abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111655777
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:33 schreef b2py het volgende:

[..]

beetje rangeren dus?
Ja, lekker relaxed dienstje gehad.
pi_111656365
Pics. Ik las dat jij van de pics was.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 09:55:48 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111656543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Bad Oeyenhausen! :D
Ooit nog 1,5 uur in de file gestaan daar met de auto. :o
Ja, wie niet... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 17 mei 2012 @ 11:36:23 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111658920
quote:
'HSL moet echt langzamer!'

De hogesnelheidstrein moet nu echt langzamer gaan rijden door Lansingerland. Dat staat in een brandbrief van het gemeentebestuur aan minister Schultz van Haegen en de Tweede Kamer.

Als de trein met 120 km per uur passeert in plaats van de huidige 160 km zou dit al twee decibel aan geluid kunnen schelen. Het gemeentebestuur is vanmening dat de tijdelijke maatregel snel kan worden ingevoerd zonder de dienstregeling aan te hoeven passen.

Al jaren lang strijden de inwoners van Lansingerland over de geluidsoverlast op de HSL. Er zijn al diverse onderzoeken naar geweest.

Er loopt nu al een proef met een structurele oplossing van de geluidsoverlast, maar Lansingerland kan daar niet op wachten. De uitkomsten van die proef zijn pas eind van het jaar bekend.

Bron: http://www.treinenweb.nl/(...)web+%28Treinenweb%29
_O- 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111658946
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

_O- 8)7
2 decibel maarliefst! :')
pi_111659108
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 11:49:06 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111659277
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:37 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 decibel maarliefst! :')
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111659545
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 11:58:35 ]
pi_111659588
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 11:59:56 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111659604
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111659781
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Ah, duidelijk zo. ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:28:02 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111660634
quote:
9s.gif Op donderdag 17 mei 2012 09:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, wie niet... :{
ditto :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_111661027
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.
pi_111665803
Mijn nachttrein gisteren had ook last van die aanrijding bij Bad Oeyenhausen, 2+ uur stilgestaan uiteindelijk :) Nu onderweg naar stockholm
pi_111668685
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:55:12 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111669649
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

_O- 8)7
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111669867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.

Er bestaan overigens ook een B-, C- en D-wegingen die respectievelijk 70 phon, 100 phon en 40 noy als criterium hanteren. dB(B) en dB(C) worden gebruikt als het geluid erg 'hard' is, omdat de waargenomen luidheid dan wat vlakker is over het hoorbare frequentiegebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 17-05-2012 17:11:04 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:01:51 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111669955
Vraag voor de deskundigen: heeft die 2 dB van de gemeente langs de HSL dan zin of niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111672270
Dan zou je eigenlijk het rapport moeten doorlezen, want anders zegt 2dB verschil niet zo veel. Ik kon alleen een rapport uit 2010 vinden. De waarde waarover het gaat is ook gebaseerd op tijdsduur, dag/nacht/avond-wegingen en dergelijke. Dus niet zozeer de extreme waardes. 2dB kan in dat opzicht best het verschil kunnen maken tussen acceptabel en vervelend geluidoverlast, maar om nou te zeggen het het echt heel veel is...

Hoe moet dat straks als de V250 met 250km/h voorbij raast; dan komt er 4dB bij tov 160km/h. Ze zijn in ieder geval bezig om de toepassing van geluidsschermen en geluidsabsorberende materialen te verbeteren als ik het rapport mag geloven. Een snelheidsreductie zal dan ook niet meer zijn dan een tijdelijke maatregel.

Ze mogen alleen wel een spellchecker inhuren, AnsalsoBreda :')
pi_111672914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.
Deze trein (en dienst) vannacht was niet van RTB, we waren uitgehuurd aan RRF :)
pi_111673037
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.

Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein :P
pi_111673208
:D Lekker complicated :D
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:24:17 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111675651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.

Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein :P
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.
pi_111676324
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:40:19 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111676482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:50:13 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111677057
Als NS Profail dit nou ook eens zou doen met zijn spoortunnels dan levert het nog een leuk centje voor ze op, en hbben wij wat te kijken:
pi_111677825
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 20:09:48 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111677996
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:12:58 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111678135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
Staat in het boekje dat:
- Je de acties niet met elkaar mag combineren
- overgang 2->1e klas alleen in weekend geldig is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 20:13:40 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111678170
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.

Meereizen met een ov-studentenkaart mag volgens de voorwaarden wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:13:53 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111678184
Klopt helemaal.

Overigens: de geruchten gaan dat Hitachi Rail op korte termijn AnsaldoBreda over wil nemen.
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 20:33:18 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_111679147
Ik was vandaag op station Veurne. Wat een schattig stationnetje is dat O+ en het huisje wordt gerenoveerd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:39:48 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111679509
Hej!

Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 20:46:44 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_111679842
:?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:48:37 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111679920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
:?
Daar in België is dat zo.
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:50:43 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111680019
Hier in Noorwegen is dat zo :P

Over België verbaas ik me niet zo snel meer :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111680122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!

Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen? 8)7
Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.
  Moderator donderdag 17 mei 2012 @ 21:00:42 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_111680504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Daar in België is dat zo.
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zo :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:32:15 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111682116
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo :P

Over België verbaas ik me niet zo snel meer :D
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:41:42 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111682600
Gister in Apeldoorn en Bad Bentheim geweest...

Locon-huurlok RRF5 met vuiltrein
RRF is net Apeldoorn binnengelopen met de vuiltrein, en trekt hier de trein richting de doorgaande sporen, om hem terug te duwen naar een ander spoor, waar de 9901 hem over gaat nemen.


Syntus 3436 als Grensland Express
Als wijze van proef rijdt Syntus elk uur met een stoptreintje tussen Hengelo en Bad Bentheim. Hier komt de trein net Hengelo binnen, en zal kort later retour naar Bad Bentheim keren.


BE D24+lege grindtrein (Gz229)
Arriveert hier te Bad Bentheim Bahnhof. Hier word de lok vervangen door een BR185'er van de DB, die de trein naar verdere bestemmingen in Duitsland zal brengen.


Syntus 3436 en WFB ET001
Nadat de steward van de GLE de trappetjes weer terug heeft gezet, kan er weer vertrokken worden door Syntus naar Hengelo.


BE D24 en DB 185 385+Gz229
Nadat de lok van de Bentheimer Eisenbahn is afgetrapt, rijdt deze weer weg richting de opstelsporen. De 185'er neemt de lege grindtrein mee.


BE D??+(tank)Containertrein(69171) en DB 185 385+grindtrein
De Bentheimer Eisenbahn vertrekt hier net.


DB 185 385+lege grindtrein
Nadat de BE hem heeft afgeleverd, neemt DB de trein aan de andere kant over, en wacht op een pad richting verdere oorden.


BE D20 + Pinnow-shuttle + Locon 482 039 (Gz231)
Vandaag was ik in Bad Bentheim, maar moest de trein van 20:44 naar Nederland hebben, de allerlaatste van de dag. Op het moment dat deze kwam binnen rijden, was ik net met WFB-personeel in gesprek. De IC was er nog niet, en de reisinformatie liet niks weten. De eerste omroep kwam om 21:07, dat de trein aanrijding met een persoon had bij Bad Oeyenhausen, en de trein +80 had. Uiteindelijk werd het +130. Hier had ik een "Panic" shot gemaakt van de Pinnow-shuttle die binnen komt rijden. Had ik eerder geweten dat de IC veel te laat was, had ik hem op een andere locatie op het perron vastgelegd.
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:49:39 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111682949
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:51:20 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111683023
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 21:55:15 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111683177
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.
quote:
En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V ;)
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan V :)
  Redactie Sport donderdag 17 mei 2012 @ 22:04:11 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111683627
Ik denk dat ook meespeelt dat de Syntus-machinisten DM90's al kennen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 17 mei 2012 @ 22:07:58 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111683817
quote:
07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1


08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1

09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
:r Desnoods vertrek ik 6:48 al naar Dordrecht, om daar de 1900 IC Venlo-Den Haag te pakken _O-

Edit: Ik MOET wel naar Dordrecht, want anders kom ik morgen na het werk niet meer thuis _O- Goed dat ik mij dat ff realiseer :P

Om IRM te mijden (logisch!):
quote:
06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2

08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1

09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijken :)

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 17-05-2012 22:14:16 ]
pi_111703310
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!

  Redactie Sport vrijdag 18 mei 2012 @ 15:55:35 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111706786
Die is onderweg naar Venlo en komt rond 19.30u terug: http://somda.nl/drgls/919/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111708106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!

[ afbeelding ]
Wat gaan ze met de assen doen dan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2012 @ 17:09:05 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111709493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 16:33 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Wat gaan ze met de assen doen dan?
hoe bedoel je?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111709545
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2012 17:19:56 ]
pi_111709754
Taalnazi is in tha house!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 mei 2012 @ 17:16:09 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111709768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
dat was ik niet :+

oh en jij schrijft het nu ook fout :+

Maar goed: volgens Somda zou de 1252 rijden, maar deze heeft wielbanden die tegen de afkeuring aan zitten en nog veel meer zaken die gefixt moeten worden, dus die zien we voorlopig niet meer terug op de baan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:43:52 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111710810
1252 rijdt al tijden niet om die reden. Ik had die ook niet verwacht.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 17:45:27 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111710873
Oja, Monopoly, welke tractie hebben jullie zondag? Ik gok een 186 of G2000? In Emmerich staat btw de RTB 186 107+V203 stil vandaag :P
pi_111713776
Ze hebben chippoortjes geplaatst op station hilversum. Ik vraag me af hoe het straks moet als er een spoorwijziging is vanaf of naar spoor 1. Of, zoals mij vandaag overkwam, je de IC naar Utrecht (vanaf spoor 2) nèt mist en dan maar de stoptrein vanaf spoor 1 een kwartier later wilt nemen.

Voor wie de situatie in Hilversum niet kent: om van spoor 1 naar een van de andere perrons te komen moet je nu door twee chippoortjes.
pi_111715797
Maakt met de poortjes niks uit. Je bent namelijk geen geld kwijt indien je binnen een bepaalde tijd (> 30 minuten) weer uitcheckt op hetzelfde station.
pi_111717112
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:22:47 #128
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_111720384
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig :P

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Redactie Sport vrijdag 18 mei 2012 @ 21:24:48 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111720456
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_111721164
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig :P

Leuk filmpje idd :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2012 21:41:02 ]
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:49:12 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_111721504
Toen ik vanavond langs het nieuwe station Kampen kwam stonden er bordjes "Kampen-zuid". Het ozu toch Kampen worden? Ook reed de Hanzelijn ES64F4 weer rondjes.
pi_111721615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.

Edit.... ik moet ze een brief sturen. :') Die chatclient snapt er de ballen van, en als je eenmaal zover bent dat je ergens komt dan heb je te weinig ruimte om je vraag uit te leggen. Een gewoon klantenservice@ns.nl was zeker te duur? makkelijk te vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fixers op 18-05-2012 22:01:58 ]
pi_111722831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig :P

Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:
  vrijdag 18 mei 2012 @ 22:51:27 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111724547
Vandaag de TransPennine Express gereden. Was tof. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 19 mei 2012 @ 01:00:31 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111729752
quote:
Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be

Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.

Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).

Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.

Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.

Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
Bron: De Morgen
  zaterdag 19 mei 2012 @ 01:40:21 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111730853
SGB Goes

Helaas niet op het SGB-terrein geweest. Vond 15 euro te pittig om even een halfuur-drie kwartier rond te kijken (was tegen 17u weer op de fiets terug in Goes, en was ondertussen in Hoedensekerke geweest. SGB had hier geen kortingstarieven voor, om enkel het terrein te bezoeken.

In Goes bij de overgang naast het station:

SGB 22 'Bever'


SGB 2 'Borsele'
In tegenstelling tot mijn verwachtingen kwam SGB nog langs met een losse loc richting het depot. Toen ik kwam aanfietsen, passeerde een Sik met enkele rijtuigen als Ledig Mat naar Goes.


SGB 2 'Borsele'+trein 500
De eerste reizigerstrein van de dag kwam al vrij snel langs. Met 5 rijtuigen en een stalen D aan de haak vertrekt de combinatie naar Hoedensekerke.


SGB 3 'Bison', onbekende loc en SGB 264
Passeren hier als 'Loccentrein' de 's-Heer Abtskerksezandweg, en zijn onderweg in de richting Hoedensekerke.


NSM Plan U 114 (502)
Het Spoorwegmuseum is een veel terugkerende gast bij de SGB tijdens 'Sporen naar het verleden'. De Plan U heeft al diverse malen gereden, maar vorig jaar mocht de Blauwe Engel opduiken. Dit jaar was de Plan U weer slachtoffer, en passeert de 's-Heer Abtskerkseweg naar Hoedensekerke als trein 502.


SGB ?? + SGB 3 'Bison' + goederentrein
Nadat ik enkele honderden meters verder gefietst was op de 's-Heer Abtskerkseweg (had in Goes een OV-fiets gehuurd), kwam er nog een fraai goederentreintje voorbij.


TSP 64.169 + rijtuigen (504)
Zoals verwacht reed trein 504 naar Hoedensekerke met de TSP 64.169. Deze locomotief is door CrossRail overgebracht naar Goes, om dit weekend te pendelen tussen Goes en Hoedensekerke. Hier word de 's-Heer Abtskerkseweg gepasseerd.


SGB 2 'Borsele'+Stalen D+5 rijtuigen (501)
Nadat de SGB 2 in Hoedensekerke was geaariveerd, mocht deze weer retour keren als trein 501 naar Goes, en passeert hier de 's-Heer Abtskerkseweg.


SGB 264+Goederentrein
Komt hier langs het stationnetje van Nisse, en gaat richting Goes.


NSM Plan U 114 (503)
Nadat de goederentrein was gepasseerd, volgt de Plan U al vrij snel. Deze passeert station Nisse als trein 501.


SGB 3 'Bizon'+2 'Borsele'+5 rijtuigen en Stalen D (506)
Passeert hier het stationnetje van Nisse, die tijdens Sporen naar het Verleden niet aangedaan wordt.


TSP 64.169 + rijtuigen (505)
Nadat de TSP 64 169 is omgelopen in Hoedensekerke, mag het uiteindelijk weer vertrekken naar Goes als trein 505.


NSM Plan U 114 (508)
Ook de Plan U maakte nog een tweede rit naar Hoedensekerke. Hier arriveert de Plan U 114 van het Spoorwegmuseum bij Langeweegje, waar het station Kwadedamme heet. Hier moet de trein op een zeer beperkte snelheid langs een sluisdeur, waar gelijk achter een overpad ligt, en vlak daarna het station volgt.


NSM Plan U 114 (508)
Vlak na de sluis bij Langeweegje ligt het station Kwadedamme, dat in Langeweegje ligt. Na een stop word er weer vertrokken naar Hoedensekerke.


SGB 2+3 + trein 507
Met een kleine vertraging vertrekt de stoomtrein weer naar Goes, met dubbeltractie.


NSM Plan U 114
Hoedensekerke


TSP 64.169 + rijtuigen
Arriveren met een vertraging in Hoedensekerke


NSM Plan U 114
Vertrekt uit Hoedensekerke naar Goes


NSM Plan U 114
Laat Hoedensekerke nu echt achter zich voor vandaag.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 01:42:42 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111730918
Oja Fles, sinds wanneer ligt het busstation van Deventer(bij treinstation) in Den Haag?
  zaterdag 19 mei 2012 @ 01:54:24 #138
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_111731202
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  Redactie Sport zaterdag 19 mei 2012 @ 07:45:12 #140
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_111732787
Hebben ze de Plan U trouwens nog uit elkaar moeten halen in Goes? Ik meen me te herinneren dat ie daar twee of drie jaar terug ook kop moest maken op een te kort spoor om op de SGB-lijn te komen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')