abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136739187
@110 MPH ja? Zulke treinen moeten we hier ook hebben _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 februari 2014 @ 16:04:21 #252
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_136739691
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:20 schreef bork het volgende:
Eisenbahn Romantik is wel tamelijk indrukwekkend, aflevering 708, Hamburg daar heeft de U-Bahn (waaronder ook de Hochbahn valt) ook overgebleven Koude Oorlog relieken.
http://www.swr.de/eisenba(...)4/13wnt5q/index.html
(Sendung zum Sehen aanklikken)
Gaafheid :s)
doei
pi_136743617
Naast meermalen per week geplande treinloze nachten, ook de komende nacht gedoe rond Schiphol. Buik van vol. ProRail maakt taak onvoldoende waar.

http://www.voorbeterov.nl/page3.php
pi_136744069
quote:
Maar belangrijker is dit: wanneer de treindienst op een aantal nachten per week structureel wordt stilgelegd, hoort ProRail als tegenprestatie voor die reizigershinder te garanderen dat de treinen op de overige nachten wél rijden. Dat vindt Voor Beter OV niet meer dan redelijk.
Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.

Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136744378
Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136744516
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zijn "onverwachte werkzaamheden" sowieso een zwaktebod, brevet van onvermogen en hoe je het ook maar noemen wilt, behalve als er een groot ongeluk plaatsgevonden heeft, maar dan noemen ze dat anders.
Ja, dan hebben ze het over een "defecte trein".
pi_136744920
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ten eerste: Garanderen kan niemand iets, en al HELEMAAL Prorail niet.

Ten tweede gaat het mechanisme van "tegenprestatie" niet op. Iemand die in nacht X het vliegtuig naar Australië mist heeft er gewoon niets aan dat de trein naar Schiphol in nacht Y "als tegenprestatie" wel rijdt. Ook al garandeert het Amerikaanse Leger dat.
Ik wil met een chartervlucht naar Playa Dos Cojonnes. Vertrek 05 uur in de ochtend, dagelijks. Ik neem de moeite om uit te zoeken op welke nachten de trein niet rijdt, en kies bij het boeken voor een vertrek op een nacht dat de trein wél rijdt. Zo vermijd ik het gevolg van het niet iedere nacht rijden van de treinen. Slim en zorgvuldig van mij, als reiziger.

Zie ik de avond van tevoren dat ook die nacht er opeens geen treinverkeer is.

Dan ben ik wel een beetje boos. Dan voel ik mij wel wat tekortgedaan.

En volkomen terecht.

Dat is wat ik bedoel met die tegenprestatie voor het gedurende een aantal nachten net rijden. Dan moet ik er op mogen rekenen dat op de resterende nachten de trein er dus wél is. En nee, een 100% garantie bestaat niet, maar ProRail maakt er een bende van rond Schiphol.
pi_136744983
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:42:23 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136745029
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
En tijdens de nachten dat er geen trein rijdt rijdt er een vervangende bus.
pi_136745062
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En als je chartervlucht drie keer zo duur is op nachten dat de trein "gegarandeerd wel" rijdt?
Dan bereken ik het prijsverschil tussen duurder vliegtuig en extra kosten taxi. ;)
pi_136745272
Maar even gewoon als klant. Want dat mag. Reizigers mogen zich best als klant opstellen, en dat geldt ook voor mij als belangenbehartiger: ik mag ook naar dingen kijken door de bril van de klant ipv door de bril van de deskundige.

Als een baanvak 24/7 in gebruik is, snap ik dat er weleens een buitendienststelling moet zijn. Maar als een baanvak drie nachten per week buiten dienst is, vind ik dat op die tijdstippen het onderhoudswerk moet kunnen gebeuren, en wil ik verder niet lastig worden gevallen met buitendienststellingen wegens “onverwachte werkzaamheden” (hetgeen ProRails is voor “spoedreparatie wegens gebrekkig onderhoud”).
pi_136745322
tsja, je kunt je afvragen wat ze op die drie nachten dan hebben zitten doen als het kennelijk NOG niet genoeg is. Per week. Beetje klaverjassen bij de koffieautomaat of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:51:35 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136745336
Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud...
pi_136745402
Er rijden toch bussen als er (onverwachte) werkzaamheden zijn? Als je met de trein naar Schiphol gaat om daar het vliegtuig te pakken moet je toch al een dikke buffer inbouwen dus dan kan zo'n busreis er ook wel bij.
pi_136745599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:53 schreef Viezze het volgende:
Er rijden toch bussen als er (onverwachte) werkzaamheden zijn?
Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland :Y

Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muur :) Onze excuses voor het ongemak :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 15 februari 2014 @ 19:01:37 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_136745738
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, kun je schudden. De grap zit hem in het woordje "onverwacht". Ik denk dat zo'n beetje 90 % van alle Nederlandse touringcars op een weekenddag in februari in Oostenrijk staat of rondrijdt, en de rest in Zwitserland :Y

Het Spoor komt er elke dag opnieuw achter dat bussen toch niet hetzelfde zijn als kroketjes uit de muur :) Onze excuses voor het ongemak :)
Uit het storingsbericht:

Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
pi_136745852
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:51 schreef James1988 het volgende:
Wat gaat er nou eigenlijk precies buiten dienst? Uit de storingsinformatie begrijp ik dat het gaat om Leiden - Schiphol, als ik www.rijdentijdensohr2014.nl goed begrijp wordt dat baanvak niet buiten dienst genomen voor onderhoud...
Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen.
pi_136746065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Die data is natuurlijk de basis, maar bijna ieder weekend zal het wel aangepast worden door grote buitendienststellingen.
Prima. Weekendbuitendienststelling wegens een grote klus: akkoord. Dat valt nog wel te verdedigen.

Maar hier gaat het om "onverwachte werkzaamheden". Voor de honderdmiljoenste keer.
pi_136746191
Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nóóit goed?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136746205
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uit het storingsbericht:

Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Er rijden bussen ipv nachttreinen.
Uit 30 jaar praktijkervaring: Eerst zien dan geloven. Geile tagjes naar smaak toevoegen :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2014 @ 19:17:09 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_136746313
Gisteravond reed de laatste IC ook maar tot Bentheim. Ik zag al twee bussen van Arke staan in Bentheim, maar er was alleen een omroep dat de trein 10 minuten stil zou staan wegens een lokwissel. Komt het NL-personeel naar de trein toe om het DB-personeel af te lossen, blijkt het DB-personeel dus gewoon nog van niks te weten....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_136747282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, het lijkt mij ook een uitstekend idee om die onverwachte werkzaamheden niet uit te voeren. Dan kan er een trein ontsporen en kan je dáár weer een brief over sturen. Is het nou nóóit goed?
Ik bepleit nergens het niet uitvoeren van die noodwerkzaamheden. Wel constateer ik dat ProRail zijn zaakjes niet op orde heeft. Want het regent "onverwachte werkzaamheden" (lees: nood- en spoedreparaties).

Ik citeer even een stukkie tekst uit het bericht:

quote:
Dit is, sinds de invoering in december van de tweesporige (bij Schiphol zelfs viersporige) buitendienststellingen die meerdere nachten per week aan de orde zijn, de zoveelste keer dat daarbovenop de nachttreinen van/naar Schiphol op de resterende nachten geheel of gedeeltelijk zijn geschrapt.

ProRail zal daar ongetwijfeld zo zijn redenen voor hebben. Voor Beter OV kan niet anders dan veronderstellen dat allerlei “onverwachte werkzaamheden” niets anders zijn dan spoedreparaties die blijkbaar het gevolg zijn van foutief onderhoud of gebrekkige inspecties (en dus niet-tijdige signalering van naderende problemen door bijvoorbeeld slijtage).
Nogmaals: nergens wordt opgeroepen tot het niet uitvoeren van de werkzaamheden vannacht. Het gaat om iets anders.
pi_136747378
Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_136747420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe kom je erbij dat het gebrekkige inspecties zijn, misschien zijn het wel extra grondige inspecties die ertoe hebben geleid dat er nu extra maatregelen genomen moeten worden.
Ja, zo kan ik het ook :')

Doe eens even pas op de plaats maken jij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_136747477
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik het ook :')

Doe eens even pas op de plaats maken jij.
Hoezo? Iedere ochtend voor ik de deur uitga doe ik een globale check of alles aan het netwerk nog klopt en functioneert, op zondagavond doe ik meer dingen en dan vallen me ook meer dingen op, soms zorgt dat ervoor dat er op maandag- of dinsdagavond extra ingelaste werkzaamheden zijn. Dat is toch helemaal niet raar?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')