ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Sjoemelsoftware. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders?
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?
Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.
Roger van Boxtel vraagt nu aan scholen om maar wat later te beginnen, om de problemen als gevolg van het falende inkoopbeleid van de NS op te lossen: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)e-treinentekort.html
Falende overheid bedoel je die eerst de SOV wilde afschaffen, vervolgens die opdracht dusdanig laat verstuurde dat het met een jaar uitgesteld moest worden en na een halve dag vergaderen met de oppositie opeens naar buiten komt met oh jah het ding wordt niet alleen niet afgeschaft dus die 25% reizigers gaan er niet af, maar uitgebreid waardoor je 5% meer reizigers gaat krijgen. Anders was dit probleem er gewoon niet geweest.
Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
Misschien een vrij kleine club machinisten die weet waarom het sein rood is en daarom dit rood rijden?
Ik zag laatst in Emmen ook een 6400 door rood rijden/bij rood wegrijden. De trein uit Zwolle was net binnen, de slagbomen net/nogsteeds omlaag. Pas nadat de trein het sein had gepasseerd werd het sein groen.
Misschien daar in Grunn iets vergelijkbaars?
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.
En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:15 schreef Kansenjongere het volgende: Ik neem aan dat je met SOV doelt op de ov-kaart voor studenten? Als die zou zijn afgeschaft, zouden de studenten toch niet opeens massaal zijn gaan spijbelen?
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Zeker, alleen schiet dat niet erg op. Volgens NS kunnen ze pas in september 2016 de baan weer op.
Juh, het is nu alweer rustiger aan het worden gelukkig. Eerste paar weken was het wel een paar keer propvol, zelfs op dat infantiele terintraject waar ik forens.
Op vrijdag 2 oktober 2015 08:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ik vraag me af of het niet gewoon te ondervangen is met DDM. Die dingen krijgen nog een draaistelrevisie en dan gaan ze de baan op.
Die bakken zijn voor het eerst uit dienst gegaan omdat ze al rotte vloeren hadden. Bij de twee herindienststellingen hebben ze wat kunnen redden met traanplaat, maar het is echt geen houden meer aan.
Die dingen hebben een behoorlijke revisie nodig...
Nee. Je rijdt nooit bewust door rood, ook niet als je weet waarom hij niet veilig zou zijn. Wat er in Emmen gebeurde weet ik niet, zal vast een verklaring voor zijn.
En in Groningen betekent een rood sein op 1B negen van de tien keer dat de trein naar 3B nog niet binnen is. Als je dan door rood rijdt, rij je recht op een frontale of flankbotsing af.
En dit natuurlijk. Dat hele 1B verhaal blijft een vreemd verhaal. Er zijn machinisten die toch willen dat er een hoog sein komt, anderen willen juist een infrarood installatie om het sein zelf af te schieten. In mijn ogen is het gewoon een sein als alle anderen. Je staat een minuut voor vertrek klaar om te vertrekken en dan moet je de kop er bij hebben. Ik heb mijzelf aangeleerd om bij vertrek altijd te blijven staan in de cabine, tot ik het vertrekproces kan starten. Eerst kijken of je sein uit de stand stop is, dan fluiten uit het raam, deuren sluiten, nacontrole, en dan kijk ik nog een keer naar mijn sein, en dan kan ik bij groen(varianten) of geel(varianten) vertrekken.
Na elke sts wordt er een onderzoek gedaan, wat mij tegenstaat is dat die niet worden gedeeld met het personeel. DB Schenker heeft een maandblad voor personeel in de kantine met nieuwtjes etc. Daar worden juist wel sts'en en onderzoeken in gepubliceerd voor de bewustwording. Of dat nu helemaal de oplossing is weet ik ook niet, maar je krijgt wel een beter beeld bij de gevaren enzo. Heeft wel iets in mijn ogen.
Ik wilde gisteren nog iemand quoten over rood-knipper. Hij staat nog wel in het handboek/seinenboek. Die geldt voor werktreinen inderdaad. Naar horen zeggen wordt rood-knipper echter weinig meer gebruikt.
Op zich is een studie dan wel handig om te kijken of rood-knipper een gunstig effect zou hebben om in plaats vast rood te staan. Lijkt me vooral op grote emplacementen in het donker erg irritant, omdat je dan overal 'prikkels' hebt. Maar misschien ben je dan juist extra alert, wie weet. Ik ben geen onderzoeker.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 11:10:53 ]
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen
Waarom plan V niet een paar maanden langer, serieus, dat rijd al zolang rond.....
ja dat snap ik dus ook niet. Nu moet het ineens halsoverkop van de baan af omdat het onveilig is bij een overwegbotsing. Dat was de afgelopen halve eeuw nooit een probleem.
Op vrijdag 2 oktober 2015 11:47 schreef Gezicht het volgende: Zal wel feest worden tussen Roermond en Maastricht als de Plan V's er uit gaan. Iemand enig idee waarmee ze het gaan vervangen?
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
Overheid faalt, zie eerder dit topic. En die V's halen september 2016 toch niet. Dus ik weet niet wat voor ideeën jij hebt maar ik zie er niet zoveel.. Enige is duimen voor een eerdere inzet van de FLIRT dan december 2016.
Inderdaad. Wij zijn behoorlijk pissed. Het is de omgekeerde wereld. NS faalt en samenleving mag effe inschikken.
Wat ons betreft dus niet.
Geef je NS ook nog even de suggestie om Plan V vanaf december in de sprinter Zwolle-Amsterdam in te zetten? Dat is een sprinter zonder overwegen, dus is er geen enkel gevaar. En je speelt er redelijk wat SLT mee vrij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geef je NS ook nog even de suggestie om Plan V vanaf december in de sprinter Zwolle-Amsterdam in te zetten? Dat is een sprinter zonder overwegen, dus is er geen enkel gevaar. En je speelt er redelijk wat SLT mee vrij
Zijn alleen overwegen het probleem of spelen er ook nog andere dingen? Zoals niet door de APK komen?
Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen. Overwegvrije sprinters zoeken? Waarom? Alsof het honderden keren per dag gebeurt dat er wat mis gaat op een overweg. Klinkt lullig, maar een kleinigheidje hou je toch. Zaandam geen beginpunt? Onwil. Er is geen enkele reden waarom Zaandam geen beginpunt zou kunnen worden.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Een beetje mee willen denken richting de reiziger, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Op vrijdag 2 oktober 2015 15:03 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen. Overwegvrije sprinters zoeken? Waarom? Alsof het honderden keren per dag gebeurt dat er wat mis gaat op een overweg. Klinkt lullig, maar een kleinigheidje hou je toch. Zaandam geen beginpunt? Onwil. Er is geen enkele reden waarom Zaandam geen beginpunt zou kunnen worden.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Een beetje mee willen denken richting de reiziger, dat is alles wat er gevraagd wordt.
Als het in overleg was gegaan had NS niet als de sodemieter extra sprinters hoeven bestellen..
Als het in overleg was gegaan had NS niet als de sodemieter extra sprinters hoeven bestellen..
Maar is het dan zo dat een rezigerscollectief eenzijdig kan besluiten "Vervoer nu maar twee keer zo veel van ons. Geld kijken we later wel een keer naar"? Want dan gaan wij dat ook doen natuurlijk
Op vrijdag 2 oktober 2015 15:03 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een non-argumenten allemaal zeg. Uitbreiding SOV: Dat is natuurlijk in overleg met NS gedaan, is NS mee akkoord gegaan en daar krijgt NS ook gewoon een onsmakelijke schep geld voor. Wegwezen.
Het is toch echt wel zo gegaan. Toen de huidige excuuscoalitie zijn meerderheid in de 1e kamer verloor moesten dit soort concessies gedaan worden, overnight en zonder overleg met NS. En ze krijgen er ook wel extra geld voor natuurlijk, dat is het punt niet, maar het is de hele reden dat NS versneld extra sprinters heeft aangeschaft en het was nog een geluk bij een ongeluk dat het hele verhaal redelijk laat in het politieke jaar kwam, anders hadden ze nu al met de gebakken peren gezeten.
mja, ik wil er tegenin brengen dat de politiek mede debet is aan de situatie. De veranderingen in het leenstelsel kon de NS aan zien komen, maar het behoud en zelfs uitbreiding van de ov-studentenkaart is er behoorlijk snel doorgedrukt. Dit heeft forse invloed op de inzet van materieel en daar valt niet tegen te bestellen
Dat.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Bovendien konden de MBO'ers gewoon binnen het huidige contract toegevoegd worden, NS heeft daar niets over te zeggen. Komt nog bij dat het eigenlijk nog goedkoper moet, OCW wil een goedkoper contract.
Er is recentelijk aan het spoor geklust in Deventer, maar spoor 4 is niet helemaal goed teruggelegd denk ik. Sinds een paar weken knerst en knerpt het er op los
Op vrijdag 2 oktober 2015 18:40 schreef Dr_Flash het volgende: Er is recentelijk aan het spoor geklust in Deventer, maar spoor 4 is niet helemaal goed teruggelegd denk ik. Sinds een paar weken knerst en knerpt het er op los
Ik mis nog steeds een argument, anders dan arbitrair gelul over een revisietermijn. Het is gewoon nodig, okee. Die boel tieft echt niet van vandaag op morgen in duizend stukken uit elkaar, als er nou IETS aangetoond is de afgelopen vijftig jaar..
Trouwens ik probeerde net saldo bij te laden, 100 erbij, maar dat kan dus niet meer bij een automaat? Vorige week nog wel. Moet ik nou drie keer per week naar een automaat?
Op vrijdag 2 oktober 2015 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Trouwens ik probeerde net saldo bij te laden, 100 erbij, maar dat kan dus niet meer bij een automaat? Vorige week nog wel. Moet ik nou drie keer per week naar een automaat?
Kan er geen 100 euro meer op een kaart staan of kun je geen 100 euro in één keer opladen? In het laatste geval kun je het dan toch in drie zetten achter elkaar doen, 40+40+20 ofzo? Of 50+50? Is wel extra gedoe dat nergens voor nodig is imho
Op vrijdag 2 oktober 2015 19:30 schreef Prins_Pils het volgende: Kan er geen 100 euro meer op een kaart staan of kun je geen 100 euro in één keer opladen? In het laatste geval kun je het dan toch in drie zetten achter elkaar doen, 40+40+20 ofzo? Of 50+50? Is wel extra gedoe dat nergens voor nodig is imho
Geen honderd meer erbij. Max aanvullen tot zestig kon ik. Bij het loket kon het wel.
Het verlopen van de revisietermijn. Ze moeten nou een grote beurt waardoor ze weer 15 jaar mee zouden kunnen, dat is het gewoon niet waard.
mja, een deel van het park kan de winter gewoon door, maar ik schat in dat het aantal reserveonderdelen erg laag is, waardoor binnenkort gebreken niet meer gerepareerd kunnen worden
de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
mja, een deel van het park kan de winter gewoon door, maar ik schat in dat het aantal reserveonderdelen erg laag is, waardoor binnenkort gebreken niet meer gerepareerd kunnen worden
het aantal reserveonderdelen is juist ruim voldoende. afgelopen jaren zijn grote hoeveelheden Mat '64 gesloopt en daarbij zijn goede, bruikbare onderdelen vooraf verwijderd. er is momenteel zelfs een Mat '64 in reparatie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
De "minister" bemoeit zich al sinds jaar en dag niet meer met het spoor. De "minister" heeft geen idee wat het verschil tussen Mat'64 en Plan V is.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
Met elk ander treintype had de boel net zo goed in gruzelementen gelegen daar
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende: de enige reden lijkt een verzoek van de minister om het Mat '64 van de baan te halen. dit, naar aanleiding van het rapport over het ongeval in Teuge. Een Mat '64 had na ontsporing door een aanrijding met een auto voor veel schade gezorgd.
ookal heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) nog aangegeven dat de NS niets verkeerd doet door met Mat '64 te rijden.
de discussie baanruimers staat hier ook nog buiten. het gaat de minister om specifiek de Mat '64
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:29 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar ik vind dit net zoiets als Fles z'n issues met het opnieuw opladen van hetzelfde abo. Waarom kan dit niet gewoon.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: En hier kón het wel gewoon maar het is dus niet meer zo. Net als het weghalen van die automaten, reizigers pesten is het.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:31 schreef DeaDLocK2K het volgende: En hier kón het wel gewoon maar het is dus niet meer zo. Net als het weghalen van die automaten, reizigers pesten is het.
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Overigens ben ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Ik niet want ik hou ervan maar in zijn huidige vorm hadden de papieren alternatieven nooit weg mogen gaan en ook die 50 cent extra had nooit in rekening gebracht mogen worden.
Afgelopen weekend had ik vrienden uit de VS te logeren en we zijn heel cheesy naar Madurodam gegaan zondag en ohmijngod de hoeveelheid moeite die ik moet doen om drie anonieme chipkaarten te regelen zodat ze met korting met me mee konden reizen. Wtf zeg.
[..]ohmijngod de hoeveelheid moeite die ik moet doen om drie anonieme chipkaarten te regelen zodat ze met korting met me mee konden reizen. Wtf zeg.
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Je kunt anonieme chipkaarten toch gewoon uit de automaat pulken? Dacht ik? En anders wel aan het loket. Maar ja, wel 7,50 per stuk kwijt en dan kun je er nog steeds niks mee..
Ja, 7,50. Echt grmbl. En dan moet er dus voor een retour Den Haag ¤40,- opstaan (18,60 per enkele reis geloof ik?) en dan komt er nog natuurlijk nog ¤16,- bij omdat dat het minimumincheckbedrag is. Dat is geld wegknikkeren. En Amerikanen strooien opzich wel harder met geld dan Nederlanders maar zó gek zijn ze nou ook weer niet.
Dat maakt niet uit. Korting reizen = ¤6.- minimumincheck
Dat is nog steeds opgeteld ¤18,- en ik vind het een hele bak met knaken. Vooral omdat 2 van hen denk ik niet nog eens naar Nederland komen in de tijd dat zo'n anonieme kaart geldig is. Echt.
@ Duvel Niet mee eens, ik vind het ook handig op een paar kleine dingetjes na Ik reis bijvoorbeeld vrij vaak met NS én Arriva in één reis en dan is het steeds weer uitrekenen hoeveel ik er ook alweer op moet knallen om thuis te komen.
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:47 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom kan ik trouwens met mijn ROSkaart niet inchecken als er 20,75 op staat? Nou moet ik die kaart in de bus op maken DE BUS
Op vrijdag 2 oktober 2015 20:47 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom kan ik trouwens met mijn ROSkaart niet inchecken als er 20,75 op staat? Nou moet ik die kaart in de bus op maken DE BUS
dacht ik ook ja. Maar minimumbedrag 20 euro plus goedkoopste ritje = meer dan 20,75. Zoiets moet het zijn denk ik.
Je kunt inchecken met 16 euro, en dan gewoon lekker gaan reizen. Als je meer dan 16 euro verreist komt je saldo negatief uit, dat kan tot -4 euro. De maximale prijs van een enkeltje 2e klas is iets van 24 euro, dus dan kom je al een heel eind.
Als je niet kunt uitchecken omdat je zo ontzettend veel gereisd hebt kun je die kaart gewoon wegtyfen
In dat geval van die anonieme ov-kaarten in een slimme bui hebben we er vorig jaar voor zo'n geval 3 voor 2,50 of zo aangeschaft enfin een aanbieding, ik zag de bui al hangen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je kunt inchecken met 16 euro, en dan gewoon lekker gaan reizen. Als je meer dan 16 euro verreist komt je saldo negatief uit, dat kan tot -4 euro. De maximale prijs van een enkeltje 2e klas is iets van 24 euro, dus dan kom je al een heel eind.
Als je niet kunt uitchecken omdat je zo ontzettend veel gereisd hebt kun je die kaart gewoon wegtyfen
Ja, en wachten op een brief van TLS, of je ff 79ct overmaakt. Zoals ik had bij een negatief saldo
Dat is nog steeds opgeteld ¤18,- en ik vind het een hele bak met knaken. Vooral omdat 2 van hen denk ik niet nog eens naar Nederland komen in de tijd dat zo'n anonieme kaart geldig is. Echt.
Op zaterdag 3 oktober 2015 01:50 schreef Xetran het volgende: Wtf is er in Arnhem gebeurd dan? Ns poortjes met Arriva paaltjes achter de barrière?
Sowieso was het al niet te doen aangezien ze de helft van de doorgang hebben afgesloten voor de ombouw..
Nee,nog niet in werking zijnde Arriva poortjes met wel werkende Arriva paaltjes er achter geloof ik De gele poortjes zijn van NS, de grijze worden Arriva/Breng.
Op zaterdag 3 oktober 2015 10:00 schreef Salatrel het volgende: Wie het weet mag het zeggen het duurde overigens dikke 4 minuten totdat de trein daadwerkelijk bij de overweg was
Je kunt inchecken met 16 euro, en dan gewoon lekker gaan reizen. Als je meer dan 16 euro verreist komt je saldo negatief uit, dat kan tot -4 euro. De maximale prijs van een enkeltje 2e klas is iets van 24 euro, dus dan kom je al een heel eind.
Als je niet kunt uitchecken omdat je zo ontzettend veel gereisd hebt kun je die kaart gewoon wegtyfen
en toen kreeg ik een boze brief van de translinkboeven of ik de 69cent in de min even wilde overmaken...
Nee,nog niet in werking zijnde Arriva poortjes met wel werkende Arriva paaltjes er achter geloof ik De gele poortjes zijn van NS, de grijze worden Arriva/Breng.
Arriva heeft helemaal geen poortjes toch? Ik zag alleen NS-poortjes met daarachter paaltjes van Arriva. Maar dat werkt dus geen meter omdat die mensen die bij de (trage) paaltjes van Arriva inchecken de rij ophouden doordat die paaltjes recht voor de uitgang van de hiervoor genoemde poortjes staan
En zie überhaupt maar daar te komen zodra de NS-poortjes dichtgaan,.
Nee,nog niet in werking zijnde Arriva poortjes met wel werkende Arriva paaltjes er achter geloof ik De gele poortjes zijn van NS, de grijze worden Arriva/Breng.
Gaat dat zo een teringbend worden als op Duivendrecht met GVB/NS?
In Parijs hebben tenminste nog een ijzeren gordijn lopen over de hele lengte van station met de combi RATP/SNCF
Nee,nog niet in werking zijnde Arriva poortjes met wel werkende Arriva paaltjes er achter geloof ik De gele poortjes zijn van NS, de grijze worden Arriva/Breng.
Arriva heeft helemaal geen poortjes toch? Ik zag alleen NS-poortjes met daarachter paaltjes van Arriva. Maar dat werkt dus geen meter omdat die mensen die bij de (trage) paaltjes van Arriva inchecken de rij ophouden doordat die paaltjes recht voor de uitgang van de hiervoor genoemde poortjes staan
En zie überhaupt maar daar te komen zodra de NS-poortjes dichtgaan,.
Zo'n bende gaat het hier in Deventer ook worden, en daar hebben we Arriva niet eens voor nodig. Er staan nu ,maar lieefst vier poortjes bij de achter-uitgang, waarvan er eentje stuk is. En die moeten dus door zowel de ingaande als de uitgaande verkeersstroom gebruikt gaan worden. Tel uit je winst.
Nee, Arriva heeft enkel paaltjes en geen poortjes zo ver ik zag, maar om daar bij te komen moet je (denk ik) dus wel inchecken bij NS zodra die van hun dicht gaan?
Via Kazachstan kan niet want daar is geen internationale spoorverbinding naar China. Je moet dus eerst via Mongolië naar Peking. Dat staat vast wel uitgelegd op seat61.com. En daarna moet je met binnenlanse treinen. Die kun je opzoeken op https://kyfw.12306.cn/otn. Helaas kan je in China niet gemakkelijk verbindingen met overstappen boeken, en een directe trein is er niet, dus je zal wat moeten puzzelen.
En Haikou ligt natuurlijk op een eiland, dus dat wordt sowieso varen met de boot ipv. platskartny 硬卧.
Afijn, wat kost dat nou? Ik heb geloof ik gehoord dat Moskou-Beijing maar een paar honderd euro kost als je derde-klas reist. Treinreizen in China een paar tientjes. Dus puur aan treinkaartjes gok ik op ongeveer 1000 euro voor Moskou-Haikou en retour. Hoe duur het is om naar Moskou te komen vanaf Hurdegaryp weet ik niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 13:26:23 ]
en toen kreeg ik een boze brief van de translinkboeven of ik de 69cent in de min even wilde overmaken...
Ik heb zo'n brief ook eens gehad, toen ging het over een whopping 18 cent.
Ik heb die brief anderhalf jaar laten liggen voordat ik dat geld naar ze heb overgemaakt. Ik was die brief helemaal vergeten, tot ik 'm weer tegenkwam tijdens wat opruimen.
Ik heb zo'n brief ook eens gehad, toen ging het over een whopping 18 cent.
Ik heb die brief anderhalf jaar laten liggen voordat ik dat geld naar ze heb overgemaakt. Ik was die brief helemaal vergeten, tot ik 'm weer tegenkwam tijdens wat opruimen.
uitgebreid excuusbrief getikt en 1 cent boeterente toegevoegd?
Zo'n bende gaat het hier in Deventer ook worden, en daar hebben we Arriva niet eens voor nodig. Er staan nu ,maar lieefst vier poortjes bij de achter-uitgang, waarvan er eentje stuk is. En die moeten dus door zowel de ingaande als de uitgaande verkeersstroom gebruikt gaan worden. Tel uit je winst.
Is in Deventer de spits niet zo zwart wit als in Parijs?
Arriva heeft helemaal geen poortjes toch? Ik zag alleen NS-poortjes met daarachter paaltjes van Arriva. Maar dat werkt dus geen meter omdat die mensen die bij de (trage) paaltjes van Arriva inchecken de rij ophouden doordat die paaltjes recht voor de uitgang van de hiervoor genoemde poortjes staan
En zie überhaupt maar daar te komen zodra de NS-poortjes dichtgaan,.
Zoals ik al zei: de grijze poortjes zijn van Arriva en de gele van NS. Je checkt straks dus gewoon in bij het poortje van de betreffende vervoerder.
Plaatje via Google:
Het meest linkse poortje op de foto zie je nog net een beetje geel van NS (een klein streepje). De grijze voorstukken zijn dus van Arriva/Breng.
FINLAND's transport and communications minister Mrs Anne Berner announced on October 1 that the government will introduce legislation next year to end VR Group's monopoly on passenger services.
Berner says her ministry is now looking to "find the most viable model for Finnish conditions," and proposals for a new structure will be revealed in Spring 2016 which will seek to clarify the roles of different players in the sector. "An open market is needed to provide customer-orientated services with supply meeting demand," says Berner.
"Without competition there is currently no means of assessing the cost-effectiveness of rail transport and quality.The opening of the rail market to competition means that VR's exclusive rights will be terminated and other actors will be able to enter the sector."
Berner also dismissed reports in the Finnish media that the government is planning to privatise VR Group. "This does not mean the privatisation of VR - the state is not giving up VR's ownership."
VR Group's current contract with the Ministry of Transport and Communications, which guarantees exclusive rights to operate profitable inter-city routes in return for provision of public service obligation (PSO) services is due to expire in 2024. Berner says a re-examination of existing contracts with VR Group and negotiation of compensation payments will be required to achieve liberalisation before this date.
Last month the government signed a four-year deal with VR Group for the operation of PSO services which includes service cuts on some lightly-used routes.
Helsinki Regional Transport (HKL) plans to introduce competitive tendering of suburban services in the capital when the current deal with VR Group, which was signed earlier this year, expires in 2021.
Domestic railfreight was liberalised in 2007 and the first open-access operator, Fennia Rail, plans to start operating at the end of this year.
Ah zo. Nee het is hier permanent tweerichtingsverkeer ongeveer. Nou ja, voor zolang het nog duurt want als de poortjes dicht gaan is het permanent nulrichtingsverkeer.
Ik heb het ook niet bedacht. Maar in hoeverre is dit anders dan met de paaltjes? Eigenlijk precies hetzelfde toch, alleen dat je nu dan door de poortjes moet.
Ik heb het ook niet bedacht. Maar in hoeverre is dit anders dan met de paaltjes? Eigenlijk precies hetzelfde toch, alleen dat je nu dan door de poortjes moet.
Linkshandigen gaan hier de fout in, James en Darkwing dus, bij de poortjes in het midden...
Ik heb het ook niet bedacht. Maar in hoeverre is dit anders dan met de paaltjes? Eigenlijk precies hetzelfde toch, alleen dat je nu dan door de poortjes moet.
het gaat gigantisch opstropen natuurlijk.
Zeker als je ook nog van die schrale kutwijven hebt die bij het poortje aangekomen eerst nog even hun portemonnee uit hun handtas moeten opduiken, gare hennies die met hun fiets vast komen te zitten (natuurlijk neem je niet het brede poortje) etc. etc. etc. Dit zijn gewoon dingen die je elke dag meerdere keren ziet gebeuren.
Zeker als je ook nog van die schrale kutwijven hebt die bij het poortje aangekomen eerst nog even hun portemonnee uit hun handtas moeten opduiken, gare hennies die met hun fiets vast komen te zitten (natuurlijk neem je niet het brede poortje) etc. etc. etc. Dit zijn gewoon dingen die je elke dag meerdere keren ziet gebeuren.
EN DIRECT NA HET INCHECKEN EERST UITGEBREID HUN PORTEMONNEE GAAN TERUGSTOPPEN STOM KUTWIJF LOOP DOOR IK HEB HAAST GODVERDOMME
oh en op het schermpje gaan kijken of ze wel uitgecheckt zijn en of het wel zoveel procent korting was en wat het saldo dan nu is en de ritprijs en hee maar dat klopt toch niet etc
mensen moeten zo'n chip gewoon bij de geboorte geïmplanteerd krijgen, net als honden en katten. En dan een grote inductielus in de perrontunnel verwerken. Nooit meer gezeik ergens mee
Op zaterdag 3 oktober 2015 15:04 schreef Dr_Flash het volgende: mensen moeten zo'n chip gewoon bij de geboorte geïmplanteerd krijgen, net als honden en katten. En dan een grote inductielus in de perrontunnel verwerken. Nooit meer gezeik ergens mee
Zoals ik al zei: de grijze poortjes zijn van Arriva en de gele van NS. Je checkt straks dus gewoon in bij het poortje van de betreffende vervoerder.
Plaatje via Google:
[ afbeelding ] Het meest linkse poortje op de foto zie je nog net een beetje geel van NS (een klein streepje). De grijze voorstukken zijn dus van Arriva/Breng.
Wat ik zie komen er aparte poortjes voor NS en Arriva/Breng en kunnen die rode paaltjes dus weg. Lang leve de vooruitgang
en overstappers moeten allemaal de trap af de tunnel door, uitbliepen bij vervoerder X, U-bocht maken, inbliepen bij vervoerder Y, tunnel door, trap op?
en overstappers moeten allemaal de trap af de tunnel door, uitbliepen bij vervoerder X, U-bocht maken, inbliepen bij vervoerder Y, tunnel door, trap op?
Nee, daar blijven overstapmeubels voor
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 03-10-2015 15:50:03 ]
en overstappers moeten allemaal de trap af de tunnel door, uitbliepen bij vervoerder X, U-bocht maken, inbliepen bij vervoerder Y, tunnel door, trap op?
Op zaterdag 3 oktober 2015 15:35 schreef Prins_Pils het volgende: 'Eén kaart voor alle vervoerders'... maar echt, hou op met al die verschillende poortjes en paaltjes en dit soort houtje-touwtje-oplossingen
"makkelijker en goedkoper voor de reiziger"
ondertussen kost het mij grof meer geld en moet ik opletten omdat er 20 paaltjes staan..
In ander nieuws. PEC Zwolle speelt vanavond tegen Willem II, ik ga pils drinken op de bank terwijl ik die wedstrijd kijk. Hoef ik me niet op te fokken over Mansveld, overstapmeubels, vertragingen, aanrijdingen met personen, gaslekken en overwegstoringen
en overstappers moeten allemaal de trap af de tunnel door, uitbliepen bij vervoerder X, U-bocht maken, inbliepen bij vervoerder Y, tunnel door, trap op?
Maar dan kan je toch ieder willekeurig poortje nemen...
Voorbeeld, je moet met Breng maar er staat een file bij de breng poortjes.
Je neemt een NS poortje, en checkt om bij een 'overstapmeubel'
Leuk dat gedoe met die poortjes. In Sittard zal het ook wel zo'n feest worden zodra Arriva de stoptreinen gaat rijden. Beter veranderen ze het systeem zo dat je alleen poortjes hebt voor "trein" in plaats van per vervoerder, hadden ze zoiets niet in Japan? Hier is echt geen touw aan vast te knopen
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 16:54:07 ]
Op zaterdag 3 oktober 2015 16:49 schreef J.B. het volgende: Leuk dat gedoe met die poortjes. In Sittard zal het ook wel zo'n feest worden zodra Arriva de stoptreinen gaat rijden. Beter veranderen ze het systeem zo dat je alleen poortjes hebt voor "trein" in plaats van per vervoerder, hadden ze zoiets niet in Japan? Hier is echt geen touw aan vast te knopen
In Japan is het ook 1 systeem en heb je ook meerdere vervoerders, maar is het wel zo dat je achter een poortje 1 vervoerder hebt. In drukke gebieden als Tokyo heb je de Shinkansen, het reguliere net, stadstreinen, metro's en bussen met daartussen poortjes. Ik kan mij hier geen uitzondering op bedenken. Ook privemaatschappijen (anders dan JR, die sowieso het meeste spoorvervoer uitvoert) die ik gehad heb hebben eigen poortjes met veelal ook eigen spoor. Misschien dat er wel ergens een combi is tussen JR en een andere maatschappij, maar dan zal het traject meetbaar/lineair zijn vermoed ik, je checkt toch per treinreis dan in en uit.
Ach, als de proef op de Valleilijn met CXX en NSR slaagt, is heel dat omchecken niet meer nodig. Dan check je in op je beginpunt en uit op je eindpunt.
Op zaterdag 3 oktober 2015 18:25 schreef greavy het volgende: Ach, als de proef op de Valleilijn met CXX en NSR slaagt, is heel dat omchecken niet meer nodig. Dan check je in op je beginpunt en uit op je eindpunt.
oh daar gaan ze nu al een proef mee doen? Wauw. Maar een jaar of tien te laat
Op zaterdag 3 oktober 2015 18:25 schreef greavy het volgende: Ach, als de proef op de Valleilijn met CXX en NSR slaagt, is heel dat omchecken niet meer nodig. Dan check je in op je beginpunt en uit op je eindpunt.
Als je incheckt bij NS in Ede Wageningen en uitcheckt in Amersfoort, dan gaat het systeem denken dat je via Utrecht bent gereisd of zo?
Der Bahnverkehr zwischen Salzburg und Bayern bleibt wegen der Asylkrise noch länger unterbrochen. Laut ÖBB wurde nun die Sperre wegen der behördlichen Anweisungen in Deutschland bis 12. Oktober verlängert. Bisher galt der 4. Oktober.
CARGO TRAIN MOVING DIRECTLY ON TO THE SHIP MV BALI SEA !!! (Ambar Banerjee) CG Railway is a Terminal Railroad as reported by the Association Of American Railroads. Headquartered in Mobile Alabama, is owned by the International Shipping Corporation. The Railroad operates 2 double deck Rail - Ferries capable of carrying 115 Rail - Cars each on a track of 1435 mm Standard Gauge. The Railroad operates approx 900 miles Train Ferry between Port Of Mobile, Alabama to Port Of Coatzacoalcos (Southern Mexico)
TerugVindPlaatje Was vakantiefoto's aan het uitzoeken en kwam net deze nog tegen van Frankfurt Hauptbahnhof met een DB kantoor op de voorgrond (jaja, zware crop, ik moest het vanaf grote afstand doen met een ultra-wide angle lens )
*edit* Voor de liefhebbers ook nog een (ongecropte) versie van een half uurtje eerder. Ook nog genoeg HBF om relevant te zijn in dit topic
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 01:13:13 ]
Op zaterdag 3 oktober 2015 23:40 schreef Prins_Pils het volgende: Net in Dit was het nieuws: 'ProRail kampt met enorme financiele tekorten, de NS zet collectebussen in'
Op zondag 4 oktober 2015 00:48 schreef CrashO het volgende: TerugVindPlaatje Was vakantiefoto's aan het uitzoeken en kwam net deze nog tegen van Frankfurt Hauptbahnhof met een DB kantoor op de voorgrond (jaja, zware crop, ik moest het vanaf grote afstand doen met een ultra-wide angle lens ) [ afbeelding ]
*edit* Voor de liefhebbers ook nog een (ongecropte) versie van een half uurtje eerder. Ook nog genoeg HBF om relevant te zijn in dit topic [ link | afbeelding ]
Prachtige foto! Gemaakt vanaf de Commerzbank? Mag je daar gewoon als toerist naar boven ?
Daarnet was ik een beetje met de TGV kaartautomaat aan het spelen voor een reis naar Marseille. Kreeg ik de optie '2e Klas, zitplaats niet gegarandeerd'
Op zondag 4 oktober 2015 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende: Daarnet was ik een beetje met de TGV kaartautomaat aan het spelen voor een reis naar Marseille. Kreeg ik de optie '2e Klas, zitplaats niet gegarandeerd'
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Net toen ik de Utrechtse stationshal binnenliep werd er een omgeleidde ICE aangekondigd. Zit ik zomaar onverwacht te pimpelen tussen Utrecht en Den Bosch! En jummie, curryworst!
Op zondag 4 oktober 2015 17:41 schreef ReisT het volgende: Net toen ik de Utrechtse stationshal binnenliep werd er een omgeleidde ICE aangekondigd. Zit ik zomaar onverwacht te pimpelen tussen Utrecht en Den Bosch! En jummie, curryworst!
Altijd nice, ik moet regelmatig naar Den Bosch zou er voor tekenen als er elke dag een ICE die kant op zou gaan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zag vanmorgen trouwens een slaaptrein van DB bij Eindhoven uit de richting van Venlo komen; ik veronderstel dat die omgeleid was vanwege werkzaamheden of zo?
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 18:33:56 ]
Op zondag 4 oktober 2015 18:38 schreef greavy het volgende: Zevenaar-Venlo lag er inderdaad uit gister en vanochtend. Vanaf 12:00 is het nog maar enkelspoor open.
Op zondag 4 oktober 2015 18:38 schreef greavy het volgende: Zevenaar-Emmerich lag er inderdaad uit gister en vanochtend. Vanaf 12:00 is het nog maar enkelspoor open.
Ede-Arnhem ligt er het hele weekend uit dus moest daarom sowieso al omrijden.
Dat kan best wat minder flauw, hij heeft op zich een punt, Fles...
Maar dat hoort juist bij Fles, kom op zeg anders wordt het hier wel erg saai
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 4 oktober 2015 20:22 schreef GlennQuagmire het volgende: Minder treinen Utrecht - Amersfoort, dus laten we de intercity naar Groningen er dan maar uitflikkeren ipv een of andere kutsprinter.
Positief geformuleerd: een middel om als vaste reiziger leuke extra's te krijgen. Negatief geformuleerd: een middel om als vervoerder de ov-chipgegevens te kunnen misbruiken voor commerciële doeleinden.
Ik heb echt geen idee, misschien omdat ik ooit wel eens wat besteld heb via spoordeelwinkel. Er staat in ieder geval in als ik vaker NS-inspiratie wil ontvangen ik mijn e-mailadres moet achterlaten op ns.nl/mailadres.
Op zondag 4 oktober 2015 21:27 schreef b2py het volgende: Er staat in ieder geval in als ik vaker NS-inspiratie wil ontvangen ik mijn e-mailadres moet achterlaten op ns.nl/mailadres.
Niet eens je huisadres, geboortedatum, chipkaartnummer, geslacht, geaardheid en politieke voorkeur? En dat elke maand?
Op zondag 4 oktober 2015 23:44 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Vanwege het 140-jarig bestaan van de lijnen Gronau-Münster en Gronau-Dortmund reed de 78 468 een rit Münster-Gronau-Dülmen v.v.
Na terugkomst in Münster zien we de trein hier weer vertrekken weer naar zijn thuisbasis, de Eisenbahn-Tradition in Lengerich.
I like
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Was wel een dure rit trouwens: voor Gronau-Dülmen-Gronau-Münster met de stoomtrein en Münster-Gronau met de RB hebben we met vijf man in totaal wel ¤35 betaald
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 4 oktober 2015 23:50 schreef dennistd het volgende: Was wel een dure rit trouwens: voor Gronau-Dülmen-Gronau-Münster met de stoomtrein en Münster-Gronau met de RB hebben we met vijf man in totaal wel ¤35 betaald
Nee met zulke prijzen is de aardigheid er wel vanaf
Op maandag 5 oktober 2015 09:25 schreef b2py het volgende: Volgens mij zijn vrijwel alle poortjes geschikt voor twee richtingen maar wordt afhankelijk van de tijd meer poortjes geopend een richting op.
De brede in Gouda hebben te maken met een permanente race-conditie.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 4 oktober 2015 20:56 schreef Treinhoer het volgende: Welk voorwerp lag er nou bij Sittard op het spoor? De ontslagen trainer van Fortuna allicht? 😁
zou niet de eerste keer zijn dat er resten van Vossen in het spoor liggen
Vandaag heeft Prorail ook een nieuwe "monitor capaciteitsontwikkeling opstelterreinen" online gezet. Lijkt niet veel verandering in te zitten met de versie van Q2, iemand die die toevallig nog heeft?
Ze waren bij NS vergeten de werkzaamheden Zwolle - Wierden in de systemen te pluggen, dus staat het niet onder de werkzaamheden of op de actuele spoorkaart. Inmiddels is er dus iemand achtergekomen en wordt er "aan gewerkt."
Op maandag 5 oktober 2015 21:40 schreef boriq het volgende: Ze waren bij NS vergeten de werkzaamheden Zwolle - Wierden in de systemen te pluggen, dus staat het niet onder de werkzaamheden of op de actuele spoorkaart. Inmiddels is er dus iemand achtergekomen en wordt er "aan gewerkt."
Wie gaat daar ook weer rijden als die draad er hangt?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Alle gekheid op een stokje, Hengelo gaat straks wel flink gevarieerd worden. Naast de intercities van NS en DB komen er een paar keer per uur Vechtdallijnen-FLIRTs voorbij, en ook nog een FLIRT uit Duitsland. Best leuk
Arnhem wordt ook leuk: NS-sprinters en ICs, DB ICE's en CNL, Arriva-GTW's en de Abellio-stoptrein naar Düsseldorf.
Alle gekheid op een stokje, Hengelo gaat straks wel flink gevarieerd worden. Naast de intercities van NS en DB komen er een paar keer per uur Vechtdallijnen-FLIRTs voorbij, en ook nog een FLIRT uit Duitsland. Best leuk
+ Syntus Lint
quote:
Arnhem wordt ook leuk: NS-sprinters en ICs, DB ICE's en CNL, Arriva-GTW's en de Abellio-stoptrein naar Düsseldorf.
Slechts één type sprinter gepland in Arnhem, de FLIRT
Op maandag 5 oktober 2015 22:16 schreef Prins_Pils het volgende: Heren buschauffeurs van Syntos en Arrivo, willen jullie wim25 niet zo pesten met jullie radio?