#ANONIEM | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
derLudolf | donderdag 1 oktober 2015 @ 23:58 |
Mono beviel je toch beter, treinhoer? ![]() | |
derLudolf | vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:02 |
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden? Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen. Misschien daar in Grunn iets vergelijkbaars? | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2015 @ 01:55 |
Ach, het was weer tijd voor iets anders ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:02 |
http://nieuws.ns.nl/ns-zet-in-op-betere-spreiding/ NS zet in op betere spreiding | |
Kansenjongere | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:03 |
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:07 |
Falende overheid bedoel je die eerst de SOV wilde afschaffen, vervolgens die opdracht dusdanig laat verstuurde dat het met een jaar uitgesteld moest worden en na een halve dag vergaderen met de oppositie opeens naar buiten komt met oh jah het ding wordt niet alleen niet afgeschaft dus die 25% reizigers gaan er niet af, maar uitgebreid waardoor je 5% meer reizigers gaat krijgen. Anders was dit probleem er gewoon niet geweest. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:08 |
En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op. | |
Kansenjongere | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:15 |
Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:51 |
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn. En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af. | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:56 |
Wel een deel.. | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:12 |
Ander vervoer zoeken. Of dichter bij de studie gaan wonen. Of dichter bij huis studeren. | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:15 |
Zeker, alleen schiet dat niet erg op. Volgens NS kunnen ze pas in september 2016 de baan weer op. | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:37 |
Dat is toch de drukste periode? ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41 |
"Dames en heren het volgende station is Nijmegen! Na een korte stop.." LEUGENAAR | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41 |
Juh, het is nu alweer rustiger aan het worden gelukkig. Eerste paar weken was het wel een paar keer propvol, zelfs op dat infantiele terintraject waar ik forens. | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:58 |
Ja, alleen is het wel een planning van NS, die planning wordt natuurlijk niet gehaald, dus komen ze straks vlak na de drukste periode in dienst. | |
DriekOplopers | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:20 |
Dit komt voort uit een groter interview met het Financieel Dagblad. Mensen die de tekst van dat interview willen, sturen mij een PM. Nee, geen dank. Graag gedaan. ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:30 |
Die bakken zijn voor het eerst uit dienst gegaan omdat ze al rotte vloeren hadden. Bij de twee herindienststellingen hebben ze wat kunnen redden met traanplaat, maar het is echt geen houden meer aan. Die dingen hebben een behoorlijke revisie nodig... | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:10 |
En dit natuurlijk. Dat hele 1B verhaal blijft een vreemd verhaal. Er zijn machinisten die toch willen dat er een hoog sein komt, anderen willen juist een infrarood installatie om het sein zelf af te schieten. In mijn ogen is het gewoon een sein als alle anderen. Je staat een minuut voor vertrek klaar om te vertrekken en dan moet je de kop er bij hebben. Ik heb mijzelf aangeleerd om bij vertrek altijd te blijven staan in de cabine, tot ik het vertrekproces kan starten. Eerst kijken of je sein uit de stand stop is, dan fluiten uit het raam, deuren sluiten, nacontrole, en dan kijk ik nog een keer naar mijn sein, en dan kan ik bij groen(varianten) of geel(varianten) vertrekken. Na elke sts wordt er een onderzoek gedaan, wat mij tegenstaat is dat die niet worden gedeeld met het personeel. DB Schenker heeft een maandblad voor personeel in de kantine met nieuwtjes etc. Daar worden juist wel sts'en en onderzoeken in gepubliceerd voor de bewustwording. Of dat nu helemaal de oplossing is weet ik ook niet, maar je krijgt wel een beter beeld bij de gevaren enzo. Heeft wel iets in mijn ogen. Ik wilde gisteren nog iemand quoten over rood-knipper. Hij staat nog wel in het handboek/seinenboek. Die geldt voor werktreinen inderdaad. Naar horen zeggen wordt rood-knipper echter weinig meer gebruikt. Op zich is een studie dan wel handig om te kijken of rood-knipper een gunstig effect zou hebben om in plaats vast rood te staan. Lijkt me vooral op grote emplacementen in het donker erg irritant, omdat je dan overal 'prikkels' hebt. Maar misschien ben je dan juist extra alert, wie weet. Ik ben geen onderzoeker. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 11:10:53 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:12 |
Hopla, en de samenleving mag het weer op gaan lossen ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:23 |
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken. Wat ons betreft dus niet. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:27 |
Waarom plan V niet een paar maanden langer, serieus, dat rijd al zolang rond..... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:29 |
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:31 |
ja dat snap ik dus ook niet. Nu moet het ineens halsoverkop van de baan af omdat het onveilig is bij een overwegbotsing. Dat was de afgelopen halve eeuw nooit een probleem. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:35 |
Dan moet je bij Driek zijn! | |
MPG | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:46 |
NS-topman: scholen, los ons probleem op! | |
Gezicht | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:47 |
Zal wel feest worden tussen Roermond en Maastricht als de Plan V's er uit gaan. Iemand enig idee waarmee ze het gaan vervangen? | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:49 |
Alle restjes die ze hebben denk ik. Er is niks. | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:52 |
Overheid faalt, zie eerder dit topic. En die V's halen september 2016 toch niet. Dus ik weet niet wat voor ideeën jij hebt maar ik zie er niet zoveel.. Enige is duimen voor een eerdere inzet van de FLIRT dan december 2016. | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:55 |
Geef je NS ook nog even de suggestie om Plan V vanaf december in de sprinter Zwolle-Amsterdam in te zetten? Dat is een sprinter zonder overwegen, dus is er geen enkel gevaar. En je speelt er redelijk wat SLT mee vrij ![]() | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:28 |
Je vergeet Diemen | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:40 |
Zijn alleen overwegen het probleem of spelen er ook nog andere dingen? Zoals niet door de APK komen? | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:42 |
Dan rij je maar via de Watergraafsmeer, sluit de overweg af of draai je de bestemming om met de 5700 (Utrecht-Weesp-Den Haag). | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:43 |
Dat is kruipsnelheid daar | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:05 |
Alleen overwegen. Van de stellen die nu nog tijden verloopt de uiterste revisietermijn overwegend in de loop van 2016. | |
Ajaxfan | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:05 |
Mwah de IC's gaan er soms toch redelijk vlot doorheen daar. | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:12 |
ja, maar die hebben allemaal wel een baanschuiver. Voor het stoppertje is dat minder noodzakelijk | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:19 |
Den Haag CS - Schiphol/Amsterdam CS is er toch alleen dat kleine boerenoverpadje bij Delft? Of is die weg met de nieuwe tunnel? | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:22 |
Sinds wanneer ligt Delft op de lijn Den Haag CS - Schiphol/Amsterdam CS? Voor wie nog een echt overwegloze sprinterverbinding zoekt: Hoofddorp-Duivendrecht-Almere. [ Bericht 41% gewijzigd door ReisT op 02-10-2015 13:28:48 ] | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:44 |
Zaandam - Den Bosch Edit: achteraf twijfel ik over Geldermalsen.. [ Bericht 4% gewijzigd door b2py op 02-10-2015 13:58:37 ] | |
Treinhoer | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:03 |
Ja ik bedoelde Rotterdam CS, excuus ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:16 |
Stomme gedachtenkronkel.. Kan Frankrijk niet wat mat uitlenen? Spanning komt overeen, profiel geloof ik ook..Alleen de beveiliging niet .. Of zoals 15 jaar geleden: Belgische IC rijtuigen op de 1900... | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:23 |
Rijtuigen huren zou kunnen (locs zijn er genoeg) maar dat is voor NS vast te veel gedoe voor zo'n korte periode.Zaandam is geen beginpunt en er ligt nog zeker een tiental overwegen tussen Houten en Den Bosch. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:03 |
Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen. Overwegvrije sprinters zoeken? Waarom? Alsof het honderden keren per dag gebeurt dat er wat mis gaat op een overweg. Klinkt lullig, maar een kleinigheidje hou je toch. Zaandam geen beginpunt? Onwil. Er is geen enkele reden waarom Zaandam geen beginpunt zou kunnen worden. Zo moeilijk is het allemaal niet. Een beetje mee willen denken richting de reiziger, dat is alles wat er gevraagd wordt. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:08 |
Of Hoek<->Hoek strand doen met een Vtje, en overstappen op Hoek voor de laatste halte , speel je ook weer een SLT mee weg.... | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:15 |
Als het in overleg was gegaan had NS niet als de sodemieter extra sprinters hoeven bestellen.. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:24 |
Maar is het dan zo dat een rezigerscollectief eenzijdig kan besluiten "Vervoer nu maar twee keer zo veel van ons. Geld kijken we later wel een keer naar"? ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:36 |
Het is toch echt wel zo gegaan. Toen de huidige excuuscoalitie zijn meerderheid in de 1e kamer verloor moesten dit soort concessies gedaan worden, overnight en zonder overleg met NS. En ze krijgen er ook wel extra geld voor natuurlijk, dat is het punt niet, maar het is de hele reden dat NS versneld extra sprinters heeft aangeschaft en het was nog een geluk bij een ongeluk dat het hele verhaal redelijk laat in het politieke jaar kwam, anders hadden ze nu al met de gebakken peren gezeten. | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:37 |
Dat. | |
TemulMelvin | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:31 |
Bovendien konden de MBO'ers gewoon binnen het huidige contract toegevoegd worden, NS heeft daar niets over te zeggen. Komt nog bij dat het eigenlijk nog goedkoper moet, OCW wil een goedkoper contract. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:31 |
de overheid heeft zelf gevraagd om de Mat '64 van het spoor te laten verdwijnen. | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:41 |
Des te meer House of Cards ik kijk, des te meer spelletjes ik zie bij de overheid. | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:53 |
... kort voordat de stoomtrein van Huider langs de overgang vennewatersweg te Heiloo passeerde ... mensen bleven net zo lang op het spoor staan totdat de bomen dicht gingen. en keken slechts in de richting van de stoomtrein. ![]() | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:56 |
Ah, dus daarom stonden we daar zo plotseling stil. | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:56 |
Wat een debielen. | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:58 |
Ja, toen kwam NS dus met december 2015. Waarom? Ze hadden ook een andere datum kunnen noemen. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:40 |
Er is recentelijk aan het spoor geklust in Deventer, maar spoor 4 is niet helemaal goed teruggelegd denk ik. Sinds een paar weken knerst en knerpt het er op los ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:48 |
Mee eens, kom er net overheen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:50 |
Het verlopen van de revisietermijn. Ze moeten nou een grote beurt waardoor ze weer 15 jaar mee zouden kunnen, dat is het gewoon niet waard. | |
b2py | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:00 |
Het is gewoon onrealistisch om die meuk nog op het spoor te houden. Gewoon hopen op eerder inzet van de FLIRT. | |
ReisT | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:01 |
Nogmaals, die verloopt niet in december, maar pas in 2016, voor een deel pas in 2017. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:13 |
Ik mis nog steeds een argument, anders dan arbitrair gelul over een revisietermijn. Het is gewoon nodig, okee. Die boel tieft echt niet van vandaag op morgen in duizend stukken uit elkaar, als er nou IETS aangetoond is de afgelopen vijftig jaar.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:18 |
Ja en dan komt Driek schreeuwen dat ze onveilig zijn, het is ook nooit goed. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:19 |
Trouwens ik probeerde net saldo bij te laden, 100 erbij, maar dat kan dus niet meer bij een automaat? Vorige week nog wel. Moet ik nou drie keer per week naar een automaat? | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:28 |
automagisch oploaje | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:30 |
Kan er geen 100 euro meer op een kaart staan of kun je geen 100 euro in één keer opladen? In het laatste geval kun je het dan toch in drie zetten achter elkaar doen, 40+40+20 ofzo? Of 50+50? Is wel extra gedoe dat nergens voor nodig is imho ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:34 |
Creditcard van de zaak, daar werkt dat niet bij. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:34 |
Geen honderd meer erbij. Max aanvullen tot zestig kon ik. Bij het loket kon het wel. | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:01 |
mja, een deel van het park kan de winter gewoon door, maar ik schat in dat het aantal reserveonderdelen erg laag is, waardoor binnenkort gebreken niet meer gerepareerd kunnen worden | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:01 |
de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd. ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden. de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64 | |
spectrumanalyser | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:05 |
het aantal reserveonderdelen is juist ruim voldoende. afgelopen jaren zijn grote hoeveelheden Mat '64 gesloopt en daarbij zijn goede, bruikbare onderdelen vooraf verwijderd. er is momenteel zelfs een Mat '64 in reparatie. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:12 |
De "minister" bemoeit zich al sinds jaar en dag niet meer met het spoor. De "minister" heeft geen idee wat het verschil tussen Mat'64 en Plan V is. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:13 |
de "minister" was er als de kippen bij om dat hoofdpijndossier over de schutting te flikkeren naar haar staatssecretaris. Kutwijf. | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:17 |
Met elk ander treintype had de boel net zo goed in gruzelementen gelegen daar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:18 |
![]() ![]() Ook dat nogeens ja. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:22 |
Dus weer overheidsgeneuzel ook. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:25 |
en dus weer arbitrair, weer regeltjes boven mensen, weer willekeur, weer incompetent. | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:28 |
Business Card met rekening achteraf? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:28 |
Wordt aan gewerkt. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:29 |
Maar ik vind dit net zoiets als Fles z'n issues met het opnieuw opladen van hetzelfde abo. Waarom kan dit niet gewoon. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:30 |
Reizigersgemak staat niet op 1, 2 of 3. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:31 |
En hier kón het wel gewoon maar het is dus niet meer zo. Net als het weghalen van die automaten, reizigers pesten is het. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:31 |
We zijn het weer eens eens. Was lang geleden ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:32 |
Ja, jij was twee weken weg, ik zat hier een beetje zonder erectie op de bank te wachten op witty antwoorden van iemand maar nee hoor ![]() | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:33 |
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:35 |
Ik niet want ik hou ervan maar in zijn huidige vorm hadden de papieren alternatieven nooit weg mogen gaan en ook die 50 cent extra had nooit in rekening gebracht mogen worden. Afgelopen weekend had ik vrienden uit de VS te logeren en we zijn heel cheesy naar Madurodam gegaan zondag en ohmijngod de hoeveelheid moeite die ik moet doen om drie anonieme chipkaarten te regelen zodat ze met korting met me mee konden reizen. Wtf zeg. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:35 |
ja ik had kutdanny gezegd op een plek war hij mee las ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:36 |
Lekker in je hol he, dat STOKpaardje ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:36 |
Ik zal morgen even langs de supermarkt een berg wc-papier halen en zijn huis TP'en ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:40 |
ja je moet wat op de zaterdag nu he ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:41 |
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee.. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:42 |
Godverdomme nou ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:43 |
taht's your problem right there | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:43 |
Ja, 7,50. Echt grmbl. En dan moet er dus voor een retour Den Haag ¤40,- opstaan (18,60 per enkele reis geloof ik?) en dan komt er nog natuurlijk nog ¤16,- bij omdat dat het minimumincheckbedrag is. Dat is geld wegknikkeren. En Amerikanen strooien opzich wel harder met geld dan Nederlanders maar zó gek zijn ze nou ook weer niet. | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:44 |
¤6,- minimumincheck want ze reizen met korting met je mee. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:44 |
¤16,- want anonieme chipkaart. | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:45 |
Dat maakt niet uit. Korting reizen = ¤6.- minimumincheck ![]() | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:46 |
Zie je, zelfs hier weet niemand zeker hoe het werkt. M.a.w.:
| |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:46 |
Dat is nog steeds opgeteld ¤18,- en ik vind het een hele bak met knaken. Vooral omdat 2 van hen denk ik niet nog eens naar Nederland komen in de tijd dat zo'n anonieme kaart geldig is. Echt. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:47 |
Waarom kan ik trouwens met mijn ROSkaart niet inchecken als er 20,75 op staat? Nou moet ik die kaart in de bus op maken ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:47 |
@ Duvel Niet mee eens, ik vind het ook handig op een paar kleine dingetjes na ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:48 |
Huh, dat zou gewoon moeten kunnen. | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:48 |
Tevens:
| |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:51 |
dacht ik ook ja. Maar minimumbedrag 20 euro plus goedkoopste ritje = meer dan 20,75. Zoiets moet het zijn denk ik. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:52 |
Wat is een ROSkaart? | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:52 |
Reizen Op Saldo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:52 |
Goedkoopste is ¤2,60 geloof ik? Deventer->Deventer Colmschijt? | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:53 |
Mag je gratis mee een manege in. Nee wat pilsie zegt ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:53 |
Nee dat kan het niet zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:54 |
wat kost Hengelo - Hengelooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooost? Kon ook niet | |
Prins_Pils | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:55 |
Een gegeven ros niet in de bek chippen? ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:55 |
Je kunt inchecken met 16 euro, en dan gewoon lekker gaan reizen. Als je meer dan 16 euro verreist komt je saldo negatief uit, dat kan tot -4 euro. De maximale prijs van een enkeltje 2e klas is iets van 24 euro, dus dan kom je al een heel eind. Als je niet kunt uitchecken omdat je zo ontzettend veel gereisd hebt kun je die kaart gewoon wegtyfen ![]() | |
bork | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:57 |
Nou ik kan wel wat hulp gebruiken morgen. In dat geval van die anonieme ov-kaarten in een slimme bui hebben we er vorig jaar voor zo'n geval 3 voor 2,50 of zo aangeschaft enfin een aanbieding, ik zag de bui al hangen. | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:58 |
Bij Syntus is het zelfs maar 10 euro instaptarief. Ik denk dat er iets met je kaart mis is.. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:13 |
Ook dat is NOOIT mijn schuld. in de ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:51 |
Ik zeg ook niet dat het jouw schuld is... | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:05 |
Virgin Trains (West Coast) gaat automatisch GtbV uitkeren aan reizigers die een ticket met treinbinding hebben gekocht via hun website of app. | |
Xetran | zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:50 |
Wtf is er in Arnhem gebeurd dan? Ns poortjes met Arriva paaltjes achter de barrière? ![]() Sowieso was het al niet te doen aangezien ze de helft van de doorgang hebben afgesloten voor de ombouw.. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:21 |
Ja, en wachten op een brief van TLS, of je ff 79ct overmaakt. Zoals ik had bij een negatief saldo ![]() | |
Salatrel | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:00 |
Wie het weet mag het zeggen ![]() ![]() ![]() | |
lyolyrc | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:10 |
Was een groepsretour geen betere keuze geweest? | |
MTL | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:10 |
Nee,nog niet in werking zijnde Arriva poortjes met wel werkende Arriva paaltjes er achter geloof ik ![]() De gele poortjes zijn van NS, de grijze worden Arriva/Breng. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:12 |
Nooit over nagedacht! Dom. Ach jah, niet mijn geld. | |
GlennQuagmire | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:33 |
Slovenie. De Savavallei mss? | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:12 |
Weet iemand hoeveel een retourtje platskart (3e klasse) Hurdegaryp- 海口 Haikou kost? Ik neem aan dat ik het beste via Kazakhstan kan reizen, dat is sneller en wellicht ook goedkoper? Op www.seat61.com kom ik er niet uit. http://mapy.cz/zakladni?x=110.1708263&y=20.0632493&z=9 | |
CudiKid | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:20 |
![]() | |
Yreal | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:24 |
en toen kreeg ik een boze brief van de translinkboeven of ik de 69cent in de min even wilde overmaken... ![]() | |
Salatrel | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:37 |
Slovenië is correct.. Zidani Most was volgrns mij dichtbijzijnde station trein had iig Ljubljana als eindbestemming | |
Xetran | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:43 |
Arriva heeft helemaal geen poortjes toch? Ik zag alleen NS-poortjes met daarachter paaltjes van Arriva. Maar dat werkt dus geen meter omdat die mensen die bij de (trage) paaltjes van Arriva inchecken de rij ophouden doordat die paaltjes recht voor de uitgang van de hiervoor genoemde poortjes staan ![]() En zie überhaupt maar daar te komen zodra de NS-poortjes dichtgaan,. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:53 |
Ja, jij ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:54 |
Gaat dat zo een teringbend worden als op Duivendrecht met GVB/NS? In Parijs hebben tenminste nog een ijzeren gordijn lopen over de hele lengte van station met de combi RATP/SNCF | |
mschol | zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:55 |
poortjes achter poortjes? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:14 |
Zo'n bende gaat het hier in Deventer ook worden, en daar hebben we Arriva niet eens voor nodig. Er staan nu ,maar lieefst vier poortjes bij de achter-uitgang, waarvan er eentje stuk is. En die moeten dus door zowel de ingaande als de uitgaande verkeersstroom gebruikt gaan worden. Tel uit je winst. | |
Xetran | zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:17 |
Nee, Arriva heeft enkel paaltjes en geen poortjes zo ver ik zag, maar om daar bij te komen moet je (denk ik) dus wel inchecken bij NS zodra die van hun dicht gaan? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:26 |
Via Kazachstan kan niet want daar is geen internationale spoorverbinding naar China. Je moet dus eerst via Mongolië naar Peking. Dat staat vast wel uitgelegd op seat61.com. En daarna moet je met binnenlanse treinen. Die kun je opzoeken op https://kyfw.12306.cn/otn. Helaas kan je in China niet gemakkelijk verbindingen met overstappen boeken, en een directe trein is er niet, dus je zal wat moeten puzzelen. En Haikou ligt natuurlijk op een eiland, dus dat wordt sowieso varen met de boot ipv. platskartny 硬卧. ![]() Afijn, wat kost dat nou? Ik heb geloof ik gehoord dat Moskou-Beijing maar een paar honderd euro kost als je derde-klas reist. Treinreizen in China een paar tientjes. Dus puur aan treinkaartjes gok ik op ongeveer 1000 euro voor Moskou-Haikou en retour. Hoe duur het is om naar Moskou te komen vanaf Hurdegaryp weet ik niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 13:26:23 ] | |
b2py | zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:29 |
Ga gewoon met onze vrienden van China Southern, vlieg je ook nog in een A380! (Alleen in de periode april/mei - september/oktober) | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:17 |
Ik heb zo'n brief ook eens gehad, toen ging het over een whopping 18 cent. Ik heb die brief anderhalf jaar laten liggen voordat ik dat geld naar ze heb overgemaakt. Ik was die brief helemaal vergeten, tot ik 'm weer tegenkwam tijdens wat opruimen. ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:18 |
Jezus ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:21 |
uitgebreid excuusbrief getikt en 1 cent boeterente toegevoegd? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:23 |
Is in Deventer de spits niet zo zwart wit als in Parijs? | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:28 |
zwart wit ![]() | |
MTL | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:45 |
Zoals ik al zei: de grijze poortjes zijn van Arriva en de gele van NS. Je checkt straks dus gewoon in bij het poortje van de betreffende vervoerder. Plaatje via Google: ![]() Het meest linkse poortje op de foto zie je nog net een beetje geel van NS (een klein streepje). De grijze voorstukken zijn dus van Arriva/Breng. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:46 |
Als in 1 richting, aankomend toekomend ...enz
| |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:46 |
Maar dat is toch totally ruk geregeld? ![]() | |
b2py | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:47 |
Finland to liberalise passenger rail sector FINLAND's transport and communications minister Mrs Anne Berner announced on October 1 that the government will introduce legislation next year to end VR Group's monopoly on passenger services. Berner says her ministry is now looking to "find the most viable model for Finnish conditions," and proposals for a new structure will be revealed in Spring 2016 which will seek to clarify the roles of different players in the sector. "An open market is needed to provide customer-orientated services with supply meeting demand," says Berner. "Without competition there is currently no means of assessing the cost-effectiveness of rail transport and quality.The opening of the rail market to competition means that VR's exclusive rights will be terminated and other actors will be able to enter the sector." Berner also dismissed reports in the Finnish media that the government is planning to privatise VR Group. "This does not mean the privatisation of VR - the state is not giving up VR's ownership." VR Group's current contract with the Ministry of Transport and Communications, which guarantees exclusive rights to operate profitable inter-city routes in return for provision of public service obligation (PSO) services is due to expire in 2024. Berner says a re-examination of existing contracts with VR Group and negotiation of compensation payments will be required to achieve liberalisation before this date. Last month the government signed a four-year deal with VR Group for the operation of PSO services which includes service cuts on some lightly-used routes. Helsinki Regional Transport (HKL) plans to introduce competitive tendering of suburban services in the capital when the current deal with VR Group, which was signed earlier this year, expires in 2021. Domestic railfreight was liberalised in 2007 and the first open-access operator, Fennia Rail, plans to start operating at the end of this year. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:50 |
Ah zo. Nee het is hier permanent tweerichtingsverkeer ongeveer. Nou ja, voor zolang het nog duurt want als de poortjes dicht gaan is het permanent nulrichtingsverkeer. Klopt. Plafond duurt ook al vijfduizend jaar trouwens, latjes timmeren schijnt ook een verschrikkelijke opgave te zijn. | |
MTL | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:51 |
Ik heb het ook niet bedacht. Maar in hoeverre is dit anders dan met de paaltjes? Eigenlijk precies hetzelfde toch, alleen dat je nu dan door de poortjes moet. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:51 |
Linkshandigen gaan hier de fout in, James en Darkwing dus, bij de poortjes in het midden... | |
MTL | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:53 |
Daarom staat er ook een pijl onder de poortjes (of een kruis als het poortje enkel in de tegenrichting geopend kan worden). | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:55 |
het gaat gigantisch opstropen natuurlijk. Zeker als je ook nog van die schrale kutwijven hebt die bij het poortje aangekomen eerst nog even hun portemonnee uit hun handtas moeten opduiken, gare hennies die met hun fiets vast komen te zitten (natuurlijk neem je niet het brede poortje) etc. etc. etc. Dit zijn gewoon dingen die je elke dag meerdere keren ziet gebeuren. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:58 |
EN DIRECT NA HET INCHECKEN EERST UITGEBREID HUN PORTEMONNEE GAAN TERUGSTOPPEN STOM KUTWIJF LOOP DOOR IK HEB HAAST GODVERDOMME ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:03 |
oh en op het schermpje gaan kijken of ze wel uitgecheckt zijn en of het wel zoveel procent korting was en wat het saldo dan nu is en de ritprijs en hee maar dat klopt toch niet etc | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:04 |
mensen moeten zo'n chip gewoon bij de geboorte geïmplanteerd krijgen, net als honden en katten. En dan een grote inductielus in de perrontunnel verwerken. Nooit meer gezeik ergens mee ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:11 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:25 |
Welke klaphark heeft dit nou weer verzonnen ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:35 |
'Eén kaart voor alle vervoerders'... maar echt, hou op met al die verschillende poortjes en paaltjes en dit soort houtje-touwtje-oplossingen ![]() | |
Xetran | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:38 |
Geloof de achitect. Er waren geen poortjes gerekend in het oorspronkelijke ontwerp dus dit is er puur bij verzonnen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:41 |
Wat ik zie komen er aparte poortjes voor NS en Arriva/Breng en kunnen die rode paaltjes dus weg. Lang leve de vooruitgang ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:42 |
en overstappers moeten allemaal de trap af de tunnel door, uitbliepen bij vervoerder X, U-bocht maken, inbliepen bij vervoerder Y, tunnel door, trap op? | |
b2py | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:43 |
Nee, daar blijven overstapmeubels voor [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 03-10-2015 15:50:03 ] | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:44 |
dat overchecken op het perron blijft wel. | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:55 |
Welke gladiool heeft eigenlijk de term 'meubels' bedacht? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:57 |
Dat woord hoor ik nu voor het eerst ![]() | |
b2py | zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:58 |
![]() Geen idee ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:00 |
Wat een waanzin blijft dat ook. ![]() | |
mschol | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:01 |
"makkelijker en goedkoper voor de reiziger" ondertussen kost het mij grof meer geld en moet ik opletten omdat er 20 paaltjes staan.. | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:02 |
In ander nieuws. PEC Zwolle speelt vanavond tegen Willem II, ik ga pils drinken op de bank terwijl ik die wedstrijd kijk. Hoef ik me niet op te fokken over Mansveld, overstapmeubels, vertragingen, aanrijdingen met personen, gaslekken en overwegstoringen ![]() | |
Xetran | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:09 |
Die bordjes met overstapinstructies hebben ze in Arnhem weer weggehaald. Lekker handig weer ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:13 |
Maar dan kan je toch ieder willekeurig poortje nemen... Voorbeeld, je moet met Breng maar er staat een file bij de breng poortjes. Je neemt een NS poortje, en checkt om bij een 'overstapmeubel' Dat kan dan toch? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:26 |
jup, maar beter is dat dit soort ongein helemaal niet meer nodig is | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:40 |
Overigens bedankt voor het het toevoegen van het woord 'Klaphark' aan mijn OV-Lexion ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:42 |
een klaphark is toch een Vlaams woord voor stroomafnemer? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:49 |
Leuk dat gedoe met die poortjes. ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 16:54:07 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:58 |
In Zwolle heb je ook aparte poortjes in de tunnel en het is herpaderp. | |
Doc__Zenith | zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:58 |
In Japan is het ook 1 systeem en heb je ook meerdere vervoerders, maar is het wel zo dat je achter een poortje 1 vervoerder hebt. In drukke gebieden als Tokyo heb je de Shinkansen, het reguliere net, stadstreinen, metro's en bussen met daartussen poortjes. Ik kan mij hier geen uitzondering op bedenken. Ook privemaatschappijen (anders dan JR, die sowieso het meeste spoorvervoer uitvoert) die ik gehad heb hebben eigen poortjes met veelal ook eigen spoor. Misschien dat er wel ergens een combi is tussen JR en een andere maatschappij, maar dan zal het traject meetbaar/lineair zijn vermoed ik, je checkt toch per treinreis dan in en uit. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:03 |
Ik kan me in de Parijse Regio maar eigenlijk 1 omcheck punt voor me halen, die is op station La Defense en dat is van RER RATP naar /Transilien SNCF Op andere RER stations waar er van vervoerder gewisseld word is dat niet zo | |
Duvel | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:23 |
In Apeldoorn staan ze precies verkeerd om. | |
greavy | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:25 |
Ach, als de proef op de Valleilijn met CXX en NSR slaagt, is heel dat omchecken niet meer nodig. Dan check je in op je beginpunt en uit op je eindpunt. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:27 |
in Zutphen op spoor 1 ook. | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:33 |
oh daar gaan ze nu al een proef mee doen? Wauw. Maar een jaar of tien te laat ![]() | |
derLudolf | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:56 |
Als je incheckt bij NS in Ede Wageningen en uitcheckt in Amersfoort, dan gaat het systeem denken dat je via Utrecht bent gereisd of zo? | |
greavy | zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:55 |
Lees meer | |
Dr_Flash | zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:16 |
treinen die opgeheven worden wegens reizigersoverschot, waar hebben we dat meer gezien ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:23 |
ik heb het een keer bij Arriva meegemaakt. Een solo 2/6 in plaats van dubbele stellen tussen Groningen en Leeuwarden bleek geen succes te zijn. Is al wel lang geleden overigens ![]() | |
derLudolf | zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:18 |
Wilma net in Koefnoen ![]() | |
spectrumanalyser | zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:37 |
barst, er is zelfs een heuse website: www.dagmat64.nl daarop staat te lezen:
| |
greavy | zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:16 |
CARGO TRAIN MOVING DIRECTLY ON TO THE SHIP MV BALI SEA !!! (Ambar Banerjee) CG Railway is a Terminal Railroad as reported by the Association Of American Railroads. Headquartered in Mobile Alabama, is owned by the International Shipping Corporation. The Railroad operates 2 double deck Rail - Ferries capable of carrying 115 Rail - Cars each on a track of 1435 mm Standard Gauge. The Railroad operates approx 900 miles Train Ferry between Port Of Mobile, Alabama to Port Of Coatzacoalcos (Southern Mexico) ![]() | |
greavy | zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:24 |
Is deze proef weer verder gegaan???![]() Foto kwam ik net tegen op Twitter, uur geleden gepost vanuit Den Bosch | |
Prins_Pils | zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:39 |
Ja is al een tijdje weer. | |
Prins_Pils | zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:40 |
Net in Dit was het nieuws: 'ProRail kampt met enorme financiele tekorten, de NS zet collectebussen in' ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2015 @ 00:48 |
TerugVindPlaatje ![]() Was vakantiefoto's aan het uitzoeken en kwam net deze nog tegen van Frankfurt Hauptbahnhof met een DB kantoor op de voorgrond ![]() ![]() ![]() *edit* Voor de liefhebbers ook nog een (ongecropte) versie van een half uurtje eerder. Ook nog genoeg HBF om relevant te zijn in dit topic ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 01:13:13 ] | |
DeaDLocK2K | zondag 4 oktober 2015 @ 00:52 |
Mooie plaat! | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 00:56 |
Heb ik weinig tegen in te brengen. | |
Prins_Pils | zondag 4 oktober 2015 @ 02:52 |
Wauw ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 oktober 2015 @ 08:29 |
Station Cannes onderwater. Treinverkeer gestremd tussen les arcs en Nice | |
Darkwing_Duck | zondag 4 oktober 2015 @ 08:33 |
Een trein machinist in Zuid Frankrijk Twitterde een foto van zn trein die water maakte https://twitter.com/Conducteur_RER/status/650420249125330944 | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2015 @ 08:54 |
Bij DwhN lezen ze dan blijkbaar ook de Dirkjan? ![]() ![]() | |
greavy | zondag 4 oktober 2015 @ 09:27 |
Door de mist rijden er momenteel vrijwel geen treinvervangende bussen tussen Roosendaal en Vlissingen. En geen treinen door werkzaamheden. | |
larsico | zondag 4 oktober 2015 @ 10:18 |
Denk dat ze bang zijn voor net zo'n ongeluk als een jaar geleden... http://www.pzc.nl/regio/z(...)ur-tot-uur-1.5236260 | |
ZwarteKater | zondag 4 oktober 2015 @ 11:12 |
Spoordeelweken D:. Sta je dan met je eersteklas abo op het balkon met nog 9 anderen. | |
mschol | zondag 4 oktober 2015 @ 11:19 |
nice ![]() | |
Ireyon | zondag 4 oktober 2015 @ 11:20 |
Prachtige foto! Gemaakt vanaf de Commerzbank? Mag je daar gewoon als toerist naar boven ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2015 @ 11:26 |
Main Tower ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2015 @ 11:41 |
Doen ze goed ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 12:24 |
Geen betere manier om mensen de trein uit te jagen, dan door ze erin te lokken ![]() | |
Nattekat | zondag 4 oktober 2015 @ 12:56 |
Eersteklas balkon neem ik aan? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 13:09 |
Balkons zijn altijd tweedeklas. Eersteklas staan in het gangpad heb je wel een eersteklas kaartje voor nodig. | |
Darkwing_Duck | zondag 4 oktober 2015 @ 14:49 |
Daarnet was ik een beetje met de TGV kaartautomaat aan het spelen voor een reis naar Marseille. Kreeg ik de optie '2e Klas, zitplaats niet gegarandeerd' ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 14:51 |
barhangen wie unne Boss ![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 16:21 |
W.T.F. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 16:26 |
![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 4 oktober 2015 @ 16:26 |
![]() | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 17:04 |
![]() Ja of nee? | |
James1988 | zondag 4 oktober 2015 @ 17:07 |
Ja. | |
greavy | zondag 4 oktober 2015 @ 17:07 |
Ja, DOEN | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 17:19 |
Bistro of restaurant? ![]() | |
bork | zondag 4 oktober 2015 @ 17:23 |
![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 4 oktober 2015 @ 17:30 |
Locomotief+rijtuigen: dikke ja! Duitse IC rijtuigen: ![]() Nieuwe kleur van de loc: uhm, nee | |
mschol | zondag 4 oktober 2015 @ 17:32 |
zonde van al die lego.. | |
ReisT | zondag 4 oktober 2015 @ 17:41 |
Net toen ik de Utrechtse stationshal binnenliep werd er een omgeleidde ICE aangekondigd. Zit ik zomaar onverwacht te pimpelen tussen Utrecht en Den Bosch! En jummie, curryworst! | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2015 @ 17:46 |
Geweldig. Ook hier is de vishaak betrokken bij een crash ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 18:01 |
Die kan er wel tegen hoor ![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 18:02 |
Saai. | |
bork | zondag 4 oktober 2015 @ 18:19 |
Altijd nice, ik moet regelmatig naar Den Bosch zou er voor tekenen als er elke dag een ICE die kant op zou gaan ![]() ![]() ![]() | |
Aether | zondag 4 oktober 2015 @ 18:33 |
Kwam deze tegen, misschien hier geïnteresseerden: | |
#ANONIEM | zondag 4 oktober 2015 @ 18:33 |
Ik zag vanmorgen trouwens een slaaptrein van DB bij Eindhoven uit de richting van Venlo komen; ik veronderstel dat die omgeleid was vanwege werkzaamheden of zo? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 18:33:56 ] | |
greavy | zondag 4 oktober 2015 @ 18:38 |
Zevenaar-Emmerich lag er inderdaad uit gister en vanochtend. Vanaf 12:00 is het nog maar enkelspoor open. | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2015 @ 18:40 |
Nieuw traject? ![]() | |
greavy | zondag 4 oktober 2015 @ 18:42 |
Foutje, aangepast | |
ReisT | zondag 4 oktober 2015 @ 18:57 |
Ede-Arnhem ligt er het hele weekend uit dus moest daarom sowieso al omrijden. | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 19:35 |
Meer mensen die deze gehad hebben? Is aangetekend.![]() [ Bericht 9% gewijzigd door b2py op 04-10-2015 19:43:13 ] | |
ReisT | zondag 4 oktober 2015 @ 19:44 |
Die heb ik ook ontvangen. Hoort zeker bij NS Extra denk ik? | |
Kansenjongere | zondag 4 oktober 2015 @ 19:46 |
Ik heb hem ook gekregen. De link met NS Extra had ik niet gelegd, dat is toch ook niet beperkt tot vaste klanten? | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 19:46 |
Ja dat denk ik ook maar ik weet het dus niet ![]() James, Dennis? | |
James1988 | zondag 4 oktober 2015 @ 19:50 |
Niet gehad. Of nog niet. | |
GlennQuagmire | zondag 4 oktober 2015 @ 19:52 |
Ook niet gehad. Staat er nog wat leuks in? | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 20:12 |
aangetekend. Stedentrips met NS doen. Echt, wat denken die lui nou? Dat ze wat voorstellen of zo? ![]() | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 20:14 |
Man man, toen jij weg was was het zuurpruim gehalte wel een stuk lager.. Word je nooit moet van jezelf? | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2015 @ 20:15 |
Oh sorry, doei ![]() | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 20:16 |
Ja best wel geinige dingen. Heel anders ook weer dan in Spoor staat. | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 20:19 |
Dat krijg je vast niet met een businesscard? | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 20:20 |
Dat kan best wat minder flauw, hij heeft op zich een punt, Fles... | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 20:21 |
We (zie boven) vermoeden dat het via NS Extra wordt uitgeleverd, maar dat wordt niet expliciet vermeld. | |
bork | zondag 4 oktober 2015 @ 20:21 |
Maar dat hoort juist bij Fles, kom op zeg anders wordt het hier wel erg saai ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 4 oktober 2015 @ 20:22 |
Minder treinen Utrecht - Amersfoort, dus laten we de intercity naar Groningen er dan maar uitflikkeren ipv een of andere kutsprinter. ![]() | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 20:24 |
Niet zo handig op zondagavond ![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 20:27 |
Ook waar. Een delicate balans, w.m.b. iets doorgeslagen. | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 20:27 |
Wat is NS Extra? | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 20:35 |
Dit is wel een goede samenvatting: http://www.treinreiziger.(...)n_spaarpunten-147155 | |
Duvel | zondag 4 oktober 2015 @ 20:37 |
BC inderdaad uitgesloten. | |
Treinhoer | zondag 4 oktober 2015 @ 20:56 |
Welk voorwerp lag er nou bij Sittard op het spoor? De ontslagen trainer van Fortuna allicht? 😁 | |
Kansenjongere | zondag 4 oktober 2015 @ 20:57 |
Positief geformuleerd: een middel om als vaste reiziger leuke extra's te krijgen. Negatief geformuleerd: een middel om als vervoerder de ov-chipgegevens te kunnen misbruiken voor commerciële doeleinden. | |
Kansenjongere | zondag 4 oktober 2015 @ 20:58 |
Ik had juist de indruk dat het meer van hetzelfde was. | |
dennistd | zondag 4 oktober 2015 @ 21:14 |
Ik heb dat boekje niet gehad in elk geval | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 21:27 |
Ik heb echt geen idee, misschien omdat ik ooit wel eens wat besteld heb via spoordeelwinkel. Er staat in ieder geval in als ik vaker NS-inspiratie wil ontvangen ik mijn e-mailadres moet achterlaten op ns.nl/mailadres. | |
Prins_Pils | zondag 4 oktober 2015 @ 21:43 |
Niet eens je huisadres, geboortedatum, chipkaartnummer, geslacht, geaardheid en politieke voorkeur? En dat elke maand? | |
derLudolf | zondag 4 oktober 2015 @ 21:47 |
Breng ze nou niet op ideeën. Dat is nog niet zo, hoe graag Fles het ook zou willen ![]() | |
boriq | zondag 4 oktober 2015 @ 21:47 |
Misschien gaan we met NS-extra wel naar zo'n systeem als bij Achmea toe: korting als je al je persoonlijke info vrij geeft. | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 21:49 |
Die hebben ze al | |
Prins_Pils | zondag 4 oktober 2015 @ 21:50 |
Ja, dat zou je ook denken van de gegevens van Fles ![]() | |
dennistd | zondag 4 oktober 2015 @ 22:21 |
Vanmorgen net over de grens tussen Ochtrup en Gronau: | |
b2py | zondag 4 oktober 2015 @ 22:40 |
Heel mooi Dennis! Een episch muziekje zou het geheel afmaken! Een kers op de taart. | |
Yreal | zondag 4 oktober 2015 @ 23:02 |
Lekker boemelen van weesp naar den haag. ![]() | |
dennistd | zondag 4 oktober 2015 @ 23:44 |
Vanwege het 140-jarig bestaan van de lijnen Gronau-Münster en Gronau-Dortmund reed de 78 468 een rit Münster-Gronau-Dülmen v.v. Na terugkomst in Münster zien we de trein hier weer vertrekken weer naar zijn thuisbasis, de Eisenbahn-Tradition in Lengerich. | |
bork | zondag 4 oktober 2015 @ 23:47 |
![]() ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 4 oktober 2015 @ 23:50 |
Was wel een dure rit trouwens: voor Gronau-Dülmen-Gronau-Münster met de stoomtrein en Münster-Gronau met de RB hebben we met vijf man in totaal wel ¤35 betaald ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2015 @ 06:04 |
Ja, is ook zo ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2015 @ 06:36 |
Oh wacht, het stroopt nu al op. Drie van de vier poortjes tonen een rood kruis vandaag ![]() | |
derLudolf | maandag 5 oktober 2015 @ 07:57 |
Nee met zulke prijzen is de aardigheid er wel vanaf | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 08:16 |
Is het brede poortje niet standaard geschikt voor twee richtingen? | |
b2py | maandag 5 oktober 2015 @ 09:25 |
Volgens mij zijn vrijwel alle poortjes geschikt voor twee richtingen maar wordt afhankelijk van de tijd meer poortjes geopend een richting op. | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 09:28 |
Klopt. | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2015 @ 09:31 |
De poortjes zijn nog open. De chipscanners waren gewoon bij 3 cd 4 buiten werking. In beide richtingen | |
DeaDLocK2K | maandag 5 oktober 2015 @ 10:01 |
Waarom stappen er in Heino altijd zoveel lekkere bevers in de trein. Omnomnom. Eentje met een korte rok zelfs, hello legs. | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 10:52 |
De brede in Gouda hebben te maken met een permanente race-conditie. | |
b2py | maandag 5 oktober 2015 @ 11:54 |
Brede poortjes vallen sowieso in een buitencategorie. | |
Salatrel | maandag 5 oktober 2015 @ 11:58 |
zou niet de eerste keer zijn dat er resten van Vossen in het spoor liggen ![]() | |
Treinhoer | maandag 5 oktober 2015 @ 13:21 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 5 oktober 2015 @ 15:21 |
Ik vind het allemaal wel meevallen, eigenlijk. | |
Darkwing_Duck | maandag 5 oktober 2015 @ 15:22 |
En toch blijf jij erbij dat de chipkaart verwoest moet worden.... ![]() | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 15:44 |
Ja? | |
boriq | maandag 5 oktober 2015 @ 16:02 |
Vandaag heeft Prorail ook een nieuwe "monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen" online gezet. Lijkt niet veel verandering in te zitten met de versie van Q2, iemand die die toevallig nog heeft? | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2015 @ 18:09 |
Wauw, wat een voertuigbeheersing ![]()
| |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2015 @ 20:18 |
huu huu fles dit fles dat ![]() Politieke voorkeur is nou net iets wat WEL heel goed elke maand totaal anders kan zijn natuurlijk ![]() | |
boriq | maandag 5 oktober 2015 @ 21:40 |
Ze waren bij NS vergeten de werkzaamheden Zwolle - Wierden in de systemen te pluggen, dus staat het niet onder de werkzaamheden of op de actuele spoorkaart. Inmiddels is er dus iemand achtergekomen en wordt er "aan gewerkt." | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 21:47 |
Wie gaat daar ook weer rijden als die draad er hangt? | |
boriq | maandag 5 oktober 2015 @ 21:53 |
Syntus | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 21:53 |
Syntus | |
Prins_Pils | maandag 5 oktober 2015 @ 22:01 |
Syntus | |
DeaDLocK2K | maandag 5 oktober 2015 @ 22:04 |
c--c-c-c-c-c-c-c-combo breakerrrrr | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 22:07 |
Ah, Syntus. | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 22:09 |
Nee, volgens mij is het Syntus. | |
Duvel | maandag 5 oktober 2015 @ 22:09 |
Ja fuck hey, is het dan toch Syntus? | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 22:13 |
Kweenie hoor... misschien is het Syntus? ![]() Alle gekheid op een stokje, Hengelo gaat straks wel flink gevarieerd worden. Naast de intercities van NS en DB komen er een paar keer per uur Vechtdallijnen-FLIRTs voorbij, en ook nog een FLIRT uit Duitsland. Best leuk ![]() Arnhem wordt ook leuk: NS-sprinters en ICs, DB ICE's en CNL, Arriva-GTW's en de Abellio-stoptrein naar Düsseldorf. ![]() | |
dennistd | maandag 5 oktober 2015 @ 22:15 |
Ja, Syntus, morgen weer van 14u tot 19.30u ![]() | |
Prins_Pils | maandag 5 oktober 2015 @ 22:15 |
Niet met allemaal verschillende chippoortjes eh ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 22:15 |
Heb jij ambitie om op de trein te gaan rijden, Dennis? | |
Prins_Pils | maandag 5 oktober 2015 @ 22:16 |
Heren buschauffeurs van Syntos en Arrivo, willen jullie wim25 niet zo pesten met jullie radio? | |
Peterselieman | maandag 5 oktober 2015 @ 22:17 |
+ Syntus Lint Slechts één type sprinter gepland in Arnhem, de FLIRT ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2015 @ 22:17 |
Wie is wim25? ![]() |