Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..quote:Op vrijdag 18 mei 2012 22:51 schreef Duvel het volgende:
Vandaag de TransPennine Express gereden. Was tof.
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:43 schreef bork het volgende:
[..]
Tisnie dat je dat niet van te voren kon weten toch?
Hoest met de euro-kroon ratio en de øl-prijzen
Zo, dat is gewoon kutkloterij man. Ze kloppen je het geld uit de zakquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alles is hier schoftig duur. En bier nog schoftiger dan schoftig. Halve liter ongekoeld, supermarkt: ¤3,80.
Halve liter Carlsberg, bordbistro trein: ¤10,=
Zonder met de ogen te knipperen.
Oh. Waar mag je dan heen?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:01 schreef Monopoly het volgende:
Zie net op rooster dat ik ergens anders ben ingedeeld voor morgen
Kom dus niet langs Oss met die graanwagens greavy
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.quote:
Zal dsn wel de Stuttgart-sh 41794 zijn. Moet je zeker al vroeg in Em zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 00:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Emmerich - Maasvlakte. Maar weet verder niets of het gemengd net is of betuwe route, en wat de lading etc is.
Hoe lang deed je er over? Wij zaten bijna 2,5 uur in dat ding.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vandaag de Bergensbana gedaan. Vrij teleurstellend: meer dan de helft van de lijn gaat door tunnels. En dan is 230 km een heeeeeel eind..
Ik weet het. Vond het wel geniaal van mij. De tijden weten, maar ze nog allemaal missen, terwijl ik daar gewoon wasquote:Op zondag 20 mei 2012 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het leven van een spotter gaat niet altijd over rozen
Die was gisteren ook al buiten dienst, leverde volgens mij wel enige vertraging op ondanks normale treinlengtesquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel.
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwensquote:Op zondag 20 mei 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Perronspoor 6 is buiten gebruik in de Schipholtunnel. En als dan een IC 11 minuten nodig heeft om mensen in- en uit te laden wordt het vanzelf een chaos.
De IC uit Eindhoven en Amsterdam ri Den Haag reed met 3 bakjes ICM, en was de dader. Trein zat en stond overladen vol...
de trein de andere kant op rijdt ook gewoon. En wat de trein Hoofddorp - NoordOost betreft herleven ook oude tijden, want tot de opening van de Zuidtak reed de IC uit de richting Amersfoort na Amsterdam Centraal door als stopper naar Hoofddorp.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Vanaf Den Haag rijdt er gewoon een IC 2600 Den Haag-Amsterdam, die in Amsterdam overgaat op de IC 693500 Amsterdam-Eindhoven (ipv Schiphol-Eindhoven).quote:Op zondag 20 mei 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
zat al even te kijken op de AV, maar ik zie een ic van eindhoven naar den haag over amsterdam, maar vanaf den haag geen vergelijkbare trein. Waar laten ze dat matrieel dan? Wel een creative serrie trouwens
Netjes! Drie uur Bergensbana klinkt ook heftig. Vandaag groot stuk North York Moors Railway gedaan, erg leuk!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
nice. Nu neem je wel een heel erg grote voorsprong op de restquote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Dat is een extra veiligheid, dat als een trein ontspoort, dat die dan nog steeds niet zomaar van de brug valt, of tegen een pilaar van een gebouw rijdt dat over het spoor is gebouwd, etc.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
Mooie plaatjes weerquote:Op zondag 20 mei 2012 19:32 schreef greavy het volgende:
Paar foto's van vandaag:
Hoorn:
[ link | afbeelding ]
SHM 26+rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM 35 'Griezel' rangeert met rijtuigen
[ link | afbeelding ]
SHM26 + ketelwaterwagen
Amsterdam CS:
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
[ link | afbeelding ]
VolkerRail 203-4+Werktrein
Hier is de trein net opgereden tot het seintje.
Feli!quote:Op zondag 20 mei 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik heb alle bordjes van de Flåmsbana compleet
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Oud spoor wat de aannemer nog moet verwijderen of nieuw spoor wat er alvast ligt. Een functie heeft het in ieder geval niet.
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:02 schreef Viezze het volgende:
@greavy
Die laatste foto ziet je dubbele rails tussen de rails liggen. Dient dit voor versteviging? Je ziet het bijv. ook op het nieuwe stuk spoor van Zwolle richting de nieuwe brug over de IJssel, maar wat is de echte reden hiervoor?
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een spoorbrug en op een aantal andere plaatsen heeft het wel degelijk een functie, want mocht een trein ontsporen dan wordt er zo voor gezorgd dat deze niet een geheel eigen leven gaan.
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat oude spoor dat er ligt zit niet goed vast, maar is ook niet zomaar weg te halen. Het is simpelweg te zwaar
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijkquote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Het stuk bij Zwolle waar ik het over had zit het ook vast, vandaar dat ik het vroegquote:Op zondag 20 mei 2012 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op dat stuk wel, maar dat lijken me dan ook geen oude rails. dat is waar ik het over had namelijk
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar als een trein met, zeg eens 100 kmh, ontspoort, gaan twee stukjes rails dat dan echt tegenhouden? Ik zou verwachten dat de trein daar gewoon overheen knalt en nog steeds lekker doet wat hij wil.
Duidelijk, kan ik me extra veilig voelen daarquote:Op zondag 20 mei 2012 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. een ontsporing begint klein en kan hierdoor door een contrarail vaak al in de kiem worden gesmoord.
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..quote:Op zondag 20 mei 2012 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Op greavy's foto zitten die twee contrarails anders wel op elke biels vastgeschroefd.
Ik zie geen las zitten?quote:Op zondag 20 mei 2012 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Na de foto nog een keer te hebben bekeken is dit geen normale spoorrails, maar ES-Lassen, ook wel lijmlassen genoemd. Waarom die dingen er dan vast op zitten? Ik heb geen flauw idee.. Wegwaaien doen ze iig niet..
Het zit gewoon met bouten en alles vast aan de bielzen inderdaad. Ik durf zo 1-2-3 niet te zeggen waar het voor is. Zal wel een extra veiligheid zijn oid.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar het zit toch goed vast. Dat zal dan wel tegen diefstal zijn?
quote:
Terechte klacht welquote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef Cucumissativus het volgende:
.. en ik trof het niet want het was zo'n opgevoerde tram die in elk gehucht stopte!![]()
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?quote:Op zondag 20 mei 2012 22:58 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat is toch dat ding op het hoofdkantoor van de ns?
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:59 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Geen idee. Ik waag me daar niet. Kan je mij meer over vertellen?
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:02 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de ns op een bepaalde plek in het hoofdkantoor een aantal treinen staan, ik weet er ook niet heel veel van.
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Staan - als het goed is - in het HK op de Laan van Puntenburg 100, en nee, je kan er niet zomaar naar binnen.
Kan je zomaar een pasje vragen dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pasje vragen bij de balie. Been there, done that.
nee, net zoals je de inktpot of andere bedrijfsgebouwen niet zomaar kunt betreden.quote:Op zondag 20 mei 2012 23:24 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Kan je zomaar een pasje vragen dan?
Wat is hier zo bijzonder aan? Dit ding kon toch al de vorige sprinters vervangen ipv die nieuwe lelijke dingen van nu? Mag allemaal wel wat beter ogen imo.quote:Op zondag 20 mei 2012 22:47 schreef hemarookworst het volgende:
De sprinter in de toekomst.
[ afbeelding ]
Dat gaat via UMTS.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:06 schreef James1988 het volgende:
Die "Sprinter van de toekomst" mist een vrij cruciaal onderdeel: een koppeling om meerdere treinstellen mee te kunnen koppelen, of weg te slepen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | STATION PERRONSPOOR VERTREKTIJD Utrecht 9B 9:02 Houten Castellum 2 9:12/9:16 Geldermalsen 4B 9:29/9:32 Den Bosch 1B 9:46/9:49 Eindhoven 3 10:10/10:21 Weert 3B 10:39/10:42 Roermond 1 10:57/11:00 Sittard 3A 11:15/11:17 Heerlen 2 11:32/11:50 Kerkrade 2 11:59/13:10 Landgraaf 13.16/13:25 Heerlen 13.28/13:37 Schin op Geul 13.46/13:52 Valkenburg 13.56/14:45 Maastricht 14.56/16:00 Sittard 16.14/16:17 Roermond 16.32/16:33 Weert 16.46/17:04 Eindhoven 17.04/17:08 Den Bosch 17.28/17:48 Utrecht 18.19 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Utrecht 9:22 Woerden 9.32/9:35 Gouda 9.44/9:47 Rotterdam 10.07/10:15 Dordrecht 10.29/10:36 Zevenbergen 10.49 Roosendaal 11.01/11:11 Goes 11.44/11:58 Vlissingen 12.17/16:33 Goes 16:50/17:03 Roosendaal 17:33/17:52 Dordrecht 18:19/18:24 Rotterdam 18:36/18:40 Gouda 18:59/19:03 Woerden 19:13/19:15 Utrecht 19:25 |
JaZekerquote:Op maandag 21 mei 2012 11:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En het slepen gebeurt gewoon magnetisch toch?
Pfff... dus er zijn er zo'n 65 die het veld moeten ruimen?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Als ze nog een open dag hebben denk ik niet dat je te laat bent
Begreep dat ze wel over de 90 aanmeldingen zaten voor aankomend jaar, dus om 25 over te houden (na alle tests) moeten er toch behoorlijk wat afvallen.
Wat is eigenlijk normaal gesproken het percentage afvallers bij de tests (als je via NS solliciteert)? Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
Ken eigelijk alleen de gevreesde knoppentestquote:Op maandag 21 mei 2012 18:00 schreef MTL het volgende:
Ik denk dat het nog best lastig kan zijn om überhaupt de eerste klas vol te krijgen met die percentages.
Er zijn altijd mensen die niet komen opdagen voor het intakegesprek (dus nog voor die tests), en daarnaast nog een percentage die al afvalt tijdens het intakegesprek plus daarbij dan de mensen die afvallen bij de tests.
De tests die je moet doorlopen zijn:
- capaciteitentest
- reactietest
- concentratietest
- gesprek met psycholoog
- vragenlijsten
http://www.treinreiziger.(...)f_met_pinkpop-144379quote:NS en Veolia rijden beide naar Landgraaf met Pinkpop
Bij de aankomende editie van Pinkpop in Landgraaf, zaterdag 26 mei tot en met maandag 28 mei, rijden NS en Veolia beide van en naar Landgraaf.
De lijn Maastricht Randwyck - Heerlen - Landgraaf - Kerkrade Centrum wordt normaal altijd uitgevoerd door Veolia en de afgelopen jaren was dat met Pinkpop niet anders. Dat zorgde echter voor problemen. Veolia had moeite genoeg capaciteit te bieden en bovendien kostte het de kleine vervoerder veel geld.
Verder was het voor reizigers met een OV-chipkaart onhandig, aangezien zij, indien ze reisden op saldo, om moesten checken om met Veolia verder te reizen en daardoor meer geld kwijt waren.
NS rijdt met pendeltreinen
Vanaf dit jaar rijdt de NS met pendelende dubbeldekkers tussen Heerlen en Landgraaf. Het perron van station Landgraaf is daarvoor speciaal langer gemaakt, zodat reizigers niet meer naast het perron uit hoeven te stappen door te lange treinen.
De doorrijdende NS-treinen zorgen er ook voor dat reizigers die met de NS aanreisden niet meer om hoeven te checken en daardoor goedkoper uit zijn met de chipkaart.
Reisplanner
Helaas is de reisplanner van de NS nog niet aangepast aan de nieuwe situatie. Er staan zelfs minder treinen in de planner dan die er gebruikelijk rijden. Dit wordt naar verwachting snel aangepast.
Extra treinen
De extra treinen die elk jaar voor Pinkpop rijden in de nachten, van Heerlen richting Eindhoven en de Randstad, staan al wel goed in de reisplanner.
Valt me nog mee. Toen ik solliciteerde voor trdl, waren er een stuk of honderd aanmeldingen voor mijn post. Uiteindelijk hebben er twee een contract gekregen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
http://www.werkenbijprora(...)r/Pages/default.aspxquote:Op maandag 21 mei 2012 19:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Valt me nog mee. Toen ik solliciteerde voor trdl, waren er een stuk of honderd aanmeldingen voor mijn post. Uiteindelijk hebben er twee een contract gekregen.
Aldus een collega van jequote:“Dat sollicitatietraject is een Idols-achtige afvalrace. Door een elektronische persoonlijkheidstest die je thuis kunt doen en door diverse tests, gesprekken, rollenspellen en simulaties met systemen blijven alleen mensen over die echt geschikt zin voor deze baan.”
Klopt ik heb er al vaak over gelezen. Mensen willen het 'te goed' doen en vallen daardoor af. Hele vervelende valkuil. Maar wat voor testjes krijg je zoal bij de andere onderdelen? Of vallen die allemaal in het niet bij de knoppentest?quote:Op maandag 21 mei 2012 18:59 schreef Monopoly het volgende:
Knoppentest moet je niet bang voor zijn.
Het gaat om het verbeteren van fouten. Op het moment dat het mis gaat moet je niet doorgaan met op knoppen rammen, maar 1 seconde "herstellen", en dan weer opnieuw beginnen. Ze willen graag zien dat je fouten kan oplossen ipv te snel door gaan op fouten, en daardoor nieuwe fouten maakt.
Ik vond het allemaal wel mee vallen. Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:08 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Klopt ik heb er al vaak over gelezen. Mensen willen het 'te goed' doen en vallen daardoor af. Hele vervelende valkuil. Maar wat voor testjes krijg je zoal bij de andere onderdelen? Of vallen die allemaal in het niet bij de knoppentest?
Ik had in Driebergen vierkantjes. En in Amersfoort kleurencombinaties.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.
Top man! Snel ogen op laten meten, en gelijk nieuwe test aan vragen. Desnoods zeg je die test zelf te betalen, dan kan je het misschien nog voor het komende schooljaar proberen.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:28 schreef greavy het volgende:
Werd vandaag daarover gebeld door het STC. Ik mag het aanstaand schooljaar weer proberen als ik een bril/lenzen heb, of weet waar het wel door komt, en daar maatregelen tegen genomen heb.
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Top man! Snel ogen op laten meten, en gelijk nieuwe test aan vragen. Desnoods zeg je die test zelf te betalen, dan kan je het misschien nog voor het komende schooljaar proberen.
Ai, dat is wel zuur.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?quote:Op maandag 21 mei 2012 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.treinreiziger.(...)f_met_pinkpop-144379
Goed dat dit besloten is, Veolia die NS daarvoor "inhuurt". Het is voor Veolia slecht te doen om voldoende capaciteit te bieden tijdens de piekuren naar Pinkpop.
Neeej! Dat doen ze net zoals met de extra stops bij Herenveen ijsstadionquote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?
Staan - als het goed is - mobiele uitcheckpaaltjes. Ook NSR zet extra personeel in op Landgraaf, samen met Veolia.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe het zit met uitchecken in Landgraaf dan. Zouden ze daar mobiele NS-paaltjes neerzetten?
Kan me voorstellen dat dat best pittig is. Zo'n concentratietest waarbij je constant naar hetzelfde zit te kijken. Anyway hoop ik binnenkort een uitnodiging te krijgenquote:Op maandag 21 mei 2012 21:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik vond het allemaal wel mee vallen. Nog een concentratietest waar je een half uur naar driehoekjes loopt te staren. Die was wel pittig, omdat je redelijk gaat zitten knikkebollen.
Maar de één vind het makkelijk, en de ander noemt het hel en verdoemenis. Gewoon zorgen dat je goed wakker bent, red bulletje naar binnen klappen voor je naar binnen gaat, en gewoon je ding doen!
Zonde! Kan je het niet bij Amsterdam proberen? Of telt die keuring voor welke locatie dan ook?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Voor dit schooljaar ben ik afgekeurd. Moet nu 9 maanden tussen zitten voor de volgende keuring.
En als er ook maar iets tegenzit rijdt die trein vanaf december helemaal niet meer.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Als alles meezit zal deze trein vanaf aanstaande december over de HSL Zuid gaan rijden.
Als je het niet haalt, snel naar Rotterdam om je daar aan te melden bij STCquote:Op maandag 21 mei 2012 22:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat best pittig is. Zo'n concentratietest waarbij je constant naar hetzelfde zit te kijken. Anyway hoop ik binnenkort een uitnodiging te krijgenEn als ik er niet doorheen kom wordt het even heeeeel hard nadenken wat ik dan wil gaan doen... machinist is iets waar ik al jaren over droom en een andere optie zou ik eigelijk niet zo snel weten.
Altijd leuk om te zien de fotoos van jou. Ik heb nooit de ophef lees enthousiasme begrepen over die ÖBB rijtuigen trouwens, ik heb er 2 keer ingezeten en heb elke keer lopen bedenken wat er nou zo bijzonder aan was, ik heb het niet kunnen vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Rond kwart over ieder heel uur passeert te Leiden Centraal als een van de weinige treinen zonder stop de Beneluxtrein van Amsterdam naar Brussel Zuid van NS Hispeed. Als gevolg van beperkt beschikbaar eigen materieel zijn van de Oostenrijkse spoorwegen rijtuigen gehuurd. Deze worden alweer bijna een jaar ingezet tussen de Nederlandse en Belgische hoofdstad. Op zondag 20 mei 2012 passeert de NMBS 2840 met één eerste klas en vijf tweede klas ÖBB rijtuigen als trein 9252 het Centraal Station van Leiden, op weg naar Antwerpen en Brussel. Als alles meezit zal deze trein vanaf aanstaande december over de HSL Zuid gaan rijden. Op de achtergrond bevindt zich het kantoor van de Sociale Verzekeringsbank van Leiden.
gaat de goede kant op dan denk? Goed nieuws is het zeker.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:15 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of het hier al bekend was... sinds 16-5 zijn 3 V250-stellen overgedragen aan NS Financial Services. Het betreft de 4804, de 4805 en de 4806. De eerste twee stellen werden al door NS Hispeed 'geleend' om opleidingen mee te doen, maar deze treinstellen zijn nu dus formeel in bezit van NS Financial Services en worden geleased aan NS Hispeed.
Er is nog geen inzetcertificaat voor reizigersvervoer, maar dat kan dus niet lang meer op zich laten wachten.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 08:49 schreef Fixers het volgende:
Vanmorgen in de krant een artikeltje over de schadecalaims naar aanleiding van de treinbotsing. Iemand heeft een stradivarius "verloren" bij de evacuatie.
duidelijk. Dus als ook de inzet van reizigersdienst in NL mogelijk is dan zouden we de eerste stellen vanaf september met reizigers kunnen verwachten?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:31 schreef James1988 het volgende:
Alleen NL op dit moment. Het proefbedrijf loopt natuurlijk al enigszins, de opleidingsritten hebben plaats tussen het gewone treinverkeer, dit betreft meerdere ritten per dag.
Helemaal juist. Naar verwachting gaat die rijden in de serie 1000 (Amsterdam - Rotterdam v.v.) waardoor de frequentie daar omhoog gaat naar 4 Fyra's per uur.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
duidelijk. Dus als ook de inzet van reizigersdienst in NL mogelijk is dan zouden we de eerste stellen vanaf september met reizigers kunnen verwachten?
Waarbij de 4806 niet de 4806 is die als eerste V250 in ons land kwam (die staat in Italië om o.a. een interieur te krijgen) maar de omgenummerde 4883 is (eigenlijk een belgenstel dus...)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 01:15 schreef James1988 het volgende:
Ik weet niet of het hier al bekend was... sinds 16-5 zijn 3 V250-stellen overgedragen aan NS Financial Services. Het betreft de 4804, de 4805 en de 4806. De eerste twee stellen werden al door NS Hispeed 'geleend' om opleidingen mee te doen, maar deze treinstellen zijn nu dus formeel in bezit van NS Financial Services en worden geleased aan NS Hispeed.
Er is nog geen inzetcertificaat voor reizigersvervoer, maar dat kan dus niet lang meer op zich laten wachten.
quote:De politie heeft een man aangehouden
die werd gezocht voor poging tot
doodslag op een treinmachinist.De man
meldde zich op het bureau,nadat foto's
van hem in de media waren verschenen.
De man ging eind februari door het lint
toen zijn trein te laat aankwam op
station Bijlmer Arena,waardoor hij een
aansluiting miste.Hij duwde een
conducteur omver en sloeg en schopte op
de deur van de machinistencabine.
Toen de machinist opendeed,viel de man
hem aan en begon hem te wurgen.Met hulp
van de conducteur kon de machinist
worden ontzet.De belager liep daarna
scheldend weg.Wie hij is,is onbekend.
Idd. Bij jullie inschrijven kon nog tot en met juni toch? Kan ik dan ook de tests herkansen mocht ik daarop gezakt zijn? Of geldt die test gelijk voor alle locaties?quote:Op maandag 21 mei 2012 23:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je het niet haalt, snel naar Rotterdam om je daar aan te melden bij STC
Ja geloof dat je tot Juni kan inschrijven. Sowieso is het een optie om je gewoon in te schrijven, en mocht je de test in Amsterdam halen, je weer afmeldenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Idd. Bij jullie inschrijven kon nog tot en met juni toch? Kan ik dan ook de tests herkansen mocht ik daarop gezakt zijn? Of geldt die test gelijk voor alle locaties?
Om te kijken wat er aan de hand is?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:44 schreef zponz het volgende:
[..]
Ik snap overigens niet waarom de machinist open doet?
Nee hoor, destijds met 25 man op de keuring waarvan maar 3 door gingen naar de medische keuring. Dan had je vooraf al een eerste gesprek gehad en een test die dan al voor een eerste schifting zorgde. Dus daar vielen al een hoop af . De testen waren best pittig. Weet niet of die testen nu nog zo pittig zijn.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef MTL het volgende:
Als ze nog een open dag hebben denk ik niet dat je te laat bent
Begreep dat ze wel over de 90 aanmeldingen zaten voor aankomend jaar, dus om 25 over te houden (na alle tests) moeten er toch behoorlijk wat afvallen.
Wat is eigenlijk normaal gesproken het percentage afvallers bij de tests (als je via NS solliciteert)? Ik meende ooit gehoord te hebben dat 1 op de 10 doorgaat, maar dat lijkt mij erg weinig...
Alsof je de enige bent die ooit last heeft van springers..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef Eenskijken het volgende:
Aanrijding met person tussen Leiden en haarlem alweer!!
En duurt tot 18.30 tehfuck
ik. Een beetje warmte, dus een mooie tijd om de mensen wat langer van het weer te laten genieten in Utrechtquote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:23 schreef greavy het volgende:
WIE heeft nou Utrecht weer in het honderd lopen gooien. Geef het nu maar eens toe.
Je kan ook veel beter gaan fietsen met dit weer!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:40 schreef Ireyon het volgende:
4 bakken ICMm in de spits tussen Eindhoven - Tilburg, SGMm als IC Zwolle - Roosendaal.. goed bezig
Als ik niet tot 17:30 college had dan zou Eindhoven - Roosendaal fietsen inderdaad wel een keertje leuk zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan ook veel beter gaan fietsen met dit weer!
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Lekker simpel 'station'
Vanuit deze hoek is de DDS nog wel mooi.
Dankje!quote:
Lekker blond weerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je goed kijkt zie je dat er 2 naast elkaar zitten.
Het heeft ook te maken met het kunnen doorrijden met een defect te maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:15 schreef b2py het volgende:
Wat me trouwens nu pas opvalt, al het materieel heeft 2 stroomafnemers. Dat doen ze omdat de treinstellen dan minder vaak naar binnen hoeven om de koolstofstrips te vervangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |