Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:51 schreef Duvel het volgende:
Vandaag de TransPennine Express gereden. Was tof.
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:43 schreef bork het volgende:
[..]
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?
Hoest met de euro-kroon ratio en de øl-prijzen
Zo, dat is gewoon kutkloterij man. Ze kloppen je het geld uit de zakquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.
Halve liter Carlsberg, bordbistro trein: ¤10,=
Zonder met de ogen te knipperen.
Oh. Waar mag je dan heen?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Zie net op rooster dat ik ergens anders ben ingedeeld voor morgen
Kom dus niet langs Oss met die graanwagens greavy
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.quote:
Zal dsn wel de Stuttgart-sh 41794 zijn. Moet je zeker al vroeg in Em zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.
Hoe lang deed je er over? Wij zaten bijna 2,5 uur in dat ding.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Ik weet het. Vond het wel geniaal van mij. De tijden weten, maar ze nog allemaal missen, terwijl ik daar gewoon wasquote:Op zondag 20 mei 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het leven van een spotter gaat niet altijd over rozen
Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtesquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwensquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de restquote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Mooie plaatjes weerquote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:
[ link | afbeelding ]
SHM 26+rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM26 + ketelwaterwagen
Amsterdam CS:
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
Feli!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |