Mr_Klaasje | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:08 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:23 |
Gewoon ![]() Angerville. Stad van de woede. | |
b2py | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:45 |
Heb je altijd na de winterperiode. | |
Zyron | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:10 |
Mwoah, valt dit keer mee. De onverwachte werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer houden in dat er asbestdeeltjes gesaneerd moeten worden die gisteren bij een brand op het spoor terecht zijn gekomen. Vandaar dat het ook wel even duurt. | |
b2py | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:16 |
Hing afgelopen week al een poster van op het station bij mij, vindt het maar bijzonder. De werkzaamheden tussen Beverwijk en Haarlem worden ook niet gemeld op de spoorkaart. Intercity Hoorn - Haarlem ingekort tot Beverwijk, staat nergens. (Rijdt overigens ook een SLT in rond.) | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:24 |
De bonnen zijn maar beperkt inwisselbaar, ik weet niet of ik de komende paar maanden in een Franse binnenlandse TGV zit. Dus als jij er iets leuks mee kunt doen, ga je gang! ![]() Ik heb inmiddels het geld voor die treintickets voor Fyra Brussel terug gehad van NS Hispeed. Inclusief de boekingskosten. [ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 02-03-2013 16:43:27 ] | |
greavy | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:17 |
Een HC vanochtend die toch ietwat onzeker was over de Fyra V160 (maar ook ff erg uitgebreide omroep, klasse!): "Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Centraal. Deze InterCity gaat verder als Stoptrein naar Schiedam Centrum, Delft Zuid en eindpunt Delft. Reizigers voor Schiphol en Amsterdam Centraal kunnen gebruik maken van de Fyra. Indien de Fyra rijdt zal deze vertrekken van spoor 10B en zal alleen op Schiphol en Amsterdam Centraal halteren. Reizigers voor Rijswijk en Den Haag Moerwijk kunnen vanaf Delft met de NS-Stopbus verder reizen. Reizigers voor Den Haag Holland Spoor, Den Haag Centraal en verder richting Leiden reizen het snelste via station Gouda. Vanuit Gouda reist u naar Den Haag Centraal, alwaar u kunt overstappen in de richting Leiden en Den Haag Holland Spoor. De InterCity's richting Gouda vertrekken ieder kwartier van spoor 14. Indien u een fiets mee wilt nemen en naar Schiphol of Amsterdam Centraal reist, kunt u niet gebruik maken van de Fyra. U reist dan met de intercity naar Utrecht Centraal, eveneens van spoor 14. In Utrecht kunt u aansluitend ieder kwartier per intercity naar Schiphol en Amsterdam Centraal. Indien u verder nog vragen heeft of een persoonlijk reisadvies wenst, kunt u zich wenden tot mij of het servicepersoneel op het station. Houdt u de stationsomroepen in de gaten voor eventuele spoorwijzigingen. Indien u reist met een OV-Chipkaart en Rotterdam Centraal is uw eindbestemming met NS, vergeet u dan niet uit te checken." | |
Sandrvich | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:27 |
![]() Nog een TGV-plaatje van de voorjaarsvakantie: TGV-Réseau 546 als TGV2865 van Luxembourg-Ville naar Paris-Est raast door het Luxemburgse Berchem. | |
arkkey | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:29 |
Ik kan me nog herinneren dat die TGV er vroeger modern uit zag ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door arkkey op 02-03-2013 17:45:09 ] | |
b2py | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:46 |
Is er al nieuws over de wi-fi in de trein van NS? Eind deze maand loopt het contract met T-Mobile af.. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:53 |
Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen) | |
b2py | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:55 |
In Parijs loopt er een project om een ongebruikte spoorlijn om te bouwen naar een langgerekt park. En een interessante, eventueel ook voor de belgen: DB heeft een rechtszaak gewonnen, waarin staat dat het onder huidig EU recht is toegestaan om de huidige holding infra - exploitatie uit te voeren. | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:57 |
NS is aan het onderhandelen. Uitgangspunt is dat het gratis blijft. Ik heb de Envelop nog geeneens open gemaakt moet ik je zeggen, zitten er bonnen in? (Ik open geen post van anderen) [/quote] Als het goed is zitten er 2 tegoedbonnen ter waarde van ¤ 5 in, voor de bar van TGV:
De Belgen hebben al hun goedkeuring gegeven aan het opheffen van de Holding, waardoor de situatie wordt zoals in Nederland: infrabeheerder + exploitant. Wel komt er een gezamenlijk HR-bureau, dit i.v.m. arbeidsvoorwaarden (de inmiddels beruchte statuten). | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:57 |
Dr is al zoiets, die moet ik nog steeds eens afwandelen, hangen nog genoeg bordjes trouwens... | |
DriekOplopers | zaterdag 2 maart 2013 @ 17:59 |
Mooi zo. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:09 |
Die kan je gewoon laten liggen. Op het spoor heeft niemand er last van. Uiteindelijk verwaait het tot verwaarloosbare concentraties of regent het de grond in. | |
b2py | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:11 |
En dan volgt er een rapport wat onder de pet moet blijven, lekt toch uit. Hele wereld in de stress, want de gezondheid van de mens was in gevaar. Jij dacht dat ze echt nog een risico namen in de spoorwereld? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:25 |
Ondertussen, in een technische ruimte van Lijn U in Parijs (Waar treinen met de missiecode PILS rijden) ![]() ![]() ![]() En tel daar dit bij op... ![]() Bron | |
greavy | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:30 |
Ze hadden 't koud zeker? ![]() Aardig fikkie geweest ... | |
Anno1982 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:58 |
Het spoor is de grootste beerput van Nederland! Who cares? Ok, asbest is iets wat er zeker niet thuishoort, maar denk niet dat als het weg is dat het ineens een gezonde omgeving wordt. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:10 |
Ga toch weg man. Een brekende treinstam is niet eens gevaarlijk ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:18 |
Asbest, wie is er niet groot mee geworden ![]() | |
arkkey | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:23 |
Als je om je heen kijkt zie je het nog echt overal als je weet waar het zit. Vraag me ook af wat je allemaal binnenkrijgt als je in zo'n oostblokland rond trekt, die remmen en koppelingen daar zullen vast nog wel niet helemaal jofel zijn zowel bij oude shit treinen als oud shit wegvervoer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:24 |
Wat moet ik daar aan zien? ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:26 |
De zelfmoordbrug op Breda Centraal is in gebruik sinds gisteren ![]() ![]() pokkeding ![]() | |
Sandrvich | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:28 |
Zeker geen slecht idee voor in die enorme betonzee. ![]() ![]() | |
Anno1982 | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:31 |
Dat ding is nog hoger dan de traverse in Zwolle! ![]() Als je dagelijks omhoog loopt hoef je verder niet aan sport te doen. | |
Zug-Chef | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:40 |
De vraag is of je er ook aardige foto's vanaf kan maken. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:43 |
Rijdraad van de bovenkant. UNIEK MUST SEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() | |
Ireyon | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:45 |
Tof, maandag maar eens overheen lopen dan ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:47 |
die gaat dicht binnenkort ![]() | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2013 @ 20:10 |
De tunnel is open, voor zover ik weet blijft die tunnel open totdat de nieuwe open gaat ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 2 maart 2013 @ 20:12 |
kan, hispeed luitjes zeiden dat ie binnenkort dicht zal gaan ![]() nog 6 praktijkdagen ondertussen ![]() | |
_serial_ | zaterdag 2 maart 2013 @ 20:17 |
Als mijn frans nog goed genoeg is, is de oorzaak van de brand kortsluiting in eerder geinstalleerde electrische wisselverwarmingen | |
Ireyon | zaterdag 2 maart 2013 @ 20:25 |
Vanwaar dan het toevoegen van die brug ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 maart 2013 @ 20:40 |
Schiet lekker op ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:13 |
mooie BBQ geweest ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:13 |
mooie glijbaan ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:15 |
Ze zijn hard aan het werk bij station Den Haag Moerwijk. Er staan twee grote kranen. De oranje "tuinhuisjes" staan nog op de bouwplaats naast het spoor. Er reden 2 graafmachines op het spoor en ze waren wat aan het lassen. Stond op de tram te wachten en had beperkt zicht helaas. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:23 |
moet die kraan onder de trap door kunnen of zo? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:25 |
leggen ze een mooie brug aan, is het weer niet goed ... | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:57 |
Zodat er ook een uitgang aan de noordkant blijft. Het voetgangerstunneltje dat er eerst lag is al een tijd dicht (en gesloopt). ![]() | |
greavy | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:59 |
Die is wel wat minder stijl als de trap van Venlo destijds als ik het zo zie ![]() | |
greavy | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:05 |
Afgelopen nacht is er alweer een goederentrein ontspoord in Duitsland, ditmaal in Hannover(-Linden). De schade aan de infrastructuur is vrij groot, het S-bahnverkehr is wel sterk ontregeld hierdoor.![]() | |
WhiteJoker | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:29 |
Hoe vergelijkt dat met die oude tijdelijke brug in Arnhem? Dat was me een pokke ding... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:40 |
Geen idee, het stond bij het artikel ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:49 |
Een SLeT in de stoptrein tussen Maastricht Randwyck en Roermond! Is dat iets nieuws of zo? | |
Peterselieman | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:51 |
neuh. Is bedoeld om de reizigers met blaasproblemen te beperken in hun reismogelijkheden ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:17 |
![]() ![]() Zijn er al SLT'jes gesignaleerd met toilet ? | |
James1988 | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:24 |
Nee. | |
KnightSolaire | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:57 |
Op zaterdag zijn er er wat SLT's in de dienstregeling in het zuiden, dat is gewoon planmatig. De rest van de week mag je het doen met de reguliere oude meuk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 01:11 |
Nou doe je net of SLT een vooruitgang is ten opzichte van wat dan ook. Dat is niet zo. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 01:19 |
SLT wint het by far van plan-v. | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 01:19 |
Al is het zit comfort in plan-v wel beter. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 01:21 |
Plee? Plan V wint Comfort? Plan V wint Snelheid? Hoogstens gelijk Ik weet niet wat jij "by far" noemt, maar de werkelijkheid is anders ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 01:27 |
Alleen de plee wint, slt is stiller, zuiniger, mooier, ris, sneller. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 01:30 |
Dat is op geen manier een voordeel. Je rijdt er meer mensen mee dood en je mist de treinbeleving Nou en. Nee Wat? ![]() Nauwelijks. | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 01:34 |
Enige punt waarop ik de SLT laat winnen is het geluid dat ze produceren bij het remmen. Bij plan-v trekt je trommelvliezen helemaal krom. SLT komt gewoon keurig zonder extreme decibellen binnen rijden. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 01:37 |
Ris = reizigers informatie systeem | |
James1988 | zondag 3 maart 2013 @ 01:37 |
Ook wel bekend als CIS of PIS. | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 01:37 |
Maar plan-v heeft nog ![]() ![]() | |
GlenSpey | zondag 3 maart 2013 @ 01:55 |
SLT = saai en meer een computer dan een trein. Ik heb er echt helemaal niks mee. Helaas voor mij is het de toekomst... | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 02:04 |
Dan moet je de switch maken naar goederen. Hoorde van de week trouwens dat jullie ook goederenmodule krijgen bij vvrv ? Klopt dat ? Ze deden bij ons iig vet moeilijk. Wij moeten in eens zelf betalen voor al die examens, meer dan 1000 euro. Uit het niets. Mooi klote., | |
ddx | zondag 3 maart 2013 @ 02:38 |
Doe mij maar gewoon plan v voor zitcomfort/beenruimte. Al zijn er in de slt ook plekken waar je wel normaal beenruimte hebt. Maar 1e klas wint de plan v met gemak. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 04:03 |
Heeft Plan V meer beenruimte dan SGMm en SLT? Zo komt het op mij niet over. In V's en T's zit ik altijd knie-tegen-knie. | |
Straatcommando. | zondag 3 maart 2013 @ 05:52 |
Kweenie, het is al een tijd terug sinds Plan V niet meer planmatig op het traject Zutphen - Nijmegen rijdt( ![]() Overigens maken ze inderdaad een pleurisherrie als ze afremmen, maar ik woon sinds kort aan het spoor en ik kan vrijwel elk NS materieel dat hier rijdt al herkennen aan het geluid. SGMm heeft een vage huil/zoem als ze afremmen en ICR met een loc klinkt alsof er een kabel loshangt achter een gare scootmobiel, vooral in trekmodus. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 09:10 |
Op naar Nijverdal(-West), laatste dag geopend vandaag. | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 09:29 |
Zomaar ? niet verborgen in de kleine lettertjes van je opleidingscontract ? | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 09:36 |
Huh? Daar ontbrak het toch juist aan? ![]() | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 09:48 |
Wat is het toch met toilet in de SLT ? busdiensten op lange trajecten hebben ze ook niet, hoor je nooit iemand over![]() | |
dennistd | zondag 3 maart 2013 @ 09:53 |
Als treinliefhebber heb ik liever Plan V, lekker rammelend, mooi geluid bij optrekken en lekker piepen met het remmen. Maar als ik er dagelijks in zou moeten zitten zou ik toch echt voor de SLT gaan denk ik, die loopt een stuk rustiger. | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 09:56 |
Enige wat ik echt vervelend vind in de SLT zijn de veel te krappe 4 zits | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 10:21 |
Eurolines (Van veolia) en IDbus (van SNCF) hebben wel degelijk een toilet aan boord Vraag voor de rondjesplanners, lukt het iemand om na 8 juni iets te plannen op de RER A? Edit: Op welke planner dan ook? Edit 2 : Zowieso in Frankrijk... TGV | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 10:23 |
Ik bedoelde eigenlijk nationale busdiensten. | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 10:26 |
De Langste die ik in Nederland weet was Alkmaar Leeuwarden ofzo, daar zat idd geen toilet in. En daar zaten niet genoeg stoelen in ten tijde van het Oeral Festival. De langste die ik ken in Frankrijk is Meaux-Melun, daar zit ook geen toilet in... | |
arkkey | zondag 3 maart 2013 @ 10:28 |
Net of die Plan V zo ruim is? Daar zit ik (zoals de meeste treinen) ook vaak op de balkons omdat dat nog een beetje te harden is. Als er iemand tegenover je zit dan zit je letterlijk met de knieen tegen elkaar aan. SLT is voor mijn gevoel echt veel ruimer. | |
MTL | zondag 3 maart 2013 @ 10:44 |
Auch, dat is niet zo mooi inderdaad. Je hebt examen al wel gedaan of moet je dat nog doen? Of wij goederenmodules krijgen is nog steeds niet helemaal duidelijk. Laatste wat ik begreep was dat wij zelf die keuze kunnen maken. Kies je voor goederen, krijg je in het tweede jaar meer stof toegespitst op goederen en ga je ook praktijkexamen doen in goederenvervoer. Kies je voor reizigers, nou ja, lijkt mij duidelijk ![]() Eerder werd al gezegd dat er geprobeerd wordt om iedereen zowel goederen als reizigers te laten doen, maar dat werd weer heel lastig met praktijkexamens of zoiets dergelijks. De kans is dus groot dat we wel voor beide kanten de leerstof aangeboden krijgen, maar dat het aan jezelf is welke kant je kiest ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 10:49 |
Laatste keer dat ik met het sloopmat gereisd heb was ij december 2011. Wat een hel vond ik dat.. | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 10:51 |
Vraag het nog maar eens na, ze zijn echt aan het haten van de toets instantie ![]() Ik moet nog overigens. Verwacht volgende maand dat ik aan de beurt ben. | |
GlenSpey | zondag 3 maart 2013 @ 11:01 |
Nah, goederen is niet mijn ding. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik me daar nooit echt in verdiept heb. Wellicht blijkt dat ik het na een stage toch harstikke leuk vindt, maar voor nu neem ik die SLT wel voor lief bij reizigersvervoer ![]() Duizend euro onaangekondigd? Dat kunnen ze eigenlijk niet zomaar flikken. Denk ook dat de meeste studenten zo'n bedrag niet zomaar hebben liggen... Misschien kan je het alsnog ergens verhalen? [ Bericht 3% gewijzigd door GlenSpey op 03-03-2013 11:07:20 ] | |
Sandrvich | zondag 3 maart 2013 @ 11:08 |
http://www.br.de/nachrichten/japan-zugunfall-shinkanzen-100.html Shinkansen ontspoord als gevolg van flinke sneeuwval, geen gewonden. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 11:10 |
Tweede ontsporing in bijna 40 jaar tijd. Blijft een bijzonder apparaat. Als ik het filmpje zo zie hadden ze in Nederland al twee weken nooddienstregeling gereden. | |
arkkey | zondag 3 maart 2013 @ 11:21 |
Als ik het zo zie hadden ze in NL al helemaal niks meer gereden. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 11:25 |
En die eerste kwam door een aardbeving ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 11:39 |
De langste is volgens mij lijn 13 Steenwijk - Leeuwarden. Alleen niemand reist het hele stuk mee ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 11:40 |
vind het niet gek dat die trein met zoveel sneeuwval gestrand is. Er ligt daar wel even een stukje meer dan die 2 millimeter die hier normaal valt en waarvoor de dienstregeling al uitgekleed wordt | |
Viezze | zondag 3 maart 2013 @ 11:43 |
Voor de hanzelijn had je nog Lelystad - Groningen. Die komt denk ik ook wel in de buurt. Eén keer gedaan, geen pretje ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 11:45 |
Ik had donderdag Schiphol - Ouderkerkenlaan met lijn 300. Wat heb ik een hekel aan bussen ![]() | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 11:45 |
Ga je dan nu via alternatieve routes? Ik dacht dat je altijd met IRM ging, dus al meer dan een jaar niet ?!? | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 11:46 |
We zijn niet allemaal zo als jij greavy. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 11:47 |
Via mijn oude woonplaats (2004-2006), Noordwolde. De meesten stappen in Steenwijk Wolvega of Heerenveen wel op de trein voor ri. Leeuwarden. Heb die bus ongeveer 1x/maand Steenwijk - Noordwolde vv. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 11:47 |
sloopmat = IRM. En hij heeft daar al een tijdje niet mee gereisd. | |
bork | zondag 3 maart 2013 @ 11:50 |
![]() ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 11:53 |
Vrijdag nog, en donderdag, en woensdag, en dinsdag, en donderdag daarvoor, woensdag daarvoor etc.. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 11:53 |
Ik heb dat een keer gedaan toen ik nog dronken was op zondagochtend. Van Groningen terug naar Lelystad. Bij elke bocht dacht ik dat ik over mijn huig zou gaan, en ik wist niet dat die rit zo lang zou duren. Wat een hel ![]() | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 11:55 |
De langste treinverbinding is Vlissingen - Leeuwarden rechtstreeks. Vanaf Zwolle als stopcity verder ![]() En boot -.- Dat valt niet te overleven, dat kan ik vrijwel zeker zeggen. Dan maar overstappen. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 11:56 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 11:58 |
![]() ![]() Nu vind ik het overigens nooit zo heel erg om met het OV terug te gaan naar huis na een feest of na het stappen. Alleen is het nachtnet in NL echt een drama. Waarom niet een extra nachtnetverbinding Groningen - Amsterdam. Vanaf Zwolle ben je dan na het stappen in 25 minuutjes in Lelystad. | |
arkkey | zondag 3 maart 2013 @ 12:00 |
Waarschijnlijk omdat Hollanders toch niet normaal kunnen doen, en om nu elke week een compleet uitgeleefde en ondergekotste trein moeten renoveren... | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 12:00 |
Omdat geen hond daar op zit te wachten. Ik betwijfel of het gewone nachtnet op een nacht als ma/di of di/wo überhaupt wel rendabel is.. (Even de maatschappelijke functie daargelaten.. | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 12:01 |
Hier rijden de treinen anders uitzonderlijk door met Kotsnachten: Nieuwjaar, Fete de la Musique enz... | |
Viezze | zondag 3 maart 2013 @ 12:01 |
Er is een test geweest tussen Amsterdam en Enschede toch? Die geen succes was overigens. Nachtnet over zulke afstanden werkt denk ik niet. In Groningen vangen ze dat gewoon op door nachtbussen naar de kleinste gaten van de provincie ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 12:01 |
Ik heb een tijdje met het nachtnet moeten reizen voor werk. Zat wel veel dronken jeugd in, maar kwam bijna nooit echt vernielingen tegen. Ja er werd wel eens gerookt 's nachts, maar dat kwam omdat je wist dat de conducteur toch niet langs kwam. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 12:02 |
Nachtnet is hoerig kut ja. ![]() Huu huu kan allemaal niet goederenpaden onderhoudsvensters bla bla gejammer | |
bork | zondag 3 maart 2013 @ 12:04 |
Ik krijg net een mailtje van mevr. Bork. Geschiedenis van het openbaar vervoer in Zuid-Holland door het erfgoedhuis 21 maart in het Haags OV-museum. Flyer | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 12:05 |
Toen ik nog in Zwolle woonde gingen we regelmatig naar discotheek Takens in Balkbrug (ik was nog wat jonger toen ![]() ![]() Nu kan je in Zwolle na het stappen geen kant op, behalve met een taxi. | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 12:11 |
Dat is een symposium of een workshop of zo. | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 12:30 |
Ik zit potverdikkie in de bus bij de lekkerste buschaufette ever. Blond, dreadlocks, pilotenbril, oorbellen met Mercedezlogo, en maar raggen met die gelede bus. ![]() | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 12:31 |
Pics or it didn't happen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 12:35 |
Ik wil wel, maar ik ga dan een zwaar probleem krijgen wettelijk gezien hier. Bovendien is het zon type wat je dan met krik/brandblusser/noodhamertje bewerkt ![]() | |
_serial_ | zondag 3 maart 2013 @ 12:36 |
Begrijpelijk ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 12:39 |
precies! hier rond Assen ook. Assen zelf had geen 'discotheek' dus moesten we 12 km verderop zijn. Kon je vanaf het station in Assen gewoon met een bus naar die 'discotheek'. Als je de laatste bus had wilden ze je ook wel bij je huis afzetten. ![]() Kotsen en hauwerij en je moest lopen. ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 12:40 |
Dat is het toch wel waard? | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 12:46 |
Je had altijd Groningen - Lelystad 130 km. Met een Qliner. Veredelde stadsbus. ![]() | |
Sandrvich | zondag 3 maart 2013 @ 12:50 |
Denk dat die niet meer bestaat sinds de opening van de Hanzelijn? | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 12:52 |
Nee, bestaat inderdaad niet meer. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 12:56 |
Lekker wijf inderdaad ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 12:58 |
Rijdt nu tot Emmeloord. | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 13:03 |
Ik bedoel Fles, dat ze niet op dr mondje gevallen is. ![]() | |
arkkey | zondag 3 maart 2013 @ 13:12 |
Dreadlocks? Toch niet zo'n type met van die "gegen nazi's" patches op d'r groene legerjas he? | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 13:23 |
klopt en dan overstappen op de snelbus naar Lelydorp | |
arkkey | zondag 3 maart 2013 @ 13:26 |
Lelijkstad | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 13:26 |
een laatste hoop als zwolle aan alle kanten onbereikbaar is. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 13:31 |
Dat lijkt me juist een uiterst duidelijke mededeling: "In godsnaam, ga NIET naar Lelystad!" | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 13:34 |
Tuinbroek, kisten, zware shag. The works ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 13:35 |
True story. Ik heb er een tijd gewoond toen ik nog bij mijn ouder woonde. Een stad zonder ziel. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 13:40 |
Het is dat er letterlijk 'stad' in de naam zit, maar die benaming is het dorp eigenlijk niet waard ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 13:45 |
Nee eerder dit type http://www.hotflick.net/f(...)gelina_Jolie_040.jpg | |
Dr_Flash | zondag 3 maart 2013 @ 13:46 |
Dat is gewoon van dat gore daklozenhaar ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 14:01 |
Als ze slapen gewoon met een tondeuze een streep haar weghalen. Mensen denken dan dat het zo'n ontsnapte gek is uit het gesticht. Stereotype enzo ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 14:01 |
Wel een luxe trouwens vanochtend. 12x per uur een snelbus en 6x per uur een stopbus tussen Alkmaar en Uitgeest. | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 14:04 |
luchtvervoer? | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 14:14 |
Vlissingen - Leeuwarden ook? Ik dacht Vlissingen - Groningen (vertrek 20.09u) | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 14:15 |
Al zijn die ook ten nadele veranderd. De bus rijdt hier niet meer door het dorp heen, maar stopt alleen nog langs de snelweg. Ondanks dat hij 's nachts ramvol zat. Maar goed, volle bussen hebben ze nu geen last meer van. | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 14:16 |
Vriezerbrug of Skopje? ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 14:18 |
jup, er is ook af en toe een verbinding met Leeuwarden | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 14:20 |
Skopje was Beilen toch ? Ik ben 2 jaar terug in Rhoden terecht gekomen. De Pruim (Praam?) meen ik. Katslazerus, leuke tent. Die dag er na dus vanaf Groningen CS met de 315 naar Lelystad gegaan. Drama, drama | |
Viezze | zondag 3 maart 2013 @ 14:23 |
Andere kant op vond ik ook wel mooi afgelopen vrijdag (Groningen - Dordrecht). Bij Assen begon de conducteur met het oplezen van de hele rits met stations, om vervolgens af te sluiten met een licht sarcastische ondertoon 'waar we aan zullen komen om zes minuten voor half een'. Het was op dat moment 9 uur ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 3 maart 2013 @ 14:25 |
Vriezerbrug jwtz. Beide bestaan trouwens niet meer. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 14:28 |
Geen idee, zit lekker warm thuis ![]() | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 15:19 |
Vandaag veel mensen rond station Nijverdal (-West) die deze "laatste" dag van de huidige verbinding kwamen bekijken. Even een rondje lopen enzovoorts. | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 15:25 |
wat is er loos daar dan? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 15:27 |
Het drie jaar stilleggen van de doorgaande treinverbinding Zwolle - Wierden, die de komende weken eindelijk weer wel aan elkaar geknoopt gaat worden | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 15:30 |
En er nu een maand lang geen treinen gaan rijden, waarna het oude station Nijverdal en tijdelijk station Nijverdal West definitief gesloopt gaan worden. Er is een gloednieuw station aangelegd. Wel ruim 3 jaar geen doorgaand treinverkeer, maar dit was makkelijker/beter als regelmatig buitendienststellingen. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 15:50 |
Soms kan de woordkeuze ook op een lachbui in de coupé uitdraaien ... Vlak na Gouda een noodremming, staan pal naast het sein met de middelste bak .. Reiziger "We zullen toch niet een rood sein gepasseerd zijn? Straks krijgen we nog een aanrijding". De trein komt langzaam op snelheid, waarop de Mcn omroept "Vanwege een storing moeten de overwegen aangereden worden" waarop de hele coupé in lachen uitbarst ... HC verbeterde hem maar even "Vanwege een overwegstoring moet de overweg langzaam genaderd worden. Hierdoor lopen wij enkele minuten vertraging op." | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 16:15 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 17:09 |
joh, wist ik niet. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 17:16 |
Daar is het toch veel te koud voor :p | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 17:18 |
Met de bus vanaf Nijverdal West (tot gister) of Nijverdal. Het park verwijst naar 9292.nl, maar 9292.nl kan mij niet echt helpen. Krijg je vage scholierenlijnen. Op zondag moet je sowieso dan met de taxi, dan rijdt buslijn 96 niet. Je moet buslijn 96 nemen tussen Nijverdal en Hellendoorn. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 17:21 |
Als je daar met het OV wilt komen heb je sowieso een probleem, tenzij je graag je halve dag aan reizen kwijt wilt zijn. Of er nou wel of geen treinen rijden tussen Nijverdal en Nijverdal West. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 17:25 |
Dat zeker. Buslijn 96 komt nog enigszins in Hellendoorn, halte Geerhard Boschstraat. Dan nog circa 15 minuten lopen. Hoewel 9292.nl je daar niet iets van laat merken. En niks op zondag. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 17:27 |
Gelukkig zeggen ze dat zelf ook op hun website: http://www.avonturenpark.(...)es-routeplanner.html Avonturenpark Hellendoorn is bereikbaar met het openbaar vervoer, maar het is geen goede verbinding. [..] Let op: op zondag is er geen busvervoer. Maak dan gebruik van Taxi Filart. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 17:28 |
Je kan beter gaan lopen denk ik ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 17:30 |
Ja Darkwing, we zijn eruit: als je perse naar Avonturenpark Hellendoorn wilt in plaats van naar Disney Parijs dan kun je het beste gewoon gaan lopen! ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 17:38 |
![]() Ach, er zijn tenminste pretparken met een ov, stop met hun eigen naam er op (efteling bv) dat hebben wij ook niet ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 3 maart 2013 @ 17:39 |
Vroegah ging er wel een bus naar het avonturenpark, want toen was het NS dagtocht nummer 54 ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 17:40 |
"Opa vertelt" ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 17:47 |
Zo lang geleden is dat toch nog niet eens? | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 17:50 |
nope. Dan ging je gewoon naar het loket en kocht je zo'n dagtocht. Kreeg je twee of drie kaartjes, waarbij de bovenste het treinkaartje was en het toegangsbewijs voor de attractie er ook alvast bij zat ![]() ben zelf zo wel eens naar het openluchtmuseum in Enkhuizen geweest. Met de trein van Leeuwarden naar Stavoren en dan met de boot het IJsselmeer over ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 17:57 |
Heette dat niet "Eropuit"? | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 17:58 |
jup | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 18:06 |
Ik meen me te herinneren dat dat geschrapt is om administratieve redenen. Alle mogelijke treinkaartjes waren in ieder geval destijds verschillende producten met een verschillende productcode. Dus Utrecht-Amsterdam enkel 2e klas was er een maar 1e klas was een ander, met korting, zonder korting et cetera. Met de Eropuit! kwam daar een hele berg bij. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 18:27 |
Chippaal bij ieder museum ![]() | |
#ANONIEM | zondag 3 maart 2013 @ 20:02 |
Ik vond vooral plan T verschrikkelijke treinen wat comfort betreft, in de coach opstelling zat je krapper dan bij Ryanair ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 20:04 |
Maar de ramen kunnen wel open en het maakt lekker veel herrie zodat ik die idioot die tegenover me zijn smerige stinkende mandarijn zit weg te kauwen niet hoef te horen smakken. | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 20:22 |
zoals bij het spoorwegmuseum van Riekje ![]() | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 20:25 |
en dan kom je weer een stukje van de train race tegen | |
daanski82 | zondag 3 maart 2013 @ 20:25 |
ik zie dat ze op spoor 1 in Amersfoort een "lus" hebben gemaakt met in het midden van het spoor een soort witte "U" profiel met een draad hier in. wie kan hier iets over uitleggen ? | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 20:33 |
Bovenleiding? Spoor? | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 20:34 |
Blijft stoer! ![]() | |
Viezze | zondag 3 maart 2013 @ 20:35 |
Waar is het? Ik herken het wel, ergens in het zuiden, maar waar precies weet ik niet. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 20:36 |
Best - Boxtel. | |
Peterselieman | zondag 3 maart 2013 @ 20:36 |
tussen Eindhoven en Boxtel | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 20:39 |
Het eerste echt viersporige traject van Nederland. | |
Ireyon | zondag 3 maart 2013 @ 20:41 |
Blijft zonde dat richting Eindhoven nog steeds gewacht moet worden op een kruisende trein.. | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 20:43 |
Ja, geld eah. Net als de noordoostkant van Amersfoort, als die fly-over dubbelsporig was uitgevoerd was er geen probleem geweest (of veel minder) aan de westkant nu. Ik vraag me af of die dive under dan gebouwd had moeten worden. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 20:45 |
Uhm, er is aan de oostkant al jaren een fly-over, en aan de westkant zijn ze bezig met een dive-under te bouwen in Amersfoort. Welke kant bedoel je nu? | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 20:46 |
Dat staat er toch? Als aan de noordoostkant de flyover dubbel uitgevoerd was was de dive under aan de westkant die nu gebouwd wordt niet nodig. Dat is toch geen Spaans? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 20:47 |
Ah check, als ik het nog eens lees kan ik het ook zo lezen ja. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 20:49 |
Foutje bedankt ![]() | |
James1988 | zondag 3 maart 2013 @ 20:56 |
Ik denk dat je bedoelt dat er tussen het spoor een witte kabelgoot is geplaatst met erin een draadje? Voor zover ik weet is dat voor het ATB-Vv-plankje (geel plankje dat schuin tegen de spoorstaaf ligt) | |
daanski82 | zondag 3 maart 2013 @ 21:04 |
mijn excuus, spoor. ziet er redelijk nieuwe uit en zit in het midden tussen de rails. | |
daanski82 | zondag 3 maart 2013 @ 21:05 |
die gele plankjes zie ik overal verschijnen. eens inlezen wat ze doen. | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 21:20 |
Yep. En het is Roden. ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 21:20 |
Nee, klopt. ![]() | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 21:21 |
Op Utrecht Opstelterrein Zuid is een Diesel Traxx geplaatst. Ding gaat komende week proefritten rijden op Utrecht - Arnhem. | |
Kentekenplaat | zondag 3 maart 2013 @ 21:23 |
Zoals een echte trein betaamt. Bij SLT, GTW en dergelijke lightrailrommel heb ik het gevoel dat ik in een opgevoerde tram zit. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 21:27 |
Tweede Kamer debatteert over plannen infrastructuur Vught VUGHT - Tijdens de vierde editie van het Politiek Café in café de 's Limmerick kregen de Vughtse infra-problematiek, de N65 en het steeds intensievere gebruik van het spoor de meeste aandacht. Het door de Vughtse SP georganiseerde discussieprogramma had Tweede Kamerlid Farshad Basir uitgenodigd, die als SP woordvoerder verkeer in de Tweede Kamer direct wist te melden dat hij blij was met het feit dat mensen 'hier eens vóór een verkeersproject zijn in plaats van tegen.' En ook 'dat het hier betreft de N65 over een relatief klein bedrag gaat van honderd miljoen euro, dit afgezet tegen andere projecten elders in het land.' Volgens Basir zijn in Den Haag alle partijen, behalve Groen Links, vóór de plannen rondom de N65. Volgens Marianne van Erp, woordvoerster van Samen voor Vught kan het realiseren van de verdieping van de gehele N65 echter niet los gezien worden van de aanpassingen aan het spoor. "Het is én de N65 én het spoor die tegelijk aangepakt moeten worden. Tegelijk dus, en daarvoor moet 600 miljoen beschikbaar komen." Op 8 april zal in de Tweede Kamer gedebatteerd worden over de Vughtse infrastructuur. Bij alle sprekers was er de vraag of de aangekondigde bezuinigingen ook van invloed gaan zijn op de thans liggende voorstellen en toezeggingen. Gezien de strategische ligging van Vught op het traject Amsterdam - Eindhoven zag iedereen verder wel in dat Vught daar nu 'de zwakste schakel' was. Bron en
| |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 21:41 |
En nog een leuk plaatje om de week mee af te sluiten!![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 21:44 |
Kapot plaatje ![]() | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 21:48 |
Hier interesse in een fotoreportage over de situatie van vandaag rond Nijverdal (-West) van circa 50 foto's? | |
DeaDLocK2K | zondag 3 maart 2013 @ 21:51 |
Ja ik. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 21:55 |
Nja, ik post het gewoon. let op, volgende bericht kan als schokkend ervaren worden indien u een mobiele internetverbinding gebruikt. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 21:56 |
Zondag 3 maart 2013, De laatste dag van geopend Nijverdal West en het oude station Nijverdal Omdat het vandaag de laatste dag zou zijn dat Nijverdal West en het oude station Nijverdal geopend is voor reizigersverkeer, ben ik maar even hierheen afgetogen met de camera. Foto's van de tunnel zijn lastig vanwege de hoge hekken langs het hele traject ... Hierbij een verslag. Met DM'90 3426 werd iets te laat in Nijverdal West gearriveerd, wat te wijten is aan de krappe rijtijd op dit traject, volgens de machinist. Na een snelle loop werd deze fotostek ingenomen. ![]() De laatste dag van de oude stations Nijverdal en Nijverdal West ![]() DM90 3426 op de laatste dag bij Nijverdal West Hierna werd gespoed naar de vervangende busdienst naar station Nijverdal. Deze busdienst wordt door NSR uitbesteed aan Syntus, die hier met lijnbus 58 en 96 elk halfuur een verbinding verzorgen. De bussen gaan echter nog door naar verdere bestemmingen ... Omdat beide genoemde buslijnen op zondag en de latere avonduren niet meer rijden, huurt Syntus hiervoor Connexxion Taxi in, die met een taxibusje heen- en weer pendelt. Vandaag had ik dus zo'n taxibusje. Door de weeks rijdt er een gewone lijnbus. Na aankomst in Nijverdal werd begonnen met foto's klikken. ![]() Spoor 1 is enige tijd geleden al gesaneerd. Dit was makkelijker als spoor 2 te saneren, vanwege de omlegging van de sporen. Spoor 2 wordt via een heuse overweg overgestoken. Geen slagbomen, bordjes en dergelijke (meer) aanwezig. Wel is het spoor in deze overweg (nog) niet gesaneerd, en steekt aan beide kant ongeveer 10 centimeter uit. ![]() Aangekomen op spoor 2 zijn er nog diverse elementen van het oude station te herkennen. Zelfs nog een nooit ingebruik genomen OV-Chipkaart-paal ... Er staat één paal bij de "ingang" van het station. ![]() Ook een TB-7 is aanwezig, die maximaal 2 treintjes weergeeft van het komende uur. Daaronder is het bord geplaatst over de buitendienst name van het spoor. ![]() Op de website http://www.ns.nl/treinverkeerzwollealmelo is duidelijk te lezen wat de gevolgen de komende periode zijn voor de ombouw. Het stationsnaambordje mag niet ontbreken, uiteraard: ![]() ![]() Op deze foto zien we de ingang van de tunnel, inclusief 2 seinen voor treinen uit de tunnel. ![]() ![]() Op deze foto zien we de nieuw aan te sluiten sporen, met een aftakking naar het "oude" station. Die aftakking wordt dus definitief opgebroken. Rechts id de nieuwbouw van de N35 al te zien. Hiervoor moet het huidige station Nijverdal met de grond kortgemaakt worden. ![]() ![]() Een blik vanaf de andere kant van spoor 2 richting de ingang ![]() En spoor 1 ![]() Enkele meters spoor zijn nog niet neergelegd. Dit komt pas wanneer de sporen worden aangesloten. (Detailfoto) ![]() Even later kwam op spoor 2 de trein uit Enschede aan. Na een kering zal deze trein weer vertrekken. Deze maakt ook één van zijn laatste ritten over dit stuk spoor en zal dan ook frequenter naar Zwolle sporen. ![]() NSR 3413 op de laatste dag bij het oude Nijverdal ![]() ![]() Het oude stationsgebouw staat leeg, en zal ook gesloopt worden. Het moet plaats maken voor de N35. ![]() Verder kon niet meer. Op de achtergrond is de nieuwe doorgang al te zien. ![]() Een bouwput nog steeds. Het weggedeelte gaat nog lang niet open. ![]() Links de weg, rechts het spoor. Hierna ben ik het station uitgewandeld, en kwam ik deze borden tegen ... ![]() Het gele bord heeft het juist. De oude bushalte is niet meer in gebruik. Echter, het gele bord is ook wel amateurisch, gezien de tekst. Het blauwe bord hadden ze met zwarte tape het gedeelte voor de bussen moeten afplakken, in mijn optiek. ![]() Ook deze borden zijn aanwezig. De huidige fietsenstallingen worden vanaf morgen gedemonteerd. ![]() De tunnel ![]() Het nieuwe station ![]() De bovendoorgang van het nieuwe station is nog steeds niet af, en zelfs niet op de openbare voetpaden/wegen aangesloten. ![]() Het perron is langer dan dat er ooit treinen zullen komen, gok ik zo. Ook aan de andere zijde, bij een andere bovendoorgang, zijn trappen geplaatst. Die zitten echter nog in plastic. ![]() En ook niet toegankelijk ![]() Hier wordt de tunnel uitgedoken, naar het station Nijverdal West. Na vandaag wordt ook dit station afgebroken. ![]() Kijkje naar de tunnel ![]() Ook hier zijn de sporen niet aangesloten. ![]() ![]() ![]() Het kopspoor van het tijdelijke station Nijverdal West ![]() Ook is er een fout bord geplaatst bij Nijverdal West. De bagagetransportband zoals hier aangegeven moet een hellingbaan zijn... ![]() ![]() Deze klopt wel ![]() ![]() Zogenaamde "Bushalte-abri's" geplaatst om het wachten te veraangenamen bij regen en/of wind enz. ![]() Zicht vanaf de loopbrug naar het perron ![]() Loopbrug ![]() En de tweede serie van deze trappen, weer zo hoog ... ![]() De oude spoorkaart-versie, vertrektijden en informatie over de aankomende werkzaamheden. ![]() De busdienst rond Nijverdal is een beetje een "zootje" geworden. Op zaterdag & zondag rijdt er overdag een beperkte lijn 58 tussen station Nijverdal, Nijverdal West en Holten. Daarnaast rijdt lijn 96 op maandag t/m zaterdag tussen Rijssen, Nijverdal West en Nijverdal. Omdat er teveel vertragingen op lijn 96 kwamen, en reizigers op deze busdienst overstappen naar andere lijnen misten, is lijn 96 tegenwoordig geknipt in Nijverdal West. Er rijdt een pendelbusje door Connexxion Taxi in opdracht van Syntus tussen Nijverdal West en Nijverdal maandag t/m zondag, tot de laatste trein, en een lijndienst tussen Nijverdal en Rijssen maandag t/m zaterdag. Wanneer de trein vertraging heeft, moet de pendelbus wachten. Vertraging komt hier vrij veel voor in enkele minuten, daar de rijtijd en keertijden erg krap zijn rond Heino-Nijverdal. De overstap trein -> bus is bij beide stations circa 10 minuten. Overstap bus -> trein is op station Nijverdal zelfs 20 minuten. Op Nijverdal is dit ook korter. ![]() De trap naar beneden ![]() DM'90 3426 komt weer in Nijverdal West binnen vanuit Zwolle ![]() Nu nog een DM90 aan het perron. Ik hoop dat u genoten heeft van deze uitgebreide reportage. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 21:56 |
Neeee!!! Alsjeblieft!!! Doe het niet! ![]() ![]() Crap ![]() | |
dennistd | zondag 3 maart 2013 @ 22:06 |
Wat een zwetsverhaal: Ook voor alle werkzaamheden werd er in Heino gekruist, en toen moest er zelfs nog 1,5 kilometer verder doorgereden worden naar Nijverdal (waar ook weer gekruist werd, dus het seinbeeld was niets beter dan bij aankomst op Nijverdal West). | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 3 maart 2013 @ 22:08 |
Je vergeet alleen dat kruisen minder tijd kost dan keren en met dezelfde trein terug rijden. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 22:09 |
Volgens een paar machinisten op dit baanvak is de kering in Nijverdal te kort, maar kom je wel op tijd aan in Zwolle. Vanuit Zwolle heb je gemiddeld +2 bij aankomst in Nijverdal West. Dit vanwege langdurige TSB's naar 40kmh die pas bij de aanstaande werkzaamheden aangepakt gaan worden. | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 22:10 |
DRGL-technisch heb je 4 minuten om te keren, dat is te doen. Maar de treinen komen allemaal met +2 gemiddeld binnen, soms +1 of +3. | |
Crientj | zondag 3 maart 2013 @ 22:14 |
De andere post quoten duurt wat lang, dus dan maar deze. De check-in paal aan het begin van Spoor 2 op Nijverdal heeft het gewoon gedaan, zelfs nog met een tweede. Die zijn alleen onlangs afgesloten en er zijn bij het bord bij de bussen twee nieuwe geplaatst. ![]() Oh, en fotograferen door het hek? Prima te doen! ![]() Nijverdal West by CarinaScheiberlich, on Flickr | |
dennistd | zondag 3 maart 2013 @ 22:16 |
De rijtijd Raalte-West is inderdaad 8 minuten waar Raalte-Nijverdal 9 minuten was. Als we van die 9 minuten de 5% rijtijdspeling afhalen die overal in zit hou je nog 8,5 minuten over. In een halve minuut legt de trein met 140km/h 1,2 kilometer af. Het moet dus nog steeds gewoon haalbaar zijn. | |
b2py | zondag 3 maart 2013 @ 22:17 |
Mijn telefoon vond je post niet heel spannend ![]() Leuke repo! | |
dennistd | zondag 3 maart 2013 @ 22:18 |
Het allereerste begin van de werkzaamheden ![]() Het hangt er trouwens wel erg vanaf wat voor lens je op de camera hebt, of het wel of niet lukt om door een hek te fotograferen ![]() | |
greavy | zondag 3 maart 2013 @ 22:18 |
Een groot deel is ook 100 kmh, en dus de door mij genoemde TSB's van 40kmh spelen al enige tijd parten. Bijna elke trein is daar wel te laat, +1 tot +3. | |
Crientj | zondag 3 maart 2013 @ 22:20 |
Yes, dit was de eerste knip. ![]() Het kan opzich wel, alleen de randjes even bijsnijden. | |
Mr_Klaasje | zondag 3 maart 2013 @ 23:24 |
Deze mcn doet het in 7:15. Dat is overigens met alleen 40 km/h bij Raalte en 40 km/h bij binnenkomst van Nijverdal West. Geen Tijdelijke SnelheidsBeperkingen (TSB) onderweg. | |
daanski82 | maandag 4 maart 2013 @ 07:49 |
Whooiee mag weer omreizen via Zwolliewood. Trein kopt auto in Twello. | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 07:51 |
Bedankt voor t melden ![]() Moet van Hengelo naar Apeldoorn ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 07:53 |
Bij het omreisadvies staat dus dat ik via Arnhem moet ![]() Ik ga wel via Zutphen - Apeldoorn met Syntus en Arriva ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2013 08:02:59 ] | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 08:00 |
ProRail-blog: Botsing treinen bij Maasvlakte: hoe kon dit gebeuren?Was dat niet al altijd het geval dan? Ze bedoelen het vast anders dan hoe het hier staat... | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 08:07 |
Hmm, de intercity berlijn kan wel rijden volgens de reisplanner ![]() | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 08:35 |
Eerste valpartij op metershoge voetgangersbrug bij station Breda Komkommernieuws weer ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 08:45 |
Er is "Foei stout niet meer doen" gezegd? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 08:48 |
NOES ![]() Peilloos leed ![]() | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 08:51 |
In Delft zag ik een sleurhut met leuke beschildering staan:![]() Op de achterkant staan koeien en een VIRM, daarvan kon ik helaas geen foto maken. | |
dennistd | maandag 4 maart 2013 @ 09:09 |
In het rapport staat ook dat de twee sporen van het emplacement naar de terminal gebruikt werden als dubbel enkelspoor zodat er bij de terminal geen kruisende bewegingen zijn. Misschien dat er nu bedoelt wordt dat het er gewoon rechterspoor gereden moet worden om zo geen tegemoetkomende treinen op die sporen te hebben? | |
Peterselieman | maandag 4 maart 2013 @ 10:00 |
geniaal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 10:06 |
Nou. "Leuk" dat wel. Geniaal is heel wat anders. Da's net zoals dat iedereen ineens alles waar ze verbaasd over zijn "bizar" gaat noemen. Dat is ook zware onzin. | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 maart 2013 @ 10:14 |
Tja. Modewoorden. Net als dat achterlijke "faal", da's over een paar jaar ook weer verdwenen. | |
Peterselieman | maandag 4 maart 2013 @ 10:14 |
het voorkomt dat er andere beschildering op komt ![]() | |
dennistd | maandag 4 maart 2013 @ 10:17 |
Prognose van het ongeval in Twello was eerst nog 10.45u, maar is nu opgeschoven naar 14.30u. Blijkbaar is er ook nog wat aan de baan kapot, anders hoeft het niet zo lang te duren lijkt me.. | |
Mr_Klaasje | maandag 4 maart 2013 @ 10:31 |
Dat zou ik verschrikkelijke symtoombestrijding van het proces rangeren vinden... | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 10:53 |
Gebruiken ze vrijwel altijd bij werkzaamheden, ook al keer zien staan op Heerhugowaard en Rdam Alexander. | |
Dos37 | maandag 4 maart 2013 @ 11:53 |
Benieuwd wat dit keer de oorzaak is. Geen geduld? Dat kan toch bijna niet. Dat is echt het laatste wat ik ooit zal doen (letterlijk en figuurlijk). | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 11:58 |
De bestuurder kan het je helaas niet meer vertellen. | |
_JdM_ | maandag 4 maart 2013 @ 12:12 |
Ik mocht Apeldoorn-Enschede doen. Kwartier eerder met de bus, want niet aansluiten. En ook een kwartier later want bus was al weg. Arriva reed langer door met dubbele stellen (beide met 2x 2/6), syntus reed een slag Oldenzaal door met dubbele stellen. | |
Helly | maandag 4 maart 2013 @ 12:14 |
Ik heb sinds kort ook uitzicht op het spoor (bij Eindhoven), is er ergens te zien wat er globaal aan goederentreinen voorbij komt? (Zonder dat het heel eng wordt met veel nummertjes enzo ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 maart 2013 @ 12:19 |
Gebeurt wel erg vaak de laatste tijd. Ik kan me er ook niets bij voorstellen. Behalve pech op de overgang, maar hoe vaak komt dat nou voor? Bovendien maak je dan wel dat je weg bent voordat de trein komt. | |
dennistd | maandag 4 maart 2013 @ 12:20 |
Dat wordt het bij goederentreinen helaas al heel erg snel: er is eigenlijk maar één goede bron daarvoor is mijn ervaring en daar stikt het van de nummertjes en afkortingen... http://rolandrail.net/ | |
GekkeHaan | maandag 4 maart 2013 @ 12:23 |
Die stremming tussen Groningen - Zuidbroek is ten hoogte van Kropswolde. Aanrijding met een kraan van BAM. De bestuurder daarvan is gewond geraakt. | |
Eenskijken | maandag 4 maart 2013 @ 12:31 |
auto die afslaat vanwege zenuwen? | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 12:35 |
Gesloten bomen niet gezien wegens laagstaande zon? | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 12:35 |
Hee GH ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 4 maart 2013 @ 12:41 |
Lijkt het eindelijk weer lente te worden en SCHIJNT DE ZON ook echt, is het weer niet goed ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 12:41 |
Draakje! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 4 maart 2013 @ 12:42 |
Fles! ![]() | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 13:05 |
Er is iets aan de hand tussen Amsterdam en Utrecht, kennelijk een stroomstoring. Minder treinen. Sterkte, reizigers ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 maart 2013 @ 13:22 |
schade aan het treinstel van Arriva lijkt mee te vallen. Lijkt op het eerste gezicht alleen maar wat plaatwerk te zijn dat vervangen moet worden. | |
KnightSolaire | maandag 4 maart 2013 @ 13:29 |
Door die stroomstoring kan de verkeersleiding niet met alle machinisten contact krijgen, volgens ProRail. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 13:35 |
Gelukkig maar. Een paar bodemplaatjes, dat is in een paar dagen opgelost, heb ik gehoord ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 13:35 |
Ohjee, dat wordt met je vlaggetje in het spoor springen ![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 13:44 |
Inmiddels krijgt de bijsturing het ook niet meer over elkaar intercity's te laten keren op Utrecht, minder treinen Utrecht - Nijmegen v.v. | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 maart 2013 @ 13:45 |
En weer een aanrijding op Deventer - Amersfoort. Of is dat nog steeds die van vanmorgen? | |
_serial_ | maandag 4 maart 2013 @ 13:52 |
En ook een "springer" uit een kraan op Utrecht CS http://www.rtvutrecht.nl/(...)kraan-bij-utrecht-cs | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 13:53 |
Zelfde. | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 maart 2013 @ 13:54 |
Ah okee. Had het niet meer gevolgd, had het opeens wat druk. | |
Mr_Klaasje | maandag 4 maart 2013 @ 13:54 |
Terwijl dat juist met evenveel kruisingen als normaal kan in Utrecht... | |
Fiorano | maandag 4 maart 2013 @ 14:11 |
Intercity richting alkmaar en Nijmegen worden over Hilversum gestuurd | |
jpajs | maandag 4 maart 2013 @ 14:14 |
Hier dus meer foto's ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 4 maart 2013 @ 14:17 |
Dat is niet van vandaag. | |
Peterselieman | maandag 4 maart 2013 @ 14:18 |
die foto's zijn van de werkzaamheden die afgelopen weekend aan het baanvak plaatsvonden. die van vandaag staan hier: http://112groningen.nl/Gr(...)-botst-op-kraan.html | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 14:36 |
Gisteren werd bekend dat Deutsche Bahn miljoenen aan schadevergoeding eist van Bombardier voor de problemen met DB's BR 481 (de vloot van S-Bahn Berlin). Bombardier wijst alle verantwoordelijkheid van de hand, en stelt dat de garantieperiode eindigde in 2007. S-Bahn Berlin heeft een roerige tijd achter de rug, enkele jaren terug moesten de diensten grootschalig worden uitgedund omdat bleek dat er flink werd bezuinigd op onderhoud. Een deel van de vloot werd destijds per direct aan de kant gezet door het EBA. | |
dennistd | maandag 4 maart 2013 @ 14:43 |
Dat zijn nu ook niet echt voertuigen waarmee je zo even over dat bruggetje gaat (en binnen het PVR komt). Het lijkt me toch handige om in zo'n geval eerst contact te zoeken met de treindienstleider om even 5 minuten het treinverkeer te staken daar... | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 14:45 |
Dat kan je gerust een gravertje noemen, ik verwacht een grote kraan ofzo van 100 ton ![]() | |
Flodder450 | maandag 4 maart 2013 @ 14:50 |
Ik had ook iets van "OMG dikke hijskraan aangereden?" En dan zo'n klein kutding ![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 14:52 |
Ja of een Atlas. | |
remcoP | maandag 4 maart 2013 @ 15:28 |
NS Facebook heeft weer een "grappig" plaatje geüpload
![]() ![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 15:34 |
Amsterdam Amstel! | |
Eenskijken | maandag 4 maart 2013 @ 15:44 |
Of zaandam? | |
spectrumanalyser | maandag 4 maart 2013 @ 15:48 |
Zaandam is het zeker niet. op zaandam heb je die tl verlichting niet op die wijze en de boog ook niet. leuke opgave dit ![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 15:49 |
Ik weet het 500000% zeker ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 15:53 |
Zie ik nou dat NS WEL in staat is om 4 regels onzin op een TBP te plaatsen, maar niet 4 regels zinnige info? ![]() | |
KnightSolaire | maandag 4 maart 2013 @ 15:57 |
Ik vind 'm wel leuk! | |
remcoP | maandag 4 maart 2013 @ 16:03 |
![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 16:57 |
De 'Community of European Railway and Infrastructure Companies' heeft een toekomst t/m 2050 opgesteld. Het is wel Engels maar ook interessant leesvoer. http://www.cer.be/media/a(...)2050_CER-EIM-UIC.pdf http://www.cer.be/media/article/2401/Supporting%20Paper.pdf | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 17:42 |
Twee reizigers uit Amsterdam zijn vanochtend op d'Ablaincourt-Pressoir de Thalys uitgezet omdat ze teveel drugs gebruikt hebben. Een van de Twee is overleden in de reis naar het ziekenhuis. http://picardie.france3.f(...)pressoir-210007.html | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 17:46 |
Weer onverwachte werkzaamheden: Vanavond bussen tussen Leiden Lammenschans en Leiden Maandag 4 Maart 17:15 Oorzaak Vanavond kunnen door werkzaamheden de laatste twee Intercity's van Utrecht naar Leiden niet rijden tussen Leiden Lammenschans en Leiden Centraal. Er rijden bussen. Verwachting De aanpassingen zijn in de reisplanner verwerkt. Reisadvies Maak tussen Leiden Lammenschans naar Leiden Centraal gebruik van de NS-bussen. ns.nl | |
Mr_Klaasje | maandag 4 maart 2013 @ 17:46 |
Aan de ene kant zeggen dat er een groei van vele tientallen procenten geaccommodeerd zal moeten worden. Tegelijkertijd zeggen dat de CO2 uitstoot vanuit de sector gehalveerd moet worden. Betekent dit nu een afname van de CO2 uitstoot van 80 % per reizigers of tonkilometer? Dat kan nooit! | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 17:48 |
Ik vermoed dat ze een combinatie bedoelen van zuinigere treinen als het nog meer laten rijden van treinen op groene stroom. Ik vermoed dat in delen van Europa nog wel winsten behaalt kunnen worden op dat vlak. | |
Mr_Klaasje | maandag 4 maart 2013 @ 17:52 |
Neem maar van mij aan dat je niet eens halverwege de ambitie gaat komen. Zelfs niet met een oude vloot. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 17:53 |
Dat schijnt toch wel Haute Picardie TGV te zijn. | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 17:54 |
Als we ons druk gaan maken over de locatie waar ze eruit gegooid zijn.. ![]() | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 17:56 |
Gelukkig hebben we nog iets minder dan 37 jaar ![]() | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 18:00 |
Je moet het toch wel behoorlijk bont hebben gemaakt om uit een trein gegooid te worden. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 4 maart 2013 @ 18:05 |
Als mijn Franse taalkennis een beetje klopt zijn ze niet zozeer 'de trein uit gegooid' als wel 'shit, deze mensen moeten nu naar het ziekenhuis'... | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 18:12 |
Ik heb het gelinkte artikel niet gelezen, ik ging dus af op wat hier was neergeplempt. ![]() Als de reizigers in kwestie met spoed naar het ziekenhuis moesten is het een heel ander verhaal natuurlijk. edit: artikel gelezen, wat je zei klopt. Ze hadden een overdosis verdovende middelen genomen en moesten naar het ziekenhuis. Een arts heeft ze onder zijn hoede genomen totdat de ambulance er was. | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 18:17 |
En eentje heeft het ziekenhuis dus niet eens levend gehaald ![]() Maar goed, kan er niet mee zitten ook. Drugsgebruikers ![]() | |
Dr_Flash | maandag 4 maart 2013 @ 18:18 |
Dat niet, maar "elders" beweerde ik dat het een ander station was maar dat was dus niet zo. | |
gebrokenglas | maandag 4 maart 2013 @ 18:41 |
Inderdaad. Ik had zelf iets in gedachten dat de arm van een grote dragline over het spoor hing ofzo toen die spurt voorbij ging. | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 19:05 |
Leesvoer: Vervolgen onderzoek ILenT PGO spooronderhoud Voortgang opvoling aanbevelingen rapport Commissie Kuiken Stand v. zaken opvolging aanbevelingen tijdelijke commissie onderhoud en innovatie spoor Bijlage van bovenstaande Reactie op het voorstel van ProRail inzake ATB-vv Verzoek inzake ILenT rapport spoorveiligheidstop-tonend sein passages Beantwoording kamervragen Bashir over bericht dat er meer treinen door rood rijden meer voer: Ook de Servische Spoorwegen hebben een contract met Stadler gesloten om FLIRT's te leveren, 21 stuks in totaal (Engels) In Denemarken wordt komende 10 jaar ¤3,7 miljard gepompt in spoorinfrastructuur, dit om de vijf grote steden binnen uur van elkaar te brengen.(Engels) AnsaldoBreda en AnsaldoSTS hebben de geautomatiseerde metro van Brescia van het weekend in gebruik genomen. (Engels) [ Bericht 7% gewijzigd door b2py op 04-03-2013 19:14:48 ] | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:06 |
Vanavond ben ik over de Bredase 'terrortrap des doods' gegaan: de voetgangersbrug die de perrons verbindt met de noordkant van het station. Al tijden doen er verhalen de ronde, gebaseerd op ervaringen met soortgelijke bruggen: Arnhem en Delft zijn berucht. Het valt mij alleszins mee: de trap is veel minder steil dan in Delft, dit komt door een langere aantrede en een lagere optrede. De trap beklimmen is, voor mijn gevoel, minder vermoeiend dan Delft. Doordat de onderkant is dichtgemaakt is het traplopen ook wat minder eng voor mensen met hoogtevrees. Het uitzicht van bovenaf is aardig te noemen. Het station: ![]() De oostkant (richting Tilburg): ![]() Er zijn nog wel wat minpuntjes, die ik al heb aangegeven bij NS (er zou naar gekeken worden): - De OV-chipkaartpaaltjes op spoor 3/4 en 7/8 staan ver van de trap. Grappig genoeg staat er op 5/6 wél een paaltje vlakbij de trap. - Aan de noordzijde is geen kaartautomaat. Deze is er nooit geweest, maar gezien de veranderende reizigersstromen zou dit handiger zijn dan reizigers eerst helemaal naar de stationshal laten lopen. Al met al vind ik het dus ontzettend meevallen, bijkomend voordeel is dat de uitgang een stuk sneller bereikt is. Vanaf de kop van spoor 3 naar de uitgang scheelt het makkelijk 3 minuten lopen tov de oude situatie ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2013 @ 19:16 |
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 19:18 |
Ik zie nergens een trap ![]() | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:19 |
Eerste foto rechtsonderaan. Het licht was al klote genoeg, en ik wilde naar huis ![]() Voor betere foto's moet je maar op Skyscrapercity kijken in het Via Breda-topic. | |
Ireyon | maandag 4 maart 2013 @ 19:19 |
Hopelijk lokt het wel meer mensen naar de oostkant, 't is altijd veel te druk aan de andere kant, al dat volk wat in Eindhoven graag bij de trappen uitstapt.. | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:22 |
Wat foto's van de trap hier: http://www.skyscrapercity(...)552333&postcount=970 | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 19:23 |
Wat een joekel van een ding, allemachtig. | |
DeaDLocK2K | maandag 4 maart 2013 @ 19:24 |
Waarom kan dat in Zwolle de helft van de hoogte zijn eigenlijk. Of nou jah, de helft, veel lager in ieder geval. | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:25 |
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit ![]() Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden. | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 19:27 |
Ohja, nu zie het ik het ja. Gezichtsbedrog een beetje ![]() | |
Sj0rSz | maandag 4 maart 2013 @ 19:31 |
En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten ![]() /ervaringsdeskundige | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:35 |
Vind je? In vergelijking met Arnhem en Delft vind ik het best een prima brug eigenlijk. ![]() Een alternatieve optie is om een stukje om te lopen via de Terheijdenseweg/Spoorweg, dat scheelt een klim. Voor zolang het nog kan, want de spoortunnel aan de Terheijdenseweg gaat een tijd gesloten worden wanneer begonnen wordt aan de bouw van de HOV-lijn Breda - Oosterhout. | |
b2py | maandag 4 maart 2013 @ 19:36 |
Hopelijk voor jullie de laatste nieuwspost van vandaag: De nieuwe International Rail Journal in de klik, altijd erg informatief om te lezen. | |
Q. | maandag 4 maart 2013 @ 19:37 |
Beetje lopen is gezond. ![]() | |
Peterselieman | maandag 4 maart 2013 @ 19:40 |
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad ![]() | |
ReisT | maandag 4 maart 2013 @ 19:45 |
Dat klinkt logisch, maar waarom is het hoogteverschil tussen de brug en de perrons zo veel groter dan in Zwolle? | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:46 |
Ik ga 2x per dag over de brug in Delft, deze komt er dus 1x per dag bij (want 's ochtends ga ik eerst koffie halen ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 4 maart 2013 @ 19:51 |
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren ![]() | |
Zug-Chef | maandag 4 maart 2013 @ 19:53 |
In ieder geval Zwolle is een vele malen belangrijker knooppunt met veel overstappers. Dus in die zin snap ik het wel. Aan de andere kant: als het in Zwolle en Arnhem kan waarom dan niet in Breda? Geld op? | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:56 |
Geen idee, ik vermoed dat er geen overdekking is zodat mensen de brug niet als schuilplaats gaan gebruiken. Een voetgangersbrug waar reizigers overheen lopen is heel wat anders dan een voetgangersbrug waar tientallen reizigers op staan te schuilen. ![]() Niet nodig, de ingang aan de centrumkant blijft open. De reizigerstunnel met de roltrappen blijft dat ook, totdat de nieuwe tunnel wordt opgeleverd. Voor reizigers in een rolstoel is er nog een mogelijkheid om onder begeleiding de sporen over te steken. | |
James1988 | maandag 4 maart 2013 @ 19:57 |
Vol. |