Ik denk dat de maximale punctualiteit op dit moment, afgezien van materieelproblemen, wel zo'n beetje bereikt is als er geen werk gemaakt wordt van bepaalde infrastructurele zaken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad gedachten om enthousiast van te worden. Nu rest slechts de uitvoering.
Materieel- en personeelsomlopen vereenvoudigen zou kunnen schelen om de dienst op een bepaalde lijn robuuster te krijgen (zeker wanneer er ergens poep tegen een ventilator aansmakt), maar -afhankelijk van hoe je het inplant- kan het zijn dat je dan meer materieel of personeel nodig hebt, of dat frequenties verlaagd moeten worden.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat de maximale punctualiteit op dit moment, afgezien van materieelproblemen, wel zo'n beetje bereikt is als er geen werk gemaakt wordt van bepaalde infrastructurele zaken.
precies. Het zal waarschijnlijk sowieso meer personeel gaan kosten, maar de bijsturing zal wel makkelijker gaan. Daar is nog veel winst te behalen, zoals met een systeem zoals gisteren al genoemd werd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Materieel- en personeelsomlopen vereenvoudigen zou kunnen schelen om de dienst op een bepaalde lijn robuuster te krijgen (zeker wanneer er ergens poep tegen een ventilator aansmakt), maar -afhankelijk van hoe je het inplant- kan het zijn dat je dan meer materieel of personeel nodig hebt, of dat frequenties verlaagd moeten worden.
Alles richting Uitgeest viel uit voor ruim een uur zag ik, en van chaos was absoluut geen sprake te Alkmaar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Alkmaar was vanmorgen een defecte trein, daardoor ontstond een zogenaamde chaos.
de werkelijkheid is dat er geen klagende tweets zijn.
op ovtijden is te zien dat er gedurende 45 minuten een deel van de treinen is uitgevallen. that's it, folks.
Prognose onbekend.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 14:53:24Van en naar Gouda rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #Gd reageer retweet
Oja, de ICE.. die was ik vergeten. Ik wist dat er een stoptreintje ging komen maar niet dat die elektrisch zou zijn. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, als ie er is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef James1988 het volgende:
CNL, EN en ICE zijn elektrische treinen, de stoptrein Arnhem - Düsseldorf wordt een elektrische trein. Daarnaast komt er nog redelijk wat cargo van de Betuweroute af dat rijdt met een e-loc (Traxx of BR 189)
De verwachting is dat die vanaf december 2017 (misschien juni als het meezit) gaat rijden. Even geduld nog.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oja, de ICE.. die was ik vergeten. Ik wist dat er een stoptreintje ging komen maar niet dat die elektrisch zou zijn. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken, als ie er is.
Dan weet je wat je moet kopen.quote:Het is dat ik geen fatsoenlijke camera heb, maar hier is wel een mooie plek om een foto te maken. Zeker als er weer eens voor een rood sein staat te wachten.
Wil al langer een goede spiegelreflex kopen. Vriend van me heeft een 5D mk3 geloof ik, prachtig apparaat. Kijken of ik die een keer kan snatchen. Gelukkig weet ik dan weer wel hoe ik foto's moet makenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
De verwachting is dat die vanaf december 2017 (misschien juni als het meezit) gaat rijden. Even geduld nog.
[..]
Dan weet je wat je moet kopen.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:29 schreef b2py het volgende:
Gelukkig weet je ook hoe je scherp moet schieten
Maar daarvan rijdt de helft ook niet, ten gevolge van een "eerdere verstoring".quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:32 schreef b2py het volgende:
Vingerverven Champions League?![]()
Ik zou over Rotterdam - Schiphol gaan met ICD.
Tenminste, als dat mag met een trajectvrij.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Ik heb net ProRail gebeld. Schijnt opeens naar voren gehaald reparatiewerk te zijn. Als ze meer kunnen melden, laat ik het weten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
zal wel Dtz - Gv - Ledn - Ut - Amf - Dv worden of Dtz - Gv - Shl - Dv. Ik kijk om 17:00 wel hoe het er dan uit ziet. Weet er iemand wat er aan de hand is @Gd?
Waarom zou je nog helemaal via Leiden - Utrecht gaan? Pak dan gewoon Schiphol, is nog sneller ook volgens mij.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Of ga naar Amsterdam en pak de pimpel.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zou je nog helemaal via Leiden - Utrecht gaan? Pak dan gewoon Schiphol, is nog sneller ook volgens mij.
twitter:VirginTrains twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 15:44:13We're currently running a full service and plan to continue doing so. Please keep up to date with your journeys here http://t.co/otXZ6gbBwv reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 15:47:00@VirginTrains how do you do it?! #southeastern reageer retweet
twitter:VirginTrains twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 15:49:07@Se_Raleway A gallon of tea, a functioning magic wand and a great deal of work - just like any train company.
) ^RM reageer retweet
twitter:Se_Raleway twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 15:57:18@VirginTrains you're not tempted to cancel everything at a hint of rain?! #southeastern reageer retweet
Fles kan nog omreizen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:56 schreef James1988 het volgende:
Prognose onbekend.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 14:53:24Van en naar Gouda rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #Gd reageer retweet
Succes straks, Fles
Sprinter rijdt tot Gouda Goverwelle. Het zal toch wel te doen zijn vanaf daar?quote:
Ja, vriendinlief maar eens vragen...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:08 schreef bork het volgende:
[..]
Sprinter rijdt tot Gouda Goverwelle.
twitter:ProRail twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 16:18:32Extra inspectie op het spoor bij Gouda. Hier lees je er meer over: http://t.co/GcI9EGTmTA reageer retweet
De middelste.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:23 schreef b2py het volgende:
Vraag me af welke dat zijn dat het nodig is om het hele emplacement buiten dienst te nemen..
hoerende hoerezooi.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:20 schreef James1988 het volgende:
twitter:ProRail twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 16:18:32Extra inspectie op het spoor bij Gouda. Hier lees je er meer over: http://t.co/GcI9EGTmTA reageer retweet
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
hoe dan ook weer een veelzijdig brevet van onvermogen.
een kennelijk onvoldoende schouwende schouwtrein
veel te veel spoor buiten dienst gesteld
veel te weinig oog voor vrijdagmiddagspits
en een technische storing aan het informatiesysteem.KWARTET
Zie site ProRail: betreffende wissels zijn met TSB in dienst gegaan, worden later hersteld. Toch blij dat we met al die mooie nieuwe middelen dit soort dingen nog steeds niet kunnen voorspellen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV vindt het een vreemde zaak. Waarom niet slechts de desbetreffende wissels buiten gebruik gesteld of een snelheidsbeperking afgekondigd tot na de middagspits?
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zie site ProRail: betreffende wissels zijn met TSB in dienst gegaan, worden later hersteld. Toch blij dat we met al die mooie nieuwe middelen dit soort dingen nog steeds niet kunnen voorspellen.
Dat vraag ik me ook af. Het gebeurt steeds vaker. Dat kan komen door slecht onderhoud, het kan ook komen door betere inspectiemiddelen waardoor dit soort dingen eerder gevonden worden dan vroeger.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?
Ik niet. Ik merk wel dat treinreizen steeds spannender wordt nu je weet dat je zomaar met 140 over versleten wissels kunt tsjakken.quote:Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"...
of dat je gewoon kunt ontsporen op een mankement waar nog nooit iemand van gehoord heeftquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:04 schreef Duvel het volgende:
Ik niet. Ik merk wel dat treinreizen steeds spannender wordt nu je weet dat je zomaar met 140 over versleten wissels kunt tsjakken.
Heb je ILenT al gebeld dat ze het onderhoud stilleggen tot nader orde?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk iets goed fout met de inspecties en het onderhoud. Want hoe kan het, dat wissels blijkbaar opeens tot voorbij de norm zijn afgesleten/gescheurd?
Soms word ik 's nachts badend in het zweet wakker, schiet rechtop en mompel "Nul verwijtbare storingen"...
Ben je nu eindelijk klaar met je getreiter?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Heb je ILenT al gebeld dat ze het onderhoud stilleggen tot nader orde?
Dat was gewoon om uit te proberen of de trein zichzelf ook in zou kunnen halenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
of dat je gewoon kunt ontsporen op een mankement waar nog nooit iemand van gehoord heeft
Ik zou ook niet wachten hoorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef ReisT het volgende:
Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt.
Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
Voor die 18 minuten ga ik wel op een deur of trap zitten..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als er genoeg zitplaatsen waren, was ik er ook gewoon erin gegaan
Ik begrijp nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinformatie. Het is namelijk achterhaald, onvolledig en strijdig met zichzelf. Je hebt er gewoon geen ene tiefes aanquote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:44 schreef ReisT het volgende:
Ik merk nu weer duidelijk dat de gemiddelde forens geen smartphone gebruikt voor reisinfo of gewoon niet nadenkt.
Op Amstel heeft net de hele meute zich in een vertraagde IC naar Utrecht gepropt. Ik had allang gezien dat de volgende trein er 3 minuten achter zat, zit nu dus in een vrijwel lege trein, midden in de spits...
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens moet gezegd dat die onzin niet beperkt blijft tot de smartphone, want ook op het station gebeurt er van alles wel en niet, en daar is dan wat informatie over. Die klopt, of niet. Of half. Of wel EN niet tegelijk. Kan allemaal.
Niemand weet het. De treinen rijden geheel op eigen kracht alsmede initiatief. Reisinfo weet het niet, treindienstleiding weet het niet, conducteur weet het niet, omroep zwijgt (behalve dan voor Marijke Kuijt die naar de infobalie moest, dus stuk was de omroep ook niet). Niemand weet het. Kijk maar. Als je vier gooit of hoger mag je instappen. Als je 2 tweeën gooit mag je nog een keer. En anders een beurt overslaan
Volgens mij heeft Fles in één van deze delen gezegd welke treinen hij dagelijks neemt. xDquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef b2py het volgende:
Maar want privacy, je laat ons niet weten wanneer je precies reist. Eigen schuld dikke bult in de kou.
privacy is alleen een argument als het in het nadeel van de reiziger gebruikt kan wordenquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:51 schreef b2py het volgende:
Maar want privacy, je laat ons niet weten wanneer je precies reist. Eigen schuld dikke bult in de kou.
meid wat een struggles.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:56 schreef greavy het volgende:
Inmiddels al in het DDZ8 onderweg. Achteraf had ik beter halfuur later kunnen vertrekken, dan had ik ICR naar Venlo,
Werkt toch een stuk fijner in de eerste klas, want er zit achterlijk veel ruimte tussen jou stoelen en die voor je. Kan je niet lekker de laptop gebruiken.
Staat net te ver weg.
En nee, op schoot vind ik ook niet handig.
NS leest hier niet mee hoorquote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Fles in één van deze delen gezegd welke treinen hij dagelijks neemt. xD
Euh, nee? Ik vind de afstand stoel - tafeltje in de tweede klas van een DDZ prima te doen in combinatie met een MBA.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:59 schreef greavy het volgende:
En nee, in de tweede klas was het niet veel beter bij de 2-zits, dan heb je hetzelfde probleem.
Ik lees iedere keer Master of Business Administration.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh, nee? Ik vind de afstand stoel - tafeltje in de tweede klas van een DDZ prima te doen in combinatie met een MBA.
Ja, dá's jouw probleemquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik lees iedere keer Master of Business Administration.
Op dezelfde houding als bij ICM/ICR/VIRM enz. kom ik amper bij mijn mousepad.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:00 schreef b2py het volgende:
Heb ik Geen last van gehad hoor in DDZ met laptop. Ik weet je formaat niet?
En je laptop? Die heeft een schermdiagonaal van 5"? ;pquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Op dezelfde houding als bij ICM/ICR/VIRM enz. kom ik amper bij mijn mousepad.
De houding is de ellebogen op de armleuning rustend, en niet tever naar voren geplaatst.
En ik ben ongeveer 1m75-1m80
Nee, 17 inch ofzo.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
En je laptop? Die heeft een schermdiagonaal van 5"? ;p
Dan moet je hele korte armpjes hebben. Wanneer ik in een DDZ zit (tweede klas) kan ik als ik rechtop zit gewoon bij het toetsenbord van m'n 11,6" MBA komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:09 schreef greavy het volgende:
Ik zit gewoon tegen de rugleuning aan, Om bij mijn toetsenbord te kunnen bedienen kan ik mijn elleboog niet laten rusten op de armleuning. Touchpad lukt wel, maar verder kom ik niet echt.
En ja, dit is de eerste keer dat ik mijn laptop in de DDZ gebruik.
Ik kan er ook wel bijkomen, maar dan moet de laptop tot ongeveer het mousepad over de rand van het tafeltje. Dat werkt nu wel, ja.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet je hele korte armpjes hebben. Wanneer ik in een DDZ zit (tweede klas) kan ik als ik rechtop zit gewoon bij het toetsenbord van m'n 11,6" MBA komen.
Een bakbeest van 5 jaar oud, heb ik niet vaak mee als ik met de trein op pad ga. Zwaar en groot onding. Heb binnenkort een 10 inch tablet, stuk beter.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:19 schreef boriq het volgende:
[..]
dat ze je nog geen extra kaartje laten kopen met zo'n bakbeest.
Heb niet echt wat gemist zo te zienquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:51 schreef b2py het volgende:
Choo choo, de late train is ook gearriveerd.
Hoop regen, ik die net gelukkig was met drie treintjes op het metrobord en dacht dat het een metropolis was maar het bleken drie cafjes te zijn waardoor ik verdrietig werd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb niet echt wat gemist zo te zien
CAFquote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoop regen, ik die net gelukkig was met drie treintjes op het metrobord en dacht dat het een metropolis was maar het bleken drie cafjes te zijn waardoor ik verdrietig werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |