Ik denk dat dat ook wel een aardige herrie maakt voor de reizigers die in de buurt zitten van dat ding?quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hij trekt niet zo lekker zegmaar. That's it.
Ja, ok. Maar als dat ergens achteraan is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook wel een aardige herrie maakt voor de reizigers die in de buurt zitten van dat ding?
Verschrikkelijk, je zult maar in die coupe zitten.quote:
What de fuck. Ik had ze alle 2 een paar spreekwoordelijke tikken verkocht volgens mijquote:
Demonisering! (even inhaken op zijn Wilderiaans taalgebruikquote:Op vrijdag 22 februari 2013 01:43 schreef Dr_Flash het volgende:
elke reactie van icloud nu wordt acuut doodgeschoten.
zijn ze in België nog wel in staat om op een fatsoenlijke manier treinen te laten rijden?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 07:19 schreef greavy het volgende:
Vanochtend is er in België opnieuw een ontsporing geweest, ditmaal op L27B. Dat is vlakbij de ontsporing bij Muizen
Hee b2py, ik moet m vandaag afzeggen helaasquote:
Ik zit al klaarquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee b2py, ik moet m vandaag afzeggen helaassorry.
Moet je een een Frans huisadres hebben? Dan stuur ik ze dorquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:43 schreef James1988 het volgende:
Nou, ze zijn wakker geworden bij SNCF. Ze mogen de cadeaubonnen niet naar het buitenland sturen
En dan doe je toch mee, want dan kruisen ze aan "Knakker wenst niet mee te doen"quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:45 schreef Duvel het volgende:
Doe niet zo moeilijk, zeg gewoon dat je niet mee wilt doen.
Je lult?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De RATP heeft besloten uit besparing de verwarming niet meer aan te zetten in de treinen...
Heb je deze brief al naar NSR en Prorail gestuurd? Je gebruikt nogal wat spreektaal namelijk, dat staat niet zo netjes.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 01:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Mail aan Marion Gout (ProRail) en Ingrid Thijssen (NSR):
Beste Ingrid, beste Marion,
Er kan heus wel een keer wat kapotgaan aan het spoor of aan een trein. Geen weldenkend mens zal dat ontkennen. Maar dat neemt niet weg dat áls er een keer wat kapotgaat, er wel zo goed mogelijk voor de reiziger dient te worden gezorgd.
Gisteren heb ik op Amsterdam Centraal mijn hoogbejaarde vader op de trein gezet. Naar de Kop van Noord-Holland. Rond het middaguur.
Op het station werd omgeroepen dat het treinverkeer van en naar Utrecht verstoord was wegens “lopers op het spoor”.
1. Dat was wel een erg gekleurde weergave van de feiten. Reizigers zullen hebben gedacht dat die arme NS ook wel last had van onverlaten die door wangedrag het treinverkeer in de soep lieten lopen. Echter, wat was het geval. Een trein met een kapotte railrem die over het spoor sleepte, was tussen Utrecht en Maarssen tot stilstand gekomen. Reizigers, mogelijk daartoe aangespoord door lotgenoten die wel eens zeer langdurig in een trein vast hadden gezeten, hadden de trein -onverstandig maar begrijpelijk- verlaten en waren inderdaad te voet in de nabijheid van het spoor gegaan. Terwijl er in ieder geval nog twee sporen beschikbaar waren (waar vroeger standaard bijna dezelfde treindienst over werd afgewikkeld), werd de treindienst volledig stilgelegd in plaats van enigszins op peil gehouden met een Lastgeving Voorzichtig Rijden. Maar de reden was dus primair een gestrande trein en een rigoureuze stillegging van de treindienst, en niet “lopers op het spoor”.
Tegenstrijdige berichten over het vertrekspoor van de vertraagde IC naar Alkmaar, die rond 10 over 12 uiteindelijk zou gaan vertrekken. Volgens de omroep vanaf spoor 5b, maar de trein werd getoond op de treinaanwijzer op spoor 8b, waar mijn vader en ik stonden te wachten op de IC naar Den Helder. Uiteindelijk toch maar met een aantal reizigers naar spoor 5b gelopen, om daar de trein net te zien vertrekken. Niet fijn.
2. Is het nou zo moeilijk om te zorgen dat zowel de omroep als de treinaanwijzers de juiste informatie verstrekken? In een wereld die van de ICT aan mekaar hangt is dit soort gepruts echt niet aanvaardbaar. Gewoon niet.
De IC naar Den Helder, vertrek 12:12, liep een vertraging op van 30 minuten, aldus de treinaanwijzer op spoor 8b.
3. Was het misschien een idee geweest, de vertraagde IC naar Alkmaar nog twee minuten te laten wachten en dan de rit naar Den Helder te laten maken? Dat was fijn geweest voor alle reizigers met een bestemming ten noorden van Alkmaar. Uiteraard had dan voor de kerende trein vanaf Alkmaar een treinstel en personeel moeten worden georganiseerd, maar dat zou een beetje slagvaardig spoorsysteem toch moeten aankunnen. Door een gebrek aan creativiteit was een probleem dat aan de orde was nabij Utrecht nu uitgemond in uitval in de richting van Den Helder.
De volgende IC vanuit Amsterdam naar Alkmaar zou de IC van 12:27 zijn. Deze stond op spoor 8b op de treinaanwijzer. De trein, echter, stond op spoor 8a. Daar stonden de treinaanwijzers op zwart. De verwarring werd nog groter doordat de trein aan de zijde van spoor 8b zijn sluitseinen aanhad, zodat de indruk werd gewekt dat het een trein betrof die zou vertrekken in de richting van Utrecht. Puur mijn nieuwsgierigheid maakte, dat ik even ging kijken en kon constateren dat het hier om de volgende IC richting Alkmaar ging. Op het perron tussen de sporen 7b en 8b stonden enkele geüniformeerde NS’ers gezellig te keuvelen. Maar reizigers informeren of een omroepbericht regelen, ho maar. Uiteindelijk heb ik de reizigers op spoor 8b maar naar hun trein verwezen. Ook mijn pa is ingestapt, om vervolgens op Alkmaar nog een half uur te moeten wachten op zijn trein naar Den Helder, een trein die in totaal dus zo’n drie kwartier vertraging had.
4. Hoe moeilijk is het nou om te zorgen dat de reisinformatie op de treinaanwijzers klopt (op 8a vermelding IC naar Alkmaar en op 8b het bericht dat de IC naar Alkmaar vertrekt vanaf spoor 8a)? Of was het misschien een idee geweest om de trein op spoor 8a even op te trekken naar spoor 8b, zodat deze klaarstond op de plek waar de reizigers deze blijkens de informatie ook mochten verwachten?
Teleurgesteld in, en ontevreden over de prestaties van het spoor ben ik weer huiswaarts gegaan. Met de tram. Ik hoefde gelukkig niet met de trein.
5. Samenvatting: De reiziger wordt na een defect aan een NS-trein niet vervoerd waar dat best had gekund, logistieke oplossingsgerichtheid is ver te zoeken, het personeel ter plaatse heeft zo te zien ook de moed maar opgegeven en de informatie over wat er dan resteert, verdoezelt feiten en is inhoudelijk gewoon ver beneden peil.
Ik moet zeggen dat wat ik gisteren heb gezien op Amsterdam Centraal, overeenkomt met de teneur van klachten die we van andere reizigers krijgen, kriskras door het land. Ook onze partners en vaste adviseurs zien dit soort narigheid regelmatig gebeuren. Er valt nog heel wat te verbeteren. Sterker nog: er moet heel wat verbeteren. Eerlijk gezegd heb ik voor wat ik gisteren op Amsterdam Centraal heb gezien geen goed woord over.
Graag verneem ik jullie reacties.
Als altijd hartelijke groet,
Rikus
21 februari 2013
Haha, wat een bedrijf is het ook. Lekker met dit weer..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik lul niet, enorme klaagzang op faceboek, alleen al van collegas....
Straks wordt duidelijk waar de verstoring zit, waardoor alleen op enkele overwegen rustig hoeft te worden gereden. Inmiddels is het systeem op 7 deeltrajecten actief en dat worden er binnenkort 16.quote:Minder treinvertragingen door nieuwe storingsmelder
Een slimme storingsmelder van ProRail moet een einde maken aan onnodig oponthoud op het spoor. Er worden nu soms storingen gemeld van spoorwegovergangen waar niks mee is. Hierdoor ontstaan treinfiles en minutenlange vertragingen.
Dat meldt dagblad Sp!ts. Als er nu binnen een traject bij twee of meer overgangen storing is, worden alle overgangen gelijk verdacht van een storing. Over het hele traject moeten treinen dan stapvoets rijden.
Komt het vaak voor dat meerdere overwegen op één deeltraject in storing zijn dan? Want het systeem is dus specifiek daarvoor bedoeld. Als een enkele overweg in storing is, was immers al duidelijk welke het betrof (ook vóór de implementatie van dit systeem).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk weer eens de introductie van een handig systeem:
[..]
Straks wordt duidelijk waar de verstoring zit, waardoor alleen op enkele overwegen rustig hoeft te worden gereden. Inmiddels is het systeem op 7 deeltrajecten actief en dat worden er binnenkort 16.
bron: http://www.rtl.nl/compone(...)r_storingsmelder.xml
Als een trein te langzaam rijdt gaat de overweg al in storing, dus de kans is wel groot ja dat bij een overwegstoring direct alle overwegen eruit liggen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Komt het vaak voor dat meerdere overwegen op één deeltraject in storing zijn dan? Want het systeem is dus specifiek daarvoor bedoeld. Als een enkele overweg in storing is, was immers al duidelijk welke het betrof (ook vóór de implementatie van dit systeem).
Interesting... Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een trein te langzaam rijdt gaat de overweg al in storing, dus de kans is wel groot ja dat bij een overwegstoring direct alle overwegen eruit liggen.
Of je hebt twee overwegen vlak bij elkaar, waar 1 stilstaande trein op beide overwegen staat. Dan heb je er ook twee in storing en weet je dus al niet meer welke 2 als treindienstleider..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een trein te langzaam rijdt gaat de overweg al in storing, dus de kans is wel groot ja dat bij een overwegstoring direct alle overwegen eruit liggen.
Uiteindelijk kun je dat nooit goed doen, vrees ik. Was de storing net iets later opgelost, dan was je op Kampen Zuid gestrand en had je de volgende IC naar Groningen/Leeuwarden voorbij zien razen en had je daardoor juist extra vertraging gehad.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren weer een knap staaltje communicatie van de NS. IC vanuit Lelystad richting Groningen stond stil omdat er problemen in Zwolle waren. Uiteindelijk werd de trein opgeheven en moesten we allemaal in de sprinter die wel zou gaan. In de sprinter werd gezegd dat ze niet verder zouden rijden dan Kampen Zuid maar ik heb het er maar op gegokt; en hij reed inderdaad gewoon door naar Zwolle.
Oftewel, door de geweldige communicatie hebben meerdere mensen 60 minuten vertraging opgelopen terwijl het gewoon bij 30 had kunnen blijven.
Ik mag hopen dat die IC dan op Kampen Zuid was gestopt..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je dat nooit goed doen, vrees ik. Was de storing net iets later opgelost, dan was je op Kampen Zuid gestrand en had je de volgende IC naar Groningen/Leeuwarden voorbij zien razen en had je daardoor juist extra vertraging gehad.
inmiddels 1 spoor vrijgegeven, treinen rijden wel vertraagd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn ze in België nog wel in staat om op een fatsoenlijke manier treinen te laten rijden?
Ik was uiteindelijk 16.45u in Zwolle, deze storing was later volgens mij. Blijft vreemd dat er niks op de NS site stond.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
hoe laat reisde je, Viezze?
kom iig wel dit tegen: http://www.weblogzwolle.nl/content/view/33803/55/
Op de Hanzelijn kun je overal keren, die is namelijk net als Amsterdam-Utrecht aangelegd als bediende baan (allemaal bediende seinen ipv P-seinen).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:26 schreef Viezze het volgende:
Kan je überhaupt keren bij Kampen Zuid?
Daarnaast zouden ze er in zo'n geval gewoon voor moeten kiezen de sprinter als eerste door te laten vind ik, IC er achteraan.
Bij de aansluiting voor de spoorbrug werd er vervolgens nog een goederentrein voorgelaten; iedereen natuurlijk zuchten maar mij maakte het al niets meer uitOp Zwolle zelf was alles in de war qua spoorgebruik.
Ja, maar als er al een andere trein achter je aan gestuurd is kun je dus niet kerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op de Hanzelijn kun je overal keren, die is namelijk net als Amsterdam-Utrecht aangelegd als bediende baan (allemaal bediende seinen ipv P-seinen).
Dat zou tof zijnquote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Moet je een een Frans huisadres hebben? Dan stuur ik ze dor
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op de Hanzelijn kun je overal keren, die is namelijk net als Amsterdam-Utrecht aangelegd als bediende baan (allemaal bediende seinen ipv P-seinen).
Ik dacht de Drontermeertunnel. Maar het kan ook net na de splitsing zijn bij de brug.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:03 schreef Viezze het volgende:
[..]Weer wat geleerd
Tot waar is de verkeersleiding in Zwolle eigenlijk verantwoordelijk? Het opstelterrein voor Lelystad?
Oh, wist niet dat dat door NS werd geredenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:
EuregioBahn lijkt me.
Pendelen tussen Heerlen, Aache Hbf en Stolberg Altstadt
RanGeren Voor Trein, zie ook http://188.200.161.117/gs(...)HASH01a7.dir/doc.pdfquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Onder NS-vlag
RGVT zijn de tekenaars van Fokke en Sukke trouwens, wat die ermee te maken hebben weet ik niet
Ja liftenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:56 schreef vault_tec het volgende:
ik moet volgende week zaterdag van rotterdam naar arnhem. Is er een manier om goedkoper te reizen? Trein kaartje is erg duur, helaas.
Je kunt voor de spoordeelwinkel tour gaan: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/maart/toervoordeelquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:56 schreef vault_tec het volgende:
ik moet volgende week zaterdag van rotterdam naar arnhem. Is er een manier om goedkoper te reizen? Trein kaartje is erg duur, helaas.
Dank je, retourtje is al 35~ euro dus dit komt mooi uit. Hartstikke bedanktquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt voor de spoordeelwinkel tour gaan: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/maart/toervoordeel
Dat is nogal watquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
RanGeren Voor Trein, zie ook http://188.200.161.117/gs(...)HASH01a7.dir/doc.pdf
Een inleiding met humorquote:
Das grappig. Mijn oude werkgever en mijn toekomstige werkgever op 1 paginaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je kunt voor de spoordeelwinkel tour gaan: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/maart/toervoordeel
Vrijdagmiddag NS doet leuk dag.twitter:NS_Stations twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:13:18#VrijMiBo? Welkom op het station: wij brengen je thuis! #NS
reageer retweet
Geerdijk!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef b2py het volgende:
Vrijdagmiddag NS doet leuk dag.twitter:NS_Stations twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:13:18#VrijMiBo? Welkom op het station: wij brengen je thuis! #NS [ afbeelding ] reageer retweet
Ik presenteer, B2py' vrijdag 'welk knooppunt gaat er plat quiz'.
Met vandaag in de aanbieding!
• Arnhem
• Zwolle
• Alkmaar
• Den Haag HS
• Goor
Stemmen kan tot 17:00
Ik vind ze alle vijf prima, zolang je Deventer - Utrecht maar met rust laatquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef b2py het volgende:
Vrijdagmiddag NS doet leuk dag.twitter:NS_Stations twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:13:18#VrijMiBo? Welkom op het station: wij brengen je thuis! #NS [ afbeelding ] reageer retweet
Ik presenteer, B2py' vrijdag 'welk knooppunt gaat er plat quiz'.
Met vandaag in de aanbieding!
• Arnhem
• Zwolle
• Alkmaar
• Den Haag HS
• Goor
Stemmen kan tot 17:00
And the winner is!!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:17 schreef b2py het volgende:
Vrijdagmiddag NS doet leuk dag.twitter:NS_Stations twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:13:18#VrijMiBo? Welkom op het station: wij brengen je thuis! #NS [ afbeelding ] reageer retweet
Ik presenteer, B2py' vrijdag 'welk knooppunt gaat er plat quiz'.
Met vandaag in de aanbieding!
• Arnhem
• Zwolle
• Alkmaar
• Den Haag HS
• Goor
Stemmen kan tot 17:00
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 16:59:04Rotterdam-Den Haag: uitval en vertraging door een aangereden spoorbrug. http://t.co/axyyfHsfHm #rtdgvc reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 17:03:08Arnhem-Nijmegen: er rijden minder treinen door een defecte trein http://t.co/axyyfHsfHm #ahnm reageer retweet
Pffffquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:46 schreef b2py het volgende:
Vanaf zaterdagavond toenemende kans op sneeuw
Zaterdagavond neemt vanuit het zuidoosten en oosten de kans op sneeuw toe. Later in de nacht naar zondag kan er ook in het westen van het land wat sneeuw vallen. Hierdoor kan zich zondagmiddag in totaal plaatselijk een sneeuwdek van 3 tot 5 cm hebben opgebouwd. De wegen kunnen hierdoor glad worden.
Uitgifte: 22/02/2013 13:43 uur LT
Bron
Warffum stond niet in het lijstje, en heb je ook niet aangedragenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:12 schreef dennistd het volgende:
Dat is alleen minder treinen, ik vind Warffum de winnaar: daar rijdt helemaal niets (ziggy weer aan de verkeerde knoppen gezeten?)
quote:Groningen-Roodeschool
Vrijdag 22 Februari 17:07
Oorzaak
Tussen Baflo en Usquert rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:30 uur verholpen.
Ik heb alleen geld in de aanbiedingquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:24 schreef dennistd het volgende:
Ik heb niets over helaas, wil hem wel ruilen tegen NS-only (maar heb hem dan wel morgen al nodig).
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:03 schreef James1988 het volgende:
We hebben een runner-up:twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 17:03:08Arnhem-Nijmegen: er rijden minder treinen door een defecte trein http://t.co/axyyfHsfHm #ahnm reageer retweet
Stapje erbij.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-02-2013 om 17:30:59Arnhem-Nijmegen: er rijden geen treinen door een defecte trein http://t.co/axyyfHsfHm #ahnm reageer retweet
Mikado dan. Gewoon dat je even niet kijkt en dat er dan ineens van alles om dondert.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:21 schreef dennistd het volgende:
Arnhem-Nijmegen, Rotterdam-Den Haag en Groningen-Roodeschool hebben niet echt wat met elkaar van doen, dus een kaartenhuis zou ik het niet willen noemen.
Slechte hollander ben je ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:11 schreef KnightSolaire het volgende:
Heb ook weer een lange reis voor de boeg binnenkort, helaas geen dagkaart meer. En de Spoordeelwinkel-toer is nog altijd duurder.
Theoretisch zou ik ook één van die andere spoordeelwinkel-acties bestellen zolang dat maar op hetzelfde traject ligt, maar ja.. Dan krijg je ook een kaartje voor een museum, theater, pretpark of whatever wat je niet nodig hebt.Beetje lullig om daar misbruik van te maken.
ik heb nog wel eentje liggen die je mag gebruikenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een kruidvatje over? Moet ook met Arriva.
noordoost koppelen/splitsen in Gouda. scheelt weer 2 sporenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Dit weekend spoor 14 t/m 19 eruit, en NS heft niks op? Dat lijkt me sterk..
-Dat wat normaal van 14 gaat, gaat naar 11 (treinen naar Driebergen)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:25 schreef b2py het volgende:
Dit weekend spoor 14 t/m 19 eruit, en NS heft niks op? Dat lijkt me sterk..
die rednecks zijn echt stront kak lomp. Heb ook weleens een filmpje gezien dat er iemand op een overweg tegen een al voorbij rijdende trein aan reed. Think about it for a secondquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:18 schreef b2py het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)gen_te_parkeren.html
Weer zo'n net nietje
ach, foutje moet kunnen. Kan de beste overkomenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe een hersenloze puthoer ben je dan
https://maps.google.nl/ma(...)terdam,+Zuid-Hollandquote:22:08:24 22-02-13 GROUP-1 551 Spoorbaan 1 Albert Plesmanweg 121 rt. 2 locomotieven gebotst
1430020 Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo)
1430060 Politie Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (RIO - Regionale Informatie Organisatie)
Is op emplacement Waalhaven-Zuid gebeurd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:21 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat is gewoon de toegang tot de Waalhaven lijkt me
laten we alles dichtmaken met purr-schuimquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
'Veel te koud op station Rotterdam Centraal'
Gewoon meer hete hoeren. Keileweg mergen met Centraal.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
laten we alles dichtmaken met purr-schuim
Dat was toch al? Perron nul heette dat toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon meer hete hoeren. Keileweg mergen met Centraal.
Als je de Keileweg nu gaat mergen met CS dan krijg je een mix tussen de Praxis, een turkse autohandelaar waar ze je zo op straat een stapel briefgeld voor je auto geven als je stopt, een vuilstort en iets van een station.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon meer hete hoeren. Keileweg mergen met Centraal.
Ja met dominee Hans. dat is weg, al een tijdje. En dat ging over drugsgebruikers. Iets anders.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was toch al? Perron nul heette dat toch?
Dat weet jij dan weerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Weinig hoeren meer op de Keileweg....
Ja, ik zocht ze.
Terechte klacht wel. Je kan nergens terecht voor wat warmte. Dan heb je op Amersfoort of Leiden tenminste nog warmtepalen staan.. sta je wel gelijk tussen al die kankerrokers, maar toch.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
'Veel te koud op station Rotterdam Centraal'
Ja.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeg, is dat van die trams van Gothenburg hier al de revu gepasseerd?
Brussel-Noord, spoor 14quote:Op vrijdag 22 februari 2013 23:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat was toch al? Perron nul heette dat toch?
Proef in Enschede eo om energie te sparen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 06:50 schreef dennistd het volgende:
Mijn god wat is het tyfuskoud in de trein. Verwarmen ze 's nachts niets meer of zo...
Moeten ook allemaal retourtje werkplaats?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:
Het stranden van de VIRM afgelopen donderdag bij Utrecht heeft wel degelijk gevolgen. Van al het VIRM moet de magneetrem nagekeken worden.
Yupquote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Moeten ook allemaal retourtje werkplaats?
Hmm, met de huidige defectenstand nog meer terughalen wordt het wel uitdaging.quote:
Ik ken de ernst van de noodzaak niet, dus wellicht smeren ze het uit overeenkomst meerdere weekenden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hmm, met de huidige defectenstand nog meer terughalen wordt het wel uitdaging.
Wordt je toch helemaal tierelier van als je daar de hele dag moet werken..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:44 schreef dennistd het volgende:
Tuffy heeft het druk op Utrecht Centraal vandaag: bijna alle treinen zijn gespoorwijzigd door werkzaamheden. Meer dan tien seconden rust krijgt ze niet tussendoor
Nope, niet dat ik weetquote:Op zaterdag 23 februari 2013 08:50 schreef greavy het volgende:
B2, weet jij toevallig of ze vandaag weer ICR in de IC Alkmaar-Maastricht vv inzetten?
naar een idee van de RATPquote:Op zaterdag 23 februari 2013 07:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Proef in Enschede eo om energie te sparen.
doen ze daar niet aan roetmeting...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
In Ecuador
Foto: Alexander Gilleron
wowquote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
In Ecuador
Foto: Alexander Gilleron
Dat soort situaties zijn er in Nederland ook jarenlang geweest.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:39 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Facebookpagina "Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok"
!
https://maps.google.nl/ma(...)h&hnear=Utrecht&z=19quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Bij Utrecht lag toch ook zo'n kruising ?
Kan me het nog wel herinneren als ik vanuit Amersfoort naar Den Haag ging dat je die vlak voor Utrecht had.
Tof jaquote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)h&hnear=Utrecht&z=19
Bij Blauwkapel zijn/waren het er vier.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 13:51 schreef greavy het volgende:
Ligt er nog steeds, bij Blauwkapel.
Bij Haarlem Kruis ligt er ook 1.
En een kruising op de A2!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:23 schreef Duvel het volgende:
In Nederland hadden we ook kruisingen met elektrische trams.
Dit boek toch?quote:
Doortrekken naar Amsterdam en de prijzen zullen hopelijk dalen. Goede ontwikkeling.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Italië exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor België gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben.
L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris
https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner geïntroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android.
Te downloaden voor Android: http://www.eurailgroup.or(...)ages/appongoogle.jpg
Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8
De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie.
De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisiequote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:07 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.wallorail.be/a(...)en-revision-generale
De Belgische AM96 treinstellen krijgen een grote revisie momenteel en zien er daardoor weer zo goed als nieuw uit. Ideetje voor die afbladderende VIRM/ICRm wellicht?!
Ff aangepast, foutje bedankt ....quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:21 schreef bork het volgende:
[..]
https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0.
om precies te zijn 2016, volgens b2py eerder in deze topicreeksquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Offline planner ios.. Waarom is dat ding maar 22 mb?
Alleen die offline planner is voor meer landen als Nederland. HAFAS-data maar dan offline.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef Viezze het volgende:
[ afbeelding ]
Station Hyndland. Niks bijzonders, maar het voldoet prima en geeft zelfs meerdere aansluitingen. Dit is het type trein waar wij de heenreis mee zullen maken. Zeer lawaaiig en door de drie-twee indeling van stoelen erg krappe gangen.
[ afbeelding ]
Hier een trein de andere kant op. Dit is het type trein waar wij onze terugreis mee maakten; veel rustiger maar wel dezelfde indeling.
Comprimeren als een baas.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.
Gewoon de IC naar Zwolle doortrekken en de IC's naar de Randstad een kwartier verschuivenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.
Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blijquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..
Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snelquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
Het model zoals Fryslân al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt isquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.
Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.
Genoeg interessants dus om op in te haken
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel.
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Zonder youtube had ik nooit geweten hoe de Japanners hun seinen langs het spoor zetten. En ik moet zeggen dat ze dat behoorlijk creatief maar ook goed doen.quote:
Is dat toevallig van de makers van de documentaireserie over de London Underground? Dat was erg interessant.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Goede tip!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Twee afleveringen te downloaden nu.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat dat een serie worden, of is dat een eenmalige uitzending?
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijdenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:57 schreef b2py het volgende:
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist.
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Al wordt ze daar ook wel de gelegenheid toe gegeven door een planning afgerond op secondes aan te leveren. In Nederland ronden we alles op hele minuten af. Best vervelend als twee dienstregelingspunten 32 seconden rijden van elkaar af liggen. Dat kan je zo nooit goed omschrijven en dus kan een machinist ook niet goed begrijpen wat er van hem of haar verwacht wordt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijden
Dat zou best wel eens de compressor kunnen zijn. Naast dat je die hoort kan je die vaak ook voelen draaien in een V'tjequote:Op zaterdag 23 februari 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.
Hier in de omgeving Alkmaar dwarrelt de sneeuw naar beneden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd?
1 april alweer :-)quote:Op zondag 24 februari 2013 00:27 schreef Crientj het volgende:
Nijverdal begint er netjes uit te zien. Nog even, eindelijk niet meer omfietsen om bij het station te komen *o*
Ik snap dat je niet een update gelijk kan doorvoeren, en dat daarvoor het hele programma opnieuw gerenderd moet worden, ik snap ook dat de fyra een beetje apart verhaal is natuurlijk Maar als ik dan zie dat de gegevens van 30-01-13 komen dan vind ik dat wel slordig ja...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:25 schreef bork het volgende:
[..]
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.
Dit is geweldig voor je ergens een flinke rit aan het doen bent en een overstap mist, je moet plan B bedenken die je niet van te voren bedacht had.
Je hebt geen wifi bij de hand, je hebt geen 3G dan is dit fantastisch. Ik heb er mee lopen klooien en het kan best veel (Dld). Het interface vind ik heerlijk die is gewoon net als van de DB-app. Ik hoef nu niet meer: een cafe of station in voor wifi of per se een week of dagpas 3G te kopen wanneer ik ergens gestrand ben.
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd?
Dat het niet verwonderlijk is, ben ik met je eens, maar de bijbehorende ICT-oplossing zou binnen bereik van een junior met een jaartje ervaring moeten liggen. De abonnementen van verschillende vervoerders op het juiste moment voorrang geven is lastiger, behalve wanneer je het reizigersintensieve "uitchecken bij NS, inchecken bij Veolia, zwaaien naar wegrijdende trein"-protocol aanhoudt.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..quote:Op zondag 24 februari 2013 09:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.
Wat ging hier mis? Een probleem bij de interne communicatie?
Alleen de bovenste zes worden als abonnement beschouwd op de NS website en ook zo verkocht.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
• Dal Voordeel abonnement
• Altijd Voordeel abonnement
• Dal Vrij abonnement
• Weekend Vrij abonnement
• Altijd Vrij abonnement
• Kids Vrij abonnement
• Maandtrajectabonnement
• Jaartrajectabonnement
• OV-Jaarabonnement
• Studentenreisproduct
• Voordeelurenabonnement
Iemand zou eens een keertje de cijfertjes daarvoor door moeten rekenen en dat in een officieel rapport moeten gooien. Zelfs als het de reality bubble rond Meerstadt niet doorprikt, is het goed om mensen mee te slaanquote:Op zondag 24 februari 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.quote:Op zondag 24 februari 2013 10:32 schreef Duvel het volgende:
Als het naar de klote gaat op zondag, hebben misschien minder mensen er last van. Dat zou ook een reden kunnen zijn.
Lijkt me niet, maar goed.quote:Op zondag 24 februari 2013 10:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.
Alle vorige keren was een beetje sneeuw in alleen Limburg ook reden genoeg om heel de as Alkmaar - Maastricht lam te leggen. Terwijl er toch makkelijk tot Eindhoven nog kwartiersdiensten gereden hadden kunnen worden.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Buienradars 24-uursvoorspelling geeft vooralsnog alleen sneeuw in zuidoost-Brabant en Limburg weer voor morgen. Hopelijk geen LUDje dus.
Ik hóóp het niet, maar het zou me ook niet verbazenquote:
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan?quote:Op zondag 24 februari 2013 12:19 schreef b2py het volgende:
Ik zie foto's van het koninklijk rijtuig wat vanochtend is binnengekomen uit Utecht en Venlo. Gewoon een flink pak sneeuw, hier ligt alleen maar gras en regen..
Millimeter of vier.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan?
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21#ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
Bijzonder.twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?quote:Op zondag 24 februari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21#ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
Bijzonder.twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Misschien waren ze Amersfoort al voorbij op het moment van de aanrijding? Zou best kunnen gezien vertrektijd en tijd van de tweet.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
De reiziger met een hoofdle.. laat maar.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
De trein van 13:02 te Amsterdam c gaat wel over de Hanzelijnquote:Op zondag 24 februari 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De reiziger met een hoofdle.. laat maar.
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moetenquote:Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
quote:Op zondag 24 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moeten?
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11#ICBerlijn 148: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal a 14:59 kan door een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn niet verder rijden dan (1/3) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11Bad-Bentheim. Reizigers stappen over op een Syntus trein richting Hengelo en vanaf Hengelo stappen de reizigers over op binnenlandse (2/3) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:10treinen richting Amersfoort en Amsterdam C. (3/3) reageer retweet
Sneeuwschuiver van het perron op spoor, niet bij een spoorwegovergang tegen zo'n joekel van de provinciequote:Op zondag 24 februari 2013 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, had nou maar afgeschaald. Een trein die opgeheven is kan ook niet tegen een sneeuwschuiver botsen![]()
En je wist dat het zou gaan sneeuwen dus dat er sneeuwschuivers op de weg zouden komen![]()
De internationale trein wordt nooit opgehevenquote:Op zondag 24 februari 2013 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Ook daar kan een opgeheven trein niet tegenaan botsen
Is de fles al leeg ofzo? Hoeveel alcohol zat erin eigenlijk?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit bewijst maar weer dat dat wel gemoeten had. Er moeten gewoon meer treinen opgeheven worden. Veel meer.
De sneeuwschuiver om ze aan te duwen was te laat?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:28 uit Breda) hebben ook niet gereden.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
ETMEF??quote:Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:08 uit Breda) hebben ook niet gereden.
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seinstoring bij assen. overwegen gaan niet dicht en lekker door stoptonend heen met 5 km per uur.lekker toeteren.
Indien het een persoonlijke OV-chipkaart is die je hebt aangevraagd bij het abonnement, krijg je daar normaliter automatisch bericht over. Hou het wel even in de gaten zou ik zeggen.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:42 schreef J.B. het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot de OV-chipkaart, ik heb al 4.5 jaar een voordeelurenabonnement maar de OV-chipkaart heeft maar een "houdbaarheidsdatum" van 5 jaar, in september wordt die datum overschreden. Krijg ik automatisch een nieuwe kaart of moet ik daar zelf achteraan gaan?
Ik heb begrepen dat zoiets in de jaren '90 al op de plank lag. Toen is er iets veranderd aan het spoorbedrijf waardoor er in eerste instantie niets mee is gebeurd en in tweede instantie wilde men niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht!quote:Op zondag 24 februari 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet goed voor de detectie he, zo weinig contact met de grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |