
De prognose voor één spoor is 'ergens vandaag', voor het tweede spoor is 6:00 morgenochtend op z'n vroegst. | |
Blistering | maandag 26 oktober 2015 @ 14:19 |
'Ergens vandaag' is ook weer zo lekker duidelijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 14:59 |
gewoon 300 meter koperdraad vervangen zonder bocht erin. Pff. Uurtje werk max. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 26-10-2015 15:10:09 ] | |
Mr_Klaasje | maandag 26 oktober 2015 @ 15:12 |
Iedere drie meter klemmetjes, boutjes en moertjes op exact de goede plek zodat het straks weer mooi recht hangt is best een uitdaging hoor. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 15:14 |
Boutjessss moertjessss klemmetjessss snoertjesssss ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 15:20 |
Kan ik mijn fiets in een IC gewoon op het balkon achterlaten en zelf in de coupé zitten, of krijg ik dan ruzie? ![]() | |
dennistd | maandag 26 oktober 2015 @ 15:22 |
Kan gewoon hoor, conducteur zal wel vragen van wie die fiets is. En als er geen antwoord komt wordt ie op het volgende station uit de trein gegooid ![]() | |
Prins_Pils | maandag 26 oktober 2015 @ 15:24 |
Ik blijf er zelf eigenlijk altijd bijzitten maar dat is meer tegen het omvallen in wisselstraten. Daarom zet ik hem ook altijd op slot tegen het wegrollen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 oktober 2015 @ 15:37 |
Hoest nou met je abonnement afgelopen? | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 15:50 |
stond gewoon klaar vanoggel. Waar een beetje dreigen al niet goed voor is ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 15:51 |
Het is alleen wat vervelender als dat slot dan kapot gaat. Laatst had iemand met een ketting zijn fiets vast gelegd in de trein, alleen bleek de sleutel kapot te zijn toen hij in Dordrecht er uit wilde. Toen ging de fiets mee terug naar Den Haag zonder eigenaar | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 16:07 |
Laatste update is van 13:00, mag ook wel weer eens bijgewerkt worden inmiddels. | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 16:56 |
Inmiddels zijn ze natuurlijk allang weer vrij. Het is al vier uur geweest hè ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 17:16 |
Ja, vast ![]() | |
Xetran | maandag 26 oktober 2015 @ 17:32 |
Maakt het uit of je wel of niet uitcheckt als je gratis reist op sov? Ik heb namelijk echt geen zin om deze hele week trappen op en af te lopen alleen vanwege die werkzaamheden ![]() | |
dennistd | maandag 26 oktober 2015 @ 17:34 |
Je moet gewoon inchecken in principe. Welk station bedoel je dan met die trappen? | |
Xetran | maandag 26 oktober 2015 @ 17:34 |
Arnhem zuid, die heeft beneden geen palen en is op een achterlijk hoog viaduct. Ik ben niet gek ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 17:44 |
Fietsvraag 2: Ik hoop toch echt dat dat niet over is gegaan naar een chipkaart... ik vertrek om 8:53, dan is het nogal lullig als ik niet meekan omdat de spits nog niet afgelopen is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 18:07 |
Daar moet je niet op letten, dat doet niemand. Conducteurs helemaal niet. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 18:08 |
Nee dan konden ze van mij ook mooi de klere krijgen idd. | |
dennistd | maandag 26 oktober 2015 @ 18:10 |
Meestal worden in zo'n geval wel mobiele palen bij de bussen neergezet. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 18:12 |
en hogehakkenkutwijven die hun vouwfiets als een shoort makeshift stormram gebruiken omdat ze zelf niet kunnen klokkijken of prioriteiten stellen, die mogen ook uit de genenpool verwijderd worden. | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 18:19 |
Wijven op hoge hakken! ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 18:26 |
Als je ermee moet inchecken werkt het pas vanaf 9:00 waarschijnlijk... | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 18:27 |
Fetisjist ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 18:35 |
Trap je gewoon het poortje open he ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 18:36 |
Daar is de normale kaart voor ![]() Anders maar gewoon zwartfietsen. | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 18:40 |
Gewoon gaan spoorfietsen ![]() | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 18:46 |
Sinds vandaag is de reisplanner van Deutsche Bahn opgenomen in Google Flights. ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 18:46 |
Het is dat 100km net ff te ver is om op de fiets te doen, anders was dat een prima alternatief ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 26 oktober 2015 @ 18:54 |
Of een essen kaartje kopen, of een kidsvrij abonnement aanschaffen en je hebt een passagekaart voor heel het jaar.... | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 18:57 |
wat doe ik ![]() ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 19:01 |
Gaaf! Dit werkt een stuk sneller dan de (tegenwoordig) beroerd langzame Google Maps ![]() | |
Xetran | maandag 26 oktober 2015 @ 19:05 |
die duw ik gewoon omver, opdonderen. ik zal wel zien of er palen gaan komen, en anders rij ik wel zwart met de bus. wat een systeem ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 19:08 |
Het lijkt er trouwens op dat er nu één spoor beschikbaar is bij Barneveld Noord en de treinen tussen Apeldoorn en Amersfoort weer gedeeltelijk gaan rijden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:15 |
"Vechten in de trein blijft het mooiste wat er is" Gijs Scholten van Aschat
| |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 19:22 |
Ben je dan al een fetisjist? ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 19:23 |
Ik ben wat socialer dan de gemiddelde mobiele dranghek-gebruiker ![]() Zo ver naar voren als mogelijk is ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 19:26 |
Je kunt nog altijd af gaan geven op sleepkoffergebruikers ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:26 |
Ja, de gemiddelde fietsforens vindt van zichzelf dat hij socialer is dan de gemiddelde fietsforens. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:27 |
Ander keertje. Die moeten ook dood inderdaad. Zou je een complete Oatmeal-poster van kunnen maken. | |
DeaDLocK2K | maandag 26 oktober 2015 @ 19:27 |
Ik had lekker de 140 naar huis. 9 minuten eerder in Zwolle dan normaal <3 | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 19:28 |
Er zijn altijd mensen boven het gemiddelde. | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 19:35 |
Alleen is dat gemiddelde wel op een heel erg laag getal vastgesteld ![]() | |
Nattekat | maandag 26 oktober 2015 @ 19:36 |
Gelukkig ben ik geen fietsforens. De laatste keer dat ik mijn dranghek mee heb genomen is 2013 ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:40 |
Legendarische taferelen zijn dat altijd ja ![]() ![]() | |
Xetran | maandag 26 oktober 2015 @ 19:47 |
die lusters die niet snappen wat een fietsteken op de deur van een trein is zijn ook leuk. zit je daar voorin een ddz in de spits, weet je hoe tering krap ![]() | |
dennistd | maandag 26 oktober 2015 @ 19:47 |
Totdat ie de volgende keer ondanks aangekondigde stop gewoon doorrijdt in Zwolle. Zal niet de eerste keer zijn... | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:50 |
+ = Lutser ![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 19:50 |
Rukt mij niks ![]() | |
bork | maandag 26 oktober 2015 @ 19:56 |
Google Maps is inderdaad rampzalig geworden, dit is wel ok maar werkt (nog) niet goed. Ik moet eerst naar Amsterdam van Utrecht om via Utrecht weer naar Keulen te kunnen reizen met de trein. | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 19:59 |
die nieuwe 3D-maps is volgens mij door Satan himself geprogrammeerd. Als ze dit uit kunnen bouwen naar de middel-grote stations in de buurlanden en de kleinere stations in Duitsland zijn ze al een heel eind ![]() | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 20:15 |
Ik snap niet wat voor problemen jullie hebben met de (ver)nieuw(d)e Google Maps? Hier werkt dat ding gewoon prima? Wel in Google Chrome... | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:30 |
Normoal proat'n! | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 20:31 |
ProRail en NS hebben een voorstel gedaan om het groeiende probleem met betrekking tot reizigersafhandeling op Schiphol. http://www.tweedekamer.nl(...)19804&did=2015D40280 | |
DeaDLocK2K | maandag 26 oktober 2015 @ 20:35 |
Woar hej't ooover! | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:36 |
Ik kan ja niks met zoon nummertie. | |
HaverMoutKoekje | maandag 26 oktober 2015 @ 20:38 |
stijgpuntcapaciteit! Wie verzint die uitdrukkingen? Ik kom bijna dagelijks op Schiphol, maar enige waar ik last van heb is domme lui die stilstaan midden op roltrap met grote koffers en alles zo blokkeren | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:39 |
Domme mensen zijn overal een stijgpuntcapaciteitsbegrenzende factor. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:41 |
Ook daalpuntcapaciteitsbegrenzend overigens. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 20:42 |
Wil jij de capaciteit van mijn stijgpunt eens zien hmm? ![]() | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 20:43 |
Zo heet dat gewoon ![]() Het zal wel een te letterlijke vertaling zijn van het Engelse 'Elevationcapacity' | |
DeaDLocK2K | maandag 26 oktober 2015 @ 20:43 |
EN DAN MAG IK GEEN 140 ZEGGEN?!?!?!?!?!? | |
HaverMoutKoekje | maandag 26 oktober 2015 @ 20:43 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 20:45 |
![]() Niet? ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:52 |
komen die paaltjes ook nog eens bij, die dan weer onhandig zijn met grote koffers. | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 20:54 |
al kun je je afvragen wie er dan onhandig is met wie ![]() | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:54 |
Stijgpuntcapaciteitsbegrenzende palen. Het is wat. | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:55 |
Ja hoor, roep het zo luid je kunt, maar schrijf het niet. Schrijf dan honderdveertig of zo. | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 20:56 |
![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:57 |
die toeristen, waarvoor de ov-chipkaart universitaire algebra is | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:57 |
hoeveel scrabble-punten zijn dat? | |
Duvel | maandag 26 oktober 2015 @ 20:57 |
Minstens 30 cm. | |
derLudolf | maandag 26 oktober 2015 @ 20:58 |
Zit geen x of q in helaas. | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:58 |
Gelukkig moet ik altijd perron 1 of 2 (op Schiphol) hebben en moeten de toeristen (tenzij ze weer eens de trein naar Amsterdam Zuid/Rai nemen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door boriq op 26-10-2015 21:06:54 ] | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:58 |
Valt mij nog tegen, iedereen heeft er hier toch 30? | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 20:59 |
weer even ontopic met deze sudoku voor de eckte eckte HC's onder ons.![]() | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 21:02 |
Penis Poepkop door de bocht hoor ![]() | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 21:03 |
Voor zolang dat duurt natuurlijk ![]() Het knelpunt gaat op spoor 1/2 ontstaan namelijk aldus ProRail & NS | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:04 |
Dat las ik ja, terwijl ik het juist bij 3/4 zou verwachten vanwege de drukte ri. Amsterdam Centraal | |
Dr_Flash | maandag 26 oktober 2015 @ 21:06 |
Weesp? Waar gaat dit defuq over? ![]() | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:06 |
Schiphollywood | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 21:10 |
Dat wordt weer teruggedraaid als het af is vermoed ik. Je hebt nu nogal wat ongewenste kruisende bewegingen. Treinen vanaf Hoofddorp Opstel wil je graag door het midden. | |
James1988 | maandag 26 oktober 2015 @ 21:10 |
Hoog tijd om die Noord/Zuidlijn door de trekken naar Schiphol. Dan gaan de toeristen daarin omdat het een overstap scheelt. | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:11 |
De plannen die er liggen spreken niet van de N/Z naar Schiphol | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 21:14 |
GVB zelf wil liever een oost-west-lijn | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:15 |
En dan de IC's tussen Schiphol en Duivendrecht (ri. de Noord/Oost) op het binnenspoor? | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 21:16 |
niet allemaal. De IC Den Haag - Schiphol - Flevopolder - Zwolle - Groningen/Leeuwarden wil je ivm Hoofddorp via de buitensporen hebben | |
DeaDLocK2K | maandag 26 oktober 2015 @ 21:20 |
Ze moeten er gewoon beiden komen. Echt. En als ze nu niet beginnen dan is het te laat en kunnen we allemaal weer duisent klagen, tegen die tijd is het nog voller gebouwd, de herinrichting van de A10 zuid komt er nu toch aan, alles samenpakken, klaar. | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:22 |
Klopt, maar die kun je vanuit Den Haag vlak na en naar Den Haag vlak voor Schiphol toch doorwisselen? Is er uberhaupt al iets van een provosorisch sporenplan voor hoe Hoofddorp-Duivendrecht er als alles klaar is uit gaat zien? | |
boriq | maandag 26 oktober 2015 @ 21:22 |
N/Z zul je niet gaan zien, oost-west daarentegen maakt een zeer goede kans ![]() | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 21:25 |
Hoofddorp-Opstel - Rai -> Midden Hoofddorp-Opstel - Lelylaan -> Maakt niet uit Nieuw-Vennep - Rai -> Buiten Nieuw-Vennep - Lelylaan -> Buiten | |
Peterselieman | maandag 26 oktober 2015 @ 21:27 |
Die wil je ook op midden hebben ivm HSL HSL - Lelylaan -> Buiten | |
b2py | maandag 26 oktober 2015 @ 21:31 |
In principe maakt het niet uit, is net wat lekker uitkomt in de dienstregeling. En de HSL wil je altijd buiten, ook als het naar Zuid gaat. | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:36 |
Sneller dan verwacht ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 01:20 |
Ha! Twee weken terug werden twee GtbV-claims voor ICd afgewezen, omdat ik 'niet genoeg vertraging' zou hebben gehad. Daar heb ik bezwaar tegen gemaakt en nu zijn ze alsnog toegekend ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:48 |
"Dames en heren, er zijn wat problemen met de locomotief. De machinist gaat proberen deze op te lossen door de locomotief te resetten, een ogenblikg geduld alstublieft." Natuurlijk gebeurt dat net op een plek waar de trein normaal hard door een bocht gaat, dus ik zit nu hartstikke scheef. ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:36 |
![]() ![]() | |
Yreal | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:42 |
dus de icd is stuk, schokkend... | |
Viezze | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:53 |
Ik begin maandag aan mijn nieuwe baan, moet dan eigenlijk met de ICD maar dat is dus nog steeds Russische roulette ![]() | |
derLudolf | dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:38 |
Ik zou alvast een nieuwe sollicitatiebrief schrijven ![]() [ Bericht 64% gewijzigd door derLudolf op 27-10-2015 11:39:26 (verkeerde quote) ] | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:55 |
Na 1u45 te hebben stilgestaan eindelijk weer op weg. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:01 |
Gewoon weer lekker naar huis joh. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:05 |
Hoe doe je dat? Ik heb ook een afgewezen vertraging terwijl ik toch echt te laat was Ik denk echter dat het er mee te maken heeft dat ik pas op de terugweg heb uit en ingetjekt.... (om zodoende dus degressie te hebben) | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:22 |
Ik heb gewoon netjes in- en uitgecheckt, en tegen NS op Twitter geklaagd dat m'n claim was afgewezen. Zij hebben 'm opnieuw ingediend ('lukt waarschijnlijk niet maar we kunnen het proberen') en nu is hij wel toegewezen. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:28 |
Dus als je die degressie truc doet kan je het dus sowieso wel vergeten, wat een tieveritusbende is die pleuris NS zeg... ![]() | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:21 |
Dus jij houdt de boel voor de gek en vervolgens is het een bende bij NS? ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:41 |
Dus als ik gezegd had dat ik zo laat aankwam haast had en vergeten ben uit te checken en daar pas weer bij het inchecken achterkwam had dat voor jou een verschil gemaakt? | |
Blistering | dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:21 |
http://nos.nl/op3/artikel(...)-naar-rotterdam.html Whehehe ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:15 |
Een illustratie van hoe traag de huidige Benelux tussen Amsterdam en Rotterdam is: Met +30 uit Amsterdam vertrokken. Bij vertrek uit Rotterdam was hier nog maar +8 van over http://somda.nl/forum/17352/p556761/Opvallende+dingen+27+oktober/ | |
Ireyon | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:22 |
Zucht.. stomme kneus. Hoe zou die daarna eigenlijk verder zijn gegaan? Doet de Blijdorpboog het nog? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:24 |
Ja die doet het en nee die hebben ze niet genomen. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:29 |
Nee tuurlijk niet. Van Rotterdam naar Den Haag gaan er zandkorrelmiljard treinen per uur. Kies maar. | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:39 |
Dan heeft de machinist van de trein niet gelet op de stand van de koeienkop | |
James1988 | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:41 |
Als die er is... En ben je dan sowieso niet veel te laat om nog te remmen voor je het wissel op gaat? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:43 |
Ja. | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:43 |
dat dus. PSM raaskalt | |
Peterselieman | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:43 |
Bij mijn weten was die er rond Moordrecht wel, maar het kan zijn dat ie weggehaald is hangt er vanaf hoe snel de trein reed natuurlijk en vanaf welke afstand de koeienkop zichtbaar is | |
spectrumanalyser | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:52 |
een trein die verkeerd is gereden. dat is geen optie bij het maken van een keuze tijdens 't invullen van het geld-terug-bij-vertraging formulier. Oorzaak: "trein is verkeerd gereden" De Gerard Kemkers grappen kunnen van stal gehaald worden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:53 |
Het is gewoon geen taak van de machinist om te controleren of het wissel wel goed staat. | |
Salatrel | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:54 |
kan bevestigen dat die daar niet (meer) staat |