abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 10:25:12 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123234048
Nee, zo te zien niet :D
pi_123234076
ProRail wil spoorbeveiliging versneld uitbreiden
UTRECHT - Het spoorbeveiligingssysteem ATBvv dat alle treinen stilzet als ze door rood rijden, moet versneld worden uitgebreid.

Dat zegt Prorail-directeur Marion Gout-van Sinderen zaterdag in een interview in het AD.
''Het aantal botsingen tussen treinen is in 2012 teruggebracht van drie naar één, net als het aantal ontsporingen. Maar het blijft lastig. Het aantal roodseinpassages stijgt bijvoorbeeld. Statistisch gezien heb je dan kans op één ongeluk. Dat is de reden waarom ik zo hamer op uitbreiding van ATBvv'', zegt Gout-van Sinderen. Vorig jaar reed 175 keer een trein door rood. In 2011 was nog 155 keer.

Treinramp
De treinramp van vorig jaar april in Amsterdam waarbij een dode viel en 190 mensen gewond raakten, laat volgens Gout-van Sinderen de noodzaak zien van het versneld aanleggen en uitbreiden van het ATBvv-systeem. ''Daarom ben ik zo verbeten over de aanleg van dit systeem. Het betekent niet dat geen treinen meer door rood rijden. Maar als het gebeurt, stopt de trein automatisch.''
Prorail wil dat eind 2015 5000 van de 12.500 seinen langs het spoor met ATBvv zijn uitgerust. Op dit moment zijn dat 2000 seinen en dit jaar volgen er nog zo'n 500. ''We hebben de ambitie om het sneller te doen, maar het is simpelweg niet mogelijk.

Materiaal
Het materiaal moet worden besteld en het geld is nog niet beschikbaar, maar de staatssecretaris heeft een gewillig oor voor mijn plannen'', zegt Gout-van Sinderen. De kosten voor het versneld aanpassen van de seinen schat Prorail op 100 miljoen euro.

Met ATBvv worden ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stilgezet als ze een rood sein missen.

Bron
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:02:19 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123234576
Sneeuw in Zuid-Limburg! Stop de treinen!
pi_123235021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:20 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
O+
In Ecuador
Foto: Alexander Gilleron
wow
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:37:29 #155
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123235230
Ook in het pittoreske Groningen ligt er nu eens wat uit, voor de verandering. Een ongeplande verstoring Groningen - Zuidbroek.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123235553
Ik werd er door medegebruiker Klaasje op gewezen maar ik denk dat het voor anderen ook wel interessant is. Het boek De Kilometer Kampioen over NS tot de 50'er jaren.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:56:39 #157
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123235658
Overigens ontbreekt hier nog het verhaal zelf waarin diverse technische zaken, waaronder de triple-klep worden uitgelegd.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:59:53 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123236748
Vorig weekend was ik in Glasgow (Schotland). Het bezoek was niet trein gerelateerd maar ik kon het toch niet laten een paar foto's te schieten toen we van station Hyndland naar Balloch gingen om Loch Lomond te bezoeken.

In Schotland (of in ieder geval op dit traject) rijdt ScotRail. Voor een retourtje (off-peak, vergelijkbaar met het daltarief met als voordeel dat je geen kaart nodig hebt voor korting) betaalden we 5,40 GBP (6,25 euro) per persoon. Dit voor een goede 27 kilometer (reis duurde 39 minuten met 14 stops). Ter vergelijking: in Nederland kost een retour Groningen - Scheemda (29 kilometer) 11,20 (vol tarief) / 6,80 (40% korting). Ik dacht zelf dat treinen in het Verenigd Koninkrijk heel duur was maar dat valt dus mee! Daarnaast in het ook heel normaal je ticket in de trein te kopen in Schotland, hier kunnen we ons dat amper voorstellen.

Paar foto's (gemaakt met telefoon):


Station Hyndland. Niks bijzonders, maar het voldoet prima en geeft zelfs meerdere aansluitingen. Dit is het type trein waar wij de heenreis mee zullen maken. Zeer lawaaiig en door de drie-twee indeling van stoelen erg krappe gangen.


Hier een trein de andere kant op. Dit is het type trein waar wij onze terugreis mee maakten; veel rustiger maar wel dezelfde indeling.


Eerst vermoedde ik dat deze trein als een soort intercity via het buitenste spoor het station voorbij zou gaan. Echter, de trein kwam hier kopmaken en bleef daarna nog even wachten om eerst wat treinen voor te laten en vermoedelijke wat later de andere kant op te rijden. Echte intercity's rijden er voor zover ik weet niet op dit traject.


Even geen trein, maar waar we het allemaal voor deden; Loch Lomond. Een meer van zo'n 37 kilometer lang en 8 kilometer breed en daarmee het grootste meer van Schotland qua oppervlakte.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:47:44 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123236786
Tussen de Kijfhoek en Barendrecht is op de goederensporen een lege ertstrein gestrand door een gebroken koppeling.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 12:56:57 #161
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123236997
Loch Lomond doet me denken aan de flessen drank van kapitein Haddock.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:38:02 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123238078
7 zeven-delige RailJet-stammen zijn van de ÖBB overgenomen door CD. Per December 2014 zouden deze 7 stammen op de nieuwe treindienst Praag-Brno-Wenen-Graz ingezet gaan worden. Ook wordt er door CD gesproken met de ZSSK en MAV om nog eens 8 achtdelige RailJet-stammen over te nemen voor een dienst Praag-Bratislava-Boedapest. Locomotieven zullen een Taurus van de reeks 1216 worden.

http://www.railwaygazette(...)jet-train-order.html
pi_123238087
Zijn ze in Oostenrijk over?
pi_123238134

Bron: Facebookpagina "Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok"
:D !
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:47:04 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123238371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:39 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: Facebookpagina "Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok"
:D !
Dat soort situaties zijn er in Nederland ook jarenlang geweest.
pi_123238477
Bij Utrecht lag toch ook zo'n kruising ?
Kan me het nog wel herinneren als ik vanuit Amersfoort naar Den Haag ging dat je die vlak voor Utrecht had.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:51:40 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123238506
Ligt er nog steeds, bij Blauwkapel.
Bij Haarlem Kruis ligt er ook 1.
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2013 @ 13:53:45 #168
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123238550
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Bij Utrecht lag toch ook zo'n kruising ?
Kan me het nog wel herinneren als ik vanuit Amersfoort naar Den Haag ging dat je die vlak voor Utrecht had.
https://maps.google.nl/ma(...)h&hnear=Utrecht&z=19
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:40 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123238577
Die bij Haarlem: http://goo.gl/maps/YrTPE
pi_123238602
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:51 schreef greavy het volgende:
Ligt er nog steeds, bij Blauwkapel.
Bij Haarlem Kruis ligt er ook 1.
Bij Blauwkapel zijn/waren het er vier.
Ik ken de huidige situatie niet bij de Maliebaan.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:00:44 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123238739
Blauwkapel is niet veranderd. Haarlem Kruis ook al een tijdje niet. Dat is maar 3 sporen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:23:29 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123239423
In Nederland hadden we ook kruisingen met elektrische trams.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123239428
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:23 schreef Duvel het volgende:
In Nederland hadden we ook kruisingen met elektrische trams.
En een kruising op de A2! :D
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:24:28 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123239444
Ja, tot in de jaren '80, baanlichaam kun je zelfs nu met de verbrede A2 nog herkennen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123240559
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:06:17 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123240860
quote:
Dit boek toch?



In had het nog nooit gezien maar ik toen we het huis van mijn moeder leeg ruimden lag het in een kist met oude spullen van mijn vader.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:42:39 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123242088
Ja die!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:45:17 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123242161
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Italië exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor België gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben.

L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 15:50:33 ]
pi_123242455
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:45 schreef James1988 het volgende:
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Italië exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor België gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben.

L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris
Doortrekken naar Amsterdam en de prijzen zullen hopelijk dalen. Goede ontwikkeling.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:19:01 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243231
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner geïntroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android.

Te downloaden voor Android: https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0
Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8

De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie.

[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 23-02-2013 16:29:03 ]
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:21:46 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123243327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:19 schreef greavy het volgende:
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner geïntroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android.

Te downloaden voor Android: http://www.eurailgroup.or(...)ages/appongoogle.jpg
Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8

De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie.
https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 16:22:26 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123243351
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 10:07 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.wallorail.be/a(...)en-revision-generale
De Belgische AM96 treinstellen krijgen een grote revisie momenteel en zien er daardoor weer zo goed als nieuw uit. Ideetje voor die afbladderende VIRM/ICRm wellicht?!
De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:29:15 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243607
quote:
Ff aangepast, foutje bedankt ....
pi_123243706
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie
om precies te zijn 2016, volgens b2py eerder in deze topicreeks :)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:31:34 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123243707
DB Training stelt haar simulatoren (o.a. ICE, BR 612) open voor bezoekers. Goedkoop is het niet, 20 minuten rijden kost ¤ 198, 60 minuten ¤ 498. Meer info: https://www.db-training.d(...)r-selbst-fahren.html
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:34:09 #187
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123243807
Wel tof is dat :D
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:55:21 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123244673
15 Februari ben ik met een maat afgetogen vanuit Luik naar Luxemburg, om vervolgens de zaterdag via Trier-Gerolstein-Keulen huiswaarts te keren.

Station Hollerich

CFL 3017 + 3 Dosto-stam 015
CFL bezit momenteel geen enkel materieel wat door hunzelf is ontworpen of laten bouwen. De locomotief hier voorop is exact dezelfde als de NMBS heeft, die genummerd is als 1300. De Dosto-rijtuigen achter de loc zijn identiek aan de Dosto-rijtuigen van de DB. Voor een land als Luxemburg is dit ideaal, want de CFL rijdt "snel" naar Frankrijk, België en Duitsland.


CFL 2213
CFL heeft qua treinstellen momenteel 2 typen. Deze treinstellen zijn identiek aan de Franse versie, en mag ook naar Frankrijk maar ook België(Athus-Meuse lijn) rijden. Hier is het treinstel onderweg vanuit Athus(B) naar Luxemburg.


NMBS 1358 + EC91
De EuroCity-treinen tussen Brussel-Zuid en Basel SBB rijden tussen Brussel-Zuid en Luxemburg met 2 versterkingsrijtuigen I10. Vandaag was er een derde versterkingsrijtuig toegevoegd aan EC91. Achter de drie NMBS-rijtuigen hangen vijf SBB-rijtuigen.

De rijtuigen:
NMBS 61 88 21-70 035-9
NMBS 61 88 21-70 073-5
NMBS 61 88 21-70 613-1
SBB Bpm 61 85 20-90 207-2
SBB Bpm 61 85 20-90 334-4
SBB Bpm 61 85 20-90 256-9
SBB Bpm 61 85 20-90 230-6
SBB Apm 61 85 10-90 230-6


CFL 2208
Ook kwam de CFL 2208 langs vanuit Athus naar Luxemburg als RB


NMBS 520
Deense Neus 520 als IR-trein onderweg richting Namen en Brussel.


CFL 2220
Passeert Hollerich opweg naar Luxemburg stad


NMBS 1353 + IC
Vanuit Brussel komt de IC-trein naar Luxemburg langs met 5 M6-rijtuigen.

Rijtuigen:
50 88 26-72 166-6
50 88 26-72 150-0
50 88 16-72 028-0
50 88 82-72 059-4
50 88 26-72 072-6

En waar het echt om draaide:

CFL 1818 + keteltrein
Nog steeds dagelijks (ma-vr) rijden de magnifieke diesellocs tussen Luxemburg Triage en Bertrange met een keteltrein voor Shell en Q8. Doordat de trein aan de vroege kant was, werd gekozen voor het rechterspoor naar Bertrange (gezien vanaf de fotograaf linkerspoor) te nemen. Hierdoor kon vrijwel gelijk hierna over het normale spoor de IC naar Brussel doorrijden, en werd er geen enkele trein gehinderd. Voor ons was dat veel fijner!

Met een grote dieselpluim en gebrul passeert hier de 1818 naar Bertrange. De dieselwalmen waren enkele minuten na passage nog te ruiken...

Toen als de wiedeweerga naar Noertzange, in de hoop dat de werkzaamheden inmiddels wel voltooid konden zijn ...

CFL 4006 + Dosto's
Onderweg naar Luxemburg, te Noertzange.


CFL 4004 + Dostostam 018
Passeert ons in Noertzange en is onderweg naar Luxemburg stad

Uiteraard hier ook weer de grote dieselbruller op de foto:

CFL 1817 + lege schroottrein
Er werd niet gegokt om naar Schifflange te gaan, wat maar goed ook was. Nog geen 10 minuten na aankomst in Noertzange passeert de vrijwel dagelijks rijdende lege schroottrein en/of beladen staaltrein Belval - Bettembourg het station van Noertzange. In de tegenrichting rijdt eerst de trein met de beladen schroottrein en/of lege staaltrein, waarna gekeerd wordt in Belval en met een lege/beladen wagenset retour gegaan wordt.

Omdat wij genoeg tijd hadden, even een ander fotopunt opgezocht:

CFL 4017 + Dosto's
Hier passeert de CFL 4017 met op sleep 5 Dosto-rijtuigen naar Rodange als RE-trein het station van Noertzange.
Het perron waar uw razende reporter staat wordt gebruikt voor een spitstreintje die 3x in de ochtend en 3x in de middag rijdt naar Rumelange.

En weer terug op het andere perron, om richting Rodange te vertrekken...

CFL 2204
In Noertzange passeerde ons de 2204 van de CFL ook.

Rodange
Toen de RE naar Rodange aankwam, gelijk ingestapt.

CFL 3013+Dosto, NMBS1333+staaltrein en CFL 22xx
Na Noertzange werd via Rodange gereden om vanuit daar weer in Luxemburg stad te raken. Nadat wij met de trein links in beeld waren aangekomen, stond de staaltrein (die ons in Noertzange ook al passeerde) hier nog te wachten. Vanwege het enkelspoor richting Athus moest gewacht worden tot de trein uit Athus naar Luxemburg binnen was, en werd daarna vrijwel gelijk vertrokken richting de Athus-Meuse lijn

Terug in Luxemburg stad...

CFL 4016 + Dosto's
Staat hier gereed om als RE/RB naar Trier te vertrekken.


SNCF TGV 546
Vanuit Luxemburg rijden er een aantal keer per dag TGV's naar Paris Est. Hier staat de 546 gereed voor vertrek.

Hierna wat fastfood genuttigd, en de trein naar Volmerange-Les-Mines opgezocht.

CFL 2001
Volmerange-Les-Mines in Frankrijk is tegenwoordig door de CFL bedient. Verder Frankrijk in is hier niet meer mogelijk. De dienst op deze lijn wordt uitgevoerd door de CFL Z2000'jes.

Omdat wij genoeg tijd overhadden, nog even naar Ettelbruck gegaan, en vanuit daar met de IR-trein uit België retour.

CFL 2019
Staat in Ettelbrück gereed als RB naar Luxemburg stad.

Zo, dat was hem weer voor deze koude vrijdag in Februari...
pi_123245287
Mooie foto's, best knappe dubbeldekkers hebben ze daar.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:17:58 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123245435
Zeker. Zien er van binnen ook fraai uit. Zelfde als de SNCF of DB heeft eigenlijk.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:25:58 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123245680
De dubbeldekstreinstellen met de rode neus zijn van het type Coradia Duplex, gebouwd door Alstom. SNCF heeft ze ook voor de TER-diensten.

Leuke foto's :)
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:32:11 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123245883
Offline planner ios. *O* . Waarom is dat ding maar 22 mb? :?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:33:24 #193
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123245917
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Offline planner ios. *O* . Waarom is dat ding maar 22 mb? :?
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 17:36:28 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123246016
nice, greavy :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:52:00 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123246537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
Alleen die offline planner is voor meer landen als Nederland. HAFAS-data maar dan offline.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:55:34 #196
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123246643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden.
De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy.
met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 17:58:37 #197
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123246736
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:45 schreef Viezze het volgende:

[ afbeelding ]
Station Hyndland. Niks bijzonders, maar het voldoet prima en geeft zelfs meerdere aansluitingen. Dit is het type trein waar wij de heenreis mee zullen maken. Zeer lawaaiig en door de drie-twee indeling van stoelen erg krappe gangen.

[ afbeelding ]
Hier een trein de andere kant op. Dit is het type trein waar wij onze terugreis mee maakten; veel rustiger maar wel dezelfde indeling.
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel. ;)
pi_123246804
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen.
Comprimeren als een baas.
pi_123246894
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
pi_123246937
Leuke foto's Greavy! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')