ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Sjoemelsoftware. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders?
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?
Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html
Falende overheid bedoel je die eerst de SOV wilde afschaffen, vervolgens die opdracht dusdanig laat verstuurde dat het met een jaar uitgesteld moest worden en na een halve dag vergaderen met de oppositie opeens naar buiten komt met oh jah het ding wordt niet alleen niet afgeschaft dus die 25% reizigers gaan er niet af, maar uitgebreid waardoor je 5% meer reizigers gaat krijgen. Anders was dit probleem er gewoon niet geweest.
Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?
Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.
Misschien daar in Grunn iets vergelijkbaars?
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.
En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:15 schreef Kansenjongere het volgende: Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Zeker, alleen schiet dat niet erg op. Volgens NS kunnen ze pas in september 2016 de baan weer op.
Juh, het is nu alweer rustiger aan het worden gelukkig. Eerste paar weken was het wel een paar keer propvol, zelfs op dat infantiele terintraject waar ik forens.
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Die bakken zijn voor het eerst uit dienst gegaan omdat ze al rotte vloeren hadden. Bij de twee herindienststellingen hebben ze wat kunnen redden met traanplaat, maar het is echt geen houden meer aan.
Die dingen hebben een behoorlijke revisie nodig...
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.
En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
En dit natuurlijk. Dat hele 1B verhaal blijft een vreemd verhaal. Er zijn machinisten die toch willen dat er een hoog sein komt, anderen willen juist een infrarood installatie om het sein zelf af te schieten. In mijn ogen is het gewoon een sein als alle anderen. Je staat een minuut voor vertrek klaar om te vertrekken en dan moet je de kop er bij hebben. Ik heb mijzelf aangeleerd om bij vertrek altijd te blijven staan in de cabine, tot ik het vertrekproces kan starten. Eerst kijken of je sein uit de stand stop is, dan fluiten uit het raam, deuren sluiten, nacontrole, en dan kijk ik nog een keer naar mijn sein, en dan kan ik bij groen(varianten) of geel(varianten) vertrekken.
Na elke sts wordt er een onderzoek gedaan, wat mij tegenstaat is dat die niet worden gedeeld met het personeel. DB Schenker heeft een maandblad voor personeel in de kantine met nieuwtjes etc. Daar worden juist wel sts'en en onderzoeken in gepubliceerd voor de bewustwording. Of dat nu helemaal de oplossing is weet ik ook niet, maar je krijgt wel een beter beeld bij de gevaren enzo. Heeft wel iets in mijn ogen.
Ik wilde gisteren nog iemand quoten over rood-knipper. Hij staat nog wel in het handboek/seinenboek. Die geldt voor werktreinen inderdaad. Naar horen zeggen wordt rood-knipper echter weinig meer gebruikt.
Op zich is een studie dan wel handig om te kijken of rood-knipper een gunstig effect zou hebben om in plaats vast rood te staan. Lijkt me vooral op grote emplacementen in het donker erg irritant, omdat je dan overal 'prikkels' hebt. Maar misschien ben je dan juist extra alert, wie weet. Ik ben geen onderzoeker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 11:10:53 ]
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen
Waarom plan V niet een paar maanden langer, serieus, dat rijd al zolang rond.....
ja dat snap ik dus ook niet. Nu moet het ineens halsoverkop van de baan af omdat het onveilig is bij een overwegbotsing. Dat was de afgelopen halve eeuw nooit een probleem.
Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef Gezicht het volgende: Zal wel feest worden tussen Roermond en Maastricht als de Plan V's er uit gaan. Iemand enig idee waarmee ze het gaan vervangen?
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
Overheid faalt, zie eerder dit topic. En die V's halen september 2016 toch niet. Dus ik weet niet wat voor ideeën jij hebt maar ik zie er niet zoveel.. Enige is duimen voor een eerdere inzet van de FLIRT dan december 2016.
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
Geef je NS ook nog even de suggestie om Plan V vanaf december in de sprinter Zwolle-Amsterdam in te zetten? Dat is een sprinter zonder overwegen, dus is er geen enkel gevaar. En je speelt er redelijk wat SLT mee vrij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geef je NS ook nog even de suggestie om Plan V vanaf december in de sprinter Zwolle-Amsterdam in te zetten? Dat is een sprinter zonder overwegen, dus is er geen enkel gevaar. En je speelt er redelijk wat SLT mee vrij
Zijn alleen overwegen het probleem of spelen er ook nog andere dingen? Zoals niet door de APK komen?
Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen. Overwegvrije sprinters zoeken? Waarom? Alsof het honderden keren per dag gebeurt dat er wat mis gaat op een overweg. Klinkt lullig, maar een kleinigheidje hou je toch. Zaandam geen beginpunt? Onwil. Er is geen enkele reden waarom Zaandam geen beginpunt zou kunnen worden.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Een beetje mee willen denken richting de reiziger, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Op vrijdag 2 oktober 2015 15:03 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen. Overwegvrije sprinters zoeken? Waarom? Alsof het honderden keren per dag gebeurt dat er wat mis gaat op een overweg. Klinkt lullig, maar een kleinigheidje hou je toch. Zaandam geen beginpunt? Onwil. Er is geen enkele reden waarom Zaandam geen beginpunt zou kunnen worden.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Een beetje mee willen denken richting de reiziger, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Als het in overleg was gegaan had NS niet als de sodemieter extra sprinters hoeven bestellen..
Als het in overleg was gegaan had NS niet als de sodemieter extra sprinters hoeven bestellen..
Maar is het dan zo dat een rezigerscollectief eenzijdig kan besluiten "Vervoer nu maar twee keer zo veel van ons. Geld kijken we later wel een keer naar"? Want dan gaan wij dat ook doen natuurlijk
Op vrijdag 2 oktober 2015 15:03 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen.
Het is toch echt wel zo gegaan. Toen de huidige excuuscoalitie zijn meerderheid in de 1e kamer verloor moesten dit soort concessies gedaan worden, overnight en zonder overleg met NS. En ze krijgen er ook wel extra geld voor natuurlijk, dat is het punt niet, maar het is de hele reden dat NS versneld extra sprinters heeft aangeschaft en het was nog een geluk bij een ongeluk dat het hele verhaal redelijk laat in het politieke jaar kwam, anders hadden ze nu al met de gebakken peren gezeten.
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen
Dat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Bovendien konden de MBO'ers gewoon binnen het huidige contract toegevoegd worden, NS heeft daar niets over te zeggen. Komt nog bij dat het eigenlijk nog goedkoper moet, OCW wil een goedkoper contract.
Er is recentelijk aan het spoor geklust in Deventer, maar spoor 4 is niet helemaal goed teruggelegd denk ik. Sinds een paar weken knerst en knerpt het er op los
Op vrijdag 2 oktober 2015 18:40 schreef Dr_Flash het volgende: Er is recentelijk aan het spoor geklust in Deventer, maar spoor 4 is niet helemaal goed teruggelegd denk ik. Sinds een paar weken knerst en knerpt het er op los
Ik mis nog steeds een argument, anders dan arbitrair gelul over een revisietermijn. Het is gewoon nodig, okee. Die boel tieft echt niet van vandaag op morgen in duizend stukken uit elkaar, als er nou IETS aangetoond is de afgelopen vijftig jaar..
Trouwens ik probeerde net saldo bij te laden, 100 erbij, maar dat kan dus niet meer bij een automaat? Vorige week nog wel. Moet ik nou drie keer per week naar een automaat?
Op vrijdag 2 oktober 2015 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Trouwens ik probeerde net saldo bij te laden, 100 erbij, maar dat kan dus niet meer bij een automaat? Vorige week nog wel. Moet ik nou drie keer per week naar een automaat?
Kan er geen 100 euro meer op een kaart staan of kun je geen 100 euro in één keer opladen? In het laatste geval kun je het dan toch in drie zetten achter elkaar doen, 40+40+20 ofzo? Of 50+50? Is wel extra gedoe dat nergens voor nodig is imho
Op vrijdag 2 oktober 2015 19:30 schreef Prins_Pils het volgende: Kan er geen 100 euro meer op een kaart staan of kun je geen 100 euro in één keer opladen? In het laatste geval kun je het dan toch in drie zetten achter elkaar doen, 40+40+20 ofzo? Of 50+50? Is wel extra gedoe dat nergens voor nodig is imho
Geen honderd meer erbij. Max aanvullen tot zestig kon ik. Bij het loket kon het wel.
Het verlopen van de revisietermijn. Ze moeten nou een grote beurt waardoor ze weer 15 jaar mee zouden kunnen, dat is het gewoon niet waard.
mja, een deel van het park kan de winter gewoon door, maar ik schat in dat het aantal reserveonderdelen erg laag is, waardoor binnenkort gebreken niet meer gerepareerd kunnen worden
de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
mja, een deel van het park kan de winter gewoon door, maar ik schat in dat het aantal reserveonderdelen erg laag is, waardoor binnenkort gebreken niet meer gerepareerd kunnen worden
het aantal reserveonderdelen is juist ruim voldoende. afgelopen jaren zijn grote hoeveelheden Mat '64 gesloopt en daarbij zijn goede, bruikbare onderdelen vooraf verwijderd. er is momenteel zelfs een Mat '64 in reparatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
De "minister" bemoeit zich al sinds jaar en dag niet meer met het spoor. De "minister" heeft geen idee wat het verschil tussen Mat'64 en Plan V is.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
Met elk ander treintype had de boel net zo goed in gruzelementen gelegen daar
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar ik vind dit net zoiets als Fles z'n issues met het opnieuw opladen van hetzelfde abo. Waarom kan dit niet gewoon.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: En hier kón het wel gewoon maar het is dus niet meer zo. Net als het weghalen van die automaten, reizigers pesten is het.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: En hier kón het wel gewoon maar het is dus niet meer zo. Net als het weghalen van die automaten, reizigers pesten is het.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Ik niet want ik hou ervan maar in zijn huidige vorm hadden de papieren alternatieven nooit weg mogen gaan en ook die 50 cent extra had nooit in rekening gebracht mogen worden.
Afgelopen weekend had ik vrienden uit de VS te logeren en we zijn heel cheesy naar Madurodam gegaan zondag en ohmijngod de hoeveelheid moeite die ik moet doen om drie anonieme chipkaarten te regelen zodat ze met korting met me mee konden reizen. Wtf zeg.
[..]ohmijngod de hoeveelheid moeite die ik moet doen om drie anonieme chipkaarten te regelen zodat ze met korting met me mee konden reizen. Wtf zeg.
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Ja, 7,50. Echt grmbl. En dan moet er dus voor een retour Den Haag ¤40,- opstaan (18,60 per enkele reis geloof ik?) en dan komt er nog natuurlijk nog ¤16,- bij omdat dat het minimumincheckbedrag is. Dat is geld wegknikkeren. En Amerikanen strooien opzich wel harder met geld dan Nederlanders maar zó gek zijn ze nou ook weer niet.
Dat maakt niet uit. Korting reizen = ¤6.- minimumincheck
Dat is nog steeds opgeteld ¤18,- en ik vind het een hele bak met knaken. Vooral omdat 2 van hen denk ik niet nog eens naar Nederland komen in de tijd dat zo'n anonieme kaart geldig is. Echt.