Iedereen is nu random wat favoriete muziek aan het dumpen. Zo kan ik mijn playlist weer wat aanvullen.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef Norrage het volgende:
Godver jullie gaan weer veels te snel...Wat waren we aan het posten nu??? Beste nummers? of waren we nog bezig met bands uit Italie?
Die is van 1916 manquote:
Beste nummers. Italië is zo Mei 2013.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:38 schreef Norrage het volgende:
Godver jullie gaan weer veels te snel...Wat waren we aan het posten nu??? Beste nummers? of waren we nog bezig met bands uit Italie?
Bukowski is vet ja. Ik waardeer zelf de recentere Modest Mouse wat meer.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:40 schreef Felagund het volgende:
Bukowski is mijn favoriete recente Modest Mouse nummer. Al kan ik de vroegere schreeuwende Modest Mouse (The Lonesome Crowded West) ook goed waarderen.
Kennen jullie trouwens de side-projects van Modest Mouse al?
[..]
Beste nummers. Italië is zo Mei 2013.
Dit zinnetje hoor ik echt te vaakquote:Op maandag 3 juni 2013 23:40 schreef Felagund het volgende:
Kennen jullie trouwens de side-projects van *insert name* al?
JAWEL JUIST!!!quote:Op maandag 3 juni 2013 23:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jij hield je ook niet bepaald aan je eerst gestelde grens
Hoogtepunt van Shearwater voor mij.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:42 schreef Moody het volgende:
Vanaf 2008 graag. Anders wordt het idd een post maar raak topic
Deze verdient ook aandacht uiteraard:
Waar is het Zwembad moet ik nog uitpluizen. Merciquote:
Ja, de zanger had toch zelfmoord gepleegd?quote:Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Waar is het Zwembad moet ik nog uitpluizen. Merci
edit: Oh, maar 1 album
Zanger is inmiddels al een tijdje naar de eeuwige zwembadenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja, zanger kwam nogal tragisch aan zijn einde.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Deze mag ook net niet:quote:
Ken Bloc Party niet geweldig. Moet ik ze meepikken op Werchter?quote:
Oja dat verhaal ken ik. Dat hakt er wel ff in ja. Zo onnodigquote:Op maandag 3 juni 2013 23:51 schreef Arn0 het volgende:
Ja, erg tragisch verhaal. Nadat de zanger bij een mislukte stagedive op Pukkelpop een meisje erg bezeerde, pleegde hij die avond zelfmoord. Het ene album is echt wel goed in zijn genre. De band Tribes maakte nog een mooie tributesong voor frontman Charles Haddon, een vriend van ze:
Ik zou zeggen van wel, hebben een hoop nummers die lekker knallen. Heb een collega die gaat ook geadviseerd even langs te gaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken Bloc Party niet geweldig. Moet ik ze meepikken op Werchter?
Zwaar ondergewaardeerd in dit topic m.i. Zeker omdat de paar goede nummers vooral op de hoop middelmatige nummers wordt gegooid...quote:Op maandag 3 juni 2013 23:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zo'n rijtje en dan ineens Green Day. Dat kan echt niet hoor.
Okquote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik zou zeggen van wel, hebben een hoop nummers die lekker knallen. Heb een collega die gaat ook geadviseerd even langs te gaan.
Green Day is zeker geen slechte band, maar 21 Guns is wel zo'n zeikplaatquote:Op maandag 3 juni 2013 23:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zwaar ondergewaardeerd in dit topic m.i. Zeker omdat de paar goede nummers vooral op de hoop middelmatige nummers wordt gegooid...
Iemand liet laatste zo'n video zien. Op sommige begravenissen is meer levenquote:Op maandag 3 juni 2013 23:58 schreef Arn0 het volgende:
Bloc Party is geen must. Ik bedoel, geweldige band maar laatste jaren ver afgezakt, zeker qua liveperformance.
Ik vond Four gewoon goed anders, weet alleen niet hoe ze live zijn verder. Ik wacht overigens pas totdat ik hem kan scrobblen voordat ik eraan ga beginnen. Zit nu aan mijn 2e keer Evil Friends, echt een goed veelzijdig, fris album zeg. Heerlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 23:58 schreef Arn0 het volgende:
Bloc Party is geen must. Ik bedoel, geweldige band maar laatste jaren ver afgezakt, zeker qua liveperformance.
Overigens.. Zijn we allemaal naar de nieuwe Boards of Canada aan het luisteren? Ja toch?
Pssst, wel een hele single op spotifyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
[..]
Als ik 'm kon vinden
Of luister je een stream?
Nee hoor, of heb je het hele album nog nietquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:02 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pssst, wel een hele single op spotify![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee hoor, of heb je het hele album nog nietIk wacht gewoon met alles spotify af. Eigenlijk wel prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je doen iddquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik wacht gewoon met alles spotify af. Eigenlijk wel prima.
Ken ik niet, maar vind ik wel leukquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef debeterebob het volgende:
Moody, ken je deze? Obscuur hitje, maar wel heel leuk en vrolijk
SingTank zijn gaaf jaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:05 schreef debeterebob het volgende:
Moody, ken je deze? Obscuur hitje, maar wel heel leuk en vrolijk
Zat nog even naar je eindlijst te kijken. Grappig genoeg je nummer 1 en 3 grijs gedraaidquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:27 schreef ranja het volgende:
[..]
SingTank zijn gaaf jastonden vorig jaar in m'n eindlijst
Oh als je 1 goed vind zal 2 je ook wel bevallen denk ik, zit redelijk in dezelfde stijlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:31 schreef debeterebob het volgende:
Zat nog even naar je eindlijst te kijken. Grappig genoeg je nummer 1 en 3 grijs gedraaid
Maar verder ken ik echt zo bizar weinig van die lijst. Ook allemaal bandjes die nauwelijks besproken worden hier.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh als je 1 goed vind zal 2 je ook wel bevallen denk ik, zit redelijk in dezelfde stijl
Welke zijn nog meer in de stijl van 1 en 3? En hoe zou je die stijl noemen?quote:
Hm in die stijl staan er niet echt meer tussen. Tja hoe noem je zoiets. Ik heb het gewoon alt.rock genoemd maar dat is ook een vrij algemene term natuurlijk. Midtempo lekker doordreinende powerpoprock is ook weer zo lang...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:49 schreef debeterebob het volgende:
Welke zijn nog meer in de stijl van 1 en 3? En hoe zou je die stijl noemen?
Nadeel is wel dat ik van beide toch wel redelijk snel verzadig raak
Folk-rock met vrouwelijke vocalen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm in die stijl staan er niet echt meer tussen. Tja hoe noem je zoiets. Ik heb het gewoon alt.rock genoemd maar dat is ook een vrij algemene term natuurlijk. Midtempo lekker doordreinende powerpoprock is ook weer zo lang...
Doe het nietquote:Op maandag 3 juni 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken Bloc Party niet geweldig. Moet ik ze meepikken op Werchter?
Ik neem aan dat je Silent Alarm bedoelt? De rest wat ze hebben uitgebracht is imo namelijk pure middelmaat, en dan ben ik nog mild. Ze hadden die Kele nooit de ruimte moeten geven om die belabberde muzikale ideeën van 'm er doorheen te duwen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:34 schreef Tchock het volgende:
Ik skip Bloc Party ook op Werchter. Vorig jaar helemaal moeite gedaan om vooraan te staan en het was zo waardeloos dat ze ook de cd verpest hebben nu
Ik vind A Weekend in the City beter. Intimacy heeft zo zijn momenten maar is beduidend minder, en Four is echt niets meer.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Silent Alarm bedoelt? De rest wat ze hebben uitgebracht is imo namelijk pure middelmaat, en dan ben ik nog mild. Ze hadden Kele nooit ruimte moeten geven om die belabberde muzikale ideeën van 'm er doorheen te duwen.
A Weekend in the City was trouwens nog wel aardig inderdaad, maar die vond ik al een paar klasses minder.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind A Weekend in the City beter. Intimacy heeft zo zijn momenten maar is beduidend minder, en Four is echt niets meer.
Hahah dramatisch inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:14 schreef Maxerazzi het volgende:
Die soloplaat van Kele, ik was weer vergeten hoe ongelooflijk slecht die was.![]()
Dit zou dan door moeten voor 't beste nummer van dat album.
[..]
A Weekend in the City was trouwens nog wel aardig inderdaad, maar die vond ik al een paar klasses minder.
Ik heb het na wat initieel enthousiasme ook wel een beetje snel gehad met Vampire Weekend....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:37 schreef neohu het volgende:
Ben ik de enige die niet ontzettend enthousiast is over de nieuwe Vampire Weekend?
Oja en @ beste van dit jaar: Flaming Lips vergeten![]()
Mooi! Hoe was het concert?quote:Op zondag 2 juni 2013 01:34 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Op Le Guess Who deze nog op driedubbel vinyl gekocht van Phil Elverum zelf. Niet dat ik door had dat hij de verkoper was tot het optreden daadwerkelijk begon...
Hier kan ik me wel in vinden.quote:[b]Op dinsdag 4 juni 2013 13:22 schreef
Overigens, het beste nummer van de afgelopen vijf jaar is toch gewoon "The Rip" van Portishead?!
White Skyquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:13 schreef ranja het volgende:
Ik zag Vampire Weekend anderhalve week geleden op de BBC op een festival. Dat klonk best aardig, maar het album (spotify) heb ik na een nummer of 3 weer afgezet.
En sowieso wordt A-Punk nooit overtroffen.
Door dat nummer heb ik ze leren kennen, erg goed nummer inderdaad!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:06 schreef Norrage het volgende:
Mijn hoogst gerate album van de laatste 5 jaar is:
Zou kunnen, maar ik zoek het meestal wat recenter met tt'squote:
Toch bedankt. Nu Love weer aan staan, wat een wereldplaat is dat tochquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar ik zoek het meestal wat recenter met tt's
Ik over deze:quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had het over dit album hè?
[ afbeelding ]
Nooit.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:09 schreef Moody het volgende:
[..]
plagiplaat heet dat dan.
Maar er zijn vrij veel platen die "Love" heten heeurrr
Voor het Flipper album is een goeie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
...En dat zijn dan alleen nog de exemplaren met een wiki-pagina.
Ik vind het weer gewoon een erg fijn album hoor, met een iets minder middenstuk misschien. Wel weer een plaat waar je lekker in kan wegzinken.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:15 schreef Tchock het volgende:
Die plaat van The National is growing on me. Meer dan ik verwacht had.
Nieuwe John Legend?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:45 schreef Kerftminister het volgende:
Dalijk eens de nieuwe BoC doen. Wat een maand ook zeg juni, Qotsa, Portugal the Man, Kanye West, J. Cole, Boards of Canada, Sigur Ros, John Legend en mijn favoriete Kpop-groep allemaal met nieuwe albums.
Jeps, 24e/25equote:
Niet onder de indrukquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Jeps, 24e/25e
Eerste single is al uit:
Deze week zijn oude werk geluisterd, toch heel goed hoorquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:03 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ook niet.
Hij heeft dat overgeproduceerde helemaal niet nodig.
Hmm vond Get Lifted zelf ook niet zo boeiend. Met The Roots is een geweldige plaat, de rest moet ik nog eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Deze week zijn oude werk geluisterd, toch heel goed hoor
Ik denk dat ik ze iets van 6 keer live heb gezien, waaronder nog ooit als voorprogramma van Interpol in Paradiso toen ze de eerste plaat nog niet eens uit hadden. Meest epische was hun show in Vredenburg (met een pit die min of meer het hele concert duurde; dat was nog een aardig bezwete terugtochtquote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:22 schreef tim. het volgende:
Bloc Party begon zó goed:
Ik heb ze gelukkig nog in 2008 in Rotterdam gezien. Toen waren ze al wat afgezakt, maar ik was ik nog erg onder de indruk, maar dat kan aan mijn leeftijd hebben gelegen.
Wel okay, maar de ervaring viel wat tegen. De set was wat kort en abstract, waarbij vooral dat laatste voor een behoorlijk onrustig festivalpubliek zorgde. Van die ongelikte beren naast je die luidop discussiëren hoe kut ze het wel niet vinden en zo. Had meer in gezeten.quote:
Die bassist zag er letterlijk meer dood dan levend uit.quote:Op woensdag 5 juni 2013 08:51 schreef Grobbel het volgende:
dieptepunt was hun show op Pukkelpop vorig jaar inderdaad toen ze zich alleen maar aan alles aan het ergeren waren.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:47 schreef Kerftminister het volgende:
Godsamme zeg, ik ben weer helemaal verslaafd aan Hip-Hop. Zal dat nooit afleren denk ik, maar na anderhalf jaar bijna niks meer geluisterd te hebben zit ik er weer perfect in. Wel alleen maar het hele technische tekstuele.
Nja luister ook niet altijd precies ernaar, maar moet wel lekker een beetje jongleren met woorden ofzo. Heb dit nummer al 16 keer geluisterd in 2 dagen bijvoorbeeld omdat er echt gegoocheld wordt met woorden:quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:48 schreef Norrage het volgende:
[..]goed bezig. En teksten tsja, zeker gezien het feit dat ik altijd muziek luister tijdens mijn werk, zijn teksten voor mij meestal niet erg belangrijk. Alleen in negatieve zin vallen ze op. Als ze echt tenenkrommend slecht zijn valt het me vaak op en kan ik er niet naar luisteren.
A Tribe Called Quest en eerste 3 The Roots albums hebben heavy Jazz invloeden en natuurlijk mijn beste Hip-Hop album ooit: Stress: The Extinction Agenda van Organized Konfusion. Frank Ocean vind ik trouwens niks meer, Channel Orange was zo saai.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:09 schreef Felagund het volgende:
Ik luister vrij weinig hiphop, maar kan dingen als Frank Ocean en Nujabes nog wel waarderen. Of de Ninja Tune artiesten. Nog andere tips die ik perse moet luisteren, het liefst met wat Funk en/of Jazz invloeden?
Nou -> Outkast is sowieso een goede, verder heb ik de laatste tijd Cunninlingus, tribe called quest, CYNE, Count Bass D en dergelijken in mijn spotify lijstjes gezetquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:09 schreef Felagund het volgende:
Ik luister vrij weinig hiphop, maar kan dingen als Frank Ocean en Nujabes nog wel waarderen. Of de Ninja Tune artiesten. Nog andere tips die ik perse moet luisteren, het liefst met wat Funk en/of Jazz invloeden?
Madlib.quote:Op woensdag 5 juni 2013 12:09 schreef Felagund het volgende:
Uiteraardquote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Z het volgende:
[..]
Madlib + MF DOOM = Madvillain - Madvillainy = awesome
Die vind ik dan weer niet zo heel boeiend, om eerlijk te zijn.quote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:13 schreef Felagund het volgende:
Bedankt voor de tips, Outkast vond ik leuker dan gedacht.
ATLiens heette het album volgens mij dat ik heb geluisterd, bij Spotify het eerste album in "Original Album Classics".quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:18 schreef Norrage het volgende:
[..]outkast wil nog wel eens onderschat worden vanwege de mainstreamhitjes
welke luister je?
Eleanor en alt. country? Dat is dan wel een verrassend nieuwe wending.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:56 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Eleanor Friedberger, lekker alt-country albummetje
Vind je? Vond die vorige er ook wel wat van weghebben hoor. Maar er zit in de nieuwe wel veel meer gitaar dan in de vorige.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Eleanor en alt. country? Dat is dan wel een verrassend nieuwe wending.
Jij bent elk uur wel weer hooked aan een ander nummerquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:35 schreef Moody het volgende:
Ben een beetje hooked aan dit nummer op het moment:
Ik ben hier vandaag nog niet geweest manquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jij bent elk uur wel weer hooked aan een ander nummer
Heb het album Bakesale in de kast staan, lang niet meer geluisterd. Leuke muziek wel, beetje richting pop/rock gegaan de laatste 2 albums.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:50 schreef Tchock het volgende:
Sebadoh brengt binnenkort zijn eerste album uit in 14 jaar. Het schijnt indie te zijn en het nieuwe album is ook volledig self-recorded. Kent iemand het?
Ik vind het ook niet erg hoorquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:36 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ben hier vandaag nog niet geweest man
Vond dit topic enkele jaren geleden zo interessant omdat je elke keer iets nieuws leerde kennen. We doen ons best om dit in ere te houden toch?
Dat gevoel heb ik niet hoorquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg hoorMaar jij luistert nog meer dan wij allemaal bij elkaar opgeteld
Whut? Madvillainy is echt geweldig, 2e in mijn beste hip-hop albums ooit lijst.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die vind ik dan weer niet zo heel boeiend, om eerlijk te zijn.
Heb je goede garantie?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:20 schreef Norrage het volgende:
Maar goed...Nu ik dit schrijf, ik was van plan om nieuwe te gaan vragen met de garantie. Slaat natuurlijk nergens op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je goede garantie?Is van Sol Republic. Ik heb een jaar garantie. Ik heb nu een formulier opgestuurd, maar ik moet natuurlijk een bonnetje erbij leveren....maar dat heb ik natuurlijk niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
100 euro heb je hoogstwaarschijnlijk gepind, toch? Gewoon bankafschrift meenemen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is van Sol Republic. Ik heb een jaar garantie. Ik heb nu een formulier opgestuurd, maar ik moet natuurlijk een bonnetje erbij leveren....maar dat heb ik natuurlijk niet meer
Ik heb hem deze week nog eens geluisterd, maar ik snap nog niet waarom ie zo goed is. Buiten Shades of Blue dat geniale samples gebruikt vind ik Madlib sowieso niet heel erg interessant. En MF Doom vind ik al helemaal niet. Die combi doet het dus niet voor mij. Maar goed. ik ben geen hip-hop kenner, dus vertel me waarom Madvillainy fantastisch is graag, jij grote kennersquote:Op woensdag 5 juni 2013 22:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Whut? Madvillainy is echt geweldig, 2e in mijn beste hip-hop albums ooit lijst.
Met credit-card gekocht, in de VS. Maar kom vast wel aan een receipt daarvan inderdaad! Dat ik daar niet aan gedacht heb.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
100 euro heb je hoogstwaarschijnlijk gepind, toch? Gewoon bankafschrift meenemen.
Boehoe. Die credit-card heb ik opgezegd, en heb natuurlijk geen account-inzage meer. Dus kan die afschriften niet meer inzienquote:Op woensdag 5 juni 2013 22:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Met credit-card gekocht, in de VS. Maar kom vast wel aan een receipt daarvan inderdaad! Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Ehm. Maandelijkse creditcardafschrift van je normale bankrekening?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Boehoe. Die credit-card heb ik opgezegd, en heb natuurlijk geen account-inzage meer. Dus kan die afschriften niet meer inzien
Dit was een amerikaanse debit-card.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehm. Maandelijkse creditcardafschrift van je normale bankrekening?
Nouja, hij was leeg. En ik deed hem maar weg. Kan nog wel inloggen in mijn account, maar omdat ik die kaart heb opgezegd kan ik mijn afschriften niet meer inzienquote:
De abstractie in de beats, prachtige samples geweldig gebruikt. All Caps is zo subtiel met dat fluitje en het pianoriedeltje. Zoveel rust zit erin, pure controle. En het is ook echt een grote poort in de Hip-Hop geweest want er is nooit iets geweest wat ook maar op het album lijkt. Verder is MF DOOM echt een koning, hele clevere teksten, veel humor en sterke punchlines met een hele rustige flow en fijne stem. Verder kunnen beide heren echt allerlei verschillende dingen waardoor het album totaal niet verveelt. Op Fancy Clown disst MF DOOM bijvoorbeeld zichzelf onder de Viktor Vaughn-moniker. Het is wel een album dat echt erg lang duurt voordat je het doorkrijgt, echte grower dus. MF rapt in een stukje: 'Got more soul than a sock with a hole'. Nou ik wil niet weten hoe lang ik daar over gedaan heb om die te begrijpen. En het is nog driedubbelzinnig ook, heel het album zit vol met zulke dingetjes. Dat maakt het voor mij geweldig.quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb hem deze week nog eens geluisterd, maar ik snap nog niet waarom ie zo goed is. Buiten Shades of Blue dat geniale samples gebruikt vind ik Madlib sowieso niet heel erg interessant. En MF Doom vind ik al helemaal niet. Die combi doet het dus niet voor mij. Maar goed. ik ben geen hip-hop kenner, dus vertel me waarom Madvillainy fantastisch is graag, jij grote kenners
CunningLynguistsquote:
Oh, alleen maar dat ik dacht MF Doom niet te kennen en nu ineens een stem hoor die ik beter ken dan welke andere rapper dan ook met misschien als uitzondering De La Soul. Demon Days is mijn op drie na meest geluisterde album aller tijden en het meest geluisterde hiphopalbum (of: album met hip hop) met mijlen voorsprong.quote:
quote:
Ah, ok. Ik ben op mijn beurt weer niet zo bekend met het werk van Gorillaz...quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, alleen maar dat ik dacht MF Doom niet te kennen en nu ineens een stem hoor die ik beter ken dan welke andere rapper dan ook met misschien als uitzondering De La Soul. Demon Days is mijn op drie na meest geluisterde album aller tijden en het meest geluisterde hiphopalbum (of: album met hip hop) met mijlen voorsprong.
Kwam ik later ook pas achter met Del. Deltron 3030 is allang een favoriet van me en een college van me kende Del echt slechts door de Gorillaz. Dus had ik hem Deltron aangeraden en hij mij Gorillaz een tijd geleden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:42 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik ben op mijn beurt weer niet zo bekend met het werk van Gorillaz...
Dus mij was weer niet bekend dat MF Doom daar ook een aandeel in had.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
Best wel wat mensen trouwens als ik zo wat reviews doorlees die boos opmerken dat MF Doom op Madvillainy de beat mist in zijn rap.
Ja zijn flow is ietwat abstract, maar hij mist de maat echt niet hoor. Er is een verschil tussen de line-voor-line flow en het wat verkorten en verlengen van zinnen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
Best wel wat mensen trouwens als ik zo wat reviews doorlees die boos opmerken dat MF Doom op Madvillainy de beat mist in zijn rap. Zelfs tijdens de eerste luisterbeurt hoor ik al hoe stom die opmerking is.
Hij rapt gewoon af en toe off-beat. Wat een (in mijn ogen heerlijke) flow oplevert die ik veel meer ken uit elektronische muziek.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja zijn flow is ietwat abstract, maar hij mist de maat echt niet hoor. Er is een verschil tussen de line-voor-line flow en het wat verkorten en verlengen van zinnen.
Talib Kweli of Immortal Technique zijn bijv wel goede rappers die slecht flowen.
Demon Days is inderdaad briljant. Maar Gorillaz ook wel. Heb ze volgens mij allebei ook heel hoog gerate. Maar zoals gezegd al echt lang niet meer geluisterd. Wel losse nummers maar de albums niet, terwijl ze zo briljant zijn. ik heb in mijn itunes een paar laatste plays in 2010quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:46 schreef Tchock het volgende:
Demon Days vind ik echt ongekend briljant. Gorillaz en Plastic Beach hebben zo hun momenten maar halen het niveau van het tweede album bij lange na niet.
Ik - ik - ik - ik - ik - ik.quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:58 schreef Aisumasen het volgende:
Huishoudelijke mededeling: weet niet meer wie van jullie zat te azen op een betaalbare EP van Peace op vinyl, maar de prijzen beginnen zoals verwacht goed te dalen post-hype.
Discogs, eBay, je kent het.quote:
Hehequote:Op donderdag 6 juni 2013 00:07 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik geef het een half jaar voor het in de eurobakken ligt. Hypes
Dat komt omdat Alt-J uit het niets een ijzersterk album op tafel gooide en Peace een fenomenale EP opvolgde met een niet echt geweldig album. Niet dat het geen leuk album was, en ik luister nog steeds wel eens, maar het steekt wel zwakjes af tegen de EP.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Norrage het volgende:
Het is peace niet echt gelukt door te breken he zoals Alt-J vorig jaar...we hadden het mis
Ja, da's wel een beetje waar, he? Begrijp het ook niet zo goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:11 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom zo ongelofelijk weinig hiphop-artisten er in slagen artwork te bedenken die niet gruwelijk lelijk is?
Sowieso sneu gesteld met de interesse van het Nederlandse publiek in muziek anno 2013. Check alleen al deze steekproef: Savages in Melkweg Oude Zaal niet eens uitverkocht, Palma Violets in Doornroosje ook niet, kaarten werden weggeven bij pakjes boter en zelfs gratis voor OOR-abonnees... Dat zijn dan de grootste hypes van de afgelopen tijd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef Norrage het volgende:
Het is peace niet echt gelukt door te breken he zoals Alt-J vorig jaar...we hadden het mis
Madvillainy heeft een heel erg mooie hoes maar dat is dan ook de enige die ik kan bedenken. Hier kom je toch niet mee aankakken zeg:quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:20 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, da's wel een beetje waar, he? Begrijp het ook niet zo goed.
Ik moest meteen aan de albumhoezen van Ghostface Killah denken.
Heerlijke albums, maar de hoezen zijn echt ongelooflijk lelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Festivals zijn het overduidelijk aan het winnen de laatste tijd ja. Meer waar voor je geld waarschijnlijkquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sowieso sneu gesteld met de interesse van het Nederlandse publiek in muziek anno 2013. Check alleen al deze steekproef: Savages in Melkweg Oude Zaal niet eens uitverkocht, Palma Violets in Doornroosje ook niet, kaarten werden weggeven bij pakjes boter en zelfs gratis voor OOR-abonnees... Dat zijn dan de grootste hypes van de afgelopen tijd.
Savages krijgen de Oude Zaal niet eens vol?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sowieso sneu gesteld met de interesse van het Nederlandse publiek in muziek anno 2013. Check alleen al deze steekproef: Savages in Melkweg Oude Zaal niet eens uitverkocht, Palma Violets in Doornroosje ook niet, kaarten werden weggeven bij pakjes boter en zelfs gratis voor OOR-abonnees... Dat zijn dan de grootste hypes van de afgelopen tijd.
Die vind ik nog wel meevallen, eigenlijk. Ze zijn vaak nog veel lelijker.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Madvillainy heeft een heel erg mooie hoes maar dat is dan ook de enige die ik kan bedenken. Hier kom je toch niet mee aankakken zeg:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef DO2 het volgende:
[..]
Die vind ik nog wel meevallen, eigenlijk. Ze zijn vaak nog veel lelijker.
Dat bedoel ik. Kun je nagaan...quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Savages krijgen de Oude Zaal niet eens vol?Dat is wel heel gênant. Daar kunnen nog geen 700 mensen in.
Ja, maar ook daar, en dit is verder puur wat ik om me heen zie, zie ik veel desinteresse. Zie de talloze voorbeelden op de laatste editie van Lowlands: Wilco voor een halflege toch al niet al te grote tent, The Walkmen amper publiek, zie tegenwoordig alleen nog maar programmaboekjes met enkel *3FM hype en *Nederlandse braderieact en *stadionrock aangekruist.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Festivals zijn het overduidelijk aan het winnen de laatste tijd ja. Meer waar voor je geld waarschijnlijk
Wu! Tang! Wu! Tang!quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
Nou. Dat was Madvillainy. Veel te horen, veel te ontdekken. Klinkt echt als een tof album. Nu dan maar doorrollen in hiphop die (in elk geval voor mij) veel lastiger te verteren is:
[ afbeelding ]
quote:
Ik kan Wu-Tang meestal niet zo goed hebben. Het is veel te rommelig en agressief, dan vind ik Madvillainy veel fijner om naar te luisteren. Hoewel je in Enter the Wu-Tang wel hoort waar het album zo om geroemd werd. Misschien moet ik hem gewoon vaker aanzetten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wu! Tang! Wu! Tang!
Als iemand ze ooit nog - wie van de leden dan ook komt uitdagen - live wilt zien zou ik maar m'n kans pakken in augustus...
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]En die is zelfs gejat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:11 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom zo ongelofelijk weinig hiphop-artisten er in slagen artwork te bedenken die niet gruwelijk lelijk is?
Die eerste twee vond jij super mooi, of niet? Weet nog dat je een vrij uitgebreide post daar over had die ik totaal niet begreep.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...en daarna rechtstreeks door naar de ontelbare solo-projectenquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan Wu-Tang meestal niet zo goed hebben. Het is veel te rommelig en agressief, dan vind ik Madvillainy veel fijner om naar te luisteren. Hoewel je in Enter the Wu-Tang wel hoort waar het album zo om geroemd werd. Misschien moet ik hem gewoon vaker aanzetten.
Het is gewoon eeuwig zonde dat ze Atoms For Peace niet in Paradiso hebben laten spelen. Daar kan ik oprecht droevig van worden. En het is inderdaad veel te duur. Voor mij als ultieme fanboy maakt dat niet uit, maar ik snap dat mensen er niet snel naartoe gaan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
...en daarna rechtstreeks door naar de ontelbare solo-projecten.
Oh, en over het eerder genoemde concertbezoek: de prijs speelt ook een hele grote rol uiteraard. (Totaal niet aan de orde bij die 10-12 euro bandjes die ik eerder noemde natuurlijk). Bij de show van Kanye West in de HMH - die netjes Ahoy' en met Jay-Z zelfs Gelredome en Sportpaleis uitverkoopt - kon je bij wijze van spreken radslagen doen van voor naar achter en nog niemand raken, zelfde met de kaartverkoop van Atoms For Peace, waar achter alle leden toch een behoorlijke fanschare schuil gaat. Beide peperduur.
Ik kan niet 1-2-3 bedenken wie dat kan zijn.quote:En vaak is het ook gewoon de 'overkill'-factor, al dan niet in combinatie met de festivals. Hoorde van de week toevallig nog dat een niet nader te noemen band uit Engeland voor een show in het najaar nog geen 20% van de kaarten heeft verkocht in een stad waar ze veel hebben gespeeld in de afgelopen 2 jaar en ook nog eens een paar keer op festivals gepland zijn deze zomer, in vergelijking met de in 2 uur uitverkochte zaal in een land waar al 4 jaar geen losse gig is geweest. Logisch, mensen kunnen de euro slechts één keer uitgeven.
Hoe denk je dat de ticketprijs eruit had gezien als ze in een zaal met 1/5de van de capaciteit gingen spelen, haha!quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:
Het is gewoon eeuwig zonde dat ze Atoms For Peace niet in Paradiso hebben laten spelen. Daar kan ik oprecht droevig van worden. En het is inderdaad veel te duur. Voor mij als ultieme fanboy maakt dat niet uit, maar ik snap dat mensen er niet snel naartoe gaan.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan niet 1-2-3 bedenken wie dat kan zijn.
Ja, oké. Dat is waar. Maar ik wil het zo graagquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:01 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de ticketprijs eruit had gezien als ze in een zaal met 1/5de van de capaciteit gingen spelen, haha!
Zelfde met The Stone Roses vorig jaar, stonden voor Paradiso geboekt op verzoek van de band, totdat de boeker de gage gingen doorberekenen in de ticketprijs! Tickets voor de HMH waren alsnog, wat, 60 euro?
Dat zal, voor iemand die in de scene zit.quote:Haha, het is behoorlijk voorspelbaar.
Meestal zijn jouw aanbevelingen top. Aanschaf is bezig.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:00 schreef DO2 het volgende:
Oh, als je van laid-back jazz-georienteerde hiphop houdt, weet ik ook nog wel een goed album voor je, Tchock:
[ afbeelding ]
Kijk! Zelfs de albumhoes is goed te doen!.
Je zult het niet graag willen horen, maar sommige acts komen veel beter over in een grote zaal. Geen idee of dat met Atoms For Peace ook het geval is, maar als ze een visueel indrukwekkende show hebben ben je beter af in een zaal als de HMH. Maar als het straks half gevuld blijkt is het pet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, oké. Dat is waar. Maar ik wil het zo graag![]()
![]()
Nee joh, denk naquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zal, voor iemand die in de scene zit.
Ja, ook lekker. Maar ik vind Like Water For Chocolate toch wel veruit z'n beste.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vond dit album van 'm ook wel lekker toentertijd. Beetje te glad soms misschien, maar toch.
Bedoel je toch AM? Ik dacht dat je het had over een Nederlandse show en Nederlandse stad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee joh, denk na. Ik grapte nog met de 'niet nader te noemen band'.
Sorry, nee, het was toch al een onduidelijk verhaal: Frankrijk en België voor de goede orde. Zulke verschillen zo lokaal als Nederland zie ik niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedoel je toch AM? Ik dacht dat je het had over een Nederlandse show en Nederlandse stad.
Ah, oké. Maar dat verkoopt dramatisch slecht dus?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sorry, nee, het was toch al een onduidelijk verhaal: Frankrijk en België voor de goede orde. Zulke verschillen zo lokaal als Nederland zie ik niet snel gebeuren.
Daar hoor ik verdomme helemaal niks meer over, releasedate is ook verdwenen. Keek er nog zo naar uit.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:13 schreef Aisumasen het volgende:
^^ J Dilla en early 00's Kanye West-producties, wat wil je!
Meer actuele laidback soulvolle hiphop:
Nieuwe plaat op komst.
Echt? Deze is ook alweer een tijdje geleden gedropt, ja...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Daar hoor ik verdomme helemaal niks meer over, releasedate is ook verdwenen. Keek er nog zo naar uit.
Nah, is allemaal relatief, komt wel goed, show is een half jaar ver weg, zit album tussen, mensen kopen geen ticket voor een arena waar ze een jaar terug nog meermaals stonden terwijl ze volgende maand nog stuk of 5 leuke festivalletjes in het land doen. Wel ironisch dat er een tweede gig klaarstond om in de verkoop te gaan, die had beter naar Brussel kunnen gaan, en had de boeker kunnen weten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, oké. Maar dat verkoopt dramatisch slecht dus?
BKS heeft niet echt geluk met al die afzeggingen, B&S en Modest Mouse zijn ook nog eens vrij grote namen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even in dit topic een nummertje van Modest Mouse om Norrage een beetje te troosten voor het leed dat hem wordt aangedaan op BKS.
Ja godverdomme echt. De 2 voornaamste bands waar ik voor ging waren B&S en MM...ik zou serieus niet gegaan zijn denk ik als ik dit van tevoren had geweten....quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even in dit topic een nummertje van Modest Mouse om Norrage een beetje te troosten voor het leed dat hem wordt aangedaan op BKS.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:55 schreef Felagund het volgende:
Maar dat ze nu echt aan het nieuwe album gaan werken en deze zomer het opnemen willen afmaken is dan wel weer goed nieuws.
Kan een festival eigenlijk nog schade verhalen op een band of valt het gewoon onder pech? Veel mensen hebben misschien een kaartje gekocht speciaal om MM of B&S te zien.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:01 schreef kciR het volgende:
Het is echt kut dat ze zo kort van te voren afzeggen ja, helemaal omdat Belle & Sebastian ook al niet komen..
(Maar een nieuw album is wel goed nieuws ja!)
Ik had hem al geluisterd voordat je er überhaupt over gepost had.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:02 schreef Maxerazzi het volgende:
De nieuwe plaat van Jon Hopkins krijgt nu ook een 8,5 op Pitchfork. Luisteren jullie nou wel een keertje naar me aub?
Hipster.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik had hem al geluisterd voordat je er überhaupt over gepost had.![]()
Precies. No one's first is echt fantastisch. In mijn top 3 van MM werk. Maar sowieso zijn hun EPs eigenlijk allemaal van grote klasse. Bijna al hun werk is gewoon top notchquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:01 schreef Felagund het volgende:
Je bedoelt "No one's first and you're next"? Die is officieel ook als EP uitgegeven volgens mij. Ik vind het een leuker EP dan hun vorige volledige album. Ik ben ook benieuwd in welke richting ze uitgaan met hun nieuwe album.
Ja godverdomme, ik keek echt heel erg uit naar Modest Mouse op Werchterquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Nee, maak gebruik van een spotify app die mij de best gerecenseerde albums in een lijstje laat zien. Daar heb ik volgens mij ook al over gepost, "Any decent music" heet het.quote:
Dan is Spotify hipster.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, maak gebruik van een spotify app die mij de best gerecenseerde albums in een lijstje laat zien. Daar heb ik volgens mij ook al over gepost, "Any decent music" heet het.
Een festival krijgt gewoon een geldsom die in het contract is opgenomen als de band annuleert. De bezoekers zien daar uiteraard geen cent van.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan een festival eigenlijk nog schade verhalen op een band of valt het gewoon onder pech? Veel mensen hebben misschien een kaartje gekocht speciaal om MM of B&S te zien.
Zeer fijne app inderdaad, neem mijn aanvankelijke kritiek terugquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, maak gebruik van een spotify app die mij de best gerecenseerde albums in een lijstje laat zien. Daar heb ik volgens mij ook al over gepost, "Any decent music" heet het.
Gave app, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bekend? Ik het het enkel binnengehaald. Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:20 schreef DO2 het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met Disclosure? Debuutalbum kreeg een 9.1 op P4K...
Electronische dansmuziek... Doet soms erg aan SBTRKT en Basement Jaxx denken.
Luister 'm nu voor het eerst.
Klinkt op zich wel lekker, maar niet bepaald vernieuwend.
Zo een heb ik er ookquote:Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef Tchock het volgende:
Ik heb trouwens in iTunes een afspeellijst gemaakt die automatisch alle nummers bij elkaar zet die ik max een half jaar geleden geïmporteerd heb, die minder dan vijf keer zijn afgespeeld en vier of vijf sterren hebben. Leuk is dat joh, ik ken bijna niets maar het is wel allemaal tof![]()
Vergeet je je kussen niet?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
Morgen naar Mark Knopfler. Moest het toch ff kwijt
Schandalig duur, schandalig ongezellig (IJsselhallen), maar hij stond nog op mijn to-do-list, dus ik moest 'm ff meepikken
Mark Knopfler is wel heel vet live hoor. Ook paar jaar terug gezien, en staat toch wel in mijn lijstje van de betere concerten die ik ooit heb gezien. Zeker niet slaapverwekkend zoals op plaat. Live voegen ze echt heel veel toe. Ook getuige die fantastische Alchemy Live cd.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:00 schreef Moody het volgende:
Morgen naar Mark Knopfler. Moest het toch ff kwijt
Schandalig duur, schandalig ongezellig (IJsselhallen), maar hij stond nog op mijn to-do-list, dus ik moest 'm ff meepikken
Zo'n beetje de grootste elektronische nieuwe act van de afgelopen tijd. Gaan nek-aan-nek met QOTSA voor de aankomende nummer 1-positie in de Engelse albumcharts. Hun doorbraak was met de remix van Jessie Ware's 'Running' uit begin 2012, wat gelijk ook haar meest bekende liedje werd, maar vooral 'White Noise' met AlunaGeorge was afgelopen februari al een dikke vette hit in hun thuisland. Gaan finaal hard Europees doorbreken deze zomer met uitpuilende tenten op de festivals.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:20 schreef DO2 het volgende:
Zijn er hier mensen bekend met Disclosure? Debuutalbum kreeg een 9.1 op P4K...
Electronische dansmuziek... Doet soms erg aan SBTRKT en Basement Jaxx denken.
Luister 'm nu voor het eerst.
Klinkt op zich wel lekker, maar niet bepaald vernieuwend.
Het is nog steeds betaalbaar, voor een cocert van Tom Waits betaal je nog veel meer. Madonna spant de kroon:quote:
Heel veel plezier!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Sayonara, bitches. Ben benieuwd bij welk topic jullie over een maand zijn aanbeland.![]()
Dit was 3 jaar geleden! Wtf! Het is niet dat ie ineens bekender is gewordenquote:
Haha begint lekkerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:11 schreef Bol_Wan het volgende:
De nieuwe jeugd!
Die bas Bron blijft zich ook maar ontwikkelen
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is nog steeds betaalbaar, voor een cocert van Tom Waits betaal je nog veel meer. Madonna spant de kroon:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-een-avond-madonna/
Verder weg van indie bestaat nietquote:"Start saving your pennies now. People spend $300 on crazy things all the time, things like handbags. So work all year, scrape the money together, and come to my show. I'm worth it."
Normaal zijn die hoezen van PTM wel heel vet, maar deze is wel ernstig ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:07 schreef Bol_Wan het volgende:
De hoes van Evil Friends mag trouwens ook weer op voor lelijkste hoes van het jaar zeg. Kolere
[ afbeelding ]
Nou die 2e is sowieso ernstig alt-country. HEerlijk pakkend album zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef methodmich het volgende:
Ik heb persoonlijk in Last Summer heel weinig country invloeden kunnen ontdekken, maar laat me graag verrassen door de volgende.
Aah grappig. Dat verklaart een hoop jaquote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:56 schreef Felagund het volgende:
Het nieuwe album is mede geschreven door John Weasley Harding, misschien verklaart dat het.
Da's dan ook wel een verdomd aanstekelijk en zomers plaatje, moet ik zeggen:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 00:39 schreef Aisumasen het volgende:
...maar vooral 'White Noise' met AlunaGeorge was afgelopen februari al een dikke vette hit in hun thuisland.
Verkeerde topic.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:50 schreef Norrage het volgende:
Djoko staat er weer gelukkig. Hopelijk sleept hij er een 5e set uit.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:50 schreef Norrage het volgende:
Djoko staat er weer gelukkig. Hopelijk sleept hij er een 5e set uit.
Kan best. Deze dude heet ook James Blake:quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:51 schreef Arn0 het volgende:
Op Pukkelpop? Nou, vijf sets lijkt me wel heel veel.
Live (nog) veel toffer dan op de platen. Na een tijdje kan het ielige stemmetje van de frontdame je misschien wat tegen gaan staan, en aan de spanningsboog van de set kan nog gewerkt worden, maar in de juiste setting (X-Ray-tent op Lowlands en nachtprogramma London Calling in de grote zaal van Paradiso waren daar vorig jaar 2 voorbeelden van) een hele sfeervolle elektronische act.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:12 schreef Zocalo het volgende:
Maandag trouwens naar Chromatics. Ben benieuwd, die laatste cd heb ik grijs gedraaid, maar kan live zomaar flink tegenvallen.
Gênant? Zijn je verwachtingen niet een beetje te hoog? Het verbaast me dat ze überhaupt al worden geboekt in dergelijk grote zalen; denk dat Doornroosje (450 bezoekers) beter had gepast. In november verkochten ze Merleyn nog uit (180 bezoekers max).quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Savages krijgen de Oude Zaal niet eens vol?Dat is wel heel gênant. Daar kunnen nog geen 700 mensen in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |