quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
Koele foto!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
15 jaar geleden ook nog.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
thx, ditquote:
Allez, comme ce train est braque meuque!quote:
Tu peux expliquer en Néerlandais que tu as dit sil vous plâit? Je ne comprend pas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Allez, comme ce train est braque meuque!
Ça n'est pas mon problème. Mélanger le néerlandais et le français, et il est clair.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tu peux expliquer en Néerlandais que tu as dit sil vous plâit? Je ne comprend pas.
Mais dans ton post il n'y as pas l'anglais.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ça n'est pas mon problème. Mélanger le néerlandais et le français, et il est clair.
leuke repo, maar dat hoofd uit het raampje kan echt niet he ...quote:
ik denk dat ik die fix ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuke repo, maar dat hoofd uit het raampje kan echt niet he ...
Ik heb daar al een keer een balletje over opgegooid in #416 of #417, schijnen 25 jaar oud te zijn.quote:
Denk er aan dat er werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Rotterdam. Ik zou zeggen, probeer ergens een taxi te regelen door NS Hispeed betaald.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende:
GODGODETERINGTYFUSKUTJOSTI'S. Sta je in Bentheim rond 19:50, denk je: Loop even naar de Friettent, en met de Berlijner naar Amersfoort...
Kom ik om 20:15 terug, zie ik op het bord staan, IC140 +90
Even later werd het +110..... Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
Had ik die Grensland maar genomen ....
Ben nu onderweg, en zit bij Hengelo inmiddels, +130 ofzo. Eens kijken wat NS-personeel kan fixen, kan niet meer thuis komen...
Oh, volgens de TBP zijn wij de Stoptrein Zutphen, want wij staan opgeheven hiero. Spooktrein!
Is een Réseau uit 1992.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dit zijn Atlantiques toch? De tweede serie, dus ergens eind jaren '80 schat ik?
Volgens deze tabel is het afgebeelde treinstel 552 (was 528) in 1993 in dienst gekomen. Dat spul is dus wel toe aan een revisie. Dat spul heeft in 2007 een revisie gehad, en ziet er dan zo uit?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dit zijn Atlantiques toch? De tweede serie, dus ergens eind jaren '80 schat ik?
Probeer in Amersfoort goed uit te komen bij de trappen, zodat je als eerste naar de taxi's kan lopen. Zoveel zijn er niet op dat moment daar en anders sta je alsnog een uur te wachten. De taxi's staan hoofduitgang en dan naar links.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef greavy het volgende:
NSH-personeel is nu aan het inventariseren waar wie heen moet, en gaat ons spoedig helpen. Ik heb gezegd dat ik niet via Schiphol naar Rotterdam wil, en dan met de taxi, terwijl vanaf Amersfoort ik veel sneller thuis ben... Scheelt zo 2-3 uur!
Is het wel verf of zijn het stickers?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens deze tabel is het afgebeelde treinstel 552 (was 528) in 1993 in dienst gekomen. Dat spul is dus wel toe aan een revisie. Dat spul heeft in 2007 een revisie gehad, en ziet er dan zo uit?
Dat viel me bij de Thalys-treinstellen ook op: hoewel ze een paar jaar terug zijn gereviseerd, ziet de verf er behoorlijk afgebladderd uit. Dat zie ik bij een ICE of een NSR-trein niet gebeuren... 't lijkt erop dat 't de Technicentres van de SNCF niet zoveel boeit.
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?quote:
Als je in Hengelo blijft, kun je morgen nog op tijd in Meppen zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef greavy het volgende:
NSH-personeel is nu aan het inventariseren waar wie heen moet, en gaat ons spoedig helpen. Ik heb gezegd dat ik niet via Schiphol naar Rotterdam wil, en dan met de taxi, terwijl vanaf Amersfoort ik veel sneller thuis ben... Scheelt zo 2-3 uur!
Daar waren wij al achter.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Jij, jij wint. Examen in gedaan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?
Moi du 1988 bis 1993. Victorez-moi maintenaint?
Zo'n 2u10 eerder.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Komt er ineens nog een Pimpel binnenrijden!![]()
Hoe laat hoort de IC 140 normaal te rijden eigenlijk?
Nee klopt, greavy zit er ook inquote:Hij werd ook niet aangekondigd, was ook zo weer weg, maar ik ben maar wel ingestapt, vast sneller thuis dan met de (kan niet anders) vertraagde stoptrein...
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Ah ja, die trein dus...quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende:
GODGODETERINGTYFUSKUTJOSTI'S. Sta je in Bentheim rond 19:50, denk je: Loop even naar de Friettent, en met de Berlijner naar Amersfoort...
Kom ik om 20:15 terug, zie ik op het bord staan, IC140 +90
Even later werd het +110..... Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
Had ik die Grensland maar genomen ....
Ben nu onderweg, en zit bij Hengelo inmiddels, +130 ofzo. Eens kijken wat NS-personeel kan fixen, kan niet meer thuis komen...
Oh, volgens de TBP zijn wij de Stoptrein Zutphen, want wij staan opgeheven hiero. Spooktrein!
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nogquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ah ja, die trein dus...greavy! Sorry, ik blijf even zitten waar ik zit (achterin) ergens, heb cello bij me, en moet er toch in Deventer weer uit...
Nee joh. Bejjegek. Gewoon vaak blijven zitten.quote:
Je dois faire une exam finalement au terminale.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?
Moi du 1988 bis 1993. Victorez-moi maintenaint?
Welnee, staat gewoon op de actuele vertrektijden hoor!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nog
maar niet aangegeven op de borden. Zo bedoelde ik hetquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welnee, staat gewoon op de actuele vertrektijden hoor!![]()
[ link | afbeelding ]
Ik zit daar in. Met +130.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhm, wat!?
Sta je in Almelo rustig te wachten op de stoptren richting Deventer en Apeldoorn van 23:33, de laatste intercity die kant op is immers al lang vertrokken. Komt er ineens nog een Pimpel binnenrijden!![]()
Hoe laat hoort de IC 140 normaal te rijden eigenlijk? Hij werd ook niet aangekondigd, was ook zo weer weg, maar ik ben maar wel ingestapt, vast sneller thuis dan met de (kan niet anders) vertraagde stoptrein...
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Volgens de informatie die het personeel heeft, is de trein ook opgeheven, maar er waren teveel reizigers gestrand, dus laten ze hem doorrijden, zonder omroepen ed. Is theoretisch "alleen" voor afvoer van de gestrande reizigers in DE. Maarja, word toch niet gecontroleerd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nog
twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-05-2012 om 21:35:20#ICBerlijn 140: #ICBerlijn (Schiphol a. 23:09 uur) heeft een vertraging van ongeveer 130 minuten en komt met minimaal deze vertraging (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-05-2012 om 21:01:10aan op de bestemmingstations (2/2) reageer retweet
Op de gewone website van NS ziet het er goed uit. De lijstopsommingstekens vallen weg.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Interpunctie anyone?
[ afbeelding ]
Ik lig hier al half te pitten.. Heb toch nog ff te gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Succes nog met verder thuiskomen greavy, ik stap hier uit! Bedtijd...
De applicatiebouwers zijn bij deze gezakt voor de Android-test. Ze hebben niet alles uit Android gehaald (o.a. een XML-uitleesmethode) en dat vind ik zonde.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de gewone website van NS ziet het er goed uit. De lijstopsommingstekens vallen weg.
De NS API geeft het als een blok tekst, zonder lijstopsommingstekens, linebreaks of wat dan ook, doorquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De applicatiebouwers zijn bij deze gezakt voor de Android-test. Ze hebben niet alles uit Android gehaald (o.a. een XML-uitleesmethode) en dat vind ik zonde.
Jup. Ik stoor me daar ook al enige tijd aan. Beetje jammer, want voor de rest is het een prima applicatie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NS API geeft het als een blok tekst, zonder lijstopsommingstekens, linebreaks of wat dan ook, door
Ik heb 'm niet gezien trouwens. Stond een trein richting Zwolle en een trein richting Enschede aan de overkant van het perronquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef greavy het volgende:
Te Deventer word er gekozen om de IC naar Arnhem en Nijmegen te laten wachten. Wij rollen nu binnen. Reizigers kunnen hier nog overstappen.
Werd ook weer verbeterd even later... Je moest die van 0:14 ofzo hebben :pquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gezien trouwens. Stond een trein richting Zwolle en een trein richting Enschede aan de overkant van het perron
quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef greavy het volgende:
WEL GODVERTERINGTYFUSGODMONGOLENZOOITJE.
Moet via Schiphol naar Rotterdam, en krijg pas daar een taxi. Verwachte aankomsttijd: Rond 3:30. Vanaf Amersfoort had het rond 1:30 geweest... "Want er rijden nog treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, dus daar krijg je een taxi aangeboden"
Bad Oeyenhausen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende: Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
verder een goede reis gehad?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:13 schreef Monopoly het volgende:
Zo te lezen had ik niets te klagen met maar een vertraging van 15 minuten met mijn dienst
Kort maar krachtig. Havendienst.quote:
beetje rangeren dus?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Rangeren op emplacement Waalhaven Zuid, containertrein uitrijden bij RSC, nieuwe containertrein binnenrijden op RSC, Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
Daar ging het mis, Class'66 gaf wat storingen en schoot telkens na een meter of 20 in de snelremming.
Hele systeem een rotschop gegeven (lees, opnieuw opgestart) en toen werkte het wel gelukkig
Ja, wie niet...quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bad Oeyenhausen!
Ooit nog 1,5 uur in de file gestaan daar met de auto.
quote:'HSL moet echt langzamer!'
De hogesnelheidstrein moet nu echt langzamer gaan rijden door Lansingerland. Dat staat in een brandbrief van het gemeentebestuur aan minister Schultz van Haegen en de Tweede Kamer.
Als de trein met 120 km per uur passeert in plaats van de huidige 160 km zou dit al twee decibel aan geluid kunnen schelen. Het gemeentebestuur is vanmening dat de tijdelijke maatregel snel kan worden ingevoerd zonder de dienstregeling aan te hoeven passen.
Al jaren lang strijden de inwoners van Lansingerland over de geluidsoverlast op de HSL. Er zijn al diverse onderzoeken naar geweest.
Er loopt nu al een proef met een structurele oplossing van de geluidsoverlast, maar Lansingerland kan daar niet op wachten. De uitkomsten van die proef zijn pas eind van het jaar bekend.
Bron: http://www.treinenweb.nl/(...)web+%28Treinenweb%29
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossingquote:
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
Ah, duidelijk zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
dittoquote:
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.quote:
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.
Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Staat in het boekje dat:quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Leuk filmpje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Bron: De Morgenquote:Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be
Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.
Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).
Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.
Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.
Edit.... ik moet ze een brief sturen.Die chatclient snapt er de ballen van, en als je eenmaal zover bent dat je ergens komt dan heb je te weinig ruimte om je vraag uit te leggen. Een gewoon klantenservice@ns.nl was zeker te duur? makkelijk te vinden.
Wanneer?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:28 schreef b2py het volgende:
Trein den haag - venlo rijdt ook rond met minimaal 10 bakken, zowel virm als icm
Maar betaal je dan niet tweemaal het opstaptarief?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:51 schreef Duvel het volgende:
Vandaag de TransPennine Express gereden. Was tof.
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:43 schreef bork het volgende:
[..]
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?
Hoest met de euro-kroon ratio en de øl-prijzen
Zo, dat is gewoon kutkloterij man. Ze kloppen je het geld uit de zakquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.
Halve liter Carlsberg, bordbistro trein: ¤10,=
Zonder met de ogen te knipperen.
Oh. Waar mag je dan heen?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Zie net op rooster dat ik ergens anders ben ingedeeld voor morgen
Kom dus niet langs Oss met die graanwagens greavy
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.quote:
Zal dsn wel de Stuttgart-sh 41794 zijn. Moet je zeker al vroeg in Em zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.
Hoe lang deed je er over? Wij zaten bijna 2,5 uur in dat ding.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Ik weet het. Vond het wel geniaal van mij. De tijden weten, maar ze nog allemaal missen, terwijl ik daar gewoon wasquote:Op zondag 20 mei 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het leven van een spotter gaat niet altijd over rozen
Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtesquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwensquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de restquote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Mooie plaatjes weerquote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:
[ link | afbeelding ]
SHM 26+rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM26 + ketelwaterwagen
Amsterdam CS:
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
Feli!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijkquote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Het stuk bij Zwolle waar ik het over had zit het ook vast, vandaar dat ik het vroegquote:Op zondag 20 mei 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
Duidelijk, kan ik me extra veilig voelen daarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..quote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Ik zie geen las zitten?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
Het zit gewoon met bouten en alles vast aan de bielzen inderdaad. Ik durf zo 1-2-3 niet te zeggen waar het voor is. Zal wel een extra veiligheid zijn oid.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
quote:
Terechte klacht welquote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef Cucumissativus het volgende:
.. en ik trof het niet want het was zo'n opgevoerde tram die in elk gehucht stopte!![]()
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:59 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:02 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.
Kan je zomaar een pasje vragen dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.
nee, net zoals je de inktpot of andere bedrijfsgebouwen niet zomaar kunt betreden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:24 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Kan je zomaar een pasje vragen dan?
Wat is hier zo bijzonder aan? Dit ding kon toch al de vorige sprinters vervangen ipv die nieuwe lelijke dingen van nu? Mag allemaal wel wat beter ogen imo.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Dat gaat via UMTS.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:06 schreef James1988 het volgende:
Die "Sprinter van de toekomst" mist een vrij cruciaal onderdeel: een koppeling om meerdere treinstellen mee te kunnen koppelen, of weg te slepen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | STATION PERRONSPOOR VERTREKTIJD Utrecht 9B 9:02 Houten Castellum 2 9:12/9:16 Geldermalsen 4B 9:29/9:32 Den Bosch 1B 9:46/9:49 Eindhoven 3 10:10/10:21 Weert 3B 10:39/10:42 Roermond 1 10:57/11:00 Sittard 3A 11:15/11:17 Heerlen 2 11:32/11:50 Kerkrade 2 11:59/13:10 Landgraaf 13.16/13:25 Heerlen 13.28/13:37 Schin op Geul 13.46/13:52 Valkenburg 13.56/14:45 Maastricht 14.56/16:00 Sittard 16.14/16:17 Roermond 16.32/16:33 Weert 16.46/17:04 Eindhoven 17.04/17:08 Den Bosch 17.28/17:48 Utrecht 18.19 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Utrecht 9:22 Woerden 9.32/9:35 Gouda 9.44/9:47 Rotterdam 10.07/10:15 Dordrecht 10.29/10:36 Zevenbergen 10.49 Roosendaal 11.01/11:11 Goes 11.44/11:58 Vlissingen 12.17/16:33 Goes 16:50/17:03 Roosendaal 17:33/17:52 Dordrecht 18:19/18:24 Rotterdam 18:36/18:40 Gouda 18:59/19:03 Woerden 19:13/19:15 Utrecht 19:25 |
JaZekerquote:Op maandag 21 mei 2012 11:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En het slepen gebeurt gewoon magnetisch toch?
Pfff... dus er zijn er zo'n 65 die het veld moeten ruimen?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Als ze nog een open dag hebben denk ik niet dat je te laat bent
Begreep dat ze wel over de 90 aanmeldingen zaten voor aankomend jaar, dus om 25 over te houden (na alle tests) moeten er toch behoorlijk wat afvallen.
Wat is eigenlijk normaal gesproken het percentage afvallers bij de tests (als je via NS solliciteert)? Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
Ken eigelijk alleen de gevreesde knoppentestquote:Op maandag 21 mei 2012 18:00 schreef MTL het volgende:
Ik denk dat het nog best lastig kan zijn om überhaupt de eerste klas vol te krijgen met die percentages.
Er zijn altijd mensen die niet komen opdagen voor het intakegesprek (dus nog voor die tests), en daarnaast nog een percentage die al afvalt tijdens het intakegesprek plus daarbij dan de mensen die afvallen bij de tests.
De tests die je moet doorlopen zijn:
- capaciteitentest
- reactietest
- concentratietest
- gesprek met psycholoog
- vragenlijsten
http://www.treinreiziger.(...)f_met_pinkpop-144379quote:NS en Veolia rijden beide naar Landgraaf met Pinkpop
Bij de aankomende editie van Pinkpop in Landgraaf, zaterdag 26 mei tot en met maandag 28 mei, rijden NS en Veolia beide van en naar Landgraaf.
De lijn Maastricht Randwyck - Heerlen - Landgraaf - Kerkrade Centrum wordt normaal altijd uitgevoerd door Veolia en de afgelopen jaren was dat met Pinkpop niet anders. Dat zorgde echter voor problemen. Veolia had moeite genoeg capaciteit te bieden en bovendien kostte het de kleine vervoerder veel geld.
Verder was het voor reizigers met een OV-chipkaart onhandig, aangezien zij, indien ze reisden op saldo, om moesten checken om met Veolia verder te reizen en daardoor meer geld kwijt waren.
NS rijdt met pendeltreinen
Vanaf dit jaar rijdt de NS met pendelende dubbeldekkers tussen Heerlen en Landgraaf. Het perron van station Landgraaf is daarvoor speciaal langer gemaakt, zodat reizigers niet meer naast het perron uit hoeven te stappen door te lange treinen.
De doorrijdende NS-treinen zorgen er ook voor dat reizigers die met de NS aanreisden niet meer om hoeven te checken en daardoor goedkoper uit zijn met de chipkaart.
Reisplanner
Helaas is de reisplanner van de NS nog niet aangepast aan de nieuwe situatie. Er staan zelfs minder treinen in de planner dan die er gebruikelijk rijden. Dit wordt naar verwachting snel aangepast.
Extra treinen
De extra treinen die elk jaar voor Pinkpop rijden in de nachten, van Heerlen richting Eindhoven en de Randstad, staan al wel goed in de reisplanner.
Valt me nog mee. Toen ik solliciteerde voor trdl, waren er een stuk of honderd aanmeldingen voor mijn post. Uiteindelijk hebben er twee een contract gekregen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
http://www.werkenbijprora(...)r/Pages/default.aspxquote:Op maandag 21 mei 2012 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Toen ik solliciteerde voor trdl, waren er een stuk of honderd aanmeldingen voor mijn post. Uiteindelijk hebben er twee een contract gekregen.
Aldus een collega van jequote:“Dat sollicitatietraject is een Idols-achtige afvalrace. Door een elektronische persoonlijkheidstest die je thuis kunt doen en door diverse tests, gesprekken, rollenspellen en simulaties met systemen blijven alleen mensen over die echt geschikt zin voor deze baan.”
Klopt ik heb er al vaak over gelezen. Mensen willen het 'te goed' doen en vallen daardoor af. Hele vervelende valkuil. Maar wat voor testjes krijg je zoal bij de andere onderdelen? Of vallen die allemaal in het niet bij de knoppentest?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:59 schreef Monopoly het volgende:
Knoppentest moet je niet bang voor zijn.
Het gaat om het verbeteren van fouten. Op het moment dat het mis gaat moet je niet doorgaan met op knoppen rammen, maar 1 seconde "herstellen", en dan weer opnieuw beginnen. Ze willen graag zien dat je fouten kan oplossen ipv te snel door gaan op fouten, en daardoor nieuwe fouten maakt.
Ik vond het allemaal wel mee vallen. Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt ik heb er al vaak over gelezen. Mensen willen het 'te goed' doen en vallen daardoor af. Hele vervelende valkuil. Maar wat voor testjes krijg je zoal bij de andere onderdelen? Of vallen die allemaal in het niet bij de knoppentest?
Ik had in Driebergen vierkantjes. En in Amersfoort kleurencombinaties.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.
Top man! Snel ogen op laten meten, en gelijk nieuwe test aan vragen. Desnoods zeg je die test zelf te betalen, dan kan je het misschien nog voor het komende schooljaar proberen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
Werd vandaag daarover gebeld door het STC. Ik mag het aanstaand schooljaar weer proberen als ik een bril/lenzen heb, of weet waar het wel door komt, en daar maatregelen tegen genomen heb.
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Top man! Snel ogen op laten meten, en gelijk nieuwe test aan vragen. Desnoods zeg je die test zelf te betalen, dan kan je het misschien nog voor het komende schooljaar proberen.
Ai, dat is wel zuur.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.treinreiziger.(...)f_met_pinkpop-144379
Goed dat dit besloten is, Veolia die NS daarvoor "inhuurt". Het is voor Veolia slecht te doen om voldoende capaciteit te bieden tijdens de piekuren naar Pinkpop.
Neeej! Dat doen ze net zoals met de extra stops bij Herenveen ijsstadionquote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?
Staan - als het goed is - mobiele uitcheckpaaltjes. Ook NSR zet extra personeel in op Landgraaf, samen met Veolia.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?
Kan me voorstellen dat dat best pittig is. Zo'n concentratietest waarbij je constant naar hetzelfde zit te kijken. Anyway hoop ik binnenkort een uitnodiging te krijgenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vond het allemaal wel mee vallen. Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.
Maar de één vind het makkelijk, en de ander noemt het hel en verdoemenis. Gewoon zorgen dat je goed wakker bent, red bulletje naar binnen klappen voor je naar binnen gaat, en gewoon je ding doen!
Zonde! Kan je het niet bij Amsterdam proberen? Of telt die keuring voor welke locatie dan ook?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.
En als er ook maar iets tegenzit rijdt die trein vanaf december helemaal niet meer.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Als alles meezit zal deze trein vanaf aanstaande december over de HSL Zuid gaan rijden.
Als je het niet haalt, snel naar Rotterdam om je daar aan te melden bij STCquote:Op maandag 21 mei 2012 22:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat best pittig is. Zo'n concentratietest waarbij je constant naar hetzelfde zit te kijken. Anyway hoop ik binnenkort een uitnodiging te krijgenEn als ik er niet doorheen kom wordt het even heeeeel hard nadenken wat ik dan wil gaan doen... machinist is iets waar ik al jaren over droom en een andere optie zou ik eigelijk niet zo snel weten.
Altijd leuk om te zien de fotoos van jou. Ik heb nooit de ophef lees enthousiasme begrepen over die ÖBB rijtuigen trouwens, ik heb er 2 keer ingezeten en heb elke keer lopen bedenken wat er nou zo bijzonder aan was, ik heb het niet kunnen vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Rond kwart over ieder heel uur passeert te Leiden Centraal als een van de weinige treinen zonder stop de Beneluxtrein van Amsterdam naar Brussel Zuid van NS Hispeed. Als gevolg van beperkt beschikbaar eigen materieel zijn van de Oostenrijkse spoorwegen rijtuigen gehuurd. Deze worden alweer bijna een jaar ingezet tussen de Nederlandse en Belgische hoofdstad. Op zondag 20 mei 2012 passeert de NMBS 2840 met één eerste klas en vijf tweede klas ÖBB rijtuigen als trein 9252 het Centraal Station van Leiden, op weg naar Antwerpen en Brussel. Als alles meezit zal deze trein vanaf aanstaande december over de HSL Zuid gaan rijden. Op de achtergrond bevindt zich het kantoor van de Sociale Verzekeringsbank van Leiden.
gaat de goede kant op dan denk? Goed nieuws is het zeker.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:15 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of het hier al bekend was... sinds 16-5 zijn 3 V250-stellen overgedragen aan NS Financial Services. Het betreft de 4804, de 4805 en de 4806. De eerste twee stellen werden al door NS Hispeed 'geleend' om opleidingen mee te doen, maar deze treinstellen zijn nu dus formeel in bezit van NS Financial Services en worden geleased aan NS Hispeed.
Er is nog geen inzetcertificaat voor reizigersvervoer, maar dat kan dus niet lang meer op zich laten wachten.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:49 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen in de krant een artikeltje over de schadecalaims naar aanleiding van de treinbotsing. Iemand heeft een stradivarius "verloren" bij de evacuatie.
duidelijk. Dus als ook de inzet van reizigersdienst in NL mogelijk is dan zouden we de eerste stellen vanaf september met reizigers kunnen verwachten?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:31 schreef James1988 het volgende:
Alleen NL op dit moment. Het proefbedrijf loopt natuurlijk al enigszins, de opleidingsritten hebben plaats tussen het gewone treinverkeer, dit betreft meerdere ritten per dag.
Helemaal juist. Naar verwachting gaat die rijden in de serie 1000 (Amsterdam - Rotterdam v.v.) waardoor de frequentie daar omhoog gaat naar 4 Fyra's per uur.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
duidelijk. Dus als ook de inzet van reizigersdienst in NL mogelijk is dan zouden we de eerste stellen vanaf september met reizigers kunnen verwachten?
Waarbij de 4806 niet de 4806 is die als eerste V250 in ons land kwam (die staat in Italië om o.a. een interieur te krijgen) maar de omgenummerde 4883 is (eigenlijk een belgenstel dus...)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:15 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of het hier al bekend was... sinds 16-5 zijn 3 V250-stellen overgedragen aan NS Financial Services. Het betreft de 4804, de 4805 en de 4806. De eerste twee stellen werden al door NS Hispeed 'geleend' om opleidingen mee te doen, maar deze treinstellen zijn nu dus formeel in bezit van NS Financial Services en worden geleased aan NS Hispeed.
Er is nog geen inzetcertificaat voor reizigersvervoer, maar dat kan dus niet lang meer op zich laten wachten.
quote:De politie heeft een man aangehouden
die werd gezocht voor poging tot
doodslag op een treinmachinist.De man
meldde zich op het bureau,nadat foto's
van hem in de media waren verschenen.
De man ging eind februari door het lint
toen zijn trein te laat aankwam op
station Bijlmer Arena,waardoor hij een
aansluiting miste.Hij duwde een
conducteur omver en sloeg en schopte op
de deur van de machinistencabine.
Toen de machinist opendeed,viel de man
hem aan en begon hem te wurgen.Met hulp
van de conducteur kon de machinist
worden ontzet.De belager liep daarna
scheldend weg.Wie hij is,is onbekend.
Idd. Bij jullie inschrijven kon nog tot en met juni toch? Kan ik dan ook de tests herkansen mocht ik daarop gezakt zijn? Of geldt die test gelijk voor alle locaties?quote:Op maandag 21 mei 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je het niet haalt, snel naar Rotterdam om je daar aan te melden bij STC
Ja geloof dat je tot Juni kan inschrijven. Sowieso is het een optie om je gewoon in te schrijven, en mocht je de test in Amsterdam halen, je weer afmeldenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Idd. Bij jullie inschrijven kon nog tot en met juni toch? Kan ik dan ook de tests herkansen mocht ik daarop gezakt zijn? Of geldt die test gelijk voor alle locaties?
Om te kijken wat er aan de hand is?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:44 schreef zponz het volgende:
[..]
Ik snap overigens niet waarom de machinist open doet?
Nee hoor, destijds met 25 man op de keuring waarvan maar 3 door gingen naar de medische keuring. Dan had je vooraf al een eerste gesprek gehad en een test die dan al voor een eerste schifting zorgde. Dus daar vielen al een hoop af . De testen waren best pittig. Weet niet of die testen nu nog zo pittig zijn.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Als ze nog een open dag hebben denk ik niet dat je te laat bent
Begreep dat ze wel over de 90 aanmeldingen zaten voor aankomend jaar, dus om 25 over te houden (na alle tests) moeten er toch behoorlijk wat afvallen.
Wat is eigenlijk normaal gesproken het percentage afvallers bij de tests (als je via NS solliciteert)? Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
Alsof je de enige bent die ooit last heeft van springers..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef Eenskijken het volgende:
Aanrijding met person tussen Leiden en haarlem alweer!!
En duurt tot 18.30 tehfuck
ik. Een beetje warmte, dus een mooie tijd om de mensen wat langer van het weer te laten genieten in Utrechtquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
WIE heeft nou Utrecht weer in het honderd lopen gooien. Geef het nu maar eens toe.
Je kan ook veel beter gaan fietsen met dit weer!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:40 schreef Ireyon het volgende:
4 bakken ICMm in de spits tussen Eindhoven - Tilburg, SGMm als IC Zwolle - Roosendaal.. goed bezig
Als ik niet tot 17:30 college had dan zou Eindhoven - Roosendaal fietsen inderdaad wel een keertje leuk zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook veel beter gaan fietsen met dit weer!
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lekker simpel 'station'
Vanuit deze hoek is de DDS nog wel mooi.
Dankje!quote:
Lekker blond weerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je goed kijkt zie je dat er 2 naast elkaar zitten.
Het heeft ook te maken met het kunnen doorrijden met een defect te maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:15 schreef b2py het volgende:
Wat me trouwens nu pas opvalt, al het materieel heeft 2 stroomafnemers. Dat doen ze omdat de treinstellen dan minder vaak naar binnen hoeven om de koolstofstrips te vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |