abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111659108
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 11:49:06 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111659277
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:37 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 decibel maarliefst! :')
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111659545
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2012 11:58:35 ]
pi_111659588
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 11:59:56 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111659604
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:

[..]

2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111659781
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Ah, duidelijk zo. ^O^
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:28:02 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111660634
quote:
9s.gif Op donderdag 17 mei 2012 09:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, wie niet... :{
ditto :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_111661027
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.
pi_111665803
Mijn nachttrein gisteren had ook last van die aanrijding bij Bad Oeyenhausen, 2+ uur stilgestaan uiteindelijk :) Nu onderweg naar stockholm
pi_111668685
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  donderdag 17 mei 2012 @ 16:55:12 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111669649
quote:
10s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

_O- 8)7
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111669867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.

Er bestaan overigens ook een B-, C- en D-wegingen die respectievelijk 70 phon, 100 phon en 40 noy als criterium hanteren. dB(B) en dB(C) worden gebruikt als het geluid erg 'hard' is, omdat de waargenomen luidheid dan wat vlakker is over het hoorbare frequentiegebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 17-05-2012 17:11:04 ]
  donderdag 17 mei 2012 @ 17:01:51 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111669955
Vraag voor de deskundigen: heeft die 2 dB van de gemeente langs de HSL dan zin of niet?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111672270
Dan zou je eigenlijk het rapport moeten doorlezen, want anders zegt 2dB verschil niet zo veel. Ik kon alleen een rapport uit 2010 vinden. De waarde waarover het gaat is ook gebaseerd op tijdsduur, dag/nacht/avond-wegingen en dergelijke. Dus niet zozeer de extreme waardes. 2dB kan in dat opzicht best het verschil kunnen maken tussen acceptabel en vervelend geluidoverlast, maar om nou te zeggen het het echt heel veel is...

Hoe moet dat straks als de V250 met 250km/h voorbij raast; dan komt er 4dB bij tov 160km/h. Ze zijn in ieder geval bezig om de toepassing van geluidsschermen en geluidsabsorberende materialen te verbeteren als ik het rapport mag geloven. Een snelheidsreductie zal dan ook niet meer zijn dan een tijdelijke maatregel.

Ze mogen alleen wel een spellchecker inhuren, AnsalsoBreda :')
pi_111672914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.
Deze trein (en dienst) vannacht was niet van RTB, we waren uitgehuurd aan RRF :)
pi_111673037
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.

Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein :P
pi_111673208
:D Lekker complicated :D
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:24:17 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111675651
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.

Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein :P
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.
pi_111676324
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:40:19 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111676482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 19:50:13 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111677057
Als NS Profail dit nou ook eens zou doen met zijn spoortunnels dan levert het nog een leuk centje voor ze op, en hbben wij wat te kijken:
pi_111677825
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 20:09:48 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111677996
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 mei 2012 @ 20:12:58 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111678135
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
Staat in het boekje dat:
- Je de acties niet met elkaar mag combineren
- overgang 2->1e klas alleen in weekend geldig is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 mei 2012 @ 20:13:40 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111678170
quote:
2s.gif Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.

Meereizen met een ov-studentenkaart mag volgens de voorwaarden wel
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')