greavy | donderdag 13 februari 2014 @ 18:10 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 18:10 | |
20 jahre Bahnreform in drie filmpjes: (Zonde om het zo te laten aan het eind vorig topic, vandaar repost.) | ||
greavy | donderdag 13 februari 2014 @ 18:12 | |
![]() DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Toen ik van mijn werk naar huis reed, kwam ik bij het emplacement Kreekweg 5 beladen rongenwagens met buizen tegen, en dat kan maar één ding betekenen: Van Leeuwen Buizen wordt bediend! Snel naar huis, camera ophalen, ladder weer in de auto mikken, en op pad, gelukkig woon ik naast de dijk... Na enige tijd waren de lege rongenwagens uitgehaald, en konden de beladen wagens geplaatst worden. Een stek die ik nog niet eerder bezocht had, maar toch hoog op de verlanglijst stond, was de voormalige aansluiting richting Ashland en Univar. Voormalig? Maar er ligt nog een wissel! Jazeker, het wissel ligt er nog, en volgens ProRail zelfs nog gebruiksklaar spoor. Maar ver zal je niet komen. Verderop in de straat zijn drempels aangelegd, waarbij betonnen 'muren' aan de zijkant zijn geplaatst. En die staan nog geen centimeter van de spoorrails af. De aansluitingen naar de 2 bedrijven? Die liggen er nog steeds en zijn bedrijfsvaardig, maar ontvangen al vele jaren geen goederentreinen per spoor meer. Hier passeert de trein geduwd deze voormalige aansluiting. ![]() DBS 6478 + 5 beladen rongenwagens met buizen Bij Van Leeuwen Buizen voor de poort had ik ook nog een gewenste stek staan, en die kon vandaag ook van de lijst afgestreept worden. Hier passeert de trein de fotograaf, en zal na enkele tientallen meters op zijn losbestemming arriveren. | ||
Duvel | donderdag 13 februari 2014 @ 18:48 | |
Heb je geen foto van het "probleem"? | ||
_serial_ | donderdag 13 februari 2014 @ 18:48 | |
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 13-02-2014 18:49:23 ] | ||
_serial_ | donderdag 13 februari 2014 @ 18:49 | |
Heb jij ook een foto van die "afzetting" die door de gemeente is gemaakt ? | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 18:54 | |
Huuu ik zie dat je in het spoor bent gaan staan ![]() | ||
James1988 | donderdag 13 februari 2014 @ 18:59 | |
Nou Dennis, je mag nóg een keer ![]()
| ||
greavy | donderdag 13 februari 2014 @ 19:00 | |
Nee, die heb ik niet. Maar die maak ik morgen wel. Loop er dan wel even met de hond langs, want toen ik daar even langs reed met de auto kon ik de auto nergens even kwijt, want Heerema liep helemaal leeg (en dat zijn dan geen 5 auto's, en ook geen 50 of minder, dus een verkeerschaos...) | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 19:12 | |
Afmaken in dit geval toch? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 19:53 | |
Geen geluid, dat klopt. En even doorspoelen naar 54 seconden. Video editten kon in 2006 nog, is anno 2014 ECHT teveel gevraagd. Onze excuses voor het ongemak. | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 19:56 | |
Je hebt toch zo'n handige Macbook die dat kan? Komtie ook nog in HD, 240p is natuurlijk 100 keer tyfus. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 19:57 | |
er zit iMovie op ja, maar een beetje knippen is er niet bij of zo. Of ik heb het nog niet gevonden. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 19:58 | |
Denketnie, dit is met een Ixus van een jaar of 4 geleden. 320p trouwens, 240 fps. Is al heel wat trouwens. | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 19:58 | |
Je had beter met een baksteen kunnen filmen... | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 20:03 | |
Oh je weet echt zo weinig van technologie dat het schattig is ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:10 | |
Verwerf een carcinoom, afgunstig mispunt ![]() | ||
James1988 | donderdag 13 februari 2014 @ 20:14 | |
Hoe bevalt het tot nu toe? | ||
KnightSolaire | donderdag 13 februari 2014 @ 20:20 | |
Daar komt de nostalgie naar Windows Movie Maker al opdraven... | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:21 | |
Lang niet onaardig ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:22 | |
Had dat gewoon in Windows 8 gezeten, had je mij niet gehoord hoor ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 20:30 | |
Of een blastoom! | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:32 | |
Het medisch rariteitenkabinet wat ik jou toewens, daar zou ik gewoon entree voor moeten heffen. Een tientje of zo ![]() | ||
Litpho | donderdag 13 februari 2014 @ 20:33 | |
It just works! | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:34 | |
maar ik ben lekker darten aan het kijken, geen jurysport gelukkig ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:35 | |
oh kan best hoor, ik heb het alleen nog niet gevonden dan ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 20:36 | |
Ach jochie toch ik wens jou hetzelfde toe als wat jij mij toewenst ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:37 | |
jij zegt geen "jochie" tegen mensen de 8 jaar ouder zijn dan jij, jochie. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 20:49 | |
Heeft niets te maken met leeftijd. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:50 | |
Nee klopt, met compensatiedrang. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 20:54 | |
Maar weet iemand een camera die in minimaal 1024 x 768 resolutie minimaal 240 fps kan filmen? Lijkt me best tof om dat gevonk in goed veel detail te zien ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 20:57 | |
http://www.popphoto.com/g(...)ficially-be-released Maar misschien is $5000,- nog steeds vrij duur. Ik kwam er recentelijk een tegen, ik google ff verder. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 21:00 | |
Een GoPro kan in 720p 100FPS aan of vind je dat niet genoeg? Begint bij $250,- en het topmodel kost $450,- Oops: Link vergeten http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition#technical-specs | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 21:06 | |
nee 720 p 100 fps is nog wel een HEEL stuk verwijderd van 1024 p 240 fps | ||
dennistd | donderdag 13 februari 2014 @ 21:10 | |
Vandaag Bentheim-Hannover-Kassel-Dortmund-Köln gedaan, en om 22.30u ga ik verder naar München. Aankomst daar om 6.02u, en dan zie ik wel weer verder ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 21:14 | |
oh die nacht-ICE heb ik ook eens gehad. Serious dying. RIP aan de nabestaanden ![]() | ||
Duvel | donderdag 13 februari 2014 @ 21:30 | |
Is dat zo'n nachttrein die alsnog stopt bij elke dikke boom? CNL: eens maar nooit weer. | ||
Duvel | donderdag 13 februari 2014 @ 21:30 | |
Hij begint al met vonken voordat ie onder het dek is. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 21:36 | |
CNL is stukken beter dan die ICE. Vergelijk die ICE met het nachtnet in NL. Alleen zitten, elk kwartier stoppen, constant licht aan. je puurste aids op wielen. | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 22:32 | |
Deze? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 22:36 | |
ja die. Heb ik dus niet ![]() | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 22:37 | |
http://windows.microsoft.(...)movie-maker-download En dan in Essentials geavanceerd duwen en alleen Movie Maker installeren geloof ik. | ||
Frozen-assassin | donderdag 13 februari 2014 @ 22:41 | |
Je moet wat als je kilometers wil knallen zoals dennis | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 22:44 | |
Toch ben ik om andere redenen blij dat ik net deze maand eindelijk weer werk heb ![]() Maar Dennis zou het van me moeten winnen qua kilometers deze maand, ook al ga ik ook over de 6.000 heen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 22:45 | |
Kus op je blonde postzegeltje ![]() | ||
bork | donderdag 13 februari 2014 @ 22:50 | |
Expedition Sandträsk In de jaren 50 hebben ze in Zweden een stel stoom- en diesellocs verstopt in het hoge noorden van hun land mochten de Russen komen. Nu zijn ze niet meer nodig, afgeschreven en voor 1000 Kronen/stuk verkocht en worden ze opgeknapt. http://www.swr.de/eisenba(...)46/z11o4n/index.html De bijbehorende reportage (is uit 2008 maar pas vandaag door mij gevonden, van een soort Railaway met een heleboel reportages online ![]() ![]() bij 10.24 wordt het spannend. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 23:09 | |
Movie Maker zat bij Win7 toch ook niet meer? | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 23:09 | |
Oh sorry, verkeerde forum. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 23:10 | |
wel. | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 23:14 | |
Nee. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 23:16 | |
rot jij eens op of zo ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 13 februari 2014 @ 23:20 | |
Ik denk wel dat ik er achter ben. Wij communiceerden ooit vrij veel via Windows Live Messenger eah, Movie Maker is onderdeel van Windows Live Essentials en dat werd bij veel PC's voorgeïnstalleerd meegeleverd. Wij bieden het ook aan op onze computers via dat pakket omdat het standaard er niet meer inzit. Het kromme is nu dus (of was in ieder geval zo niet lang na de zomervakantie) dat als je WLE installeert je ook nog WLM krijgt die vervolgens daarna begint te mekkeren dat er een upgrade is die je moet installeren waarna je opgezadeld wordt met Skype. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 23:22 | |
ik hoef er niet achter te zijn. Ik verzin wel weer wat. Somehow. | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 23:48 | |
Gewoon een iMac kopen, jwz. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 23:51 | |
Dennis waar ben je?? En hoe staat het met de kilometers?? | ||
Prins_Pils | donderdag 13 februari 2014 @ 23:54 | |
Van Fles moest ik een foto plaatsen van een Trein bij mijn huis. Komt-ie.![]() ![]() | ||
b2py | donderdag 13 februari 2014 @ 23:56 | |
Wow. Much Train, Such head. Awesome Plan-Z. Wow. | ||
Dr_Flash | donderdag 13 februari 2014 @ 23:57 | |
zo zo. | ||
Prins_Pils | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:12 | |
Soms zie je wel eens bijzondere dingen langs de baan tijdens het posten. Zoals afgelopen zomer dit reekalf tussen Winterswijk en Aalten, die me minutenlang roerloos heeft aangekeken tot hij weer het bos indook toen er een trein aankwam.![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:20 | |
Mooi profielvrij gebleven ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:23 | |
Zou het een digitaal veiligheidspaspoort hebben? | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:25 | |
ik zie geen hesje. En geen BVT | ||
Prins_Pils | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:27 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:28 | |
Grondverzet- en hoogwerkerbedrijf Greavy zou hier metten mee maken, Hele korte. | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:28 | |
ik sta voor de tweede keer in een half uur op Frankfurt flughafen, heel logisch... | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:30 | |
Oh ja, en slapen is me nog niet gelukt in de twee uur dat ik in deze trein zit (ook al zit ik in een ruhe-abteil, waar het half donker is) | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:30 | |
De killing night ICE ![]() Sterkte maat, en hou je kilometers bij ![]() Die onzin daar is echt razend kut ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 00:35 | |
Maar hou ff de kilometers bij wil je ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 14 februari 2014 @ 01:06 | |
Pfft, ik vind de 2500 per maand nu al flink wat. | ||
Pino112 | vrijdag 14 februari 2014 @ 01:12 | |
1024p? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 02:50 | |
komt goed, ik gebruik de ihr reiseplan als bron | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 05:58 | |
Köln München is trouwens alleen al 673km | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 06:52 | |
Aangezien ik nu al zo dichtbij ben: ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 14 februari 2014 @ 07:30 | |
Da's HD. Ik denk overigens niet dat Fles 720 en 1024 fps bedoelt, dat zou onzinnig zijn. | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 07:51 | |
1080 is toch HD? | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 08:11 | |
1024 x 768 pixels en 240 frames per second. Jezus. Valt niet mee. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 08:16 | |
Gewoon 4:3 zelfs.. ![]() | ||
ReisT | vrijdag 14 februari 2014 @ 08:55 | |
Trein van 8:40 was aangekondigd met +5 Vertraging bleek mee te vallen, om 41 was iedereen ingestapt. Maar meteen vertrekken ho maar, nee de trein van 43 mocht eerst. Dus wij daardoor alsnog +5. Lijkt zo haast wel dat er regel ofzo is dat treinen zich moeten houden aan de vertraging op die displays... | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:10 | |
En die ging van niks naar nergens? ![]() Zal ongetwijfeld Utrecht - Amsterdam zijn maar zet dat er dan even bij ![]() Ik zit met twee lomperikken, man en vrouw, mond open eten. Allebei eigen kranten dus twee metro's en twee spitsen. Kan gelukkig de gespreksstof niet horen. | ||
Pino112 | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:11 | |
768p dus. | ||
JDude | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:14 | |
Of gewoon 1024x768. De p wordt gebruikt om het verschil tussen progressive en interlaced aan te duiden, niet als afkorting voor pixels. | ||
V2 | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:14 | |
Tof ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:27 | |
HOEREN NS. Houdt die troep van je een rijdend. Ik eis een verscherpte inspectie van ILenT, onveilige troep.![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:34 | |
En de Koninklijke trein is ook al stuk ![]() http://somda.nl/forum/145(...)+dingen+14+februari/ | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:54 | |
Er zit weer DDZ-6 in de 2000, vast weer op tijden dat ik er niets aan heb. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 09:59 | |
In de 1900 (Den Haag - Venlo) rijdt weer 2x DDZ-4 rond. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 10:14 | |
Over 2013 heeft NS een verlies geleden van ¤ 43 miljoen euro, René Lukassen heeft meer cijfertjes. | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 10:17 | |
logisch, omdat ze een voorziening hebben genomen vanwege het V250-debacle. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 10:17 | |
Om eerlijk te zijn valt het verlies me nog mee. Ik had meer verwacht. | ||
Viezze | vrijdag 14 februari 2014 @ 10:27 | |
Persconferentie is hier te volgen: http://bcove.me/3ffa5i47 Er wordt net gezegd dat ze zich willen gaan richten op reizigerspunctualiteit. Haha, het gaat over eenvoud en dan noemen ze de OV chipkaart ![]() | ||
spectrumanalyser | vrijdag 14 februari 2014 @ 10:56 | |
OV chipkaart.... en ik maar denken dat je altijd 1 saldo op een ov chipkaart hebt staan.... niet dus. ik was op een anonieme ov chipkaart naar amsterdam. ingechecked voor de trein, uitgechecked op sloterdijk en kon niet inchecken bij de metro. vreemd. blijkt dat ik opnieuw moest opwaarderen voor de metro terwijl er genoeg op zat voor de trein. ![]() | ||
_serial_ | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:03 | |
Je verwacht toch niet dat ze om 5 voor vertrek daar achter komen.... | ||
ReisT | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:07 | |
Ja, maar dat maakt voor de strekking van mijn verhaal eigenlijk niets uit. Dit soort gepruts komt overal voor. | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:07 | |
ze worden pas over enkele dagen in Lech verwacht, dus ze zijn er op tijd achter gekomen ![]() | ||
_serial_ | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:08 | |
true, maar het geplande vertrek was natuurlijk vanavond zoals ik het las ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:25 | |
Hier staan de jaarcijfers: http://www.ns.nl/over-ns/(...)en-scherpt-koers-aan | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:27 | |
klopt, maar misschien is het wel goed dat het gebeurt. Het laat wel zien dat de materieelpositie beter moet, omdat nog te veel treinen uitvallen door defect materieel of dat te veel treinen krapper rijden dan gepland. | ||
DriekOplopers | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:41 | |
Huges wil meer focus op reizigerspunctualiteit en materieelbeschikbaarheid. Ik uitte al eerder enthousiasme over zijn gedachten. Nu tevreden reactie MVBOV: http://www.voorbeterov.nl/ | ||
AIex | vrijdag 14 februari 2014 @ 11:57 | |
Ik zie ook verder geen bron, ook in de telegraaf niet. | ||
Litpho | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:19 | |
Dat zijn inderdaad gedachten om enthousiast van te worden. Nu rest slechts de uitvoering ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:25 | |
Het begint met ambitie. Meerstadt zei 1 of 2 jaar terug "We moeten het anders overbrengen", Huges zegt "We moeten het anders doen". Heel verschil. ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:26 | |
Ik denk dat de maximale punctualiteit op dit moment, afgezien van materieelproblemen, wel zo'n beetje bereikt is als er geen werk gemaakt wordt van bepaalde infrastructurele zaken. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:28 | |
Materieel- en personeelsomlopen vereenvoudigen zou kunnen schelen om de dienst op een bepaalde lijn robuuster te krijgen (zeker wanneer er ergens poep tegen een ventilator aansmakt), maar -afhankelijk van hoe je het inplant- kan het zijn dat je dan meer materieel of personeel nodig hebt, of dat frequenties verlaagd moeten worden. | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:42 | |
precies. Het zal waarschijnlijk sowieso meer personeel gaan kosten, maar de bijsturing zal wel makkelijker gaan. Daar is nog veel winst te behalen, zoals met een systeem zoals gisteren al genoemd werd. Klaasje merkte gisteren wel terecht op dat de kosten voor ProRail zijn en de baten voor de vervoerders. Datzelfde geldt voor de invoering van 3kV of veel andere kleine verbeteringen. Het moet echter niet zo zijn dat ze niet doorgevoerd worden omdat het te veel kost. Er moet een goede balans in worden gevonden. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:51 | |
Oost-Europees treinen nieuws. Ukraine withdraws Hyundai Rotem trains UKRAINIAN Railways (UZ) suspended operation of all 10 HRCS2 emus supplied in 2012 by Hyundai Rotem for inter-city operations on February 13, with all of the emus undergoing technical checks. UZ deputy director general, Mr Nikolay Sergienko, says that technical problems found in one of the trains during a scheduled technical review prompted the withdrawal of the sets due to the fact that the problem could occur in the other inter-city trains. He said that UZ engineers will work with experts from Hyundai Rotem to analyse and verify the fault, and if necessary independent and academic experts could be involved in this process. Bron en meer Siemens presents first Czech Railjet train SIEMENS presented the first set of Railjet long-distance coaches for Czech Railways (CD) to the press at its Simmering facility in Vienna on February 12. Unlike the trains supplied to Austrian Federal Railways (ÖBB) the Czech Railjets are formed of five second class coaches, one restaurant0 car, and a first/business-class driving trailer. One of the second class coaches also has a bicycle compartment with 10 folding seats. Bron en meer | ||
spectrumanalyser | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:08 | |
in Alkmaar was vanmorgen een defecte trein, daardoor ontstond een zogenaamde chaos. de werkelijkheid is dat er geen klagende tweets zijn. op ovtijden is te zien dat er gedurende 45 minuten een deel van de treinen is uitgevallen. that's it, folks. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:16 | |
Alles richting Uitgeest viel uit voor ruim een uur zag ik, en van chaos was absoluut geen sprake te Alkmaar. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:17 | |
Tussen Breda en Amsterdam vallen al anderhalf uur ICd's uit door een stroomstoring. | ||
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:18 | |
Lekker rustig ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:40 | |
Klaverjassen op de Binckhorst? ![]() | ||
Maegrim | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:42 | |
Men's skeleton kijken in breda ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:54 | |
BAM! Gouda ligt plat. Herstelwerkzaamheden | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56 | |
Prognose onbekend. Succes straks, Fles ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:05 | |
Roffa -> IC Direct -> Schiphol -> Deventer. ![]() | ||
Straatcommando. | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10 | |
Sjow, wat maken die diesellocs een pleurisherrie man. Wel vette pleurisherrie, maar pleurisherrie desalniettemin ![]() Waarom is het stuk tussen Arnhem en Duitsland eigenlijk geëlektrificeerd, de enige die elektrische tractie heeft (waarvan ik het kan zien dan) is volgens mij de CNL, in ieder geval een trein met een NSR loc voorop, verder knalt er alleen maar diesel onderdoor. Dat Arriva dat doet is logisch aangezien de rest van het traject geen draad heeft, maar dieper Duitsland in toch wel? Opzich woon ik hier interessanter dan waar ik eerst woonde. Daar was het eigenlijk altijd het standaard NS carouselletje van materieelinzet met zo nu en dan een badslipperexpres ertussendoor. Hier rijden veel verschillende treintjes. Leuk om te zien hoe 2 van die NSR locjes gekoppeld voorbij komen knallen, terug naar Nederland. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:15 | |
CNL, EN en ICE zijn elektrische treinen, de stoptrein Arnhem - Düsseldorf wordt een elektrische trein. Daarnaast komt er nog redelijk wat cargo van de Betuweroute af dat rijdt met een e-loc (Traxx of BR 189) | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20 | |
En we zouden bijna Duveltje vergeten, arme man! ![]() | ||
Straatcommando. | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20 | |
Oja, de ICE.. die was ik vergeten. Ik wist dat er een stoptreintje ging komen maar niet dat die elektrisch zou zijn. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, als ie er is. Het is dat ik geen fatsoenlijke camera heb, maar hier is wel een mooie plek om een foto te maken. Zeker als er weer eens voor een rood sein staat te wachten. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:21 | |
De verwachting is dat die vanaf december 2017 (misschien juni als het meezit) gaat rijden. Even geduld nog. ![]() Dan weet je wat je moet kopen. ![]() | ||
Straatcommando. | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:26 | |
Wil al langer een goede spiegelreflex kopen. Vriend van me heeft een 5D mk3 geloof ik, prachtig apparaat. Kijken of ik die een keer kan snatchen. Gelukkig weet ik dan weer wel hoe ik foto's moet maken ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29 | |
Gelukkig weet je ook hoe je scherp moet schieten ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29 | |
![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:31 | |
Vet joh. Gouda plat. "Doe kort voor vertrek de reisplanner-check". En wat zie je dan? Alle treinen die zouden moeten rijden met "rijdt niet". Hoe je dan wel moet reizen? Val maar dood, zoek het uit ![]() top-service weer NS ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:32 | |
Vingerverven Champions League? ![]() Ik zou over Rotterdam - Schiphol gaan met ICD. Tenminste, als dat mag met een trajectvrij. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:36 | |
Maar daarvan rijdt de helft ook niet, ten gevolge van een "eerdere verstoring". | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:39 | |
Ga dan maar vonken kijken op Delft Zuid, tenminste nog wat te doen. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:39 | |
zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd? | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:41 | |
| ||
DriekOplopers | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:43 | |
Ik heb net ProRail gebeld. Schijnt opeens naar voren gehaald reparatiewerk te zijn. Als ze meer kunnen melden, laat ik het weten. Ik vind vooralsnog dit: ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:43 | |
ja ja, zit op me werk. XQ6. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:43 | |
Waarom zou je nog helemaal via Leiden - Utrecht gaan? Pak dan gewoon Schiphol, is nog sneller ook volgens mij. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:44 | |
Of ga naar Amsterdam en pak de pimpel. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:04 | |
Heerlijke discussie weer op Twitter, dit keer tussen SE_Raleway (een spoofaccount) en Virgin ![]()
| ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:04 | |
Fles kan nog omreizen. | ||
bork | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:08 | |
Sprinter rijdt tot Gouda Goverwelle. Het zal toch wel te doen zijn vanaf daar? | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:09 | |
Nog eventjes geduld want het busje komt zo. | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:10 | |
Ja, vriendinlief maar eens vragen... De bus doet er trouwens ruim een uur over. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:20 | |
| ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:23 | |
Vraag me af welke dat zijn dat het nodig is om het hele emplacement buiten dienst te nemen.. | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:30 | |
De middelste. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:36 | |
hoerende hoerezooi. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:39 | |
Het is voorbij, het gaat weer rijden. | ||
DriekOplopers | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:46 | |
ProRail meldt dat de sporen rond Gouda weer in dienst komen. Er werd een extra inspectie uitgevoerd aan wissels, nadat een rit met een schouwtrein tot vragen had geleid. Voor Beter OV vindt het een vreemde zaak. Waarom niet slechts de desbetreffende wissels buiten gebruik gesteld of een snelheidsbeperking afgekondigd tot na de middagspits? | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:46 | |
inspectie afgerond, treinen gaan weer rijden. Door een technische storing kunnen ze de achterhaalde info niet verwijderen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:49 | |
hoe dan ook weer een veelzijdig brevet van onvermogen. een kennelijk onvoldoende schouwende schouwtrein veel te veel spoor buiten dienst gesteld veel te weinig oog voor vrijdagmiddagspits en een technische storing aan het informatiesysteem. ![]() ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:56 | |
![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:57 | |
Zie site ProRail: betreffende wissels zijn met TSB in dienst gegaan, worden later hersteld. Toch blij dat we met al die mooie nieuwe middelen dit soort dingen nog steeds niet kunnen voorspellen. | ||
DriekOplopers | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:02 | |
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd? Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"... | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:04 | |
Dat vraag ik me ook af. Het gebeurt steeds vaker. Dat kan komen door slecht onderhoud, het kan ook komen door betere inspectiemiddelen waardoor dit soort dingen eerder gevonden worden dan vroeger. Ik niet. Ik merk wel dat treinreizen steeds spannender wordt nu je weet dat je zomaar met 140 over versleten wissels kunt tsjakken. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:05 | |
Reisplanner app is nog niet bijgewerkt trouwens. Oplossing verstoring ook weer verstoord? Wat heb je hier nog aan? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:07 | |
of dat je gewoon kunt ontsporen op een mankement waar nog nooit iemand van gehoord heeft ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:15 | |
Heb je ILenT al gebeld dat ze het onderhoud stilleggen tot nader orde? | ||
DriekOplopers | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:19 | |
Ben je nu eindelijk klaar met je getreiter? | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:28 | |
Dat was gewoon om uit te proberen of de trein zichzelf ook in zou kunnen halen ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:31 | |
Die VST eah, dat is toch allemaal niet realtime maar dat wordt later allemaal bekeken en als je dan een afwijking spot dan moet er nog nadererererererer naar gekeken worden? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33 | |
Vervelend voor de reiziger maar die VST's zijn al een hele vooruitgang ten opzichte van zeer langzame handmatige inspecties lijkt me. | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33 | |
Locon 9904 heeft gister de boel in Acht naar de godbonken geholpen.![]() | ||
ReisT | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:44 | |
Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt. Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits... | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:48 | |
Ja, maar daag. Dan ben ik 3 (!!!) minuten later. Dát kan niet. Dan staan wij liever. En klagen dat de trein te kort was. -- Ik zou ook gewacht hebben... | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:50 | |
Ik zou ook niet wachten hoor ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:53 | |
Als er genoeg zitplaatsen waren, was ik er ook gewoon erin gegaan | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:54 | |
Voor die 18 minuten ga ik wel op een deur of trap zitten.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:03 | |
Ik begrijp nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinformatie. Het is namelijk achterhaald, onvolledig en strijdig met zichzelf. Je hebt er gewoon geen ene tiefes aan ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:07 | |
Overigens moet gezegd dat die onzin niet beperkt blijft tot de smartphone, want ook op het station gebeurt er van alles wel en niet, en daar is dan wat informatie over. Die klopt, of niet. Of half. Of wel EN niet tegelijk. Kan allemaal. ![]() Niemand weet het. De treinen rijden geheel op eigen kracht alsmede initiatief. Reisinfo weet het niet, treindienstleiding weet het niet, conducteur weet het niet, omroep zwijgt (behalve dan voor Marijke Kuijt die naar de infobalie moest, dus stuk was de omroep ook niet). Niemand weet het. Kijk maar. Als je vier gooit of hoger mag je instappen. Als je 2 tweeën gooit mag je nog een keer. En anders een beurt overslaan ![]() | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:10 | |
![]() | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:11 | |
Hoewel het natuurlijk gewoon triest is dat men hard zn best doet maar het resultaat wel is dat wat er achter gesloten deuren gebeurt zo overkomt op de reiziger als Fles zegt. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:15 | |
Tsja, blijven lachen dan maar. Het regent, maar heel stiekem blijkt mijn geplande trein gewoon te rijden. Warm, droog, drie blikken bier op zak, ik vind het wel best ook ![]() ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22 | |
Storing aan de reisinformatie.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:38 | |
Ik heb een goed avies aan NS: Doen JULLIE kort voor MIJN vertrek de reisplanner-check! ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:51 | |
Maar want privacy, je laat ons niet weten wanneer je precies reist. Eigen schuld dikke bult in de kou. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:53 | |
Volgens mij heeft Fles in één van deze delen gezegd welke treinen hij dagelijks neemt. xD | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:56 | |
Inmiddels al in het DDZ8 onderweg. Achteraf had ik beter halfuur later kunnen vertrekken, dan had ik ICR naar Venlo, Werkt toch een stuk fijner in de eerste klas, want er zit achterlijk veel ruimte tussen jou stoelen en die voor je. Kan je niet lekker de laptop gebruiken. Staat net te ver weg. En nee, op schoot vind ik ook niet handig. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:56 | |
privacy is alleen een argument als het in het nadeel van de reiziger gebruikt kan worden | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:57 | |
meid wat een struggles. verwend kutjoch. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:59 | |
NS leest hier niet mee hoor ![]() Hihi, kut antwoord van mij. | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:59 | |
En nee, in de tweede klas was het niet veel beter bij de 2-zits, dan heb je hetzelfde probleem. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:00 | |
Euh, nee? Ik vind de afstand stoel - tafeltje in de tweede klas van een DDZ prima te doen in combinatie met een MBA. ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:00 | |
Heb ik Geen last van gehad hoor in DDZ met laptop. Ik weet je formaat niet? | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:01 | |
Ik lees iedere keer Master of Business Administration. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:02 | |
Ja, dá's jouw probleem ![]() | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:03 | |
Op dezelfde houding als bij ICM/ICR/VIRM enz. kom ik amper bij mijn mousepad. De houding is de ellebogen op de armleuning rustend, en niet tever naar voren geplaatst. En ik ben ongeveer 1m75-1m80 En verder heb ik niks over DDZ te klagen hoor. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:06 | |
En je laptop? Die heeft een schermdiagonaal van 5"? ;p | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:07 | |
Ik bedoelde ook eigenlijk je laptop ja ![]() | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:07 | |
Nee, 17 inch ofzo. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:08 | |
En dan kom jij niet bij het touchpad? ![]() | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:09 | |
Ik zit gewoon tegen de rugleuning aan, Om bij mijn toetsenbord te kunnen bedienen kan ik mijn elleboog niet laten rusten op de armleuning. Touchpad lukt wel, maar verder kom ik niet echt. En ja, dit is de eerste keer dat ik mijn laptop in de DDZ gebruik. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:12 | |
Ohja Jezus, ik heb een 11,6" ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:13 | |
Mocht je willen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:17 | |
Dan moet je hele korte armpjes hebben. Wanneer ik in een DDZ zit (tweede klas) kan ik als ik rechtop zit gewoon bij het toetsenbord van m'n 11,6" MBA komen. ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:18 | |
Geloof je me niet? | ||
boriq | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:19 | |
dat ze je nog geen extra kaartje laten kopen met zo'n bakbeest. ![]() | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:20 | |
Ik kan er ook wel bijkomen, maar dan moet de laptop tot ongeveer het mousepad over de rand van het tafeltje. Dat werkt nu wel, ja. | ||
greavy | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:21 | |
Een bakbeest van 5 jaar oud, heb ik niet vaak mee als ik met de trein op pad ga. Zwaar en groot onding. Heb binnenkort een 10 inch tablet, stuk beter. | ||
#ANONIEM | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:25 | |
*hint* hij bedoeld niet je laptop ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:26 | |
![]() | ||
Adrie072 | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:31 | |
Nu railaway in o.a. Kitzbuhel! | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:33 | |
Echt? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:49 | |
PFFFFFFFFFFFFFFFFRFRFRRFRFRRRRFRFRFRFRRRT ik ben ook een keertje thuis hoor. | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:51 | |
Choo choo, de late train is ook gearriveerd. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:54 | |
Heb niet echt wat gemist zo te zien ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:57 | |
Hoop regen, ik die net gelukkig was met drie treintjes op het metrobord en dacht dat het een metropolis was maar het bleken drie cafjes te zijn waardoor ik verdrietig werd. | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:17 | |
CAF ![]() | ||
Litpho | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:23 | |
Aan de andere kant, het zal niet voor het eerst zijn dat de volgende trein binnen drie minuten toch nog uit kan vallen... | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:29 | |
![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:29 | |
Mijn regel is ook: pak wat je pakken kunt. | ||
ReisT | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:54 | |
Ik vind het vooral lastig kiezen als ik het perron opkom en er staat nog een vertraagde sprinter klaar die de goede kant op gaat, neem je die of kan je beter op de IC wachten, die de sprinter onderweg kan inhalen? Toch een lastige gok, met de wet van Murphy in gedachten. Van de week kwam de IC achter een goederentrein terecht en kwamen we vrijwel tegelijk met de sprinter (die ik dus ook had kunnen hebben) in Utrecht aan. | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:34 | |
Ik ben ook thuis (iets meer dan een uur al). Verslag komt morgenavond wel, zometeen eerst fatsoenlijk slapen en morgen werken ![]() | ||
bork | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:38 | |
Held, alleen de OS zijn nog niet over? Ik had al een DB-kortingskaart en volgende week is mijn jaarlijkse uitje zonder H&B anders was ik ook wel van de partij geweest ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:41 | |
Hoe is het met de kilometers Dennis? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:42 | |
Ik kan het inderdaad ook op gaan sparen tot na de spelen ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:43 | |
Doe een gok hoeveel ik er gisteren en vandaag in totaal heb gemaakt. Als je er minder dan 50km naast zit win je een geheel onverzorgde trip naar Salzburg ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:44 | |
1600 | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:46 | |
Helaas, je zit er iets te ver naast..
| ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:50 | |
tering ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:52 | |
Hoeveel heb je ook alweer betaald voor die BahnCard? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:54 | |
50 euro, en nog iets van 40 euro aan zitplaatsreserveringen (ik loop liever niet het risico te moeten staan, uiteindelijk bleek zeker de helft niet nodig te zijn, maar weet alles eens van tevoren). | ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:57 | |
Ofwel 2,1 cent per kilometer. Niet slecht ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:57 | |
En we zijn er nog niet he ![]() | ||
bork | vrijdag 14 februari 2014 @ 22:58 | |
Prima gedaan, ik deed het vroeger altijd en bijna altijd pakt het goed uit, als ik alleen reis en het traject goed ken doe ik het niet meer altijd maar wel als ik met H&B reis altijd. Ik ga dan trouwens bijna altijd in de bordbistro zitten (ICE) grootste kans om te zitten ook al is het druk, veel mensen vinden dat toch eng ofzo. | ||
dennistd | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:03 | |
Nog even het totaal aan kilometers tot nu toe:
| ||
James1988 | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:04 | |
2,08 cent/kilometer. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:23 | |
Oh dat valt nog enigszins mee ![]() | ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:33 | |
Goed bezig Dennis. Salzburg is een mooie stad, van de zomer geweest. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:34 | |
ik mis bij die laatste het linkje tussen Hannover en Rheine ![]() | ||
bork | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:36 | |
filmpje Vaartse Rijn | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:38 | |
dat is 180 km. | ||
bork | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:40 | |
en ik moet SP gaan stemmen geloof ik als ik het verkiezingsprogramma lees. De Oosterspoorbaan wordt in ere hersteld, waardoor weer een doorgaande (light)railverbinding mogelijk wordt. http://www.duic.nl/wp-content/uploads/2014/02/SP.pdf | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:43 | |
Rheine veranderen in Hannover en het klopt weer. Stop de tijd ![]()
| ||
b2py | vrijdag 14 februari 2014 @ 23:59 | |
Die gasten met die linkse hobby staan ook al de hele dag rozen uit te delen op CS... | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:12 | |
Kwart over 12, staanplaatsen in een trein ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:14 | |
Schrijf een blafbrief en kap met hier janken want dat heeft geen zin. kthxbai ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:18 | |
Het interesseert me niks, ik zit. | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:19 | |
Bij een aantrekkelijke meid op schoot? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:21 | |
Met zijn ene oog op zijn smartphone en zijn andere in haar decolleté ![]() | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:23 | |
Dan doet hij toch echt iets fout. ![]() | ||
greavy | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:24 | |
De tijdelijke dijk bij Dawlish, bestaand uit zeecontainers met puin, is vanavond doorgebroken. Dit heeft herstel van de spoorlijn weer weken extra vertraging bezorgd. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:24 | |
Nee hij kan dat ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:25 | |
Daar heb ik eerder deze valentijnsavond alweer afscheid van genomen ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:26 | |
Terecht, denken dat je de zee kan verslaan met wat containers. | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:32 | |
Smartphone weg en handen op die borsten lijkt me een betere tijdsbesteding hoor ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:36 | |
Ssssssst, ik zit in de stiltecoupe. Bijna 01:00, kijk ons duurzaam doen, op de schermen. HALLO, is er niet iets beters op tv? [ Bericht 30% gewijzigd door b2py op 15-02-2014 00:53:24 ] | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 00:59 | |
Ze zouden natuurlijk streams van Kim Holland door kunnen zetten, maar dan krijgen de schoonmakers alleen maar extra werk ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 01:01 | |
De trein is nog een beetje vol, maar ik ben voor! Of gewoon WWE ofzo. | ||
_serial_ | zaterdag 15 februari 2014 @ 08:13 | |
Iets zegt me dat ze iets meer containers hadden moeten neerzetten : http://www.exeterexpressa(...)93-detail/story.html | ||
dennistd | zaterdag 15 februari 2014 @ 09:20 | |
Die kijk ik ook hoor, net als met de vork op de stoel ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 09:56 | |
Wat stel je voor? Reisinformatie is minder waard dan het Testbeeld he, dat weet je ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 09:57 | |
Reclame voor 0906 nummers ofzo, beter dan die moeders in de trein.. Flauw, kan ook gewoon reclame zijn voor wasmiddel. [ Bericht 38% gewijzigd door b2py op 15-02-2014 10:42:06 ] | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 12:20 | |
SNCF turnover and profit up slightly in 2013 FRENCH National Railways (SNCF) managed to achieve a 0.5% increase in turnover to ¤32.2bn and a 2% rise in Ebitda to ¤2.8bn in 2013 despite a 1.8% drop in revenue from its Geodis freight business and a 1.4% decline in income from TGV services. Current operating profit fell by ¤333m to ¤1bn in 2013, while recurring net profit dropped from ¤689m in 2012 to ¤582m in 2013. SNCF's net profit of ¤376m in 2012 was converted into a net loss of ¤180m last year. SNCF says it saw a worsening in the profitability of its high-speed business which it first observed in 2008. This is due to the economic crisis and a steep, steady and continuing increase in track access charges. Ebitda fell from ¤876m to ¤782m last year. Three SNCF divisions recorded increases in turnover in 2013. SNCF Proximités, which is responsible for regional passenger traffic and includes Keolis, achieved a 1.1% rise to ¤11.96bn. SNCF's infrastructure and engineering division saw a 4.2% increase in turnover to ¤5.52bn, while revenue at stations and connections grew by 8.5% to ¤1.18bn. SNCF invested ¤2.24bn in 2013, but with the addition of projects funded by regional authorities, total investment reached ¤3.17bn of which 66% was for new rolling stock, and 34% for workshops and stations. Net financial debt fell from ¤7.52bn in 2012 to ¤7.39bn in 2013. "Against a backdrop of ongoing economic crisis, SNCF demonstrated excellent resilience in 2013," says SNCF's chairman and CEO Mr Guillaume Pepy. "Given limited growth in public transport delivered under agreements with local and state authorities, a slight decline in high-speed passenger service, and the recession in freight transport at the outset of the year, our unrelenting efforts to keep costs under control helped us meet the challenge and preserve our profit margin." As far as 2014 is concerned, SNCF says: "After marking time in 2013, the economy shows signs of a moderate recovery shaping up in 2014, but the business outlook is tempered by severe constraints." Public funding is under increasing pressure, VAT on passenger tickets will be increased from 7% to 10%, corporation tax is set to increase from 36.1% to 38%, and track access fees will rise by 4.8%. "As a result, 2014 projections call for freight volumes to stagnate and passenger rail travel to rise slightly or even contract a little (-0.3%) for the SNCF Voyages division." Nevertheless SNCF aims to increase revenue by 2% mainly through its infrastructure division and Keolis, and it plans to invest ¤2.3bn while cutting costs by ¤350m. Bron | ||
bork | zaterdag 15 februari 2014 @ 12:20 | |
Eisenbahn Romantik is wel tamelijk indrukwekkend, aflevering 708, Hamburg daar heeft de U-Bahn (waaronder ook de Hochbahn valt) ook overgebleven Koude Oorlog relieken. http://www.swr.de/eisenba(...)4/13wnt5q/index.html (Sendung zum Sehen aanklikken) | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:51 | |
Trein vs. boom, gisteren.
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 15:54 | |
@110 MPH ja? Zulke treinen moeten we hier ook hebben ![]() | ||
Prins_Pils | zaterdag 15 februari 2014 @ 16:04 | |
Gaafheid ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:53 | |
Naast meermalen per week geplande treinloze nachten, ook de komende nacht gedoe rond Schiphol. Buik van vol. ProRail maakt taak onvoldoende waar. http://www.voorbeterov.nl/page3.php | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:11 | |
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet. Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:22 | |
Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders. | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:26 | |
Ja, dan hebben ze het over een "defecte trein". | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:38 | |
Ik wil met een chartervlucht naar Playa Dos Cojonnes. Vertrek 05 uur in de ochtend, dagelijks. Ik neem de moeite om uit te zoeken op welke nachten de trein niet rijdt, en kies bij het boeken voor een vertrek op een nacht dat de trein wél rijdt. Zo vermijd ik het gevolg van het niet iedere nacht rijden van de treinen. Slim en zorgvuldig van mij, als reiziger. Zie ik de avond van tevoren dat ook die nacht er opeens geen treinverkeer is. Dan ben ik wel een beetje boos. Dan voel ik mij wel wat tekortgedaan. En volkomen terecht. Dat is wat ik bedoel met die tegenprestatie voor het gedurende een aantal nachten net rijden. Dan moet ik er op mogen rekenen dat op de resterende nachten de trein er dus wél is. En nee, een 100% garantie bestaat niet, maar ProRail maakt er een bende van rond Schiphol. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:40 | |
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt? | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:42 | |
En tijdens de nachten dat er geen trein rijdt rijdt er een vervangende bus. | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:43 | |
Dan bereken ik het prijsverschil tussen duurder vliegtuig en extra kosten taxi. ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:49 | |
Maar even gewoon als klant. Want dat mag. Reizigers mogen zich best als klant opstellen, en dat geldt ook voor mij als belangenbehartiger: ik mag ook naar dingen kijken door de bril van de klant ipv door de bril van de deskundige. Als een baanvak 24/7 in gebruik is, snap ik dat er weleens een buitendienststelling moet zijn. Maar als een baanvak drie nachten per week buiten dienst is, vind ik dat op die tijdstippen het onderhoudswerk moet kunnen gebeuren, en wil ik verder niet lastig worden gevallen met buitendienststellingen wegens “onverwachte werkzaamheden” (hetgeen ProRails is voor “spoedreparatie wegens gebrekkig onderhoud”). | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51 | |
tsja, je kunt je afvragen wat ze op die drie nachten dan hebben zitten doen als het kennelijk NOG niet genoeg is. Per week. Beetje klaverjassen bij de koffieautomaat of zo? ![]() | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51 | |
Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud... | ||
Viezze | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:53 | |
Er rijden toch bussen als er (onverwachte) werkzaamheden zijn? Als je met de trein naar Schiphol gaat om daar het vliegtuig te pakken moet je toch al een dikke buffer inbouwen dus dan kan zo'n busreis er ook wel bij. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:58 | |
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland ![]() Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muur ![]() ![]() | ||
James1988 | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:01 | |
Uit het storingsbericht: Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen. Er rijden bussen ipv nachttreinen. | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:04 | |
Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen. | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:10 | |
Prima. Weekendbuitendienststelling wegens een grote klus: akkoord. Dat valt nog wel te verdedigen. Maar hier gaat het om "onverwachte werkzaamheden". Voor de honderdmiljoenste keer. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:13 | |
Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nóóit goed? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:14 | |
Uit 30 jaar praktijkervaring: Eerst zien dan geloven. Geile tagjes naar smaak toevoegen ![]() | ||
dennistd | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:17 | |
Gisteravond reed de laatste IC ook maar tot Bentheim. Ik zag al twee bussen van Arke staan in Bentheim, maar er was alleen een omroep dat de trein 10 minuten stil zou staan wegens een lokwissel. Komt het NL-personeel naar de trein toe om het DB-personeel af te lossen, blijkt het DB-personeel dus gewoon nog van niks te weten.... | ||
DriekOplopers | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:43 | |
Ik bepleit nergens het niet uitvoeren van die noodwerkzaamheden. Wel constateer ik dat ProRail zijn zaakjes niet op orde heeft. Want het regent "onverwachte werkzaamheden" (lees: nood- en spoedreparaties). Ik citeer even een stukkie tekst uit het bericht: Nogmaals: nergens wordt opgeroepen tot het niet uitvoeren van de werkzaamheden vannacht. Het gaat om iets anders. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:46 | |
Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:47 | |
Ja, zo kan ik het ook ![]() Doe eens even pas op de plaats maken jij. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:49 | |
Hoezo? Iedere ochtend voor ik de deur uitga doe ik een globale check of alles aan het netwerk nog klopt en functioneert, op zondagavond doe ik meer dingen en dan vallen me ook meer dingen op, soms zorgt dat ervoor dat er op maandag- of dinsdagavond extra ingelaste werkzaamheden zijn. Dat is toch helemaal niet raar? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:49 | |
Dan kan je wel ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:53 | |
Drie dagen in de week wordt de boel planmatig platgelegd voor inspecties, regulier onderhoud, en het verhelpen van eventueel aangetroffen mankementen. Of dingen die "volgens de regeltjes" zouden kunnen lijken op een poging tot ruiken naar de schaduw van onveiligheid. Dan komen er volgens jou EXTRA GRONDIGE INSPECTIES waaruit blijkt dat er nog 0,001 nanofractioneel snippertje aan de goddelijke perfectie ontbreekt, maar dat vind jij blijkbaar een geldige reden om voor een vierde nacht de boel plat te leggen. Dan mag je ook gaan uitleggen wat dit soort onzin nog aan veiligheid toevoegt. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:53 | |
Waarmee ik niet wil bagatelliseren dat het overlast voor de reiziger oplevert trouwens! | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:56 | |
Nou, wel. Het staat compleet in geen enkele verhouding, en jij vindt van wel. Je hebt ongelijk ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:58 | |
Je legt me woorden in de mond. Dat is totaal niet wat ik gezegd heb, ik heb een scenario gegeven waarin ik denk dat het denkbaar is dat er extra werkzaamheden nodig zouden kunnen zijn. Assumption is the mother of all fuck ups. Dat heeft trouwens ook nog eens totaal niets te maken met wat ik gezegd heb. In verschillende controles en controlemethoden controleer je ook dingen op een andere manier waarmee de afwijking van een bepaald probleem niet met een nanofractie meer of minder nauwkeurig bepaald kan worden maar waarmee bepaalde problemen wel of niet gezien worden. Wat wil je dan, er 100 miljard per jaar tegenaan gooien en nog steeds geen 100% veilig en functionerend systeem hebben? Het is ook belangrijk dat ze uitleggen waar het door komt en waar het aan ligt maar ik vind de aannames die hier gedaan worden en de snelheid waarmee er conclusies getrokken worden gewoon nogal overdreven. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:58 | |
Ja, emotie boven ratio. Fan-tas-tisch idee. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:01 | |
oh, oneliner tijd. okee ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:04 | |
De post daarboven ga je dus gewoon negeren? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:05 | |
Maar serieus zeg, 3 nachten per week zijn ze al aan het inspecteren, nooit vinden ze wat, en nu ineens zijn er "onverwachte" werkzaamheden? Get real. OF dingen waren al weken lang langzaam naar een grenswaarde aan het kruipen (maar dat is niet onverwacht) OF dat zogenaamde geïnspecteer is gewoon klungelwerk. Hoe het ook zij, de reiziger is WEER de lul. Ik ben zeer bescheiden van mening dat dat niet tot het einde der tijden geaccepteerd hoeft te worden ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:05 | |
Ik snap niet zo goed waarom ik niet met een oneliner op een oneliner mag reageren. | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:09 | |
Wat je stelt is trouwens niet waar, Schiphol is iedere nacht van de week per trein bereikbaar. Je zal alleen sommige nachten flink moeten omreizen als je niet met de bus wilt. | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:09 | |
Blijkbaar. Of er is iets opeens boven verwachting iets opeens ver over een bepaalde grenswaarde heen. Dingen gaan stuk, soms gebeurt dat vrij plotseling, zie bijvoorbeeld dat gedoe met die bovenleiding bij Acht die omgetrokken is. Had dat voorkomen kunnen worden? Ja vast. Tegen welke kosten dan? C'est vraix. Ik verdedig ook echt niet dat het bijzonder ongelukkig is voor de reiziger en dat het misschien wel beter had gekund, je kan echter wel wat roepen maar als je niet precies weet wat er aan de hand is weet je het ook niet. Zie bijvoorbeeld ook de ophef over het nieuwe logo van de gemeente Amsterdam. | ||
Zug-Chef | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:12 | |
Ach joh maak je niet zo druk, weet niet waar jij uithangt vannacht maar ik lig dan te pitten in mn bed. Dit geneuzel is serieus een onderdeel van de "ver van mijn bed-show". | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:14 | |
kennelijk neem je toch de moeite om tye posten dat het je allemaal niet zo boeit ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:16 | |
Maar ik zie jou zo vaak klagen op van alles en nog wat dat ik me echt afvraag waarom je je tijd niet beter besteed aan leuke dingen. Tenzij je klagen leuk vind natuurlijk ![]() | ||
b2py | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:17 | |
Enkeltje KLB? ![]() Niet vergeten uit te checken trouwens! | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:26 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:26 | |
![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:26 | |
Wat een geniale smiley ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:30 | |
Nog nooit gezien nee? ![]() ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:32 | |
hihi ![]() | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:33 | |
Mijn huisgenootjes wilden zien waarom ik hardop moest lachen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 22:13 | |
Pfiew... http://www.bahn.de/micro/(...)5-gold-bahncard_LZ01 Niet WEER een monsterrit van Dennis ![]() ![]() | ||
dennistd | zaterdag 15 februari 2014 @ 22:19 | |
Dat zou het toch niet worden, meer iets richting Frankfurt langs de Rijn en dan via Köln en Arnhem terug. Misschien volgende week nog met wat geluk | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 22:22 | |
Nog steeds 4308 km? Ik rij dit weekend ook geen deuk in een pakkie boter hoor ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 februari 2014 @ 22:23 | |
Vol |