ok. nu ben ik benieuwd wat er stond?quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Zwijg!
Stond nog op de planning om 'm te veranderen
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:00 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
ok. nu ben ik benieuwd wat er stond?![]()
Zijn er mensen die hun pi per post veranderen? Mijne staat al jaren op deze, zonder te weten wat het inhoudtquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.
Jazeker.quote:Op donderdag 30 mei 2013 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Zijn er mensen die hun pi per post veranderen?
Oja, even het verkeerde beeld van PI. Mijn PI staat altijd standaard op dat blaadje, lekker neutraal. Ik verander hem waar nodigquote:Op donderdag 30 mei 2013 00:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dezelfde die er nu nog staat, het poppetje met de 'coole' zonnebril. Maar niet echt gepast bij de posts over de zanger van Noir Desir die zijn vriendin heeft doodgeslagen.
Ik uiteraard. We hadden een fittie over Basinski en Reich qua beste repetitieplaat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:29 schreef DO2 het volgende:
Ik had 'm al jaren niet meer gehoord,
maar dit blijft toch ook wel een verdomd lekkere plaat, ja:
Iemand kwam er laatst mee. Weet niet meer wie.
Probleem is dat de meeste popmuziek daar echt onluisterbaar is, heel erg té happy en hyperactief, ik heb wel wat favorietjes, zijn wel redelijk bekende bands maar niet echt poppy en Chieko is traditioneel:quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Even een vraagje aan allen hier. Ik vertrek eind volgende week voor een maand naar Japan om daar rond te trekken. Nu weet ik he-le-maal niets van die gekke Japanners en hun muziek; kan iemand mij hier aan wat luisterwaardige Japanse muziek helpen? Gracias, of nee, ありがとう!
Ik zit nog heel erg te dubben wat ik ga doen. Sowieso Tokyo, Mt. Fuji en Kyoto uiteraard, maar daar omheen houd ik het nog een beetje open voor mezelf. Ik ben van plan toch ook nog een aantal dagen te hiken in de Japanse Alpen en naar Kanazawa te gaan, al wil ik ook nog verder richting zuid trekken om dingen als Hiroshima mee te pakken. Ook nog wat richting oost, want ik wil toch wel de boeddhistische erfenissen in Koya-San en Nara zien. Nagasaki wordt sowieso een beetje een brug te ver ben ik bang, al wilde ik vooral daarheen vanuit interesse voor de Nederlandse handelspost die eeuwenlang bij Dejima heeft gezeten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik ben net (een paar weken) terug van ook een maand Japan. Het is echt een heel gaaf land! Het Japan-Fok-topic in Travel (TRV) is ook erg actief, misschien staan daar nog leuke tips voor je in.
AKB48 is echt enorm groot daar, in Tokyo heeft het z'n eigen theater, waar ze elke dag optreden. Het is een meidengroep van ong 50 meisjes.
Ik wou daar muziek gaan ontdekken, maar dat is echt lastig (cd's staan daar niet op alfabetische volgorde, maar op die rare tekens). Zelf heb ik mij rot gezocht naar Mono, maar dat kende en hadden ze nergens![]()
Oh en dit hadden die gekke Japanners voor mij in de karaoke uitgezocht. Dat groepje waar ik mee was konden het meezingen alsof het Guus Meeuwis was..
En hier AKB48
(voor kwaliteit zie de post van emokid)
(Wat ga je allemaal zien?)
Sayonara!
(Hai is ja, dat is ook gek, als ze bellen zeggen ze te hele tijd hai, hai, hai. In het begin denk je; 'één keer hallo is toch voldoende')
Thanks!quote:
Gave tip, die pen ik even neer in mijn notitieboekje! Lijkt me wel leuk zo'n intiem concertje mee te pakken in Tokyo of Osaka.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:20 schreef AionNL het volgende:
Lijst
Daarnaast zijn er tig enorme leuke kleine podiums door de grote steden heen. Zo heb je Minami Ikebukuro Music.org in Tokyo, wat echt niet groter is als een woonkamer, en je dus echt moet op letten niet op de tenen van de muzikanten te gaan staan, helemaal wanneer het volle bak is. Mijn favoriet is echter Fandango in Osaka
Een ding moet je wel in de gaten houden. Meeste liveshows beginnen al rond een uur of 5/6/7 en houden op rond een uur of 10/11, en bestaan uit een 4 tot 5 bands. Alle bands die Kerfminister hierboven noemt worden zijn bands die echt avondvullende shows kunnen geven en grotere podia kunnen uitverkopen. 's Weekends zijn er wel shows die later beginnen, maar dan bedoel ik dus ook echt later als in 10/11 uur en die stoppen rond 2/3 uur
Klinkt als een goed voorstel! Ik denk dat het wel haalbaar is hoor, al is het wel een vol schema.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zit nog heel erg te dubben wat ik ga doen. Sowieso Tokyo, Mt. Fuji en Kyoto uiteraard, maar daar omheen houd ik het nog een beetje open voor mezelf. Ik ben van plan toch ook nog een aantal dagen te hiken in de Japanse Alpen en naar Kanazawa te gaan, al wil ik ook nog verder richting zuid trekken om dingen als Hiroshima mee te pakken. Ook nog wat richting oost, want ik wil toch wel de boeddhistische erfenissen in Koya-San en Nara zien. Nagasaki wordt sowieso een beetje een brug te ver ben ik bang, al wilde ik vooral daarheen vanuit interesse voor de Nederlandse handelspost die eeuwenlang bij Dejima heeft gezeten.
Idealiter wordt het dit: Tokyo - Kamikochi + Japanse Alpen - Kanazawa - Kyoto - Hiroshima - Osaka + Nara & Koya-San - Mt. Fuji - Tokyo (terugvlucht).
Ik denk niet dat ik er genoeg tijd voor heb om alles mee te pakken, maar we zien het wel. Heb jij nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh zal eens kijken, zoals ik al zei was ik niet helemaal klaar met verdiepen, maar wanneer ik op zoek ga naar Aziatische indie blijft de Japanse altijd under the radar en stuit ik vooral op Chinees/Taiwanees/Koreaans.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:20 schreef AionNL het volgende:
LOL wut kerfminister, Japan kent geen indie scene? Zoals ik jou hoor praten ken je alleen maar Visual Kei, en dat is pas echt een ondergeschoven kindje in Japan zelf, terwijl het buiten Japan redelijk groot was totdat de Kpop scene op kwam zetten. Praat met een Japanner en een enkeling kent Dir en Grey, terwijl die eigenlijk al niet meer hoort tot de VK-scene, X Japan kennen ze misschien nog een beetje, maar niet vanwege hun nummers van de afgelopen 2/3 jaar, maar meer vanwege Hide's dood en 1/2 nummers. Bands als Nightmare, Gazette en dergelijke kent de doorsnee Japanner niet...
Ben zelf een enorme indiehead qua Japanse muziek en die is inderdaad enorm ondergewaardeerd wereldwijd. Zelf heb ik een paar honderd albums geimporteerd uit Japan, en ben zelf vorig jaar ook een paar weken in Japan geweest om elke avond 1 of meerdere live shows te bezoeken, volgend jaar weer =). Persoonlijk ben ik zelf wel wat meer van de Japanse folk en alternative indie pop
Zoals de bands die jij daarboven allemaal al noemt, zijn al major bands, of zijn al uit elkaar.
Een paar van mijn favoriete Japanse indie bands:
(enige major act van alle bands in deze post, maar in mijn ogen is dit een band die je eens live moet meemaken. Zo enorm energiek)
Alle bovenstaande bands zijn nu nog gewoon actief en velen spelen meerdere shows per week.
Daarnaast zijn er tig enorme leuke kleine podiums door de grote steden heen. Zo heb je Minami Ikebukuro Music.org in Tokyo, wat echt niet groter is als een woonkamer, en je dus echt moet op letten niet op de tenen van de muzikanten te gaan staan, helemaal wanneer het volle bak is. Mijn favoriet is echter Fandango in Osaka
Een ding moet je wel in de gaten houden. Meeste liveshows beginnen al rond een uur of 5/6/7 en houden op rond een uur of 10/11, en bestaan uit een 4 tot 5 bands. Alle bands die Kerfminister hierboven noemt worden zijn bands die echt avondvullende shows kunnen geven en grotere podia kunnen uitverkopen. 's Weekends zijn er wel shows die later beginnen, maar dan bedoel ik dus ook echt later als in 10/11 uur en die stoppen rond 2/3 uur
Jup, erg bekend zelfs, heeft al diverse nummer 10 hits gehad in de Oricon Charts. Zelf luister ik er niet naar eigenlijk, maar eerlijk gezegd luister ik naar zo goed als niksquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:14 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oeh zal eens kijken, zoals ik al zei was ik niet helemaal klaar met verdiepen, maar wanneer ik op zoek ga naar Aziatische indie blijft de Japanse altijd under the radar en stuit ik vooral op Chinees/Taiwanees/Koreaans.
Is One Ok Rock eigenlijk erg bekend in Japan? Dat vind ik namelijk zo'n vette band he.
Ze bestaan. Ik heb diverse Japanners al voorzien in hun Wouter Hamel, Room Eleven/Schradinova en zelfs de Heideroosjes vraag voldaan en wat andere bands aangeraden =)quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:54 schreef Moody het volgende:
Zouden ze in Japan ook zoeken naar Nederlandse indie?
Das wel kewl. En wat vinden ze er van?quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:56 schreef AionNL het volgende:
[..]
Ze bestaan. Ik heb diverse Japanners al voorzien in hun Wouter Hamel, Room Eleven/Schradinova en zelfs de Heideroosjes vraag voldaan en wat andere bands aangeraden =)
Het is meer dat ze ze al kenden van hun optredens in Japan, alle 3 hebben meerdere Japanse tours gedaan, en aan de hand daarvan meer van ze wilden luisteren, of juist wilden weten wat ze konden verwachten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Das wel kewl. En wat vinden ze er van?
Ok, leuk zegquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef AionNL het volgende:
[..]
Het is meer dat ze ze al kenden van hun optredens in Japan, alle 3 hebben meerdere Japanse tours gedaan, en aan de hand daarvan meer van ze wilden luisteren, of juist wilden weten wat ze konden verwachten.
Met name Room Eleven werd enorm goed ontvangen door ze. Sowieso is Japan wel een redelijk jazz (en alle soortgelijke genres)-georienteerd land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |