Gewoon de IC naar Zwolle doortrekken en de IC's naar de Randstad een kwartier verschuivenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.
Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blijquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..
Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snelquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
Het model zoals Fryslân al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt isquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.
Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.
Genoeg interessants dus om op in te haken
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel.
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |