abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:08:00 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123247035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.
Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren.
pi_123247079
Ik denk dat je Zeeland het beste gewoon kan gaan aanbesteden.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:11:43 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123247135
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.

Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
pi_123247243
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
pi_123247257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:11 schreef James1988 het volgende:
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden.

Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt.
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
pi_123247278
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen.
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 18:49:31 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123248329
Korte video over hoe het omsporingsmechanisme van de Talgo 250 werkt:

En een dag meekijken op het rangeerterrein Wien Kledering:
pi_123249010
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij.
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..

Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
pi_123249074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blij :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_123249115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is..

Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over.
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
pi_123249629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:11 schreef b2py het volgende:

[..]

En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch.
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:26:47 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123249705
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders.
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:29:30 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123249797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snel -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_123249881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen:

Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons.
Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg).
Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten.

Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as.
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender..
2) Roosendaal - Eindhoven heeft een 5 minuten overstap op Tilburg. Lijkt mij niet onaardig.
3) Gilze-Rijen - Boxtel/Eindhoven is met 14 min overstap inderdaad wat aan de ruime kant maar ook hier geldt. De trein naar Eindhoven komt na twee minuten al aanzetten te Tilburg Universiteit dus kan je mooi warm wachten in de trein.

Er zijn veel meer overstappen ontzettend beroerd. Zo is de overstap vanuit Oss naar Winterswijk 26 minuten in Arnhem, waardoor je beter door kan reizen naar Zutphen omdat daar de overstap vier minuten is.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 19:34:41 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123250004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland
Geplaatst op 22 februari 2013
Laatste update 22 februari, 07:00

MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden.

Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar."

Bron
Het model zoals Fryslân al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 19:39:48 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123250210
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.

Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.

Genoeg interessants dus om op in te haken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin zaterdag 23 februari 2013 @ 19:41:20 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123250269
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden.

Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal.

Genoeg interessants dus om op in te haken
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:24:40 #220
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123252454
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden -O-
pi_123253698
Wat een schommelboot blijft die virm toch. Het lukt soms amper om mijn berichten te tikken :')

Ook stukken slecht spoor net voor en na roosendaal zeg, daar kan de schommelboot ook niets aan doen :P
pi_123254055
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:58 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel. ;)
Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen! :) Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
pi_123254127
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd? :+
pi_123254464
Nog niet :P
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:15:53 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123254784
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Oké, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen! :) Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001.

Class 334

[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 21:24:51 ]
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2013 @ 21:26:04 #226
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123255206
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2013 @ 21:34:56 #228
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123255601
youtube is bagger
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:38:04 #229
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123255728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
youtube is bagger
Zonder youtube had ik nooit geweten hoe de Japanners hun seinen langs het spoor zetten. En ik moet zeggen dat ze dat behoorlijk creatief maar ook goed doen.
pi_123255784
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Is dat toevallig van de makers van de documentaireserie over de London Underground? Dat was erg interessant.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:40:23 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123255828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
youtube is bagger
Maar ik woon in een soort van vreemd land dus de enige oplossing, want ik mag niet downloaden :r
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2013 @ 21:44:33 #232
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123255971
man man man, die lui verdienen 50k pond per jaar voor het besturen van een trein. 30 minuten pauze tussen twee reizen. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:16:00 #233
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123257148
Gaat dat een serie worden, of is dat een eenmalige uitzending?
pi_123257363
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen.
Goede tip! :D
  PR/Manusje van alles zaterdag 23 februari 2013 @ 22:25:15 #235
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123257558
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gaat dat een serie worden, of is dat een eenmalige uitzending?
Twee afleveringen te downloaden nu.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 februari 2013 @ 22:25:23 #236
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_123257568
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden -O-
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.
Dit is geweldig voor je ergens een flinke rit aan het doen bent en een overstap mist, je moet plan B bedenken die je niet van te voren bedacht had.
Je hebt geen wifi bij de hand, je hebt geen 3G dan is dit fantastisch. Ik heb er mee lopen klooien en het kan best veel (Dld). Het interface vind ik heerlijk die is gewoon net als van de DB-app. Ik hoef nu niet meer: een cafe of station in voor wifi of per se een week of dagpas 3G te kopen wanneer ik ergens gestrand ben.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 februari 2013 @ 22:38:12 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123258159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:57 schreef b2py het volgende:
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist.
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123259517
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Wat vooral irritant was, was een hele harde brom als je stilstond.
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:36:18 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123260387
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijden
Al wordt ze daar ook wel de gelegenheid toe gegeven door een planning afgerond op secondes aan te leveren. In Nederland ronden we alles op hele minuten af. Best vervelend als twee dienstregelingspunten 32 seconden rijden van elkaar af liggen. Dat kan je zo nooit goed omschrijven en dus kan een machinist ook niet goed begrijpen wat er van hem of haar verwacht wordt.
pi_123261804
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 23:12 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op.
Dat zou best wel eens de compressor kunnen zijn. Naast dat je die hoort kan je die vaak ook voelen draaien in een V'tje ;)
pi_123262161
Nijverdal begint er netjes uit te zien. Nog even, eindelijk niet meer omfietsen om bij het station te komen *o*
pi_123263395
Voor de oranjegezinden:

WimLex ook per trein terug naar NL

http://www.moebahn.de/t15555f59-SR-in-alpenexpress-in-Venlo.html
pi_123264042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd? :+
Hier in de omgeving Alkmaar dwarrelt de sneeuw naar beneden.
pi_123264164
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 00:27 schreef Crientj het volgende:
Nijverdal begint er netjes uit te zien. Nog even, eindelijk niet meer omfietsen om bij het station te komen *o*
1 april alweer :-)
  zondag 24 februari 2013 @ 08:39:47 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123266869
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:25 schreef bork het volgende:

[..]

Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor.
Dit is geweldig voor je ergens een flinke rit aan het doen bent en een overstap mist, je moet plan B bedenken die je niet van te voren bedacht had.
Je hebt geen wifi bij de hand, je hebt geen 3G dan is dit fantastisch. Ik heb er mee lopen klooien en het kan best veel (Dld). Het interface vind ik heerlijk die is gewoon net als van de DB-app. Ik hoef nu niet meer: een cafe of station in voor wifi of per se een week of dagpas 3G te kopen wanneer ik ergens gestrand ben.
Ik snap dat je niet een update gelijk kan doorvoeren, en dat daarvoor het hele programma opnieuw gerenderd moet worden, ik snap ook dat de fyra een beetje apart verhaal is natuurlijk Maar als ik dan zie dat de gegevens van 30-01-13 komen dan vind ik dat wel slordig ja...

Ik vraag me trouwens af of de keuze voor interrail of europas die je moet maken de eerste keer als je het programma opstart nog vat heeft op de rest van het programma.

Voor de rest is het natuurlijk een prima initiatief... :)
  zondag 24 februari 2013 @ 09:39:01 #246
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123267350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef zoem het volgende:
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd? :+
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.
Wat ging hier mis? Een probleem bij de interne communicatie?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123267377
De treinen rijden hier nog altijd zonder problemen :o Er is hier (Zuid-Limburg) is zo'n dikke 10cm sneeuw gevallen, dus ik ben vrij verbaasd :p

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 09:44:03 ]
  zondag 24 februari 2013 @ 09:41:22 #248
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123267380
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
• Dal Voordeel abonnement
• Altijd Voordeel abonnement
• Dal Vrij abonnement
• Weekend Vrij abonnement
• Altijd Vrij abonnement
• Kids Vrij abonnement
• Maandtrajectabonnement
• Jaartrajectabonnement
• OV-Jaarabonnement
• Studentenreisproduct
• Voordeelurenabonnement

[ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 24-02-2013 10:01:08 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123267504
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
Dat het niet verwonderlijk is, ben ik met je eens, maar de bijbehorende ICT-oplossing zou binnen bereik van een junior met een jaartje ervaring moeten liggen. De abonnementen van verschillende vervoerders op het juiste moment voorrang geven is lastiger, behalve wanneer je het reizigersintensieve "uitchecken bij NS, inchecken bij Veolia, zwaaien naar wegrijdende trein"-protocol aanhoudt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123267623
quote:
12s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:39 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling.
Wat ging hier mis? Een probleem bij de interne communicatie?
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..
pi_123267648
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk.
Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS):
• Dal Voordeel abonnement
• Altijd Voordeel abonnement
• Dal Vrij abonnement
• Weekend Vrij abonnement
• Altijd Vrij abonnement
• Kids Vrij abonnement
• Maandtrajectabonnement
• Jaartrajectabonnement
• OV-Jaarabonnement
• Studentenreisproduct
• Voordeelurenabonnement
Alleen de bovenste zes worden als abonnement beschouwd op de NS website en ook zo verkocht.
pi_123267890
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creëeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet..
Iemand zou eens een keertje de cijfertjes daarvoor door moeten rekenen en dat in een officieel rapport moeten gooien. Zelfs als het de reality bubble rond Meerstadt niet doorprikt, is het goed om mensen mee te slaan :+.

Of ze zouden moeten bedoelen dat er op zondag minder vulling is in de spitstreinen en dat het daar niet nodig is om meer ruimte te creëeren. Maar goed, zoals we allemaal weten is dat ook door de week nauwelijks de hoogste prioriteit voor vriend Bert.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 24 februari 2013 @ 10:32:05 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123268036
Als het naar de klote gaat op zondag, hebben misschien minder mensen er last van. Dat zou ook een reden kunnen zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123268263
quote:
2s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:32 schreef Duvel het volgende:
Als het naar de klote gaat op zondag, hebben misschien minder mensen er last van. Dat zou ook een reden kunnen zijn.
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 24 februari 2013 @ 11:06:44 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123268640
Oh ja, goeie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123268805
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden.
Lijkt me niet, maar goed.
pi_123268846
Buienradars 24-uursvoorspelling geeft vooralsnog alleen sneeuw in zuidoost-Brabant en Limburg weer voor morgen. Hopelijk geen LUDje dus.
pi_123268966
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt me niet, maar goed.
Niets is wat het lijkt bij de NS
pi_123269029
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:26 schreef Viezze het volgende:

[..]

Niets is wat het lijkt bij de NS
Dat bedacht ik me dus ook toen ik op verzenden drukte. :')
pi_123269323
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Buienradars 24-uursvoorspelling geeft vooralsnog alleen sneeuw in zuidoost-Brabant en Limburg weer voor morgen. Hopelijk geen LUDje dus.
Alle vorige keren was een beetje sneeuw in alleen Limburg ook reden genoeg om heel de as Alkmaar - Maastricht lam te leggen. Terwijl er toch makkelijk tot Eindhoven nog kwartiersdiensten gereden hadden kunnen worden.
pi_123269784
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt me niet, maar goed.
Ik hóóp het niet, maar het zou me ook niet verbazen :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123270299
Ik zie foto's van het koninklijk rijtuig wat vanochtend is binnengekomen uit Utecht en Venlo. Gewoon een flink pak sneeuw, hier ligt alleen maar gras en regen..
pi_123270605

Bron: FB-pagina Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok
British "Daddy Long Legs" electric railcar between Brighton and Rottingdean 1896 (built by Magnus Volks Brighton and Rottingdean Seashore Railway Company 1894)
Echt... 8)7
  zondag 24 februari 2013 @ 12:32:48 #264
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123270757
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:19 schreef b2py het volgende:
Ik zie foto's van het koninklijk rijtuig wat vanochtend is binnengekomen uit Utecht en Venlo. Gewoon een flink pak sneeuw, hier ligt alleen maar gras en regen..
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan? :P
pi_123270875
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan? :P
Millimeter of vier. :D
pi_123270915
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21 #ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21 Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Bijzonder.
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 12:39:44 #267
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123270980
een sneeuwschuiver _O- iemand die sneeuw aan het schuiven was of iemand in een sneeuwschuiver :7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 24 februari 2013 @ 12:43:34 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123271121
En de mensen die nu al reeds in de intercity zitten dan, krijgen die geen bussen?
  zondag 24 februari 2013 @ 12:44:00 #269
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123271143
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:37 schreef b2py het volgende:
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21 #ICBerlijn 145: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 11:02 rijdt door een aanrijding met een sneeuwschuiver niet verder dan Apeldoorn. (1/3) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:35:21 Reizigers vanaf Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo kunnen met bussen richting Bad-Bentheim en vanaf Bad-Bentheim overstappen op (2/3) reageer retweet
Bijzonder.
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
pi_123271227
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
Misschien waren ze Amersfoort al voorbij op het moment van de aanrijding? Zou best kunnen gezien vertrektijd en tijd van de tweet.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 24 februari 2013 @ 12:50:28 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123271383
De P2000-melding zegt de 'Linie' als weg, dat is bij Apeldoorn Osseveld.
pi_123271890
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Geen wegbekendheid op de route over Zwolle?
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:06:02 #273
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123272064
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
De reiziger met een hoofdle.. laat maar.
pi_123272127
quote:
15s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De reiziger met een hoofdle.. laat maar.
De trein van 13:02 te Amsterdam c gaat wel over de Hanzelijn ;)
pi_123272140
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder.
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moeten :X ?
pi_123272198
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moeten :X ?
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11 #ICBerlijn 148: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal a 14:59 kan door een aanrijding tussen Deventer en Apeldoorn niet verder rijden dan (1/3) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:11 Bad-Bentheim. Reizigers stappen over op een Syntus trein richting Hengelo en vanaf Hengelo stappen de reizigers over op binnenlandse (2/3) reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op zondag 24-02-2013 om 12:41:10 treinen richting Amersfoort en Amsterdam C. (3/3) reageer retweet
pi_123272229
Da's vrij standaard :) Je moet het stoptreintje uit Zutphen eens zien als er een stremming is tussen Apeldoorn en Deventer; echt niet grappig.
pi_123273581
Treinstoring bij Apeldoorn na aanrijding met sneeuwschuiver
AMSTERDAM - Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door een aanrijding met een sneeuwschuiver.

Dat meldt een woordvoerder van de NS zondagmiddag.
Bij het schoonvegen van de perrons is een sneeuwschuiver op het spoor gevallen, zegt de woordvoerder. De sneeuwschuiver is vervolgens geraakt door een rijdende locomotief. Er zijn geen gewonden gevallen, en de schade aan de trein valt volgens de NS mee.

De extra reistijd is meer dan een uur en de verstoring moet rond half 3 verholpen zijn. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer kunnen volgens de NS het best via Arnhem reizen.

Bron
  zondag 24 februari 2013 @ 13:39:39 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123273816
Tsja, had nou maar afgeschaald. Een trein die opgeheven is kan ook niet tegen een sneeuwschuiver botsen :{w :P

En je wist dat het zou gaan sneeuwen dus dat er sneeuwschuivers op de weg zouden komen :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123273912
't Is ook nooit goed he! :P
pi_123274972
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, had nou maar afgeschaald. Een trein die opgeheven is kan ook niet tegen een sneeuwschuiver botsen :{w :P

En je wist dat het zou gaan sneeuwen dus dat er sneeuwschuivers op de weg zouden komen :{w
Sneeuwschuiver van het perron op spoor, niet bij een spoorwegovergang tegen zo'n joekel van de provincie ;)
  zondag 24 februari 2013 @ 14:02:34 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123275027
Dan nog. Ook daar kan een opgeheven trein niet tegenaan botsen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123275170
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan nog. Ook daar kan een opgeheven trein niet tegenaan botsen :P
De internationale trein wordt nooit opgeheven ;)
  zondag 24 februari 2013 @ 14:06:12 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123275237
Dit bewijst maar weer dat dat wel gemoeten had. Er moeten gewoon meer treinen opgeheven worden. Veel meer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123275280
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit bewijst maar weer dat dat wel gemoeten had. Er moeten gewoon meer treinen opgeheven worden. Veel meer.
Is de fles al leeg ofzo? Hoeveel alcohol zat erin eigenlijk? :P
o|O
  zondag 24 februari 2013 @ 14:13:58 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123275606
c_/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 februari 2013 @ 14:30:28 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123276620
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
pi_123276768
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
De sneeuwschuiver om ze aan te duwen was te laat?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123276810
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:30 schreef James1988 het volgende:
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel..
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:28 uit Breda) hebben ook niet gereden.

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 24-02-2013 14:40:32 ]
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 14:38:05 #290
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123277044
seinstoring bij assen. overwegen gaan niet dicht en lekker door stoptonend heen met 5 km per uur. :D lekker toeteren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 24 februari 2013 @ 14:38:28 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123277058
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:08 uit Breda) hebben ook niet gereden.
ETMEF??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles zondag 24 februari 2013 @ 14:39:00 #292
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123277090
ah op de overweg gaan de bomen dicht.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123277206
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
seinstoring bij assen. overwegen gaan niet dicht en lekker door stoptonend heen met 5 km per uur. :D lekker toeteren.
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.
pi_123277293
Ik heb een vraag met betrekking tot de OV-chipkaart, ik heb al 4.5 jaar een voordeelurenabonnement maar de OV-chipkaart heeft maar een "houdbaarheidsdatum" van 5 jaar, in september wordt die datum overschreden. Krijg ik automatisch een nieuwe kaart of moet ik daar zelf achteraan gaan?
pi_123277778
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:42 schreef J.B. het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot de OV-chipkaart, ik heb al 4.5 jaar een voordeelurenabonnement maar de OV-chipkaart heeft maar een "houdbaarheidsdatum" van 5 jaar, in september wordt die datum overschreden. Krijg ik automatisch een nieuwe kaart of moet ik daar zelf achteraan gaan?
Indien het een persoonlijke OV-chipkaart is die je hebt aangevraagd bij het abonnement, krijg je daar normaliter automatisch bericht over. Hou het wel even in de gaten zou ik zeggen.
  zondag 24 februari 2013 @ 15:04:24 #296
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123278559
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in.
Ik heb begrepen dat zoiets in de jaren '90 al op de plank lag. Toen is er iets veranderd aan het spoorbedrijf waardoor er in eerste instantie niets mee is gebeurd en in tweede instantie wilde men niet.
pi_123279336
Zondag raaddag

Nicht nur was für Deichkinder – wer weiß, wie dieser Streckenabschnitt vor der Hansestadt Stralsund heißt?

DB FB
  zondag 24 februari 2013 @ 15:22:54 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123279769
Rügendamm of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123284331
Kijkt aan: bij onze oosterburen vliegen de treinen nu ook :+

  zondag 24 februari 2013 @ 16:52:21 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_123284656
Niet goed voor de detectie he, zo weinig contact met de grond :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123284766
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet goed voor de detectie he, zo weinig contact met de grond :P
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')