Omdat mijn cabriolet (met een kleine storing in de softtop) morgen naar de garage moet, en ik door de week onmisbaar ben heb ik vandaag al de auto bij de garage in Amsterdam gezet.
Normaal ga ik nooit met de trein maar deze keer leek het wel een geschikte optie. Dus kaartje gekocht bij de automaat en door de pislucht die daar de overhand heeft naar de trein gelopen.
Ik had 2e klasse gekocht, want als je toch door het slijk gaat dan kan je het maar beter goed doen en ik vond het ookwel interessant om nu eens die mensen van dichtbij mee te maken waar ik me normaal gesproken nooit onder begeef.
De trein richting Dordrecht kwam al snel, en ik had zowaar een skai lederen bankje voor mezelf.
Net voor station Haarlem kwam de conducteur, ik gaf de beste man mijn kaartje en hij vroeg om mijn voordeelpas. Voordeelpas? Ik heb alleen een geel papiertje van die automaat gekregen!
Blijkbaar kan men kiezen tussen voordeel of de volle mep, wist ik véél. Hij zei dat ik in Haarlem de trein uit moest!
Op Haarlem Centraal opzoek naar een loket, en gevraagd of ze mijn kaartje konden upgraden naar 100%. Maar dat ging niet, ik kon het kaartje opsturen met een brief erbij.

Net of ik die moeite zou doen voor 12 euro en een paar stuivers.
Enfin, met een geheel nieuw kaartje weer terug opzoek naar een trein en ik trof het niet want het was zo'n opgevoerde tram die in elk gehucht stopte!
Zaterdag ga ik de cabrio weer ophalen, en dan moet ik weer met de trein.