Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijkquote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Het stuk bij Zwolle waar ik het over had zit het ook vast, vandaar dat ik het vroegquote:Op zondag 20 mei 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
Duidelijk, kan ik me extra veilig voelen daarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..quote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Ik zie geen las zitten?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
Het zit gewoon met bouten en alles vast aan de bielzen inderdaad. Ik durf zo 1-2-3 niet te zeggen waar het voor is. Zal wel een extra veiligheid zijn oid.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
quote:
Terechte klacht welquote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef Cucumissativus het volgende:
.. en ik trof het niet want het was zo'n opgevoerde tram die in elk gehucht stopte!![]()
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:59 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:02 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.
Kan je zomaar een pasje vragen dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.
nee, net zoals je de inktpot of andere bedrijfsgebouwen niet zomaar kunt betreden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:24 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Kan je zomaar een pasje vragen dan?
Wat is hier zo bijzonder aan? Dit ding kon toch al de vorige sprinters vervangen ipv die nieuwe lelijke dingen van nu? Mag allemaal wel wat beter ogen imo.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Dat gaat via UMTS.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:06 schreef James1988 het volgende:
Die "Sprinter van de toekomst" mist een vrij cruciaal onderdeel: een koppeling om meerdere treinstellen mee te kunnen koppelen, of weg te slepen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | STATION PERRONSPOOR VERTREKTIJD Utrecht 9B 9:02 Houten Castellum 2 9:12/9:16 Geldermalsen 4B 9:29/9:32 Den Bosch 1B 9:46/9:49 Eindhoven 3 10:10/10:21 Weert 3B 10:39/10:42 Roermond 1 10:57/11:00 Sittard 3A 11:15/11:17 Heerlen 2 11:32/11:50 Kerkrade 2 11:59/13:10 Landgraaf 13.16/13:25 Heerlen 13.28/13:37 Schin op Geul 13.46/13:52 Valkenburg 13.56/14:45 Maastricht 14.56/16:00 Sittard 16.14/16:17 Roermond 16.32/16:33 Weert 16.46/17:04 Eindhoven 17.04/17:08 Den Bosch 17.28/17:48 Utrecht 18.19 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Utrecht 9:22 Woerden 9.32/9:35 Gouda 9.44/9:47 Rotterdam 10.07/10:15 Dordrecht 10.29/10:36 Zevenbergen 10.49 Roosendaal 11.01/11:11 Goes 11.44/11:58 Vlissingen 12.17/16:33 Goes 16:50/17:03 Roosendaal 17:33/17:52 Dordrecht 18:19/18:24 Rotterdam 18:36/18:40 Gouda 18:59/19:03 Woerden 19:13/19:15 Utrecht 19:25 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |