Gaafheidquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef bork het volgende:
Eisenbahn Romantik is wel tamelijk indrukwekkend, aflevering 708, Hamburg daar heeft de U-Bahn (waaronder ook de Hochbahn valt) ook overgebleven Koude Oorlog relieken.
http://www.swr.de/eisenba(...)4/13wnt5q/index.html
(Sendung zum Sehen aanklikken)
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.quote:Maar belangrijker is dit: wanneer de treindienst op een aantal nachten per week structureel wordt stilgelegd, hoort ProRail als tegenprestatie voor die reizigershinder te garanderen dat de treinen op de overige nachten wél rijden. Dat vindt Voor Beter OV niet meer dan redelijk.
Ja, dan hebben ze het over een "defecte trein".quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders.
Ik wil met een chartervlucht naar Playa Dos Cojonnes. Vertrek 05 uur in de ochtend, dagelijks. Ik neem de moeite om uit te zoeken op welke nachten de trein niet rijdt, en kies bij het boeken voor een vertrek op een nacht dat de trein wél rijdt. Zo vermijd ik het gevolg van het niet iedere nacht rijden van de treinen. Slim en zorgvuldig van mij, als reiziger.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.
Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat.
En tijdens de nachten dat er geen trein rijdt rijdt er een vervangende bus.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
Dan bereken ik het prijsverschil tussen duurder vliegtuig en extra kosten taxi.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserlandquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:53 schreef Viezze het volgende:
Er rijden toch bussen als er (onverwachte) werkzaamheden zijn?
Uit het storingsbericht:quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland![]()
Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muurOnze excuses voor het ongemak
Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef James1988 het volgende:
Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud...
Prima. Weekendbuitendienststelling wegens een grote klus: akkoord. Dat valt nog wel te verdedigen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen.
Uit 30 jaar praktijkervaring: Eerst zien dan geloven. Geile tagjes naar smaak toevoegenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit het storingsbericht:
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Ik bepleit nergens het niet uitvoeren van die noodwerkzaamheden. Wel constateer ik dat ProRail zijn zaakjes niet op orde heeft. Want het regent "onverwachte werkzaamheden" (lees: nood- en spoedreparaties).quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nóóit goed?
Nogmaals: nergens wordt opgeroepen tot het niet uitvoeren van de werkzaamheden vannacht. Het gaat om iets anders.quote:Dit is, sinds de invoering in december van de tweesporige (bij Schiphol zelfs viersporige) buitendienststellingen die meerdere nachten per week aan de orde zijn, de zoveelste keer dat daarbovenop de nachttreinen van/naar Schiphol op de resterende nachten geheel of gedeeltelijk zijn geschrapt.
ProRail zal daar ongetwijfeld zo zijn redenen voor hebben. Voor Beter OV kan niet anders dan veronderstellen dat allerlei “onverwachte werkzaamheden” niets anders zijn dan spoedreparaties die blijkbaar het gevolg zijn van foutief onderhoud of gebrekkige inspecties (en dus niet-tijdige signalering van naderende problemen door bijvoorbeeld slijtage).
Ja, zo kan ik het ookquote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden.
Hoezo? Iedere ochtend voor ik de deur uitga doe ik een globale check of alles aan het netwerk nog klopt en functioneert, op zondagavond doe ik meer dingen en dan vallen me ook meer dingen op, soms zorgt dat ervoor dat er op maandag- of dinsdagavond extra ingelaste werkzaamheden zijn. Dat is toch helemaal niet raar?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook![]()
Doe eens even pas op de plaats maken jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |