Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.
Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blijquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..
Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:
[..]
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snelquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:
Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.
Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
Het model zoals Fryslân al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt isquote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00
MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."
Bron
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.
Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.
Genoeg interessants dus om op in te haken
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel.
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen!Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Zonder youtube had ik nooit geweten hoe de Japanners hun seinen langs het spoor zetten. En ik moet zeggen dat ze dat behoorlijk creatief maar ook goed doen.quote:
Is dat toevallig van de makers van de documentaireserie over de London Underground? Dat was erg interessant.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Goede tip!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Twee afleveringen te downloaden nu.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat dat een serie worden, of is dat een eenmalige uitzending?
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijdenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:57 schreef b2py het volgende:
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist.
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Al wordt ze daar ook wel de gelegenheid toe gegeven door een planning afgerond op secondes aan te leveren. In Nederland ronden we alles op hele minuten af. Best vervelend als twee dienstregelingspunten 32 seconden rijden van elkaar af liggen. Dat kan je zo nooit goed omschrijven en dus kan een machinist ook niet goed begrijpen wat er van hem of haar verwacht wordt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijden
Dat zou best wel eens de compressor kunnen zijn. Naast dat je die hoort kan je die vaak ook voelen draaien in een V'tjequote:Op zaterdag 23 februari 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.
Hier in de omgeving Alkmaar dwarrelt de sneeuw naar beneden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd?
1 april alweer :-)quote:Op zondag 24 februari 2013 00:27 schreef Crientj het volgende:
Nijverdal begint er netjes uit te zien. Nog even, eindelijk niet meer omfietsen om bij het station te komen *o*
Ik snap dat je niet een update gelijk kan doorvoeren, en dat daarvoor het hele programma opnieuw gerenderd moet worden, ik snap ook dat de fyra een beetje apart verhaal is natuurlijk Maar als ik dan zie dat de gegevens van 30-01-13 komen dan vind ik dat wel slordig ja...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 22:25 schreef bork het volgende:
[..]
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.
Dit is geweldig voor je ergens een flinke rit aan het doen bent en een overstap mist, je moet plan B bedenken die je niet van te voren bedacht had.
Je hebt geen wifi bij de hand, je hebt geen 3G dan is dit fantastisch. Ik heb er mee lopen klooien en het kan best veel (Dld). Het interface vind ik heerlijk die is gewoon net als van de DB-app. Ik hoef nu niet meer: een cafe of station in voor wifi of per se een week of dagpas 3G te kopen wanneer ik ergens gestrand ben.
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd?
Dat het niet verwonderlijk is, ben ik met je eens, maar de bijbehorende ICT-oplossing zou binnen bereik van een junior met een jaartje ervaring moeten liggen. De abonnementen van verschillende vervoerders op het juiste moment voorrang geven is lastiger, behalve wanneer je het reizigersintensieve "uitchecken bij NS, inchecken bij Veolia, zwaaien naar wegrijdende trein"-protocol aanhoudt.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..quote:Op zondag 24 februari 2013 09:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.
Wat ging hier mis? Een probleem bij de interne communicatie?
Alleen de bovenste zes worden als abonnement beschouwd op de NS website en ook zo verkocht.quote:Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
• Dal Voordeel abonnement
• Altijd Voordeel abonnement
• Dal Vrij abonnement
• Weekend Vrij abonnement
• Altijd Vrij abonnement
• Kids Vrij abonnement
• Maandtrajectabonnement
• Jaartrajectabonnement
• OV-Jaarabonnement
• Studentenreisproduct
• Voordeelurenabonnement
Iemand zou eens een keertje de cijfertjes daarvoor door moeten rekenen en dat in een officieel rapport moeten gooien. Zelfs als het de reality bubble rond Meerstadt niet doorprikt, is het goed om mensen mee te slaanquote:Op zondag 24 februari 2013 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.quote:Op zondag 24 februari 2013 10:32 schreef Duvel het volgende:
Als het naar de klote gaat op zondag, hebben misschien minder mensen er last van. Dat zou ook een reden kunnen zijn.
Lijkt me niet, maar goed.quote:Op zondag 24 februari 2013 10:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.
Alle vorige keren was een beetje sneeuw in alleen Limburg ook reden genoeg om heel de as Alkmaar - Maastricht lam te leggen. Terwijl er toch makkelijk tot Eindhoven nog kwartiersdiensten gereden hadden kunnen worden.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Buienradars 24-uursvoorspelling geeft vooralsnog alleen sneeuw in zuidoost-Brabant en Limburg weer voor morgen. Hopelijk geen LUDje dus.
Ik hóóp het niet, maar het zou me ook niet verbazenquote:
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan?quote:Op zondag 24 februari 2013 12:19 schreef b2py het volgende:
Ik zie foto's van het koninklijk rijtuig wat vanochtend is binnengekomen uit Utecht en Venlo. Gewoon een flink pak sneeuw, hier ligt alleen maar gras en regen..
Millimeter of vier.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan?
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21#ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
Bijzonder.twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?quote:Op zondag 24 februari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21#ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
Bijzonder.twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Misschien waren ze Amersfoort al voorbij op het moment van de aanrijding? Zou best kunnen gezien vertrektijd en tijd van de tweet.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
De reiziger met een hoofdle.. laat maar.quote:Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
De trein van 13:02 te Amsterdam c gaat wel over de Hanzelijnquote:Op zondag 24 februari 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De reiziger met een hoofdle.. laat maar.
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moetenquote:Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
quote:Op zondag 24 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moeten?
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11#ICBerlijn 148: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal a 14:59 kan door een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn niet verder rijden dan (1/3) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11Bad-Bentheim. Reizigers stappen over op een Syntus trein richting Hengelo en vanaf Hengelo stappen de reizigers over op binnenlandse (2/3) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:10treinen richting Amersfoort en Amsterdam C. (3/3) reageer retweet
Sneeuwschuiver van het perron op spoor, niet bij een spoorwegovergang tegen zo'n joekel van de provinciequote:Op zondag 24 februari 2013 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, had nou maar afgeschaald. Een trein die opgeheven is kan ook niet tegen een sneeuwschuiver botsen![]()
En je wist dat het zou gaan sneeuwen dus dat er sneeuwschuivers op de weg zouden komen![]()
De internationale trein wordt nooit opgehevenquote:Op zondag 24 februari 2013 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Ook daar kan een opgeheven trein niet tegenaan botsen
Is de fles al leeg ofzo? Hoeveel alcohol zat erin eigenlijk?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit bewijst maar weer dat dat wel gemoeten had. Er moeten gewoon meer treinen opgeheven worden. Veel meer.
De sneeuwschuiver om ze aan te duwen was te laat?quote:Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:28 uit Breda) hebben ook niet gereden.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
ETMEF??quote:Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:08 uit Breda) hebben ook niet gereden.
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seinstoring bij assen. overwegen gaan niet dicht en lekker door stoptonend heen met 5 km per uur.lekker toeteren.
Indien het een persoonlijke OV-chipkaart is die je hebt aangevraagd bij het abonnement, krijg je daar normaliter automatisch bericht over. Hou het wel even in de gaten zou ik zeggen.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:42 schreef J.B. het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot de OV-chipkaart, ik heb al 4.5 jaar een voordeelurenabonnement maar de OV-chipkaart heeft maar een "houdbaarheidsdatum" van 5 jaar, in september wordt die datum overschreden. Krijg ik automatisch een nieuwe kaart of moet ik daar zelf achteraan gaan?
Ik heb begrepen dat zoiets in de jaren '90 al op de plank lag. Toen is er iets veranderd aan het spoorbedrijf waardoor er in eerste instantie niets mee is gebeurd en in tweede instantie wilde men niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht!quote:Op zondag 24 februari 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet goed voor de detectie he, zo weinig contact met de grond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |