abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123240559
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:06:17 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123240860
quote:
Dit boek toch?



In had het nog nooit gezien maar ik toen we het huis van mijn moeder leeg ruimden lag het in een kist met oude spullen van mijn vader.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:42:39 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123242088
Ja die!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:45:17 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123242161
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Itali exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor Belgi gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben.

L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 15:50:33 ]
pi_123242455
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Itali exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor Belgi gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben.

L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris
Doortrekken naar Amsterdam en de prijzen zullen hopelijk dalen. Goede ontwikkeling.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:19:01 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243231
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner gentroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android.

Te downloaden voor Android: https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0
Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8

De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie.

[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 23-02-2013 16:29:03 ]
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:21:46 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123243327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner gentroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android.

Te downloaden voor Android: http://www.eurailgroup.or(...)ages/appongoogle.jpg
Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8

De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie.
https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 16:22:26 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123243351
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:07 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.wallorail.be/a(...)en-revision-generale
De Belgische AM96 treinstellen krijgen een grote revisie momenteel en zien er daardoor weer zo goed als nieuw uit. Ideetje voor die afbladderende VIRM/ICRm wellicht?!
De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:29:15 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243607
quote:
Ff aangepast, foutje bedankt ....
pi_123243706
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie
om precies te zijn 2016, volgens b2py eerder in deze topicreeks :)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:31:34 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123243707
DB Training stelt haar simulatoren (o.a. ICE, BR 612) open voor bezoekers. Goedkoop is het niet, 20 minuten rijden kost 198, 60 minuten 498. Meer info: https://www.db-training.d(...)r-selbst-fahren.html
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:34:09 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243807
Wel tof is dat :D
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:55:21 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123244673
15 Februari ben ik met een maat afgetogen vanuit Luik naar Luxemburg, om vervolgens de zaterdag via Trier-Gerolstein-Keulen huiswaarts te keren.

Station Hollerich

CFL 3017 + 3 Dosto-stam 015
CFL bezit momenteel geen enkel materieel wat door hunzelf is ontworpen of laten bouwen. De locomotief hier voorop is exact dezelfde als de NMBS heeft, die genummerd is als 1300. De Dosto-rijtuigen achter de loc zijn identiek aan de Dosto-rijtuigen van de DB. Voor een land als Luxemburg is dit ideaal, want de CFL rijdt "snel" naar Frankrijk, Belgi en Duitsland.


CFL 2213
CFL heeft qua treinstellen momenteel 2 typen. Deze treinstellen zijn identiek aan de Franse versie, en mag ook naar Frankrijk maar ook Belgi(Athus-Meuse lijn) rijden. Hier is het treinstel onderweg vanuit Athus(B) naar Luxemburg.


NMBS 1358 + EC91
De EuroCity-treinen tussen Brussel-Zuid en Basel SBB rijden tussen Brussel-Zuid en Luxemburg met 2 versterkingsrijtuigen I10. Vandaag was er een derde versterkingsrijtuig toegevoegd aan EC91. Achter de drie NMBS-rijtuigen hangen vijf SBB-rijtuigen.

De rijtuigen:
NMBS 61 88 21-70 035-9
NMBS 61 88 21-70 073-5
NMBS 61 88 21-70 613-1
SBB Bpm 61 85 20-90 207-2
SBB Bpm 61 85 20-90 334-4
SBB Bpm 61 85 20-90 256-9
SBB Bpm 61 85 20-90 230-6
SBB Apm 61 85 10-90 230-6


CFL 2208
Ook kwam de CFL 2208 langs vanuit Athus naar Luxemburg als RB


NMBS 520
Deense Neus 520 als IR-trein onderweg richting Namen en Brussel.


CFL 2220
Passeert Hollerich opweg naar Luxemburg stad


NMBS 1353 + IC
Vanuit Brussel komt de IC-trein naar Luxemburg langs met 5 M6-rijtuigen.

Rijtuigen:
50 88 26-72 166-6
50 88 26-72 150-0
50 88 16-72 028-0
50 88 82-72 059-4
50 88 26-72 072-6

En waar het echt om draaide:

CFL 1818 + keteltrein
Nog steeds dagelijks (ma-vr) rijden de magnifieke diesellocs tussen Luxemburg Triage en Bertrange met een keteltrein voor Shell en Q8. Doordat de trein aan de vroege kant was, werd gekozen voor het rechterspoor naar Bertrange (gezien vanaf de fotograaf linkerspoor) te nemen. Hierdoor kon vrijwel gelijk hierna over het normale spoor de IC naar Brussel doorrijden, en werd er geen enkele trein gehinderd. Voor ons was dat veel fijner!

Met een grote dieselpluim en gebrul passeert hier de 1818 naar Bertrange. De dieselwalmen waren enkele minuten na passage nog te ruiken...

Toen als de wiedeweerga naar Noertzange, in de hoop dat de werkzaamheden inmiddels wel voltooid konden zijn ...

CFL 4006 + Dosto's
Onderweg naar Luxemburg, te Noertzange.


CFL 4004 + Dostostam 018
Passeert ons in Noertzange en is onderweg naar Luxemburg stad

Uiteraard hier ook weer de grote dieselbruller op de foto:

CFL 1817 + lege schroottrein
Er werd niet gegokt om naar Schifflange te gaan, wat maar goed ook was. Nog geen 10 minuten na aankomst in Noertzange passeert de vrijwel dagelijks rijdende lege schroottrein en/of beladen staaltrein Belval - Bettembourg het station van Noertzange. In de tegenrichting rijdt eerst de trein met de beladen schroottrein en/of lege staaltrein, waarna gekeerd wordt in Belval en met een lege/beladen wagenset retour gegaan wordt.

Omdat wij genoeg tijd hadden, even een ander fotopunt opgezocht:

CFL 4017 + Dosto's
Hier passeert de CFL 4017 met op sleep 5 Dosto-rijtuigen naar Rodange als RE-trein het station van Noertzange.
Het perron waar uw razende reporter staat wordt gebruikt voor een spitstreintje die 3x in de ochtend en 3x in de middag rijdt naar Rumelange.

En weer terug op het andere perron, om richting Rodange te vertrekken...

CFL 2204
In Noertzange passeerde ons de 2204 van de CFL ook.

Rodange
Toen de RE naar Rodange aankwam, gelijk ingestapt.

CFL 3013+Dosto, NMBS1333+staaltrein en CFL 22xx
Na Noertzange werd via Rodange gereden om vanuit daar weer in Luxemburg stad te raken. Nadat wij met de trein links in beeld waren aangekomen, stond de staaltrein (die ons in Noertzange ook al passeerde) hier nog te wachten. Vanwege het enkelspoor richting Athus moest gewacht worden tot de trein uit Athus naar Luxemburg binnen was, en werd daarna vrijwel gelijk vertrokken richting de Athus-Meuse lijn

Terug in Luxemburg stad...

CFL 4016 + Dosto's
Staat hier gereed om als RE/RB naar Trier te vertrekken.


SNCF TGV 546
Vanuit Luxemburg rijden er een aantal keer per dag TGV's naar Paris Est. Hier staat de 546 gereed voor vertrek.

Hierna wat fastfood genuttigd, en de trein naar Volmerange-Les-Mines opgezocht.

CFL 2001
Volmerange-Les-Mines in Frankrijk is tegenwoordig door de CFL bedient. Verder Frankrijk in is hier niet meer mogelijk. De dienst op deze lijn wordt uitgevoerd door de CFL Z2000'jes.

Omdat wij genoeg tijd overhadden, nog even naar Ettelbruck gegaan, en vanuit daar met de IR-trein uit Belgi retour.

CFL 2019
Staat in Ettelbrck gereed als RB naar Luxemburg stad.

Zo, dat was hem weer voor deze koude vrijdag in Februari...
pi_123245287
Mooie foto's, best knappe dubbeldekkers hebben ze daar.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:17:58 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123245435
Zeker. Zien er van binnen ook fraai uit. Zelfde als de SNCF of DB heeft eigenlijk.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:25:58 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123245680
De dubbeldekstreinstellen met de rode neus zijn van het type Coradia Duplex, gebouwd door Alstom. SNCF heeft ze ook voor de TER-diensten.

Leuke foto's :)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:32:11 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123245883
Offline planner ios. *O* . Waarom is dat ding maar 22 mb? :?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:33:24 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123245917
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Offline planner ios. *O* . Waarom is dat ding maar 22 mb? :?
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met n letter.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 17:36:28 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123246016
nice, greavy :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:52:00 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123246537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
Alleen die offline planner is voor meer landen als Nederland. HAFAS-data maar dan offline.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:55:34 #196
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123246643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:58:37 #197
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123246736
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef Viezze het volgende:

[ afbeelding ]
Station Hyndland. Niks bijzonders, maar het voldoet prima en geeft zelfs meerdere aansluitingen. Dit is het type trein waar wij de heenreis mee zullen maken. Zeer lawaaiig en door de drie-twee indeling van stoelen erg krappe gangen.

[ afbeelding ]
Hier een trein de andere kant op. Dit is het type trein waar wij onze terugreis mee maakten; veel rustiger maar wel dezelfde indeling.
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel. ;)
pi_123246804
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.
Comprimeren als een baas.
pi_123246894
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
pi_123246937
Leuke foto's Greavy! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')