Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Leuk filmpje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Bron: De Morgenquote:Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be
Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.
Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).
Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.
Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.
Edit.... ik moet ze een brief sturen.Die chatclient snapt er de ballen van, en als je eenmaal zover bent dat je ergens komt dan heb je te weinig ruimte om je vraag uit te leggen. Een gewoon klantenservice@ns.nl was zeker te duur? makkelijk te vinden.
Wanneer?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:28 schreef b2py het volgende:
Trein den haag - venlo rijdt ook rond met minimaal 10 bakken, zowel virm als icm
Maar betaal je dan niet tweemaal het opstaptarief?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:51 schreef Duvel het volgende:
Vandaag de TransPennine Express gereden. Was tof.
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:43 schreef bork het volgende:
[..]
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?
Hoest met de euro-kroon ratio en de øl-prijzen
Zo, dat is gewoon kutkloterij man. Ze kloppen je het geld uit de zakquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.
Halve liter Carlsberg, bordbistro trein: ¤10,=
Zonder met de ogen te knipperen.
Oh. Waar mag je dan heen?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Zie net op rooster dat ik ergens anders ben ingedeeld voor morgen
Kom dus niet langs Oss met die graanwagens greavy
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.quote:
Zal dsn wel de Stuttgart-sh 41794 zijn. Moet je zeker al vroeg in Em zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.
Hoe lang deed je er over? Wij zaten bijna 2,5 uur in dat ding.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Ik weet het. Vond het wel geniaal van mij. De tijden weten, maar ze nog allemaal missen, terwijl ik daar gewoon wasquote:Op zondag 20 mei 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het leven van een spotter gaat niet altijd over rozen
Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtesquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwensquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de restquote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Mooie plaatjes weerquote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:
[ link | afbeelding ]
SHM 26+rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM26 + ketelwaterwagen
Amsterdam CS:
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
Feli!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |