Ja, wie niet...quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bad Oeyenhausen!
Ooit nog 1,5 uur in de file gestaan daar met de auto.
quote:'HSL moet echt langzamer!'
De hogesnelheidstrein moet nu echt langzamer gaan rijden door Lansingerland. Dat staat in een brandbrief van het gemeentebestuur aan minister Schultz van Haegen en de Tweede Kamer.
Als de trein met 120 km per uur passeert in plaats van de huidige 160 km zou dit al twee decibel aan geluid kunnen schelen. Het gemeentebestuur is vanmening dat de tijdelijke maatregel snel kan worden ingevoerd zonder de dienstregeling aan te hoeven passen.
Al jaren lang strijden de inwoners van Lansingerland over de geluidsoverlast op de HSL. Er zijn al diverse onderzoeken naar geweest.
Er loopt nu al een proef met een structurele oplossing van de geluidsoverlast, maar Lansingerland kan daar niet op wachten. De uitkomsten van die proef zijn pas eind van het jaar bekend.
Bron: http://www.treinenweb.nl/(...)web+%28Treinenweb%29
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossingquote:
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
Ah, duidelijk zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
dittoquote:
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.quote:
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.
Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Staat in het boekje dat:quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Leuk filmpje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Bron: De Morgenquote:Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be
Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.
Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).
Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.
Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |