Daar hebben wij normaliter ook een knopje voor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:54 schreef neohu het volgende:
Owww haha, ik heb nu per ongeluk ook een topic geopend
Wat gebeurt er als er iemand op 'open nieuw topic' klikt met onze nummering?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Daar hebben wij normaliter ook een knopje voor.
Nu alles weer even in de reeks gezet.
Ton of Love leek een beetje tussen de nieuwe en de oude stijl te zitten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
Nieuwe Editors op, hebben ze nu zo erg hun stijl veranderd?
Bedankt. Dat knopje werkte niet, waarschijnlijk omdat er een gesloten maar niet vol topic in de reeks zat?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Daar hebben wij normaliter ook een knopje voor.
Nu alles weer even in de reeks gezet.
Die moet je handmatig dan ophogen, automatische nummering werkt niet met romeinse cijfers.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als er iemand op 'open nieuw topic' klikt met onze nummering?
Ik heb alleen de single nog gehoord, die vind ik niet heel veel anders dan hun oudere werk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
Nieuwe Editors op, hebben ze nu zo erg hun stijl veranderd?
Ik ben fan van vooral het eerste album, al luister de laatste jaren er een stuk minder naar. Het derde album vind ik ook wel aardig, het nieuwe album heb ik nog niet geluisterd (al vond ik Ton of Love niet heel bijzonder, dat voorspelt dus weinig goeds).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
Ja dat is dan ook meteen het beste nummer van het album so far, maar vind het allemaal zo saai en standaard binnen de lijntjes. Zit niks experimenteels tussen zoals bij Eat Raw Meat bijvoorbeeld, geniaal nummer is dat.
Feit is wel dat ik iedere band die ooit door 3FM in het zonnetje is gezet hier afgekraakt heb zien worden. En De Staat heeft, zeker rond Machinery, niet te kort gehad aan aandacht.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
Niets mis met De Staat toch? Subtop van de Nederlandse pop/rock scene. Live ook wel aardig.
Vind alleen dat die lead singer nog een beetje een baby face heeft voor de muziek die ze maken. Non-argument, maar het leidt wel afquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:45 schreef Tchock het volgende:
celsior-wieg die oprecht anders is dan alle anderen.
Ik vind het helemaal niks. Het is niet rock, niet pop, niet hard, niet tja wat is het wel eigenlijk...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
Niets mis met De Staat toch? Subtop van de Nederlandse pop/rock scene. Live ook wel aardig.
Hij doet met die baard hard z'n best maar hij heeft inderdaad nogal een jong gezicht. Wat mij persoonlijk (ook live) niet afleidt van wat dan ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind alleen dat die lead singer nog een beetje een baby face heeft voor de muziek die ze maken. Non-argument, maar het leidt wel af
Alamo Race Track vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Als redelijk vergelijkbare band vind ik overigens Alamo Race Track stukken beter.
Toch wel heel anders, De Staat is een soort pop-stonerrock, die associatie heb ik met Alamo Race Track niet, maar misschien ken ik die band niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Als redelijk vergelijkbare band vind ik overigens Alamo Race Track stukken beter.
Vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Schijtnummer. Moest gniffelen toen ik het hoorde. Maar het verhaal erachter zal oprecht zielig zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Mijn hele facebook timeline staat er vol van
http://omroep.vara.nl/media/236670
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:57 schreef Tchock het volgende:
Alamo Race Track is momenteel een van mijn favoriete Nederlandse bandjes. Wat een aangename muziek maken die lui toch. En met ieder album worden ze beter.
Ik vind het niet veel aan, vond die Michael Prins een stuk beter:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Dat is iets anders dan zeggen dat de muziek vergelijkbaar is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Wij gooien hier onder de nemer "indie" alles op een hoop man
Echt? Awesome!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er komt een vierde aan, heb ik begrepen
Ach, zit wel zo rond de koers van 3FM. (neemt overigens niet weg dat het echt een tergend nummer is)quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Ik had al die mensen een voor een verwijderd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vergelijkbaar?Dat is als zeggen dat je wel wat Beatles hoort in de nieuwe Daft Punk.
quote:For inspiration, Bangalter gave Williams a book of stories about people who had died, came back to life, and remembered parts of past lives. And Williams' lyrics are about an awakening: “I remember touch,” he croons, longingly. “As somebody who has been pronounced dead and came back, I could connect to this idea in the song,” says Williams, who's now 23 years sober and the subject of the quietly triumphant recent documentary Still Alive. Meanwhile, the song warps and bends, floating through genres, epochs, and emotions with a sense of hallucinatory wonder, recalling nothing less than the Beatles' “A Day in the Life”. “It's like the core of the record,” says de Homem-Christo, “and the memories of the other tracks are revolving around it."
Daft Punk is ook popmuziek.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaarDe Staat is gewoon popmuziek, ondanks de redelijk dichtgesmeerde producties.
Ik snap echt niets van je houding. Maar okay.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaarDe Staat is gewoon popmuziek, ondanks de redelijk dichtgesmeerde producties.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ik het zo zeggen dan: Er zijn aanknopingspunten. Beide Nederlandse bands, beide komen niet geregeld langs in Life & Cookingquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daft Punk is ook popmuziek.Dus dat lijkt ook op De Staat?
Hoewel je wel weer de typische zeurpruim bent moet ik toegeven dat de zanger (vooral op het derde album) een falsetto opzet die je óf geweldig vind of waar je spontane migraine van krijgt. Ik val in de eerste categorie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Alamo Race Track echt kut, met zijn Bob Dylan stemmetje...Maar goed. Ik word hier natuurlijk weer als pessimist weggestopt
quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]O, dat kan wel eens héél goed uitpakken dat ze een eigen studio hebben. Lijkt mij een type band dat een beetje op zijn gemak aan nummers moet kunnen sleutelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet per se Arctic Monkeys maar ik snap wel wat je bedoelt. Een van die golf Britse bandjes rond 2004. Franz Ferdinand of zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:09 schreef Felagund het volgende:
Als we dan toch bands vergelijken, ik heb sterke associaties tussen Balthazar en The arctic Monkeys, vooral bij onderstaande nummer. De rest van het album had ik dit minder. Hebben meer mensen dit? Het album werd nogal in de hoogte geprezen hier op Fok!
Alamo Race Track en Spinvis, puur omdat ze net geen typische Excelsior sound hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
Wat is dan de beste Excelsior-act ooit? Triggerfinger, De Staat, Alamo Race Track, Spinvis, Darryl-Ann, Anne Soldaat, Johan, Moss, The Madd? Iets anders? Roept u maar
1. Johanquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
Wat is dan de beste Excelsior-act ooit? Triggerfinger, De Staat, Alamo Race Track, Spinvis, Darryl-Ann, Anne Soldaat, Johan, Moss, The Madd? Iets anders? Roept u maar
Daryll-Ann ken ik minder maar verder volledig met je eensquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
1. Johan
2. Daryll-Ann; Spinvis; Alamo Race Track
Ik vind dit misschien wel één van de mooiste popliedjes van Nederlandse bodem:quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daryll-Ann ken ik minder maar verder volledig met je eensJouw smaak
Ik vind zijn stem ook niet geweldig maar de teksten zijn vaak prachtig en de muziek is gewoon een totale klasse apart.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:15 schreef DO2 het volgende:
Over vervelende stemmen gesproken. Spinvis. Daar krijg ik nou de rillingen van. Brrr.
Hmm, echt? Wow dacht altijd van niet, net als Blaudzun. Maar Moss is wel echt goedquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jepjawel. Alles wat ze ooit uitgebracht hebben.
vergelijkbaar als in: ook daar ben ik bij weggelopen bij een optredenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
Dus eigenlijk is het een soort Radiohead?quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:21 schreef ranja het volgende:
[..]
vergelijkbaar als in: ook daar ben ik bij weggelopen bij een optreden
The Heights.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
zonder briljante 1e hitquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:21 schreef Felagund het volgende:
Dus eigenlijk is het een soort Radiohead?
Dat is inderdaad een heerlijk nummer. Ik ga toch heel standaard voor Day Is Done en Paper Planes als beste nummers, denk ik.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:26 schreef Tchock het volgende:
Dit vind ik oprecht het beste nummer dat ooit binnen onze landsgrenzen is gemaakt
Ja ik voel er weinig bij, verder vind ik de stem ook irritant en dan vooral het accent.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Nee joh.... Dit daarintegen:quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:26 schreef Tchock het volgende:
Dit vind ik oprecht het beste nummer dat ooit binnen onze landsgrenzen is gemaakt
Golden Earring vind ik echt níets aan. Voor de rest is het muziek die ik totaal 'gemist' heb en die me ook weinig kan boeien als ik het nu luister. Hoewel het wel vet is dat iedereen internationaal Venus kent.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:33 schreef ranja het volgende:
Qua nederlands algemeen ga ik toch meer voor Shocking Blue, The Gathering, Golden Earring, Tröckener Kecks...
Ik had vanmiddag bijna deze cd box gekocht. Ga 't binnenkort alsnog doen denk ik
http://www.musicmeter.nl/album/53912
Kippenvel altijd in Tumble and Fall als hij in het laatste refrein de 'and fall' omhoog gooitquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Of misschien toch deze? Pergola is zo'n geniale plaat, hé.![]()
Misschien standaard, maar ik vind tumble en fall ook gewoon een erg goed popnummer.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Of misschien toch deze? Pergola is zo'n geniale plaat, hé.![]()
Filmpjeeeeee!quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kippenvel altijd in Tumble and Fall als hij in het laatste refrein de 'and fall' omhoog gooit
Dan limiteer je jezelf toch wel erg... er is genoeg goede nederlandse muziek.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:35 schreef Kerftminister het volgende:
Golden Earring vind ik geniaal. Voor de rest luister ik echt vrijwel niks Nederlands.
Ja moet nog veel ontdekken he, maar in Nederland ligt niet echt mijn prioriteit voorlopig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan limiteer je jezelf toch wel erg... er is genoeg goede nederlandse muziek.
Er zijn ook nederlandse acts die nederlands zingen die geweldige dingen doen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Er moet wel een verschil gemaakt worden tussen Nederlandse acts en Nederlandstalige acts, he.
Er zijn heus wel wat acts van Nederlandse bodem die geweldige dingen doen.
Excelsior is een onafhankelijk label dus alle Excelsior-muziek is indie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:43 schreef neohu het volgende:
Nederlandse indie bestaat niet echt geloof ik?
Heb je wel gelijk in, in het Fries wordt het dan wel weer makkelijk geaccepteerd (Twarres, De Kast). Al heb je natuurlijk wel Blof, maar om dat nu een Nederlandstalige band te noemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Er zijn ook nederlandse acts die nederlands zingen die geweldige dingen doen.
Eigenlijk vreemd dat het in Nederland een stuk minder geaccepteerd wordt dat je in de eigen taal zingt dan in bv frankrijk, duitsland, zweden en zelfs belgië.
Terug naar de dierentuin is vet indie man. Dat expres nonchalante haar van die zanger voldoet aan alle criteria.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:43 schreef neohu het volgende:
Skik is wel vrij populair, al vind ik het afschuwelijk. En Blof tel ik inderdaad niet mee, dat is tegenwoordig zo triestquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in, in het Fries wordt het dan wel weer makkelijk geaccepteerd (Twarres, De Kast). Al heb je natuurlijk wel Blof, maar om dat nu een Nederlandstalige band te noemen.
Deze one-hit-wonder mag niet ontbreken.
Ja, dat is misschien ook wel waar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Er zijn ook nederlandse acts die nederlands zingen die geweldige dingen doen.
Eigenlijk vreemd dat het in Nederland een stuk minder geaccepteerd wordt dat je in de eigen taal zingt dan in bv frankrijk, duitsland, zweden en zelfs belgië.
Deze vind ik stiekem wel mooi,quote:
noem je net 2 bands die 1 friestalig nummer hebben wat toevallig een hit werdquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:45 schreef Felagund het volgende:
Heb je wel gelijk in, in het Fries wordt het dan wel weer makkelijk geaccepteerd (Twarres, De Kast).
Die staan vast naast de bergen ongehoorde zangers van het levenslied uit Volendam of de Jordaan.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:53 schreef ranja het volgende:
[..]
noem je net 2 bands die 1 friestalig nummer hebben wat toevallig een hit werd
Er is heel veel friestalige muziek die in de rest van het land niet echt bekend is maar binnen Friesland wel dus wat dat betreft klopt je bewering wel.
Er is veel nederlandse indie. Heel veel bands die alles zelf moeten doen, zelf albums uitbrengen zonder invloed en hulp van labels...quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:43 schreef neohu het volgende:
Spinvis is wat dat betreft een grote Nederlandse naam. Eerste album volledig zelf geschreven, gemaakt en geproduceerd. Pas toen hij met het reeds voltooide album naar Excelsior stapte kon hij het ook echt zelf uitgeven en toen is hij echt opgestaan als muzikant.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Er is veel nederlandse indie. Heel veel bands die alles zelf moeten doen, zelf albums uitbrengen zonder invloed en hulp van labels...
Nou dat lukt dan nog niet echt bij mij in elk gevalquote:Op woensdag 29 mei 2013 00:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Er is veel nederlandse indie. Heel veel bands die alles zelf moeten doen, zelf albums uitbrengen zonder invloed en hulp van labels...
In before Di-rectquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die drummer is zo'n klapmongool.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:59 schreef Tchock het volgende:
Let ook op de vernederlandste titel. Rollercoaster is geen Engels.
Die wilde de Nederlandse Nick Drake worden. Is 'm nog niet gelukt volgens mij. Yeuy, nu kan ik 't topic omgooien!quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:04 schreef Tchock het volgende:
Over Di-rect gesproken: Tim Akkerman heeft ook zijn debuutplaat uitgebracht op Excelsior. Bijzonder weinig aan. Wel live gezien voor een habbekrats en ontmoet, aardige kerel wel.
...eeennnn topic dood.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Die wilde de Nederlandse Nick Drake worden. Is 'm nog niet gelukt volgens mij. Yeuy, nu kan ik 't topic omgooien!![]()
Als dit zijn uitgangspunt voor het maken van muziek is, dan maakt dat voor mij die muziek bij voorbaat al weinig interessant...quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:06 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Die wilde de Nederlandse Nick Drake worden. Is 'm nog niet gelukt volgens mij.
Dat heb ik vaker bij de Boiler Room. Het publiek lijkt te wachten tot de film begint of zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Zie Thom Yorke dan hier Madvillain op 28:35 opzetten en even bouncen.
Ik blijf het maar een raar filmpje vinden overigens. Dat publiek. Dat publiek?
Die set is toch ook afgrijselijk. Zou daar ook niet op zitten te wachten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Zie Thom Yorke dan hier Madvillain op 28:35 opzetten en even bouncen.
Ik blijf het maar een raar filmpje vinden overigens. Dat publiek. Dat publiek?
Yorke kon daar inderdaad nog niet echt goed DJ'en. Een van zijn eerste sets was dat. Tegenwoordig is het een stuk beter.quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die set is toch ook afgrijselijk. Zou daar ook niet op zitten te wachten.
Dat is dan ook weer zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die set is toch ook afgrijselijk. Zou daar ook niet op zitten te wachten.
Johan op 1, Lola Kite is grappig en Kartasan verdient een eervolle vermelding:quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
Gijsbert Kamer is toch die ultieme Excelsior fan? Ik vind het album goed, maar niet beter/slechter dan de overige albums.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:39 schreef Norrage het volgende:
5 sterretjes voor Laura![]()
En niet van Gijsbert Wartaaluitkramer, maar van Menno Pot
Dus ik neem het serieus, en ik vind het ook redelijk terecht
Laura
Gijsbert Wartaaluitkamer is inderdaad de ultieme Excelsior fan, alles krijgt minimaal 5 sterren (sowieso NEderlandse alternatieve muziek, niet perse Excelsior). Verder dweept hij bij alle grootheden (Dylan, Bruce etc), die ook allen minimaal 5 sterren krijgen. Verder is het gewoon een onwijs suffe vent. Maar goed. Ik hou nu op want anders ga ik te persoonlijkquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gijsbert Kamer is toch die ultieme Excelsior fan? Ik vind het album goed, maar niet beter/slechter dan de overige albums.
Wat betreft experimentele muziek wordt het niet beter als 'Boris'. Pink en Smile daarvan zijn instapalbums, maar het echte werk van ze vind je op Feedbacker en Flood (vind ik persoonlijk). Te gek voor woorden deze band.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even een vraagje aan allen hier. Ik vertrek eind volgende week voor een maand naar Japan om daar rond te trekken. Nu weet ik he-le-maal niets van die gekke Japanners en hun muziek; kan iemand mij hier aan wat luisterwaardige Japanse muziek helpen? Gracias, of nee, ありがとう!
Nujabes staat me vaag iets van bij, Mono zegt me helemaal niets, zal 't eens checken. Thanks!quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:59 schreef Felagund het volgende:
De enige Japanse muziek die ik echt goed ken is van Nujabes, die maakt een soort Hiphop met Jazz invloeden:
Mono is ook aardig, moet mij er wel verder in verdiepen, Japanse Post-Rock:
Voor de rest ken ik volgens mij ook niet echt Japanse goede muziek.
Sodeju, ik moet nog aan de bak de komende week met luisteren. Echt óntzettend bedankt!quote:
Joh, dat maakt mij niet uit hoor. Iedereen zijn eigen voorkeur toch?quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Alamo Race Track en Spinvis, puur omdat ze net geen typische Excelsior sound hebbenMethodmich leest hopelijk niet mee of hij vermoordt me maar ik snap echt niets van het prijzen van (bijna) al die acts dat je opnoemt. Dertien in een dozijn sound, nooit een nummer wat er uit springt. Middelmaat ten top.
Voor mij overduidelijk Daryll-Ann.quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:10 schreef Tchock het volgende:
MUZ / Japanse rammel-punk'n'roll en zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even een vraagje aan allen hier. Ik vertrek eind volgende week voor een maand naar Japan om daar rond te trekken. Nu weet ik he-le-maal niets van die gekke Japanners en hun muziek; kan iemand mij hier aan wat luisterwaardige Japanse muziek helpen? Gracias, of nee, ありがとう!
Eindelijk iemand voor je topicquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:36 schreef ranja het volgende:
[..]
MUZ / Japanse rammel-punk'n'roll en zo.
quote:
quote:
quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
quote:
Dansje. Een hit kan niet af zonder dansje.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:59 schreef ranja het volgende:
[..]waarom is dit geen hit geworden in plaats van die koreaan...
Wat ongelofelijk slecht ditquote:
Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Japanquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.
AKB48 is echt enorm groot daar, in Tokyo heeft het z'n eigen theater, waar ze elke dag optreden. Het is een meidengroep van ong 50 meisjes.
Ik wou daar muziek gaan ontdekken, maar dat is echt lastig (cd's staan daar niet op alfabetische volgorde, maar op die rare tekens). Zelf heb ik mij rot gezocht naar Mono, maar dat kende en hadden ze nergens![]()
Oh en dit hadden die gekke Japanners voor mij in de karaoke uitgezocht. Dat groepje waar ik mee was konden het meezingen alsof het Guus Meeuwis was..
En hier AKB48
(voor kwaliteit zie de post van emokid)
(Wat ga je allemaal zien?)
Sayonara!
(Hai is ja, dat is ook gek, als ze bellen zeggen ze te hele tijd hai, hai, hai. In het begin denk je; 'één keer hallo is toch voldoende')
Ze heeft de schattigheidsfactor mee. Daarnaast is in Japan Wouter Hamel toch ook erg populair? Dat ze veel Japanse fans heeft wil dus niet veel zeggen.quote:
Caro Emerald is daar ook erg populair, die eerste plaat van haar stond in veel platenzaken op een prominent plaatsje. Erg bizarquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze heeft de schattigheidsfactor mee. Daarnaast is in Japan Wouter Hamel toch ook erg populair? Dat ze veel Japanse fans heeft wil dus niet veel zeggen.
Jappen sporen niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:27 schreef kciR het volgende:
[..]
Caro Emerald is daar ook erg populair, die eerste plaat van haar stond in veel platenzaken op een prominent plaatsje. Erg bizar
Joh, de mainstream misschien. Verder lopen ze eigenlijk best wel voor zelfs.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
Bevestigt mijn vooroordeel dat Japanse muziek een of twee decades achterloopt
in de UK ookquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:27 schreef kciR het volgende:
Caro Emerald is daar ook erg populair, die eerste plaat van haar stond in veel platenzaken op een prominent plaatsje. Erg bizar
De UK is raar. Maar als je naar de hitlijsten kijkt vind ik dat land nog altijd beter dan Nederland.quote:
Ik mag ze wel, Lost in Translation is ook erg goede film, al gaat dat meer over de vooroordelen over Japan en wil je dat juist niet zien als je een goed beeld over Japan wil krijgen. Wil er zelf ook nog altijd een keer heen.quote:
Hier in Duitsland ook, stond het album van Caro Emerald ergens in de top 10 albums.quote:
Ik denk dat Jappen nog best aardige mensen zijn. Zuid-Koreaan die ik ken vind ik ook best wel open. Chinezen toch wel minder. En bizar veel uren maken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:36 schreef Norrage het volgende:
Japan is denk ik het meest indrukwekkende land waar ik ooit geweest ben
Voicst toch niet?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:39 schreef emokid het volgende:
Bettie Serveert is ook populairder geweest in het buitenland. Solex idem. The Ex bijv. al helemaal. Zo kun je nog wel even doorgaan.
Zodra ik Voicst lees krijg ik meteen dat irritante nummer in mijn hoofdquote:
Vertel dat tweede eens aan mijn huisgenootjequote:Op woensdag 29 mei 2013 20:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik denk dat Jappen nog best aardige mensen zijn. Zuid-Koreaan die ik ken vind ik ook best wel open. Chinezen toch wel minder. En bizar veel uren maken.
Ze doet geen ene flikker, terwijl ze wel spleetoogjes en lactose-intollerantie heeft?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zodra ik Voicst lees krijg ik meteen dat irritante nummer in mijn hoofd
[..]
Vertel dat tweede eens aan mijn huisgenootje
Zo wilde ik het niet stellen. Maar meer dat ze niet bepaald het toonbeeld van openheid is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ze doet geen ene flikker, terwijl ze wel spleetoogjes en lactose-intollerantie heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Oh, op die manier. Ik ken ook genoeg heel erg gesloten Nederlanders. En zelf ben ik ook niet de sociaalstequote:Op woensdag 29 mei 2013 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo wilde ik het niet stellen. Maar meer dat ze niet bepaald het toonbeeld van openheid is.
Is het erg dat er bij mij niet direct een belletje rinkelt bij de naam Notwist? Vaag wel van gehoord, maar geen idee welke muziek ze maken. Maar het nummer klinkt wel goed.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:44 schreef Norrage het volgende:
WTF WISTEN JULLIE DAT ER EEN NIEUWE NOTWIST UIT IS?????
Meteen luisteren.
The Notwist![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:44 schreef Norrage het volgende:
WTF WISTEN JULLIE DAT ER EEN NIEUWE NOTWIST UIT IS?????
Meteen luisteren.
Ik was een beetje voorbarig....Maar dan nog
The Notwist![]()
Kende je Neon Golden nog niet? Dat is de enige van hun die ik heb (gehad, want een keer weggedaan)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's de band waarbij Radiohead dit millenium de mosterd heeft gehaald.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het erg dat er bij mij niet direct een belletje rinkelt bij de naam Notwist? Vaag wel van gehoord, maar geen idee welke muziek ze maken. Maar het nummer klinkt wel goed.
Ja Fela zou het als nieuwe Duitser toch wel moeten kennenquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Kende je Neon Golden nog niet? Dat is de enige van hun die ik heb (gehad, want een keer weggedaan)
Haha, sterk!quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:35 schreef Felagund het volgende:
Als ik op spotify naar Indie en Japan zoek krijg ik het nummer "Giving Birth to a Sumo is Hard 4 Both Parts (Indie Ass)".
Voor mij hetzelfde. Het heeft vooral veel contrasten, waarbij mij vooral het verschil tussen de drukke, neon verlichte steden als Tokyo en Osaka met het traditionele Japan met de vele tempels en houten huizen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:36 schreef Norrage het volgende:
Japan is denk ik het meest indrukwekkende land waar ik ooit geweest ben
Je vergeet nog 'A Song For All The Indie Boys Who Are Starved For Attention'quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:35 schreef Felagund het volgende:
Als ik op spotify naar Indie en Japan zoek krijg ik het nummer "Giving Birth to a Sumo is Hard 4 Both Parts (Indie Ass)".
Giving Birth to a Sumo Is Hard 4 Both Parts (Indie Ass), a song by Three japanese and one chinese friendee on Spotify.
[..]
Ik mag ze wel, Lost in Translation is ook erg goede film, al gaat dat meer over de vooroordelen over Japan en wil je dat juist niet zien als je een goed beeld over Japan wil krijgen. Wil er zelf ook nog altijd een keer heen.
Ben nog steeds Nederlander hoor.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja Fela zou het als nieuwe Duitser toch wel moeten kennen
Album van Notwist kon ik ook niet vinden. Albums van Vampire Weekend en The National staan er op. Laatste ben ik maar mee gekapt na een paar liedjes. Eerste viel ook wel een beetje tegen, maar dat komt zeker omdat ik alleen nog maar Step, Ya Hey en Diane Young had gehoord en dat zijn toch wel de beste liedjes. Verder goed album. Voor mijn gevoel even goed als de twee andere albums.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben nog steeds Nederlander hoor.
Dat album dat jij poste (Neon Golden) kan ik niet vinden, ik ben nu You, Devil & Me aan het luisteren. Nog andere albumtips? Welk album had jij in je top 100 staan?
Nee, Falco.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:15 schreef Z het volgende:
De beste Duitse band is natuurlijk, met afstand, Tocotronic.
Ik dacht al, waar blijft ie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:15 schreef Z het volgende:
Die ken ik wel, K.O.O.K. is een erg fijn album idd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:15 schreef Z het volgende:
Hey flauw, Neon Golden stond altijd inclusief bonustracks op Spotifyquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ben nog steeds Nederlander hoor.
Dat album dat jij poste (Neon Golden) kan ik niet vinden, ik ben nu You, Devil & Me aan het luisteren. Nog andere albumtips? Welk album had jij in je top 100 staan?
Modeselektor, Apparat, Objekt, Cosmin TRG, Moderat, Pho.no, Shedquote:Op woensdag 29 mei 2013 21:30 schreef Norrage het volgende:
Tsja al die krautrock is natuurlijk fantastisch uit Duitsland. Maar The Notwist staat bij mij huizenhoog bovenaan. Wir Sind Helden is natuurlijk ook wel vet (en het enige dat ik waardeer waarbij ze Duits zingen) en ze hebben natuurlijk ook een heel aantal goede electro/jazz acts zoals Brandt Brauer, Pantha Du Prince, Marbert Rocel, Modeselektor, Apparat etc...Vooral hun electro scene is wel geniaal. Waar Notwist natuurlijk ook vandaan komt. Al begon dat als een soort hardrock/heavymetal band.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:25 schreef Tchock het volgende:
Duitse bands. Dat is lastig. Ik heb zat Duitse muziek maar ik denk niet dat er een band tussen zit.
Zo wat een waanzinnig bruggetje Ranja!quote:
met de nadruk op waanzinnigquote:
Ik zit het nu ook te luisteren, ik kende het nog niet, maar komt ook net als Tocotronic uit de "Hamburger Schule".quote:
Maar wel half Zwitsers, ook heel andere muziek. Ik vind het niet heel geweldig, terwijl ze zich vergelijken met Feist, die ik dan wel weer leuk vind. Little Numbers is nog aardig.quote:
Zingen in het Duits, maar zou je denk ik nog wel kunnen liggen:quote:
K.O.O.K. vind ik ook tot nu toe verrreweg hun beste album, maar heb nog niet alles geluisterd. Tekstueel ook erg fijn.quote:Tocotronic is a German rock band founded in 1993 (see 1993 in music). Similar to Blumfeld or Die Sterne they are considered a part of the Hamburger Schule (School of Hamburg) movement. They are influential for bands such as Wir sind Helden.
Tocotronic got signed to L' Age D' Or, a German independent record label situated in Hamburg, in 1994 after quickly gaining popularity in the local scene. Their early style consists of ironic sloganeering ("I want to be part of a youth movement") and almost diary-like songwriting, paired with a lo-fi rock sound. In 1995 they released their debut-album "Digital ist besser" (Digital is better). Their third album, released in 1996, was the first to hit the German charts. The music got more complex over time, their lyrics less direct, resulting in a sound that was compared to that of Pavement on Tocotronic's 1999 album "K.O.O.K". The self-titled "White Album", released in 2002, features dreamlike songs; metaphoric, heavily produced, highly polished, it completes a slow but steady course away from their early works ("eins zu eins ist jetzt vorbei" - "one-to-one is over now").
Die dame van 2raumwohnung is dan weer bekender van Döf en Neonbabies en samen met haar zus in Humpe Humpe (en die zus is dan weer bekend van Ideal)quote:
Is "Le vent nous portera" van Noir Desir indie? Voor de rest weet ik het niet, bij Franse bands moet ik meer aan elektropop denken of Mano Chao.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed en jullie kennis van Franse indiebands?
wel engelstaligquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Goed en jullie kennis van Franse indiebands?
Ik wilde zeggen dat het geen indie is, maar M83 zit schijnbaar wel op een independent label.quote:
Fuck ja! M83 jaquote:
Was er toch één van Ed Beangers, dat label waar oa Justice op zit..quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoe heet dat chickie van rubbereend zijn avatar nou ook weer? Kan niet meer op 'r naam komen..
Klinkt wel lekker. Dacht dat het uit eind '90 zou komen, maar het album is pas 3 jaar oudquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:51 schreef Felagund het volgende:
Ik ken alleen Mammooth denk ik, heeft maar 293 luisteraars op Last.fm, dus valt wel onder indie.
Prachtige albumcover overigens:
[ afbeelding ]
Behoorlijk random album overigens.
Aaaaah!! Ja. Die zijn goed. Ik wist dat ik er eentje moest kennenquote:
Klinkt wel lekker jaquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef Näsenbar het volgende:
In de categorie Frans nog:
Geen idee of dit indie is, maar erg vet nummer en een leuke clip.
Een nummer van Rodriguez. Wilde het eigenlijk op het album Searching for Sugar man baseren, maar perongeluk een nummer van het album genomen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:09 schreef Norrage het volgende:
Ik besef me nu pas dat ik geen idee heb waar de TT op gebaseerd is!
Daar had ik laatst lovend over gepost en dat werd compleet genegeerd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:49 schreef Moody het volgende:
Uit Estland: Ewert and the Two Dragons
On-Est-goed zeg maar
Faalquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een nummer van Rodriguez. Wilde het eigenlijk op het album Searching for Sugar man baseren, maar perongeluk een nummer van het album genomen.
Waarschijnlijk omdat ik (lees dit niet als je bevooroordeeld bent over mijn meningen)quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar had ik laatst lovend over gepost en dat werd compleet genegeerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
hier leggen ze uit hoe ze muziek maken. wel in het frans maar toch is het wel redeljk te volgen vind ikquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:
In de categorie Frans vind ik dit ook fantastisch:
Jammer dat de rest van hun muziek redeijk ruk is. Die EP was nog wel aardig.]
Rodriquez, heerlijk verhaalquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een nummer van Rodriguez. Wilde het eigenlijk op het album Searching for Sugar man baseren, maar perongeluk een nummer van het album genomen.
Cool.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:12 schreef ranja het volgende:
[..]
hier leggen ze uit hoe ze muziek maken. wel in het frans maar toch is het wel redeljk te volgen vind ik
Pardon?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef Tchock het volgende:
Band is doodgebloed nadat de zanger zijn vriendin met zijn blote handen had doodgeslagen.
Prachtig nummer idd, band heeft nog wel een paar andere leuke nummers, maar voor de rest is het een stuk minder.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef Tchock het volgende:
Dit is mijn lievelingsnummer uit Frankrijk. Noir Désir. De rest van hun werk is overigens een stuk minder goed. Band is doodgebloed nadat de zanger zijn vriendin met zijn blote handen had doodgeslagen.
Overigens heb ik dat laatste al veel te vaak verteld aan verschillende mensen. Vind het gewoon een aangrijpend verhaal.
Dronken ruzie gekregen. Volgens de zanger sloeg hij haar een paar keer maar volgens de lijkschouwer was het 19 keer. Meisje heeft nog een halve week in coma gelegen voor ze overleed.quote:
Zonde om zulke mensen dood te slaanquote:Op woensdag 29 mei 2013 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dronken ruzie gekregen. Volgens de zanger sloeg hij haar een paar keer maar volgens de lijkschouwer was het 19 keer. Meisje heeft nog een halve week in coma gelegen voor ze overleed.
Was nogal een publiek drama (nouja, behalve om de overduidelijke redenen) omdat ze een redelijk bekende actrice was.
[ afbeelding ]
Niet zo sterk als het orgineel, maar wel erg mooi.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
Prachtig nummer idd, band heeft nog wel een paar andere leuke nummers, maar voor de rest is het een stuk minder.
Sophie Hunger heeft er een cover van gemaakt, een stuk rustiger, maar nog steeds mooi:
Geen idee of hij er iets mee te maken heeft gehad, maar toch wel typisch dat dit ook nog gebeurd is.quote:Ex-wife Krisztina Rády committed suicide on 10 January 2010, while he was sleeping in the same house.[6]
ok. nu ben ik benieuwd wat er stond?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Zwijg!
Stond nog op de planning om 'm te veranderen
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ok. nu ben ik benieuwd wat er stond?![]()
Zijn er mensen die hun pi per post veranderen? Mijne staat al jaren op deze, zonder te weten wat het inhoudtquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.
Jazeker.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Zijn er mensen die hun pi per post veranderen?
Oja, even het verkeerde beeld van PI. Mijn PI staat altijd standaard op dat blaadje, lekker neutraal. Ik verander hem waar nodigquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.
Ik uiteraard. We hadden een fittie over Basinski en Reich qua beste repetitieplaat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:29 schreef DO2 het volgende:
Ik had 'm al jaren niet meer gehoord,
maar dit blijft toch ook wel een verdomd lekkere plaat, ja:
Iemand kwam er laatst mee. Weet niet meer wie.
Probleem is dat de meeste popmuziek daar echt onluisterbaar is, heel erg té happy en hyperactief, ik heb wel wat favorietjes, zijn wel redelijk bekende bands maar niet echt poppy en Chieko is traditioneel:quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit nog heel erg te dubben wat ik ga doen. Sowieso Tokyo, Mt. Fuji en Kyoto uiteraard, maar daar omheen houd ik het nog een beetje open voor mezelf. Ik ben van plan toch ook nog een aantal dagen te hiken in de Japanse Alpen en naar Kanazawa te gaan, al wil ik ook nog verder richting zuid trekken om dingen als Hiroshima mee te pakken. Ook nog wat richting oost, want ik wil toch wel de boeddhistische erfenissen in Koya-San en Nara zien. Nagasaki wordt sowieso een beetje een brug te ver ben ik bang, al wilde ik vooral daarheen vanuit interesse voor de Nederlandse handelspost die eeuwenlang bij Dejima heeft gezeten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.
AKB48 is echt enorm groot daar, in Tokyo heeft het z'n eigen theater, waar ze elke dag optreden. Het is een meidengroep van ong 50 meisjes.
Ik wou daar muziek gaan ontdekken, maar dat is echt lastig (cd's staan daar niet op alfabetische volgorde, maar op die rare tekens). Zelf heb ik mij rot gezocht naar Mono, maar dat kende en hadden ze nergens![]()
Oh en dit hadden die gekke Japanners voor mij in de karaoke uitgezocht. Dat groepje waar ik mee was konden het meezingen alsof het Guus Meeuwis was..
En hier AKB48
(voor kwaliteit zie de post van emokid)
(Wat ga je allemaal zien?)
Sayonara!
(Hai is ja, dat is ook gek, als ze bellen zeggen ze te hele tijd hai, hai, hai. In het begin denk je; 'één keer hallo is toch voldoende')
Thanks!quote:
Gave tip, die pen ik even neer in mijn notitieboekje! Lijkt me wel leuk zo'n intiem concertje mee te pakken in Tokyo of Osaka.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:20 schreef AionNL het volgende:
Lijst
Daarnaast zijn er tig enorme leuke kleine podiums door de grote steden heen. Zo heb je Minami Ikebukuro Music.org in Tokyo, wat echt niet groter is als een woonkamer, en je dus echt moet op letten niet op de tenen van de muzikanten te gaan staan, helemaal wanneer het volle bak is. Mijn favoriet is echter Fandango in Osaka
Een ding moet je wel in de gaten houden. Meeste liveshows beginnen al rond een uur of 5/6/7 en houden op rond een uur of 10/11, en bestaan uit een 4 tot 5 bands. Alle bands die Kerfminister hierboven noemt worden zijn bands die echt avondvullende shows kunnen geven en grotere podia kunnen uitverkopen. 's Weekends zijn er wel shows die later beginnen, maar dan bedoel ik dus ook echt later als in 10/11 uur en die stoppen rond 2/3 uur
Klinkt als een goed voorstel! Ik denk dat het wel haalbaar is hoor, al is het wel een vol schema.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zit nog heel erg te dubben wat ik ga doen. Sowieso Tokyo, Mt. Fuji en Kyoto uiteraard, maar daar omheen houd ik het nog een beetje open voor mezelf. Ik ben van plan toch ook nog een aantal dagen te hiken in de Japanse Alpen en naar Kanazawa te gaan, al wil ik ook nog verder richting zuid trekken om dingen als Hiroshima mee te pakken. Ook nog wat richting oost, want ik wil toch wel de boeddhistische erfenissen in Koya-San en Nara zien. Nagasaki wordt sowieso een beetje een brug te ver ben ik bang, al wilde ik vooral daarheen vanuit interesse voor de Nederlandse handelspost die eeuwenlang bij Dejima heeft gezeten.
Idealiter wordt het dit: Tokyo - Kamikochi + Japanse Alpen - Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Osaka + Nara & Koya-San - Mt. Fuji - Tokyo (terugvlucht).
Ik denk niet dat ik er genoeg tijd voor heb om alles mee te pakken, maar we zien het wel. Heb jij nog tips?
Oeh zal eens kijken, zoals ik al zei was ik niet helemaal klaar met verdiepen, maar wanneer ik op zoek ga naar Aziatische indie blijft de Japanse altijd under the radar en stuit ik vooral op Chinees/Taiwanees/Koreaans.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:20 schreef AionNL het volgende:
LOL wut kerfminister, Japan kent geen indie scene? Zoals ik jou hoor praten ken je alleen maar Visual Kei, en dat is pas echt een ondergeschoven kindje in Japan zelf, terwijl het buiten Japan redelijk groot was totdat de Kpop scene op kwam zetten. Praat met een Japanner en een enkeling kent Dir en Grey, terwijl die eigenlijk al niet meer hoort tot de VK-scene, X Japan kennen ze misschien nog een beetje, maar niet vanwege hun nummers van de afgelopen 2/3 jaar, maar meer vanwege Hide's dood en 1/2 nummers. Bands als Nightmare, Gazette en dergelijke kent de doorsnee Japanner niet...
Ben zelf een enorme indiehead qua Japanse muziek en die is inderdaad enorm ondergewaardeerd wereldwijd. Zelf heb ik een paar honderd albums geimporteerd uit Japan, en ben zelf vorig jaar ook een paar weken in Japan geweest om elke avond 1 of meerdere live shows te bezoeken, volgend jaar weer =). Persoonlijk ben ik zelf wel wat meer van de Japanse folk en alternative indie pop
Zoals de bands die jij daarboven allemaal al noemt, zijn al major bands, of zijn al uit elkaar.
Een paar van mijn favoriete Japanse indie bands:
(enige major act van alle bands in deze post, maar in mijn ogen is dit een band die je eens live moet meemaken. Zo enorm energiek)
Alle bovenstaande bands zijn nu nog gewoon actief en velen spelen meerdere shows per week.
Daarnaast zijn er tig enorme leuke kleine podiums door de grote steden heen. Zo heb je Minami Ikebukuro Music.org in Tokyo, wat echt niet groter is als een woonkamer, en je dus echt moet op letten niet op de tenen van de muzikanten te gaan staan, helemaal wanneer het volle bak is. Mijn favoriet is echter Fandango in Osaka
Een ding moet je wel in de gaten houden. Meeste liveshows beginnen al rond een uur of 5/6/7 en houden op rond een uur of 10/11, en bestaan uit een 4 tot 5 bands. Alle bands die Kerfminister hierboven noemt worden zijn bands die echt avondvullende shows kunnen geven en grotere podia kunnen uitverkopen. 's Weekends zijn er wel shows die later beginnen, maar dan bedoel ik dus ook echt later als in 10/11 uur en die stoppen rond 2/3 uur
Jup, erg bekend zelfs, heeft al diverse nummer 10 hits gehad in de Oricon Charts. Zelf luister ik er niet naar eigenlijk, maar eerlijk gezegd luister ik naar zo goed als niksquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oeh zal eens kijken, zoals ik al zei was ik niet helemaal klaar met verdiepen, maar wanneer ik op zoek ga naar Aziatische indie blijft de Japanse altijd under the radar en stuit ik vooral op Chinees/Taiwanees/Koreaans.
Is One Ok Rock eigenlijk erg bekend in Japan? Dat vind ik namelijk zo'n vette band he.
Ze bestaan. Ik heb diverse Japanners al voorzien in hun Wouter Hamel, Room Eleven/Schradinova en zelfs de Heideroosjes vraag voldaan en wat andere bands aangeraden =)quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef Moody het volgende:
Zouden ze in Japan ook zoeken naar Nederlandse indie?
Das wel kewl. En wat vinden ze er van?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:56 schreef AionNL het volgende:
[..]
Ze bestaan. Ik heb diverse Japanners al voorzien in hun Wouter Hamel, Room Eleven/Schradinova en zelfs de Heideroosjes vraag voldaan en wat andere bands aangeraden =)
Het is meer dat ze ze al kenden van hun optredens in Japan, alle 3 hebben meerdere Japanse tours gedaan, en aan de hand daarvan meer van ze wilden luisteren, of juist wilden weten wat ze konden verwachten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Das wel kewl. En wat vinden ze er van?
Ok, leuk zegquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef AionNL het volgende:
[..]
Het is meer dat ze ze al kenden van hun optredens in Japan, alle 3 hebben meerdere Japanse tours gedaan, en aan de hand daarvan meer van ze wilden luisteren, of juist wilden weten wat ze konden verwachten.
Met name Room Eleven werd enorm goed ontvangen door ze. Sowieso is Japan wel een redelijk jazz (en alle soortgelijke genres)-georienteerd land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |