Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossingquote:
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
Ah, duidelijk zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
dittoquote:
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.quote:
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.
Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Staat in het boekje dat:quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |