abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:05:42 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123246953
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
nice, greavy :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:05 schreef Sandrvich het volgende:
Leuke foto's Greavy! :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:25 schreef James1988 het volgende:
Leuke foto's :)
Dank!
pi_123246992
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
Gewoon de IC naar Zwolle doortrekken en de IC's naar de Randstad een kwartier verschuiven :Y
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:08:00 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123247035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren.
pi_123247079
Ik denk dat je Zeeland het beste gewoon kan gaan aanbesteden.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:11:43 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123247135
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.

Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
pi_123247243
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
pi_123247257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.

Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
pi_123247278
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:49:31 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123248329
Korte video over hoe het omsporingsmechanisme van de Talgo 250 werkt:

En een dag meekijken op het rangeerterrein Wien Kledering:
pi_123249010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..

Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
pi_123249074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blij :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_123249115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..

Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
pi_123249629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:

[..]

En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:26:47 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123249705
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:29:30 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123249797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snel -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_123249881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender..
2) Roosendaal - Eindhoven heeft een 5 minuten overstap op Tilburg. Lijkt mij niet onaardig.
3) Gilze-Rijen - Boxtel/Eindhoven is met 14 min overstap inderdaad wat aan de ruime kant maar ook hier geldt. De trein naar Eindhoven komt na twee minuten al aanzetten te Tilburg Universiteit dus kan je mooi warm wachten in de trein.

Er zijn veel meer overstappen ontzettend beroerd. Zo is de overstap vanuit Oss naar Winterswijk 26 minuten in Arnhem, waardoor je beter door kan reizen naar Zutphen omdat daar de overstap vier minuten is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 19:34:41 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123250004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
Het model zoals Fryslân al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 19:39:48 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123250210
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.

Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.

Genoeg interessants dus om op in te haken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin zaterdag 23 februari 2013 @ 19:41:20 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123250269
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.

Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.

Genoeg interessants dus om op in te haken
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:24:40 #220
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123252454
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden -O-
pi_123253698
Wat een schommelboot blijft die virm toch. Het lukt soms amper om mijn berichten te tikken :')

Ook stukken slecht spoor net voor en na roosendaal zeg, daar kan de schommelboot ook niets aan doen :P
pi_123254055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel. ;)
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen! :) Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
pi_123254127
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd? :+
pi_123254464
Nog niet :P
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:15:53 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123254784
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen! :) Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001.

Class 334

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 21:24:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')